فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، به موضوع آموزش حروف ربط در زبان آلمانی می پردازیم. با شما هستیم.

با پکیج های طلایی و دوره های تدریس خط به خط استاد پوریا خانی، آموزش حروف ربط در زبان آلمانی را سریعتر یاد خواهید گرفت. استاد پوریا خانی علاوه بر تحصیلات آکادمیک، دوره های گوناگون آموزشگاهی را نیز گذرانده اند.

ایشان مدیریت موسسه آکادمی را برعهده دارند. موسسه آکادمی استاد پوریا خانی با سابقه تدریس بیش از شش سال، دارای بیش از  30 استاد مجرب با تحصیلات آکادمیک است که این مجموعه به 7 هزار نفر زیر نظر استاد پوریا خانی آموزش داده اند.

اینفوگرافیک حروف ربط در زبان آلمانی

اینفوگرافیک حروف ربط در زبان آلمانی
اینفوگرافیک حروف ربط در زبان آلمانی

شما می توانید برای مشاهده میزان رضایت زبان آموزان آلمانی و کارنامه قبولی زبان آموزان، به وبسایت آکادمی استاد پوریا خانی مراجعه کنید.

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

متقاضیانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، توجه نمایند که باید داری مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2  باشند. برای دریافت مدرک زبان آلمانی در مدت کوتاه، پیشنهاد می کنیم از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی استفاده نمایید تا در مدت 6 ماه به پایان سطح B1 و ده ماه به پایان سطح B2  برسید.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش زبان آلمانی در یاسوج دیدن کنید.

اطلاعات کلی از حروف ربط در زبان آلمانی

Conjunction Type آلمانی معادل

انگلیسی

تابع
هماهنگی اتصالات

 

 

 

 

und and دو مورد یا ایده با اهمیت یکسان را به هم متصل می کند.
oder or یک جایگزین یا انتخاب بین دو گزینه می دهد.
aber but تضاد یا مخالفت را نشان می دهد.
denn because دلیل یا توضیحی را نشان می دهد.
sondern but rather تضاد یا تفاوت بین دو گزینه را نشان می دهد.
حروف ربط فرعی

 

 

 

 

weil because یک بند وابسته را به یک جمله اصلی متصل می کند و دلیلی را نشان می دهد.
dass that یک بند وابسته را معرفی می کند که بیانگر گفتار غیر مستقیم یا توضیح است.
wenn if/when یک بند وابسته را معرفی می کند که یک شرط را نشان می دهد.
obwohl although یک بند وابسته را معرفی می کند که نشاندهنده تضاد یا مخالفت است.
während while/during یک بند وابسته را معرفی می کند که یک عمل یا شرایط همزمان را نشان می دهد

حروف ربط در زبان آلمانی چیست؟

حروف ربط در آلمانی کلماتی هستند که قسمت های مختلف جمله را به هم متصل می کنند. آنها بخش مهمی از زبان آلمانی هستند و نقش مهمی در برقراری ارتباط واضح و مختصر ایده ها دارند.

برخی از حروف ربط رایج در آلمانی عبارتند از “und” (و)، “oder” (یا) و “aber” (اما). در عین حال، آموزش کلمات ربط به زبان آلمانی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، زیرا انواع مختلفی از حروف ربط وجود دارد که هر کدام قوانین و کاربردهای خاص خود را دارند .

در این راهنمای جامع، انواع مختلف حروف ربط را در آلمانی تفکیک می کنیم و مثال هایی برای کمک به زبان آموزان برای درک کاربرد آنها ارائه می دهیم.

حتما گرامر حروف ربط آلمانی را مطالعه کنید.

هماهنگ کننده حروف ربط در زبان آلمانی 

حروف ربط، هماهنگ کننده حروف ربط هستند که دو عنصر با رتبه مساوی را به هم متصل می کنند. در آلمانی، رایج ترین حروف ربط هماهنگ کننده und (و)، oder (یا) و aber (اما) هستند.

مثلا:

  • Ich trinke Kaffee und esse ein Brötchen. (I drink coffee and eat a roll.  قهوه می نوشم و نان می خورم. (قهوه می نوشم و رول می خورم.)
  • Ich kann Deutsch oder Englisch sprechen. (I can speak German or English.)  من می توانم آلمانی یا انگلیسی صحبت کنم. (من می توانم آلمانی یا انگلیسی صحبت کنم.)
  • Ich habe viel Arbeit, aber ich gehe trotzdem ins Kino. (I have a lot of work, but I’m still going to the movies.)  من خیلی کار دارم، اما هنوز به سینما می روم. (من خیلی کار دارم، اما هنوز هم به سینما می روم.)

حروف ربط فرعی در حروف ربط در زبان آلمانی

حروف ربط فرعی در حروف ربط در زبان آلمانی
حروف ربط فرعی در حروف ربط در زبان آلمانی

حروف ربط فرعی، حروف ربط هستند که یک جمله اصلی را به یک جمله فرعی متصل می کنند. در آلمانی، رایج ترین حروف ربط فرعی عبارتند از weil (زیرا)، obwohl (اگر چه)، dass  (آن) و wenn (اگر/وقتی).

مثلا:

  • Ich bleibe zu Hause, weil ich krank bin. (I’m staying at home because I’m sick.)  من در خانه می مانم چون مریض هستم. (چون مریض هستم در خانه می مانم.)
  • Ich gehe zum Sport, obwohl ich müde bin. (I’m going to exercise, although I’m tired.)  من با وجود خستگی به باشگاه می روم. (می روم ورزش کنم، هرچند خسته هستم.)
  • Ich denke, dass ich morgen frei habe. (I think that I have tomorrow off.)  فکر کنم فردا تعطیله (فکر می کنم فردا تعطیل است.)
  • Wenn es regnet, bleibe ich zu Hause. (If/when it rains, I’m staying at home.) اگر باران ببارد، من در خانه می مانم. (اگر/وقتی باران می بارد، من در خانه می مانم.)

ربط های همبستگی در حروف ربط در زبان آلمانی

ربط های همبستگی در حروف ربط در زبان آلمانی
ربط های همبستگی در حروف ربط در زبان آلمانی

حروف ربط همبسته جفت‌هایی از حروف ربط هستند که با هم کار می‌کنند تا دو عنصر با رتبه مساوی را به هم متصل کنند. در آلمانی، رایج ترین حروف ربط همبستگی عبارتند از: sowohl … als auch  (هر دو … و)، entweder … oder  (یا … یا) و weder … noch (نه … و نه).

مثلا:

  • Ich trinke sowohl Kaffee als auch Tee. (I drink both coffee and tea.)  هم قهوه می خورم هم چای. (هم قهوه و هم چای می نوشم.)
  • Ich esse entweder Pizza oder Pasta. (I eat either pizza or pasta.)  من پیتزا می خورم یا پاستا. (من پیتزا یا پاستا می خورم.)
  • Ich habe weder Zeit noch Lust. (I have neither the time nor the desire.)  نه وقت دارم و نه تمایل. (من نه وقت دارم و نه میل.)

حروف اضافه در حروف ربط در زبان آلمانی 

حروف ربط با حروف اضافه، حروف ربطی هستند که حرف اضافه را با یک جمله فرعی مرتبط می کنند. در آلمانی، رایج ترین حروف ربط با حروف اضافه عبارتند از bevor (قبل)، nachdem (بعد)، seitdem  (از زمان) و während (در حالی که).

مثلا:

  • Ich trinke Kaffee, bevor ich zur Arbeit gehe. (I drink coffee before I go to work.)  قبل از رفتن به سر کار قهوه می نوشم. (قبل از رفتن به سر کار قهوه می نوشم.)
  • Ich gehe ins Kino, nachdem ich gegessen habe. (I’m going to the movies after I eat.)  بعد از خوردن غذا به سینما می روم. (بعد از خوردن غذا به سینما می روم.)
  • Ich lerne Deutsch, seitdem ich in Deutschland lebe. (I’ve been learning German since I moved to Germany.)  من از زمانی که در آلمان زندگی می کنم، آلمانی را یاد می گیرم. (از زمانی که به آلمان نقل مکان کردم، زبان آلمانی را یاد گرفتم.)
  • Ich lese ein Buch, während ich auf den Bus warte. (I’m reading a book while I’m waiting for the bus.)  وقتی منتظر اتوبوس بودم، کتاب خواندم. (در حالی که منتظر اتوبوس هستم، در حال خواندن کتاب هستم.)

حتما زمان ها در زبان آلمانی را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

یادگیری کلمات ربط به زبان آلمانی، گامی مهم در راستای دستیابی به تسلط در زبان است. با درک انواع مختلف حروف ربط و کاربرد آنها، زبان آموزان می توانند مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند و خود را به طور مؤثرتری به زبان آلمانی بیان کنند.

ما چالش هایی که زبان آموزان با حروف ربط مواجه هستند را می دانیم. به همین خاطر، ما در آکادمی استاد پوریا خانی، دو پکیج طلایی به نام های پکیج گفتار و نوشتار طلایی، پکیج گرامرهای طلایی را ارائه کرده ایم.

دوره گفتار و نوشتار طلایی مناسب دو سطح A1-B1 و B1 تا B2 ارائه شده است و دوره گرامرهای طلایی مناسب سطح 3 A1-B1 , B1-B2, B2-C1  می باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *