فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، آموزش گرامر seit و seitdem را مورد بررسی قرار می دهیم. همراه شما هستیم.

حتما قبل از مطالعه این آموزش با ساختار جمله در زبان آلمانی و گرامر حروف ربط آلمانی آشنا باشید.

درک قوی از زبان آلمانی چقدر مهم است؟ چه دانشجو باشید، چه حرفه ای یا فقط فردی که عاشق این زبان هستید، درک درست استفاده از برخی کلمات، می تواند تفاوت زیادی در ارتباط شما ایجاد کند.

اینفوگرافیک گرامر seit و seitdem

اینفوگرافیک گرامر seit و seitdem
اینفوگرافیک گرامر seit و seitdem

یکی از مجموعه‌ کلماتی که درک آن دشوار است «seit» و «seitdem» است. در این مقاله، راهنمای جامعی برای این دو کلمه شامل معانی، کاربرد و مصادیق آن ها ارائه خواهیم کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش زبان آلمانی در یاسوج دیدن کنید.

اطلاعات کلی از گرامر seit و seitdem

  seit seitdem
معنی “از آنجا که” “از آنجا که”
دوره زمانی حال یا گذشته نکته ای خاص در گذشته
قرار دادن فعل مقام دوم در جمله مقام دوم در جمله
زمان فعل حال یا کامل زمان حال کامل یا گذشته ساده
مثال Ich lerne Deutsch seitdem ich in Deutschland lebe.

من یک سال است که آلمانی یاد می گیرم.

Ich lerne Deutsch seit einem Jahr.

من از زمانی که در آلمان زندگی می کنم، آلمانی را یاد می گیرم.

همان طور که در جدول می بینید، “seit” و “seitdem” هر ​​دو به معنای “از” هستند و برای نشان دادن شروع یک بازه زمانی استفاده می شوند. با این حال، “seit” برای یک بازه زمانی استفاده می شود که از گذشته شروع شده و تاکنون ادامه دارد، در حالی که “seitdem” به نقطه خاصی در گذشته اشاره دارد.

قرار دادن فعل، هم برای «seit» و هم «seitdem» در جایگاه دوم جمله قرار دارد. زمانی که با “seit” استفاده می شود، حال و یا کامل است، در حالی که “seitdem” به زمان حال کامل یا گذشته ساده نیاز دارد.

Seit چیست؟

Seit چیست؟
Seit چیست؟

“Seit” یک حرف اضافه آلمانی است که در انگلیسی به “از آنجایی” ترجمه می شود. برای نشان دادن نقطه شروع یک عمل یا رویدادی که هنوز در حال انجام است، استفاده می شود.

برای مثال، «Ich lerne seit einem Jahr Deutsch» به «من یک سال است که آلمانی یاد می‌گیرم» ترجمه می‌شود. در این جمله «seit einem Jahr» (به مدت یک سال) نشاندهنده نقطه شروع عمل یادگیری زبان آلمانی است که در حال حاضر نیز ادامه دارد.

«Seit» همیشه با زمان یا تاریخ خاصی دنبال می‌شود، مانند «seit gestern» (از دیروز) یا «seit dem 1. Januar» (از اول ژانویه).

حتما صفحه گرامر آلمانی زمان حال ساده  را مطالعه کنید.

Seitdem چیست؟

Seitdem چیست؟
Seitdem چیست؟

“Seitdem” یک ربط است که به روشی مشابه “seit” استفاده می شود. با این حال، “seitdem” برای نشان دادن نقطه شروع یک عمل یا رویدادی که از آن زمان به پایان رسیده است، استفاده می شود.

به عنوان مثال، “Ich habe Deutsch gelernt, seitdem ich in Deutschland war”  ترجمه می شود به “من از زمانی که در آلمان بودم، آلمانی یاد می گرفتم.” در این جمله «seitdem ich in Deutschland war» (از زمانی که در آلمان بودم) نقطه شروع عمل یادگیری آلمانی را نشان می دهد که از آن زمان به پایان رسیده است.

“از زمانی که” همیشه یک رویداد یا عمل خاص مانند “از زمانی که تحصیلم را تمام کردم” به دنبال دارد.

استفاده و مثال های گرامر seit و seitdem

اکنون که معانی «seit» و «seitdem» را فهمیدیم، بیایید به چند نمونه از نحوه استفاده از این عبارات، در ادامه نگاهی بیندازیم.

مثال 1: Ich arbeite seit drei Jahren bei dieser Firma. . من سه سال است که در این شرکت کار می کنم.

مثال 2: Ich spiele seit zehn Jahren Klavier . ده سال است که پیانو می نوازم.

مثال 3: Ich habe seitdem ich in Deutschland war, Deutsch gelernt. من از زمانی که در آلمان بودم، آلمانی یاد می گرفتم.

مثال 4: Ich habe seitdem ich mein Studium abgeschlossen habe, eine Vollzeitstelle .  من از زمانی که تحصیلاتم تمام شد، کار تمام وقت داشتم.

همان طور که در این مثال ها می بینید، “seit” و “seitdem” برای نشان دادن نقطه شروع یک عمل یا رویداد استفاده می شود. “Seit” برای اقدامات یا رویدادهای در حال انجام استفاده می شود، در حالی که “seitdem” برای اقدامات یا رویدادهایی که از آن زمان به پایان رسیده اند، استفاده می شود.

ذکر این نکته ضروری است که ترتیب کلمات در آلمانی با انگلیسی متفاوت است. در آلمانی، زمان یا تاریخ همیشه بعد از “seit” یا “seitdem” می آید، در حالی که در انگلیسی، قبل از “از آنجایی” می آید.

برای درک هر چه بیشتر در این زمینه، توصیه میکنیم حتما از دوره های تدریس خط به خط استاد پوریا استفاده کنید. از مهمترین مزایای این دوره ها، دسترسی دائمی به ویدئوی آموزشی در سایت و کانال تلگرام آکادمی است. از دیگر مزایای دوره های آموزشی استاد پوریا خانی، پشتیبانی همیشگی است که دارد و شما می توانید هر سوالی دارید از خود استاد خانی پپرسید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در پایان، “seit” و “seitdem” کلمات مهمی هستند که برای هر کسی که آلمانی می‌آموزد، باید بفهمد. اگر چه ممکن است مشابه به نظر برسند، اما معانی متفاوتی دارند و در زمینه های مختلف استفاده می شوند.

با درک درست استفاده از این کلمات، می توانید به طور موثرتر در آلمانی ارتباط برقرار کنید و از اشتباهات رایج جلوگیری کنید. امیدواریم این  راهنما مفید و آموزنده بوده باشد.

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، امکان مهاجرت از تمامی روش های مهاجرتی (آوسبیلدونگ، جاب آفر، تحصیلی، …) بدون مدرک زبان ممکن نمی باشد. پس اگر می خواهید در مدت زمان 6 ماهه به پایان سطح B1 و 10 ماهه به سطح B2  برسید، لازم است دوره های استاد پوریا خانی را بگذرانید.

در پایان توصیه می کنیم با گرامر اکوزاتیو آلمانی آشنا شوید.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *