فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله قصد داریم تا در مورد مدت زمان یادگیری زبان آلمانی با شما صحبت کنیم و شما را با نحوه یادگیری این زبان آشنا کنیم. پس در ادامه مطلب، همراه ما باشید.

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان آلمانی می تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله تجربه قبلی فرد در یادگیری زبان خارجی، استعداد آنها برای یادگیری زبان و میزان زمان و تلاشی که برای مطالعه اختصاص دهد متفاوت باشد.

به طور متوسط، 600 تا 750 ساعت آموزش کلاسی برای دستیابی به مهارت پایه در زبان آلمانی یا حدود 30 هفته کلاس طول می کشد.

با این حال، برای تسلط و مهارت در زبان آلمانی، می توان از چندین ماه تا چندین سال مطالعه و تمرین مداوم طول بکشد.

امروزه اغلب افراد، زبان انگلیسی را به خوبی آموزش دیده اند. به همین دلیل در کنار آن به یادگیری زبان هایی مانند آلمانی می پردازند تا قدرت تکلم خود را بالاتر ببرند و در صورت مسافرت به خارج از کشور و یا مهاجرت، مشکلی از نظر مدرک زبان نداشته باشند. چون بدون مدرک زبان، مهاجرت امکانپذیر نمی باشد.

پس یادگیری این زبان می تواند با توجه به مدت زمان یادگیری زبان آلمانی بسیار پراهمیت باشد و در آینده کار شما را راحت تر کند.

همچنین کشور آلمان از همه نظر برای مهاجرت مناسب است و افراد زیادی با یادگیری زبان، آنجا را برای زندگی یا تحصیل انتخاب می کنند.

برای تکمیل اطلاعات خود، مقاله زبان آلمانی سخته؟ و زبان آلمانی چقدر سخت است را مطالعه کنید.

اینفوگرافیک مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

اینفوگرافیک مدت زمان یادگیری زبان آلمانی
اینفوگرافیک مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

اگر شما نیز قصد مهاجرت دارید، بهتر است گذراندن دوره های استاد پوریا خانی را جدی بگیرید و با تهیه دوره های آموزشی استاد پوریا خانی، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را برای خود کوتاه تر کنید.

برای شروع بد نیست که از لغات ضروری آلمانی، یادگیری را آغاز کنید.

ویدئو مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

استاد پوریا خانی، دارای تحصیلات آکادمیک می باشند که با بیش از 7000 زبان آموز، بیشترین آمار قبولی و رضایت دانشجویان را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در این مقاله، راجع به موضوعات زیر صحبت خواهیم کرد که عبارتند از:

مدت زمان پیش بینی شده برای یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟

چه عواملی بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی اثر می گذارند؟

کدام عوامل، یادگیری زبان آلمانی را دشوارتر می نمایند؟

حفظ انگیزه در یادگیری زبان آلمانی

درگیری با گرامر زبان آلمانی

برای سرعت بخشیدن به یادگیری زبان آلمانی، چه کارهایی باید انجام داد؟

چرا یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبان ها راحت تر است؟

یادگیری زبان آلمانی چه مدت طول می کشد؟

آیا تجارب شخصی شما از زبان، از عوامل تاثیر گذار در سرعت یادگیری زبان آلمانی می باشد؟

برای یادگیری زبان آلمانی، چه اقداماتی لازم است؟

میزان غوطه وری در زبان آلمانی چگونه باید باشد؟

تاثیر نگرش و رویکرد شما بر یادگیری زبان آلمانی چیست؟

میزان توانایی افراد در هر کدام از سطح های مختلف زبان آلمانی به چه صورت است؟

مدت زمان پیش بینی شده برای یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟

مدت زمان پیش بینی شده برای یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟
مدت زمان پیش بینی شده برای یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟

هر کدام از زبان هایی که در دنیا موجود است، بازه زمانی مشخصی برای یادگیری احتیاج دارد، از جمله زبان آلمانی که با زبان انگلیسی و زبان خودمان کاملا متفاوت است.

همچنین موسسه خدمات خارجی که با علامت اختصاری FSL مشخص می شود، یک مرجع عملی ساخته است تا همه کسانی که قصد یادگیری زبان های خارجی را دارند، در آن شرکت کنند.

در این مرجع، به شما نشان داده می شود که زبان مورد نظر شما تا چه درجه و حدی دشواری ایجاد می کند و مدت زمان یادگیری زبان آلمانی و دیگر زبان های جهان تا چه بازه زمانی برای رسیدن به سطح نیمه ماهر ادامه پیدا می کند.

در این مرجع، یادگیری زبان آلمانی را با درجه ۲ به شما نشان خواهند داد که مشابه با زبان انگلیسی می باشد.

در موسسه FSL این موضوع به خوبی تخمین زده شده است و شما باید ۷۵۰ ساعت یا حدود ۳۰ هفته برای یادگیری آن زمان بگذارید

همچنین در موسسه FSL این موضوع به خوبی تخمین زده شده است و شما باید ۷۵۰ ساعت یا حدود ۳۰ هفته برای یادگیری آن زمان بگذارید. البته این تخمین، از طریق زیر نظر گرفتن چندین زبان آموز به تحقیق رسیده است.

چون آن ها در طول هفته ۲۵ ساعت خود را صرف آموزش زبان آلمانی می کردند که اگر بخواهیم دقیق تر توضیح بدهیم، شما روزانه باید 3 ساعت وقت خود را برای تمرینات و آموزش زبان آلمانی کنار بگذارید.

البته که بازه زمانی گفته شده زیاد نیست؛ زیرا زبان های سخت تر از آلمانی نیز وجود دارد. با این وجود، زبان های آسان تری نیز وجود دارند که با زبان انگلیسی فرق چندانی ندارند اما برای این که علاقه مندان آن ها را به خوبی فرا بگیرند، باید زمان بگذارند.

مثل زبان اسپانیایی و فرانسوی که حتی برای آموزش کامل آن ها، قطعا حدود ۲۴ هفته یا ۶۰۰ ساعت زمان احتیاج دارید

مثل زبان اسپانیایی و فرانسوی که حتی برای آموزش کامل آن ها، قطعا حدود ۲۴ هفته یا ۶۰۰ ساعت زمان احتیاج دارید! البته زبان های سخت تر از آلمانی نیز وجود دارند، برای مثال چینی ماندارین یا ژاپنی که باید ۸۸ هفته یا ۲۲۰۰ ساعت از وقت خود را به آن ها اختصاص بدهید.

با توجه به موارد گفته شده، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی دیگر چندان طولانی و دشوار به نظر نمی آید و یادگیری آن برای شما آسان تر می شود. البته در این مطلب، ما به شما دوره های خط به خط استاد پوریا خانی را پیشنهاد می دهیم.

زیرا ایشان کلاس های حضوری، عمومی، آنلاین و خصوصی دایر نمی کنند و شما می توانید از طریق این دوره های فوق العاده، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را کوتاه کنید و به نتیجه مطلوب برسید.

معمولا با دوره های استاد پوریا خانی، 6 ماه زمان لازم است تا شما به پایان سطح B1 برسید. البته این بازه زمانی و رسیدن به مقطع مورد نظر، به زمان صرف شده برای آموزش، توانایی زبان آموز و … بستگی دارد.

چه عواملی بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی اثر می گذارند؟

چه عواملی بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی اثر می گذارند؟
چه عواملی بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی اثر می گذارند؟

عوامل فراوانی بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی اثر مستقیم دارند. به عنوان مثال؛ انگیزه شما از یادگیری این زبان بسیار حائز اهمیت است.

زیرا داشتن انگیزه قوی سبب می شود تا تمام توجه و تمرکز خود را برای یادگیری آن خرج کنید و با شتاب و کیفیت بیشتر، آموزش خود را به پایان برسانید. میزان مواجهه شما با زبان نیز مهم است.

مثلا اگر در کنار افرادی وقت بگذرانید که به زبان آلمانی تکلم می کنند و یا فیلم های آلمانی دارای زیر نویس را مشاهده کنید، قطعا روی سرعت یادگیری شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

از جمله موارد دیگری که بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی تاثیر مستقیم می گذارد، می توانیم به پیدا کردن یک مربی و معلم حرفه ای اشاره کنیم که بر اساس ترفندها و تجارب خود به یادگیری هر چه بیشتر شما کمک برساند؛ یا حتی می توانید یک روش مطلوب و با شتاب بالا برای یادگیری این زبان بیابید و حداکثر توان خود را برای یادگیری به کار بگیرید.

دیگر نیازی به شرکت در کلاس های آموزشی حضوری و اتلاف وقت نیست

مثلا پکیچ های آموزش زبان آلمانی استاد پوریا خانی برای این امر بسیار مناسب هستند؛ زیرا دیگر نیازی به شرکت در کلاس های آموزشی حضوری و اتلاف وقت نیست.

همچنین از آنجایی که خط به خط کتاب ها در داخل دوره های آموزشی موجود می باشد، می توانید یک آموزش عالی و با کیفیت را تجربه کنید. شما می توانید با انجام تمرینات زبان آلمانی در زندگی روزمره خود، به مدت زمان یادگیری آن سرعت ببخشید.

اما در نهایت چیزی که به شما در یادگیری کمک شایان توجهی می کند، استفاده درست از زمان و برنامه ریزی صحیح می باشد، چون برای یادگیری هر زبانی باید به طور مداوم تمرین و ممارست داشته باشید. البته بسیار مهم است که زبان را چگونه و نزد چه کسی آموزش می بینید.

اگر توسط شخص ناوارد و کم مهارتی آموزش ببینید

زیرا اگر توسط شخص ناوارد و کم مهارتی آموزش ببینید، در یادگیری تلفظ، لهجه، ساختارها و …، از اساس به مشکل می خورید. لذا دوره های آموزشی استاد پوریا خانی را جدی بگیرید.

اکنون می خواهیم عوامل گفته شده را بیشتر برای شما شرح بدهیم. پس همچنان همراه ما باشید. عواملی که در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی تاثیر مستقیم می گذارند، عبارتند از:

برای مطالعه زبان آلمانی چقدر وقت می گذارید؟

برای مطالعه زبان آلمانی چقدر وقت می گذارید؟
برای مطالعه زبان آلمانی چقدر وقت می گذارید؟

صرف کردن وقت در راه هر خواسته ای باعث می شود تا زودتر آن را به دست بیاورید؛ پس باید برای یادگیری چنین زبان هایی، وقت زیادی صرف کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

بنابراین اولین عامل تاثیر گذار در این موضوع، زمان می باشد. توضیح این موضوع واقعا سخت نیست! شما هر چقدر که زمان بیشتری صرف کنید، قطعا زودتر از حد معمول، توانایی های لازم را کسب خواهید کرد.

البته ایده آل ترین حالت برای شما این می باشد که سفری به کشور مورد نظر مانند آلمان داشته باشید و همزمان که در ‌کلاس ها شرکت می کنید، راجع به فرهنگ آنجا نیز اطلاعات دقیق تری به دست بیاورید.

گذشته از آن بهتر است واقع بین باشید چون اگر شرایط مسافرت را نداشته باشید، پس فقط روزی چند ساعت کوتاه را می توانید صرف یادگیری این زبان دوست داشتنی کنید.

باید بهینه سازی زمان را به خوبی بلد باشید

بنابراین باید بهینه سازی زمان را به خوبی بلد باشید و از فرصت های کوتاه به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. یکی از شیوه های مناسب و بهینه برای استفاده درست از زمان، انتخاب یک روش مناسب یادگیری زبان می باشد.

اغلب افراد فقط از طریق شیوه های گوناگون می توانند سرعت یادگیری خود را افزایش بدهند و در واقع در صورت استفاده از برخی روش ها، بازدهی بیشتری دارند.

پس در جلسات آموزشی، شیوه هایی را به کار بگیرید که عملکرد شما را افزایش دهد و نسبت به مهارت های شما کارسازتر از روش های دیگر باشد.

یکی از بهترین شیوه ها برای یادگیری هر زبانی

همان طور که می دانید، یکی از بهترین شیوه ها برای یادگیری هر زبانی این می باشد که به صورت همیشگی با آن رو در رو شوید مانند:

خواندن کتاب آلمانی، گوش دادن به مکالمات آلمانی، نوشتن کلمات و یا عبارات جدید و استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان. اما هرگز بدون استاد و معلم کاربلد نمی توانید به خوبی زبان مورد نظر خود را فرا بگیرید.

پس باید در کلاس زبان حضوری یا آنلاین شرکت داشته باشید و یا یک شریک زبانی برای پیدا کردن معلم خود بیابید. البته استفاده از پکیچ های آموزشی نیز آسان ترین روش می باشد.

در این بخش، دوره های باکیفیت استاد پوریا خانی را به شما معرفی می کنیم

همچنین در این بخش، دوره های باکیفیت استاد پوریا خانی را به شما معرفی می کنیم تا هر زمان که وقت کافی داشتید، به یادگیری این زبان شیرین بپردازید.

چون دوره های استاد و دوره های ایشان به هیچ وجه آنلاین نیست، بلکه به صورت ویدیوهای ضبط شده به شما تحویل داده می شود تا جزوه های مورد نیاز خود را همیشه به همراه داشته باشید.

همچنین دوره های گفته شده دارای پشتیبانی همیشگی و مادام العمر هستند که توسط شخص استاد پوریا خانی پشتیبانی می شوند. به همین دلیل، این شیوه سریع و عالی را به شما توصیه می کنیم.

یافتن یک معلم یا مدرس خصوصی خوب

یافتن یک معلم یا مدرس خصوصی خوب
یافتن یک معلم یا مدرس خصوصی خوب

از آنجایی که هر فرد، شخصیت خاص خود را دارد، باید مرتبط با آن روش، یادگیری و استاد راهنمای خود را انتخاب نماید. شاید فکر کنید پیدا نمودن یک معلم حرفه ای کار دشواری است، اما این طور نیست و بهتر است با دید بازتری به ماجرا نگاه کنید.

در وهله اول باید هر گزینه یا پیشنهاداتی که دارید را با دقت بالا ارزیابی نمایید و در نهایت موردی را انتخاب کنیدک نسبت به انجام آن علاقه و انگیزه بیشتری در خود احساس می کنید.

با یک بررسی دقیق تر نسبت به موقعیت خود، بهتر است یک گروه آلمانی برای عضویت پیدا کنید و یا در گروه هایی که مکالمات غیر رسمی و آنلاین دارند، شرکت داده شوید.

نباید با شرکت در چنین گروه هایی از اهداف اصلی خود دور شوید

البته نباید با شرکت در چنین گروه هایی از اهداف اصلی خود دور شوید. چون شما در چنین موقعیت هایی قرار داده می شوید تا میزان مواجهه شما با این زمان بیشتر شود و بتوانید با افراد متفاوتی به آلمانی صحبت نمایید و درگیری بیشتری با این زبان داشته باشید.

در این میان چنانچه احساس نمودید که با استاد فعلی خود پیشرفت چندانی نداشتید یا شیوه انتخابی شما پاسخ مناسبی نداده است، بهتر است یک استاد جدید ک حرفه ای تر و متناسب با سبک و سیاق خودتان است، پیدا کنید تا با توانایی های شما همخوانی داشته باشد.

البته استراتژی های موفق زیادی برای این منظور ابداع شده است که یکی از آن ها ترکیب نمودن منابع و شیوه های گوناگون با یکدیگر می باشد.

این مجموعه که تحت مدیریت استاد پوریا خانی می باشد، از دانش بیش از 30 استاد مجرب و زبده بهره می برد.

در این راستا، می توانید به آکادمی استاد پوریا خانی مراجعه نمایید. این مجموعه که تحت مدیریت استاد پوریا خانی می باشد، از دانش بیش از 30 استاد مجرب و زبده بهره می برد.

  • این احتمال نیز وجود دارد که شیوه یادگیری و استاد و معلم شما بسیار هماهنگ و مناسب می باشد، اما این شما هستید که خارج از کلاس، رغبتی برای انجام تمرینات آن ندارید که در این صورت در یادگیری این زبان شکست می خورید و روند آموزش را آهسته می کنید.
  • همان طور که گفته شد، این احتمال هم وجود دارد که شما تمرینات خود را به موقع و کامل به انجام می رسانید اما استادتان توانایی حل کردن مشکلات یادگیری شما را ندارد؛ چون مناسب شما نیست. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، باز هم قادر نخواهید بود تا این زبان را به خوبی و با شتاب مناسب فرا بگیرید.
پیدا نمودن یک استاد خوب خصوصی می تواند به پر کردن شکاف های آموزشی شما حداکثر کمک را برساند

پیدا نمودن یک استاد خوب خصوصی می تواند به پر کردن شکاف های آموزشی شما حداکثر کمک را برساند. البته به صورت همزمان باید این زبان را مطالعه کنید و تمرینات مربوط به آن را به خوبی انجام بدهید. باید در طول روز تا جای ممکن با این زبان مواجه شوید تا شتاب آموزشی خود را افزایش بدهید.

دوره های استاد پوریا خانی را به عنوان یک استاد توانمند و حرفه ای به شما پیشنهاد می دهیم

البته در این بخش، دوره های استاد پوریا خانی را به عنوان یک استاد توانمند و حرفه ای به شما پیشنهاد می دهیم؛ زیرا ایشان هم دارای تحصیلات آکادمیک هستند و هم همه آموزشگاه ها را گذرانده اند. البته ۷هزار زبان آموز نیز در محضر ایشان به خوبی آموزشات خود را به پایان رسانده اند.

از طرفی بیشترین آمار قبولی و آمار رضایت مربوط به ایشان می باشد که کارنامه های قبولی، در سایت آکادمی وجود دارد و می توانید همه این موارد را در آنجا به خوبی مشاهده کنید.

دوره های این استاد کاربلد خط به خط می باشد و یادگیری زبان آلمانی را برای شما راحت تر می کند. علاوه بر دوره های عمومی، دوره های طلایی نیز وجود دارد که شامل دوره طلایی گفتار (مربوط به نامه نگاری، ایمیل زدن و …) و دوره طلایی نوشتار می باشد.

دوره های طلایی، علاوه بر نکاتی که در دوره های عمومی بیان شده است، شامل نکات مهم و جمع بندی شده نیز می باشد.

کدام عوامل، یادگیری زبان آلمانی را دشوارتر می نمایند؟

کدام عوامل، یادگیری زبان آلمانی را دشوارتر می نمایند؟
کدام عوامل، یادگیری زبان آلمانی را دشوارتر می نمایند؟

برخی از عوامل هستند که سبب دشواری در یادگیری می شوند و مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را به طولانی مدت می کشانند.

به گونه ای که انتظار شما برای تمام کردن آموزش بیشتر از حد معمول می شود که در این بخش، تعدادی از آن ها را برای شما شرح می دهیم، این عوامل عبارتند از:

  • زمانی که شما با مفاهیم پیچیده گرامری آشنایی پیدا می کنید، احتمال دارد که انگیزه خود را از دست بدهید.
  • ممکن است با زبان آلمانی به اندازه کافی مواجهه نداشته باشید و به خوبی تمرین نکنید.
  • استاد نامناسب انتخاب کرده اید که با سبک یادگیری شما هماهنگ نیست.
  • شیوه هایی که برای یادگیری استفاده می کنید، به اندازه کافی کارآمد و موثر نیستند.

حفظ انگیزه در یادگیری زبان آلمانی

حفظ انگیزه در یادگیری زبان آلمانی
حفظ انگیزه در یادگیری زبان آلمانی

زمانی که شروع به یادگیری زبان آلمانی می کنید، باید سعی کنید انگیزه اولیه خود را حفظ کنید تا بعدها دچار کند شدن سرعت یادگیری نشوید.

بهتر است یک لیست تهیه کنید، سپس در آن راجع به علل علایق خود به زبان آلمانی بنویسید، حتی در مورد مزیت های این زبان کاربردی نیز در آن لیست یادداشت کنید و در انتها بنویسید که پس از پایان دوره آموزشی و گرفتن مدرک، می توانید با آن به انجام چه کارهایی بپردازید.

تلاش کنید که این لیست را به حافظه خود منتقل کنید

تلاش کنید که این لیست را به حافظه خود منتقل کنید؛ زیرا یک روش عالی برای گرفتن انگیزه در طول دوران آموزشی می باشد. با این شیوه، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی برای شما احتمالا به کوتاه ترین حالت ممکن برسد.

چون همواره پرشور و انگیزه در جلسات آموزشی شرکت خواهید کرد تا مطالب را به خوبی فرا بگیرید. ما در این بخش، دوره های خط به خط استاد پوریا خانی را به شما پیشنهاد می دهیم تا بدون اتلاف وقت بتوانید این زبان را به آسانی یاد بگیرید.

همان طور که شاهد هستید، در زمان اوج گیری بیماری کرونا متوجه شدیم که کلاس های حضوری، فقط وقت زیادی از علاقه مندان می گیرند و در عوض شایسته است تا از دوره های خود آموز و خط به خط استفاده کنید.

گفتن این نکته الزامی است که استاد پوریا خانی در مجموعه، وظیفه مدیریت را عهده دار شده اند و در مجموعه آکادمی، بیشتر از ۳۰ استاد توانمند و حرفه ای مشغول به فعالیت می باشند تا شما به بهترین نحو، زبان آلمانی را یاد بگیرید.

درگیری با گرامر زبان آلمانی

درگیری با گرامر زبان آلمانی
درگیری با گرامر زبان آلمانی

احتمالا در حین آموزش زبان آلمانی، یادگیری گرامر آن برایتان با دشواری هایی همراه خواهد بود، چون ممکن است فکر کنید بیش از حد سخت و یا پیچیده می باشد و یا حتی نتوانید بیشتر مفاهیم آن را درک نمایید.

بنابراین برای گذر کردن از این مرحله، به یک کمک معلم حاذق نیاز دارید و بدون آن نمی توانید به خوبی گرامر یاد بگیرید. یک معلم حرفه ای، گرامرهای آلمانی جدید را به شما آموزش می دهد و همزمان کمک می کند تا لغات موجود در آن را درست و اصولی تلفظ کنید.

در این صورت می توانید مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را به حداقل برسانید.

اگر با استاد بدون مهارت و ناواردی یادگیری را آغاز کنید، از همان پایه و اساس، مشکلات شما در یادگیری شروع می شود

همان طور که می دانید، اهمیت این موضوع که شما زبان آلمانی را توسط چه کسانی آموزش می بینید، بسیار زیاد می باشد؛ زیرا اگر با استاد بدون مهارت و ناواردی یادگیری را آغاز کنید، از همان پایه و اساس، مشکلات شما در یادگیری شروع می شود.

بنابراین به طور قطع؛ لهجه ها، تلفظ ها، ساختارها و … را کاملا اشتباهی آموزش می بینید و بعدها هنگام صحبت کردن به زبان آلمانی، دچار مشکلات گوناگون می شوید. به همین دلیل، در ارتباط با این موضوع پیشنهاد می دهیم تا با استفاده از دوره های استاد پوریا خانی آموزش ببینید.

اگر بخواهیم گرامر زبان آلمانی و انگلیسی را با یکدیگر مقایسه کنیم، گرامر آلمانی حاوی پیچیدگی ها و دشواری های بیشتری است و دقیق تر از آن می باشد. پس در دوران آموزشی خود، موانع گوناگونی را باید پشت سر بگذارید.

لازم نیست روزها و هفته های زیادی را صرف درک کردن چنین مفهوم های پیچیده ای کنید

لازم نیست روزها و هفته های زیادی را صرف درک کردن چنین مفهوم های پیچیده ای کنید، بلکه کافی است یک لیست بسازید و در داخل آن مسائل خود را بازگو کنید؛ سپس به مدرس خود رجوع کرده و به حل آن ها با کمک تکنیک های مختلف بپردازید و یک بار برای همیشه از آن ها خلاص شوید.

حتما بارها این جمله را شنیده اید که گر معما حل شود، آسان شود! دقیقا زبان آلمانی نیز این گونه است و بهتر است برای یادگیری آن، از ترفندهای گوناگون اساتید خود بهره ببرید.

البته گرامر این زبان، به آن صورت هم پیچیدگی ندارد و اگر استاد مناسبی را انتخاب کرده باشید، همه مفاهیم دشوار را به گونه ای برای شما شرح خواهد داد که به آسانی آن ها را فرا گرفته و دچار مشکل نشوید. پس نگران مفاهیم چالش برانگیز نباشید.

انتخاب معلم مناسب از تلاش خود شما مهم تر می باشد

همان طور که متوجه شدید، انتخاب معلم مناسب از تلاش خود شما مهم تر می باشد؛ زیرا اساتید نامناسب احتمالا مطالب آموزشی را به گونه ای مطرح می نمایند تا درک آن ها برایتان سخت تر شود و در نهایت انگیزه اولیه خود را به طور کلی از دست بدهید.

بهتر است چند ماهی از دوره های آموزشی و استادها استفاده کنید و اگر به نتیجه مطلوب نرسیدید، همه موارد را با انتخابات بهتری جایگزین کنید و دست از یادگیری این زبان بی نظیر نکشید.

البته با انتخاب استاد پوریا خانی و دوره های آموزشی ایشان، قطعا از مدت زمان یادگیری زبان آلمانی خود لذت کافی می برید؛ زیرا دوره ها به صورت ویدیوهای ضبط شده در سایت آکادمی به گونه ای همیشگی و دائمی موجود هستند و پشتیبانی تمام دوره ها بر عهده شخص استاد پوریا خانی می باشد.

همچنین دوره ها به حالت نیمه فشرده آماده شده است اما به گونه ای جمع بندی شده است تا هیچ نکته مهمی جا نماند و در مقابل، آن قدر طولانی نیست که باعث شود شما وقت زیادی را برای آموزش های آن هدر بدهید.

برای سرعت بخشیدن به یادگیری زبان آلمانی، چه کارهایی باید انجام داد؟

برای سرعت بخشیدن به یادگیری زبان آلمانی، چه کارهایی باید انجام داد؟
برای سرعت بخشیدن به یادگیری زبان آلمانی، چه کارهایی باید انجام داد؟

اگر از معلم زبان خود رضایت کامل دارید و خود نیز همه تلاش خود را برای یادگیری آن به کار نمی برید، باید بگوییم که در این مسیر به موفقیت نمی رسید و بی انگیزه می شوید یا مسیر آموزشی خود را کندتر از حد طبیعی پیش می برید.

اگر می خواهید با شتاب بالاتری این زبان را فرا بگیرید، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید، به گونه ای که در طول روز، تا حد بالایی درگیری با زبان آلمانی برای خود ایجاد کنید.

صحبت کردن به زبان آلمانی در اکثر اوقات می تواند کمک کننده باشد؛ همچنین خواندن، نوشتن و گوش دادن مکالمات آلمانی تاثیر زیادی در یادگیری سریع شما خواهد گذاشت. البته انجام تمامی موارد گفته شده سبب می شود تا آموزش های خود را به تثبیت برسانید و
ملکه ذهن خود کنید.

چرا یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبان ها راحت تر است؟

چرا یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبان ها راحت تر است؟
چرا یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبان ها راحت تر است؟

این موضوع کاملا صحیح است که زبان آلمانی چالش های پیچیده ای دارد که سبب می شود حتی انگلیسی زبان ها نیز هنگام یادگیری آن اذیت شوند.

اما نکات قابل توجهی در این زبان به چشم می خورد که سبب می شود تا انگلیسی زبان ها به خوبی یادگیری این زبان را به پایان برسانند که نسبت به بقیه افراد، دشواری کمتری را تجربه کنند.

مثلا ریشه هر دو زبان آلمانی و انگلیسی به خانواده زبان های هندو اروپایی می رسند و هر دوی آن ها جزو زبان های ژرمنی هستند.

از این گفته چنین بر می آید که در گرامر هر دو زبان، تشابهاتی موجود می باشد. به عنوان مثال تعدادی از کلمات در هر دو زبان، یک مفهوم را می رسانند یا معنایی نزدیک به هم دارند.

مانند کلمات: Bbaby, hotel, kindegarten, instrument, radio, tiger, film, wind که در هر دو زبان مانند هم هستند. البته کلمات گفته شده یک مثال کوچک از دایره کلمات مشابه در این زبان ها است و تعداد آن ها بیشتر از این حرف ها می باشد.

در نتیجه انگلیسی زبان ها به صورت طبیعی از قبل تعدادی از کلمات آلمانی را بلد هستند. پس یکی از دلایلی که مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را برای انگلیسی زبان ها سریع تر و راحت تر می کند، موضوع شباهت کلمات می باشد.

زبان های آلمانی و انگلیسی از الفبای یکسان تشکیل شده اند.

یکی از اساسی ترین تشابهاتی که این دو زبان با یکدیگر دارند، الفبای آن ها می باشد. همین موضوع سبب می شود تا خواندن و نوشتن و یادگیری آلمانی برای انگلیسی زبان ها بسیار راحت تر از اغلب افراد به نظر برسد.

اما در مقابل، یادگیری زبان هایی مانند یونانی و روسی به دلیل برخورداری از الفبای متفاوت برای انگلیسی زبان ها مانند سایر افراد با دشواری همراه است.

گفتن این نکته ضروری است که آلمانی و انگلیسی، الفبای کاملا شبیه به هم ندارند و در برخی حروف نیز دارای تفاوت ها و تلفظ های مختلف می باشند مانند حروف: B, ä, ë, ö, ü که در تلفظ نیز دارای تفاوت هستند.

شاید به نظر شما این شکل از حروف، عجیب یا جالب به نظر بیاید، اما در تلفظ با چیز عجیب و جدیدی مواجه نخواهید شد.

تعداد زیادی از کلمات آلمانی، حاوی ریشه انگلیسی هستند و از این حروف در آن ها به خوبی استفاده می شود. اگر برخی از کلمات را از قبل بلد باشید، می توانید به راحتی در زمان سریع تری صحبت کردن به آلمانی را یاد بگیرید.

افعال آلمانی از الگوهای منظمی پیروی می کنند و یادگیری آن ها آسان است.

در زبان آلمانی، افعال بی قاعده ای نیز وجود دارند که یادگیری آن هم برای انگلیسی زبان ها راحت تر می باشد؛ زیرا همان طور که در بالا گفتیم، در زبان آلمانی افعال دارای الگوهای منظم تری هستند. البته صرف کردن فعل ها نیز دارای قواعد منظم تری می باشد. در نتیجه، با شتاب بیشتری می توان به یادگیری این زبان پرداخت. بهتر است بگوییم که در زبان آلمانی تعداد استثنائات بسیار کمتر است و همین دلیل مبنی بر یادگیری سریع تر آن می باشد.

فقط با یادگیری چند صد کلمه آلمانی می توانید به خوبی به این زبان صحبت نمایید و با افراد گوناگون ارتباط برقرار کنید.

اگر بخواهیم زبان آلمانی را از نظر تعداد کلمات با یکدیگر مقایسه کنیم، تعداد کلمات در زبان آلمانی کمتر می باشد؛ بنابراین آموزش و یادگیری این زبان بسیار راحت تر می شود و زمان کمتری برای آموختن آن نیاز دارید.

در دیکشنری زبان آلمانی می توانید ۲۰۰هزار کلمه را مشاهده کنید، در حالی که برای صحبت نمودن به این زبان، به کلمات بسیار کمتری احتیاج پیدا خواهید کرد.

در زبان انگلیسی نیز شاهد وجود تقریبا یک میلیون کلمه می باشیم

در زبان انگلیسی نیز شاهد وجود تقریبا یک میلیون کلمه می باشیم. در زبان آلمانی، اغلب اوقات کلمات اصلی را با پسوندها و پیشوندهای گوناگون ترکیب می کنند و به کلمات، مفهوم جدیدی می بخشند؛ پس اگر کلمات اصلی به همراه پسوند و پیشوندهای آن را به خوبی بیاموزید، می توانید به سادگی هر چه تمام تر آلمانی صحبت نمایید!

البته با کمک دوره های استاد پوریا خانی، دیگر جای نگرانی برای مدت زمان یادگیری زبان آلمانی وجود ندارد. چون خط به خط هستند و در عین حال طولانی و اذیت کننده نمی باشند. علاوه بر آن ها، دوره های طلایی نیز موجود هستند.

محتوای این دوره ها شامل دوره طلایی گفتار (در ارتباط با نامه نگاری، ایمیل زدن و …) و دوره طلایی نوشتار می باشد که مانند دوره های اصلی زبان آلمانی، با کیفیت و بی نظیر هستند.

نکاتی که در دوره های عمومی به آن ها اشاره شده است، در دوره های طلایی نیز وجود دارد که علاوه بر آن ها، نکات مهم و جمع بندی شده دیگری نیز به شما آموزش داده می شود.

یادگیری زبان آلمانی چه مدت طول می کشد؟

یادگیری زبان آلمانی چه مدت طول می کشد؟
یادگیری زبان آلمانی چه مدت طول می کشد؟

همان طور که در مطالب بالا عنوان کردیم، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی کاملا به خود شما بستگی دارد، چون میزان صرف زمان توسط شما یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در این زمینه می باشد.

به جای این که از ماه و سال برای تخمین مدت زمان یادگیری استفاده کنید، باید به دقایق ساعاتی که در اختیار دارید، توجه نشان بدهید. چون هر چقدر ساعات بیشتری را به تمرین و آموختن آن اختصاص بدهید، از آن طرف مدرک زبان خود را زودتر دریافت خواهید نمود.

همچنین در پاراگراف های قبلی گفتیم که باید به طور معمول ۳۰ هفته تا ۷۵۰ ساعت از زمان خود را صرف یادگیری زبان شیرین آلمانی کنید. تقسیم بندی این ۷۵۰ ساعت با خودتان است.

سبک یادگیری و وقت آزاد

اگر ساعات بیشتری از روز خود را صرف یادگیری آن کنید، قطعا این ۳۰ هفته زودتر از چیزی که فکرش را می کردید، به پایان می رسد. سبک یادگیری و وقت آزاد شما بر این امر تاثیر شایانی دارد.

علاقه مندانی که به طور کامل در محیط های آلمانی قرار می گیرند و تمرینات زبان خود را در طول روز به ۸ ساعت می کشانند، قطعا در عرض چند ماه، این زبان را به صورت کامل و پیشرفته آموزش می بینند و به سادگی مدرک خود را دریافت می کنند. زیرا بدون داشتن مدرک زبان، نمی توان برای مهاجرت اقدام جدی نمود.

اگر بتوانید ۵ روز در هفته را به مطالعه ۸ ساعته اختصاص بدهید

اگر بتوانید ۵ روز در هفته را به مطالعه ۸ ساعته اختصاص بدهید، ۷۵۰ساعت آموزش شما کمتر از ۲۰هفته دیگر به انتها می رسد.

اما اگر بخواهید روزی یک ساعت وقت صرف آموختن این زبان کنید، تا دوسال دیگر آلمانی را به طور متوسط آموزش خواهید دید.

یک ساعت مطالعه در طول روز سبب می شود تا مدت زمان یادگیری زبان آلمانی برای شما تا دو سال به طول بیانجامد.

در مطالبی که در بالا بیان کردیم، به خوبی مشاهده کردید که علاوه بر موارد گفته شده، دلایل دیگری نیز وجود دارند که سرعت یادگیری را کاهش یا افزایش می دهند. همچنین میان زبان های آلمانی و انگلیسی، تشابهات فراوانی دیده می شود.

علاقه مندان باهوش می توانند از این شباهت ها برای کم کردن مدت زمان یادگیری زبان آلمانی استفاده کنند تا در زمان صرفه جویی شود.

در دستور زبان و املای کلمات انگلیسی، استثنائات متعددی به چشم می خورد

در ضمن در دستور زبان و املای کلمات انگلیسی، استثنائات متعددی به چشم می خورد که در زبان آلمانی، تعداد آن ها بسیار کمتر می باشد. به همین دلیل، آموختن این زبان برای شما راحت تر خواهد بود. مدت زمان یادگیری زبان آلمانی کاملا به خودتان ارتباط دارد.

اما با دوره های استاد پوریا خانی، سطح B1 معمولا ۶ ماهه به پایان می رسد. البته زمان اتمام دوره و رسیدن به مقطع مورد نیاز، به توانایی و مهارت های شما بستگی دارد و در این میان استفاده از زمان نیز اهمیت فراوانی دارد.

همچنین زندگی در کشور آلمان و آشنایی با فرهنگ آلمانی ها از نزدیک می تواند به شما در آموختن این زبان کمک شایان توجهی کند.

البته لازم نیست که برای حرفه ای شدن به خارج از کشور سفر کنید، بلکه در خانه خود نیز توسط دوره های استاد پوریا خانی می توانید مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را به کوتاه ترین زمان ممکن برسانید.

آیا تجارب شخصی شما از زبان، از عوامل تاثیر گذار در سرعت یادگیری زبان آلمانی می باشد؟

آیا تجارب شخصی شما از زبان، از عوامل تاثیر گذار در سرعت یادگیری زبان آلمانی می باشد؟
آیا تجارب شخصی شما از زبان، از عوامل تاثیر گذار در سرعت یادگیری زبان آلمانی می باشد؟

جواب این سوال مثبت است! همان طور که قبلا نیز بیان کردیم، تجارب شخصی شما از زبان ها یکی از عاملان اصلی برای سرعت بخشیدن به یادگیری زبان آلمانی به حساب می آید.

زبان مادری:

پس این موضوع که به کدام زبان مسلط هستید و یا قادر هستید به چند زبان دیگر صحبت کنید، از جمله مواردی هستند که در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی اثر می گذارند.

اما افراد خوش شانس در این زمینه کسانی هستند که می توانند به راحتی انگلیسی صحبت کنند. فرقی ندارد که زبان مادری یا زبان دوم آن ها باشد.

به این خاطر که زبان آلمانی و انگلیسی دارای ریشه های شبیه به هم می باشند. تا جایی که ۴۰ درصد از کلمات آلمانی ها حاوی تشابه با انگلیسی ها می باشد.

از طرفی اگر با زبان مادری سامی مانند عربی صحبت می کنید، احتمالا در آموختن زبان آلمانی نیز موانع و مشکلاتی را تجربه خواهید کرد. البته این نوع یادگیری، چالش بیشتری را پیش روی شما می گذارد و ارزش یادگیری زبان را بیشتر می کند.

تجربه شما در یادگیری زبان های دیگر:

یادگیری زبان های دیگر از قبل یا بزرگ شدن به صورت دو زبانه سبب می شود تا در حین آموختن زبان آلمانی، راحت تر از سایر افراد تحت آموزش قرار بگیرید.

همچنین طبق مطالعات انجام شده، این موضوع به ثبت رسیده است که افرادی که به دو زبان گوناگون سخن می گویند، بیشتر از افرادی که تک زبانه هستند، مستعد یادگیری زبان سوم می باشند؛

زیرا آن ها از قبل با چالش ها و ترفندهای زبان آموزی به خوبی آشنا هستند و می توانند به سادگی از پس فرآیند آن بربیایند.

توانایی شما در ایجاد ارتباط مشترک واژگان آلمانی با واژگان زبان های دیگر:

این مهارتی که در شما وجود دارد، می توان حس زبان نام نهاد. چون توانایی درک و دریافت کردن می باشد. یعنی زمانی که شما در حال آموختن یک زبان جدید هستید، باید شهود شما در بالاترین حالت ممکن باشد؛

زیرا باید همه کلماتی که به صورت جدید می شنوید را با کلماتی که از قبل بلد بودید، ارتباط بدهید.

نقش دانش گرامری شما در یادگیری زبان آلمانی:

نقش دانش گرامری شما در یادگیری زبان آلمانی:
نقش دانش گرامری شما در یادگیری زبان آلمانی:

قبل از این که شروع به آموختن زبان های دیگر کنید، در وهله اول باید بدانید که ساختار آن زبان به چه صورتی تشکیل شده است.

بنابراین اگر حتی در زبان مادری خود نیز گرامر آن را مطالعه کرده باشید و با ساختار جملات آشنا شده باشید، قطعا می توانید دستور زبان دیگر زبان های خارجی را نیز ساده تر از حد معمول یاد بگیرید.

پس شایسته است قبل از آغاز آموزش زبان آلمانی، مبانی عمومی دستور زبان و قواعد گوناگون آن را حداقل در سطح مبتدی تا متوسط یاد بگیرید.

زمانی که بر موارد گفته شده تسلط پیدا کردید، اکنون باید بر ساختارهای دستور زبان آلمانی تمام توجه و تمرکز خود را قرار بدهید تا بتوانید با شتاب بالاتر و روان تر، این زبان بی نظیر را یاد بگیرید و از مزایای یادگیری زبان آلمانی بهره مند شوید.

برای یادگیری زبان آلمانی، چه اقداماتی لازم است؟

برای یادگیری زبان آلمانی، چه اقداماتی لازم است؟
برای یادگیری زبان آلمانی، چه اقداماتی لازم است؟
  • تا جایی که می توانید، به سرعت تمرکز خود را روی یادگیری گرامر این زبان قرار بدهید.
  • لازم است که همیشه یک دفترچه یادداشت به همراه خود داشته باشید تا بتوانید ساختار جملات آلمانی را در آن بنویسید؛ همچنین نوشتن جملات متداولی که با آن مواجه می شوید نیز خالی از لطف نیست.
  • برای شخص خودتان کتابی به عنوان صرف فعل تهیه کنید.
  • تمرینات گرامر آنلاین در سایت های آموزش زبان آلمانی را نیز امتحان کنید.

میزان غوطه وری در زبان آلمانی چگونه باید باشد؟

میزان غوطه وری در زبان آلمانی چگونه باید باشد؟
میزان غوطه وری در زبان آلمانی چگونه باید باشد؟

در واقع غوطه وری یکی از انواع و اقسام گوناگون یادگیری زبان ها می باشد. اگر قادر باشید تا با مسافرت به آلمان در آنجا زندگی کنید، در غوطه وری کامل قرار خواهید گرفت.

یکی از راه هایی که به نوعی برای یادگیری زبان ها کاربرد دارد، غوطه وری می باشد.

احاطه شدن در زبانی که در حال آموختن آن می باشید

احاطه شدن در زبانی که در حال آموختن آن می باشید، یکی از مزیت های بارز این روش می باشد.

در شیوه غوطه وری می توانید واژگان را به صورت طبیعی و با تمرین و تکرار به همراه ممارست بالا یاد بگیرید.

در این روش، لازم نیست مترجم حرفه ای میان زبان مادری و آلمانی باشید.

البته در چنین شرایطی که به صورت کامل در زبان مورد نظر غوطه ور شده اید، میزان انتظارات مدرسان از شما بالاتر می رود. پس باید مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را توسط این روش به حداقل برسانید.

اما میزان موفقیت شما در غوطه وری به سطح دانش شما نسبت به زبان آلمانی نیز بستگی دارد.

اگر در موقعیت مکانی که آلمانی زبان ها در آنجا حضور داشته باشند زندگی نمی کنید، اهمیت چندانی ندارد. چون می توانید غوطه وری را از طریق منابع آنلاین در پیش بگیرید و غوطه وری در خانه را کامل کنید.

تاثیر نگرش و رویکرد شما بر یادگیری زبان آلمانی چیست؟

تاثیر نگرش و رویکرد شما بر یادگیری زبان آلمانی چیست؟
تاثیر نگرش و رویکرد شما بر یادگیری زبان آلمانی چیست؟

زمانی که به بالا نگه داشتن انگیزه خود اهمیت می دهید، روش های یادگیری زبان بازدهی بیشتری برای شما خواهند داشت. چون این احساس که در حال آموختن به صورت کارآمدتر هستید، به شما دست خواهد داد.

همچنین این موضوع سبب می شود تا مادامی که در حال آموختن زبان هستید، پیوسته با نگرش مثبت ادامه بدهید و کیفیت یادگیری را بیشتر نمایید.

داشتن نگرش مثبت، مزیت هایی همچون افزایش سرعت آموزش و ایجاد تفاوت در کیفیت یادگیری را برای شما به همراه خواهد داشت.

اما نکته مهم چیست؟! شما باید در شرایطی به آموختن بپردازید که یادگیری آن به نوعی فعالیت و سرگرمی به حساب بیاید تا پیشروی در این مسیر سرگرم کننده، جالب و لذتبخش باشد؛ زیرا آموزشی که از سر اجبار باشد، پیامدهای منفی مانند کند شدن یادگیری زبان را در پی خواهد داشت.

بهتر است بگوییم که با آموختن یک زبان جدید، دید شما نسبت به جهان گسترده تر از قبل می شود

بهتر است بگوییم که با آموختن یک زبان جدید، دید شما نسبت به جهان گسترده تر از قبل می شود؛ زیرا سبب بازتر شدن ذهن شما می شود.

همچنین مجموعه ای از توانایی ها را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید در زندگی شخصی و فردی خود از آن ها به راحتی بهره بگیرید.

همچنین با استفاده از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی، می توانید مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

چون این دوره ها خط به خط هستند و یادگیری شما را آسان تر می کنند.

میزان توانایی افراد در هر کدام از سطح های مختلف زبان آلمانی به چه صورت است؟

میزان توانایی افراد در هر کدام از سطح های مختلف زبان آلمانی به چه صورت است؟
میزان توانایی افراد در هر کدام از سطح های مختلف زبان آلمانی به چه صورت است؟

اگر خواهان تسلط کامل بر این زبان هستید، پس باید برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نکنید و زمان بیشتری را برای یادگیری اختصاص بدهید.

همان طور که می دانید، همیشه چیزهای خوب به افراد صبور تعلق پیدا می کند. در این بخش از مقاله ،هر کدام از سطح های مبتدی، متوسط و پیشرفته را برای شما شرح می دهیم تا درک درستی از هر کدام از آن ها داشته باشید:

سطح مبتدی یا A در زبان آلمانی:

سطح مبتدی یا A در زبان آلمانی:
سطح مبتدی یا A در زبان آلمانی:

فردی که به این سطح از زبان رسیده، قادر است خود را به طور کامل به دیگران معرفی کند. صحبت آلمانی زبان هایی که به آرامی و ساده صحبت می کنند را متوجه شود و سوالات کلی از آن ها بپرسد.

اگر فقط موارد زیر برایتان اهمیت دارد، پس یادگیری این سطح از زبان ممکن است برای شما کافی باشد:

  • به راحتی به مردم سلام کنید.
  • غذاهای گوناگون سفارش بدهید.
  • اگر کسی به زبان آلمانی به گونه ای آرام و شمرده با شما ارتباط برقرار کند، می توانید تمام آن را متوجه شوید.
  • تعدادی از متن های پایه ای را بخوانید و بفهمید!

البته آموختن موارد بالا یک شبه امکان پذیر نیست و باید ۱۸۰ تا ۲۰۰ ساعت از وقت خود را برای این سطح صرف کنید. اگر دارای انگیزه بالا برای یادگیری این زبان هستید، قادر خواهید بود با هفته ای ۱۰ تا ۱۵ ساعت زمان گذاشتن مداوم تا حدود ۳ ماه دیگر سطح مبتدی را بگذرانید و حتی به کشور زیبای آلمان مسافرت نمایید.

سطح متوسط، مستقل و یا B در زبان آلمانی:

مهارت هایی که در این سطح به دست می آورید، عبارتند از:

  • اگر به صورت واضح صحبت شود، شما می توانید گفت و گوهای روزمره آلمانی زبان ها را متوجه شوید.
  • می توانید گفت و گوی خود با فرد آلمانی زبان را ادامه بدهید و حتی پرسش هایی از اینجا و آنجا مطرح نمایید.
  • فیلم های آلمانی زبان را به راحتی مشاهده می کنید.
  • بدون این که مانعی پیش بیاید، می توانید اخبار را بخوانید و نکته های اصلی آن را بفهمید.
  • می توانید دستورالعمل ها را بخوانید و به آن ها جامه عمل بپوشانید.
  • در مورد موضوعات آشنا با مردم بومی و محلی، قادر به تعامل و همکاری خواهید بود.

با هفته ای ۱۵ ساعت آموزش و تلاش که تقریبا به روزی دو ساعت تقسیم می شود، قادر خواهید بود تا حدود ۶ ماه دیگر این سطح را نیز به پایان برسانید.

البته به کمک دوره های آموزش زبان استاد پوریا خانی، می توانید بدون اتلاف وقت، سطح B1 را تقریبا شش ماهه تمام کنید.

سطح پیشرفته، مسلط یا C در زبان آلمانی:

سطح پیشرفته، مسلط یا C در زبان آلمانی:
سطح پیشرفته، مسلط یا C در زبان آلمانی:

اگر خواهان تسلط کامل بر این زبان هستید، باید آموزش متوسط خود را تا مقاطع پیشرفته همواره ادامه بدهید. همچنین توانایی های شما در این سطح به صورت موارد زیر خواهد بود:

با کامل کردن این سطح، دیگر مهم نیست که زندگی شما در چه موقعیتی قرار دارد؛ چون به راحتی قادر خواهید بود به زبان آلمانی تکلم کنید، بخوانید و حتی بنویسید! منظور ما از موقعیت؛ مسافرت، تفریح و … می باشد.

می توانید با کسانی که به طور حرفه ای آلمانی صحبت می کنند و آلمانی اولین زبان آن ها است، به صورت گسترده و عمیق به مکالمه بپردازید.

مشاهده فیلم های آلمانی

فیلم های آلمانی را بدون زیرنویس مشاهده کنید.

بدون مشکل و مانعی، کتاب های آلمانی را بخوانید.

مهارت هایی که در بالا گفته شد، به این معنی می باشد که تسلط شما به این زبان تکمیل شده است و دیگر به طور کامل و حرفه ای بلدِ کار می باشید. به یاد داشته باشید که همواره نکات گوناگونی برای آموختن در این زبان پیچیده وجود دارد.

همان طور که قبلا نیز بیان کردیم، برای این که به این مقطع برسید، باید حداقل ۷۵۰ساعت آموزش ببینید و تمرینات خود را به شکل پیوسته انجام بدهید.

اگر ۱۲ تا ۱۵ ساعت در طول هفته به یادگیری این زبان اختصاص بدهید

به عنوان مثال اگر ۱۲ تا ۱۵ ساعت در طول هفته به یادگیری این زبان اختصاص بدهید، تا یک سال دیگر به یک آلمانی زبان حرفه ای مبدل خواهید شد که به راحتی حرف می زند و مکالمات مختلف را متوجه می شود.

شاید از نظر شما ۷۵۰ ساعت بیشتر از حد انتظار باشد اما اگر به ساعات یادگیری زبان های ژاپنی یا عربی دقت کنید که ۲۲۰۰ساعت زمان نیاز دارد، متوجه خواهید شد که زبان هایی سخت تر از زبان آلمانی نیز موجود هستند.

به خاطر داشته باشید که با دوره های آموزشی خط به خط استاد پوریا خانی، قادر خواهید بود تا مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را تا حد زیادی کاهش بدهید، چون پشتیبانی دوره ها بر عهده شخص استاد پوریا خانی می باشد.

مطالب مرتبط:

آموزش زبان آلمانی در اصفهان

آموزش زبان آلمانی در یزد

آموزش زبان آلمانی در یاسوج

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *