فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله از سایت آکادمی استاد پوریا خانی، به بررسی گرامر آلمانی dann می پردازیم. ما را دنبال نمایید.

زبان آلمانی، کلمات متعددی دارد که برای افراد غیر بومی ممکن است مشابه و گیج کننده به نظر برسد. از این میان، می توان به واژه های «dann» اشاره کرد.

در حالی که ممکن است آنها شبیه به هم به نظر برسند، اما کاربرد و معانی آنها متمایز است، به ویژه هنگامی که صحبت از گرامر آلمانی dann می شود. درک تفاوت های ظریف این کلمات برای تسلط بر گرامر زبان آلمانی بسیار مهم است.

در همین راستا، ما دوره های طلایی استاد پوریا خانی را توصیه می کنیم. استاد پوریا خانی عللاوه بر مدرک دانشگاهی، دوره های آموزشگاهی را نیز گذرانده اند. وب سایت آکادمی، نتایج قبولی بیش از 7000 زبان آموز را که دوره های آموزشی استاد پوریا خانی را گذرانده اند، منتشر کرده است.

این دوره ها نه خیلی کوتاه  است که نکته ای  جا بماند و نه خیلی طولانی که تمام وقت زبان آموز را بگیرند. دوره ‌های آموزشی استاد پوریا خانی دارای بالاترین کیفیت ویدئویی و آموزشی است و پشتیبانی آن توسط خود ایشان به صورت مادام العمر صورت می گیرد.

در ادامه این مقاله، شما را با دوره گرامر طلایی استاد پوریا خانی که در آن تمامی نکات و فرمول های گرامری را تدریس کرده اند، آشنا می کنیم و به بررسی گرامر آلمانی dann می پردازیم.

پیشنهاد می کنیم از پست گرامر aber دیدن کنید.

نقش گرامر آلمانی dann

نقش گرامر آلمانی dann
نقش گرامر آلمانی dann

نقش گرامر آلمانی dann در درجه اول برای نشان دادن توالی وقایع استفاده می شود که نشان می دهد یک عمل پس از دیگری رخ داده است. تقریباً در انگلیسی به ” then” یا ” afterwards” ترجمه می شود. این نقش گرامر آلمانی dann به یک نمونه در جمله محدود می شود.

به عنوان مثال، جمله “Erst essen wir, dann gehen wir ins Kino” را در نظر بگیرید که به “اول می خوریم، سپس به سینما می رویم” ترجمه می شود.【15†منبع】. کلمه dann در این جمله به وضوح ترتیب این دو عمل را مشخص می کند.

مطالعه صفحه گرامر آلمانی سطح a2 برای اطلاعات بیشتر به شما توصیه می شود.

تقابل گرامر آلمانی dann با denn

در حالی که گرامر آلمانی  dannعمدتاً برای نشان دادن توالی یا رابطه علت و معلولی استفاده می شود، “denn” عملکرد متفاوتی دارد.

«denn» عموماً در زمینه ارائه دلیل یا توضیح به کار می رود و می توان آن را به « because» یا «for» ترجمه کرد. به عنوان مثال، در جمله “Ich gehe ins Kino, denn ich Filme mag” ، از “denn” برای توضیح این که چرا شخص به سینما می رود – چون فیلم ها را دوست دارد، استفاده می شود.

شایان ذکر است که یک همپوشانی در استفاده بین گرامر آلمانی  dannو “denn” وجود دارد که ممکن است باعث سردرگمی شود. تمایز بین این دو کلمه در اواخر قرن هجدهم رخ داد و معنای رایج “denn” یا “dann” که با کاربرد امروزی متفاوت است، هنوز در برخی از عبارات اصطلاحی و گویش‌های منطقه‌ای یافت می‌شود.

به همین منظور، ما دوره گرامرهای طلایی استاد پوریا خانی که مناسب سطوح A1-B1، B1-B2 و B2-C1 بوده و تمامی نکات و فرمول های گرامری به صورت جمع بندی است را به شما پیشنهاد می کنیم.

این دوره به ویژه برای کسانی که قصد مهاجرت یا اخذ ویزای آلمانی دارند، توصیه می شود. زیرا بر اساس قوانین جدید دولت آلمان، هیچ مهاجری بدون ارائه مدرک زبان سطح B1 یا B2 اجازه ورود به این کشور را ندارد.

حتما صفحه کتاب گرامر و تمرین زبان آلمانی را ببینید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://pooryakhani.com/course-category/gold-grammer/

فرق گرامر آلمانی dann با denn

در حالی که  درک فرق گرامر آلمانی dann با den ضروری است، اما درک کاربرد عملی آنها در مکالمه به همان اندازه مهم است. برای مثال، در شرایطی که می‌گویید «DANN weiß ich’s (auch) nicht» یا «DANN habe ich keine Ahnung»، استفاده از «denn»  نادرست است. این به این دلیل است که نتیجه منطقی – که شما ایده ای ندارید – ناشی از واقعیت دیگری است و در چنین موردی از “dann” استفاده می شود.(9†منبع).

با این حال،  “denn” تنها برای ارائه دلایل یا توضیحات استفاده نمی شود. در مکالمه آلمانی، گاهی اوقات می‌توان «denn» را به یک سؤال اضافه کرد تا بر کلمه یا ایده خاصی تأکید شود بدون این که واقعاً معنای سؤال تغییر کند.

به عنوان مثال، ” Was macht sie da؟” و ” Was macht sie denn da؟” هر دو به “او در آنجا چه می کند؟” ” What is she doing there”به انگلیسی. در این مورد، کلمه “denn” برای نشان دادن حال و هوا یا تاکید مکان کاربرد دارد. [17†منبع]

استفاده مشروط از گرامر آلمانی dann

استفاده مشروط از گرامر آلمانی dann
استفاده مشروط از گرامر آلمانی dann

dann جای خود را در جملات شرطی می یابد تا پیامد یا نتیجه یک موقعیت فرضی را نشان دهد. در این زمینه، شبیه به انگلیسی “then” است که در عبارات “if…then” استفاده می شود. به عنوان مثال، در جمله “Wenn es regnet, dann bleibe ich zu Hause” که به “اگر باران ببارد، آنگاه در خانه می مانم” ترجمه می شود، از “dann” برای بیان نتیجه بند شرطی “اگر” استفاده می شود.

گرامر آلمانی dann در جملات تطبیقی

گرامر آلمانی dann را می توان در جملات مقایسه ای نیز به کار برد تا تغییر حالت یا شرایط را نشان دهد. به عنوان مثال، در جمله “Wenn du mehr übst, dann wirst du besser”  که به “اگر بیشتر تمرین کنید، بهتر می شوید” ترجمه می شود، از “dann” برای نشان دادن بهبود یا تغییر در نتیجه بیشتر استفاده می شود.

در پایان صفحه گرامر آلمانی زمان حال ساده را مشاهده کنید.

سوالات متداول

منظور از “dann” در دستور زبان آلمانی چیست؟

“Dann” یک قید در آلمانی است که در فارسی به “بعد” یا “بعدی” ترجمه می شود. معمولاً برای نشان دادن یک توالی زمانی یا منطقی، از رویدادها استفاده می شود.

چگونه از “dann” برای بیان توالی زمانی استفاده می شود؟

“Dann” اغلب برای انتقال یک توالی زمانی از رویدادها در آلمانی استفاده می شود. به ایجاد یک نظم واضح از اقدامات یا موقعیت ها کمک می کند.

چگونه “dann” نتیجه منطقی را بیان می کند؟

علاوه بر کاربرد زمانی آن، “dann”  همچنین می تواند یک نتیجه منطقی را در آلمانی منتقل کند. به ایجاد رابطه علت و معلولی بین اعمال یا موقعیت ها کمک می کند.

آیا می توان “dann” را با کلمات یا عبارات دیگری جایگزین کرد؟

در حالی که “dann” یک قید همه کاره است، کلمات و عبارات دیگری نیز وجود دارد که بسته به زمینه و تاکید مورد نظر می تواند در جای خود استفاده شود.

آیا هنگام استفاده از “dann” اشتباهات یا مشکلات رایجی وجود دارد؟

در حالی که استفاده از “dann” در دستور زبان آلمانی به طور کلی ساده است، برای اطمینان از استفاده دقیق، باید از چند اشتباه متداول آگاه بود.

اطلاعات کلی درباره گرامر آلمانی dann 

کلمه استفاده مثال ترجمه
Dann برای نشان دادن توالی یا جنبه زمانی Erst essen wir, dann gehen wir ins Kino. اول غذا می خوریم، بعد می رویم سینما .
Dann در جملات شرطی Wenn es regnet, dann bleibe ich zu Hause. اگر باران ببارد، من در خانه می مانم.
Dann در جملات مقایسه ای Wenn du mehr übst, dann wirst du besser. اگر بیشتر تمرین کنید، بهتر خواهید شد.
Dann در سناریوهای فرضی Wenn es schneit, dann gehen wir Schlittschuh laufen. اگر برف ببارد، ما به اسکیت روی یخ می رویم.
Denn برای نشان دادن علت یا دلیل Ich gehe ins Kino, denn ich Filme mag. من به سینما می روم چون فیلم را دوست دارم  .
Denn برای نشان دادن حال و هوا یا محل تاکید Was macht sie denn da? اون اونجا چکار می کنه؟
Denn به عنوان یک کلمه تشدید کننده Hast Du das denn nicht gesehen? اینو ندیدی؟

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در پایان، استفاده از گرامر آلمانی dann  در دستور زبان در درجه اول برای نشان دادن توالی وقایع است. هنگامی که یک اتفاق پس از دیگری اتفاق می افتد، استفاده می شود و نقش حیاتی در انتقال دقیق ترتیب اعمال یا رویدادها دارد.

در حالی که ممکن است به راحتی با “denn”  اشتباه گرفته شود، اما درک نقش های مختلف این کلمات در یک جمله به طور قابل توجهی، درک شما از دستور زبان آلمانی را بهبود می بخشد.

هر فردی در ایران که علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی است، می تواند با استفاده از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی، به بالاترین سطح زبان آلمانی دست یابد. یادگیری زبان آلمانی هرگز با استاد پوریا خانی مشکل نیست.

ایشان با بیش از 5 سال سابقه آموزش به 7000 زبان آموز، بیشترین رضایت قبولی را در کشور دارند.

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. توضیحات بسیار مفید و قابل درک برای عموم زبان آموزان آلمانی بود و شفاف و واضح البته باجزئیات کامل، که به جرآت میتونم بگم هیچ مدرس یا کتابی با این نحوه تدریس عالی ندیدم تا به حال و امیدوارم از این مقالات در مورد کلمات کاربردی دیگه هم توی سایت برای استفاده عموم قرار بدید که کلا دیدگاه آدمو نسبت به نحوه تدریس قوی ایشون عوض میکنه، با سپاس فراوان🙏🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *