فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، به موضوع زمان ها در زبان آلمانی می پردازیم. ما را همراهی نمایید.

با دوره های آموزشی استاد پوریا خانی، آموزش زمان ها در زبان آلمانی را سریعتر یاد خواهید گرفت.

استاد پوریا خانی دارای تحصیلات آکادمیک زبان آلمانی با مدرک تحصیلی (كارشناس‌مترجمى زبان آلمانى، كارشناس‌ارشد آموزش زبان آلمانى) می باشند. همچنین آکادمی ایشان دارای بیش از  30 استاد مجرب می باشد که مدیریت موسسه آکادمی نیز بر عهده استاد پوریا خانی است.

اینفوگرافیک زمان ها در زبان آلمانی

اینفوگرافیک زمان ها در زبان آلمانی
اینفوگرافیک زمان ها در زبان آلمانی

متقاضیانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، باید توجه داشته باشند که با توجه به قوانین این کشور، امکان مهاجرت از هر طریقی مانند آوسبیلدونگ، جاب آفر و یا تحصیلی، بدون مدرک زبان آلمانی امکانپذیر نیست.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش زبان آلمانی در یاسوج دیدن کنید.

متقاضیان مهاجرت به آلمان باید مدرک B1 یا B2 را داشته باشند

متقاضیان مهاجرت به آلمان باید مدرک B1 یا B2 را داشته باشند پس اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید اصلا تعلل نکنید و یادگیری زبان را شروع نمایید.

ما پیشنهاد می کنیم از دوره های خط به خط منشن استاد پوریا خانی که از کیفیت ویدئویی بالایی برخوردار است، استفاده نمایید. دوره منشن به صورت نیمه فشرده به همراه جزوات مرتبط با پشتیبانی مادام العمر است. در دوره ی خط به خط منشن در مدت 6 ماه، زبان آموزان به پایان سطح B1  و ده ماهه به پایان سطح B2  می رسند.

 

مثالی از زمان ها در زبان آلمانی

زمان مثال
Present

حاضر

Ich spiele Fußball. (I play football.)

من فوتبال بازی می کنم. (من فوتبال بازی می کنم.)

Present perfect

ماضی نقلی

Ich habe Fußball gespielt. (I have played football.)

من فوتبال بازی کردم. (من فوتبال بازی کرده ام.)

Simple past

گذشته ساده

Ich spielte Fußball. (I played football.)

من فوتبال بازی کردم. (من فوتبال بازی کردم.)

Past perfect

گذشته کامل

Ich hatte Fußball gespielt. (I had played football.)

من فوتبال بازی کرده بودم. (من فوتبال بازی کرده بودم.)

Future

آینده

Ich werde Fußball spielen. (I will play football.)

من فوتبال بازی خواهم کرد. (من می خواهم فوتبال بازی کنم.)

Future perfect

آینده کامل

Ich werde Fußball gespielt haben. (I will have played football.)

من فوتبال بازی کرده ام (من می خواهم فوتبال بازی کرده باشم.)

Conditional

مشروط

Ich würde Fußball spielen. (I would play football.)

من فوتبال بازی می کردم (من فوتبال بازی می کنم.)

Conditional perfect

کاملا مشروط

Ich würde Fußball gespielt haben. (I would have played football.)

من باید فوتبال بازی می کردم. (من فوتبال بازی می کردم.)

Imperfect

ناقص

Wenn ich Fußball spielte, war ich glücklich. (When I played football, I was happy.)

وقتی فوتبال بازی می کردم، خوشحال بودم. (وقتی فوتبال بازی می کردم، خوشحال بودم.)

Pluperfect

پرپرفکت

Als ich ankam, hatte das Spiel schon begonnen. (When I arrived, the game had already started.)

وقتی رسیدم، بازی شروع شده بود. (وقتی رسیدم، بازی از قبل شروع شده بود.)

توجه داشته باشید که آلمانی یک حالت فرعی نیز دارد که برای بیان عدم قطعیت یا شک استفاده می شود. با این حال، حالت فرعی در آلمانی زمان در نظر گرفته نمی شود.

آموزش زمان ها در زبان آلمانی

آموزش زمان ها در زبان آلمانی
آموزش زمان ها در زبان آلمانی

ما اهمیت ارتباط موثر در آلمانی را درک می کنیم و یکی از جنبه های آن، استفاده صحیح از زمان ها در زبان آلمانی است.

آلمانی به دلیل قواعد گرامری پیچیده اش، شناخته شده است و تسلط بر زمان های مختلف می تواند برای افراد غیر بومی چالش برانگیز باشد. با این حال، استفاده مناسب از زمان ها در زبان آلمانی می‌تواند وضوح و تأثیر ارتباطات شما را چه به صورت نوشتاری یا گفتاری افزایش دهد.

زمان حال زبان آلمانی

زمان حال یا “Präsens” در آلمانی برای توصیف اعمال یا موقعیت هایی استفاده می شود که در حال حاضر یا به طور منظم اتفاق می افتد. این زمان رایج ترین زمان ها در زبان آلمانی است و معمولاً اولین زمانی است که به زبان آموزان آموزش داده می شود.

توجه به این نکته مهم است که زمان حال آلمانی همچنین می تواند برای توصیف رویدادهای آینده استفاده شود، به ویژه هنگامی که با عبارات زمانی ترکیب می شود.

زمان گذشته زبان آلمانی

زمان گذشته زبان آلمانی
زمان گذشته زبان آلمانی

زمان گذشته یا “Präteritum” در آلمانی برای توصیف اعمال یا موقعیت هایی استفاده می شود که در گذشته رخ داده اند و اکنون کامل شده اند.

در حالی که زمان گذشته معمولا در آلمانی نوشتاری استفاده می شود، در آلمانی گفتاری کمتر استفاده می شود. در مقابل، آلمانی ها اغلب از زمان کامل استفاده می کنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

زمان کامل زبان آلمانی

زمان کامل یا “Perfekt” در آلمانی برای توصیف اعمال یا موقعیت هایی استفاده می شود که در گذشته رخ داده اند، اما هنوز به زمان حال مربوط هستند.

با استفاده از فعل کمکی “haben” یا “sein” و به دنبال آن فعل ماضی، فعل اصلی تشکیل می شود. این زمان اغلب در زبان آلمانی به جای زمان گذشته استفاده می شود، زیرا بیشتر غیر رسمی و محاوره ای در نظر گرفته می شود.

زمان آینده زبان آلمانی

زمان آینده یا “Futur” در آلمانی برای توصیف اعمال یا موقعیت هایی استفاده می شود که در آینده اتفاق می افتد. با استفاده از فعل کمکی “werden” و به دنبال آن شکل مصدر، فعل اصلی تشکیل می شود.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که آلمانی ها اغلب از زمان حال برای توصیف رویدادهای آینده استفاده می کنند، به ویژه در گفت و گوهای غیر رسمی.

زمان شرطی زبان آلمانی

زمان شرطی یا “Konjunktiv II” در آلمانی برای توصیف موقعیت های فرضی یا تخیلی استفاده می شود. با استفاده از فعل کمکی “würden” و به دنبال آن شکل مصدر، فعل اصلی تشکیل می شود. این زمان اغلب در درخواست های مودبانه و همچنین در اظهارات فرضی استفاده می شود.

زمان فاعلی زبان آلمانی

زمان فاعلی یا “Konjunktiv I” در آلمانی برای توصیف گفتار غیر مستقیم، آرزوها، تردیدها و فرضیات استفاده می شود. با استفاده از ریشه فعل و به دنبال آن پایان های خاصی که با اشکال نشاندهنده فعل متفاوت است، تشکیل می شود. این زمان اغلب در نوشتار آلمانی، به ویژه در زمینه های رسمی مانند اسناد حقوقی یا نوشته های دانشگاهی استفاده می شود.

ما چالش هایی که زبان آموزان درباره زمان ها در زبان آلمانی مواجه می باشند را درک می کنیم. به همین دلیل، ما در  دو دوره ی طلایی استاد پوریا خانی (دوره طلایی گفتار و نوشتار، دوره گرامرهای طلایی) به این موضوع نیز پرداخته ایم.

دوره گفتار و نوشتار طلایی  مناسب در دو سطح A1-B1 و B1 تا B2 ارائه شده است و دوره گرامرهای طلایی مناسب A1-B1 , B1-B2, B2-C1 است.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

تسلط بر زمان های مختلف در زبان آلمانی می تواند چالش برانگیز باشد، اما یکی از جنبه های مهم، ارتباط موثر در زبان است. استفاده صحیح از زمان‌ها می‌تواند وضوح و تأثیر ارتباط شما را تا حد زیادی افزایش دهد و می‌تواند تفاوت قابل توجهی در نحوه درک پیام شما ایجاد کند.

به زبان آموزان زبان آلمانی توصیه می کنیم که دوره های استاد پوریا خانی را جدی گرفته و همان طور که در ابتدا گفتیم، بدون مدرک زبان، امکان مهاجرت به آلمان از هر طریقی غیر ممکن است.

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

علاوه بر دوره خط به خط منشن، از 2 دوره به نام های پکیج گفتار و نوشتار طلایی و پکیج گرامرهای طلایی استاد پوریا خانی که هر دو دوره دارای نکات و فرمول های آموزشی است، می توانند برای تقویت زبان آلمانی استفاده نمایند.

از دیگر خدمات عالی آکادمی مطابق با برنامه ریزی متقاضیان، شرکت در کلاس های خصوصی می باشد که جهت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره واتس اپ زیر مشاوره دریافت کنید؛

09201380262

حتما مقالات مزایای یادگیری زبان آلمانی و مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *