فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

به راهنمای جامع ما از سایت آکادمی استاد پوریا خانی، در مورد جملات آلمانی با als خوش آمدید. در اینجا، ما به بررسی عمیق این اصطلاح، کاربرد و اهمیت آن در دستور زبان آلمانی می پردازیم. در پایان این مقاله، درک کاملی از نحوه استفاده مؤثر از «als» در جملات آلمانی خود خواهید داشت.

آکادمی استاد پوریا خانی، با بیشترین میزان رضایت زبان آموزان در بین موسسات آموزش زبان آلمانی ایرانی یکی از بهترین و مدرن ترین آکادمی های ایران است.

اگر ساختار کلمات، تلفظ ها، لهجه های زبان آلمانی را در دوران یادگیری به درستی درک نکنید حتما دچار مشکل خواهید شد.

حتما در کنار مطالعه این صفحه، صفحه ساختار جمله در زبان آلمانی را مطالعه کنید.

نحوه فعالیت آکادمی استاد پوریا خانی، به این صورت است که دوره ها در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد و آنها می توانند از طریق وب سایت آکادمی استاد پوریا خانی به فیلم ها و جزوه های از پیش ضبط شده متناسب با نیاز دوره دسترسی داشته باشند.

وب سایت آکادمی استاد پوریا خانی همواره در دسترس است و زبان آموزان در هر زمانی می توانند از دوره ها استفاده نمایند.

پیشنهاد می کنیم از پست als ob گرامر دیدن کنید.

معنای als

معنای als
معنای als

در زبان آلمانی،  ‘als’ یک حرف ربط است که در درجه اول، برای بیان مقایسه ها و برای نشان دادن رویدادهای گذشته در زمان پیش از آن استفاده می شود.

آن را معادل آلمانی «as» یا «when» در انگلیسی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در جمله “Ich war schneller als er” که به “من سریعتر از او بودم” ترجمه می شود، از “als” برای مقایسه استفاده می شود.

جملات آلمانی با als در مقایسه ها

در آلمانی، مقایسه با استفاده از “als” ساده است. این اصطلاح، به همان روشی که « than » در مقایسه‌های انگلیسی استفاده می‌شود. ساختار مقایسه ها به شرح زیر است:

noun + verb + comparative adjective + ‘als’ + noun.

به عنوان مثال، جمله “Das Auto ist größer als das Fahrrad” را در نظر بگیرید که به “ماشین بزرگتر از دوچرخه” ترجمه می شود. در اینجا، “größer” بزرگتر صفت مقایسه ای است، و “als” برای مقایسه ماشین با دوچرخه استفاده می شود.

به عنوان مثال، این جمله را در نظر بگیرید: “Ponies sind süßer als Katzen.” این به این معنی است که “پونی ها از گربه ها زیباتر هستند.” در اینجا، ‘als’ برای مقایسه بامزه بودن پونی ها و گربه ها استفاده می شود[^11†منبع].

مثال دیگر: “Die Mähne von meinem Pferd ist viel schöner als die von deinem.” این به این معنی است که “یال اسب من از یال شما زیباتر است.” در این جمله، از als برای مقایسه نابرابر زیبایی یال دو اسب استفاده شده است[^11†منبع].

با توجه به موارد بیان شده، دوره های ویژه و طلایی نیز در آکادمی استاد پوریا خانی ارائه شده است که شامل دوره طلایی گفتار و دوره طلایی نوشتار است که همانند دوره های عمومی، فوق العاده کاربردی هستند. افزون بر نکته های کلیدی که در جلسات عمومی ذکر شده است، حاوی نکات ریز و مهم و جمع بندی شده نیز می باشند.

حتما آموزش گرامر حروف ربط آلمانی را مشاهده کنید.

جملات آلمانی با als در رویدادهای گذشته

هنگام استفاده از جملات آلمانی، با alsرویدادهای گذشته، “als” به روشی مشابه “when” در انگلیسی استفاده می شود. یک بند فرعی را که در گذشته اتفاق افتاده معرفی می کند. ساختار جمله معمولی عبارت است از:

main clause + ‘als’ + subordinate clause.

به عنوان مثال، جمله “Ich habe ein Buch gelesen, als ich im Zug saß” را در نظر بگیرید، که به این معنی است: “وقتی در قطار نشسته بودم کتابی خواندم.” در اینجا « als» بند فرعی «ich im Zug saß» من در قطار نشسته بودم) را معرفی می کند.

این جمله را در نظر بگیرید: “Als ich bei Aldi war, habe ich meine Ex-Freundin getroffen.” این به معنای “وقتی در آلدی بودم با دوست دختر سابقم آشنا شدم.” در اینجا، از «als» برای مشخص کردن لحظه دقیق در گذشته استفاده می‌شود که گوینده با دوست دختر سابقش ملاقات کرد[^10†منبع].

مثال دیگر: “Du hast mich angerufen, als ich gerade gehen wollte.” این به این معنی است که “تو به من زنگ زدی درست زمانی که می خواستم بروم.” در اینجا، «als» برای انتقال این موضوع استفاده می‌شود که تماس تلفنی در یک لحظه خاص در گذشته اتفاق افتاده است[^10†منبع].

با این حال، هنگامی که به رویدادهای تکرار شونده در گذشته اشاره می کنیم، «als» انتخاب درستی نخواهد بود. در عوض، ‘wenn’، معمولاً در ترکیب با ‘immer’، استفاده می‌شود

شما با گذراندن دوره های آموزش خط به خط استاد پوریا خانی، زبان آلمانی را براحتی یاد خواهید گرفت. که شما با گذارندن دوره طلایی گفتار و نوشتار، می توانید بیشتر درباره رویدادهای تکرار شونده در گذشته اطلاعات کسب نمایید. زیرا در این دوره، نکات و فرمولهای مهمی آموزش داده شده است.

“Als” به معنای “As”

"Als" به معنای "As"
“Als” به معنای “As”

‘als’ به معنای ‘as’ برای نشان دادن تکالیف یا نقش ها استفاده می شود[^17†منبع]. به عنوان مثال، در جمله “Ich arbeite als Kellner” به معنی “من به عنوان پیشخدمت کار می کنم” از “als” برای نشان دادن نقش یا شغل گوینده استفاده می شود[^17†منبع].

مثال دیگر «Ich beginne eine Stelle als Lehrer» است که به «من شغلی را به‌عنوان معلم شروع می‌کنم» ترجمه می‌شود، که در آن «als» برای نشان دادن نقش جدیدی که گوینده قرار است برعهده بگیرد استفاده می‌شود[^17†منبع].

استثناها و کاربردهای ویژه جملات آلمانی با als

در حالی که ‘als’ معمولاً برای مقایسه و رویدادهای گذشته استفاده می شود، چند استثنا و کاربرد ویژه وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

  • جملات آلمانی با als در عبارات ثابت

چندین عبارت ثابت در آلمانی وجود دارد که از “als” استفاده می کنند. به عنوان مثال، “besser spät als nie” به ” دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است ” ترجمه می شود. در این موارد، ‘als’  عملکرد مقایسه ای خود را حفظ می کند.

  • جملات آلمانی با als در سوالات غیر مستقیم

“Als” همچنین می تواند در سوالات غیر مستقیم ظاهر شود. به عنوان مثال، “Er fragte, als ob er es nicht wüsste” ترجمه می شود ” جوری پرسید که نمیدانست.” در اینجا « als ob » یک عبارت ثابت به معنای « مثل اینکه » است.

باورهای غلط و اشتباهات رایج در مورد “als”

در حالی که ‘als’ یک ابزار همه کاره در زبان آلمانی است، کاربردهای متنوع آن گاهی اوقات می تواند منجر به سردرگمی و اشتباهات، به ویژه برای زبان آموزان شود. درک این خطاها و باورهای غلط رایج، می تواند به اجتناب از آنها و استفاده صحیح از «als» کمک کند.

  • “Als” در زمان گذشته

یکی از اشتباهات رایج، استفاده نادرست از «als» در زمان هایی غیر از گذشته است. “Als” فقط باید در زمان گذشته Präteritum،  Perfektو Plusquamperfekt استفاده شود، اما نه در حال یا هر یک از دو زمان آینده آلمانی[^18†منبع].

به عنوان مثال، جمله “Als ich ein Kind war…” وقتی بچه بودم…، به درستی از “als” برای اشاره به زمان خاصی در گذشته استفاده می کند. در اینجا، «als» برای صحبت در مورد یک رویداد واحد و خاص که در گذشته رخ داده استفاده می‌شود [^18†منبع].

با این حال، استفاده از ‘als’ برای صحبت در مورد یک موقعیت فرضی یا آینده نادرست است. به عنوان مثال، جمله ای مانند “Als ich ein Kind sein werde…” وقتی بچه خواهم شد،  استفاده نادرست از “als” است، زیرا به رویدادی در آینده اشاره می کند.

  • “Als” برای مقایسه

یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ‘als’ برای مقایسه های برابر است. به یاد داشته باشید، ‘als’ به شدت برای مقایسه های نابرابر استفاده می شود[^19†منبع].

برای مثال، جمله «Ich bin größer als sie» به معنای «من از او بلندتر هستم» به درستی از «als» برای نشان دادن نابرابری بین قد گوینده و «او» استفاده می‌کند [^19†منبع].

با این حال، استفاده از «als» در جمله‌ای مانند «Ich bin so groß als sie»، با هدف گفتن «من به اندازه او قد هستم» نادرست است. کلمه صحیحی که در اینجا استفاده می شود، «wie» به جای «als» است، زیرا «wie» برای مقایسه های مساوی استفاده می شود.

  • “Als” به معنای “As”

در نهایت، هنگام استفاده از «als» به معنای «به عنوان» یک تصور اشتباه ممکن است رخ دهد. در حالی که «als» می‌تواند برای نشان دادن نقش‌ها یا تکالیف[^17†منبع] استفاده شود، نباید برای تشابه یا مقایسه بین دو موجودیت در این زمینه استفاده شود.

به عنوان مثال، در جمله “Ich sehe dich als Freund” به معنای “من شما را به عنوان یک دوست می بینم”، “als” به درستی برای نشان دادن نقش یا تکلیف شخص مورد خطاب استفاده می شود[^17†منبع].

با این حال، جمله ای مانند « Ich bin als du » که قصد دارد بگوید « I am like you » نادرست است. در این زمینه، «wie» باید به جای «als» برای نشان دادن شباهت استفاده شود.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، بهتر است دوره های آموزشی استاد پوریا خانی را جدی بگیرید و با استفاده از این دوره‌ها، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را تا حد امکان کاهش دهید.

اطلاعات کلی درباره جملات آلمانی با als

استفاده از “Als” شرح مثال
جملات آلمانی با als در رویدادهای گذشته “Als” برای نشان دادن یک نقطه زمانی خاص در گذشته استفاده می شود. برای رویدادهای مفرد در زمان گذشته استفاده می شود، اما برای رویدادهای تکرار شونده، رویدادهای آینده یا موقعیت های فرضی استفاده نمی شود. Als ich ein Kind war…

(وقتی بچه بودم…)

جملات آلمانی با als در مقایسه «Als» برای مقایسه‌های نابرابر استفاده می‌شود، که عملکردی مشابه «than» انگلیسی دارد. برای مقایسه مساوی استفاده نمی شود. “من از او بلندتر هستم.”

“Ich bin größer als sie

“Als” به معنای “As” «Als» برای نشان دادن نقش‌ها یا تکالیف استفاده می‌شود، که مشابه «as» انگلیسی در این زمینه‌ها عمل می‌کند. برای نشان دادن شباهت استفاده نمی شود. Ich arbeite als Kellner

من به عنوان پیشخدمت کار می کنم.)

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در پایان، “als” یک اصطلاح همه کاره در دستور زبان آلمانی است که برای مقایسه و نشان دادن رویدادهای گذشته استفاده می شود. همچنین در عبارات ثابت و سؤالات غیرمستقیم ویژگی دارد.

با درک این کاربردها و ساختارها، به خوبی در مسیر تسلط بر جملات آلمانی با als خود خواهید بود.

به یاد داشته باشید، یادگیری زبان یک فرایند مهم است. این کارژ مستلزم تمرین مداوم است و هر چه بیشتر از als در جملات آلمانی خود استفاده کنید، به استفاده از آن راحت تر خواهید بود. بنابراین، به همین دلیل نحوه یادگیری زبان بسیار مهم است.

اگر زبان آلمانی توسط یک فرد بی تجربه یا غیر ماهر تدریس شوید، دچار سردرگمی می شوید. توصیه می کنیم که دوره های آموزشی استاد پوریا خانی را جدی بگیرید.

توصیه می کنیم با گرامر seit و seitdem آشنا شوید.

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

در پایان توصیه می کنیم، ساده ترین زبان برای یادگیری بعد از آلمانی را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *