فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا زبان آلمانی سخته؟ لطفا تا پایان مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

در پاسخ به سوال که آیا زبان آلمانی سخته؟ باید بگوییم که آموختن هر زبانی به جز زبان مادری، دشواری های خاص خود را دارد و هر چقدر که زمان بیشتری بگذارید، می توانید با شتاب بیشتری یادگیری زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

البته زبان های سخت تر از آلمانی نیز وجود دارد که به ماه ها تلاش و یادگیری نیاز دارند. البته اگر یک معلم و استاد توانمند مانند استاد پوریا خانی را انتخاب کنید، دیگر جای بحث باقی نمی ماند.

اگر شما نیز مانند خیل عظیم افراد دیگر به مهاجرت فکر می کنید، بهتر است بدانید که بدون مدرک زبان نمی توانید کاری از پیش ببرید و باید حتما مدرک زبان آلمانی را به دست بیاورید.

زبان آلمانی چقدر سخت است؟ لطفا تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ویدئو زبان آلمانی سخته؟

آلمانی را می توان زبانی دشوار برای یادگیری در نظر گرفت، به ویژه برای افرادی که به زبان انگلیسی به ساختارهای دستوری و نحوی آلمانی عادت ندارند. با این حال، دشواری یادگیری یک زبان بسیار ذهنی است و به زبان مادری زبان آموز، تجربه قبلی یادگیری زبان، و مقدار زمان و تلاشی که او مایل است برای یادگیری زبان سرمایه گذاری کند، بستگی دارد.

پیشنهاد می کنیم از پست مزایای یادگیری زبان آلمانی دیدن کنید.

اینفوگرافیک زبان آلمانی سخته؟

اینفوگرافیک زبان آلمانی سخته؟
اینفوگرافیک زبان آلمانی سخته؟

بنابراین توصیه می کنیم تا از دوره های استاد پوریا خانی استفاده کنید.

همچنین موضوعات قابل بحث در این مطلب عبارتند از:

آیا یادگیری زبان آلمانی واقعا سخت است؟

آیا آموختن زبان آلمانی سخت است؟

تفاوت زبان آلمانی با دیگر زبان های دشوار دنیا چیست؟

الفبای زبان آلمانی

حروف زبان آلمانی

حروف الفبای آلمانی با تلفظ

شناخت حروف صامت و مصوت در الفبای آلمانی

مدت زمان پیش بینی شده برای یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟

چه عواملی، سرعت یادگیری زبان آلمانی را افزایش می دهند و از دشواری یادگیری آن می کاهند؟

 

آیا یادگیری زبان آلمانی واقعا سخت است؟

آیا یادگیری زبان آلمانی واقعا سخت است؟
آیا یادگیری زبان آلمانی واقعا سخت است؟

زبان آلمانی مشهور است به این که یادگیری آن دارای پیچیدگی و دشواری هایی است. اما آیا همان طور که مشهور شده است، آموختن آن با سختی همراه است؟ در این مقاله قصد انکار چیزی را نداریم و می خواهیم به صورت شفاف و واضح با شما صحبت کنیم؛

یادگیری زبان آلمانی برای علاقه مندان با چالش های گوناگونی همراه است که شاید برای آن ها عجیب و جدید به نظر برسد. اما نکته قابل توجه این می باشد که شما هر زبانی را که بخواهید یاد بگیرید، باید منتظر چالش های جدید آن باشید.

 

برخی از جنبه های خاص آلمانی که ممکن است برای انگلیسی زبانان چالش برانگیز باشد عبارتند از:

  • گرامر: آلمانی دارای یک سیستم دستور زبان پیچیده با عطف ها و انحرافات فراوان و همچنین تعدادی حالت دستوری (اسمی، مضارفی، داتیو، جنسی) است که تسلط بر آنها ممکن است دشوار باشد.
  • تلفظ: آلمانی دارای تعدادی صدا و ترکیب حروف متمایز است که ممکن است تلفظ آنها برای انگلیسی زبانان چالش برانگیز باشد، مانند صدای “ö” و صدای “ch”.
  • واژگان: آلمانی و انگلیسی یک اصل و نسب مشترک دارند، اما بسیاری از کلمات در آلمانی وجود دارند که مستقیماً با کلمات انگلیسی مرتبط نیستند و ممکن است یادگیری آنها دشوار باشد.

به طور کلی، یادگیری آلمانی می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند و چالش‌برانگیز باشد و با فداکاری و تمرین مداوم، می‌توان در این زبان مهارت داشت.

آموختن زبان آلمانی هرگز باعث تغییر مسیر شما نمی شود

آموختن زبان آلمانی هرگز باعث تغییر مسیر شما نمی شود؛ زیرا به قدری زبان مادری شما با لاتین و اروپایی گوناگونی دارد که هرگز شاهد چنین اتفاقی نخواهید بود، بلکه مجبور هستید دردسرهای این گوناگونی را هنگام یادگیری به جان بخرید.

حتی اگر در مراحل سخت یادگیری زبان آلمانی به سر می برید، می توانید به کمک یک استاد کاربلد، تکنیک های درست مطالعه را آموزش ببینید تا همه چیز برای شما آسان شود.

بیان این نکته نیز شاید برای شما شنیدنی باشد که در برخی اوقات با کشف جزئیات یادگیری این زبان، متوجه می شوید که جزو آسان ترین زبان های خارجی می باشد. بهتر است برای یادگیری بهتر و پی بردن به جواب این سوال که زبان آلمانی سخته؟ از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی بهره مند شوید.

ایشان کلاس حضوری، عمومی، آنلاین و خصوصی ندارند. به همین خاطر تمام نکات ریز و درشت زبان آلمانی در دوره های ایشان به صورت کامل وجود دارد.

آیا آموختن زبان آلمانی سخت است؟

می توانیم در جواب این سوال به دو دلیل بسیار کوچک، جواب مثبت بدهیم و یا به سه دلیل بزرگ، پاسخ منفی داده و منکر این ماجرا شویم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

Case System در زبان آلمانی:

بیشتر افراد در مواجهه با گرامر آلمانی می خواهند آن را سخت به نظر برسانند. اما جالب است بدانید چیزی که سبب سخت شدن این زبان می شود، Case System می باشد که گرامر و زبان را پیچیده تر می نماید. البته اگر به بومی های آلمانی توجه کنید، آن ها نیز در سنین پایین، تمامی موارد زبان آلمانی را یاد گرفته اند و دچار مسائل گوناگون نشده اند.

بنابراین بهتر است این موضوع را خیلی بزرگ نکنیم. اکنون بهتر است راجع به Case System با شما صحبت کنیم، همه جملات بخش های گوناگونی دارند.

گاهی اوقات حرف تعریف کلمات بر اساس نقشی که دارند، دچار تغییر شکل می شوند که Case System گفته می شود. از طریق همین تغییر شکل های مختلف، اطلاعاتی که درباره ساختار جملات به خوانندگان منتقل می شود، متفاوت می باشد.

همان طور که گفتیم، یک جمله از بخش های زیادی متشکل شده است مانند: مفعول مستقیم، مفعول غیر مستقیم، صفت ملکی و فاعل. برای بهتر فهمیدن این موضوع، در زیر مثالی برایتان می آوریم:

Der mann (آن مرد) و der Ball (آن توپ) جزو کلمات مذکر می باشند و تا موقعی که در جملات در نقش فاعل ظاهر شوند، حرف تعریفی که برای آن ها به کار گرفته می شود، همچنان der است. مثلا در جمله زیر، حرف تغییر آن ها عوض می شود:

Der Mann wirft den Ball

(آن مرد توپ را پرت کرد.) در جمله بالا، توپ دیگر نقش فاعل را ایفا نمی کند و در نقش مفعول در جمله به کار می رود.

همچنین اگر توجه کرده باشید، حرف تعریف آن نیز فرق نموده است و از der به den تبدیل شده است. حتما تا به حال با تغییر حرف تعریف در زبان مادری خود و یا انگلیسی مواجه نشده اید. البته چنین موردی در آن ها موجود نیست و حرف تعریف و نقش کلمه با هم مرتبط نمی باشد.

به شما حق می دهیم که حفظ نمودن این موضوعات را دشوار بدانید. لازم نیست که در اوایل یادگیری، تمام حرف تعریف های کلمات را بلد باشید؛ زیرا کاری نیست که به راحتی انجام شود. اما جای نگرانی نیست، چون راه حل های متعددی برای این امر وجود دارد.

راه حل:

راه حل:
راه حل:

اگر می خواهید چنین مشکلاتی در یادگیری نداشته باشید، کافی است تا به سایت Deutsch Akademie,s German grammar trainer سری بزنید و تمرینات خود را آغاز کنید؛

زیرا یکی از مناسب ترین منابع برای تکرار، تمرین و آموختن زبان آلمانی می باشد. در این سایت، کلمات و جملاتی انتخاب شده اند که به نسبت دارای کاربرد بیشتری هستند.

به خصوص که روی German Cases توجه زیادی صورت گرفته است. باید تمام تلاش خود را بکنید تا زمانی که لغت ها را به خاطر می سپارید، حرف تعریف آن ها را نیز در موقعیت های گوناگون یاد بگیرید. برای این که منظور ما را به خوبی متوجه شوید، مثالی می آوریم:

نباید فقط به حفظ کردن این نکته بسنده کنید؛

Die Brille (the glasses)

البته که باید جملات این چنینی را نیز مانند مثال های زیر یاد بگیرید؛

Ohne die Brille (Without the glasses)

یا

Mit der Brille (With the glasses)

اگر یادگیری خود را این گونه ادامه بدهید، مطمئنا در ادامه آموزشات خود درگیر مشکلات با حرف تعریف نخواهید شد

اگر یادگیری خود را این گونه ادامه بدهید، مطمئنا در ادامه آموزشات خود درگیر مشکلات با حرف تعریف نخواهید شد. زمانی که کلمات و جملات را حفظ کردید، می توانید حرف تعریف های آن را در داخل جملات قرار دهید و تمرینات خود را به این منوال پیش ببرید تا به مرور زمان در این کار حرفه ای شوید.

امیدواریم که تا این مرحله، جواب سوال زبان آلمانی سخته؟ را گرفته باشید. در این بخش از مطالب، دوره های استاد پوریا خانی را به شما پیشنهاد می دهیم، چون دوره های ایشان به شکل ویدیوهای ضبط شده به زبان آموزان عرضه می شود و به هیج وجه آنلاین نمی باشد تا جزوه ها همیشه در دسترس شما بماند. البته پشتیبانی دائمی و مادام العمر نیز برای این دوره ها وجود دارد که توسط شخص استاد خانی صورت می پذیرد.

بسیار مهم است که زبان آلمانی را چگونه و نزد چه کسی آموزش می بینید. زیرا اگر توسط استادی کم مهارت و ناوارد آموزش ببینید، از اساس در یادگیری تلفظ، لهجه، ساختارها و … به مشکل می خورید.

تلفظ کلمات آلمانی:

تلفظ کلمات آلمانی:
تلفظ کلمات آلمانی:

یکی دیگر از گلایه هایی که افراد در یادگیری این زبان دارند، تلفظ می باشد. ممکن است زبان آلمانی برای شما خشن جلوه کند یا هجومی به نظر بیاید. سختی زبان آلمانی در تلفظ به این خاطر است که در این زبان، برخی از صداها وجود دارند که در فارسی و انگلیسی با آن مواجهه نداشته اید؛ زیرا هرگز وجود ندارند.

در ادامه کلمه chief را در نظر بگیرید. حرف ch در اینجا باید همراه با تشدید تلفظ شود و حرف r به صورت فرانسوی نیز همراه آن در تلفظ به کار می رود! همان طور که گفتیم، چنین تلفظ و صدای به کار رفته ،در هیچ کجای اروپا و امریکا موجود نیست مانند: امریکایی، بریتانیایی و انگلیسی. اما جای نگرانی نیست، چون با ممارست فراوان در تمرینات می توانید در این کار استاد شوید و کلمات را به شکل صحیح ادا کنید.

در انتهای آموزش، تلفظ کلمات شما به درجه ای می رسد که مانند آب خوردن آن ها را بر زبان جاری می کنید

در انتهای آموزش، تلفظ کلمات شما به درجه ای می رسد که مانند آب خوردن آن ها را بر زبان جاری می کنید. بهتر است تقلید کردن از آلمانی زبان ها را جدی بگیرید. صدا و لهجه آن ها را با دقت تقلید کنید تا به مرور مانند خود آن ها به صحبت کردن بپردازید.

بدین ترتیب ریتم جملات و تلفظ درست آن ها را بدون هیچ مشکلی یاد می گیرید. اگر هنوز به جواب این سوال که زبان آلمانی سخته؟ نرسیده اید، پس همواره همراه ما باشید.

در این بخش، دوره های استاد پوریا خانی را به شما توصیه می کنیم که دوره های خط به خط می باشند و با استفاده از آن ها، دیگر نیازی به کلاس های حضوری و … ندارید. بلکه در منزل خود بدون اتلاف وقت می توانید آموزش ببینید و حرفه ای آلمانی صحبت کنید. در این صورت، هم از یک آموزش با کیفیت بهره مند می شوید و هم خط به خط کتاب ها را در این دوره آموزشی مرور می کنید.

در دوران کرونا، شاهد بودیم که کلاس های حضوری وقت زیادی می گیرند؛ بنابراین شایسته است تا از دوره های خط به خط استاد پوریاخانی استفاده کنید. شما در حال خواندن مقاله زبان آلمانی سخته؟ هستید.

آیا می توانیم بگوییم زبان آلمانی آسان است؟

آیا می توانیم بگوییم زبان آلمانی آسان است؟
آیا می توانیم بگوییم زبان آلمانی آسان است؟

جواب این سوال مثبت است! چون سه دلیل وجود دارد که مشخص می کند آلمانی را مانند آب خوردن می توان یاد گرفت که عبارتند از:

لغات آشنا:

اگر زبان انگلیسی را بلد باشید و یا دست کم با آن آشنا شده باشید، در حین زبان آموزی متوجه این موضوع می شوید که شباهت های فراوانی در میان آن ها حکمفرماست. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، بهتر است بگوییم که آلمانی، صورت دیگری از زبان انگلیسی می باشد.

بهتر است گیج نشوید و ادامه توضیحات را مطالعه کنید. در میان هر دو زبان، لغاتی موجود است که در معنا و مفهوم و کاربرد یکی می باشند و هیچ تفاوتی میان آن ها نیست.

البته کلمات انگلیسی دیگری هم وجود دارند که با گذشت زمان در زبان آلمانی وارد شده اند و با تغییرات گوناگون، زبان امروزی کشور آلمان را تشکیل داده اند.

صفحه لغات ضروری آلمانی را ببینید.

در زیر برای درک بهتر شما از این موضوع، مثالی می آوریم:

Internet, workshap, business

که در زبان آلمانی نیز به شکل زیر خوانده می شوند.

Das Internet, Workshap, das Business

همان طور که متوجه شدید فرق چندانی میان کلمات وجود ندارد و همه آن ها یکسان هستند. آموختن کلماتی که بین دو زبان هم ریشه هستند نیز بسیار راحت است.

ولی برای این که معنای آنان را بفهمید، نیاز به دقت بیشتری دارید. مثلا کلمه آلمانی hund را در نظر بگیرید که در انگلیسی به صورت hound خوانده می شود و معنای کلمه در هر دو جمله سگ می باشد.

تشخیص معنی برخی کلمات سخت تر است مانند:

Die Schere که در واقع the scissors می باشد؛ با کمی توجه بیشتر می توانید چنین کلماتی را تشخیص دهید. اما در حین آموختن زبان آلمانی، بهتر است تعجب نکنید؛ زیرا همواره با کلماتی مواجه خواهید شد که شک برانگیز و مبهم خواهند بود.

همچنین اگر با کلماتی مواجه شدید که با لغات انگلیسی مشابه است ولی به صورت دیگری تلفظ می شود، پس بلافاصله تغییراتی که در آن حاصل شده است را مشاهده کنید. مانند:

Die Schere (the scissors)

زمانی که به کلمات بالا نگاه می کنید، ممکن است احساس کنید که شباهتی به یکدیگر ندارند اما اگر دقت بیشتری به خرج بدهید، به این موضوع پی می برید که حرف S به حرف e مبدل شده است. همچنین حرف c نیز حذف گردیده است.

Schears  کلمه ای است که شباهت لغات بالا با آن در تشابه می باشند

Schears  کلمه ای است که شباهت لغات بالا با آن در تشابه می باشند. پس تشخیص هم ریشه بودن آن ها چندان هم سخت نیست. تحقیق کردن و پیدا کردن ریشه کلمات جدید سبب می شود تا راحت تر با کلمات آلمانی ارتباط برقرار کنید و در حفظ آن ها موفق تر ظاهر شوید.

همچنین می توانید ارتباطات موجود میان انگلیسی و آلمانی را درک نمایید و بر آن ها تسلط پیدا کنید. در این بخش، به شما دوره های استاد پوریا خانی را معرفی می کنیم؛

چون به صورت نیمه فشرده و خط به خط هستند، البته مطالب در حدی فشرده نیستند که نکته مهمی جا بماند و از طرفی آن قدر طولانی نیست که باعث اتلاف وقت شما شود. بنابراین تا انتهای مقاله زبان آلمانی سخته؟ با ما همراه باشید.

صرف افعال مشابه:

احتمال دارد زمانی که قصد یادگیری زبان های اروپایی را دارید، موقع صرف کردن افعال آن ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنید مانند: فرانسوی، روسی و اسپانیایی. اما در میان این زبان ها، ملموس ترین صرف فعل به آلمانی تعلق می گیرد.

اگر شکل کلمات را فاکتور بگیریم، فعل ها در تشابه با زبان انگلیسی صرف می شوند. به عنوان مثال برای این که مانند نمونه زیر آینده را در جمله نشان بدهید، باید فعل کمکی در جمله به کار ببندید:

Ich Werde gehen = I will go

همچنین در وجه های گذشته هم می توانید شباهت هایی با زبان انگلیسی بیابید:

Du hattest Jura studiert = you had studied law

در انگلیسی به راحتی می توانید هر کدام از افعال را به سه گونه جداگانه به کار ببرید

در انگلیسی به راحتی می توانید هر کدام از افعال را به سه گونه جداگانه به کار ببرید. (drink, drank, drunk) در زبان آلمانی نیز این سه حالت برای افعال مشاهده می شود. همچنین شکل ساده فعل ها با شکل گذشته افعال بی قاعده فرق دارد.

در ضمن یک بخش سوم دیگر نیز برای فعل ها به کار می برند که از آن در وجه های present perfect بهره می برند. اگر به صدا و تلفظ چنین کلماتی دقت کنید، متوجه می شوید که در تشابه با زبان انگلیسی هستند. مانند:

Trinken- trank- getrunken

که این افعال در زبان انگلیسی مانند زیر در جملات به کار می روند.

Think, thougeht, thought

تشابه قوانین و نکات دستوری دو زبان با یکدیگر درک آموزشات را راحت تر می کند

یکی دیگر از روش های مناسبی که یادگیری زبان آلمانی را آسان تر می نماید، همین موضوع می باشد. تشابه قوانین و نکات دستوری دو زبان با یکدیگر درک آموزشات را راحت تر می کند. در زبان آلمانی، افعال بی قاعده به وفور یافت می شود که شکل نوشتاری آن ها همانند انگلیسی می باشد.

اگر از چنین شیوه هایی استفاده کنید، آشنایی شما با این زبان بیشتر می شود و دیگر در حالت بهت و سردرگمی نخواهید ماند. البته این موضوع نیز مهم است که شما زبان آلمانی را توسط چه کسی آموزش می بینید؛ زیرا اگر استادی بدون مهارت و اشتباه را انتخاب کنید، از همان پایه و اساس به مشکلات مختلفی بر می خورید.

چون یادگیری تلفظ ها، لهجه ها، ساختارها و… را اشتباه به شما می آموزند. پس برای پیشگیری از این امر، استاد پوریا خانی را به شما پیشنهاد می دهیم.

چون به واسطه دوره های ایشان، دسترسی شما به ویدیوها در سایت آکادمی همیشگی و دائمی می باشد و پشتیبانی دوره ها توسط استاد پوریا خانی انجام می گیرد. همچنین با استفاده از این دوره ها می توانید به سوال زبان آلمانی سخته؟ به سادگی پاسخ بدهید.

 

علل سختی زبان آلمانی

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا برخی افراد ممکن است یادگیری زبان آلمانی را چالش برانگیز بدانند. اینجا چندتایی هستند:

  1. گرامر: آلمانی دارای گرامر پیچیده ای است که دارای اشکالات و قواعد بسیاری برای ترتیب کلمات است که برداشتن آن را نسبت به برخی از زبان های دیگر سخت تر می کند.
  2. واژگان: آلمانی دارای واژگان بزرگ و متنوعی است که مترادف های زیادی و کلمات متمایز برای سایه های مختلف معنا دارد.
  3. تلفظ: آلمانی دارای تعدادی صدا و ترکیب حروف است که تلفظ آنها برای انگلیسی زبانان دشوار است، به خصوص صدای روده ای “r” و صدای “ch”.
  4. جمع: آلمانی تعداد نامنظم بیشتری نسبت به انگلیسی دارد، و این باعث می شود که بدانید چگونه جمع کلمات خاص را تشکیل دهید.
  5. موارد: آلمانی دارای چهار حالت (اسمی، مضارف، داتیو و تنس) است که تسلط بر آن ها برای انگلیسی زبانان دشوار است زیرا زبان انگلیسی سیستم حروف کوچکی ندارد.

به طور کلی، یادگیری آلمانی می تواند چالش برانگیز باشد، اما همچنین یک تجربه ارزشمند است که می تواند درهای زیادی را برای کسانی که به آن تسلط دارند باز کند.

منابع یادگیری بی کران:

منابع یادگیری بی کران:
منابع یادگیری بی کران:

زبان آلمانی در جهان بسیار پر اهمیت و زنده می باشد و دارای جایگاه مهمی است. توجه به این نکته ضروری است که ۱۲۰میلیون زبان آموز و بومی آلمانی در دنیا وجود دارند که آلمانی حرف می زنند اما با این حال کشورهای اروپایی که آلمانی زبان هستند، تعداد فراوانی دارند و تاریخ و فرهنگ آن ها سبب می شود تا از این زبان شیرین صرف نظر نشود.

در این کشور، افراد می توانند رایگان به تحصیلات خود ادامه بدهند و اقامت خود را به راحتی اخذ نمایند که برای این کار باید مدرک زبان را در اختیار داشته باشید چون لازمه مهاجرت می باشد و داشتن آن ضروری است.

دلایلی که عنوان کردیم، باعث شده است تا این کشور و یادگیری زبان آن طرفداران بسیاری پیدا کند. البته می توانید به کمک دوره های خط به خط استاد پوریا خانی، این مرحله از مهاجرت را حل نمایید. چون معلم زبان و شیوه یادگیری تاثیر شایانی در افزایش سرعت آموزشات دارد.

استاد پوریا خانی، هم تحصیلات آکادمیک دارند و هم آموزشگاه ها را گذرانده اند

به خصوص که استاد پوریا خانی، هم تحصیلات آکادمیک دارند و هم آموزشگاه ها را گذرانده اند. همچنین تا به حال بالای ۷ هزار زبان آموز تربیت کرده اند‌. بیشترین آمار قبولی و آمار رضایت، به این استاد با تجربه تعلق دارد که در سایت کارنامه های قبولی به خوبی می توانید این موضوع را تشخیص بدهید.

در ضمن استاد خانی مدیریت مجموعه ای را بر عهده گرفته اند که در این آکادمی، بالای ۳۰ استاد وجود دارد. پس با انتخاب دوره های ایشان به آسانی یکی از مهم ترین مراحل مهاجرت را به پایان برسانید، بدون این که به این سوال که زبان آلمانی سخته؟ فکر کنید.

همچنین منابع معتبر فراوانی وجود دارند که سبب می شوند این زبان را به طور کامل یاد بگیرید‌.

اگر در اینترنت سرچ کنید، سایت های زیادی برای این منظور پیدا می کنید. در این زمینه، مقاله های گوناگونی نوشته شده است که به همه فارسی زبان ها نشان می دهد که به چه صورتی آلمانی یاد بگیرند.

لزومی ندارد کتاب های کاغذی بخرید

لزومی ندارد کتاب های کاغذی بخرید چون در جهانی زندگی می کنید که علم و تکنولوژی در اوج پیشرفت می باشند. بنابراین با هر وسیله ای که به اینترنت پر سرعت متصل باشد، می توانید با چند کلیک ساده، کلی مقاله و مطالب مرتبط با موضوع خود گیر بیاورید. Deutsche welle یکی از منابع با کیفیت و مناسب برای یادگیری این زبان می باشد.

شما در آن می توانید فایل صوتی، توضیح واژگان و ویدیوهای ضبط شده گوناگونی در این رابطه پیدا کنید. با به کار گرفتن چنین منبعی می توانید سطح خود را از مبتدی به پیشرفته تغییر بدهید و جزو زبان آموزان حرفه ای باشید.

برای برطرف کردن مشکلات تلفظی خود، یک منبع مناسب و معتبر انتخاب نمایید

در ضمن برای برطرف کردن مشکلات تلفظی خود، یک منبع مناسب و معتبر انتخاب نمایید که سطح یادگیری خود را به حداکثر برسانید. تکیه بر کتاب های کاغذی و سخن استادانی که سعی دارند بگویند حرف ö با حروف uh در کلمه fur یکسان است، اکتفا نکنید.

زیرا در واقعیت این چنین نیست! بهتر است از منابع یا فایل هایی که صوتی هستند، استفاده کنید و در تلفظ صحیح کلمات دقت کافی نمایید. همچنین می توانید از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی برای یادگیری تلفظ درست و نکات مهم دیگر استفاده کنید.

علاوه بر دوره های عمومی، دوره های طلایی نیز در این دوره ها موجود هستند که شامل دوره طلایی گفتار(مربوط به نامه نگاری، ایمیل زدن و …) و دوره طلایی نوشتار می باشد که چیزی از کیفیت دوره های عمومی کم ندارد و هر نکته ای که در دوره های عمومی بیان شده است، در این دوره ها به صورت نکات مهم و جمع بندی شده در اختیار شما قرار داده می شود. آیا هنوز هم فکر می کنید زبان آلمانی سخته؟ پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

تفاوت زبان آلمانی با دیگر زبان های دشوار دنیا چیست؟

تفاوت زبان آلمانی با دیگر زبان های دشوار دنیا چیست؟
تفاوت زبان آلمانی با دیگر زبان های دشوار دنیا چیست؟

سنجش زبان آلمانی با دیگر زبان ها در زمینه آموزش و یادگیری با سختی همراه است؛ چون آموختن چنین موضوعاتی، کاملا به ذهن بستگی دارد. زبان روسی و چینی جزو سخت ترین زبان هایی هستند که در جهان شناخته می شوند.

چون آموختن و تسلط بر آن ها سختی های فراوانی دارد. زبان روسی دارای الفبای سیریلیک است که با زبان آلمانی فرق دارد و حاوی شش حالت می باشد، در حالی که زبان آلمانی چهار حالت بیشتر ندارد.

در زبان چینی، از ۲۴۰۰ فعل و کاراکتری استفاده می شود که با تغییر موضوعات گوناگون، مستقل عمل می کنند. البته که در الفبای زبان چینی و آلمانی نمی توانید هیچ گونه تشابهی را مشاهده کنید.

الفبای زبان آلمانی

الفبای زبان آلمانی
الفبای زبان آلمانی

در زبان آلمانی، یک سیستم نوشتاری مخصوص وجود دارد که از الفبایی با قوانین خاص خودش پیروی می کند‌. در این سیستم می توانید ۹ میلیون کلمه و ترکیبات چند کلمه ای مشاهده کنید.

همین موضوع، یادگیری این زبان را با سختی همراه می کند. اما زمانی که در این راه گام بردارید، همه چیز به مرور آسان تر خواهد شد. نگران الفبا، گرامر و این حجم از کلمات آلمانی نباشید و فکر نکنید که با این وجود نمی توانید بر این زبان تسلط پیدا کنید. در گرامر زبان فارسی نیز نکته های بی شماری برای یادگیری وجود دارند که حتی ما فارسی زبان ها نیز شناخت کافی از آن ها نداریم.

همان طور که گفتیم، در الفبای زبان آلمانی و لاتین، وجه اشتراک های فراوانی مشاهده می کنید. حروف الفبای آلمانی دارای آهنگ مخصوص به خود می باشند که به ترتیب همان ادا می شوند. بنابراین زمانی که می خواهید این حروف را تلفظ نمایید، باید با ریتم مخصوص آلمانی این کار را انجام بدهید.

احتمال دارد تا قبل از شناخت کامل از این زبان، رعایت ریتم برای شما دشواری ایجاد کند

البته احتمال دارد تا قبل از شناخت کامل از این زبان، رعایت ریتم برای شما دشواری ایجاد کند به گونه ای که حین بیان کردن تعدادی از کلمات، موفق به رعایت ریتم و آهنگ آلمانی نشوید. اما این اتفاق کاملا طبیعی می باشد و هر چقدر که سطح شما در این زبان بالاتر برود، بر ریتم و تلفظ مسلط تر خواهید شد.

به طوری که به این زبان علاقه فراوانی پیدا خواهید کرد. چون این زبان در اروپا نیز طرفداران زیادی دارد و بسیار محبوب است.

همان طور که در مطالب قبلی عنوان کردیم، این زبان تشابهات زیادی با زبان انگلیسی دارد ولی باز هم در برخی مواقع باید صدا و لهجه خود را تغییر بدهید. اگر شناخت شما از زبان آلمانی عمیق تر شود، حتی می توانید تلفظ اصلی کلماتی که فکر می کردید آشنا هستند را به خوبی یاد بگیرید.

حروف زبان آلمانی

حروف زبان آلمانی
حروف زبان آلمانی

ممکن است احساس کنید که با شروع کردن از حروف آلمانی و اعداد یک تا صد آن، مانند کودکان کلاس اولی به نظر برسید و روش جالبی برای شما نباشد. اما همین شیوه سبب می شود تا به صورت دقیق و مرحله ای یادگیری خود را پیش ببرید. البته این کار مزایای فراوانی برای شما در پی خواهد داشت.

با آموختن اصوات و تلفظ صحیح هر کدام می توانید هنگام صحبت کردن، به خوبی کلمات آلمانی را ادا کنید و هیچ گونه مشکلی نداشته باشید. تنوع متعددی در زبان آلمانی به چشم می خورد و تشابهاتی نیز در این میان وجود دارد.

همه ما می دانیم که الفبای لاتین و انگلیسی ۲۶حرف دارند. اما الفبای آلمانی نیز این چنین می باشد. این حروف در آلمانی به دو بخش کوچک و بزرگ تفکیک شده اند که همانند زبان الفبای انگلیسی می باشد.

اغلب حروف نیز مانند حرف انگلیسی زبان ها است ولی در این میان تفاوت هایی هم وجود دارد

البته که اغلب حروف نیز مانند حرف انگلیسی زبان ها است ولی در این میان تفاوت هایی هم وجود دارد. علاوه بر ۲۶حرف گفته شده ،سه حرف دیگر نیز در زبان آلمانی به چشم می خورد که حروف های A, O, U هستند.

البته یک علامت به شکل “..” در بالای این حروف به صورت افقی قرار می گیرد و شکل این حروف را دچار تغییر می کند مانند Ä, Ö, Ü. البته روشی که باید این حروف را تلفظ نمود نیز متفاوت است.

به حروف نام برده شده اوملات (Umlaut) زبان آلمانی گفته می شود. از آن ها برای ساخت برخی لغات در کنار سایر الفبای اصلی استفاده می شود.

برای یادگیری زبان آلمانی بهتر است از همان پایه، یک استاد حاذق مانند استاد پوریا خانی را انتخاب کنید و با قدرت هر چه تمام تر در مسیر آموختن زبان پیش بروید. اگر همچنان فکر می کنید که زبان آلمانی سخته؟ پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

حروف الفبای آلمانی با تلفظ

حروف الفبای آلمانی با تلفظ
حروف الفبای آلمانی با تلفظ

یکی از گیج کننده ترین بخش های آموختن زبان آلمانی همین موضوع می باشد و سبب دشوار شدن مکالمات آلمانی می شود.

در این مطلب، با شما راجع به سه حرف اصلی این زبان صحبت می کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. اما برای یادگیری بیشتر، لازم است تا با یک استاد راهنما و کاربلد، آموزش های خود را ادامه دهید تا بتوانید به خوبی از عهده تلفظ صحیح لغات بربیایید.

ما استاد پوریا خانی را به شما پیشنهاد می دهیم تا از دوره های خط به خط ایشان به خوبی بهره مند شوید. همچنین مدت زمان یادگیری زبان آلمانی برای کسب کردن سطح B1 با این دوره ها، به طور معمول ۶ ماه زمان احتیاج دارد که بسیار مناسب می باشد. البته اتمام دوره و رسیدن به مقطع مورد نظر، بستگی به استعداد، توانایی و زمان صرف شده برای آموزش نیز دارد.

گفتیم که در زبان آلمانی، با حروف اوملات مواجه هستیم که حرف Ä دارای تلفظ راحت تری نسبت به سایر حروف اوملات می باشد. اما برای ادا کردن صحیح حرف Ö ممکن است به مشکل بر بخورید.

معادل دقیق این حرف در زبان فارسی در دسترس نیست

چون معادل دقیق این حرف در زبان فارسی در دسترس نیست و فقط می توانیم اصواتی که شبیه به آن هستند را بیان کنیم. اگر بتوانید صدایی مانند ضمه یا “اُ” ایجاد نمایید تقریبا نصف راه را درست رفته اید.

البته باید هنگام ادا کردن آن، بخش جلویی دهان را گردتر از زمانی که ضمه را ادا می کردید بکنید و از پس تلفظ درست این حرف بربیایید مانند: Möbel (موبِل) که به معنی مبل می باشد.

البته زمانی که شما شروع به یادگیری کنید، می توانید مانند آب روان تلفظ صحیح این حروف را بر زبان جاری کنید و هیچ گونه مشکلی نداشته باشید. چون به مرور زمان بر اساس تمریناتی که انجام می دهید، کم کم حرفه ای شدن در این زمینه را یاد می گیرید و مانند آلمانی زبان ها واضح و روان صحبت می کنید.

البته به یک استاد با مهارت های بالا احتیاج دارید تا تکنیک های لازم برای آسان کردن قوانین زبان آلمانی را به شما آموزش بدهد تا بدون هیچ گونه مانعی، به راحتی این زبان شیرین و محبوب را یاد بگیرید که ما به شما استاد پوریا خانی را توصیه می نماییم.

چون دارای توانایی های بالا در این زمینه می باشد و زبان آموزان زیادی را فارغ التحصیل نموده است. با انتخاب استاد خانی، دیگر به این موضوع که زبان آلمانی سخته؟ فکر نخواهید کرد؛ زیرا همه نکات مهم را به صورت ساده به شما آموزش خواهد داد.

شناخت حروف صامت و مصوت در الفبای آلمانی

شناخت حروف صامت و مصوت در الفبای آلمانی
شناخت حروف صامت و مصوت در الفبای آلمانی

در زبان آلمانی نیز مانند انگلیسی پنج حرف مصوت داریم؛ “a, e, I, o, u” جزو حرف های مصوت هستند که به آن ها واکه نیز گفته می شود. به جز این حروف گفته شده، هر آنچه که در الفبای آلمانی باقی می ماندريال جزو حرف های صامت می باشند.

حروف صامت به صورت تکی هیچ گونه صدایی ندارند و در مقابل نمی توان آن ها را ادا کرد. اما حروف مصوت دارای صدا هستند که برای به کار گرفتن حروف بی صدا آن ها را به کار می گیرند تا تمام حروف را به صورت صدا دار استفاده کنند.

پس برای این که بتوانید به دسته صامت ها صدا ببخشید، باید از مصوت ها کمک بگیرید. زمانی که می خواهید الفبای آلمانی را به صورت فارسی ادا کنید، کار تقریبا دشواری در پیش خواهید داشت، چون در برخی از کلمات نیاز هست که صدای حروف را بکشید و در مواقعی نیز لازم است تا صدای آن را کوتاه کنید.

برخی از حروف آلمانی هستند که اگر در ساختار هر لغتی به کار رفته باشند، مانند معادل انگلیسی خود ادا خواهند شد

برخی از حروف آلمانی هستند که اگر در ساختار هر لغتی به کار رفته باشند، مانند معادل انگلیسی خود ادا خواهند شد. مانند: f, t, p, n, m, k, h, x. اما اگر بخواهید دو حرف l و r را بیان کنید، باید از دانسته های انگلیسی خود کمی فاصله بگیرید و هر دوی این حروف را مانند آلمانی زبان ها عنوان کنید.

تلفظ آن ها با انجام تمرینات گوناگون در نهایت انجام خواهد شد پس جای نگرانی نیست. برای مثال اگر بخواهید “l” را در آلمانی تلفظ کنید، باید زبان صاف خود را به لثه خود متصل کنید.

البته در حین تلفظ “r” در الفبای آلمانی نیز لازم نیست نوک زبان خود را جمع نگه دارید. از سویی دیگر باید حین تلفظ حروف گفته شده، از گلوی خود صدایی را خارج کنید که شبیه به غرغره باشد.

اگر بتوانید با تمرینات مداوم، این گونه تلفظ کردن را فرا بگیرید، به این معنی است که تلفظ آلمانی زبان ها را آموخته اید.

در اینجا به دو نکته اساسی راجع به شکل نوشتاری این حروف اشاره می کنیم که عبارتند از:

نکته اول: اگر شکل نوشتاری حروف در زبان آلمانی به صورت یک حرف کوچک در ابتدا باشد، به معنی صفت بودن آن کلمه است اما اگر در ابتدای جمله با حرف بزرگ مواجه شدید، به معنای اسامی می باشد.

نکته دوم: حروف tät/ ei/ keit/ heit/ ung/ schaft در زبان آلمانی در انتهای کلمات به کار می روند. بنابراین اگر این حروف را مشاهده کردید، مطمئن باشید که کلمات قبلی آن ها اسم است.

آیا هنوز هم فکر می کنید زبان آلمانی سخته؟ با خواندن مطالب بالا و آشنایی با قوانین و الفبای آلمانی حتما متوجه شده اید که آموختن این زبان آن قدرها هم سخت نیست و فقط به تکرار و تمرین بیشتری احتیاج دارد.

همچنین اگر یک استاد توانمند و خبره در این زمینه انتخاب کنی،د می توانید سریع تر از چیزی که فکرش را می کردید، این زبان شیرین را یاد بگیرید که ما در این مقاله، دوره های استاد پوریا خانی را به شما پیشنهاد می دهیم.

بیاد بدانید که بدون مدرک زبان، نمی توان اقدامی جدی برای مهاجرت انجام داد. بنابراین دوره های استاد خانی را جدی بگیرید.

مدت زمان پیش بینی شده برای یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟

مدت زمان پیش بینی شده برای یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟
مدت زمان پیش بینی شده برای یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟

در موسسه ی خدمات خارجی به نام Fsl یک مرجع علمی ترتیب داده شده است تا کسانی که دوست دارند زبان های خارجی را یاد بگیرند، درجه سختی هر زبان و مدت زمانی که برای آموختن آن ها لازم است را به خوبی برای آن ها مشخص می کند. درجه دشواری زبان آلمانی توسط Fsl با عدد۲ نشان داده شده است که همانند زبان انگلیسی می باشد.

در این موسسه، تخمین زده شده است که تقریبا باید ۳۰ هفته یا ۷۵۰ ساعت زمان صرف آموختن زبان آلمانی کنید. البته مطالعاتی نیز روی برخی از زبان آموزان صورت گرفت که در طول هفته ۲۵ ساعت را در کلاس زبان آلمانی به سر می بردند و در طول روز ۳ ساعت زمان را صرف تمرینات زبان آلمانی می کردند.

ممکن است احساس کنید که این مدت زمان بسیار بالا است اما عجله نکنید

ممکن است احساس کنید که این مدت زمان بسیار بالا است اما عجله نکنید! زیرا حتی زبان های آسانی مانند انگلیسی و یا زبان هایی که مانند آن هستند همانند اسپانیایی و فرانسوی نیز به حدود ۲۴هفته با ۶۰۰ ساعت زمان برای یادگیری نیاز دارند.

با این وجود آیا هنوز احساس می کنید که زبان آلمانی سخته؟ بگذارید مثال دیگری بیاوریم، مثلا اگر قصد یادگیری زبان چینی ماندارین و یا ژاپنی را داشته باشید، باید تقریبا ۸۸ هفته یا ۲۲۰۰ ساعت زمان بگذارید تا پیچیدگی های آن ها را بیاموزید.

بنابراین جواب این سوال که زبان آلمانی سخته؟ مسلما مثبت نمی باشد و می توان چالش های یادگیری آن را به کمک یک استاد و راهنمای حرفه ای سپری کرد که در این بخش، استاد پوریا خانی را به شما توصیه می کنیم تا بتوانید با ترفندهای جالب توجهی که به شما یاد می دهد، دشواری های این زبان را به آسانی تبدیل کنید و هر ماه به سطح مورد نظر خود نزدیک تر شوید.

اگر هدف شما سطح B1 زبان آلمانی است، با دوره های استاد پوریا خانی قادر خواهید بود تا در حدود ۶ ماه پس از شروع آموزش، به راحتی به مقصود خود برسید؛ زیرا در دوره های نیمه فشرده استاد، همه چیز به شکل ساده تر برای درک بهتر شما بیان شده است.

چه عواملی، سرعت یادگیری زبان آلمانی را افزایش می دهند و از دشواری یادگیری آن می کاهند؟

چه عواملی، سرعت یادگیری زبان آلمانی را افزایش می دهند و از دشواری یادگیری آن می کاهند؟
چه عواملی، سرعت یادگیری زبان آلمانی را افزایش می دهند و از دشواری یادگیری آن می کاهند؟

انگیزه، میزان مواجهه شما با زبان و پیدا کردن یک استاد یا شیوه مناسب آموختن زبان، همگی جزو عواملی هستند که مستقیما بر سرعت آموزش شما تاثیر می گذارند، پس باید برای بهبود این عوامل همه تلاش خود را به کار بگیرید.

اگر بتوانید از زبان آلمانی در طول روز استفاده کنید، سرعت آموزش شما افزایش خواهد یافت. بنابراین زمانی که می خواهید یادگیری این زبان یا هر زبان خارجی دیگری را آغاز کنید، حتما به این موضوعات دقت کافی داشته باشید که عبارتند از:

زمان:

زمان:
زمان:

در تمامی حوزه ها، استفاده درست از زمان بسیار حائز اهمیت است. در طول روز فقط ۲۴ ساعت در اختیار شما می باشد تا بتوانید از آن برای انجام فعالیت ها و یادگیری زبان جدید استفاده کنید. پس باید بدانید که روزانه چند ساعت از زمان خود را می خواهید صرف مطالعه و انجام تمرینات زبان کنید.

در واقع سرعت یادگیری و زمان در دستان خودتان است و افزایش یا کاهش آن کاملا به خودتان بستگی دارد. اگر زمان بیشتری صرف کنید، قطعا زودتر به سر منزل مقصود خواهید رسید.

سفر:

سفر:
سفر:

البته اگر بتوانید مسافرتی به آلمان داشته باشید و در آنجا با آلمانی زبان ها همواره در ارتباط باشید، قطعا این تمرین و تکرارها به نفع خودتان خواهد بود. البته همزمان باید آموزش ببینید و با فرهنگ آنجا آشنایی پیدا کنید.

بهتر است از همان چند ساعت وقت خالی که در طول هفته دارید، به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و با بهینه سازی زمان، هم یک زبان جدید یاد بگیرید و هم طبق برنامه ریزی خود پیش بروید.

شیوه مناسب یادگیری:

شیوه مناسب یادگیری:
شیوه مناسب یادگیری:

اگر در طی جلسات آموزشی نمی توانید به خوبی مطالب را درک کنید، پس شیوه آموزش خود را هر چه زودتر تغییر بدهید و با تمرینات بی فایده، وقت خود را تلف نکنید. به کار گیری روش های کارآمدتر کمک بیشتری در حین آموزش به شما می رساند. شما همچنان در حال خواندن مقاله زبان آلمانی سخته؟ می باشید.

سازگاری:

سازگاری:
سازگاری:

یکی دیگر از عواملی ‌که سبب افزایش سرعت آموزش و یادگیری می شود، سازگاری است.

اگر شما بتوانید شرایطی را فراهم کنید که همواره در مواجهه با آلمانی زبان ها قرار بگیرید، بهتر می توانید مواردی مانند لهجه و تلفظ را از آن ها یاد بگیرید، چون مشاهده مستقیم همزمان با گوش سپردن نیز نوعی شیوه یادگیری می باشد و در این صورت نکات مهم بهتر در ذهن شما نقش می بندد.

مواردی مانند خواندن کتاب آلمانی، گوش دادن به مکالمات آلمانی، نوشتن لغات یا عبارات جدید و به کارگیری اپلیکیشن های یادگیری زبان باعث می شوند تا دائما در حال خواندن یا گوش دادن زبان آلمانی

باشید. با ادامه مقاله زبان آلمانی سخته؟ همراه ما باشید.

معلم خصوصی خوب:

معلم خصوصی خوب:
معلم خصوصی خوب:

پیدا کردن یک استاد خوب، کار دشواری نیست. شما باید مناسب با سبک و شخصیت خودتان، یک روش یادگیری خوب و استاد راهنما انتخاب نمایید.

هر گونه پیشنهاد و گزینه ای که دارید، با وسواس ارزیابی کنید تا در نهایت به یک نتیجه مطلوب برسید. با استفاده از یک استاد راهنمای مناسب مانند استاد پوریا خانی، به جواب این سوال که زبان آلمانی سخته؟ پاسخ منفی خواهید داد.

چون به گونه ای شما را با این زبان آشنا می کند که به آن بیشتر از پیش علاقه مند می شوید. همچنین حضور در برخی گروه هایی که به زبان آلمانی تکلم می کنند، سبب می شود تا به صورت غیر رسمی و با شتاب بیشتری این زبان را آموزش ببینید. ماندن و صبحت کردن در چنین گروه هایی باعث تقویت زبان و انگیزه گرفتن شما نیز می شود.

تدریس خصوصی زبان آلمانی در تهران

امکان یافتن اساتید خصوصی ارائه دهنده آموزش زبان آلمانی در تهران وجود دارد. چندین راه وجود دارد که می توانید معلم خصوصی پیدا کنید، از جمله:

  1. پلتفرم‌های آنلاین: پلتفرم‌های آنلاین زیادی وجود دارد که دانش‌آموزان را با معلمان زبان خصوصی مرتبط می‌کند، از جمله وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها. این پلتفرم ها اغلب به شما امکان می دهند معلمان را بر اساس مکان، زبان و معیارهای دیگر جستجو کنید.
  2. آموزشگاه های زبان: بسیاری از آموزشگاه های زبان در تهران علاوه بر کلاس های گروهی، کلاس های خصوصی نیز ارائه می دهند. برای پرس و جو در مورد دروس خصوصی و برنامه ریزی کلاس با معلم می توانید مستقیماً با مدارس تماس بگیرید.
  3. رسانه های اجتماعی: همچنین می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام برای یافتن معلمان خصوصی زبان آلمانی در تهران استفاده کنید. می‌توانید گروه‌ها یا صفحات مرتبط را جستجو کنید، یا می‌توانید از دوستان یا آشنایان توصیه‌هایی بخواهید.
  4. ارجاعات: همچنین می توانید از دوستان، خانواده یا همکاران خود بپرسید که آیا معلم خصوصی زبان آلمانی در تهران می شناسند یا توصیه ای دارند.

مهم است که قبل از استخدام یک معلم خصوصی، کمی تحقیق کنید و درخواست منابع یا بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک معلم واجد شرایط و معتبر پیدا می کنید.

مقصود شما از عضو شدن در این گروه ها باید فقط یادگیری و آموختن زبان آلمانی باشد

البته مقصود شما از عضو شدن در این گروه ها باید فقط یادگیری و آموختن زبان آلمانی باشد. پس توجه و تمرکز خود را در مسائل حاشیه ای هدر ندهید. اگر در حین آموزش، احساس کردید که معلم یا شیوه یادگیری شما مناسب نیست، بهتر است در هر دوی آن ها تغییراتی ایجاد کنید؛

زیرا آموزش شما را کندتر از حد معمول جلو خواهند برد‌ که مطمئنا خوشایند شما نیست. اگر بتوانید ترفندهای گوناگون را برای یادگیری این زبان ترکیب کنید، می توانید موفق تر از قبل ظاهر شوید.

البته روش غوطه وری در زبان آلمانی را نیز جدی بگیرید تا در زمان مورد نظر خویش به اهداف خود برسید. لطفاً تا انتهای مقاله زبان آلمانی سخته؟ همراه ما باشید.

کدام موارد سبب دشوار شدن زبان آلمانی می شوند؟

کدام موارد سبب دشوار شدن زبان آلمانی می شوند؟
کدام موارد سبب دشوار شدن زبان آلمانی می شوند؟

عوامل زیادی در این زمینه تاثیر گذار هستند که بهتر است با یادگیری آن ها، روند آموختن زبان آلمانی را برای خود آسان تر کنید و در موعد مورد نظر، به سطح مناسب آن برسید.

زمانی که زبان آموزان با گرامر پیچیده آلمانی آشنا می شوند، به احتمال زیاد انگیزه خود را از دست می دهند.

برخی از افراد به خوبی در زبان آلمانی غوطه ور نمی شوند و یادگیری و آموزش آن را فقط به ساعات جلسات آموزشی موکول می کنند و هیچ گونه تمرینی خارج از جلسه انجام نمی دهند. ادامه این مسیر اشتباه است و زبان آموز، راه به جایی نخواهد برد.

اگر معلم خصوصی شما با سبک یادگیری شما همخوانی نداشته باشد

اگر معلم خصوصی شما با سبک یادگیری شما همخوانی نداشته باشد، شرکت در جلسات به نوعی اتلاف وقت است، چون زبان آموز به این باور رسیده است که آیا زبان آلمانی سخته؟ چون در یادگیری زبان با شیوه کنونی ناتوان شده است، در حالی که با تغییر روش آموزش می تواند به راحتی آموختن زبان را به پایان برساند.

استفاده از روش هایی که تاثیری در یادگیری زبان آموز ندارند و به قدری ناکارآمد هستند که فقط سبب اتلاف وقت او می شوند.

همچنین اگر قصد مهاجرت دارید، باید حتما مدرک زبان را برای اخذ اقامت خود به همراه داشته باشید، بنابراین بهتر است استادانی را برای تدریس انتخاب کنید که با سبک آموزش آن ها احساس راحتی بیشتری می کنید و در درک مطالب عاجز نمی مانید.

به همین دلیل، دوره های استاد پوریا خانی را در این بخش از مطالب به شما پیشنهاد می دهیم تا با دوره های خط به خط استاد خانی، در منزل شخصی خود به راحتی زبان آلمانی را یاد بگیرید و پس از مهاجرت، در ادای کلمات مشکلی نداشته باشید.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

بسیاری از دوره های آنلاین زبان آلمانی برای افرادی که می خواهند این زبان را یاد بگیرند وجود دارد. هنگام جستجوی دوره آنلاین زبان آلمانی باید به چند نکته توجه کنید:

  1. سطح آموزش: مطمئن شوید که دوره ای را انتخاب کنید که با سطح فعلی زبان آلمانی شما مناسب باشد. بسیاری از دوره ها برای مبتدیان طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر برای زبان آموزان پیشرفته تر در نظر گرفته شده اند.
  2. قالب: دوره‌های آنلاین می‌توانند در قالب‌های مختلفی از جمله دوره‌های خودگام، کلاس‌های آنلاین زنده با معلم و درس‌های مبتنی بر ویدیو ارائه شوند. در نظر بگیرید که کدام فرمت برای سبک و برنامه یادگیری شما بهتر عمل می کند.
  3. هزینه: هزینه دوره های آنلاین زبان آلمانی می تواند بسیار متفاوت باشد. هنگام انتخاب دوره، بودجه خود را در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که دوره های گران تر ممکن است لزوما بهتر از دوره های ارزان تر نباشند.
  4. مواد و منابع: به دنبال دوره‌ای باشید که مواد و منابع متنوعی مانند ضبط‌های صوتی و تصویری، تمرین‌های تعاملی و خواندن را ارائه می‌دهد. اینها به شما کمک می کند زبان را به شیوه ای جذاب تر و موثرتر یاد بگیرید و تمرین کنید.
  5. نظرات و توصیه‌ها: نظرات و توصیه‌های سایر دانش‌آموزان یا معلمان را بررسی کنید تا از کیفیت دوره و اثربخشی روش تدریس مطلع شوید.

همچنین ایده خوبی است که قبل از انجام یک دوره، چند دوره یا روش مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

در اینجا لیستی از دوره های آنلاین محبوب زبان آلمانی آمده است:

  1. Duolingo: Duolingo یک پلت فرم رایگان برای یادگیری زبان است که درس ها و تمرین های تعاملی را برای کمک به یادگیری آلمانی ارائه می دهد. این دوره به صورت خود گام است و شامل ترکیبی از مواد صوتی و تصویری است.
  2. Rosetta Stone: Rosetta Stone یک پلت فرم آموزش زبان پولی است که درس ها و تمرین های تعاملی را برای کمک به یادگیری زبان آلمانی ارائه می دهد. این دوره خودگام است و شامل ترکیبی از مواد صوتی و تصویری و همچنین فناوری تشخیص گفتار است که به شما در تمرین تلفظ کمک می کند.
  3. Babbel: Babbel یک پلت فرم آموزش زبان پولی است که درس ها و تمرین های تعاملی را برای کمک به یادگیری زبان آلمانی ارائه می دهد. این دوره خودگام است و شامل ترکیبی از مواد صوتی و تصویری و همچنین فناوری تشخیص گفتار است که به شما در تمرین تلفظ کمک می کند.
  4. iTalki: iTalki یک پلت فرم آنلاین است که دانش آموزان را با معلمان خصوصی زبان ارتباط می دهد. می توانید معلمان آلمانی را در iTalki بیابید و با آنها برنامه ریزی کنید.
  5. Pimsleur: Pimsleur یک برنامه یادگیری زبان پولی است که از روشی منحصر به فرد مبتنی بر گوش دادن و صحبت کردن برای کمک به یادگیری زبان آلمانی استفاده می کند. این دوره به صورت خودکار است و شامل درس های صوتی است که می توانید به تنهایی یا در حال حرکت به آنها گوش دهید.
  6. Memrise: Memrise یک پلت فرم رایگان برای یادگیری زبان است که درس ها و تمرین های تعاملی را برای کمک به یادگیری آلمانی ارائه می دهد. این دوره خود گام است و شامل ترکیبی از مواد صوتی و تصویری و همچنین انواع بازی ها و فعالیت های آموزشی است.
  7. GermanPod101: GermanPod101 یک پلت فرم آموزش زبان پولی است که با ارائه درس های صوتی و تصویری و همچنین یادداشت های فرهنگی و سایر منابع به شما در یادگیری آلمانی کمک می کند. این دوره به صورت خود گام است و شامل انواع مواد آموزشی است.

اینها تنها چند نمونه از دوره های آموزشی آنلاین زبان آلمانی هستند که در دسترس هستند. ایده خوبی است که در مورد دوره های مختلف تحقیق و مقایسه کنید تا دوره ای را پیدا کنید که متناسب با سبک یادگیری و اهداف شما باشد.

پنج زبان راحت دنیا برای یادگیری

در اینجا پنج زبان وجود دارد که اغلب یادگیری آنها برای انگلیسی زبانان نسبتاً آسان است:

  1. اسپانیایی: اسپانیایی و انگلیسی از نظر واژگان، گرامر و تلفظ شباهت های زیادی دارند که یادگیری آن را برای انگلیسی زبانان آسان می کند.
  2. فرانسوی: زبان فرانسه و انگلیسی یک اصل و نسب مشترک و شباهت های زیادی از نظر واژگان، دستور زبان و تلفظ دارند. زبان فرانسه نیز به طور گسترده ای در مدارس تدریس می شود که باعث می شود انگلیسی زبانان در دسترس تر باشند.
  3. ایتالیایی: ایتالیایی یک زبان رومی است و از نظر واژگان و دستور زبان شباهت های زیادی با اسپانیایی و فرانسوی دارد. همچنین از الفبای آوایی استفاده می کند که یادگیری خواندن و نوشتن را برای انگلیسی زبانان آسان تر می کند.
  4. هلندی: هلندی و انگلیسی یک اصل و نسب مشترک و شباهت های زیادی از نظر واژگان و دستور زبان دارند. هلندی نیز یک زبان نسبتا کوچک است، با کمتر از 30 میلیون گویشور، که ممکن است یادگیری را برای انگلیسی زبانان آسان‌تر کند.
  5. پرتغالی: پرتغالی و اسپانیایی زبان های عاشقانه نزدیک به هم هستند و از نظر واژگان، دستور زبان و تلفظ شباهت های زیادی دارند. پرتغالی در تعدادی از کشورها از جمله برزیل که بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است صحبت می شود.

شایان ذکر است که اگرچه یادگیری این زبان‌ها برای انگلیسی‌زبانان نسبتاً آسان است، اما همچنان برای مهارت یافتن نیاز به تمرین و فداکاری مداوم دارند.

 

در پایان اگر ساکن شهرهای اصفهان، یزد و یاسوج هستید صفحات آموزش زبان آلمانی در اصفهان، آموزش زبان آلمانی در یزد و آموزش زبان آلمانی در یاسوج را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *