فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، به آموزش مذکر و مونث در زبان آلمانی می پردازیم. همراه شما هستیم.

در مقطعی از سفر به زبان آلمانی، با موضوع اسم های جنسیتی مواجه خواهید شد. بر خلاف زبان انگلیسی که اکثر اسم ها از نظر جنسیت خنثی هستند، اسم های آلمانی؛ مذکر، مؤنث یا خنثی هستند.

دانستن جنسیت یک اسم برای شکل دادن به پایان‌های حرف، صفت و فعل صحیح، ضروری است. در این مقاله، با آموزش های جامع استاد پوریا خانی به بررسی این موضوع می پردازیم.

اینفوگرافیک مذکر و مونث در زبان آلمانی

اینفوگرافیک مذکر و مونث در زبان آلمانی
اینفوگرافیک مذکر و مونث در زبان آلمانی

استاد پوریا خانی دارای تحصیلات آکادمیک زبان آلمانی هستند، همچنین ایشان دوره های آموزشگاهی  را نیز گذرانده اند. ایشان به بیش از 7 هزار نفر، زبان آلمانی را آموزش داده اند. با دوره های آموزشی استاد پوریا خانی، آموزش زبان آلمانی را سریعتر یاد خواهید گرفت.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش زبان آلمانی در یاسوج دیدن کنید.

آموزش مذکر و مونث در زبان آلمانی

در این بخش، جدولی برای کمک به درک جنسیت مردانه و زنانه در آلمانی ارائه داده ایم:

جنسیت مردانه زنانه
مقاله der die
مثال مرد der Mann (the man) die Frau (زن) die Frau (the woman)
ضمیر است  er شما  sie
تعیین کننده دارایی بودن  sein شماها  ihr
جمع مردها  die Männer زنان  die Frauen

توجه داشته باشید که در آلمانی، هر اسمی دارای جنسیت است که ممکن است همیشه با جنسیت شخص یا شیء مورد اشاره مطابقت نداشته باشد، در حالی که برخی از اسم ها دارای جنسیت منطقی هستند (مثلاً der Mann برای “مرد”)، برخی دیگر به طور دلخواه جنسیتی دارند.

مهم است که جنسیت هر اسم را هنگام یادگیری آلمانی به خاطر بسپارید، زیرا می تواند بر شکل مقالات، صفت ها و ضمایر استفاده شده با آن تأثیر بگذارد.

متقاضیان مهاجرت به آلمان توجه داشته باشند از مدارک مهم برای مهاجرت به این کشور، مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2  است. بدون داشتن مدرک زبان، امکان مهاجرت به آلمان وجود ندارد. متقاضیان با دوره های خط به خط ۶ ماهه استاد پوریا خانی به پایان سطح B1  و ده ماهه به پایان سطح B2  می رسند.

مذکر و مونث در زبان آلمانی

در زبان آلمانی، سه جنس دستوری وجود دارد: مذکر، مؤنث و خنثی. در حالی که قوانین کلی برای تعیین جنسیت یک اسم وجود دارد، استثناهای زیادی نیز وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

حتما ضمایر ملکی در حالت نومیناتیو و افعال جدا شدنی آلمانی را همزمان با مطالعه این موضوع، یاد بگیرید.

اسامی مذکر در آلمانی

اکثر اسم هایی که به موجودات مذکر، حرفه ها و اشیایی که قوی یا قدرتمند تلقی می شوند، مذکر هستند. برای مثال،  der Mann (مرد)، der Vater (پدر)، der Hammer (چکش) و der Baum (درخت). با این حال، بسیاری از اسامی مذکر نیز وجود دارند که از این الگو پیروی نمی کنند، مانند der Tisch (میز)، der Stuhl  (صندلی)، و der Teppich  (فرش).

اسامی مونث در آلمانی

اکثر اسم هایی که به موجودات زن، حرفه ها و اشیایی که به عنوان ظریف یا زیبا تلقی می شوند، مونث هستند. برای مثال، die Frau  (زن)، die Mutter  (مادر)، die Blume  (گل)، و die Sonne (خورشید). با این حال، بسیاری از اسامی مؤنث نیز وجود دارند که از این الگو پیروی نمی کنند، مانند die Wand (دیوار)، die Tür  (در) و die Kuh (گاو).

اسامی خنثی در آلمانی

اکثر اسم هایی که به اشیایی اشاره می کنند که به عنوان خنثی یا بدون جنسیت درک می شوند، خنثی هستند. به عنوان مثال، das Haus  (خانه)، das Auto  (ماشین)، das Buch  (کتاب)، و das Wasser (آب). با این حال، بسیاری از اسامی خنثی نیز وجود دارند که از این الگو پیروی نمی کنند، مانند das Mädchen (دختر)، das Herz (قلب)، و das Radio (رادیو).

نکاتی برای آموزش اسم های مذکر و مونث در زبان آلمانی

نکاتی برای آموزش اسم های مذکر و مونث در زبان آلمانی
نکاتی برای آموزش اسم های مذکر و مونث در زبان آلمانی

در ادامه، به بررسی نکاتی برای آموزش اسم های مذکر و مونث در زبان آلمانی می پردازیم:

مفهوم اسم های جنسیتی را زودتر معرفی کنید

معرفی مفهوم اسم های جنسیتی به دانش آموزان در اوایل مسیر یادگیری زبان مهم است. این مورد به آنه ا کمک می کند تا اهمیت دانستن جنسیت یک اسم و تأثیر آن بر بقیه جمله را درک کنند.

از مثال‌های بصری و واقعی استفاده کنید

استفاده از نمونه‌های بصری و واقعی می‌تواند به دانش‌آموزان در درک بهتر مفهوم اسم‌های جنسیتی کمک کند. به عنوان مثال، تصویر مردی را به آن ها نشان دهید و از آن ها بپرسید که کلمه آلمانی انسان (der Mann) چیست؟

ارائه سرنخ های جنسیت

ارائه سرنخ های جنسیت
ارائه سرنخ های جنسیت

اغلب در خود اسم، سرنخ هایی وجود دارد که می تواند جنسیت را نشان دهد. به عنوان مثال، اکثر اسامی که به  -ung، -heit، -keit، -schaft، -ion و -tät ختم می‌شوند مؤنث هستند، در حالی که اکثر اسم‌هایی که به  -er، -or، -ig، -ling، -us، و – ختم می‌شوند، مردانه هستند.

تمرین، تمرین، تمرین

تنها راه برای تسلط واقعی بر اسم های جنسیتی در آلمانی، تمرین است. به دانش آموزان فرصت های زیادی برای تمرین تشخیص جنسیت اسم ها در بافت ارائه دهید.

برای درک هر چه بیشتر در این باره پیشنهاد ما به شما دوره گرامرهای طلایی استاد پوریا خانی است. در دوره گرامرهای طلایی استاد خانی، تمام نکات گرامری سطوح به صورت جمع بندی با نکات طلایی و فرمول برای تقویت گرامر بیان شده است. این دوره مناسب ۳ سطح  A1-B1 , B1-B2, B2-C1 است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://pooryakhani.com/course-category/gold-grammer

 

در پایان توصیه می کنیم، تفاوت mein و meinen و جمع کلمات آلمانی را بیاموزید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

آموزش اسم های جنسیتی در آلمان می تواند یک موضوع چالش برانگیز برای دانش آموزان و معلمان باشد. با این حال، با رویکرد صحیح و تمرین فراوان، می توان بر آن مسلط شد. ما توصیه می کنیم تکرار و تمرین دوره های استاد پوریا خانی را جدی بگیرید.

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

اگر ساکن شهر اصفهان هستید، آموزش زبان آلمانی در اصفهان را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. بهترین استاد هستن 🇩🇪
    و بنده خیلی خیلی راضی ام از تدریس هاشون
    براتون آرزوی موفقیت های بیشتر دارم 🤍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *