فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مبحث، به موضوع حروف اضافه زمانی در زبان آلمانی می پردازیم. همراه شما هستیم.

استاد پوریا خانی از اساتید مجرب با تحصیلات آکادمیک زبان آلمانی هستند که انواع دوره آموزشگاهی را نیز گذارنده اند. استاد خانی به بیش از 7 هزار زبان آموز، آموزش داده اند که کارنامه قبولی و رضایت تمامی آن ها در سایت آکادمی استاد خانی قابل مشاهده است. آکادمی دارای بیش از 30 استاد مجرب با تحصیلات آکادمیک است که مدیریت مجموعه برعهده استاد خانی است.

اینفوگرافیک حروف اضافه زمانی در زبان آلمانی

اینفوگرافیک حروف اضافه زمانی در زبان آلمانی
اینفوگرافیک حروف اضافه زمانی در زبان آلمانی

با دوره های تدریس خط به خط استاد خانی می توانید شش ماهه به آخر سطح B1 و نه ده ماهه به آخر سطح ‌B2 برسید.

با توجه به سیاست های دولت آلمان، امکان مهاجرت به این کشور از هر طریقی (آوسبیلدونگ، جاب آفر، تحصیلی) بدون مدرک زبان امکانپذیر نیست پس شما هم اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید سریعتر خواندن زبان را آغاز کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش زبان آلمانی در یاسوج دیدن کنید.

جدول حروف اضافه زمانی در زبان آلمانی

حرف اضافه آلمانی ترجمه انگلیسی
vor before
nach after
während during
seit since
bis until
gegen around
um at
ab from
bis zu up to

حروف اضافه زمانی در آلمانی چیست؟

حروف اضافه زمانی در آلمانی چیست؟
حروف اضافه زمانی در آلمانی چیست؟

حروف اضافه زمان در آلمانی کلماتی هستند که زمان یا مدت زمان را نشان می دهند. آن ها برای توصیف زمانی که یک رویداد رخ داده است، برای چه مدت طول کشیده است، یا زمانی که در آینده رخ خواهد داد، استفاده می شود.

رایج ترین حروف اضافه زمانی در آلمانی عبارتند از “in”، “an”، “auf”، “um” و “vor”  و می توانند در زمینه های مختلف استفاده شوند.

استفاده از “in” برای عبارات زمانی

حرف اضافه “in” برای نشان دادن مدت یا مدت زمانی که چیزی طول می کشد، استفاده می شود. همچنین برای توصیف یک چارچوب زمانی در آینده استفاده می شود. مثلا:

  • In drei Jahren werde ich Deutsch lernen. (In three years, I will learn German.) ( سه سال دیگر آلمانی یاد خواهم گرفت. (سه سال دیگر آلمانی یاد خواهم گرفت.))
  • Wir gehen in einer Stunde ins Kino. (We’re going to the cinema in an hour.)(  یک ساعت دیگه میریم سینما (یک ساعت دیگر به سینما می رویم.))
  • Der Film dauert in zwei Stunden. (The movie lasts for two hours.)( فیلم در دو ساعت طول می کشد. (فیلم دو ساعت طول می کشد.))

استفاده از “an” برای نقاط خاص در زمان

حرف اضافه “an” برای توصیف یک نقطه خاص در زمان استفاده می شود. اغلب با روزها، ماه ها و تعطیلات استفاده می شود. مثلا:

  • Wir treffen uns am Freitag. (We’re meeting on Friday.)( جمعه همدیگر را می بینیم. (ما در روز جمعه ملاقات می کنیم.))
  • Mein Geburtstag ist am 28. Oktober. (My birthday is on October 28th.) ( تولد من 28 اکتبر است. (تولد من در 28 اکتبر است.))
  • Wir feiern Weihnachten am 25. Dezember. (We celebrate Christmas on December 25th.) ( ما کریسمس را در 25 دسامبر جشن می گیریم. (ما کریسمس را در 25 دسامبر جشن می گیریم.))

استفاده از “auf” برای روزها و فصول خاص

حرف اضافه “auf” برای توصیف روزها یا فصول خاصی استفاده می شود. مثلا:

  • Ich fliege im Sommer nach Deutschland. (I’m flying to Germany in the summer.)( من در تابستان به آلمان پرواز می کنم. (من در تابستان به آلمان پرواز می کنم.))
  • Wir besuchen unsere Familie auf dem Lande im Frühling. (We visit our family in the countryside in the spring.) ( ما در فصل بهار به دیدار خانواده خود در روستا می رویم. (ما در بهار با خانواده خود در حومه شهر ملاقات می کنیم.))
  • Der Karneval findet auf dem Marktplatz statt. (The carnival takes place in the town square.) ( کارناوال در میدان بازار برگزار می شود. (کارناوال در میدان شهر برگزار می شود.))

استفاده از “um” برای زمان های خاص

استفاده از "um" برای زمان های خاص
استفاده از “um” برای زمان های خاص

حرف اضافه “um” برای توصیف یک زمان خاص، معمولا با ساعت 12 ساعته استفاده می شود. مثلا:

  • Ich stehe um sechs Uhr auf. (I get up at six o’clock.)  من ساعت شش بیدار می شوم. (من ساعت شش بیدار می شوم.))
  • Wir treffen uns um neun Uhr abends. (We’re meeting at nine o’clock in the evening.) ( ساعت نه شب همدیگر را می بینیم. (ساعت نه شب همدیگر را ملاقات می کنیم.))
  • Der Zug fährt um halb vier ab. (The train leaves at half past three.) ( قطار ساعت سه و نیم حرکت می کند. (قطار ساعت سه و نیم حرکت می کند.))

استفاده از “vor” برای زمان قبل از یک رویداد

حرف اضافه “vor” برای توصیف یک دوره زمانی قبل از یک رویداد استفاده می شود. مثلا:

  • Ich bin vor fünf Minuten angekommen. (I arrived five minutes ago.) ( پنج دقیقه پیش رسیدم. (پنج دقیقه پیش رسیدم.))
  • Wir müssen vor dem Abflug am Flughafen sein. (We have to be at the airport before departure.)  قبل از حرکت باید در فرودگاه باشیم. (قبل از حرکت باید در فرودگاه باشیم.))
  • (Ich habe vor zwei Jahren aufgehört zu rauchen. (I quit smoking two years ago.)  من دو سال پیش سیگار را ترک کردم. (دو سال پیش سیگار را ترک کردم.))

برای یادگیری آسان و سهل زبان آلمانی در این زمینه، دوره گفتار و نوشتار طلایی استاد پوریا خانی در دو سطح ارائه شده A1-B1 و B1 تا B2 که تمامی نکات نامه نگاری و نوشتار و مکالمه به صورت جمع بندی ارائه شده است.

این دوره همانند کلاس تقویتی است که برای هرکس که می خواهد کلمات لغات و اصطلاحات هر مکانی را یاد بگیرد، عالیست. همچنین برای تقویت مکالمه و مصاحبه کاری  نیز این دوره پیشنهاد می شود.

علاوه بر این دوره، زبان آموزان سطح ارائه شده دوره گرامرهای طلایی استاد پوریا خانی برای ۳ سطح A1-B1  B1-B2, B2-C1 ارائه شده است. تمام نکات گرامری سطوح به صورت جمع بندی با نکات طلایی و فرمول برای تقویت گرامر بیان شده است.

در پایان توصیه می کنیم با حروف ربط در زبان آلمانی، گرامر حروف ربط آلمانی، گرامر اکوزاتیو آلمانی و گرامر seit و seitdem آشنا شوید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

با استفاده صحیح از این حروف اضافه، می توانید اطلاعات دقیقی در مورد زمان و مدت زمان انتقال دهید،که می تواند تفاوت زیادی در نحوه درک محتوای شما توسط مخاطبان ایجاد کند.

پس بسیار مهم است که چگونه با چه کسی زبان یاد می گیرید زیرا اگر زبان آلمانی را یک شخص بی تجربه و کم مهارت یاد دهد، باعث سردرگمی زبان آموزان می شود. توصیه می کنیم که دوره های آموزشی استاد پوریا خانی را جدی بگیرید.

از اینکه تا انتهای پست حروف اضافه زمانی در زبان آلمانی با ما همراه بودید متشکریم.

در پایان مقاله جنجالی زبان آلمانی سخته؟ را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *