فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، به موضوع گرامر dass در آلمانی می پردازیم. ما را همراهی نمایید.

گرامر جزء ضروری هر زبان است و آلمانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرامر dass در آلمانی یکی از مهمترین موضوعات در درک زبان است.

بسیاری از زبان آموزان درک مفهوم گرامر Dass را چالش برانگیز می دانند، اما با راهنمایی مناسب، هر کسی می تواند بر آن تسلط یابد.

در این مقاله، راهنمای جامع گرامر Dass به زبان آلمانی را در اختیار شما قرار می دهیم. ما همه چیز از مقدماتی گرفته تا سطح پیشرفته را پوشش خواهیم داد و در پایان آن، درک روشنی از موضوع خواهید داشت.

اینفوگرافیک گرامر dass در آلمانی

اینفوگرافیک گرامر dass در آلمانی
اینفوگرافیک گرامر dass در آلمانی

دوره گرامر طلایی استاد پوریا خانی مناسب 3 سطح A1-B1 , B1-B2, B2-C1 ارائه شده است که در این دوره، تمام نکات طلایی و فرمول برای تقویت گرامر ذکر شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://pooryakhani.com/course-category/gold-grammer/

با توجه به سیاست های دولت آلمان، هیچ مهاجری بدون داشتن مدرک زبان آلمانی نمی تواند از تمامی روش های مهاجرتی مانند جاب آفر، آسبیلدونگ و غیره اقدام به مهاجرت به این کشور نماید. با دوره های آموزش گرامر طلایی استاد پوریا خانی، گرامر زبان آلمانی را سریعتر یاد خواهید گرفت.

حتما صفحه گرامر آلمانی سطح a2 را مشاهده کنید.

پیشنهاد میکنیم از پست آموزش زبان آلمانی در یاسوج دیدن کنید.

اطلاعات کلی از گرامر dass در آلمانی به همراه مثال

در جدول زیر، اطلاعات کلی از گرامر dass در آلمانی به همراه برخی مثال‌ها آورده شده است:

استفاده از “dass” مثال
ربط تبعی “من فکر می کنم که باران خواهد آمد”

“Ich denke, dass es regnen wird” (I think that it will rain)

گفتار غیر مستقیم / بندهای معرفی شده “او گفت که بعدا می آید”

“Sie sagte, dass sie später kommen würde” (She said that she would come later)

بیان یک هدف “من میرم سوپرمارکت تا نان بخرم”

“Ich gehe zum Supermarkt, dass ich Brot kaufen kann” (I’m going to the supermarket so that I can buy bread)

بیان یک نتیجه “آنقدر گرم بود که رفتیم شنا”

“Es war so heiß, dass wir schwimmen gingen” (It was so hot that we went swimming)

تاکید “Ich betone nochmal, dass es wichtig ist” (I emphasize again that it’s important)

“باز هم تاکید می کنم که مهم است”

شایان ذکر است که “dass” اغلب با “das” (که بسته به زمینه به معنای “آن” یا “آن” است) اشتباه گرفته می شود، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که از مورد صحیح استفاده می کنید!

آشنایی با گرامر dass در آلمانی

آشنایی با گرامر dass در آلمانی
آشنایی با گرامر dass در آلمانی

Dass یک حرف ربط تبعی است که برای معرفی یک جمله فرعی استفاده می شود. بند فرعی عبارتی است که نمی تواند به تنهایی بایستد و معنای آن به بند اصلی بستگی دارد.

در آلمانی از Dass برای معرفی یک بند وابسته استفاده می شود که بیانگر یک واقعیت، یک عقیده یا بیانیه ای است که بند اصلی را پشتیبانی نموده یا توضیح می دهد.

Dass اغلب با Dasselbe اشتباه گرفته می شود که به همین معنی است. با این حال، Dasselbe برای مقایسه دو چیز یا موقعیت استفاده می شود، در حالی که Dass برای معرفی یک بند فرعی استفاده می شود.

انواع بندهای Dass

دو نوع بند Dass وجود دارد: اظهاری و استفهامی؛ از جملات اعلامی برای بیان اظهارات استفاده می شود، در حالی که از جملات استفهامی برای پرسیدن سؤال استفاده می شود. در هر دو مورد، از Dass برای معرفی بند فرعی استفاده می شود.

مثال:

Declarative Clause: Ich denke, dass er ein guter Mensch ist. (I think that he is a good person.)

بند اعلامی: به نظر من او آدم خوبی است. (من فکر می کنم که او فرد خوبی است.)

Interrogative Clause: Weißt du, dass er ein guter Mensch ist? (Do you know that he is a good person?)

بند بازجویی: میدونی آدم خوبیه؟ (آیا می دانید که او فرد خوبی است؟)

علاوه بر دوره گرامر طلایی آکادمی استاد پوریا خانی، از دوره های کتاب اشتارتن ویا و دوره تدریس خط به خط منشن که مناسب برای سطح های A1-B1 است، برای یادگیری هرچه بهتر زبان آلمانی نیز می توانید آموزش ببینید.

ترتیب کلمات در گرامر dass در آلمانی

در یک بند Dass، ترتیب کلمات با عبارت اصلی متفاوت است. فعل مزدوج در انتهای جمله می آید، در حالی که فاعل و سایر عناصر قبل از آن قرار می گیرند.

مثال:

Main Clause: Er geht heute ins Kino. (He is going to the cinema today.)

بند اصلی: او امروز به سینما می رود. (او امروز به سینما می رود.)

Dass Clause: Ich weiß, dass er heute ins Kino geht. (I know that he is going to the cinema today.)

آن بند: می دانم که او امشب به سینما می رود. (می دانم که او امروز به سینما می رود.)

اشتباهات رایج در گرامر dass در آلمانی

اشتباهات رایج در گرامر dass در آلمانی
اشتباهات رایج در گرامر dass در آلمانی

گرامر Dass یکی از چالش برانگیزترین مباحث در زبان آلمانی است و بسیاری از زبان آموزان هنگام استفاده از آن اشتباه می کنند. در ادامه، چند اشتباه رایج وجود دارد که باید از آن ها اجتناب کنید:

  1. استفاده از Dass به جای Das

Das ضمیری است که به این معنی است، در حالی که Dass یک ربط است که یک جمله فرعی را معرفی می کند. بسیاری از زبان آموزان این دو کلمه را اشتباه گرفته و به جای Das از Dass استفاده می کنند که منجر به خطاهای گرامری می شود.

  1. ترتیب کلمات اشتباه است

در یک جمله Dass، فعل در انتهای جمله قرار می گیرد، در حالی که فاعل و سایر عناصر قبل از آن قرار می گیرند. بسیاری از زبان آموزان در قرار دادن فعل در موقعیت اشتباه مرتکب اشتباه می شوند که باعث می شود جمله نادرست باشد.

  1. اشتباه گرفتن Dass با Dasselbe

همان طور که قبلا ذکر شد، Dasselbe به همین معنی است، در حالی که Dass یک ربط است که یک جمله فرعی را معرفی می کند. بسیاری از زبان آموزان این دو کلمه را اشتباه گرفته و به جای یکدیگر استفاده می کنند که منجر به اشتباهات گرامری می شود.

اگر در این تصور هستید که آلمانی ساختار سختی دارد، در اشتباهید. یادگیری زبان آلمانی دشوار نمی باشد، اما اگر با اساتیدی که تحصیلات زبان آلمانی را ندارند بگذارنید، دچار سردرگمی و اشتباهات بسیار در ساختارها و لهجه و تلفظ ها می شوید.

به همین دلیل با کمک گرفتن از آکادمی استاد پوریا خانی و استفاده از دوره های آموزشی استاد خانی، گام مثبتی برای دستیابی به اهداف خود بردارید.

لازم است با آموزش های رایگان گرامر اکوزاتیو آلمانی، گرامر آلمانی زمان حال ساده، گرامر حروف ربط آلمانی و als ob گرامر هم آشنا شوید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

گرامر Dass یک موضوع ضروری در آلمانی است و درک آن برای برقراری ارتباط موثر در زبان بسیار مهم است. در این مقاله، راهنمای جامع گرامر Dass به زبان آلمانی را در اختیار شما قرار داده ایم. ما همه چیز را از مقدماتی گرفته تا سطح پیشرفته پوشش داده ایم و امیدواریم که تا به حال درک روشنی از موضوع داشته باشید.

به یاد داشته باشید که از اشتباهات رایجی که ذکر کردیم، اجتناب کنید و برای بهبود مهارت های گرامر خود، به تمرین ادامه دهید. با صرف زمان و تلاش، به گرامر Dass مسلط خواهید شد و به زبان آلمانی مسلط خواهید شد.

شرط تمامی این موارد داشتن استاد با تجربه و ماهر است. موسسه آکادمی استاد پوریا خانی دارای بیشترین رضایت و کارنامه قبولی در مسیر یادگیری زبان با تنوع در أنواع دوره ها و کلاس های آموزشی در خدمت شماست.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *