فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله به بررسی آموزش زبان آلمانی در اصفهان می پردازیم.

کشور آلمان همواره یکی از مقاصد محبوب برای سفرهای خارج از کشور ایرانیان بوده است. تعداد زیادی از هموطنان ما هم اکنون در این کشور زندگی می کنند.

اکنون که شروع به مطالعه این مقاله کرده اید، ممکن است از دوستان و آشنایان شما هم در این کشور باشد یا خودتان قصد سفر به آنجا را داشته و یا دوستی آلمانی داشته باشید.

همچنین پیشنهاد می کنم مقاله لغات ضروری آلمانی را مطالعه نمایید

اینفوگرافیک آموزش زبان آلمانی در اصفهان

اینفوگرافیک آموزش زبان آلمانی در اصفهان
اینفوگرافیک آموزش زبان آلمانی در اصفهان

برای تمام این موارد، مهم است که زبان آلمانی را بلد باشید و بتوانید با اهالی آن و یا کسانی که به این زبان صحبت می کنند، ارتباط بگیرید.

همچنین اگر ساکن یاسوج هستید، مقاله آموزش زبان آلمانی در یاسوج را جدی بگیرید.

ویدئو آموزش زبان آلمانی در اصفهان

ما این مقاله را آماده کرده ایم تا بتوانید با استفاده از مطالبی که فرا می گیرید، کاملا روی زبان آلمانی به تسلط برسید. بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

آلمانی یک زبان محبوب و پرکاربرد

علاوه بر کشور آلمان، زبان آلمانی، زبان اصلی در کدام کشورها است؟

یادگیری آلمانی، زندگی شما را از بسیاری جهات تغییر خواهد داد.

یادگیری آلمانی، یادگیری یک زبان جدید را آسان تر می کند.

از فرهنگ اصیل آلمانی لذت ببرید.

درباره فرهنگ آلمان

آیا اصول یادگیری آلمانی دشوار است؟

باورهای اشتباه در مورد زبان آلمانی

زبان آلمانی و انگلیسی چه چیزی مشترک دارند؟

مشکلات آموزش زبان

6 مرحله برای مبتدیان برای یادگیری آلمانی از ابتدا

حقایق درباره زبان آلمانی که احتمالا نمی دانید.

جمع بندی

همچنین برای عزیزانی که ساکن یزد هستند مقاله آموزش زبان آلمانی در یزد را آماده کرده ایم.

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟
چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

در اولین مرحله از مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” می خواهیم ببینیم یادگیری زبان آلمانی چه فایده ای دارد و چه انگیزه هایی باعث می شود که به سمت آموزش این زبان کشیده شویم.

شما می توانید انگیزه های فراوانی برای این امر داشته باشید. مثلا:

شما در این کشور زندگی می کنید یا می خواهید به آن مهاجرت کنید.

دوستان یا آشنایانی دارید که در این کشور زندگی می کنند.

قصد سفر به این کشور یا یک کشور با این زبان را دارید.

دوست شما به این زبان صحبت می کند.

شما مجذوب فرهنگ و تاریخ این کشور آریایی هستید.

اگر نمیدانید چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم ، حتما این مقاله را ببینید.

یادگیری این زبان، فرصت های بی شماری را حتی در سطح مبتدی ارائه می دهد

دلیل هرچه که باشد، قاعدتا باید هیجان زیادی داشته باشید! این یک زبان فوق العاده ای است که یادگیری آن بسیار مفید است. یادگیری این زبان، فرصت های بی شماری را حتی در سطح مبتدی ارائه می دهد.

حتی اگر برای یادگیری آن انگیزه دارید، مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان را مطالعه نمایید تا ببینید چگونه این زبان زیبا می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

حال که با اهمیت یادگیری زبان و دلایل فراگرفتن زبان آلمانی آشنا شدید، می توانید با کمک گرفتن از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی، این زبان را در ایران یاد بگیرید.

زیرا بسیار مهم است که شما زبان آلمانی را با چه کسی و چگونه آموزش می بینید. چون در صورت آموزش نزد یک استاد بدون مهارت، از اساس به مشکل بر می خورید.

زیرا تلفظ، لهجه، ساختارها و موارد اصولی دیگر را اشتباه آموزش می بینید. توصیه می کنیم با دوره های استاد پوریا خانی، آموزش ببینید.

آلمانی یک زبان محبوب و پرکاربرد

آلمانی یک زبان محبوب و پرکاربرد
آلمانی یک زبان محبوب و پرکاربرد

احتمالا تصور کنید که تنها حدود هشتاد میلیون نفر در کشور کوچکی در اروپا به این زبان صحبت می کنند. اما شما در اشتباه هستید.

این زبان در سراسر جهان صحبت می شود، حتی در جاهایی که نمی توانید تصور کنید. این زبان توسط 220 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود، از جمله غیر بومی زبانان.

امکان ایجاد رابطه با این دسته از مردم عظیم به معنای فرصت های جدید در مشاغل، مسافرت، آشنایی، رشد شخصی، عشق و بسیاری از زمینه های دیگر است.

این زبان برای نوجوانان و کودکان، یک زبان محبوب است و همچنین مورد تقاضای دانشجویان دانشگاه های این کشور می باشد.

علاوه بر کشور آلمان، زبان آلمانی، زبان اصلی در کدام کشورها است؟

گفتیم که زبان آلمانی تنها در کشور آلمان کاربرد ندارد و می توان در کشورهای دیگری هم مردمی را یافت که به این زبان تکلم می کنند.

کشورهای زیر از زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی خود بهره می برند:

  • اتریش
  • بخشی از بلژیک
  • سوئیس
  • تیرول جنوبی

و یکی از زبان های اقلیت کشورهای زیر است:

  • جمهوری چک
  • برزیل
  • ایتالیا
  • لهستان
  • دانمارک
  • مجارستان
  • روسیه
  • نامیبیا

قابل ذکر است که زبان مادری حدود 95 میلیون نفر و زبان دوم حدود 25 میلیون نفر است. این زبان نه تنها بیشترین تعداد گویشوران را در بین هر زبان اتحادیه اروپا دارد، بلکه یکی از پر تدریس ترین زبان ها در اروپا و آمریکاست.

این بدان معناست که این یک زبان عالی برای یادگیری است. زیرا فرصت های بی شماری برای استفاده از آن در سراسر جهان وجود دارد.

شما در حال مطالعه مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را تحت نظر بهترین استاد زبان آلمانی در کشور یعنی استاد پوریا خانی به صورت استفاده از دوره های آموزشی فرا بگیرید.

اصولا این دوره ها آنلاین نیستند، بلکه آموزش های خط به خط داشته که آموزش خط به خط کتاب ها نیز در دوره های آموزشی موجود است.

یادگیری آلمانی، زندگی شما را از بسیاری جهات تغییر خواهد داد

یادگیری آلمانی، زندگی شما را از بسیاری جهات تغییر خواهد داد
یادگیری آلمانی، زندگی شما را از بسیاری جهات تغییر خواهد داد

اگر عاشق سفر هستید، این زبان به شما در سراسر جهان کمک خواهد کرد. یادگیری صحبت کردن به این زبان در کشورهایی که در بالا ذکر کردیم، تجربه جدیدی را به شما می دهد.

در کشورهای فوق الذکر، اگر به این زبان تسلط داشته باشید، مردم محلی می توانند اطلاعات خاص و پیشنهادات بسیار مفیدی را ارائه دهند که بقیه فاقد آن هستند.

یادگیری آن می تواند وضعیت کاری شما را به کلی تغییر دهد. کارایی، سخت کوشی و اقتصاد، شعار مردم کشوری است که یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان می باشد.

آن ها عاشق برنامه ریزی برای یک زندگی راحت، مقرون به صرفه و با ثبات هستند. شرایط مشابهی در محل کار آن ها حاکم است. بیمه درمانی، برنامه های بازنشستگی و تعطیلات با حقوق طولانی، مشاغل استاندارد در این کشور هستند.

کشورهایی مانند آن از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان برخوردار هستند که آن ها را به مکان های جذابی برای زندگی تبدیل کرده است.

اگر نیروی کار حرفه ای هستید و در زمینه ای کار می کنید که تقاضا دارد، مهارت های زبان شما فرصت های شغلی جدیدی را برای شما فراهم می کند.

یادگیری آلمانی، یادگیری یک زبان جدید را آسان تر می کند

یادگیری آلمانی، یادگیری یک زبان جدید را آسان تر می کند
یادگیری آلمانی، یادگیری یک زبان جدید را آسان تر می کند

به طورکلی تسلط به یک زبان دیگر، یادگیری مفاهیم در زبان های دیگر را بسیار آسان تر می کند. هنگامی که شروع به یادگیری ساختارهای دستوری جدید و تفاوت ها و شباهت های آن ها کردید، می توانید به راحتی روش های یادگیری خود را در سایر زبان ها اعمال کنید.

حتی اگر بعد از آن زبان دیگری را یاد نگیرید، متوجه خواهید شد که دانستن این زبان به شما کمک می کند تا چند کلمه ساده را در بسیاری از زبان ها درک کنید. منظور، کلمات ساده در زبان های نزدیک به آن مانند هلندی و دانمارکی می باشد.

از فرهنگ اصیل آلمانی لذت ببرید

از فرهنگ اصیل آلمانی لذت ببرید
از فرهنگ اصیل آلمانی لذت ببرید

این کشور دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. با یادگیری زبان آلمانی می توانید از اصل (نه ترجمه) بسیاری از آثار کلاسیک که به این زبان نوشته شده اند، بهره مند شوید.

برخی از بزرگترین آثار فلسفی و ادبی جهان به این زبان نوشته شده اند و برخی از مشهورترین موسیقیدانان کلاسیک جهان نیز اهل این کشور هستند. فرهنگ آن تأثیر زیادی بر فرهنگ بشری داشته است.

بنابراین در بخش بعدی مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” درباره فرهنگ این کشور حرف خواهیم زد.

شما در حال مطالعه مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را تحت نظر بهترین اساتید زبان آلمانی در کشور در آکادمی استاد پوریا خانی فرا بگیرید.

درباره فرهنگ آلمان

درباره فرهنگ آلمان
درباره فرهنگ آلمان

وقتی به فرهنگ این کشور فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ جشنواره اکتبر؟ آبجو؟ Currywurst و انواع دیگر گوشت؟ یک چوب شور غول پیکر؟ وقت شناسی و نظم؟ مشابه با سایر تمدن ها، کلیشه ها و ایده های خاصی در مورد فرهنگ و مردم این کشور در ذهن مردم جهان وجود دارد.

اما این کشور فرهنگ غنی دارد که حداقل در مقطعی بر زندگی بسیاری از ما تأثیر گذاشته است. فیلسوفان، نویسندگان، موسیقی دانان، مخترعان، رسانه ها و جامعه آن، قرن ها بر جهان تأثیر گذاشته اند.

سرزمین شاعران و اندیشمندان بزرگ

تاریخ ادبیات این کشور مربوط به قرون وسطی است. چنانچه به ادبیات و ترجمه متون ادبی و زبانی توجه کرده باشید، به احتمال بسیار زیاد با هرمان هسه، هاینریش بل و هرتا مولر آشنایی دارید. آن ها کسانی هستند که توانسته اند به جایزه نوبل ادبیات دست پیدا کنند.

بسیاری از شما در مورد برادران گریم شنیده اید که شاهکارهای افسانه ای بسیاری مانند راپونزل، رومپلستیلتسکین، هانسل و گرتل، سیندرلا، زیبای خفته، سفید برفی و بسیاری دیگر خلق کردند.

شیلر، گوته و لسینگ از نویسندگان و متفکران مشهور و تأثیرگذار عصر ما هستند. کسانی که به زبان این کشور مسلط هستند نیز می توانند آثار مشهورترین فیلسوفان جهان را به زبان اصلی خود بخوانند. فیلسوفان اهل این تمدن، قرن هاست که جهانبینی ما را شکل داده اند.

شاعران بزرگ آلمانی

لایب نیتس یکی از سه مدافع عقل گرایی بود.

در قرن هجدهم، کانت کتاب «نقد عقل محض» را منتشر کرد که تأثیر زیادی بر کمال گرایی در قرن نوزدهم داشت. شوپنهاور با ادامه نظریه کانت، بدبینی فلسفی را برای ما به ارمغان آورد.

نیچه ایده های مهمی مانند نقد رادیکال حقیقت را به نفع دیدگاه برای ما آورده است.

البته این آثار را می توان در ترجمه خواند، اما شناخت فرهنگ و زبان این کشور باید به درک عمیق تری از این مفاهیم منجر شود. اگر فلسفه مورد توجه شما نیست، بسیاری از جنبه های دیگر فرهنگ وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند.

موسیقیدان های مشهور آلمانی

موسیقیدان های مشهور آلمانی
موسیقیدان های مشهور آلمانی

این کشور زادگاه برخی از مشهورترین نوازندگان کلاسیک جهان است. بتهوون، شومان، هندل، باخ، هایدن، شوبرت، واگنر و برامس از این هنرمندان برجسته هستند.

همچنین فرد دیگری به نام ولکنشتاین تغییری اساسی در موسیقی کلاسیک ایجاد کرد. او تکنیک های کلاسیک مختلفی که در طول سفرهایش در اروپا آموخته بود را با دیگران به اشتراک گذاشت و نقش مهمی در ظهور نوازندگان مهم آینده داشت.

ژانر Neue Deutsche Welle نیز سبک جدیدی از موسیقی راک را در دهه 1970 معرفی کرد. این حرکت زیر زمینی، ترکیبی از موسیقی پانک و موج نو است و ما را با هنرمندانی مانند ننا و فالکو آشنا کرده است.

هنرمندان این کشور در توسعه موسیقی الکترونیک نیز بسیار موثر بودند. به عنوان مثال، Kraftwerk  یکی از اولین گروه هایی بود که از سازهای الکترونیکی منحصراً در آهنگ های خود استفاده کرد.

امروزه این کشور یکی از بزرگترین منابع در زمینه موسیقی الکترونیک است. بسیاری از سرودهای کریسمس نیز ریشه در زبان این کشور و فرهنگ و تمدن قدیمی آن دارند.

مبتکر و مخترع های آلمانی

مبتکر و مخترع های آلمانی
مبتکر و مخترع های آلمانی

مردم این کشور مبتکر، اختراعات و اکتشافات زیادی را به دنیا آوردند، از تئوری سلولی گرفته تا شلوار جین.

برای مثال، گوتنبرگ ابداع کننده چاپ سربی و توسعه دهنده چاپ فشاری شناخته می شود.

آلبرت انیشتین بسیاری از نظریه های امروزی فیزیک و مفاهیم جدید را در ریاضیات لایب نیتس معرفی کرد.

آن ها نقش عمده ای در توسعه پزشکی، زیست شناسی، شیمی، جامعه شناسی و ستاره شناسی داشته اند.

شما در حال مطالعه مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را از طریق دوره های آموزشی استاد پوریا خانی فرا بگیرید.

علاوه بر دوره های عمومی استاد پوریا خانی، دوره های طلایی نیز موجود است که شامل دوره طلایی گفتار (نامه نگاری، ایمیل زدن و …) و دوره طلایی نوشتار می باشد.

رسانه ها و جامعه آلمان

با وجود سابقه نازیسم و ​​محافظه کاری افراطی در تاریخ خود، این کشور امروز به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

در حال حاضر یک مرکز چندفرهنگی است که سبک های زندگی متفاوت و نژادها و ریشه های فرهنگی مختلف در کنار هم وجود دارد.

امروزه 20 درصد از جمعیت این کشور را افراد مهاجر و غیر بومی تشکیل می دهند. اتحادیه های مدنی، حقوق معلولان و سطح بالای برابری جنسیتی، نتیجه آستانه بالای بردباری و انسجام فرهنگی مردم این کشور است.

ترجمه و زیرنویس فیلم آلمانی

ترجمه و زیرنویس فیلم آلمانی
ترجمه و زیرنویس فیلم آلمانی

مردم این کشور عاشق سفر هستند و جزو تعطیلات بازترین مردم جهان به شمار می روند. شش هفته مرخصی با حقوق در این کشور بسیار رایج است.

آن ها از این فرصت برای بازدید از سایر نقاط جهان برای کسب تجربه و ارتقای جایگاه چندفرهنگی خود استفاده می کنند.

اگر متوجه نشده اید، این کشور همچنین مرکز برخی از بزرگترین گروه های رسانه ای جهان است. بزرگترین بازار تلویزیون اروپا و پرفروش ترین روزنامه متعلق به این کشور است.

ناشران در این کشور سالانه بیش از 60000 کتاب جدید منتشر می کنند، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب جهان در آلمان برگزار شود. نمایشگاه کتاب فرانکفورت یکی از بزرگترین گردهمایی ناشران برای خرید حق ترجمه کتاب هایشان است.

آیا اصول یادگیری آلمانی دشوار است؟

آیا اصول یادگیری آلمانی دشوار است؟
آیا اصول یادگیری آلمانی دشوار است؟

زبان آلمانی چقدر سخت است؟ زبان آلمانی سخته؟

ظاهرا در بین زبان های موجود در جهان، این زبان بدنام ترین زبان از نظر سختی یادگیری است. اما باید در نظر داشته باشید که این زبان به اندازه ای که به نظر می رسد، سخت نیست. به ادامه مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” توجه کنید تا بیشتر به منظور ما پی ببرید.

چنانچه گفتیم، در عمل، هنگامی که بر نا آشنایی اولیه غلبه کردید، متوجه خواهید شد که این زبان آن چنان هم که به نظر می رسد، دشوار نیست.

انگلیسی نیز یک زبان ژرمنی است و آلمانی و انگلیسی هر دو از خانواده زبان های هندو اروپایی هستند. این بدان معنی است که این دو زبان آن قدر که به نظر می رسد، متفاوت نیستند.

قواعد لاتین قبلاً بسیار شبیه به این زبان بود. الفبای هر دوی این زبان ها به استثنای چندین مورد، یکسان است. کلمات مشابه زیادی در هر دو زبان وجود دارد.

این زبان ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما وقتی آن را تجزیه می ‌کنید، زبان بسیار منطقی به نظر می ‌رسد. این زبان لغات زیادی را از انگلیسی قرض گرفته است، بنابراین بیشتر لغات این زبان برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، آشنا خواهد بود.

بسیاری بر این باورند که انگلیسی با بیش از یک میلیون کلمه ثبت شده در فرهنگ لغت، غنی ترین واژگان را در جهان دارد

بسیاری بر این باورند که انگلیسی با بیش از یک میلیون کلمه ثبت شده در فرهنگ لغت، غنی ترین واژگان را در جهان دارد. پس با 140000 کلمه برای یادگیری، یادگیری این زبان بسیار ساده تر از یادگیری زبان انگلیسی است.

این زبان کلمات بسیار طولانی زیادی دارد، اما همه آن ها ترکیب کلمات کوتاه و ساده هستند. این امر یادگیری را آسان تر می کند.

شما در حال مطالعه مقاله  “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را با دوره های آموزشی استاد پوریا خانی فرا بگیرید.

استاد پوریا خانی، اصولا کلاس آنلاین و حضوری ندارند زیرا به خصوص بعد از دوران کرونا، نشان داده شد که کلاس های حضوری،فقط وقت زبان آموز را هدر می دهد و بهتراست که از دوره ها که توسط شخص استاد پوریا خانی پشتیبانی می شوند، استفاده نمایید.

باورهای اشتباه در مورد آلمانی

باورهای اشتباه در مورد آلمانی
باورهای اشتباه در مورد آلمانی

زبان آلمانی در سراسر جهان به عنوان یک زبان سخت مشهور است، اما شما بعد از مطالعه این بخش از مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” متوجه خواهید شد که اکثر شایعات پیرامون این زبان اصولا حقیقت ندارد. ما در این قسمت، به ذکر چند مورد از باورهای اشتباه درباره این زبان خواهیم پرداخت.

پر از کلمات طولانی

برخی از افراد با دیدن کلمات بلند در این زبان که پر از صامت است، می ترسند و حتی سعی نمی کنند آنه ا را تلفظ کنند. اما باید بدانید که بیشتر کلمات آن قدر طولانی نیستند.

متداول ترین کلمات [30 کلمه متداول] بسیار کوتاه هستند و حتی کلمات طولانی که در ابتدا گیج کننده هستند را می توان به کلمات کوتاه تر و ساده تر تقسیم کرد.

اکثر کلمات طولانی، کلمات مرکب هستند که از ترکیب دو یا چند کلمه کوتاه ساخته می شوند. انگلیسی چنین کلماتی دارد، اما به اندازه این زبان نیست.

زبان خشن و زمخت

یکی دیگر از باورهای نادرست این است که زبانی خشن است، به خصوص برای نوجوانان و دانشجویان که می خواهند در این کشور تحصیل نمایند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که این زبان یک زبان خشن است که در پشت حلق تلفظ می شود، اما چنین نیست.

بیشتر صداهای آن از ته حلق نیست و با حرکات خاص زبان و لب ها تولید می شود. هنگامی که شروع به تمرین صحبت کردن به این زبان کنید، متوجه خواهید شد که تلفظ کلمات نسبتاً آسان است.

گرامر آن دشوار است

گرامر این زبان شباهت بیشتری با زبان انگلیسی نسبت به سایر زبان ها دارد. حالت های گرامر در ابتدا ممکن است گیج کننده باشند، اما تنها چهار حالت وجود دارد. به یاد داشته باشید که فنلاندی دارای 26 حالت گرامری است!

همچنین، بر خلاف یونانی، روسی، چینی و بسیاری از زبان‌های دیگر، الفبای آن با زبان لاتین مشترک است.

این زبان و زبان لاتین هر دو متعلق به یک خانواده هستند، بنابراین شباهت ها بیشتر از تفاوت هاست.

شما در حال مطالعه مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را در آکادمی استاد پوریا خانی به وسیله دوره های آموزشی فرا بگیرید. زیرا این دوره ها نیمه فشرده هستند.

یعنی نه وقت شما را هدر می دهند، نه نکات آموزشی مهم از قلم می افتد. به طوری که تا پایان سطح B1، حدود 6 ماه زمان لازم است. البته زمان اتمام دوره و رسیدن به مقطع مورد نظر، به توانایی و زمانی که برای آموزش صرف می کنید نیز بستگی دارد.

زبان آلمانی و انگلیسی چه چیزی مشترک دارند؟

زبان آلمانی و انگلیسی چه چیزی مشترک دارند؟
زبان آلمانی و انگلیسی چه چیزی مشترک دارند؟

بسیاری از متداول ترین کلمات انگلیسی ریشه در این زبان دارند. برخی از کلمات علاوه بر داشتن ترتیب کلمات مشابه، شبیه یکدیگر هستند. یادگیری این عبارات ساده هیچ تلاشی نمی خواهد.

صدها کلمه با املا و معانی مشابه در این زبان و زبان انگلیسی وجود دارد. این امر یادگیری لغات آن را سریعتر و آسان تر می کند. با یافتن لیستی از کلمات رایج، می توانید به سرعت دایره لغات خود را افزایش دهید.

مشکلات آموزش زبان

مشکلات آموزش زبان
مشکلات آموزش زبان

چیزی که معمولاً افراد را در یادگیری زبان ناموفق می کند و انگیزه آن ها را کاهش می دهد، دشواری خود زبان نیست، بلکه این واقعیت است که آن ها نمی دانند چگونه آن را یاد بگیرند. آزمون و خطا در یادگیری این زبان به شما می گوید که چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی خوب نیست.

نکات زیر به شما کمک می کند تا از اشتباهات رایج زبان آموزان جدید جلوگیری کنید.

الفبا را فراموش نکنید

افراد کمتر به یادگیری الفبا و تلفظ هر حرف اهمیت می دهند.

شروع یادگیری عبارات مهم و مفید، از ابتدا بسیار خوب است، اما فراموش نکنید که چگونه حروف الفبا را تلفظ کنید.

الفبای این زبان آن قدر شبیه الفبای انگلیسی است که در ابتدا به نظر می رسد که نیازی به یادگیری چیزی ندارید.

اما با این وجود، همچنان تفاوت هایی در تلفظ وجود دارد و شما برای یادگرفتن آن ها باید تمرین کنید. انگلیسی زبانان معمولاً برای کنار گذاشتن لهجه خود تلاش می کنند. زیرا زمان کافی برای یادگیری اصول اولیه صرف نکرده اند.

زیاد روی تلفظ تمرکز نکنید

پس از یادگیری اصول تلفظ، از همان ابتدا خود را مجبور به تمرین صداهای دشوار نکنید. کلید تسلط بر روان خوانی و تلفظ صحیح، تمرین است. بنابراین یک راه خلاقانه برای تلفظ درست پیدا کنید. پس از مدتی می توانید آن را به سادگی و بسیار طبیعی تلفظ کنید.

با تمرکز بر صداهایی که می توانید به درستی تلفظ کنید، به خود انگیزه دهید که به یادگیری ادامه دهید. اول، شما باید به زبان عادت کنید، نه تلفظ کامل. شما با استفاده از ویدیوهای ضبط شده در دوره های آموزش زبان استاد پوریا خانی، می توانید به این مهم دست یابید.

شک و تردید خود را کنار بگذارید و شروع به صحبت به زبان جدید کنید

بسیاری از مردم در ابتدا برای صحبت کردن به یک زبان خارجی، مردد هستند.

اگر نمی ‌دانید چگونه یک کلمه خاص را تلفظ کنید، نمی ‌دانید از کدام دستور زبان استفاده کنید، یا با انتخاب پسوندهای صفت گیج شده‌اید، هنوز آمادگی صحبت کردن به زبان جدید را ندارید.

با این حال، مهم است که صحبت کردن را شروع کنید و بپذیرید که در ابتدا اشتباهات زیادی خواهید داشت.

به جای این که از اشتباهات خود پشیمان و ناامید شوید، از آن ها به عنوان فرصتی برای بهبود مهارت های زبانی خود استفاده کنید. شاید مردم آن قدر که شما فکر می کنید، در مورد شما بد فکر نمی کنند!

این موضوع، بسیار مهم است. زیرا شما بدون مدرک زبان، نمی توانید اقدام مهمی در خصوص مهاجرت خود انجام دهید.

به جای تمرکز بر منابع، روی خود زبان تمرکز کنید

آیا اولین زبان خارجی خود را شروع می کنید و نمی دانید کدام روش تدریس برای شما بهترین است؟ آیا باید این زبان را به صورت آنلاین یاد بگیرید؟ از کتاب استفاده کنید؟ یا در کلاس ثبت نام کنید؟

مهم نیست در کجای زندگی هستید. راه های بی شماری برای یادگیری وجود دارد. وقت بگذارید، روشی را پیدا کنید که دوست دارید و از آن لذت می برید، وسپس  شروع کنید!

هیچ راه آسانی وجود ندارد، بنابراین به جای این که دائماً به دنبال بهترین منابع باشید، روی یادگیری خود زبان تمرکز کنید.

یادگیری یک زبان جدید در ابتدا می تواند دشوار باشد، اما می تواند سرگرم کننده نیز باشد.

بنابراین اگر روش فعلی شما انگیزه نمی دهد، کمی آن را تغییر دهید. روش ها، معلمان یا رویکردهای جدید را امتحان کنید و به یاد داشته باشید که یادگیری این زبان باید سرگرم کننده باشد.

شما در حال مطالعه مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را با استفاده از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی فرا بگیرید.

چند مرحله برای مبتدیان برای یادگیری آلمانی از ابتدا

چند مرحله برای مبتدیان برای یادگیری آلمانی از ابتدا
چند مرحله برای مبتدیان برای یادگیری آلمانی از ابتدا

این دستورالعمل ها برای مبتدیان، کودکان، نوجوانان و دانشجویان مناسب است. ما چند گام مهم و اساسی را در این بخش از مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” مرور خواهیم کرد.

مرحله 1: یک کتاب آلمانی خوب تهیه کنید

اولین قدم برای یادگیری این زبان، دریافت یک کتاب درسی خوب است. دلیلش خیلی ساده است. یک کتاب خوب حاوی همه چیزهایی است که در ابتدای آموزش باید بدانید.

به همین دلیل است که کتاب های درسی بهترین ابزار برای یادگیری اصول اولیه یک زبان هستند. از میان صدها کتاب یادگیری، یکی را انتخاب کنید.

در انتخاب کتاب مناسب به نکات زیر توجه کنید:

سطح کتاب مورد نیاز خود را تعیین کنید. زبان ها به طورمعمول و اکثرا از سطح A1 برای مبتدیان شروع می شوند و برای زبان آموزان حرفه ای به سطح C2 می رسند.

چرا می خواهید این زبان را یاد بگیرید؟ آیا می خواهید این زبان را به صورت مقدماتی برای سفر خود یاد بگیرید؟ آیا قصد دارید از آن برای اهداف تجاری استفاده کنید؟ یا می خواهید به زبان کاملاً مسلط شوید؟

به دنبال کتاب هایی با دیالوگ های زیاد باشید

به دنبال کتاب هایی با دیالوگ های زیاد باشید. افزایش دایره لغات فراتر از سطح مبتدی، نیاز به ورودی زیادی از طریق خواندن و گوش دادن دارد. دیالوگ ها برای این کار عالی هستند زیرا مکالماتی که ممکن است هنگام استفاده از این زبان با آن ها روبرو شوید را شبیه سازی می کنند.

به داخل کتاب نگاه کنید و مطمئن شوید که مطالب به طور واضح، مستقیم و شفاف نوشته شده است تا یادگیری آن آسان باشد.

اطمینان حاصل کنید که کتاب جامع و به اندازه کافی مفصل است.

در صورت امکان، قبل از خرید، کتاب‌ های مختلف را در کتابفروشی ‌ها بررسی کنید تا کتابی با ظاهر و احساس عالی تهیه کنید.

استفاده از کتاب های متعدد به عنوان منبع یادگیری، ایده بدی نیست. در این صورت، اگر مفهومی را در یک کتاب متوجه نشدید، می توانید به کتاب دیگری مراجعه نموده و از منبع دیگری استفاده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را در آکادمی استاد پوریا خانی با بیش از 30 استاد مجرب و زبده و تحت مدیریت استاد پوریا خانی، فرا بگیرید.

مرحله 2: اصول اولیه زبان آلمانی را بیاموزید

وقتی شروع به یادگیری زبان مد نظر کردید، زمان کافی را صرف یادگیری اصول اولیه کنید.

نحوه تلفظ کلمات را بیاموزید و بر یادگیری عبارات اساسی تمرکز کنید که در اولین مکالمات به شما کمک می کند.

شما می توانید مهارت های اولیه قرار گرفتن در معرض زبان را در ابتدای تحصیل خود بدون این که درگیر یادگیری مفاهیم دشوار جدید شوید، تمرین کنید.

مرحله 3: عبارات مهم آلمانی را یاد بگیرید

هنگامی که با اصول اولیه راحت شدید، به یادگیری عبارات بروید.

کلمات و عبارات کلیدی خاص، نقطه شروع بسیار خوبی برای یادگیری صحبت کردن به این زبان جدید هستند. وقتی برای اولین بار این عبارات را یاد می گیرید، شگفت زده خواهید شد که چگونه در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی کوتاهی که داشته اید توانسته اید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید.

همچنین ایده خوبی است که هر کلمه جدیدی که به آن برخورد می کنید (و کلماتی که به مفاهیم آشنا مربوط می شوند) را یادداشت کنید. همچنین فراموش نکنید که جنسیت کلمه را در کنار آن بنویسید.

لازم نیست همه کلمات را یاد بگیرید. وقتی به کلماتی برخورد کردید که می توانید در مکالمه از آن ها استفاده کنید، آن ها را یادداشت کنید.

از این که چقدر می توانید با تسلط بر چند عبارت کلیدی در مدت زمان بسیار کوتاه، یک مکالمه مناسب را برگزار کنید، شگفت زده خواهید شد.

نوشتن عبارات مودبانه نیز می تواند کمک کننده باشد. مثلا:

Ich will ein Bier (من آبجو می ‌خواهم) در این زبان بی ‌ادب در نظر گرفته می ‌شود.

اما Ich hätte gern ein Bier, Bitte (به من آبجو بده) مودب است.

اگر در ابتدا به خاطر سپردن این جملات دشوار است، به یاد داشته باشید که همیشه راه های ساده تری برای گفتن جملات وجود دارد.

مرحله 4: بیش از حد نگران قواعد زبان آلمانی نباشید

قواعد هر زبان از اهمیت زیادی برخوردار است و هر چه جلوتر بروید، زمان بیشتری را باید صرف کنید به خصوص برای نوجوانان و کودکان.

اما لازم نیست در ابتدا ساعت ها کتاب های قواعد بخوانید. چنانچه دچار اشتباهات قواعدی شدید، نگران نباشید.

در مقابل، تا حد امکان خود را در معرض زبان قرار دهید و روی الگوهای به تدریج قابل تشخیص تمرکز کنید.

در این صورت بلافاصله احساس خواهید کرد که ساختارهای گرامری اصلی واضح هستند.

ساختار گرامری مناسب را برای موقعیت انتخاب کنید و سعی کنید از الگوهایی که شناسایی کرده اید، به عنوان راهنما استفاده کنید.

ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوید، اما به یاد داشته باشید که حتی کسانی که زبان مادری شان، این زبان است نیز ممکن است در گرامر اشتباه کنند.

روی تمرین آنچه می‌ فهمید تمرکز کنید و دانش زبان خود را بر این پایه‌ ها بسازید.

مرحله 5: از ابتدا آلمانی صحبت کنید

بهترین راه برای یادگیری زبان این است که آن را لمس کنید و تا جایی که می توانید، تمرین کنید!

سعی کنید با مردم این کشور ارتباط بگیرید. به دنبال رویدادهای محلی زبان باشید. این یک فرصت عالی برای تمرین زبان شماست.

شما در حال مطالعه مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را با دوره های آموزشی استاد پوریا خانی فرا بگیرید. دسترسی دائمی به ویدیوها و پشتیبانی همیشگی از دوره ها توسط شخص استاد پوریا خانی، از مهمترین مزایای یادگیری زبان آلمانی به این روش آموزشی می باشد.

حقایق درباره زبان آلمانی که احتمالا نمی دانید

حقایق درباره زبان آلمانی که احتمالا نمی دانید
حقایق درباره زبان آلمانی که احتمالا نمی دانید

بعد از کمی توضیح درباره ساختار و ویژگی های زبان، ما شما را تشویق می کنیم تا نگاهی به استفاده از این سیستم زبانی در سطح جهانی بیندازید و نحوه استفاده از آن در زمینه های مختلف را مشاهده کنید.

مطالب و نکاتی در مورد این زبان وجود دارد که بد نیست درباره آن ها اطلاع داشته باشید. ما در این قسمت از مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

آلمانی یازدهمین زبان پرکاربرد در جهان است

حدود 100 میلیون نفر در جهان این زبان را زبان مادری خود می دانند. علاوه بر این، میلیون ها نفر آن را به عنوان یک گویش اقلیتی صحبت می کنند.

اگر تعداد افرادی که آن را به عنوان یک زبان خارجی یاد می گیرند حساب کنید، باید گفت که بیش از 130 میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می کنند.

آلمانی، زبان رسمی پنج کشور اتحادیه اروپا است

سوالی که در این بخش مطرح می شود این است که مردمی که این زبان را تکلم می کنند، کجا زندگی می کنند؟ جواب این است که بسیاری از آن ها در اروپا زندگی می کنند.

در واقع، این زبان یکی از زبان های رسمی پنج کشور اتحادیه اروپا محسوب می شود. این سیستم ارتباطی همچنین به عنوان زبان اقلیت در بسیاری از نقاط دیگر جهان استفاده می شود.

شما در حال مطالعه مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را تحت نظر بهترین اساتید زبان آلمانی در کشور و در معتبرترین آکادمی یعنی آکادمی استاد پوریا خانی فرا بگیرید.

برخی از گویش ها به سختی یکدیگر را درک می کنند

این کشور دارای 16 ایالت است که بسیاری از آن ها گویش های خاص خود را دارند. لهجه های شمالی با گویش ‌های جنوبی کاملاً متفاوت است. این تفاوت ها به دلیل جانشینی صامت و صدادار است که در نقاط مختلف کشور رخ داده است.

باواریایی را سخت ترین گویش می دانند

این واقعیت جالب به این دلیل است که لهجه های مختلف این زبان با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. خیلی از مردم محلی درک گویش باواریا را بسیار دشوار می دانند، به خصوص در شمال. علاوه بر خطوط Urdingen و Benrat، باواریا دو خط گویش دیگر نیز دارد.

یکی از آن ها تلفظ جمع یا مفعول را تغییر می دهد، دیگری جمع را تعیین می کند. تفاوت های دیگری در تلفظ کلمات وجود دارد که حتی کسانی که این زبان، زبان مادری آن هاست نیز ممکن است درک آن ها را دشوار بدانند.

کشورهای آلمانی زبان به لهجه های مختلف صحبت می کنند

مانند زبان انگلیسی، تلفظ این زبان نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. اگر چه نوع اتریشی آن شباهت زیادی به گونه استاندارد دارد. با این حال، برخی از تفاوت های لغوی بین آن ها وجود دارد.

با این حال، گویش سوئیسی فرق زیادی با تمام گویش های دیگر دارد. در این گویش، تفاوت های لغوی وجود دارد. اما آنچه در اینجا بیشتر به چشم می آید، تمایل به بالا کشیدن کلمات است.

خوانندگان علاقه مند می توانند با این گویش ها بیشتر آشنا شوند. برای این کار بهتر است فیلم هایی را تماشا کنید که گویشوران بومی آن ها به این گویش صحبت می کنند.

زبان آلمانی، زمانی زبان میانی اروپای مرکزی بود

امپراتوری روم زمانی بخشی از اروپای مرکزی بود که از بخش‌هایی از فرانسه و ایتالیا در شرق شروع می‌ شد و به جمهوری چک، اسلوونی و بخش‌هایی از لهستان امتداد می یافت. این امپراتوری شامل ساردینیا و کورس نیز می شد.

بنابراین شاید تعجب آور نباشد که این زبان زمانی زبان میانی اروپای مرکزی بود. این موضوع در عین حال نشان می دهد که چرا این سیستم ارتباطی اکنون در برخی از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی به عنوان زبان اقلیت تلقی می شود.

این زبان یکی از زبان ‌های رسمی دنیای هنر است و در زمینه ‌های فناوری و تجارت بسیار محبوب و پرکاربرد است. بنابراین جای تعجب نیست که حقایق جالبی در مورد آن وجود دارد.

بسیاری از کلمات مرکب هستند

برای بسیاری از مردم، این یک زبان  پر از حروف ربط است. ساختار اسم در آن اجازه می دهد تا تقریباً دو کلمه با هم ترکیب شوند تا یک کلمه جدید ایجاد شود.

در واقع این اصل، این اصطلاح را بسیار منعطف می کند و به همین دلیل است که اصطلاحات جالب زیادی را می بینیم. در عین حال می توانید از این طریق، کلمات جدیدی ایجاد کنید.

کلمات مرکب در این زبان به اسم محدود نمی شوند. این اصل در مورد افعال نیز صدق می کند. با این حال، ایجاد افعال جدید کمی پیچیده تر از اسم ها است. بنابراین، این مورد به ندرت دیده می شود.

آلمانی دارای یک حرف خاص است

اگر چه بسیاری از زبان های اروپایی که از الفبای لاتین استفاده می کنند، دارای لهجه ها یا نشانه های لحن خاصی هستند. اما بر خلاف آن ها، این زبان تنها زبان با کاراکترهای خاص است.

Eszett  یک حرف اضافه به شکل B است که ß نوشته می شود. با این حال، مانند حرف بی تلفظ نمی شود و منحصر به این زبان است. شاید این کلمه برای انگلیسی زبانان جدید باشد. اما نگران نباشید. زیرا حتی اگر آن را با دو s جایگزین کنید، همین معناست.

شما در حال مطالعه مقاله “آموزش زبان آلمانی در اصفهان” می باشید. شما عزیزان می توانید این زبان را در آکادمی استاد پوریا خانی با بیش از 30 استاد بسیار کارآزموده فرا بگیرید.

آلمانی و انگلیسی ارتباط نزدیکی با هم دارند

امروزه ممکن است انگلیسی و آلمانی چندان شبیه هم به نظر نرسند. اما انگلیسی اساساً یک زبان آلمانی است. هر دو از زبان ‌های ژرمنی قدیمی مشتق شده ‌اند و ساختارهای دستوری و واژگان زیادی دارند.

اما اجازه ندهید همه شباهت ها شما را فریب دهند. زیرا هنوز کلمات زیادی در این زبان با ریشه های نادرست وجود دارد. مراقب باشید آن ها را به اشتباه به کار نبرید.

پر از هم آوا است، درست مثل انگلیسی

اگر چه این زبان و زبان انگلیسی دقیقا مشابه هم نیستند. با این حال، از نظر تعداد هم آوا، تقریباً یکسان هستند.

صدای برخی حروف متفاوت است

این یک واقعیت غیر قابل انکار در مورد این زبان است. بنابراین، اهمیت آن را نمی توان نادیده گرفت. شاید معروف ترین تغییر در حروف این زبان w باشد که مانند حرف v تلفظ می شود.

قوانین املای آلمانی در سال 1996 تغییر کرد

قانون اصلاح املای این زبان در سال 1996 با هدف بهبود املا و خوانایی دانش آموزان بدون ایجاد تغییرات اساسی در زبان تصویب شد. تغییرات جدید قوانین، این موضوعات را تغییر داده است.

برخی از افعال مرکب نیز تحت این قانون تغییر یافتند. اما این زبان هنوز در حال تغییر است. به گونه ای که برخی از قوانین در سال 2006 تغییرات بیشتری کردند.

آلمانی با خطی متفاوت از زبان های دیگر نوشته می شود

اسکریپت معروف به شواباخر اولین خطی بود که برای چاپ اسناد به این زبان استفاده شد. با این حال، یک تایپ فیس دیگر توسط امپراتور ماکسیمیلیان اول در قرن شانزدهم سفارش داده شد.

این حروف که به نام Fraktur شناخته می شوند، قرار بود توسط هنرمندی به نام آلبرشت دورر برای تراشیدن دروازه نصرت استفاده شود.

با این حال امپراتور ماکسیمیلیان آن قدر آن را دوست داشت که دستور داد در مناطق دیگر نیز استفاده شود. این خط خیلی زود در جهان ژرمنی معروف شد و در مناطق دیگری مانند اسکاندیناوی، بالتیک و اروپای مرکزی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

حتی زمانی که اکثر کشورهای اروپای مرکزی به سبک دیگری از نوشتن روی آوردند، باز هم کشورهای آلمانی زبان به استفاده از این خط ادامه دادند تا این که سرانجام نازی ها آن را در سال 1941 ممنوع کردند.

جمع بندی

این مقاله تحت عنوان آموزش زبان آلمانی در اصفهان به شما خواننده گرامی، ارائه گردید و سعی شد حاصل آن رساندن اطلاعاتی مهم و مفیدی باشد که شما را در نهایت با زبان شیرین آلمانی آشنا سازد.

در خلال این مطلب، بارها به شما سفارش کردیم که این زبان را از طریق دوره های آموزشی استاد پوریا خانی یاد بگیرید تا تسلط شما بر این زبان کامل و کارآمد باشد.

در نهایت آرزو می کنیم از مطالعه این مطلب لذت برده و مطالب آن برای شما مفید بوده باشد.​

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *