فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله به بررسی آموزش زبان آلمانی در یاسوج می پردازیم.

یادگیری زبان خارجی می تواند تجربه ای بسیار متفاوت باشد. همه ما این توانایی را داریم تا بتوانیم اقدام به یادگیری زبانی غیر از زبان مادری خود نماییم.

زبان های مختلفی نیز در دنیا وجود دارد که هر کدام از آن ها می تواند کاربردهای خود مربوط به کشور خود را داشته باشد. زمانی که صحبت از زبان خارجی می شود، اولین زبانی که به ذهن ما خطور می کند، زبان انگلیسی است که زبانی رایج در دنیا محسوب می شود.

اما علاوه بر زبان انگلیسی، زبان های دیگری نیز وجود دارد که یادگیری می تواند دید گسترده تری را نسبت به زبان های خارجی در دنیا، پیش روی افراد قرار دهد. یکی از زبان های معروف و مشهور در دنیا، زبان آلمانی است.

همچنین پیشنهاد می کنم مقاله لغات ضروری آلمانی را نیز ببینید.

زبان آلمانی جزو 5 زبان رایج خارجی می باشد

زبان آلمانی جزو 5 زبان رایج خارجی می باشد. این زبان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و در کشور ما نیز، علاقه مندان زیادی هستند که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند.

مزایای یادگیری زبان آلمانی مختلف است. یادگیری زبان آلمانی می تواند هدف های زیادی را دنبال کند. از جمله آن می تواند یادگیری در راستای مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان، یادگیری از روی علاقه و آشنایی با فرهنگ کشورهای آلمانی زبان و … باشد.

اینفوگرافیک آموزش زبان آلمانی در یاسوج

اینفوگرافیک آموزش زبان آلمانی در یاسوج
اینفوگرافیک آموزش زبان آلمانی در یاسوج

به طور کلی، زبان آلمانی زبانی سخت تر از زبان انگلیسی است، اما یادگیری آن دور از ذهن نیست و می توان با استفاده از متدهای آموزشی مختلف، اقدام به یادگیری این زبان رایج و پرطرفدار نمود.

و راستی اگر نمیدانید چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم ، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی زبان آلمانی بپردازیم و از دشواری ها و چالش های پیش روی افرادی که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند، نکات مهمی را اشاره کنیم.

زبان آلمانی سطح بندی های مختلفی دارد که هر کدام از آن ها می تواند کاربردهای مربوط به خود را داشته باشد که در این مقاله به بررسی سطوح مختلف زبان آلمانی خواهیم پرداخت.

همچنین به موضوع اصلی مقاله یعنی آموزش زبان آلمانی در یاسوج می پردازیم و نکات مهمی را در این خصوص ارائه خواهیم کرد و از طرفی به نحوه دریافت مدرک زبان آلمانی و کاربردهای آن می پردازیم.

ویدئو آموزش زبان آلمانی در یاسوج

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه یادگیری زبان آلمانی و استفاده از دوره های معمولی و طلایی یادگیری زبان آلمانی، با اساتید آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در خصوص نحوه اخذ مدرک آموزش زبان آلمانی دریافت کنید. آکادمی استاد پوریا خانی، از معتبرترین موسسات در این حوزه به شمار می آید.

و چنانچه ساکن یزد هستید ،مقاله  آموزش زبان آلمانی در یزد را ببینید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

معرفی زبان آلمانی

از تاریخچه پیدایش زبان آلمانی چه می دانید؟

دسته های زبان آلمانی چیست؟

پیچیدگی های زبان آلمانی چقدر است؟

علت سختی زبان آلمانی زل بیان نمایید.

دلیل یادگیری زبان آلمانی چیست؟

یادگیری زبان آلمانی چه نتایجی را به همراه دارد؟

تاریخچه آموزش زبان آلمانی در ایران چیست؟

آموزش زبان آلمانی در یاسوج چگونه است؟

سطوح مختلف آموزش زبان آلمانی کدامند؟

مدرک زبان آلمانی چیست؟

نحوه دریافت مدرک آموزش زبان آلمانی در یاسوج چگونه است؟

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی و گرفتن مدرک زبان آلمانی چقدر است؟

آزمون‌های زبان مورد تأیید در آلمان کدامند؟

مدت زمان اعتبار مدرک زبان آلمانی چقدر است؟

دوره آموزش زبان آلمانی در آکادمی استاد پوریا خانی را توضیح دهید.

کاربرد زبان آلمانی در مهاجرت به آلمان را بیان کنید.

نتیجه گیری

 

معرفی زبان آلمانی

معرفی زبان آلمانی
معرفی زبان آلمانی

کشور آلمان که در قاره اروپا قرار دارد، یکی از کشورهای مطرح و بزرگ در قاره اروپا محسوب می شود که میزان مهاجرت به این کشور بسیار بالا بوده و هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان سفر به این کشور، در تلاش هستند که بتوانند به آلمان سفر نمایند.

زبان رسمی کشور آلمان، زبان آلمانی است. برای سفر به آلمان، لازم است که به زبان آلمانی تسلط داشت و یادگیری زبان آلمانی در راستای ارتباط با مردم این کشور بسیار اهمیت دارد. زبان آلمانی می تواند منجر به تسریع روند مهاجرت و اقامت در این کشور شود

و همین موضوع می تواند اهمیت یادگیری زبان آلمانی را دو چندان نماید. اگر کسی قصد دارد مهاجرت تحصیلی، کاری و … به آلمان نماید، یادگیری زبان آلمانی، امری بسیار مهم و ضروری است.

زبان آلمانی از خانواده زبان هندو- اروپایی می باشد

زبان آلمانی از خانواده زبان هندو- اروپایی می باشد و این زبان جزئی از شاخه های زبان های ژرمنی غربی می باشد و بیشترین کاربرد را در نواحی اروپای مرکزی دارد. این زبان در کنار زبان انگلیسی و فرانسوی، جزو زبان های رایج در قاره اروپا محسوب می شود.

با این که صحبت از زبان آلمانی می شود، اولین تصور ما این است که صرفا زبان رسمی کشور آلمان، آلمانی است. اما جالب است بدانید که یکی از فراگیرترین گویش ها در دنیا محسوب می شود.

یعنی زبان آلمانی علاوه بر کشور آلمان، در کشورهایی نظیر اتریش، سوئیس، لیختن اشتاین و برخی از نواحی بلژیک و دانمارک و برخی از کشورهای دیگر نیز مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد.

اسناد موجود در کشورهای اروپایی، به خصوص زبان علمی آنان، بعد از زبان انگلیسی، زبان آلمانی می باشد

زبان رسمی برخی از کشورهای یاد شده، علاوه بر زبان مخصوص به خود، زبان آلمانی است. اسناد موجود در کشورهای اروپایی، به خصوص زبان علمی آنان، بعد از زبان انگلیسی، زبان آلمانی می باشد. جالب است بدانید که کتاب های مختلفی نیز به زبان آلمانی تالیف می شوند که کاربرد زیادی در جوامع علمی دارد.

در کشور ما آموزشگاه و موسسات آموزشی زیادی هستند که اقدام به آموزش زبان آلمانی می نمایند که یکی از بهترین مراکز آموزش زبان آلمانی، مربوط به آکادمی استاد پوریا خانی است که با بهترین شیوه های آموزشی، به آموزش زبان آلمانی می پردازد که اقدام به ارائه بسته های آموزشی و دوره های خط به خط می نماید.

حال در ادامه مقاله آموزش زبان آلمانی در یاسوج به بررسی تاریخچه زبان آلمانی خواهیم پرداخت.

از تاریخچه پیدایش زبان آلمانی چه می دانید؟

از تاریخچه پیدایش زبان آلمانی چه می دانید؟
از تاریخچه پیدایش زبان آلمانی چه می دانید؟

زبان آلمانی ریشه و تاریخچه دیرینه ای دارد. تاریخ پیدایش زبان آلمانی نیز به زمان قرن هفتم میلادی باز می گردد و افرادی که در آن دوران زندگی می کردند، در نواحی مختلف اروپای مرکزی به زبان آلمانی صحبت می کردند.

این افراد با گویش و لهجه های مختلفی نیز به این زبان می پرداختند و برای ارتباط گیری و صحبت، از این زبان استفاده می کردند. اشکال و گویش های مختلف آلمانی در آن زمان باعث شده است که انواع تلفط ها و نوع صحبت این زبان به وجود بیاید.

به طور کلی می توان گفت که زبان آلمانی یک نوع زبان ژرمنی بده است و از زیر شاخه های زبان هندی و زبان های اروپایی محسوب می شود.

همان طور که گفته شد، بخش هایی از اروپای مرکزی مانند آلمان، اتریش، بلژیک، دانمارک و …، به زبان آلمانی صحبت می کنند و زبان غالب اکثر این کشورها، زبان آلمانی می باشد.

بر اساس اسناد تاریخی مختلف، شکل گیری زبان آلمانی در طی سالیان اخیر دستخوش تغییراتی شده است

بر اساس اسناد تاریخی مختلف، شکل گیری زبان آلمانی در طی سالیان اخیر دستخوش تغییراتی شده است و تغییرات در تلفظ واژگان، گرامر و لغت به وجود آمده است و قدمت دیرینه آن نشاندهنده ریشه قوی زبان آلمانی است.

چنین موضوعی توانسته است باعث شود تا بیش از میلیون ها گویش از زبان آلمانی وجود داشته باشد و طیف گسترده تری را به خود اختصاص داده است.

آکادمی زبان استاد پوریا خانی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص تاریخچه و ریشه زبان انجام دهد و به آموزش علاقه مندان به زبان آلمانی بپردازد.

دسته های زبان آلمانی

دسته های زبان آلمانی
دسته های زبان آلمانی

زبان آلمانی نوعی زبان ژرمنی می باشد و دارای تقسیم بندی مختلف می باشد. این زبان به سه شکل کلی تقسیم شده است که عبارتند از:

زبان ژرمنی شمالی

این شاخه از زبان ژرمنی مربوط به زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی و ایسلندی خواهد شد که البته فارونی را هم شامل می شود.

زبان ژرمنی شرقی

این شاخه از زبان ژرمنی یا همان آلمانی، از زبان گوتی تشکیل شده است.

ژرمنی غربی

از اجزای زبان ژرمنی غربی، زبان های انگلیسی، زبان آلمانی، هلندی و آفریکانس می باشد.

همان طور که مشاهده کردید، زبان آلمانی به سه بخش عمده تقسیم می شود که می توان اقدام به آموزش زبان آلمانی در یاسوج نمود و همچنین می توان با تهیه دوره های استاد پوریا خانی، اقدام به یادگیری زبان آلمانی کرد.

این دوره ها که اصولا آنلاین نیستند، به صورت ویدیوهای ضبط شده، جزوه های مورد نیاز و آموزش خط به خط کتاب ها می باشند. همچنین این دوره ها به صورت نیمه فشرده هستند. یعنی نه زیاد وقت شما را هدر می دهد و نه نکته مهم آموزشی از قلم می افتد.

با این دوره ها، معمولا تا آخر سطح B1، دوره ها 6 ماهه به اتمام می رسد. البته به زمانی که برای آموزش صرف می کنید و همچنین توانایی، استعداد، علاقه و انگیزه شما نیز بستگی دارد.

زیرا همان طور که می دانید، بدون داشتن مدرک زبان، نمی توان برای مهاجرت اقدام نمود. بنابراین گذراندن این دوره ها بسیار ضرورت داشته و مهم است.

پیچیدگی های زبان آلمانی

پیچیدگی های زبان آلمانی
پیچیدگی های زبان آلمانی

زبان آلمانی چقدر سخت است؟ زبان آلمانی، سختی بیشتری نسبت به زبان انگلیسی دارد و قوانین و قواعد پیچیده تری را دنبال می کند و املای واژگان و نحوه نوشتن آن با زبان انگلیسی، تفاوت های زیادی دارد.

اما اگر بتوان به خوبی اقدام به یادگیری آن نمود، می توان به راحتی هم در نوشتن و هم خواندن زبان آلمانی موفق عمل کرد. وقتی که صحبت از زبان آلمانی می شود، اغلب افراد به سخت بودن و دشوار بودن آن اشاره می کنند که البته امری طبیعی است. زیرا یادگیری هر زبان خارجی می تواند سختی های مخصوص به خود را داشته باشد.

زیرا هر گویش و زبانی، قواعد خاص خود را دارد و از آنجایی که زبان مادری ما غیر از زبان آلمانی است، طبیعتا یادگیری آن چالش هایی را به دنبال دارد.

همان طور که گفته شد، اهمیت زبان آلمانی در کشورهای اروپایی بسیار بالاست و جزو زبان های رایج در اتحادیه اروپا حساب می شود. این زبان توانسته است به بسیاری از کشورهای اروپایی راه پیدا کند و بخشی از زبان رسمی کشورهای یاد شده شود.

نباید از اهمیت زبان آلمانی گذشت

بنابراین نباید از اهمیت زبان آلمانی گذشت و اگر کسی قصد دارد به خصوص برای مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان اقدامات لازم را انجام دهد، بهتر است در ابتدا به یادگیری زبان آلمانی بپردازد.

در کنار سختی ها و دشواری های موجود در زبان آلمانی، می توان گفت که یادگیری زبان آلمانی می تواند جذابیت های زیادی را به همراه داشته باشد. برخی از کلمات موجود در زبان آلمانی به قدری طولانی هستند که می تواند تلفظ و گفتن آن را کمی مشکل کند.

اما اگر فردی بتواند از پس آن برآید، می تواند از مزیت های آن استفاده کند. بنابراین نباید از جذابیت زبان آلمانی چشم پوشی کرد. در ابتدای راه بهتر است با مفاهیم جدید زبان آلمانی آشنا شد تا بتوان از چالش ها و سختی های زبان آلمانی عبور کرد.

این مفاهیم می تواند شامل جنسیت کلمه ها، یادگیری ترتیب بندی کلمات، ساختار گرامری آلمانی و … باشد. تسلط به این مفاهیم می تواند راهگشای یادگیری زبان آلمانی باشد و بتوان بر سختی آن چیره شد.

یادگیری هر زبان خارجی از جمله زبان آلمانی نمی تواند به صورت تنهایی و بدون راهنما صورت گیرد

طبیعتا یادگیری هر زبان خارجی از جمله زبان آلمانی نمی تواند به صورت تنهایی و بدون راهنما صورت گیرد و لازم است تا از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت که در سراسر نقاط ایران نیز آموزشگاه های مختلفی در زمینه آموزش زبان آلمانی وجود دارد که طبیعتا آموزش زبان آلمانی در یاسوج یکی از موارد است.

اما شما می توانید برای یادگیری هر چه بهتر و سریع تر زبان آلمانی، از بسته های کمک آموزشی آکادمی استاد پوریا خانی استفاده نمایید و با استفاده از دوره های طلایی زبان آلمانی استا پوریا خانی، به یادگیری هر چه راحت تر زبان آلمانی به خود کمک نمایید.

دوره های طلایی شامل دوره طلایی گفتار مر بوط به نامه نگاری، ایمیل زدن و …؛ و دوره طلایی نوشتار می شود که مانند دروه های عمومی، بسیار فوق العاده هستند.

علت سختی زبان آلمانی

علت سختی زبان آلمانی
علت سختی زبان آلمانی

همان طور که در مبحث قبلی گفته شد، زبان آلمانی می تواند دشواری های مربوط به خود را داشته باشد که البته امری طبیعی برای یک فرد مبتدی می باشد. زبان آلمانی از کلمات طولانی تشکیل شده است که از لحاظ گرامری می تواند پیچیدگی بیشتری نسبت به زبان انگلیسی برخوردار باشد.

اما نکته مثبت در یادگیری آن این است که برخی از واژگان و لغت های زبان آلمانی به انگلیسی شباهت دارد که این شباهت می تواند یادگیری را برای فرد آسان تر نماید. استفاده از کلمات مرکب در زبان آلمانی بسیار رایج است که این کلمات می تواند باعث راحت تر شدن زبان آلمانی شود.

از آنجایی که زبان آلمانی نوعی زبان توصیفی است، یادگیری مفعول در زبان آلمانی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا با فعل ترکیب می شود.

یکی از نکات مهم در خصوص زبان آلمانی و گویش های آن

یکی از نکات مهم در خصوص زبان آلمانی و گویش های آن این است که برخی از گویش ها، سختی و دشواری بیشتری در یادگیری دارد.

به عنوان مثال گویش باوارایی از سختی بیشتری نسبت به سایر گویش ها برخوردار است. یادگیری گویش های آسان تر می تواند کمک زیادی به افراد کند تا بتوانند نیاز خود را برآورده کنند.

عوامل زیادی نیز دست به دست هم خواهد داد که باعث شود تا زبان آلمانی کمی سخت تر از زبان انگلیسی باشد. اما این دشواری نباید باعث ناامیدی شود.

زیرا یادگیری هر زبانی می تواند ممکن باشد. عوامل دخیل در سختی زبان انگلیسی شامل چهار مورد: واژگان، گرامر، تلفظ و محیط می باشد که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها در آموزش زبان آلمانی در یاسوج خواهیم پرداخت:

واژگان

واژگان
واژگان

برخی از واژگان موجود در زبان آلمانی، ریشه در کلمات لاتین دارند و بسیاری از آن ها نیز منشا آلمانی دارند. به همین دلیل ممکن است در یادگیری و درک مفهوم برخی از کلمات آلمانی دچار مشکل شویم.

افرادی که به عنوان مبتدی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می نمایند، در ابتدا از واژگان لاتین که آسان تر است، استفاده می کنند.

عامل دیگری که در سختی واژگان زبان آلمانی دخالت دارد، مشابه بودن برخی از کلمات آلمانی با کلمات انگلیسی است که از جمله آن می توان به مورد زیر اشاره کرد:

haus → house ، kann → can /

چنین کلماتی گاهی می تواند فرد را به اشتباه اندازد که البته به مرور زمان رفع خواهد شد.

زبان آلمانی از واژگان تخصصی زیادی استفاده می کند که شباهتی با زبان انگلیسی ندارد و همین موضوع می تواند باعث سخت شدن زبان آلمانی شود.

جالب است بدانید که برخی از واژگان زبان آلمانی، حالت فلسفی دارد و اغلب فیلسوف های بزرگ از زبان آلمانی استفاده می کردند. زیرا این کار باعث انتقال مطلب بدون سردرگمی خواهد شد.

افرادی که به عنوان زبان آموز و به صورت مبتدی وارد آموزشگاه زبان آلمانی می شوند

افرادی که به عنوان زبان آموز و به صورت مبتدی وارد آموزشگاه زبان آلمانی می شوند و به یادگیری زبان آلمانی می پردازند، به سختی خواهند توانست که کلمات آلمانی را در فرهنگ لغت پیدا کنند.

همین موضوع می تواند باعث دشواری شود. زیرا برخی از واژگان آلمانی به تنهایی معنی ندارند و باید با کلمه ای دیگر ترکیب شوند که همین موضوع می تواند باعث شود که برخی از واژگان به راحتی پیدا نشود.

آکادمی زبان استاد پوریا خانی به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی زبان آلمانی می تواند در روند یادگیری هر چه آسان تر زبان آلمانی، راهنمایی های لازم را انجام دهد.

حال در ادامه مقاله آموزش زبان آلمانی در یاسوج به بررسی گرامر زبان آلمانی و تاثیر آن در سختی این زبان خواهیم پرداخت.

ساختار دستوری زبان آلمانی

ساختار دستوری زبان آلمانی
ساختار دستوری زبان آلمانی

ساختار دستوری زبان آلمانی یا همان گرامر، یکی دیگر از عوامل سختی این زبان به شمار می رود که البته یادگیری نکات مربوط به آن می تواند فرایند یادگیری این زبان را آسان تر سازد. در موارد زیر، به بررسی ساختار گرامری زبان آلمانی خواهیم پرداخت:

فعل های موجود در زبان آلمانی می تواند صرف متفاوتی را نسبت به زبان انگلیسی داشته باشد. زیرا زمان افعال در زبان آلمانی بیشتر بوده و ساختار آن دشوارتر از زبان انگلیسی است. از طرفی افعال بی قاعده آن مانند زبان انگلیسی می باشد.

وجود صفت و ضمایر از نکات کلیدی زبان آلمانی است که کوتاه تر از زبان انگلیسی است و با توجه به جنسیت آن، می تواند دستخوش تغییراتی شود.

اسم های به کاررفته در زبان آلمانی کوتاه است و مانند زبان انگلیسی نمی باشد. همچنین اسم های موجود در این زبان از دو نوع صرف فعل استفاده می کند که در اغلب جملات آلمانی به کار می رود.

جمع بستن کلمات در زبان آلمانی

جمع بستن کلمات در زبان آلمانی پیچیده بوده و بر خلاف زبان انگلیسی است که همین موضوع می تواند مبحث جداگانه ای را بطلبد.

مذکر، مونث و خنثی بودن از خصلت های زبان آلمانی است که البته دستورالعمل های بسیار کمی در خصوص تعیین جنسیت کلمات وجود دارد و در برخی مواقع باید به صورت منحصر به فرد از کلمه ای که ماهیت مونث یا مذکر بودن دارد، استفاده کرد.

به همین دلیل یادگیری و به خاطر سپردن این کلمات در زبان آلمانی از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین برخی از کلمات می تواند قبل از کلمه ای مشخص بیاید و معنی و مفهوم کلمه را تغییر دهد.

به عنوان مثال؛ کلمه See به معنی دریا است و در زبان انگلیسی رایج است. اما در آلمانی die See به معنی دریا است و der See به معنای دریاچه است.

ترتیب بدنی کلمات در جمله سازی زبان آلمانی بسیار مهم است

ترتیب بدنی کلمات در جمله سازی زبان آلمانی بسیار مهم است و چیدن کلمات در کنار هم با استفاده از حروف که به تنهایی بی ربط است، می تواند در جمله معنی و مفهوم آن را تغییر دهد.

حروف اضافه در کلمات آلمانی بسیار زیاد است و همان طور که در مورد کلمه die See یا مشابه آن گفته شد، لازم است این کلمات به خاطر سپرده شود.

این حروف اضافه معنی خاصی به تنهایی نخواهد داشت و عملا مکمل کلمات دیگری نیز می باشد که می تواند در ساختار کلمه و جمله، معنی خاصی را ایجاد کند.

منفی کردن کلمات در زبان آلمانی دشوارتر از زبان انگلیسی است و از حرف مخصوص به خود استفاده می کند تا بتواند کلمه یا جمله را منفی کند.

حروف ربطی در آلمانی مشابه زبان انگلیسی است که این حروف شامل:  Should/Would/Could و … باشد.

ساختن جملات مجهول از دیگر نکات زبان آلمانی است که البته مشابه با زبان انگلیسی می باشد.

همچنین ارائه تاریخ و زمان در زبان آلمانی سخت تر از زبان انگلیسی است که از اعدادی استفاده می شود که کوتاه هستند.

آموزش زبان آلمانی در ایران بسیار رایج است

از آنجایی که آموزش زبان آلمانی در ایران بسیار رایج است و موسسات زیادی نیز به آموزش علاقه مندان می پردازد، یادگیری زبان آلمانی می تواند در ابتدا امر مشکل ولی در نهایت شدنی و دلچسب باشد.

یکی از بهترین مراکز آموزشی زبان آلمانی، آکادمی زبان استاد پوریا خانی است که می تواند با ارائه دوره های آموزشی گوناگون، به آموزش افراد کمک زیادی نماید.

از آنجایی که آموزش زبان آلمانی در یاسوج بسیار رایج است، اما شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

تلفظ

تلفظ
تلفظ

از دیگر عوامل سختی زبان آلمانی می توان به تلفط کلمات آن اشاره کرد که یکی از مباحث رایج در این خصوص است. بر خلاف زبان انگلیسی، در زبان آلمانی برای تلفظ کلمات باید از دستورالعمل های مخصوصی نیز استفاده کرد که رعایت این دستورالعمل ها می تواند یادگیری زبان آلمانی را راحت تر از زبان انگلیسی نماید.

محیط

محیط
محیط

آخرین عامل مهم در سختی زبان آلمانی، محیط می باشد.

محیط از دیگر عوامل تاثیرگذار در سختی زبان آلمانی است و این سختی بدین گونه است که مردمان کشور آلمان می توانند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنند و در صورتی که فرد خارجی قادر به صحبت به زبان آلمانی نباشد، می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

درست است که این مورد می تواند مزیت محسوب شود، اما برای فردی که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارد، می تواند نوعی ایراد محسوب شود و باعث شود تا نتواند به راحتی زبان آلمانی را یاد بگیرد.

چهار عامل گفته شده، از عوامل اصلی و مهم سختی زبان آلمانی است. اما یادگیری زبان آلمانی برای فردی که علاقه دارد، نمی تواند مشکل باشد و با کمک گرفتن از اساتید برجسته آموزش زبان آلمانی می تواند اقدام به یادگیری زبان آلمانی نماید.

آکادمی زبان استاد پوریا خانی به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی زبان آلمانی در ایران می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص یادگیری زبان آلمانی انجام دهد.

دلیل یادگیری زبان آلمانی چیست؟

دلیل یادگیری زبان آلمانی چیست؟
دلیل یادگیری زبان آلمانی چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که یک فرد را مجاب می سازد به آموزش زبان آلمانی در یاسوج بپردازد که این عوامل عبارتند از:

فرد متقاضی در کشور آلمان زندگی می کند، یا قصد دارد به این کشور مهاجرت نماید و لازم است زبان آلمانی را یاد بگیرد.

فرد متقاضی، دوستان و آشنایانی دارد که به زبان آلمانی صحبت می کنند و مایل است با آنان به ارتباط بپردازد.

فرد متقاضی قصد دارد به کشورهای آلمانی زبان سفر کند.

گاهی اوقات، فرد قصد دارد با شخص مورد علاقه خود ازدواج کند و آن فرد آلمانی زبان است.

برای مطالعه فرهنگ و آداب و رسوم کشور آلمان قصد دارد آلمانی یاد بگیرد و لازم است برای مطالعه آن به آلمانی تسلط داشته باشد.

فرقی نمی‌کند چه دلیلی دارید، اما باید هیجان زده باشید

فرقی نمی‌کند چه دلیلی دارید، اما باید هیجان زده باشید! آلمانی زبان فوق العاده‌ای است که یادگیری آن بسیار سودمند است.

آموختن این زبان، حتی در سطح مبتدی، فرصت‌های بیشماری را در اختیار شما خواهد گذاشت. حتی اگر انگیزه کافی برای یادگرفتن آلمانی دارید، این دلایل را هم مد نظر داشته باشید تا بدانید این زبان زیبا، چطور زندگی شما را دگرگون خواهد کرد:

دلایل بالا می تواند این انگیزه را ایجاد کند که فرد متقاعد شود به یادگیری زبان آلمانی بپردازد. زبان آلمانی در عین سختی های خود، بسیار جذاب است و می تواند تجربه فوق العاده ای را در اختیار فرد قرار دهد.

یادگیری زبانی غیر از زبان مادری و زبان انگلیسی می تواند باعث شود تا بتوان در صورت داشتن شرایط به کشورهای مختلفی نیز سفر کرد. آکادمی زبان استاد پوریا خانی می تواند آموزش های لازم را در خصوص یادگیری زبان آلمانی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

یادگیری زبان آلمانی چه نتایجی را به همراه دارد؟

یادگیری زبان آلمانی چه نتایجی را به همراه دارد؟
یادگیری زبان آلمانی چه نتایجی را به همراه دارد؟

اگر فردی علاقه مند به سفر به کشورهای مختلف می باشد، می تواند زبان آلمانی را در اولویت خود قرار دارد. زیرا این زبان در بسیاری از نقاط دنیا کاربرد دارد.

دانستن زبان آلمانی می تواند تجربیات زیادی را به ارمغان بیاورد تا بتوانید به راحتی علاوه بر آلمان، به کشورهای دیگری در اروپا سفر نمایید و با مردمان آن کشور به ارتباط بپردازید.

یادگیری زبان آلمانی می تواند باعث شود، وضعیت بهتری در زمینه اشتغال برای فرد به وجود بیاورد. کشور آلمان سراسر از موقعیت های شغلی و درآمدی و اقتصادی است و جزو قدرت های اقتصادی دنیا محسوب می شود.

این کشور می تواند مقصد بسیار خوبی برای اشتغال به حساب آید و هر ساله تعداد متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور رو به افزایش است. ایرانیان زیادی در فکر اشتغال در آلمان هستند.

لازمه مهاجرت به این کشور و به خصوص اشتغال در آلمان، یادگیری و تسلط به زبان آلمانی است و لازم است آموزش های لازم در خصوص یادگیری زبان آلمانی انجام شود.

ارائه مدرک آموزش زبان آلمانی

ارائه مدرک آموزش زبان آلمانی از جمله آموزش زبان آلمانی در یاسوج، می تواند روند دریافت ویزای کاری آلمان را تسریع بخشد و نوعی امتیاز ویژه برای مهاجرت محسوب می شود. علاوه بر آن می توان در کشورهای دیگری مانند دانمارک، سوئد و اتریش، به اشتغال پرداخت.

در این کشور، زبان آلمانی به عنوان زبان دوم و رسمی این کشور به حساب می آید و می تواند فرصت بسیار خوبی برای مهاجرت به این کشورها به وجود بیاورد.

یادگیری زبان آلمانی می تواند پلی به عنوان یادگیری دیگر زبان های دنیا باشد. یادگیری و تسلط به زبان آلمانی می تواند باعث شود که مفاهیم دیگر زبان های دنیا راحت تر باشد.

زبان آلمانی، ساختار گرامری و واژگان سخت تری نسبت به زبان انگلیسی دارد

زیرا زبان آلمانی، ساختار گرامری و واژگان سخت تری نسبت به زبان انگلیسی دارد و این پیچیدگی می تواند کمک کند تا بتوان زبان های دیگر را به راحتی یاد گرفت. زمانی که ذهن یک فرد توانایی یادگیری زبان آلمانی را داشته باشد، می تواند به زبان های دیگر هم مسلط شود.

زیرا ساختار زبان آلمانی شباهت زیادی به زبان های دیگر دارد. حتی اگر فردی اقدام به یادگیری زبان دیگری نکند، با یادگیری زبان آلمانی می تواند برخی از مفاهیم و جملات دیگر زبان ها را متوجه شود.

زیرا توانسته است جمله بندی و ترکیب واژگان در زبان آلمانی را به خوبی متوجه شود و همین موضوع تاثیر زیادی در یادگیری دیگر زبان ها خواهد گذاشت.

یادگیری فرهنگ و آداب و رسوم کشور آلمان از دیگر نتایج یادگیری زبان آلمانی است. کشور آلمان از تاریخ کهنی برخوردار است و فرهنگ بسیار غنی دارد.

با یادگیری زبان آلمانی می توان به مطالعه فرهنگ این کشور پرداخت

با یادگیری زبان آلمانی می توان به مطالعه فرهنگ این کشور پرداخت. همچنین اکثر کتب قدیمی که مربوط به فلاسفه قدیم می باشد، به زبان آلمانی است و نسخه اصلی آن نیز به زبان آلمانی موجود است.

فراگیری زبان آلمانی می تواند باعث شود تا بتوان کتب فرهنگی و فلسفی معتبر در دنیا را به راحتی مطالعه کرد و با آن آشنایی کامل پیدا کرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آموزش زبان آلمانی در یاسوج و همچنین یادگیری زبان آلمانی و دریافت مدرک زبان آلمانی، با کارشناسان خبره و متخصص آکادمی زبان استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت کنید.

این مرکز آموزشی هم به صورت حضوری در شهر تهران و هم به صورت بسته های آموزشی آنلاین به آموزش زبان آلمانی می پردازد که می توان از آن بهره مند شد.

تاریخچه آموزش زبان آلمانی در ایران

تاریخچه آموزش زبان آلمانی در ایران
تاریخچه آموزش زبان آلمانی در ایران

در مورد تاریخچه آموزش زبان آلمانی در کشور ایران، می توان به سال های بسیار دور اشاره کرد که طبق اسناد و مدارکی که در کتابخانه های ملی کشور ما وجود دارد، قدمت و تاریخچه این موضوع می تواند به زمان صفویه بازگردد.

در آن دوران طبیعتا سیستم ارتباطی خاصی برای برخورداری اساتید آلمانی وجود نداشت تا بتوان اقدام به آموزش افراد نمود.

اما بعد از گذشت سال ها، در زمانی که ناصرالدین شاه قاجار به کشور آلمان سفر می کند، روابط دوستانه ای از نظر اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور آلمان و ایران ایجاد شد. به گونه ای که در مدرسه دارالفنون، اساتید آلمانی زیادی نیز حضور پیدا کردند و به آموزش افراد پرداختند.

چنین موضوعی باعث شد که در چندین سال متمادی، آموزش زبان آلمانی در کشور ما رونق زیادی بگیرد. اما به دلایل زیادی اعم از ضعف حاکمیت و …، این رابطه دوستانه فرهنگی، دوام نیاورد.

بیشترین دوران رواج زبان آلمانی در کشور ایران

بیشترین دوران رواج زبان آلمانی در کشور ایران به زمان جنگ جهانی دوم باز خواهد گشت که آلمان حضور بسیار زیادی از لحاظ تجاری، نظامی و … در ایران داشت

و همین موضوع باعث شد که اساتید برجسته آلمانی به ایرانیان زبان آلمانی بیاموزند. رایج شدن زبان آلمانی به حدی در ایران افزایش یافت که افراد برجسته کشور ما به ترجمه آثار فرهنگی و ادبی آلمانی پرداختند.

بعد از گذشت جنگ جهانی دوم، ایران رابطه دوستانه خوبی با کشور آلمان داشت و می توان گفت که در این دوره، زبان آلمانی در ایران، بسیار رایج تر شد و به خصوص دانشجویان زیادی از ایران به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی کردند و در همان کشور به یادگیری زبان آلمانی پرداختند.

در تاریخچه آاموزش زبان آلمانی در ایران، صرفا به مسائل فرهنگی پرداخته نشد، بلکه با گسترش تکنولوژی، ایران یکی از مشتریان ثابت دستگاه های تولیدی در صنایع مختلف از آلمان ها شد

و همین موضوع باعث شد که ارتباط قوی تری بین ایرانیان و مردم آلمان به وجود بیاید و حتی مهندسان آلمانی در کشور ما در صنایع مختلف به اشتغال پرداختند و همین موضوع تاثیر زیادی در علاقه مندی مردم ایران به زبان آلمانی داشت.

از آنجایی که زبان آلمانی یکی از رایج ترین انواع زبان های دنیا به شمار می رود، نمی تواند از اهمیت یادگیری زبان آلمانی گذشت

از آنجایی که زبان آلمانی یکی از رایج ترین انواع زبان های دنیا به شمار می رود، نمی تواند از اهمیت یادگیری زبان آلمانی گذشت و اولویت اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران، بر این موضوع بوده است که بتوانند زبان آلمانی را در کشور خود رونق و گسترش دهند. به همین دلیل است که تاریخچه زبان آلمانی در ایران ریشه دیرینه و قدیمی دارد.

زبان آلمانی از ادبیات غنی و سرشاری برخوردار است و فرهنگ غنی این کشور باعث شده است که زبان آلمانی، نوعی تمایز از دیگر زبان های دنیا داشته باشد.

از آنجایی که روابط فرهنگی نزدیکی بین دو کشور ایران و آلمان در گذشته و حال بوده است، همین موضوع نشان می دهد که یادگیری زبان آلمانی می تواند مانند زبان انگلیسی از درجه اهمیت بالایی در کشور ما برخوردار باشد.

از طرفی کشور آلمان یکی از کشورهای مطرح و محبوب در دنیا است که در زمینه های تحصیلی، اشتغال، سرمایه گذاری و …، توانسته است جزو بهترین ها در دنیا باشد و ایرانیان زیادی در تلاش هستند که بتوانند به کشور آلمان سفر کنند و در این کشور به زندگی بپردازند. طبیعتا یادگیری زبان آلمانی، شرط اول زندگی در این کشور است.

یادگیری زبان آلمانی توسط اساتید برجسته آموزشی می تواند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد

بنابراین باید گفت که یادگیری زبان آلمانی توسط اساتید برجسته آموزشی می تواند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد و برخورداری از یک روش یادگیری اصولی و مدون، می تواند چالش های پیش روی یادگیری زبان آلمانی را حل بنماید.

از آنجایی که در سراسر کشور ما آموزش زبان آلمانی صورت می گیرد که از جمله آن آموزش زبان آلمانی در یاسوج است، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه یادگیری زبان آلمانی، با آکادمی زبان استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

آموزش زبان آلمانی در یاسوج

آموزش زبان آلمانی در یاسوج
آموزش زبان آلمانی در یاسوج

قدمت و تاریخچه یادگیری زبان آلمانی در شهر یاسوج بسیار زیاد است. در گذشته، آموزش زبان آلمانی در این شهر، رواج زیادی نداشت و از سیستم های آموزشی نوینی بهره نمی برد.

اما در طی سالیان اخیر، توانسته است با کمک اساتید برجسته اقدام به آموزش نوین افراد به زبان آلمانی بپردازد. استفاده از بهترین روش آموزشی این زبان می تواند تاثیر زیادی در یادگیری زبان آلمانی داشته باشد و سبب جلوگیری از ناامیدی در یادگیری این زبان شود.

از مدارک اعطایی به دانش آموختگان زبان آلمانی، مدرک آموزش زبان آلمانی گوته است

از مدارک اعطایی به دانش آموختگان زبان آلمانی، مدرک آموزش زبان آلمانی گوته است. این مدرک جزو معتبرترین مدارک آموزشی زبان آلمانی است.

در گذشته سوء استفاده های زیادی در زمینه اعطای مدرک گوته می شد که بیشتر جنبه درآمدزایی داشت. اما امروزه در آموزشگاه های مختلف از جمله در شهر یاسوج، با روشی استاندارد و مطابق با قانون، اقدام به اعطای مدرک گوته می نمایند.

البته توصیه می شود که برای آموزش زبان آلمانی در یاسوج، حتما با یکی از بهترین مراکز آموزشی این زبان یعنی آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و با استفاده از بسته ها و دوره های آموزشی، اقدام به یادگیری زبان آلمانی نمایید تا بتوانید از مزیت های آن استفاده کنید.

سطوح مختلف آموزش زبان آلمانی

سطوح مختلف آموزش زبان آلمانی
سطوح مختلف آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی از سطوح مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن ها، کاربردهای مربوط به خود را دارد. این سطوح شامل سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته است که هر کدام از آن ها از شاخه های مختلفی تشکیل شده است. ما در ادامه به بررسی سطوح مختلف آموزش زبان آلمانی خواهیم پرداخت:

سطح A1

یکی از سطوح مقدماتی، مربوط به سطح A1 است که در این سطح، فرد می تواند کلمات روزمره و جملات ابتدایی را بیان کند و این جملات بیشتر در رابطه با نیازهای عمومی فرد است. استفاده کردن از عبارات روزمره آلمانی از جمله وظایف در این سطح می باشد.

همچنین در این سطح می توان اقدام به معرفی خود به دیگران نمود و به راحتی می توان جملات مربوط به معرفی خود و سوالاتی نظیر محل زندگی، آدرس و … را پاسخ داد. سطح A1 در واقع ابتدایی ترین سطح زبان آلمانی است که در همان ابتدای کار به افراد مبتدی آموزش های لازم داده می شود تا بتواند برای سطوح بعدی مقدمه ای باشد.

سطح A2

از دیگر سطوح مربوط به سطح مقدماتی آموزش زبان آلمانی در یاسوج، سطح A2 است. در این سطح می توان جملات و عباراتی را استفاده کرد که نشاندهنده نیازهای ضروری است. این نیازها می تواند شامل مسائلی نظیر اطلاعات شخصی، نام و نام خانوادگی، خرید کردن، محل زندگی و آدرس و … باشد.

در واقع سطح A2 تکمیل شده سطح A1 است که می تواند به صورت خیلی ساده به بیان زبان آلمانی در سطح بسیار مبتدی بپردازد. شناخت کلمات و به کار بردن آن در یادگیری سطوح مقدماتی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا پایه سطح میانی و پیشرفته زبان آلمانی، سطوح مقدماتی است.

سطح B1

از سطوح میانی آموزش زبان آلمانی می توان به سطح B1 اشاره کرد که یکی از رایج ترین سطوح یادگیری در کشور ما محسوب می شود.

در این سطح می توان به سادگی به مکالمه ساده پرداخت. بعد از یادگیری این سطح، فرد می تواند نکات مهم زبان آلمانی را یاد بگیرد و به راحتی بفهمد و در اغلب مسائلی که در سفر به آلمان به آن برخورد می کند، می تواند اقدام به فهمیدن جملات یا مکالمه با افراد آلمانی به صورت ساده نماید.

در واقع چنین سطحی می تواند نیازهای عادی یک فرد در کشور آلمان را فراهم کند و می تواند مفاهیم و جملات یک فرد آلمانی را متوجه شود.

صحبت کردن در مورد محل کار، زندگی، مدرسه و … می تواند در این سطح اتفاق افتد. همچنین خواندن متن های ساده آلمانی در این سطح میانی، امکانپذیر است. آکادمی استاد پوریا خانی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص این سطح انجام دهد.

سطح B2

یکی دیگر از سطوح میانی آموزش زبان آلمانی در یاسوج، سطح B2 است. در این سطح، می توان نکات اصلی متن های دشوار و سخت را درک نمود و متوجه مطلب شد. در واقع این سطح می تواند برای دانشجویان نیز به کار برود و در مورد مسائل تخصصی رشته خود می توانند از آن بهره گیرند.

در واقع فهم و درک مطلب از وظایف سطح B2 است که می توان از آن استفاده کرد. فردی که توانسته است در این سطح موفق شود، می تواند در کلاس درس به زبان آلمانی شرکت نموده و تمامی مطالب و مفاهیم گفته شده توسط استاد را متوجه شود.

از دیگر مزیت های این سطح، روان صحبت کردن زبان آلمانی است

از دیگر مزیت های این سطح، روان صحبت کردن زبان آلمانی است که می توان به صورت عادی به مکالمه با افراد آلمانی پرداخت.

همان طور که گفته شد، سطح B2 می تواند مختص افرادی باشد که قصد دارند مهاجرت تحصیلی به آلمان نمایند و در واقع یکی از شروط اصلی مهاجرت تحصیلی به این کشور، گذراندن دوره مقدماتی و میانی آموزش زبان آلمانی است تا بتواند مجوز ورود به خاک آلمان را به دست بیاورد و بتواند در این کشور، مشغول به تحصیل شود.

آکادمی زبان استاد پوریا خانی به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش زبان آلمانی می تواند اقدامات لازم برای آموزش سطوح مختلف زبان آلمانی را انجام دهد و با ارائه بسته های آموزشی، آموزش های لازم را انجام دهد. این آکادمی که مدیریت آن بر عهده استاد پوریا خانی می باشد، دارای بیش از 30 استاد مجرب و حاذق می باشد.

سطح C1

اولین سطح پیشرفته آموزش زبان آلمانی، سطح C1 است که در این سطح، یادگیری لازم برای خواندن و درک مطالب بسیار طولانی آلمانی انجام خواهد شد و فرد می تواند سطح بسیار بالایی از مطالب آلمانی را متوجه شود و درک کند و در واقع توانسته است زبان آلمانی را مانند زبان مادری بخواند و بنویسد و مکالمه داشته باشد.

در این سطح، فرد می تواند به صورت کاملا روان و پیوسته، به مکالمه بپردازد، بدون آن که مشکلی در لغت و … داشته باشد. این سطح زبان آلمانی برای افرادی کاربرد خواهد داشت که قصد دارند در کشور آلمان به فعالیت های تخصصی بپردازند.

زیرا در این سطح می توان به تجزیه و تحلیل مطالب تخصصی پرداخت و بدون مشکل می توان در امور مختلف به کار برد.

سطح C2

پیشرفته ترین سطح آموزش زبان آلمانی که عملا می توان گفت که فرد مانند زبان مادری می تواند به آلمانی صحبت کند، سطح C2 می باشد. در این سطح، فرد خواهد توانست به  صورت کاملا راحت و ساده، هر متن آلمانی را بنویسد و بخواند.

فهم کلام در این سطح بسیار راحت بوده و فرد خواهد توانست به راحتی مکالمه داشته باشد. شناخت ساختار پیچیده زبان آلمانی و به کار بردن جملات طولانی و سخت این زبان، از دیگر مزیت های سطح C2 است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آموزش زبان آلمانی در یاسوج و همچنین آموزش زبان آلمانی به صورت کاملا اصولی از سطوح مقدماتی تا پیشرفته، به دوره های زبان استاد پوریا خانی مراجعه نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. با استفاده از این دوره ها، معمولا تا آخر سطح B1، چیزی حدود 6 ماه زمان می برد.

مدرک زبان آلمانی

مدرک زبان آلمانی
مدرک زبان آلمانی

در کشور ما، آموزش زبان آلمانی در تمامی سطوح انجام می شود که بعد از گذراندن هر دوره و سطح، آزمونی برگزار می شود و مدرکی به عنوان مدرک زبان آلمانی در همان سطح به فرد اعطا خواهد شد.

در کشور ما، سطح میانی B از محبوبیت زیادی برخوردار است و افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارند، می توانند با فراگیری این سطح آموزشی از زبان آلمانی، اقدام به مهاجرت تحصیلی نمایند.

اکثر دانشگاه های کشور آلمان، مدرک B2 را خواستار هستند که می توان با گذراندن دوره های مربوط به آن، اقدام به دریافت این نوع از سطح زبان آلمانی نمود.

به طور کلی، ماهانه آزمون های معتبری برای تعیین سطح زبان آلمانی برگزار می شود که این آزمون ها در آکادمی های مختلف برگزار شده و از اعتبار بین المللی برخوردار هستند.

آکادمی استاد پوریا خانی می تواند اقدامات لازم برای آموزش زبان آلمانی و برگزاری آزمون و اعطای مدرک زبان آلمانی را انجام دهد.

پیشنهاد می کنیم از پست آمادگی آزمون osd دیدن کنید.

نحوه دریافت مدرک آموزش زبان آلمانی در یاسوج

همان طور که در مورد قبلی گفته شد، برای دریافت مدرک زبان آلمانی چه در یاسوج و چه در باقی شهرهای ایران، در ابتدا باید آزمونی نیز برگزار شود تا فرد بتواند در آن آزمون، نمره قبولی را کسب کند و سپس بتواند مدرک زبان آلمانی را دریافت کند.

آزمون های زیادی در کشور ما به زبان آلمانی برگزار می شود که ما در ادامه مقاله به بررسی کلیه این آزمون ها خواهیم پرداخت. اما در این بخش، صرفا مثالی در خصوص برخی از آزمون ها خواهیم زد تا متوجه شوید که چگونه می توان مدرک زبان آلمانی دریافت کرد.

یکی از آزمون های معتبر زبان آلمانی که مورد تایید کشور آلمان هم می باشد، آزمون گوته است.

این آزمون یکی از مهمترین آزمون های زبان آلمانی بوده که می تواند نشان دهد تا فرد متقاضی از سطح قابل قبولی از زبان آلمانی برخوردار است و کسی که بتواند این مدرک را دریافت کند، در واقع خواهد توانست اقدامات لازم برای مهاجرت به آلمان به خصوص مهاجرت تحصیلی را انجام دهد.

در واقع آزمون گوته نوعی مجوز ورود به آلمان است

در واقع آزمون گوته نوعی مجوز ورود به آلمان است که می توان به راحتی در این کشور به تحصیل یا اشتغال پرداخت. بعد از قبولی در آزمون گوته می توان مدرک مربوط به آن را دریافت و استفاده کرد.

اما یکی از دیگر از مدرک های اعطایی به دانش آموزان زبان آلمانی، مدرک TestDaf است که این نوع مدرک در واقع زیر شاخه ای از آزمون گوته است.

اما تفاوتی که این مدرک با مدرک گوته دارد، این است که افراد متمایل برای شرکت در پروژه های تحقیقاتی در آلمان، باید اقدام به دریافت مدرک TestDaf نمایند تا بتوانند به خاک آلمان ورود کنند.

در واقع این سطح مدرک زبان آلمانی، سطح پیشرفته تر از مدرک گوته است که می توان از آن استفاده کرد. یعنی  این نوع آزمون، سطوح B2 تا C1 را شامل خواهد شد که طبیعتا نشاندهنده میزان حرفه ای بودن فرد در مکالمه زبان آلمانی است.

بنابراین می توان گفت که مدرک TestDaf از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و می توان در حوزه اشتغال و تحقیقات و انواع پروژه ها در کشور آلمان از آن استفاده کرد.

برای دریافت مدرک TestDaf لازم است آزمونی برگزار شود که زیر مجموعه شرکت گوته است

برای دریافت مدرک TestDaf لازم است آزمونی برگزار شود که زیر مجموعه شرکت گوته است و این آزمون در آکادمی های مختلف زبان برگزار می شود. بعد از گذراندن آزمون، از مدرک اصلی اعطا شده می توان برای اهداف ذکر شده استفاده کرد.

از آنجایی که آموزش زبان آلمانی در یاسوج بسیار رایج است، مراکز آموزشی مختلفی نیز در این شهر وجود دارد که عملا زیر مجموعه موسسات معتبر بین المللی آلمانی هستند که می توانند اقدام به برگزاری آزمون های مختلف زبان آلمانی نمایند و به افراد قبول شده، مدرک مورد نظر را اعطا کنند. این موسسات آموزشی از اعتبار بین المللی بالایی برخوردار بوده و از اساتید برجسته ای بهره می برد.

نکته دیگر در خصوص مدرک زبان آلمانی

نکته دیگر در خصوص مدرک زبان آلمانی این است که برخی از مدرک های اعطایی زبان آلمانی، توسط دانشگاه های کشور آلمان به افراد داده می شود.

در واقع برخی از آزمون ها باید در کشور مقصد یعنی در آلمان برگزار شود و دوره های آموزشی آن در موسسات آموزشی و دانشگاهی آلمانی برگزار شده و دانشجویان خارجی و مهاجر می توانند در این دوره ها شرکت کنند و به یادگیری سطحی دیگر از زبان آلمانی بپردازند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت مدرک زبان آلمانی، با آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی و گرفتن مدرک زبان آلمانی

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی و گرفتن مدرک زبان آلمانی
مدت زمان یادگیری زبان آلمانی و گرفتن مدرک زبان آلمانی

یکی از مسائلی که دغدغه بسیاری از افراد است، این است که مدت زمان یادگیری زبان آلمانی چقدر است و چه مدت طول خواهد کشید تا بتوان مدرک زبان آلمانی را دریافت کرد.

علاقه مندان به زبان آلمانی حتما به این مسئله اشراف دارند که زبان آلمانی به سادگی زبان انگلیسی نمی باشد و طبیعتا یادگیری آن کمی دشوارتر می باشد. اما این مسئله باعث نمی شود که نتوان زبان آلمانی را آموخت.

زیرا اغلب افرادی که هیچ آشنایی با زبان آلمانی ندارند، بر این باورند که زبان آلمانی را نمی توان یاد گرفت، درصورتی که وقتی وارد پروسه یادگیری این زبان می شویم، متوجه خواهیم شد که فراگیری آن می تواند امکانپذیر باشد.

از آنجایی که آموزش زبان آلمانی در یاسوج و دیگر شهرهای ایران امکانپذیر است، ما در ادامه خواهیم گفت که چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا بتوان زبان آلمانی را آموخت و اقدام به اخذ مدرک آن گرفت.

یکی از مهمترین عواملی که مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را مشخص می کند

یکی از مهمترین عواملی که مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را مشخص می کند، یادگیری نوع سطح زبان آلمانی است. همان طور که در موارد قبل گفته شد، 6 سطح آموزش زبان آلمانی وجود دارد که هر کدام از آن ها می تواند پروسه زمانی خود را داشته باشد.

برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارند، این نکته را باید بدانند که داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی است و لازم است مدرک سطح B1 یا B2 دریافت شود تا بتوان اقدامات لازم برای پذیرش دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی آلمان را انجام داد.

بنابراین برای چنین افرادی لازم نیست که سطوح پیشرفته C1 و C2 یاد گرفته شود. بنابراین زمان کمتری به یادگیری زبان آلمانی اختصاص داده خواهد شد.

اغلب دانشجویان متقاضی پذیرش در دانشگاه های آلمان، مدت زمان محدودی برای یادگیری زبان آلمانی دارند

اغلب دانشجویان متقاضی پذیرش در دانشگاه های آلمان، مدت زمان محدودی برای یادگیری زبان آلمانی دارند و از آنجایی که سطوح B جزو الزام پذیرش است، می توان گفت که ظرف مدت زمانی کمتر از 6 ماه می توان به سطح میانی زبان آلمانی دست پیدا کرد و اقدام به اخذ مدرک آن نمود.

همچنین عواملی نظیر علاقه، میزان هوش و استعداد در یادگیری زبان خارجی، نوع آموزشگاه و استاد آموزش دهنده، از دیگر عوامل مشخص کننده میزان زمان یادگیری زبان آلمانی است.

توصیه می شود برای یادگیری هر چه سریعتر و البته بهتر و اصولی زبان آلمانی، با کارشناسان آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و با دریافت بسته های آموزشی، اقدام به دریافت مدرک زبان آلمانی نمایید.

آزمون‌های زبان مورد تأیید در آلمان

آزمون‌های زبان مورد تأیید در آلمان
آزمون‌های زبان مورد تأیید در آلمان

اثبات این موضوع که فرد از توانایی صحبت و مکالمه زبان آلمانی برخوردار است، جزو شرایط ثابت دریافت ویزای آلمان است. بنابراین لازم است مدرک زبان آلمانی دریافت شود. برای دریافت آن لازم است در آزمون هایی شرکت کند که مورد تایید کشور آلمان است.

ما در ادامه مقاله به بررسی آزمون های مورد تایید کشور آلمان خواهیم پرداخت که این آزمون ها از استاندارد بسیار بالایی برخوردار بوده و مورد تایید سفارت آلمان می باشد و داشتن مدارک آزمون های زیر به منزله این است که فرد از توانایی لازم برای استفاده از زبان آلمانی برخوردار است. این آزمون ها عبارتند از:

مدرک آزمون TELC

مدرک آزمون TELC
مدرک آزمون TELC

یکی از  آزمون های معتبر زبان آلمانی که مورد تایید دولت آلمان می باشد، آزمون TELC است. این آزمون برای افرادی کاربرد دارد که قصد دارند در رشته های پزشکی در آلمان به تحصیل بپردازند و یا افرادی که به عنوان پرستار و پزشک قصد دارند در آلمان حضور داشته باشند، می توانند اقدام به دریافت مدرک این نوع آزمون نمایند.

این آزمون در آموزشگاه های مختلف کشور ما برگزار می شود. شما در حال مطالعه مقاله آموزش زبان آلمانی در یاسوج می باشید.

مدرک آزمون آلمانی برای مهاجران (DTZ)

این نوع از آزمون زبان آلمانی که مورد تایید سفارت آلمان است، برای افراد مهاجر طراحی شده است تا بتوانند درک مطلب و مکالمه های ابتدایی و درستی را در کشور آلمان داشته باشند. در واقع آزمون DTZ برای سطوح مقدماتی و میانی به کار می رود.

مدرک آزمون مؤسسه گوته (Goethe Zertifikat)

مدرک آزمون مؤسسه گوته (Goethe Zertifikat)
مدرک آزمون مؤسسه گوته (Goethe Zertifikat)

در مبحثی از مقاله در خصوص اهمیت آزمون گوته گفته شد که این آزمون یکی از استانداردترین آزمون های زبان آلمانی است که سوالات این آزمون در کشور آلمان طراحی می شود و به صورت یکسان و با استاندارد بالا، در کشورهای مختلف به صورت آنلاین برگزار می شود.

این آزمون در آموزشگاه های مختلف سراسر کشور برگزار می شود و مورد تایید موسسه بین المللی گوته در آلمان می باشد. مدرک آزمون گوته برای افرادی که قصد اقامت، شهروندی و یا تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند، به کار می رود.

شما در حال مطالعه مقاله آموزش زبان آلمانی در یاسوج می باشید.

مدرک آزمون ÖSD

یکی از آزمون های استاندارد زبان آلمانی آزمون ÖSD می باشد که این آزمون در خاک کشور آلمان و در دانشگاه های این کشور برگزار می شود که نشاندهنده تسلط فرد به زبان آلمانی است. این آزمون در کشورهای دیگری نظیر اتریش برگزار می شود که عملا آلمانی زبان هستند.

مدرک آزمون Test Daf

از دیگر آزمون های استاندارد زبان آلمانی که بیشتر برای افراد دانشجو به کار می رود، آزمون Test Daf است که این آزمون می تواند این موضوع را به اثبات برساند که فرد از توانایی مکالمه و نوشتن مطالب آلمانی برخوردار است.

مدرک آزمون DSH

مدرک آزمون DSH
مدرک آزمون DSH

آزمونی دیگر نیز برای زبان آلمانی وجود دارد که برای افراد متقاضی اشتغال در آلمان به کار می رود. این آزمون منجر به احراز صلاحیت شغلی و … خواهد شد و مورد تایید دولت آلمان می باشد.

تمامی آزمون های فوق در سراسر دنیا به صورت استاندارد برگزار می شود که کشور ما هم اقدام به برگزاری این آزمون خواهد کرد.

شما می توانید برای آموزش زبان آلمانی از جمله آموزش زبان آلمانی در یاسوج، در ابتدا مشورت های لازم را با یکی از بهترین آکادمی های آموزش زبان آلمانی یعنی آکادمی استاد پوریا خانی، انجام دهید و با دریافت بسته های آموزشی، اقدامات لازم برای یادگیری را انجام دهید.

لازم به ذکر است که اخذ مدرک معتبر زبان، بسیار مهم است زیرا بدون مدرک زبان، هیچ اقدامی برای مهاجرت نمی توان انجام داد.

مدت زمان اعتبار مدرک زبان آلمانی

مدت زمان اعتبار مدرک زبان آلمانی
مدت زمان اعتبار مدرک زبان آلمانی

در خصوص مدت زمان اعتبار مدارک زبان آلمانی باید گفت که عاملی مهم یعنی نوع مهاجرت می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

به عنوان مثال، مدت اعتبار مدارک آزمون زبان آلمانی برای مهاجرت تحصیلی نهایتا تا دو سال می باشد و بعد از گذشتن این مدت زمان، لازم است دوباره در آزمون شرکت نموده و اقدام به دریافت مدرک زبان آلمانی نمایید.

دوره آموزش زبان آلمانی در آکادمی استاد پوریا خانی

دوره آموزش زبان آلمانی در آکادمی استاد پوریا خانی
دوره آموزش زبان آلمانی در آکادمی استاد پوریا خانی

آکادمی استاد پوریا خانی یکی از بهترین مراکز آموزشی زبان آلمانی در کشور می باشد. این آکادمی با ارائه بسته های آموزشی، سعی در یادگیری روان تر و هر چه بهتر زبان آلمانی در سطوح مختلف می نماید.

مزیت این آکادمی در این است که می تواند تمامی سطوح زبان آلمانی اعم از مقدماتی، میانی و پیشرفته را پوشش دهد و با بهترین متد آموزشی به آموزش افراد کمک کند. استفاده از جدیدترین روش های آموزشی و مطابق با استانداردهای روز دنیا و کشور آلمان، از اهداف آکادمی استاد پوریا خانی است.

همچنین این آکادمی می تواند با ارائه مدارک آموزش زبان آلمانی در انواع مختلف، به افراد کمک کند تا بتوانند به کشور آلمان و سایر کشورهای آلمانی زبان مهاجرت نمایند و به راحتی از این زبان استفاده کنند.

جلسات و دوره های آموزشی برنامه ریزی شده در دوره های این آکادمی برای همه سنین طراحی شده است

جلسات و دوره های آموزشی برنامه ریزی شده در دوره های این آکادمی برای همه سنین طراحی شده است. هر فردی که مایل به یادگیری زبان آلمانی است، می تواند با استفاده از دوره های عمومی و طلایی، از مزیت های آموزشی این آکادمی معتبر استفاده کند.

از مهمترین مزیت های آکادمی استاد پوریا خانی، برخورداری از دوره های آموزشی متنوع است که می توان در منزل اقدام به یادگیری زبان آلمانی نمود و در نهایت با شرکت در آزمون های بین المللی زبان آلمانی، اقدام به اخذ مدرک نمود.

از آنجایی که آموزش زبان آلمانی در یاسوج و دیگر شهرهای ایران انجام می شود، توصیه می شود در ابتدا با کارشناسان آموزشی آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و اقدامات لازم را انجام دهید.

کاربرد زبان آلمانی در مهاجرت به آلمان

کاربرد زبان آلمانی در مهاجرت به آلمان
کاربرد زبان آلمانی در مهاجرت به آلمان

کشور آلمان یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا برای زندگی و مهاجرت محسوب می شود. این کشور از نظر اقتصادی و صنعتی جزو قوی ترین کشورهای دنیا به حساب می آید.

زندگی در آلمان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و میزان رضایتمندی زندگی در این کشور بسیار بالاست. پوشش بیمه های درمانی رایگان و خدمات بهداشتی استاندارد از مزیت های زندگی در این کشور است.

ایرانیان زیادی علاقه مند به سفر و مهاجرت به کشور آلمان هستند و می توانند از روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور استفاده کنند. شرط اول حضور در کشور آلمان، تسلط به زبان آلمانی است و داشتن مدرک زبان آلمانی جزو اولویت های اصلی اخذ ویزای آلمان می باشد.

از محبوب ترین روش های مهاجرتی به آلمان، اخذ ویزای کاری می باشد

از محبوب ترین روش های مهاجرتی به آلمان، اخذ ویزای کاری می باشد که برای حضور در این کشور، لازم است با یادگیری سطوح مربوطه اقدام به اخذ مدرک زبان آلمانی نمود تا بتوان به صورت تخصصی در حیطه شغلی خود به کار بپردازد.

همچنین تحصیل در آلمان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و علاقه مندان زیادی از ایران تمایل به تحصیل در آلمان دارند که لازم است در ابتدا اقدام به یادگیری زبان آلمانی نمایند و سپس اقدامات لازم برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر و در نهایت اخذ ویزای تحصیلی آلمان را انجام دهند.

آکادمی استاد پوریا خانی از جمله بهترین مراکز آموزشی زبان آلمانی است که می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص یادگیری زبان آلمانی انجام دهد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از محبوب ترین و بهترین زبان های دنیا یعنی زبان آلمانی پرداختیم. زبان آلمانی جزو فراگیرترین زبان های دنیا بوده و در کشورهای اروپایی نیز به کار می رود.

در این مقاله به بررسی نحوه یادگیری زبان آلمانی، سطوح مختلف زبان آلمانی و نحوه دریافت مدرک آموزش زبان آلمانی در یاسوج و دیگر شهرهای ایران پرداختیم.

با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یادگیری زبان آلمانی و دریافت مدرک آن، با یکی از بهترین مراکز آموزشی یعنی آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را انجام دهید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *