فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله از سایت استاد پوریا خانی، قصد داریم به بررسی افعال ضعیف در آلمانی بپردازیم.

درک و تسلط بر افعال ضعیف در آلمانی

درک و تسلط بر افعال ضعیف در آلمانی
درک و تسلط بر افعال ضعیف در آلمانی

وقتی صحبت از زبان آلمانی می شود، یکی از این مفاهیم جالب، استفاده از افعال ضعیف در آلمانی است. پس بیایید در این مقاله از سایت استاد پوریا خانی، آموزش این افعال زبانی را آغاز کنیم و افعال ضعیف در آلمانی را بشناسیم .

استاد پوریا خانی مدیر آکادمی هستند که در این آکادمی، بیش از  30 استاد مجرب زبان آلمانی نیز مشغول به فعالیت هستند. دوره های استاد پوریا خانی، به صورت نیمه فشرده است بصورت فایل های ویدئویی با کیفیت تصویری بالا و فایل PDF )جزوات مرتبط با دوره) که در حساب کاربری زبان آموزان، بعد از خرید دوره، در سایت آکادمی موجود است.

این روش نوین آکادمی، توانسته است بیشترین میزان رضایت و قبولی را در سراسر کشور از آن خود کند. از مزایای گذراندن دوره های استاد پوریاخانی، پشتیبانی همیشگی و مادام العمر آن توسط شخص استاد خانی است که زبان آموزان، هیچ وقت احساس خود آموزی را نداشته باشند.

پیشنهاد می کنیم از پست گرامر werden دیدن کنید.

افعال ضعیف در آلمانی چیست؟

افعال ضعیف در آلمانی چیست؟
افعال ضعیف در آلمانی چیست؟

در زبان‌شناسی آلمانی، افعال ضعیف در آلمانی یا «schwache Verben» ، از یک الگوی صرف قابل پیش‌بینی پیروی می‌کنند که تسلط بر آن‌ها، در مقایسه با افعال قوی یا نامنظم آسان‌تر است. این افعال، کلید اصلی باز کردن مکالمه پایه آلمانی را دارند و تسلط بر آنها، می تواند پیشرفت یادگیری زبان شما را به میزان قابل توجهی تسریع کند.

دوره گرامرهای طلایی، از برترین دوره های استاد پوریا خانی است. استاد خانی تمامی فرمول ها و مفاهیم گرامری را بصورت جمع بندی تدریس کرده اند. دوره گرامرهای طلایی، برای زبان آموزان در سطوح A1-B1، B1-B2 و B2-C1 مناسب است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از دوره ی گرامرهای طلایی استاد پوریا خانی، لطفا روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://pooryakhani.com/course-category/gold-grammer/

از مزایای دوره های آکادمی، پشتیبانی مادام العمر توسط استاد خانی است که همه دوره ها، بصورت دائم در سایت آکادمی برای زبان آموزان قابل دسترس است.

شناسایی افعال ضعیف در آلمانی

شناسایی افعال ضعیف در آلمانی
شناسایی افعال ضعیف در آلمانی

افعال ضعیف در آلمانی، معمولاً در شکل مصدر به «-en» ختم می‌شوند. نمونه هایی از افعال ضعیف رایج عبارتند از: «arbeiten»  کار کردن،«lernen»  یادگیری و «wohnen» زندگی کردن است. با تشخیص این پایان ها، می توانید شروع به شناسایی افعال ضعیف در آلمانی و درک الگوهای صرف آنها کنید.

صرف افعال ضعیف در آلمانی

صرف افعال ضعیف در آلمانی
صرف افعال ضعیف در آلمانی

قدرت واقعی افعال ضعیف در آلمانی، در الگوی صرف ثابت آنها نهفته است. در اینجا یک مرور سریع از قوانین، آمده است:

  • برای زمان حال، پایان “-en” را حذف کنید و با توجه به موضوع جمله، پایان های مناسب را اضافه نمایید.
  • در زمان گذشته، افعال ضعیف معمولاً در ماضی ساده «-te» و در ماضی «-t» را اضافه می کنند.
  • زمان آینده از همان صرف زمان فعلی پیروی می کند اما فعل کمکی “werden” را اضافه می کند.

تمرین افعال ضعیف در آلمانی

تمرین، بدون شک، بهترین راه برای تسلط بر افعال ضعیف در آلمانی است. صرف منظم این افعال در زمان ها و زمینه های مختلف، درک شما را تقویت می کند. در اینجا چند تمرین برای شروع شما آورده شده است:

از افعال ضعیف در جملات استفاده کنید، مطمئن شوید که آنها را به درستی بر اساس موضوع و زمان صرف می کنید.

  • تمرین های گوش دادن: به پادکست های زبان آلمانی گوش دهید یا فیلم تماشا کنید.
  • تمرین‌های خواندن: کتاب‌ها یا روزنامه‌های آلمانی را بخوانید تا افعال ضعیف را بشناسید و کاربرد آنها را به صورت نوشتاری درک کنید.

تنها با گذراندن دوره های استاد پوریا خانی، می توانید تمامی اطلاعات ذکر شده را به دست آورید. استاد پوریا خانی دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان آلمانی است و همچنین، ایشان دوره های آموزشگاهی نیز گذرانده اند.

همچنین شما با گذراندن دو دوره ی آکادمی ایشان که مناسب برای سطوح A1-B1  است، می توانید در مدت 6 ماه به پایان سطح B1 و در پایان 10 ماه، به پایان سطح B2 برسانید.

  1. دوره های کتاب اشتارتن ویا

دوره های کتاب اشتارتن ویا دارای 14 جلسه آموزشی است که شامل موارد زیر است:

  • ۶ جلسه گرامر
  • ۴ جلسه مکالمه
  • ۴ جلسه تحلیل متن و فایل های صوتی و اموزش نامه نگاری و نوشتار

برای دریافت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://pooryakhani.com/course-category/startenwir/

  1. دوره تدریس خط به خط منشن

دوره تدریس خط به خط منشن استاد خانی، از برترین و جامعترین دوره های آموزشی زبان آلمانی، چه از نظر سطح آموزشی و چه از نظر کیفیت ویدئویی است. در این دور،ه تمامی نکات آموزش زبان آلمانی را استاد خانی آموزش داده اند و تمامی فایل های شنیداری آن، توسط شخص ایشان، بررسی و تحلیل شده است.

علاوه بر دوره اصلی، این پکیج آموزشی، دارای یک مینی دوره رایگان است که اغلب زبان آموزان، بعد از مشاهده آن تمایل به خرید دوره اصلی تدریس خط به خط منشن را داشته اند. ما این دوره را به کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند و باید هنگام اخذ ویزا مدرک زبان المانی در سطح B1 ارائه کنند، پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های خط به خط منشن اینجا کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های خط به خط منشن کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های خط به خط منشن کلیک کنید.

نقش افعال ضعیف در گرامر آلمانی

افعال ضعیف، پایه اصلی گرامر آلمانی را تشکیل می دهند. آنها زبان آموزان را قادر می سازند جملات ساده و پیچیده بسازند، در مکالمات روزانه شرکت کنند و متون نوشته شده را درک کنند. داشتن درک قوی از این افعال، می تواند آلمانی شما را به سطح بالاتری برساند.

نمونه افعال ضعیف در آلمانی

نمونه افعال ضعیف در آلمانی
نمونه افعال ضعیف در آلمانی

در حالی که تسلط بر افعال ضعیف بسیار مهم است، گسترش دایره لغات خود، با تعداد بیشتری از این افعال می تواند یادگیری زبان آلمانی شما را لذت بخش تر کند. در موارد زیر، برخی از افعال ضعیف رایج در آلمانی آورده شده است:

Kochen (پختن): این فعل، در گفتگوهای مربوط به غذا و آشپزی بسیار استفاده می شود.

Spielen (بازی کردن): خواه ورزش باشد یا آلات موسیقی، «spielen» یک فعل همه کاره در آلمانی است.

Studieren (برای مطالعه): یک فعل ضروری برای دانش آموزان و دانشجویان.

ساخت جملات با افعال ضعیف در آلمانی

درک افعال ضعیف و صرف آنها، می تواند به شما در ساخت جملات به زبان آلمانی کمک کند. در موارد زیر، چند نمونه آورده شده است:

Ich arbeite in einem Büro: من در یک دفتر کار می کنم.

Sie lernt Deutsch: او در حال یادگیری زبان آلمانی است.

Er wohnt in Berlin : او در برلین زندگی می کند.

این جملات نشان می دهد که چگونه افعال ضعیف را می توان در زمینه های مختلف استفاده کرد. برای درک واقعی مفهوم افعال ضعیف، باید آنها را از طریق مثال های عملی و صرف آنها بررسی کنیم. بیایید به سه فعل ضعیف که معمولاً استفاده می شود نگاه کنیم.

«machen» : ساختن«sagen» : گفتن و «gehen» : رفتن

Machen: این فعل از الگوی صرف فعل ضعیف قابل پیش بینی، پیروی می کند. برای مثال، در زمان حال، « ‘ich mache من می‌سازم»، «شما می‌سازی  du machst»، « ‘er/sie/es machtاو/او می‌سازد»، « wir machen» (ما می‌سازیم)، « شما می‌سازی ihr macht» و « sie/Sie machenآنها/شما می‌سازید» داریم.

Sagen: بگویید: با پیروی از همان الگوی صرف ” ich sageمن می گویم”، ” du sagstتو می گویی”، ” er/sie/es sagtاو/او می گوید”، ” wir sagenما می گوییم” (ما می گوییم)، ” ihr sagtشما می گویید” و ” sie/Sie sagen آنها/شما می گویید” .

Gehen: اگرچه “gehen” به دلیل تغییر مصوت اصلی خود، در زمان گذشته یک فعل قوی در نظر گرفته می شود، اما در زمان حال، از الگوی یک فعل ضعیف پیروی می کند. از جمله این موارد، « ich geheمن می‌روم»، « du gehstتو می‌روی»، « er/sie/es gehtاو/او/می‌رود»، « wir gehenما می‌رویم» (ما می‌رویم)، « ihr gehtتو می‌روی» (تو می‌روی) و « sie/Sie gehen’آنها/تو می‌روی»، می توان نام برد.

افعال ضعیف رایج در آلمانی

به غیر از «machen»، «sagen»  و «gehen»، افعال ضعیف متعددی وجود دارد که اغلب در آلمانی، با آنها مواجه خواهید شد. برخی از این موارد عبارتند از:  ‘spielen’ بازی کردن،’suchen’  جستجو،’wohnen’ زندگی کردن، ‘arbeiten’  کار کردن، و ‘kaufen’ خریدن.

ظرافت های افعال ضعیف در آلمانی

در حالی که افعال ضعیف از یک الگوی کلی پیروی می کند، نکات ظریفی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. برخی از افعال ضعیف در زمان حال، دچار تغییر در حالت دوم و سوم شخص مفرد می شوند. نمونه‌ ای از آن « denken» (فکر کردن) است که به «du denkst» و «er/sie/es denkt» تغییر می‌کند.

در پایان حتما صفحات افعال جدا شدنی آلمانی، لیست افعال trennbar و جمله با weder noch را ببینید.

سؤالات متداول: افعال ضعیف در آلمانی

افعال ضعیف در زبان آلمانی چیست؟

افعال ضعیف که به عنوان افعال منظم نیز شناخته می شوند، دسته ای از افعال در زبان آلمانی هستند که از یک الگوی قابل پیش بینی در صرف خود پیروی می کنند. این افعال، در زمان حال و گذشته دچار تغییرات عطفی می شوند که یادگیری و استفاده از آنها را آسان تر می کند.

چگونه افعال ضعیف در زمان حال جمع می شوند؟

در زمان حال، افعال ضعیف در آلمانی، معمولاً پسوند “-e” را به شکل اول و سوم شخص مفرد به ریشه اضافه می کنند. در حالت دوم شخص مفرد، پسوند “-st” را اضافه می کنند. اشکال جمع (اول، دوم و سوم شخص جمع) هیچ پسوند اضافی دریافت نمی کنند.

چگونه افعال ضعیف در زمان گذشته جمع می شوند؟

برای به هم پیوستن افعال ضعیف در زمان گذشته، ریشه بدون تغییر باقی می‌ماند و فعل پسوند دندانی -te یا -et را دریافت می‌کند که به انتها، اضافه می‌شود. پایان ها، بر اساس ضمیر فاعل استفاده شده در جمله متفاوت است.

پسوندهای -te برای اول و سوم شخص مفرد و جمع، و -test برای دوم شخص مفرد غیر رسمی است. برای دوم شخص مفرد و رسمی سوم شخص مفرد، -tenرا به عنوان پسوند اضافه می کنند.

چگونه می توانم افعال ضعیف را در آلمانی شناسایی کنم؟

تشخیص افعال ضعیف در زبان آلمانی، با تشخیص مصدر آنها امکان پذیر است. افعال ضعیف معمولاً به «-en» یا «  ern»  در شکل مصدر ختم می‌شوند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه افعالی که به “-en” یا “-ern” ختم می شوند، افعال ضعیف نیستند، زیرا افعال نامنظم با پایان های مشابه وجود دارد.

آیا می توان از افعال ضعیف در همه زمان های فعل استفاده کرد؟

بله، افعال ضعیف را می توان در تمام زمان های فعل استفاده کرد. با این حال، الگوی صرف آنها، بدون توجه به زمان، ثابت باقی می ماند. حال، گذشته، آینده یا شرطی، افعال ضعیف از الگوی منظم اضافه کردن پسوندهای خاص یا پسوندهای انتهایی بدون هیچ گونه تغییر مصوت پیروی می کنند.

اطلاعات کلی درباره افعال ضعیف در آلمانی

بخش مقاله توضیح
درک افعال ضعیف در آلمانی افعال ضعیف یا «schwache Verben» از یک الگوی صرف قابل پیش بینی پیروی می کنند.
شناسایی افعال ضعیف در آلمانی افعال ضعیف معمولاً در شکل مصدر به «-en» ختم می‌شوند.
صرف افعال ضعیف در آلمانی صرف شامل تغییر در انتهای افعال برای زمان ها و ضمایر مختلف است.
تمرین افعال ضعیف در آلمانی تمرین منظم صرف، گوش دادن، و تمرینات خواندن کلید تسلط بر افعال ضعیف هستند.
نقش افعال ضعیف در گرامر آلمانی افعال ضعیف برای ساخت جملات و مکالمه در آلمانی ضروری هستند.
گسترش دایره لغات: افعال ضعیف در آلمانی مثال های اضافی از افعال ضعیف عبارتند از ‘kochen’ (پختن)، ‘spielen’ (بازی کردن)، و ‘stuieren’ (مطالعه).
ساخت جملات با افعال ضعیف در آلمانی درک الگوهای صرف به ساخت جملات در آلمانی کمک می کند.
ظرافت های افعال ضعیف در آلمانی برخی از افعال ضعیف در زمان حال به صورت دوم و سوم شخص مفرد دچار تغییر می شوند.
مهارت خود را با افعال ضعیف در آلمانی ارتقا دهید تسلط بر افعال ضعیف، زمینه را برای یادگیری پیشرفته آلمانی فراهم می کند.
درک افعال ضعیف در آلمانی از طریق مثال ‘Machen’ (ساختن)، ‘sagen’ (گفتن) و ‘gehen’ (برو) از الگوی صرف پیش بینی افعال ضعیف پیروی می کنند.
استفاده از افعال ضعیف در آلمانی در جملات استفاده از افعال ضعیف در جملات کاربرد عملی و درک را فراهم می کند.
افعال ضعیف رایج در آلمانی نمونه های دیگر افعال ضعیف عبارتند از ‘spielen’ (بازی کردن)، ‘suchen’ (جستجو کردن)، ‘wohnen’ (زندگی کردن)، ‘arbeiten’ (کار کردن)، و ‘kaufen’ (خریدن).

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

به طور خلاصه، افعال ضعیف در آلمانی نقش مهمی در تسلط بر زبان دارند. با درک اینکه آنها چه هستند، شناسایی آنها، یادگیری قوانین صرف آنها و تمرین منظم، می توانید مهارت آلمانی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. به یاد داشته باشید، هر قدمی که در درک این افعال بردارید، شما را به تبدیل شدن به یک زبان آموز آلمانی مسلط نزدیک می کند.

با شرکت در دوره های استاد خانی، می توانید در مدت 6 ماه، به سطح B1 و در مدت 10 ماه به سطح B2 برسید و مادام العمر از پشتیبانی شخصی استاد بهره مند شوید.

شما می توانید برای شرکت در دوره های ایشان، به سایت آکادمی استاد پوریا خانی مراجعه نموده و روند خرید و ثبت نام در دوره ی مدنظرتان را انجام دهید.

حتما صفحه کتاب گرامر و تمرین زبان آلمانی را مشاهده کنید.

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *