فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله قصد داریم تا سطوح زبان آلمانی را مورد بررسی قرار دهیم.

اغلب زبان آموزان با هدف تفریح، اشتغال و یا ادامه تحصیل در مقطع های متعدد دانشگاهی، سعی به فراگیری زبان آلمانی دارند.

رتبه نخست اقتصاد این کشور و همین طور وجود خوشنام ترین و مشهورترین کمپانی های دنیا در این کشور اروپایی، سبب گردیده که اغلب افراد قصد مهاجرت به این کشور اروپایی را داشته باشند تا از مزایا و امکانات رفاهی آن بهره مند شوند.

آگاهی کافی در سطوح مختلف زبان آلمانی که از نظر سطح بین المللی و داخلی بسیار موفق است، قطعا آینده روشنی را می تواند برای اکثر دانشجویان خارجی به دنبال داشته باشد.

سطوح زبان آلمانی

در اینجا جدولی وجود دارد که سطوح زبان آلمانی را به ترتیب مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) نشان می دهد:

مرحله شرح
A1 پیشرفت یا مبتدی
A2 Waystage یا Elementary
B1 آستانه یا متوسط
B2 برتری یا متوسط ​​بالا
C1 مهارت عملیاتی موثر یا پیشرفته
C2 تسلط یا مهارت

این سطوح سیستم استانداردی را برای سنجش مهارت زبان ارائه می‌دهند که ارتباط زبان‌آموزان، مؤسسات آموزشی و کارفرمایان را در مورد مهارت‌های زبانی افراد آسان‌تر می‌کند.

دلایل متعددی برای فراگیری زبان آلمانی در این کشور اروپایی وجود دارد

به طورکلی دلایل متعددی برای فراگیری زبان آلمانی در این کشور اروپایی وجود دارد که سعی داریم در ادامه، توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

در این راستا می توانید از تجربیات استاد پوریا خانی بهره مند شوید. استاد پوریا خانی، دارای تحصیلات آکادمیک می باشند که دوره های گوناگون آموزشگاه ها را گذرانده اند.

همچنین استاد پوریا خانی، بیش از 7 هزار زبان آموز موفق داشتند که آمار و میزان رضایتمندی دانشجویان از شیوه کار استاد، در سایت کارنامه های قبولی آکادمی موجود است.

ویدئو سطوح زبان آلمانی

آکادمی استاد پوریا خانی دارای بیش از 30 استاد مجرب و زبده می باشد که مدیریت این مجموعه موفق و بی نظیر، بر عهده استاد پوریا خانی می باشد.

اینفوگرافیک سطوح زبان آلمانی

اینفوگرافیک سطوح زبان آلمانی
اینفوگرافیک سطوح زبان آلمانی

 اگر مایلید تا درباره سطوح زبان آلمانی، اطلاعات لازم را دریافت کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

تنوع زبان آلمانی

سطوح زبان آلمانی را نام ببرید.

مزایای گواهینامه سطح B1

اهمیت مدرک B1 زبان آلمانی

چه مدت زمان نیاز است تا مدرک سطح (B2)  زبان آلمانی را دریافت کنید؟

مدرک IELTS

نکات کلیدی برای دریافت گواهینامه (C1)  زبان آلمانی

آمادگی سطوح مختلف زبان آلمانی با استاد پوریا خانی

مدت زمان اخذ گواهینامه سطوح زبان آلمانی را توضیح دهید.

کاربردهای زبان آلمانی

آزمون های مورد تایید زبان در کشور آلمان

سطوح زبان آلمانی برای دریافت پاسپورت کشور آلمان

نتیجه گیری

 

تنوع زبان آلمانی

تنوع زبان آلمانی
تنوع زبان آلمانی

یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی که مردم آن به زبان آلمانی گفت و گو می کنند، کشور آلمان است که زبان رسمی آن ها، زبان آلمانی است.

این کشور دارای شانزده ایالت است و از صنعتی ترین کشورهای دنیا به شمار می آید. بهتر است بدانید که جمعیت کشور آلمان بیش از هشتاد میلیون نفر است که تقریباً نود و سه درصد آن آلمانی و مابقی آن را تبعه خارجی تشکیل می دهند.

گفتنی است که محاوره نود و پنج درصد از مردم این کشور به زبان آلمانی انجام می شود. نگارش و گفتارهای متعددی همچون آلمانی عالی، آلمانی- سوییسی و آلمانی پنسیلوانیا در رابطه با این زبان وجود دارد.

البته در خصوص دستور زبان این کشور هم بایستی متذکر شویم که تغییرات گسترده ای بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شد تا به شکل جدید امروزی، قواعد و حتی گرامر آن تغییر یابد.

سطوح زبان آلمانی

سطوح زبان آلمانی
سطوح زبان آلمانی

سطح A1 زبان آلمانی

نخستین و در عین حال پایین ترین سطح در گواهینامه زبان آلمانی به سطح A1) ) اختصاص دارد که بهتر است برای تایید مهارت در این زبان، مدرک معتبری را دریافت کنید.

برای سنجش پایه مهارت در این زبان، Goethe Zertifikat مهمترین و معروف ترین آزمون ها را به شکل بین المللی در کلیه کشورهای دنیا برگزار می کند.

این سطح مختص مکالمات متداول و روزمره است و به طور معمول با اهداف شغلی در سطح ابتدایی مورد توجه مهاجران عزیز قرار گرفته است.

گواهینامه این سطح بسیار ارزشمند و معتبر به منظور تایید توانایی زبان آلمانی شما محسوب می شود

در واقع گواهینامه این سطح بسیار ارزشمند و معتبر به منظور تایید توانایی زبان آلمانی شما محسوب می شود. چنانچه به ادامه تحصیل و یا کار در این کشور اروپایی در Switzerland، Austria و یا آلمان تمایل دارید، بایستی برای دریافت گواهینامه فوق اقدام کنید.

باید گفت که شما برای ازدواج در این کشور هم به گواهینامه  (A1) نیاز دارید. به طورکلی مدرک فوق بیانگر این است که داوطلبین مهارت های زبان اصلی کشور آلمان را کسب نموده اند.

محتوای آزمون فوق از بخش هایی نظیر شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری تشکیل شده است که در کل دنیا به یک شکل برگزار و برآورد می شود.

البته بسیار مهم است که زبان آلمانی را چگونه و نزد چه کسی آموزش می بینید. زیرا چنانچه توسط یک استاد کم مهارت آموزش ببینید، از اساس در یادگیری لهجه ها، تلفظ، ساختارها و … به مشکل می خورید. لذا توصیه اکید می شود از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی استفاده نمایید.

سطح (A1-1)

در واقع این سطح از زبان آلمانی سطح پایه است که در آن درخواست کننده می تواند به شکل کامل خود را معرفی کند و در ارتباطات روزمرگی، به راحتی سوالات خود را مطرح کند.

سطح (A1-2)

داوطلبان در سطح فوق، شناخت کافی نسبت به کلیت زبان آلمانی را به دست می آورند.

سطح (A2) زبان آلمانی

درخواست کننده در سطح فوق می تواند پس از پایان سطح (A2)  واژه های بسیاری را در رابطه با مطالب معین نظیر اطلاعات در خصوص خرید، فضای پیرامون و کار، خود و اعضای خانواده به درستی درک کند و منظور خود را در وضعیت های عادی و ساده به راحتی بیان کند.

در اصل متقاضی در ارتباط با نوشته ها، نشانه ها و یا حتی شنیدن، اطلاعات بیشتری را به دست می آورد.

بعضی از مراکز آموزشی معتبر این فرصت را برای درخواست کنندگان فراهم می کنند تا دانشجویان با حداقل گواهینامه زبان آلمانی سطح (A2)  پذیرش و سپس گواهینامه لازم را با هدف تحصیل نشان دهند.

معمولا گواهینامه زبان (C1)  و (B2)  مورد تایید بیشتر دانشگاه ها بوده و گواهینامه فوق تنها برای تحصیل به زبان رسمی این کشور کافی نیست. به منظور ارتقای سطح دانش زبان آلمانی، بهترین و موثرترین اقدام، زندگی در کشور آلمان است.

سطح (A2-1)

شما با فراگیری این سطح از زبان آلمانی می توانید علایق و مهارت های خود را معرفی کنید.

سطح (A2-2)

دارندگان این گواهینامه، تبحر و توانایی کافی در بیان موضوعات مختلف دارند.

دوره های متعددی که در این سطح مشخص می شود، با شرایط زندگی و نیازهای شما متناسب است. محتوای کلی این سطح شامل reading، listening، writing، speaking است.

در واقع سطح فوق، گامی سخت از تست قبلی است زیرا همان طور که گفتیم، داوطلب در مکالمات خود بایستی لغات بیشتری را به کار ببرد و درباره مباحث بیشتری گفت و گو کند.

گواهینامه زبان آلمانی (B1)

این مدرک در سطح فوق برای مهاجرت شغلی به کشور آلمان نیاز است و مورد تایید کنسولگری این کشور است. پذیرش درخواست کنندگان در این آزمون و وصول گواهینامه سطح  (B1) بیانگر مهارت مستقل به زبان آلمانی است.

داوطلب با گرفتن گواهینامه فوق، مهارت کافی در به کارگیری از زبان استاندارد و رسمی در راستای برطرف کردن نیازهای مهم در این کشور را داراست.

در مجموع درخواست کننده با در اختیار داشتن این گواهینامه معتبر می تواند در سفرهای تحصیلی و یا شغلی خود در ارتباطات معمولی روزانه خود شرکت نموده و از واژگان مناسب در مکالمات خود استفاده کند.

مزیت های دریافت گواهینامه (b1)

مزیت های دریافت گواهینامه (b1)
مزیت های دریافت گواهینامه (b1)

با توضیح در مورد مدرک سطح b1 که یکی دیگر از سطوح زبان آلمانی است، بهتر است به مزیت های این گواهینامه معتبر اشاره کنیم.

در حقیقت دارندگان مدرک فوق این امکان را دارند که درباره مباحث روزانه مانند دانشگاه، مدرسه، اوقات فراغت و یا محل کار به آسانی و به زبان رسمی این کشور گفت و گو کنند.

درخواست کنندگان با دریافت این مدرک، توانایی صحبت و ارتباط با آلمانی زبانان و برطرف کردن خواسته های خود در این کشور، می توانند اقامت به یادمانی را داشته باشند.

دارندگان مدرک سطح (b1) توانایی معرفی خود را به شکل جامع و کامل دارند

دارندگان مدرک سطح (b1) توانایی معرفی خود را به شکل جامع و کامل دارند و درباره مسائل کلی معنی واژه های ابتدایی را به درستی درک خواهند کرد.

با دریافت مدرک فوق، درخواست کننده می تواند مجوز کار در کشورهای آلمانی زبان را وصول کند. همچنین تحصیلات خود را در کشورهایی از جمله سوئیس، اتریش و یا آلمان ادامه دهد.

با استفاده از دوره های نیمه فشرده استاد پوریا خانی، می توانید این سطح را در طول 6 ماه بگذرانید. البته اتمام دوره، به توانایی شما و زمان صرف شده برای یادگیری زبان بستگی دارد. این دوره ها نه آن قدر فشرده هستند که نکات مهم آموزشی از قلم بیفتد و نه چنان طولانی که سبب دلسرد شدن شما از آموزش شود.

اهمیت مدرک B1 زبان آلمانی

اهمیت مدرک B1 زبان آلمانی
اهمیت مدرک B1 زبان آلمانی

مراکز آموزش عالی این کشور برحسب رتبه بندی جهانی و همینطور شرایط پذیرش، از درخواست کنندگان ادامه تحصیل در این مراکز، گواهینامه زبان سطح  (b1) را تقاضا می کنند.

به طورکلی یکی از اصلی ترین شرایط وصول پاسپورت تحصیلی این کشور اروپایی، ارائه گواهینامه زبان b1 است.

برمبنای درخواست بسیار متقاضیان بین المللی برای وصول پاسپورت تحصیلی کشور آلمان، موسسات متعددی در ایران و یا حتی سایر کشورهای دنیا اقدام به برگزاری آزمون سطوح زبان آلمانی به خصوص در سطح فوق می کنند.

این سطح از زبان آلمانی مخصوص درخواست کنندگانی است که تمایل به مهاجرت به این کشور اروپایی را برای ادامه تحصیل و یا حتی  سایر اهداف خود دارند و به استنباط زبان آلمانی و مکالمات ساده نیاز دارند.

هم اکنون این کشور، پاسپورت دوره زبان در دانشگاه های آلمان را برای درخواست کنندگان ایرانی صادر نخواهد کرد

هم اکنون این کشور، پاسپورت دوره زبان در دانشگاه های آلمان را برای درخواست کنندگان ایرانی صادر نخواهد کرد و داوطلب این امکان را دارد که با وصول پذیرش تحصیلی، از کالج های این کشور اروپایی و ورود به آن در دوره های آمادگی مرتبط به زبان فوق شرکت کنند.

مدرک فوق را می توان تا حدی با گواهینامه IELTS مقایسه کرد. به این صورت که گواهینامه سطح  (B1)زبان آلمانی برابر گواهینامه IELTS در سطح (4) و یا (5) است.

بنابراین باید گفت که گرفتن این مدرک که از معتبرترین و در عین حال مهمترین سطوح زبان آلمانی است، امری آسان است. به طوری که شما با گذراندن 1 الی 2 ترم از این زبان، مهارت های کافی را دریافت خواهید کرد.

گفتنی است داوطلب با ارائه توانایی زبان انگلیسی و لغات ذهنی آن، امکان فراگیری بهتر زبان آلمانی را داراست. همان طور که می بینید، بدون مدرک زبان، نمی توان برای مهاجرت اقدام نمود. بنابراین گذراندن دوره های آموزشی استاد پوریا خانی، بسیار مهم است.

استفاده از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی برای آموزش زبان آلمانی در یاسوج بسیار مفید موثر می باشد.

مدت وصول گواهینامه سطح (B1) زبان آلمانی

مدت وصول گواهینامه سطح (B1) زبان آلمانی
مدت وصول گواهینامه سطح (B1) زبان آلمانی

داوطلب برای گرفتن گواهینامه فوق بایستی بین سیصد و پنجاه تا ششصد و پنجاه واحد درسی را به مدت چهل و پنج دقیقه پشت سر بگذارد.

معمولاً دریافت مدت زمان یادگیری زبان آلمانی برای این سطح از زبان، تقریباً 2 ترم آموزشی است. دقت داشته باشید که پیش نیاز این دوره داشتن گواهینامه زبان آلمانی  (A2) است.

در مجموع به منظور وصول مدرک فوق به شیوه حضور در کلاس های زبان آلمانی در داخل کشور به شکل فشرده، تقریباً دوازده ماه زمان نیاز است.

علاوه بر این تقریباً سه الی شش ماه زمان نیاز است تا داوطلبی که در این کشور اروپایی اقامت دارد، برای گرفتن گواهینامه سطح  (B1) اقدام کند.

مدرک B1-1

دارندگان این گواهینامه معتبر که از دیگر سطوح زبان آلمانی است، توانایی علمی در تعامل رابطه با زندگی و جامعه در این کشور اروپایی را به طور کامل می آموزند. مدرک فوق از جمله گواهینامه های مورد تایید کنسولگری این کشور است.

مدرک B1-2

گام فوق برای دستیابی توانایی های تخصصی در برقراری ارتباط با جامعه آلمانی زبان گزینه مناسبی است.

در خصوص سطوح متوسطه  (B1-1) و  (B1-2) زبان آلمانی باید گفت که متقاضی، قدرت درک معنای کلی را در موارد استاندارد دارد.

همچنین در خصوص مفاهیمی که ممکن است در محیط کاری و یا تفریح و حتی تحصیلی شما پیش آید، گفت و گو کنید. به راحتی می توانید از شرایطی که احتمال دارد برای شما در این کشور اروپایی اتفاق بیفتد، برآیید.

متون ساده درباره مسائلی که آشنایی کاملی با آن ها دارید و یا بیان علایق شخصی خود را خواهید داشت. درضمن دارندگان این مدرک می توانند اهداف، موقعیت، تجارب و حتی علایق خود را به شکل کوتاه با ذکر علت بازگو کنند.

سطح (B2)

دارندگان کمک هزینه تحصیلی رایگان، بایستی گواهینامه زبان آلمانی سطح فوق را دریافت کنند. لازم به ذکر است که موعد اعتبار گواهینامه فوق برای ادامه تحصیل بیست و چهار ماه و برای زندگی به صورت اقامت دائم است.

شما متقاضی محترم به منظور وصول این مدرک از سطوح زبان آلمانی به شصت ساعت زمان نیاز دارید.

کلیه دانشگاه ها و همینطور کنسولگری کشور آلمان دارندگان مدرک (B2)  را پذیرش می کنند. در واقع داوطلب با گرفتن این مدرک توانایی درک نکات سخت متن های پیچیده را دارد و می تواند مباحث و مطالب ذهنی را به درستی بفهمد.

داوطلب با گرفتن این مدرک می تواند بدون آمادگی قبلی گفت و گو کند

داوطلب با گرفتن این مدرک می تواند بدون آمادگی قبلی گفت و گو کند. آن ها با تجارب و توانایی هایی که در کسب این مدرک به دست آورده اند، می توانند به راحتی با شهروندان این کشور ارتباط برقرار کنند.

در ضمن آن ها کاملاً متوجه جزئیات و مباحث مهم مکالمات تلویزیونی و یا رادیویی خواهند شد. داوطلب علاوه بر توانایی های نوشتاری می تواند درباره مسائل تخصصی با لحاظ نمودن کلیه قواعد دستوری و همینطور گرامر زبان گفت و گو کنند.

آن ها با داشتن گواهینامه سطح  (B2) می توانند مشارکت فعال داشته و به آسانی نظرات خود را بیان کنند.

از مزایای یادگیری زبان آلمانی این سطح از زبان عبارتست از:

داوطلب به منظور وصول پاسپورت تحصیلی و یا حتی اقامت کاری در این کشور اروپایی، به ارائه گواهینامه سطح زبان (B2)  نیاز دارد.

اکثر معتبرترین مراکز آموزش عالی دنیا که از نظر رتبه بندی در سطح جهانی قرار دارند، به منظور گرفتن پذیرش تحصیلی، گواهینامه فوق را از فرد متقاضی تقاضا می کنند.

درخواست کننده با دریافت گواهینامه زبان فوق در کشورهایی مانند آلمان، اتریش و سوئیس می تواند مجوز کار دریافت نموده و به تحصیل در  این کشورها مشغول شود.

مدرک IELTS

مدرک IELTS
مدرک IELTS

این سطح از زبان آلمانی با گواهینامه زبان انگلیسی IELTS در حد (6) تا (7) قابل مقایسه است. داوطلبانی که گواهینامه زبان IELTS را دارا هستند و یا شناخت کافی به زبان انگلیسی دارند، به منظور وصول این گواهینامه با مشکل کمتری مواجه خواهند شد.

زیرا اغلب واژگان و کلمات هر دو زبان، هم ریشه هستند. همان طور که بیان کردیم، دارندگان این گواهینامه با تبعه آلمانی زبان می توانند به آسانی صحبت کنند.

نیاز به توضیح است که درخواست کنندگان بدون مدرک فوق، این امکان را دارند که با دریافت پاسپورت دوره زبان در دانشگاه های این کشور هم مهارت های مورد نیاز مرتبط به این سطح را آموزش ببینند.

به این ترتیب درخواست کنندگان بعد از حضور در دوره های فوق در دانشگاه های این کشور و دریافت مهارت زبانی مورد نیاز با دارا بودن گواهینامه فوق که معادل مدرک آیلتس است، می توانند در معتبرترین مراکز آموزش عالی تحصیلات خود را آغاز کنند.

مدت وصول مدرک (B2) زبان آلمانی

مدت وصول مدرک (B2) زبان آلمانی
مدت وصول مدرک (B2) زبان آلمانی

درخواست کنندگان برای گرفتن این گواهینامه بایستی بین ششصد تا هشتصد واحد درسی را در مدت زمان چهل و پنج دقیقه پشت سر بگذارد.

در مجموع، موعد دریافت گواهینامه (B2) با دوره های استاد پوریا خانی، تقریباً شش ماه است. گفتنی است که پیش نیاز این دوره داشتن گواهینامه زبان آلمانی در سطح  (B1) است. لازم به توضیح است که:

درخواست کنندگان ایرانی در داخل کشور برای دریافت این سطح از زبان آلمانی به شکل فشرده تقریبا به دوازده ماه زمان نیاز دارند.

همچنین زمان مورد نیاز به منظور وصول گواهینامه این سطح از زبان آلمانی برای درخواست کنندگانی که در این کشور اروپایی اقامت دارند، بین سه الی شش ماه است.

تسلط اولیه به زبان رسمی

گفتنی است که برای مهاجرت به این کشور اروپایی، تسلط اولیه به زبان رسمی این کشور و همینطور وصول گواهینامه زبان فوق ضروری است.

بهتر است بدانید که قالب مرجع زبان در کشورهای اروپایی به سطوح (A)، (C) و  (B) تقسیم می شود. در این سطح از مدرک فوق، دارندگان به زبان آلمانی تسلط کافی دارند. گفتیم که برای مهاجرت به این کشور اروپایی، داوطلب بایستی در آزمون های مرتبط شرکت نموده و سطح  (B1) و یا  (A1) را دریافت کند.

البته متقاضیانی که مایلند برای اقامت دائم این کشور تقاضا دهند، بایستی سطح پیشرفته این زبان یعنی سطح  (C2) و یا  (C1) را به سفارت آلمان ارائه دهند.

سطح (B2-1)

افراد در این سطح می توانند به راحتی با تبعه آلمانی زبان یک مکالمه روان را انجام دهند. موعد اعتبار این گواهینامه با هدف ادامه تحصیل، بیست و چهار ماه و همینطور برای زندگی دائمی است.

سطح (B2-2)

دارندگان این سطح، متون و موضوعات تخصصی مرتبط به رشته تحصیلی خود را به طور کامل متوجه می شوند.

مدت اعتبار این گواهینامه هم همچون مدرک قبلی است و تنها نکته مهمی که بایستی در خصوص دارندگان مدرک فوق متذکر شویم، این است که کالج های معتبر این کشور و حتی کنسولگری آلمان و مراکزی که در راستای استخدام متقاضیان خارجی فعالیت دارند، گواهینامه فوق را تایید می کنند.

سطح (C1) زبان آلمانی

پیشرفته ترین سطح گواهینامه زبان آلمانی به سطح فوق اختصاص دارد که متقاضی با در اختیار داشتن آن می تواند در موقعیت های غیر حرفه ی و یا تخصصی با سایرین ارتباط برقرار کند.

گفتنی است که این مدرک از دیگر گواهینامه های مورد تایید کنسولگری این کشور است.

اشخاصی که مایلند با هدف کار و یا تحصیل به کشور آلمان مهاجرت کنند، بایستی گواهینامه معتبری را ارائه دهند. در سطح فوق، درخواست کنندگان این توانایی را دارند که جملات طولانی را به طور کامل به کار ببرند و در فهم آن ها با مشکل خاصی مواجه نشوند.

در حقیقت این مدرک ثابت می کند که داوطلب مهارت های لازم مرتبط به زبان آلمانی را به صورت پیشرفته دریافت کرده است. شرکت در آزمون ها بیانگر این است که درخواست کننده می تواند بخش وسیعی از متون طولانی و پیچیده را متوجه شود و درباره مباحث سخت، نظرات روشن، مفصل و ساختار یافته ی را عرضه دارد.

سطح مرتبط برای حضور در مراکز آموزش عالی این کشور (C1) یا (B2) است.

افرادی که مایلند در کشورهایی از جمله سوئیس و یا اتریش تحصیل کنند، بایستی به این نکته توجه داشته باشند که سطح مرتبط برای حضور در مراکز آموزش عالی این کشور  (C1) یا (B2) است.

همان طور که بیان کردیم، این سطح از سطوح زبان آلمانی پیشرفته بوده و شخص می تواند به آسانی متن ها را مطالعه  نموده و موضوعات بیان شده در متون خاص نظیر ادبیات، علوم و یا اقتصاد را درک کند. گواهینامه فوق مشتمل بر گرامر پیشرفته و لغات پیچیده است.

نکات کلیدی برای دریافت گواهینامه (C1) زبان آلمانی

نکات کلیدی برای دریافت گواهینامه (C1) زبان آلمانی
نکات کلیدی برای دریافت گواهینامه (C1) زبان آلمانی

مهمترین مواردی که سبب می گردد درخواست کنندگان موفق به وصول گواهینامه فوق شوند، عبارتند از:

مطالعه متن ها با صدای بلند

این امر به بیان صحیح واژه ها به شما کمک می کند. هنگامی که متون به این شیوه ادا می شود، شخص صدای خود را می شنود و درنتیجه فهم بهتری از مطالب خواهد داشت.

فراگیری واژگان بیشتر

مهم است که در سطح فوق، اشخاص کلمات بسیاری را درک کنند و لغات متعددی را به کار ببرند.

استماع به رادیو و یا تماشای فیلم به زبان اصلی (آلمانی)

این امر به داوطلبین کمک می کند تا مهارت های شنوایی خود را تا حد قابل توجهی بالا ببرند.

حضور در دوره های زبان و یادآوری

حضور در این دوره های آموزشی، اقدامی موثر و مفید است، اما پیوسته مواردی که متقاضیان در این دوره ها آموزش می بینند و یا حتی می نویسند، بسیار فرار هستند. لذا، بهتر است کلمات را در طی روز چندین بار تکرار کنید.

مطالعه کتب آلمانی

شاید خواندن کتاب های آلمانی زبان کمی سخت و دشوار باشد. بنابراین، نیاز نیست تا اشخاص برای هر واژه به فرهنگ لغات مراجعه کند، بلکه آن ها مفهوم لغات را به آسانی از داخل متن متوجه خواهند شد.

پیشنهاد می کنیم از پست دانلود کتاب SICHER دیدن کنید.

مطالعه روزنامه

مطالعه روزنامه
مطالعه روزنامه

علاوه بر فراگیری زبان آلمانی، مزیت های متعددی در مطالعه روزنامه وجود دارد. این امر به درخواست کنندگان کمک می کند تا به آسانی در مسائل متعدد گفت و گو کنند.

شیوه های نامبرده از جمله مواردی است که به دریافت گواهینامه زبان آلمانی سطح (C1) کمک می کند.

سطح (C2)

در واقع این سطح از زبان آلمانی از دوره های فوق پیشرفته تر است که می توانید درک کاملی از آنچه که می خوانید و یا حتی می شنوید را داشته باشید.

شما این توانایی را دارید که خلاصه ای از اطلاعات دریافتی داشته باشید و موضوع گزارشات را با ساختاری جدید و یکپارچه بیان کنید.

با دریافت این گواهینامه می توانید به طور دقیق و فصیح، منظور خود را کاملاً بیان کنید و در شرایط سخت، تفاوت های مفهومی را تکفیک کنید. در اصل سطح فوق همچون شخصی است که به زبان مادری تسلط کافی دارد.

افرادی که به خواندن کتب متعدد به زبان رسمی این کشور و یا مقاله های علمی و تفحص متن های کنفراس علاقه دارند

به طورکلی افرادی که به خواندن کتب متعدد به زبان رسمی این کشور و یا مقاله های علمی و تفحص متن های کنفراس علاقه دارند، می توانند در دوره های فوق شرکت کنند.

متقاضیان تحصیل، مهاجرت و یا اشتغال در این کشور اروپایی هم می توانند از این دوره ها بهره مند شوند.

با توضیح در مورد سطوح زبان آلمانی، در انتها خاطر نشان می شویم که بدون مدرک زبان، شما هیچ اقدامی برای مهاجرت نمی توانید انجام دهید.

لذا، چنانچه تمایل به مهاجرت به این کشور اروپایی را دارید، حتماً بایستی دوره های مهارت های زبان آلمانی را با استفاده از دوره های استاد پوریا خانی جدی بگیرید.

آمادگی سطوح مختلف زبان آلمانی با استاد پوریا خانی

آمادگی سطوح مختلف زبان آلمانی با استاد پوریا خانی
آمادگی سطوح مختلف زبان آلمانی با استاد پوریا خانی

در ابتدا باید گفت که هر متقاضی این امکان را دارد که به مهارت نسبی در رابطه با شیوه برگزاری آزمون های مختلف زبان آلمانی دست یابد.

شما مهاجر محترم می توانید به منظور فراگیری زبان آلمانی، از دوره های آموزشی خط به خط استاد پوریا خانی بهره مند شوید. به منظور جلوگیری از اتلاف زمان و تسریع در زمان یادگیری، می توانید از کیفیت بالای این دوره ها برخوردار شوید.

استاد با گذراندن دوره های آموزشگاهی و همینطور تحصیلات دانشگاهی و کسب تجارب و مهارت های بسیار، توانسته اند آموزش های لازم را به بالغ بر هفت هزار زبان آموز ارائه دهند.

اغلب آمار قبولی در دوره های آموزشی زبان آلمانی و حتی رضایت زبان آموزان مختص استاد است.

دوره های آموزشی Online نیستند

زیرا وی سعی نموده است تا در دوره های خود، آموزش خط به خط را به متقاضیان عرضه دارد. لازم به توضیح است که دوره های آموزشی Online نیستند و این امکان برای شما فراهم شده است تا با ضبط ویدیوهای آموزشی و همینطور جزوات لازم، زبان آموز را به صورت پیوسته پشتیبانی کند.

خط به خط بودن این دوره ها سبب گردیده که زبان آموزان به شکل مادام العمر پشتیبانی شوند و در موارد لزوم از نکات آموزشی آن برخوردار شوند.

دوره هایی که توسط استاد پوریا خانی به زبان آموزان در دوران کرونا ارائه شده، نشان داد که شما برای شرکت در کلاس های حضوری بایستی زمان زیادی را اختصاص دهید که می تواند زمانبر باشد

دوره هایی که توسط استاد پوریا خانی به زبان آموزان در دوران کرونا ارائه شده، نشان داد که شما برای شرکت در کلاس های حضوری بایستی زمان زیادی را اختصاص دهید که می تواند زمانبر باشد. مدیریت مجموعه برعهده استاد خانی است که بایستی متذکر شد بالغ بر سی استاد در این آکادمی حضور دارند.

بایستی متذکر شد که:

آموزش زبان آلمانی را تحت نظر استادان متخصص و خبره در این امر همچون استاد پوریا خانی انجام دهید زیرا انتخاب استادان بی تجربه سبب می گردد تا یادگیری شما از اساس با مشکل مواجه شود و لهجه، تلفظ و یا حتی ساختار اشتباهی را در رابطه با این زبان فرا بگیرید.

سهولت و دسترسی مداوم و همیشگی به ویدیوهای آموزشی

برای سهولت و دسترسی مداوم و همیشگی به ویدیوهای آموزشی، زبان آموزان می توانند به سایت آکادمی مراجعه کنید.

همان طورکه گفتیم، استاد پشتیبانی دوره ها را برعهده دارد. به منظور فراگیری تمامی نکات آموزشی، استاد پوریا خانی سعی نموده است تا دوره های آموزشی را به طور نیمه فشرده در اختیار متقاضیان قرار دهد.

بطور معمول این دوره ها تا پایان سطح (B1)، شش ماهه است. گفتنی است که مدت اتمام دوره ها و دستیابی به سطح لازم در سطوح زبان آلمانی، به زمان و توانایی داوطلب بستگی دارد.

علاوه بر دوره های عمومی، دوره های طلایی نیز ارائه شده اند که شامل دوره طلایی گفتار (مربوط به نامه نگاری، ایمیل زدن و …) و دوره طلایی نوشتار می باشد. علاوه بر نکاتی که در دوره های عمومی بیان شده است، دوره های طلایی استاد پوریا خانی، شامل نکات مهم و جمع بندی شده می باشد.

مدت زمان وصول مدرک سطوح زبان آلمانی

 

با توضیحات بیان شده در خصوص سطوح زبان آلمانی، لازم است در این بخش از مقاله به زمان دریافت گواهینامه زبان آلمانی در سطوح مختلف اشاره کنیم:

مدت وصول گواهینامه زبان آلمانی سطح  :(A1)

به منظور فراگیری از این سطح از زبان آلمانی که در واقع پایین ترین و نخستین سطح به شمار می آید، زبان آموز بایستی به شکل متوسط صد و بیست ساعت آموزش را پشت سر گذارد.

متقاضیان محترم این امکان را دارند که با مرور و تمرین بسیار، تنها در بیست روز از طریق دوره های نیمه فشرده آموزشی استاد پوریا خانی، به این سطح از زبان آلمانی دست یابند.

مدت اخذ گواهینامه زبان آلمانی سطح :(A2)

 صد و بیست ساعت زمان برای فراگیری این سطح از زبان آلمانی نیاز است تا داوطلب بتواند با آلمانی زبانان در حد مقدماتی، رابطه برقرار کند.

مدت دریافت مدرک زبان آلمانی سطح :(B1)

در این سطح از سطوح زبان آلمانی، داوطلب این توانایی را دارد که متن های ساده را به راحتی بخواند و محتوای آن را درک کند.

اشخاصی که مایلند این زبان را به طور کامل فرا بگیرند و در معتبرترین مراکز آموزشی این کشور تحصیل کنند، موعد وصول گواهینامه فوق امری ضروری برای آن ها است.

به این علت که سطح فوق در حقیقت پیش نیاز دریافت گواهینامه  (B2) زبان آلمانی است. لذا، به دلیل این که اغلب اشخاص مدت کوتاهی برای آموزش زبان آلمانی در اختیار دارند، در نتیجه موعد اخذ گواهینامه  (B1) بسیار مهم است.

معمولاً زمان دریافت گواهینامه فوق بیست و چهار هفته است و چنانچه زبان آموز به شکل فشرده از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی استفاده کند، ممکن است مدت اخذ این مدرک تقریباً تا هجده هفته به طول انجامد.

زمان اخذ گواهینامه زبان آلمانی سطح B2)):

معمولا مدت دریافت این مدرک، سی و چهار هفته است اما در صورتی که شما به طور فشرده این دوره ها را پشت سر گذارید، می توانید طی بیست و چهار هفته، گواهینامه فوق را کسب کنید.

همان طور که بیان کردیم، این بازه زمانی به توانایی فرد متقاضی بستگی دارد. به این صورت که به هر میزان که شما در طی روز لغات ضروری آلمانی و واژه های متعدد زبان آلمانی را تکرار و مرور کنید، مدت یادگیری شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

مدت وصول گواهینامه زبان آلمانی سطح :(C1)

تلاش بیشتری برای دستیابی به سطح فوق نیاز دارید. به این علت که شخصی که در این سطوح از زبان آلمانی قرار دارد، بایستی این توانایی را داشته باشد که در حد عالی و به طور کامل با آلمانی زبانان گفت و گو کند.

آن ها می توانند مطالب تخصصی را مطالعه نموده و در زمینه های متعدد با سایرین مذاکر کنند. دستیابی به سطح فوق امری سخت نیست، بلکه با اندکی تلاش می توانید در یک بازه زمانی شش ماهه، مدرک زبان آلمانی در سطح  (C1) را دریافت کنید.

تمرین و استمرار بسیار و پیاپی می تواند این بازه زمانی را کاهش دهد و در نتیجه، شخص گواهینامه فوق را سریعتر به دست آورد.

گفتنی است که متقاضیان مقطع PhD دکتری که در معتبرترین مراکز آموزشی آلمانی زبان قصد ادامه تحصیل دارند، بایستی مدرک فوق را دریافت کنند.

زمان دریافت گواهینامه زبان آلمانی سطح :(C2)

متقاضی با مطالعه دقیق و بسیار این زبان و به کارگیری از مناسب ترین راهکارهای آکادمی استاد پوریا خانی، می تواند اطلاعات لازم را دریافت نموده و در یک بازه زمانی کوتاه شش ماهه به سطح فوق که بالاترین سطوح زبان آلمانی به شمار می آید، دست یابد.

کاربردهای زبان آلمانی

کاربردهای زبان آلمانی
کاربردهای زبان آلمانی

از متداولترین زبان هایی که در اغلب کشورهای اروپایی طرفداران بسیاری دارد، زبان آلمانی است که بسیار حائز اهمیت است.

بررسی های انجام شده حاکی از آن است که تقریباً نود و پنج میلیون نفر از گویشوران در اروپا به زبان آلمانی تسلط و مهارت کافی دارند.

از سوی دیگر جمهوری فدرال آلمان از برترین شرکای اقتصادی کشورمان از پیش و یا پس از انقلاب بوده و همین امر سبب گردیده که شرایط دوستانه و مطلوبی با کشور ایران داشته باشد. این موضوع برای اشخاصی که در امر صادرات و یا واردات فعالیت دارند و یا حتی تجار، امری بسیار مهم تلقی شود.

لذا، یادگیری زبان آلمانی برای این گروه از متقاضیان الزامی است تا بتوانند به آسانی با شرکای آلمانی زبان خود ارتباط برقرار کنند و به فروشندگان و یا خریداران آلمانی، منظور خود را به طورکامل بیان کنند.

پیشرفته ترین کشور دنیا، جمهوری فدرال آلمان است

همان طور که می دانید، پیشرفته ترین کشور دنیا، جمهوری فدرال آلمان است که می توان آن را مرهون معتبرترین کالج های این کشور دانست.

اغلب دانشجویان بین المللی قصد دارند تا با کسب بورسیه از برترین دانشگاه های کشور آلمان، تحصیلات خود را ادامه دهند و معتبرترین گواهینامه تحصیلی را به دست آورند.

برای ورود به کالج و اخذ کمک هزینه های تحصیلی، دانشجویان بایستی به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند در کنفرانس های علمی، شرکت کرده و مضامین مطالب را به خوبی درک کنند.

ممکن است یکی از کاربردی ترین زبان ها در دنیا، زبان انگلیسی باشد

ممکن است یکی از کاربردی ترین زبان ها در دنیا، زبان انگلیسی باشد. همچنین در اغلب کشورهای اروپایی، این زبان از متداولترین زبان ها است؛ اما اغلب آلمانی زبانان به زبان انگلیسی مسلط نیستند و ممکن است این موضوع برای آن ها دردسرساز شود.

به این ترتیب چنانچه قصد مهاجرت به کشوری را دارید و یا مایلید تجارت و یا تحصیلات خود را ادامه دهید، توصیه می شود حتماً زبان اصلی آن کشور را فرا گیرید.

براساس ضوابط مهاجرتی این کشور اروپایی، در صورتی که مایلید بنا بر هر دلیلی به آلمان مهاجرت کنید، دارا بودن گواهینامه  (B2) زبان آلمانی از جمله مدارک الزامی محسوب می شود و ارائه آن به سفارت آلمان برای پذیرش امری مهم تلقی می شود.

آیا آموزش سطوح زبان آلمانی سخت و دشوار است؟

آیا آموزش سطوح زبان آلمانی سخت و دشوار است؟
آیا آموزش سطوح زبان آلمانی سخت و دشوار است؟

بدون شک زبانی که هر فرد می تواند به آسانی آن را بیاموزد، زبان مادری است.

فراگیری سایر زبان ها به پشتکار و سعی شخص متقاضی بستگی دارد که بایستی متذکر شد که چنانچه از دوران کودکی آموزش خود را شروع کرده باشید، این امر سبب سهولت آموزش می شود.

به این علت که بخشی از مغز که مسئولیت فراگیری زبان را برعهده دارد، اطلاعات بهتری را ثبت و ذخیره می کند.

افرادی که تسلط کافی به هر دو زبان دارند، یادگیری سایر زبان ها برای آن ها راحت تر است

به این ترتیب افرادی که تسلط کافی به هر دو زبان دارند، یادگیری سایر زبان ها برای آن ها راحت تر است و می توانند صحبت کنند.

اما چنانچه مایلید آموزش زبان آلمانی را به تازگی شروع کنید، فقط کافی است با مشخص کردن اهداف خود از مهاجرت به این کشور اروپایی، اقدامات لازم را انجام دهید و از دوره های آموزشی طلایی استاد پوریا خانی استفاده کنید.

این دوره ها به دو دسته گفتاری مرتبط به ایمیل زدن، نامه نگاری و غیره و نوشتاری که همچون دوره های عمومی فوق العاده است، تقسیم می شوند.

علاوه بر موارد کاربردی که در دوره های عمومی عنوان می شود، مهمترین نکات همراه با جمع بندی آموزش در این دوره ها گردآوری شده است که در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار می گیرد.

آزمون های مورد تایید زبان در کشور آلمان

آزمون های مورد تایید زبان در کشور آلمان
آزمون های مورد تایید زبان در کشور آلمان

به طور معمول زمان تقاضای پاسپورت در سفارت این کشور، باید مهارت های مرتبط به این زبان تایید شود و گواهینامه زبان آلمانی به منظور مهاجرت به کنسولگری عرضه گردد.

بهتر است بدانید که بدون مدرک مورد نیاز، تقاضای شما برای پاسپورت این کشور میسر نخواهد بود. درخواست کننده وصول گواهینامه فوق بایستی مدرک یکی از تست های استاندارد این زبان که با  (ALTE) مطابقت دارد را همراه با مدارک خواسته شده به سفارت آلمان ارائه دهد.

در حال حاضر مستندات زبان مورد قبول کنسولگری این کشور عبارتند از:

گواهینامه آزمون TELC:

این تست ها بر مسائلی نظیر زبان پزشکی، پرستاران و همچنین زبان در فضای شغلی و یا کالج ها تمرکز یافته اند. مدرک فوق برای تقاضای پاسپورت، مجوز تابعیت و یا اقامت پذیرفته می شود.

گواهینامه آزمون آلمانی DTZ برای مهاجران:

این مدرک از جمله گواهینامه های خاص مهاجران به این کشور اروپایی است. لازم به توضیح است که قبولی در آزمون فوق برابر رسیدن به سطح  (B1) و یا  (A2) زبان آلمانی است.

گواهینامه آزمون OSD:

تست فوق با معیارهای بین المللی برابری دارد و باید گفت که در پنجاه دانشگاه سوئیس، آلمان و یا اتریش همچون سندی به منظور تایید مهارت به زبان آلمانی معرفی می شود.

گواهینامه آزمون Test Daf:

آزمونی جامع و کامل که تسلط زبان آلمانی خواسته شده برای درخواست کنندگان تحصیل در معتبرترین دانشگاه ها در کشور آلمان را مورد بررسی و برآورد قرار می دهد.

گواهینامه آزمون DSH:

تستی به منظور دانشجویان بین المللی که قصد پذیرش در معتبرترین دانشگاه های آلمانی زبان را دارند. همچنین سند فوق مورد نیاز اشخاصی است که به منظور کسب صلاحیت شغلی به گواهینامه آلمانی احتیاج دارند.

سطوح زبان آلمانی برای دریافت پاسپورت کشور آلمان

سطوح زبان آلمانی برای دریافت پاسپورت کشور آلمان
سطوح زبان آلمانی برای دریافت پاسپورت کشور آلمان

هدف از تسلط به زبان آلمانی، ارائه حداقل زبان آلمانی در سطح  (A1) برحسب CEFR است. به عبارتی شما متقاضی عزیز این توانایی را دارید که جملات روزانه و یا عبارات بسیار آسان نظیر پرسیدن نشانی را به درستی درک کرده و آن ها را به کار ببرید.

شما بایستی خود و یا سایر اعضای خانواده خود را به راحتی معرفی کنید و سوالات مرتبط در خصوص محل زندگی و یا جزئیات فردی را بازگو کنید.

اگر چه، طرف مقابل هم بایستی به صورت روشن و مشخص گفت و گو کند و قصد همکاری داشته باشد. درضمن بایستی این توانایی را داشته باشید که اندکی آلمانی بنویسید. مثلاً قسمت های مرتبط به نام، نشانی و یا حتی ملیت را باید در فرم های متداول تکمیل کنید.

برای شناخت بیشتر از سطوح زبان آلمانی، در ادامه، مستندات زبان مورد قبول کنسولگری این کشور را برای هر یک از انواع پاسپورت های عنوان شده بیان خواهیم کرد:

پاسپورت سرمایه گذاری:

متقاضیان برای اخذ این گذرنامه بایستی طبق ضوابط CEFR حداقل دارای مدرک  (B1) زبان آلمانی باشند تا با ارائه دیگر مستندات مورد نیاز، بتوانند ویزای فوق را دریافت کنند.

پاسپورت شغلی برای افراد حرفه ای واجد شرایط:

این گروه از درخواست کنندگان علاوه بر ارائه دیگر مدارک خواسته شده، بایستی دارای گواهینامه سطح  (B1) زبان آلمانی باشند.

EU BLUE CARD:

یکی از مجوزهای اقامت کشور آلمان برای اشخاص متخصص، Blue Card است. چنانچه دارای مدرک آکادمی هستید و همینطور موقعیت شغلی مناسبی در این کشور اروپایی به شما توصیه می شود، این امکان را دارید که برای ویزای فوق اقدام کنید. در واقع دارندگان این ویزا مجوز کار و یا اقامت در این کشور اروپایی را دارند.

در صورتی که حداقل گواهینامه زبان آلمانی شما در حد  (B1) است، از این فرصت برخوردارید تا با تایید آن بعد از بیست و یک ماه، اقامت دائم آلمان را دریافت نموده و از مزایای آن برخوردار شوید.

Job Seeker Visa:

دارندگان این پاسپورت که در واقع نوعی مجوز اقامت محسوب می شود، این امکان را برای شما فراهم می کند تا در یک بازه زمانی شش ماهه، شغل مناسب مرتبط به رشته تحصیلی خود را پیدا کنید.

به منظور واجد شرایط بودن تقاضای پاسپورت فوق، معیارهای متعددی از سوی دولت این کشور تعیین می شود که یکی از مهمترین آن ها ارائه گواهینامه سطح  (B1) زبان آلمانی است.

ویزای خود اشتغالی:

دریافت پاسپورت فوق بستگی به موفقیت در اقامت دارد. به بیان دیگر بدون مجوز اقامت، راه اندازی بیزینس در آلمان امری سخت به شمار می آید.

معمولا مجوز اقامت به آسانی برای اشخاص متخصص نظیر مدیران ارشد، متخصصین حرفه ای، دانشمندان و … صادر می گردد. به منظور دریافت تابعیت به شیوه فوق بایستی مدرک زبان آلمانی در حد  (B1) را اثبات نمود و تست مرتبط به شهروندی این کشور را پشت سر بگذارید.

در رابطه با وصول این گذرنامه باید گفت که همسر شخص درخواست کننده، بایستی دارای حداقل مدرک  (A1) زبان آلمانی باشد.

پاسپورت تحصیلی:

پاسپورت تحصیلی:
پاسپورت تحصیلی:

با توجه به برنامه تحصیلی شخص، متقاضی به شکل قانونی بایستی مهارت های زبان آلمانی را برمبنای CEFR در سطح  (B2) ارائه دهد.

لازم به توضیح است که بنا بر نوع کالج های این کشور شما از این فرصت برخوردارید که به زبان آلمانی و یا انگلیسی تحصیلات خود را ادامه دهید که در این راستا، دارا بودن گواهینامه زبان IELTS در حد (6.5) و یا گواهینامه سطح  (B1) زبان آلمانی نیاز است.

گفتنی است که به منظور آموزش رایگان در دوره کارشناسی ارشد در کشور آلمان باید متقاضیان تسلط کافی به زبان آلمانی در سطح  (B2) داشته باشند و همچنین سن و Study Gap اشخاص هم برای وصول گذرنامه فوق الزامی است.

Ausbildung Visa:

شخص متقاضی به منظور گذراندن دوره های آموزشی ویژه، در یک بازه زمانی مشخص به صورت کارآموز تحصیلات خود را ادامه می دهند. یکی از شرایط عمومی این گذرنامه، مسلط بودن به زبان آلمانی در سطح  (B1) است.

همچنین شما برای پاسپورت قانونی مستندات خارجی، بایستی مدرک (A2)، آموزش (B1)، یافتن محل آموزش (B2)، برای انجام تحقیقات B1))، زبان آموزیB1) ) را ارائه دهید.

در ضمن برای دریافت گذرنامه برنامه تحصیلی، به شروط لازم زبانی طرح تحصیلی درخواستی نیاز است. علاوه براین، پاسپورت برای کارشناسان  (IT) فناوری اطلاعات بدون اسناد رسمی مستلزم مهارت های زبانی در سطح  (B1) است.

گواهینامه زبان آلمانی برای مهاجرت شغلی

گواهینامه زبان آلمانی برای مهاجرت شغلی
گواهینامه زبان آلمانی برای مهاجرت شغلی

درحال حاضر فرصت های شغلی متعددی برای مهاجرت به این کشور اروپایی وجود دارد.

دارا بودن مهارت های ضروری در رابطه با زبان آلمانی، یکی از مهمترین شروط صدور پاسپورت فوق است. به موجب CEFR حداقل گواهینامه مورد قبول کنسولگری به منظور مهاجرت شغلی سطح  (A2) زبان آلمانی است.

برای این امر، مجوز اقامت هجده ماهه می تواند حداقل به مدت 6 ماه و حداکثر تا 24 ماه مجدداً تداوم یابد. لازم به توضیح است که بعد از به پایان رسیدن موعد اجازه اقامت، به منظور ادامه تحصیل، آموزش و یا اشتغال، احتمال صدور اجازه اقامت برای فرد متقاضی وجود دارد.

سطح زبان آلمانی برای مهاجرت همسر

سطح زبان آلمانی برای مهاجرت همسر
سطح زبان آلمانی برای مهاجرت همسر

چنانچه همسر شخص متقاضی در خارج از این کشور زندگی می کند و قصد مهاجرت به کشور آلمان  را دارد، نخست بایستی از تسلط اولیه برای اثبات زبان آلمانی برخوردار باشد.

همان طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، گواهینامه سطح (A1)، Goethe-Institut همچون یکی از گواهی های مورد قبول کنسولگری این کشور به منظور تسلط به زبان پایه آلمانی از متقاضیان پذیرفته می شود.

در ضمن، کلیه مدارک سطوح بالاتر از این آزمون توسط سفارت آلمان مورد تایید می باشد.

گواهینامه زبان آلمانی برای اقامت در کشور آلمان

گواهینامه زبان آلمانی برای اقامت در کشور آلمان
گواهینامه زبان آلمانی برای اقامت در کشور آلمان

درمجموع، سطوح زبان آلمانی خواسته شده با هدف اقامت در این کشور اروپایی سطح (B1) به عبارتی سطح متوسطه و یا دوره استقلال به این زبان است.

در حقیقت CEFR ضوابطی را برای واجد شرایط بودن زبان آموزان بین المللی در اغلب کشورهای اروپایی مانند آلمان تعریف می کند. این امکان برای شما متقاضیان محترم فراهم شده است تا بعد از کسب نمره قبولی در آزمون، با ارائه مدرک تسلط به سطح  (B1) را به زبان آلمانی تایید کنید.

آیا B1 به آلمانی مسلط است؟

آلمانی زبانان B1 در درک نکات اصلی مکالمه وقتی از آلمانی استاندارد واضح استفاده می شود، مشکلی ندارند، به خصوص زمانی که موضوع چیزی آشنا مانند مدرسه یا محل کار باشد. اگر به این سطح برسید، می توانید مطمئن باشید که می توانید از پس اکثر موقعیت های سفری که در صورت رفتن به آلمان با آن مواجه خواهید شد، برآیید.

سطح زبان آلمانی چیست؟

سطوح زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته: A0, A1, A2, B1, B2, C1, C2.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به سطوح زبان آلمانی، زمان فراگیری و مدت اخذ گواهینامه فوق درگوناگون و سایر موارد مهم اشاره کنیم.

ممکن است یادگیری این زبان برای اغلب افراد امری دشوار و سخت باشد اما شما با استفاده از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی می توانید آموزش های لازم را با تلفظ و ساختار صحیح فرا گیرید.

دقت داشته باشید که شما متقاضی محترم، بدون داشتن گواهینامه و مدرک معتبر زبان آلمانی، امکان مهاجرت به این کشور اروپایی را ندارید، لذا دیدن دوره های آموزشی و استفاده از دوره های استاد پوریا خانی، برای مهاجرت به آلمان امری الزامی است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *