فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله به بررسی موضوع لغات ضروری آلمانی خواهیم پرداخت.

یادگیری زبان خارجی می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. برخی از افراد از روی علاقه مندی به یک زبان خاص، اقدام یه یادگیری آن می نمایند.

اما برخی از افراد به دلایلی نظیر سفر به کشور خارجی، مهاجرت، تحصیل و اشتغال و دلایل دیگری نیز مجبور خواهند بود که زبان خارجی مربوط به کشور مورد نظر را یاد بگیرند. زمانی که صحبت از یک زبان خارجی می شود، برای ما ایرانیان تداعی کننده زبان انگلیسی است.

اما این طرز تفکر، درست نیست. زیرا زبان ها و گویش های مختلفی نیز در سراسر دنیا وجود دارد که ممکن است روزی به کار ما بیاید.

زبان های رایج روز دنیا اعم از انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و … وجود دارد که هر کدام از آن ها، لغات و مسائل مربوط به خود را دارند. از جمله زبان های محبوب و رایج در دنیا، زبان آلمانی است که مزایای یادگیری زبان آلمانی بیشمار است.

ویدئو لغات ضروری آلمانی

این زبان جزو شایع ترین زبان های زنده دنیا است که در اغلب کشورهای اروپایی به کار می آید. زمانی که صحبت از زبان آلمانی می شود، در ابتدا کشور آلمان به ذهن ما خطور می کند.

در صورتی که علاوه بر آلمان، کشورهای دیگری نیز در دنیا وجود دارد که یکی از زبان های رسمی آنان، زبان آلمانی است. زبان آلمانی و فرهنگ لغات آلمانی جزو وسیع ترین دایره لغات در دنیا محسوب می شود و یادگیری آن می تواند طیف گسترده ای از لغات را برای ما نشان دهد.

شاید در ابتدای امر، یادگیری زبان آلمانی برای ما دشوار باشد و ما را با چالش های زیادی روبرو کند. اما در صورت داشتن علاقه به این زبان و همچنین استمرار در یادگیری آن می توان گفت که جزو آسان ترین زبان های دنیا به شمار می آید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می شود:

زبان آلمانی سخته؟ زبان آلمانی چقدر سخت است؟ لطفا برای دریافت پاسخ، روی هر کدام از سوالات کلیک نمایید.

اینفوگرافیک لغات ضروری آلمانی

اینفوگرافیک لغات ضروری آلمانی
اینفوگرافیک لغات ضروری آلمانی

ساختار نوشتاری، کلمات و گرامر زبان آلمانی، با زبان انگلیسی تفاوت های زیادی دارد که همین مورد می تواند باعث دشواری این زبان در همان ابتدای کار باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا برای آشنایی هر چه بیشتر با زبان آلمانی، به معرفی خاستگاه این زبان یعنی کشور آلمان بپردازیم و از فرهنگ و آداب و رسوم این کشور که تاثیر زیادی بر زبان آلمانی گذاشته است، صحبت کنیم و سپس به بررسی زبان آلمانی و جوانب آن خواهیم پرداخت و در نهایت به برخی از لغات ضروری آلمانی که بسیار پرکاربرد هم می باشد، خواهیم پرداخت.

همچنین شما می توانید برای آشنایی و یادگیری زبان آلمانی و دریافت مدرک زبان آلمانی، با یکی از بهترین مراکز آموزشی این زبان یعنی آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و مشورت های لازم را دریافت کنید. استاد پوریا خانی، از معتبرترین اساتید در این زمینه به شمار می آیند.

در اینجا چند کلمه ضروری آلمانی وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد:

  1. der, die, das – اینها کلمات معین در آلمانی هستند که با “the” در انگلیسی مطابقت دارند.
  2. der Mann – “مرد”
  3. die Frau – “زن”
  4. das Kind – “کودک”
  5. der Hund – “سگ”
  6. die Katze – “گربه”
  7. داس هاوس – “خانه”
  8. der Tisch – “میز”
  9. die Küche – “آشپزخانه”
  10. das Badezimmer – “حمام”
  11. der Supermarkt – “سوپرمارکت”
  12. die Bank – “بانک”
  13. das Restaurant – “رستوران”
  14. der Bahnhof – “ایستگاه قطار”
  15. die Post – “اداره پست”
  16. das Hotel – “هتل”
  17. der Flughafen – “فرودگاه”
  18. die Schule – “مدرسه”
  19. das Büro – “دفتر”
  20. der Park – “پارک”

چنانچه در هرکدام از شهرهای اصفهان، یاسوج و یزد هستید، صفحات آموزش زبان آلمانی در یاسوج، آموزش زبان آلمانی در اصفهان و آموزش زبان آلمانی در یزد را مشاهده کنید.

 

اهمیت یادگیری لغات ضروری آلمانی

یادگیری واژگان ضروری در هر زبانی مهم است، زیرا به شما امکان می دهد تا نیازها و خواسته های اولیه را با هم ارتباط برقرار کنید، دستورالعمل ها و مکالمات ساده را درک کنید و در محیط خود پیمایش کنید. همچنین پایه و اساس یادگیری مهارت های زبانی پیچیده تر، مانند گرامر و نحو را ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا درک بیشتری از فرهنگ و افرادی که به این زبان صحبت می کنند ایجاد کنید.

به طور خاص در آلمانی، داشتن پایه ای قوی از واژگان ضروری می تواند به ویژه مفید باشد، زیرا زبان دارای یک سیستم دستور زبان پیچیده است و بسیاری از کلمات بسته به زمینه ای که در آن استفاده می شوند، معانی متعددی دارند. اگر قصد سفر به یک کشور آلمانی زبان را دارید یا در زندگی شخصی یا حرفه ای خود با آلمانی زبانان تعامل دارید، دانستن واژگان پایه نیز می تواند مفید باشد.

به طور کلی، یادگیری واژگان ضروری آلمانی می تواند توانایی شما در برقراری ارتباط و درک زبان را تا حد زیادی بهبود بخشد و همچنین می تواند تجربیات و تعاملات فرهنگی شما را غنی کند.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

معرفی کشور آلمان

معرفی زبان آلمانی

اهمیت یادگیری زبان آلمانی چیست؟

مزیت های زبان آلمانی کدامند؟

دشواری و چالش های زبان آلمانی چیست؟

آیا زبان آلمانی سخت است؟

ویژگی هایی که یادگیری زبان آلمانی را سخت می کنند، چیست؟

ویژگی هایی که یادگیری زبان آلمانی را آسان می کنند، چیست؟

الفبای زبان آلمانی چیست؟

حالت‌های دستوری آلمانی چیست؟

یادگیری لغات ضروری آلمانی چه اهمیتی دارد؟

لغات ضروری آلمانی کدامند؟

مدت زمان تخمین زده شده برای تمرین زبان آلمانی چقدر است؟

عواملی که بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی تأثیر گذارند، کدامند؟

نتیجه گیری

 

معرفی کشور آلمان

معرفی کشور آلمان
معرفی کشور آلمان

قبل از آن که به بررسی زبان آلمانی و جوانب آن بپردازیم، در ابتدا به معرفی کشور آلمان خواهیم پرداخت که منشا شکل گیری زبان آلمانی می باشد.

کشور آلمان یکی از کشورهای قاره اروپا می باشد که کشوری پهناور و وسیع در این قاره می باشد. این کشور از نظر موقعیت جغرافیایی در یکی از بهترین مناطق اروپا واقع شده است.

آلمان در واقع در اروپای مرکزی واقع شده است و از نظر استراتژیکی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد. کشورهایی نظیر لهستان، فرانسه، جمهوری چک، بلژیک، هلند، دانمارک، اتریش و سوییس، از همسایگان کشور آلمان می باشد و همان طور که ملاحظه می کنید، آلمان در واقع در موقعیت بسیار عالی از نظر جغرافیایی قرار دارد که با کشورهای مطرح و بزرگ اروپایی، همجوار است.

کشور آلمان جزو محبوب ترین کشورهای دنیاست

کشور آلمان جزو محبوب ترین کشورهای دنیاست و زبان این کشور جزو رایج ترین زبان های اروپایی محسوب می شود و به دلیل همسایگی کشورهای گفته شده با آلمان، در برخی از نواحی این کشورها، زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی آنان شناخته می شود.

آلمان جمعیتی بیش از 80 میلیون نفر دارد که شهروندان آلمانی و افراد مهاجر، جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

قدمت تاریخی کشور آلمان بسیار دیرینه است و در گذشته ها به شکل ایالت های کوچکی اداره می شد که در اواخر قرن نوزدهم و با شروع جنگ جهانی اول، آلمان بدترین دوران خود را سپری کرد.

زیرا در این جنگ، کشور آلمان شکست سنگینی را متحمل شد. این کشور بعد از پایان جنگ جهانی اول، به مرور زمان بازسازی شد و پیشرفت های زیادی را به خود دید و توانست در تمام زمینه های اقتصادی، نظامی، فرهنگی و …، پیشرفت های قابل توجهی را به دست آورد.

پایتخت کشور آلمان، شهر برلین می باشد

پایتخت کشور آلمان، شهر برلین می باشد که این شهر پرجمعیت ترین شهر آلمان محسوب می شود. این شهر از نظر وسعت هم جزو وسیع ترین شهر آلمان محسوب می شود. کشور بزرگ آلمان تشکیل شده از ایالت های مختلف می باشد که هر کدام از آن ها، جاذبه های توریستی و گردشگری خاص خود را دارد.

جالب است بدانید که زبان آلمانی در این کشور، از گویش های مختلفی برخوردار است و هر شهر و ایالتی گویش مربوط به خود را دارد. البته این گویش تاثیری بر ساختار جملات و معانی آن نخواهد گذاشت. یادگیری لغات ضروری آلمانی از اهمیت زیادی برخوردار است که می توان در تمام نقاط این کشور به کار برد.

در این کشور می توان مراکز فرهنگی زیادی را مشاهده کرد که نشان می دهد فرهنگ این کشور چه تاثیری بر زبان آلمانی گذاشته است. قدمت فرهنگی کشور آلمان بسیار بالا بوده و جزو کهن ترین کشور در قاره اروپا می باشد.

ساختار حکومتی کشور آلمان، به صورت جمهوری فدرال است

ساختار حکومتی کشور آلمان، به صورت جمهوری فدرال است که توسط دولتی متمرکز اداره می شود. شهرهای مهمی نیز در این کشور وجود دارد که هر یک از این شهرها موقعیت استراتژیکی مربوط به خود را دارد که از جمله این شهرها می توان به شهرهای برلین، هامبورگ، مونیخ، اشتوتگارت، دوسلدورف، لایپزیش، دورتموند و … اشاره کرد.

از آنجایی که کشور آلمان از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است، سالانه میلیون ها نفر از این کشور بازدید می کنند و آلمان جزو توریست پذیرترین کشورهای اروپایی می باشد.

از طرفی دیگر، کشور آلمان در زمینه مهاجرت جزو پیشتازان در دنیا محسوب می شود. زیرا این کشور از نظر موقعیت اقتصادی، تحصیلی و اشتغال، در وضعیت بسیار ایده آلی قرار دارد و یکی از محبوب ترین و پرتقاضاترین کشورهای دنیا از نظر مهاجرت می باشد.

سالانه هزاران نفر از سراسر جهان از جمله کشور ما، به کشور آلمان مهاجرت می کنن

سالانه هزاران نفر از سراسر جهان از جمله کشور ما، به کشور آلمان مهاجرت می کنند. مهاجرت تحصیلی در این کشور بسیار زیاد است و دانشگاه های مطرح و بزرگی در این کشور وجود دارد که از نظر کیفیت آموزشی و استانداردهای آموزشی و علمی در سطح دنیا جزو بهترین ها می باشد.

افرادی که به عنوان مهاجر اعم از مهاجر تحصیلی، مهاجر کاری و … به آلمان سفر می کنند، لازم است در ابتدا، به زبان آلمانی مسلط شوند. زیرا زبان رسمی این کشور، آلمانی بوده و لازمه مهاجرت و اخذ ویزای کشور آلمان، یادگیری و تسلط به زبان آلمانی است.

به همین دلیل اهمیت یادگیری زبان آلمانی و لغات ضروری آلمانی به وسیله دوره های خط به خط استاد پوریا خانی، دو چندان خواهد بود و چنین افرادی باید اقدام به یادگیری زبان آلمانی نمایند.

در کشور ما، آموزشگاه ها و مراکز آموزشی زیادی نیز اقدام به آموزش زبان آلمانی می نمایند

خوشبختانه در کشور ما، آموزشگاه ها و مراکز آموزشی زیادی نیز اقدام به آموزش زبان آلمانی می نمایند و به هر یک از افراد، مدرک زبان آلمانی معتبر ارائه می دهند که می توانند توسط آن اقدام به مهاجرت به کشور آلمان نمایند. لازم به ذکر است که بدون داشتن مدرک زبان، نمی توان اقدام به مهاجرات نمود.

لذا بسیار حائز اهمیت است که دوره های آموزش زبان دوره های استاد پوریا خانی را با موفقیت سپری نمایید. یکی از بهترین مراکز آموزشی زبان آلمانی، آکادمی استاد پوریا خانی است که شما می توانید به منظور یادگیری هر چه سریع تر و راحتتر زبان آلمانی با دریافت بسته های آموزشی از آکادمی استاد پوریا خانی، اقدام به یادگیری زبان آلمانی و لغات ضروری آلمانی نمایید.

معرفی زبان آلمانی

معرفی زبان آلمانی
معرفی زبان آلمانی

در مبحث بالا از کشور آلمان گفته شد و مباحثی در خصوص فرهنگ و زبان این کشور، ارائه شد. همان طور که ملاحظه کردید، زبان کشور آلمان، آلمانی می باشد و عملا همه شهروندان این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند.

این کشور از نظر تراکم جمعیت و از طرفی حضور مهاجرین در آلمان، جزو بالاترین رده های جمعیتی در اروپا محسوب می شود و لزوم زندگی در این کشور، یادگیری و تسلط به زبان آلمانی است.

اما جالب است بدانید که زبان آلمانی، مختص به کشور آلمان نیست، بلکه در برخی از کشورهای اروپایی نیز زبان آلمانی رایج است و در برخی از این نقاط، زبان رسمی آنان زبان آلمانی می باشد.

زبان آلمانی ریشه در زبان هندو- اروپایی داشته و پیشینه و تاریخچه ای بسیار قوی دارد. زبان آلمانی، بخشی از شاخه های زبان ژرمنی غربی است و علاوه بر آلمان، در بسیاری از نقاط اروپا به خصوص اروپای مرکزی رایج است.این زبان در کشور آلمان رونق گرفت و به دیگر کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرد.

گسترش زبان آلمانی

گسترش زبان آلمانی به حدی بوده که این زبان در کنار زبان انگلیسی و فرانسوی، جزو زبان های رایج در دنیا به حساب می آید.

اگر بخواهیم در خصوص پراکندگی جمعیت مربوط به زبان آلمانی صحبت کنیم، باید گفت که این زبان علاوه بر کشور آلمان، در برخی از نقاط مانند کشور اتریش، کشور سوئیس، کشور بلژیک و دانمارک و … گسترش یافته است و در اغلب نقاط این کشورها، زبان آلمانی  به عنوان زبان رایج مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشینه زبان آلمانی به اوایل قرن هفتم میلادی باز می گردد

برخی از مستندات تاریخی و فرهنگی نیز نشان می دهد که پیشینه زبان آلمانی به اوایل قرن هفتم میلادی باز می گردد و نکته جالب تر این است که زبان آلمانی نوعی زبان فلسفه بوده است و بیشتر فیلسوف های بزرگ در دنیا، کتاب هایی نوشته اند که زبان اصلی آنان، زبان آلمانی بوده است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت، اگر فردی حتی قصد مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان را نداشته باشد، می تواند به مطالعه زبان آلمانی بپردازد و معلومات خود را در این زبان بالا ببرد.

زیرا می توان با مطالعه کتب فلسفی و فرهنگی مختلف از مشاهیر و فیلسوفان بزرگ، به معلومات خود اضافه کرد. زبان آلمانی دارای سطوح مختلفی است که می توان بر اساس نیاز و شرایط خود، اقدام به یادگیری آن نمود و با پشت سر گذاشتن آزمون آن، اقدام به دریافت مدرک زبان آلمانی کرد.

زبان آلمانی می تواند در ابتدای کار برای افراد مبتدی دشوار به نظر برسد

زبان آلمانی می تواند در ابتدای کار برای افراد مبتدی دشوار به نظر برسد، اما با یادگیری مستمر و تمرین زیاد می توان بر این زبان مسلط شد و با یادگیری مفاهیم و استفاده از لغات ضروری آلمانی می توان گام مهمی در یادگیری زبان آلمانی برداشت.

در کشور ما آکادمی های مختلفی به آموزش زبان آلمانی می پردازند که یکی از بهترین و معتبرترین آن ها، آکادمی زبان استاد پوریا خانی است که شما می توانید به صورت غیر حضوری و با استفاده از بسته های آموزشی مختلف، به یادگیری زبان آلمانی بپردازید.

اهمیت یادگیری زبان آلمانی

اهمیت یادگیری زبان آلمانی
اهمیت یادگیری زبان آلمانی

زبان آلمانی جزو رایج ترین زبان های دنیا می باشد و در قاره اروپا به خصوص در نواحی مرکزی آن، زبان رایج مردمان آن ناحیه، زبان آلمانی می باشد.

طبق بررسی های انجام شده و تحقیقات به عمل آمده، زبان آلمانی جزو 15 زبان رایج در دنیا به حساب می آید که بیش از 2 درصد جمعیت کره زمین به این زبان گفت و گو می کنند. همین موضوع می تواند اهمیت یادگیری زبان آلمانی و لغات ضروری آلمانی را نشان دهد.

زبان آلمانی زبانی جذاب و شیرین است و یادگیری آن می تواند بسیار جذاب باشد. با وجود سختی های ابتدایی آن در گرامر، لغات و جمله بندی آن، اما یادگیری آن می تواند تاثیر زیادی در ذهن افراد بگذارد و هر فردی که تسلط به این زبان را پیدا کند، قادر است تا با آلمانی زبان ها به صحبت بپردازد و از آن ها فرهنگ و منش های مختلفی را یاد بگیرد.

در طی سالیان اخیر، به خصوص در کشور ما، تعداد علاقه مندان و متقاضیان یادگیری زبان آلمانی افزایش یافته است

در طی سالیان اخیر، به خصوص در کشور ما، تعداد علاقه مندان و متقاضیان یادگیری زبان آلمانی افزایش یافته است که این افزایش متقاضی می تواند ناشی از علاقه مندی شخصی یا مهاجرت به آلمان یا سایر کشورهای آلمانی زبان باشد.

زیرا برای ورود به خاک کشور آلمان، لازم است مدرک مربوط به یادگیری و تسلط زبان آلمانی توسط متقاضی دریافت شود تا بتواند به کشور آلمان ورود نماید.

زبان آلمانی، زبان محبوبیست و یادگیری آن خالی از لطف نیست.

ما در ادامه مبحث به بررسی برخی از مواردی خواهیم پرداخت که نشان می دهد، اهمیت زبان آلمانی در چه حدی می باشد. این دلایل شامل موارد زیر است:

طبیعتا یکی از بااهمیت ترین مسائل در یادگیری زبان آلمانی، تمایل افراد برای مهاجرت به کشور آلمان می باشد. کشور آلمان توانسته است همیشه اقتصادی رو به رشد داشته باشد و امروزه جزو صنعتی ترین کشورهای دنیا محسوب می شود و در زمینه اقتصادی جزو بهترین کشورها در دنیا می باشد.

به همین دلیل در این کشور، موقعیت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد و در هر طیف و زمینه ای، کمبود نیروی کار در آلمان وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد در تلاش هستند که بتوانند به این کشور مهاجرت کاری نمایند. لازمه حضور در آلمان و اشتغال به کار در این کشور، تسلط به زبان آلمانی است.

زیرا یکی از شروط اصلی برای پذیرش شغلی در آلمان و اخذ ویزای این کشور، ارائه مدرک زبان آلمانی می باشد. به همین دلیل یادگیری زبان آلمانی و لغات ضروری آلمانی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

از دیگر نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی، تحصیل در آلمان است. کشور آلمان از بهترین دانشگاه های اروپا و حتی دنیا برخوردار است که با جدیدترین و استانداردترین شیوه های آموزشی به آموزش دانشجویان می پردازد.

سالانه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی می کنند

سالانه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی می کنند. از آنجایی که زبان آموزش و تحصیل در آلمان، زبان رسمی این کشور است، یادگیری زبان آلمانی جزو اولویت های اصلی می باشد و شرط پذیرش در دانشگاه های این کشور، ارائه مدرک زبان آلمانی می باشد.

زبان آلمانی جزو زبان های برتر در دنیا است که در فضای اینترنتی و پایگاه های اطلاعاتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل زبان آلمانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

از دیگر نکات مهم در خصوص یادگیری زبان آلمانی این است که بسیاری از مقالات علمی و تحقیقاتی، به زبان آلمانی است که لازمه استفاده از آنان، تسلط به زبان آلمانی و استفاده از لغات ضروری آلمانی می باشد. همچنین بسیاری از کتاب های فلسفی دنیا که از شهرت زیادی برخوردار است، به زبان آلمانی نوشته شده اند.

موارد بالا بخشی از نکات مهم در خصوص اهمیت یادگیری زبان آلمانی است که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یادگیری زبان آلمانی، با آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و آموزش های لازم را کسب نمایید.

مزیت های زبان آلمانی

مزیت های زبان آلمانی
مزیت های زبان آلمانی

یادگیری آسان زبان آلمانی نسبت به سایر زبان ها

شاید در ابتدای کار، یادگیری زبان آلمانی سخت باشد. به هر حال، شروع و یادگیری ابتدایی هر زبانی می تواند چالش هایی را به دنبال داشته باشد، اما یادگیری زبان آلمانی می تواند به مرور زمان آسان شود و یادگیری آن را آسان تر نماید.

اگر فردی تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشد، می تواند تا حدودی، زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرد. زیرا برخی از کلمات و جمله های آلمانی، شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارند. بنابراین می توان گفت که یادگیری زبان آلمانی به مراتب آسان تر از سایر زبان ها از جمله زبان فرانسوی می باشد.

زبان آلمانی نوعی زبان علمی و مورد استفاده دانشمندان است

زبان آلمانی نوعی زبان علمی و مورد استفاده دانشمندان است
زبان آلمانی نوعی زبان علمی و مورد استفاده دانشمندان است

در بخش هایی از مقاله در خصوص اهمیت زبان آلمانی و کاربرد آن گفته شد که زبان آلمانی نوعی زبان علمی و مورد استفاده بسیاری از دانشمندان، فیلسوفان و شاعران بزرگ بوده است.

اغلب اختراعات بشریت به دست آلمانی ها انجام شده است و به همین دلیل اکثر آثار تحقیقاتی و اختراعاتی در دنیا به زبان آلمانی می باشد.

در طول تاریخ، بیش از صدها جایزه علمی و تحقیقاتی در زمینه های مختلف به دانشمندان آلمانی اعطا شده است که همین موضوع یکی از عوامل شیوع زبان آلمانی در دنیا شده است.

از طرفی اغلب دانشجویان بزرگ و مطرح دنیا که توانسته اند در زمینه های علمی، موفقیت های چشمگیری را به دست آورند، در کشور آلمان تحصیل کرده اند که طبیعتا زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی آنان مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین می توان گفت که زبان آلمانی جزو بهترین زبان ها در دنیا می باشد و یادگیری زبان آلمانی و لغات ضروری آلمانی از اهمیت زیادی برخوردار است که می تواند مزیت های زیادی را به دنبال داشته باشد.

زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان های رایج در صنایع مختلف به شمار می رود

زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان های رایج در صنایع مختلف به شمار می رود
زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان های رایج در صنایع مختلف به شمار می رود

کشور آلمان که به عنوان یکی از صنعتی ترین کشورهای دنیا شناخته می شود، بخش مهمی از تولید و صادرات ماشین آلات صنعتی و دستگاه های تولیدی کارخانجات در دنیا را به خود اختصاص داده است.

نکته قابل توجه در این مورد این است که تمامی دستگاه های مورد استفاده در صنایع، دارای راهنمای آلمانی می باشد. یعنی برای راه اندازی و استفاده از این ماشین آلات باید به زبان آلمانی مسلط بود تا بتوان از آن دستگاه استفاده کرد.

زبان آلمانی راهی به سوی تحصیلات تکمیلی است

زبان آلمانی راهی به سوی تحصیلات تکمیلی است
زبان آلمانی راهی به سوی تحصیلات تکمیلی است

همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، زبان آلمانی به عنوان زبان علمی شناخته می شود و جایگاه بسیار خوبی در زمینه های علمی به خود اختصاص داده است.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کشور آلمان جزو بهترین ها در دنیا محسوب می شود و به همین دلیل جزو مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا از نظر تحصیلی می باشد و متقاضیان زیادی به این کشور برای تحصیل مهاجرت می کنند.

لازمه تحصیل در آلمان، تسلط به زبان آلمانی است. زمانی که یک فردی به آلمانی تسلط پیدا می کند، می تواند تمامی مقالات معتبر دنیا را که به زبان آلمانی می باشد، مطالعه کند و حتی قادر خواهد بود تا مقالاتی به زبان آلمانی بنویسد و در مراجع معتبر علمی به چاپ برساند. همین موضوع می تواند پیشرفتی برای فرد تلقی شود.

زبان آلمانی به عنوان زبان ارتباطی در زمینه مسائل اقتصادی در دنیا می باشد

زبان آلمانی به عنوان زبان ارتباطی در زمینه مسائل اقتصادی در دنیا می باشد
زبان آلمانی به عنوان زبان ارتباطی در زمینه مسائل اقتصادی در دنیا می باشد

از دیگر مزیت های زبان آلمانی، ارتباط در بخش های اقتصادی و کسب و کار در کشور آلمان و سایر کشورهای دنیا می باشد.

زیرا کشور آلمان از نظر اقتصادی جزو بهترین ها در دنیا محسوب می شود و این کشور تجارت گسترده ای با سایر کشورهای دنیا دارد.

اغلب افرادی که به عنوان تاجر و سرمایه گذار در آلمان فعالیت می کنند، برای ارتباط با افراد دیگر در نقاط مختلف دنیا، به زبان آلمانی صحبت می کنند. در واقع زبان آلمانی زبان رایج اقتصاددانان دنیا است.

همچنین افرادی که به عنوان کارآفرین به کشور آلمان مهاجرت می کنند، لازم است زبان آلمانی را یاد بگیرند تا بتوانند برای پذیرش نیرو، تجارت با سایر کشورها و …، به راحتی به مکالمه و ارتباط بپردازند.

زبان آلمانی می تواند تاثیر زیادی در ارتباط گیری با افراد دیگر در آلمان داشته باشد

زبان آلمانی می تواند تاثیر زیادی در ارتباط گیری با افراد دیگر در آلمان داشته باشد و همین موضوع می تواند روند مهاجرتی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به همین دلیل یادگیری زبان آلمانی و لغات ضروری آلمانی می تواند حائز اهمیت باشد که آکادمی استاد پوریا خانی می تواند آموزش های لازم را برای زبان آلمانی برای شما عزیزان انجام دهد.

شرکت‌های آلمانی رهبران بازار جهانی هستند

شرکت‌های آلمانی رهبران بازار جهانی هستند
شرکت‌های آلمانی رهبران بازار جهانی هستند

بسیاری از شرکت های آلمانی برای راه اندازی کسب و کار، از افراد ماهر و متخصص خارجی دعوت به همکاری می کنند که مهمترین شرط آنان برای دعوت به همکاری، تسلط به زبان آلمانی است. مسلط بودن به زبان آلمانی می تواند تاثیر زیادی در رزومه کاری فرد بگذارد و روند ورود به این حیطه را تسهیل نماید.

همه ما می دانیم که کشور آلمان از سردمداران اقتصاد در دنیا است و بخش مهمی از اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است.

وجود صنایع و شرکت ها و برندهای بسیار معتبر

وجود صنایع و شرکت ها و برندهای بسیار معتبر، گواه این قضیه است. همچنین بسیاری از نمایشگاه ها و همایش های صنعتی و بزرگ دنیا در کشور آلمان برگزار می شود و این مسئله می تواند فرصت بسیار ایده آلی برای حضور در کشور آلمان و اثبات توانایی های خود باشد.

بنابراین برای ورود به این حیطه، لازم است به زبان رسمی این کشور، یعنی زبان آلمانی مسلط بود و مزیت یادگیری زبان آلمانی یکی از همین موارد است.

زبان آلمانی یکی از فراگیرترین زبان های قاره اروپا

زبان آلمانی یکی از فراگیرترین زبان های قاره اروپا
زبان آلمانی یکی از فراگیرترین زبان های قاره اروپا

همان طور که می دانید، زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی و فرانسوی جزو زبان های رسمی اروپا شناخته می شود که در اتحادیه اروپا، این موضوع به رسمیت شناخته می شود.

زبان آلمانی اغلب در اروپای مرکزی و نواحی شرقی اروپا رواج دارد و اغلب کشورهای این ناحیه، از زبان آلمانی برای صحبت و … استفاده می کنند. یادگیری زبان آلمانی این مزیت را دارد که می توان با بیش از میلیون ها نفر در دنیا به زبان آلمانی صحبت کرد و امکان ارتباطی راحت تر را فراهم می کند.

آلمانی ها حضور گسترده ای در دنیای آنلاین دارند

آلمانی ها حضور گسترده ای در دنیای آنلاین دارند
آلمانی ها حضور گسترده ای در دنیای آنلاین دارند

جالب است بدانید که سایت های آلمانی بخش بزرگی از دنیای اینترنت را به خود اختصاص داده اند و نیازی نخواهد بود که به صورت حقیقی و واقعی با افراد آلمانی ملاقات داشته باشید. بلکه می توانید از این فرصت استفاده کنید و با آلمانی زبان های زیادی نیز در دنیای اینترنت در ارتباط باشید.

وبسایت های معتبر آلمانی زیادی نیز در دنیا وجود دارند که در تمام زمینه ها، حضور فعالی دارند. یادگیری و تسلط به زبان آلمانی می تواند این امکان را بدهد که به بیش از ده ها میلیون وبسایت آلمانی وارد شوید و از مطالب آن ها استفاده کنید.

افرادی که به دنبال یافتن شغل در آلمان هستند، باید از طریق وبسایت های کاریابی مربوط به کشور آلمان استفاده کنند

به عنوان مثال، افرادی که به دنبال یافتن شغل در آلمان هستند، باید از طریق وبسایت های کاریابی مربوط به کشور آلمان استفاده کنند.این وبسایت ها به زبان آلمانی بوده و کارفرمایان زیادی در این سایت ها، اقدام به انتشار آگهی استخدام برای جذب نیروی بین المللی می نمایند. طبیعتا برای مطالعه شرایط کاری و همچین ارتباط با کارفرما در بستر اینترنت، لازم است به زبان آلمانی تسلط داشته باشید

و همین موضوع می تواند نوعی مزیت باشد تا شما بتوانید از راه دور، با کارفرمایان آلمانی در ارتباط  باشید و مهارت زبان آلمانی خود را به آنان اثبات کنید.

فعال بودن آلمان در صنعت توریستی دنیا

شما می توانید در جای جای نقاط دنیا، آلمانی زبان ها را مشاهده کنید. زیرا مردمان این کشور، فعالیت گسترده ای در زمینه توریسم دارند و همین موضوع می تواند باعث شود تا بتوانید برای ارتباط با آنان به زبان آلمانی مسلط شوید.

با یادگیری برخی از لغات ضروری آلمانی می توان ارتباط اولیه و ساده ای با چنین افرادی برقرار کرد و می توان از این موقعیت استفاده کرد تا شاید بتوان مقدمه ای برای حضور در فعالیتی خاص برای شما فراهم بیاید.

فرهنگ آلمان بخشی از میراث جهانی است

همان طور که در بخش هایی گفته شد، کشور آلمان از فرهنگ غنی برخوردار است و این فرهنگ به اقصی نقاط دنیا صادر شده است. بسیاری از شخصیت های فرهنگی، ادبی و فلسفی که بسیار مشهور هستند، آلمانی زبان می باشند  و عملا تبعه آلمانی بوده اند.

همین موضوع باعث شده است که فرهنگ کشور آلمان به عنوان یک نوع میراث جهانی شناخته شود. افرادی نظیر گوته، کافکا و یا هنرمندانی مانند موتزارت و بتهوون، از جمله افراد مشهور در دنیا می باشند که آلمانی بوده اند.

موارد بالا، بخش مهمی از مزیت های یادگیری زبان آلمانی می باشد که می توان با یادگیری این زبان از آن نهایت استفاده را برد. در کشور ما آموزش زبان آلمانی بسیار رایج است و از استقبال خوبی برخوردار است.

یکی از بهترین مراکز آموزشی زبان آلمانی، آکادمی استاد پوریا خانی می باشد

یکی از بهترین مراکز آموزشی زبان آلمانی، آکادمی استاد پوریا خانی می باشد که می تواند آموزش های لازم را در تمام سطوح برای متقاضیان انجام دهد. علاوه بر آن با ارائه بسته های آموزشی می تواند کمک زیادی در زمینه یادگیری هر چه بهتر زبان آلمانی نماید.

بنابراین توصیه می شود با کارشناسان آموزشی این آکادمی تماس حاصل فرمایید و از شرایط ثبت نام و یادگیری زبان آلمانی باخبر شوید.

حال در ادامه مقاله لغات ضروری آلمانی به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا زبان آلمانی سخت است یا خیر.

دشواری و چالش های زبان آلمانی

دشواری و چالش های زبان آلمانی
دشواری و چالش های زبان آلمانی

شاید در ابتدای کار و زمانی که ما هیچ آگاهی از زبان آلمانی نداریم، این موضوع به ذهن ما خطور کند که آیا زبان آلمانی، زبان سختی است یا خیر. طبیعتا، شروع و یادگیری هر زبانی غیر از زبان مادری می تواند چالش های زیادی را به همراه خود داشته باشد و در ابتدای کار، ما را دچار مشکلاتی کند.

اما این موضوع نباید ما را دلسرد از یادگیری زبان خارجی از جمله آلمانی کند. زیرا طی کردن یک مسیر یادگیری به خصوص زبان خارجی، می تواند دشواری و سختی های خاص خود را داشته باشد که امری طبیعی است.

در ابتدای مسئله سخت یا آسان بودن زبان آلمانی، باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار داد تا بتوان به صورت کلی به این سوال پاسخ داد که آیا زبان آلمانی سخت است یا خیر.

عواملی نظیر زبان مادری، تعداد زبان های خارجی که فرد مسلط است، انگیزه یادگیری زبان آلمانی و هدف از یادگیری آن می تواند در زمینه سخت یا آسان بودن زبان آلمانی موثر باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله درجه سختی زبان های دنیا را مطالعه کنید.

بر اساس تحقیقات به دست آمده، زبان آلمانی جزو 4 زبان سخت دنیا قرار دارد

بر اساس تحقیقات به دست آمده، زبان آلمانی جزو 4 زبان سخت دنیا قرار دارد که البته این موضوع بدان معنا نیست که یادگیری آن نشدنی است. بلکه با برگزاری دروه های آموزشی مختلف و کلاس های حضوری، می توان به تسلط کامل زبان آلمانی دست پیدا کرد.

زبان آلمانی از سطوح مختلفی تشکیل شده است که این سطوح شامل سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته است که طبیعتا سطح پیشرفته از سختی بیشتری برخوردار است. طبیعی است که در سطوح ابتدایی مانند سطح A1 در ابتدا به یادگیری لغات ضروری آلمانی پرداخته خواهد شد.

هر چه سطح یادگیری و آموزش بالاتر برود، طبیعتا مسیر دشوارتری نیز پیش روی متقاضی خواهد بود

هر چه سطح یادگیری و آموزش بالاتر برود، طبیعتا مسیر دشوارتری نیز پیش روی متقاضی خواهد بود. در این راستا می توانید با استاد پوریا خانی در ارتباط باشید. با دوره های استاد پوریا خانی، تا آخر سطح B1، معمولا 6 ماه زمان باید سپری نمایید.

البته زمانی که فرد بتواند سطوح اولیه را به خوبی پشت سر بگذارد، این پتانسیل را خواهد داشت تا بتواند به سطوح میانی و حتی پیشرفته ورود کند.

به طور کلی در کشور ما بر اساس کاربرد زبان آلمانی در زمینه تحصیل یا اشتغال، سطوح مقدماتی و میانی از تقاضای زیادی برخوردار است که اگر فردی بتواند تا سطح میانی پیش برود، می تواند به کشور آلمان و یا کشورهای آلمانی زبان سفر کند و به راحتی به مکالمه بپردازد.

آیا زبان آلمانی سخت است؟

آیا زبان آلمانی سخت است؟
آیا زبان آلمانی سخت است؟

همان طور که در بخش قبلی گفته شد، یادگیری زبان آلمانی می تواند دشواری هایی در ابتدای کار داشته باشد که امری طبیعی است.

این زبان در کنار زبان انگلیسی، هلندی و سوئدی، جزو زبان های هندو- اروپایی می باشد. یعنی تمامی این زبان ها با یکدیگر وجه تشابهاتی دارند و همین موضوع باعث می شود که بتوان زبان آلمانی را بعد از گذشت مدت زمانی، به آسانی فراگرفت.

ما در ادامه مبحث به برخی از ویژگی هایی که باعث سختی زبان آلمانی می شود، می پردازیم و همچنین به ویژگی هایی که باعث آسان بودن زبان آلمانی می شود، خواهیم پرداخت.

پرداختن و بررسی این نکات می تواند کمک زیادی در راستای یادگیری زبان آلمانی داشته باشد تا بتوان با یادگیری این زبان و استفاده از لغات ضروری آلمانی، به راحتی به مکالمه پرداخت.

ویژگی هایی که یادگیری زبان آلمانی را سخت می کند چیست؟

ویژگی هایی که یادگیری زبان آلمانی را سخت می کند چیست؟
ویژگی هایی که یادگیری زبان آلمانی را سخت می کند چیست؟

عوامل و دلایلی می تواند باعث شود که زبان آلمانی سخت به نظر برسد و فرد متقاضی را با چالش های مختلفی روبرو کند. این عوامل شامل موارد زیر می باشد:

گرامر زبان آلمانی

هر زبان زنده ای در دنیا، همراه با قوانین و قاعده های خود می باشد که می تواند باعث جمله بندی زبان مورد نظر شود. زبان آلمانی هم از این قاعده مستثنی نیست و وجود قواعد و قوانین گرامری آن باعث می شود تا بتوانیم با چیدن کلمات به ساخت جمله و استفاده از آن بپردازیم.

هر فردی که در ابتدا به یادگیری زبان آلمانی می پردازد، ممکن است با دشواری هایی همراه باشد که یکی از این عوامل، ساختار گرامری جملات است که می توان با یادگیری آن اقدام به ساختن جملات آلمانی نمود و به مرور زمان آسان تر خواهد شد.

حروف تعریف

یکی از سخت ترین بخش های زبان آلمانی، مربوط به حروف تعریف این زبان است. حروف تعریف زبان آلمانی از بخش ها و جزئیات زیادی تشکیل شده است که می تواند در ابتدای کار دشوار باشد و فرد متقاضی را با چالش هایی روبرو کند. اما جای نگرانی نخواهد بود.

زیرا می توان با یادگیری اصولی و درست آن در آکادمی استاد پوریا خانی، از پس این موضوع برآمد. برای این که بتوان به حروف تعریف زبان آلمانی تسلط یافت، لازم است در ابتدا اسامی و لغات ضروری آلمانی را فرا گرفت و سپس با حروف تعریف مناسب هر یک از جملات، اقدام به تمرین و یادگیری آن نمود.

تمرین مکرر و استفاده پی در پی از حروف تعریف در زبان آلمانی می تواند باعث شود به راحتی بر این مسئله چیره شد.

کودکان آلمانی از همان ابتدای کودکی شروع به تمرین حروف تعریف می کنند

کودکان آلمانی از همان ابتدای کودکی شروع به تمرین حروف تعریف می کنند و صرف حروف تعریف را فرا می گیرند تا بتوانند با استفاده از واژگان و حروف زبان آلمانی، اقدام به جمله سازی نمایند.

بنابراین با تمرین مکرر می توان از حروف تعریف به خوبی استفاده کرد. برای علاقه مندان به زبان آلمانی توصیه می شود که در ابتدای امر یادگیری خود، از موسیقی های آلمانی استفاده کنند. یا استفاده از پادکست ها و … می تواند تاثیر زیادی در یادگیری اسامی آلمانی داشته باشد.

گوش دادن به اسامی و یادداشت برداری در حین آن می تواند کمک زیادی کند تا در ذهن ما باقی بماند و همین مورد می تواند سختی مربوط به حروف تعریف را از بین ببرد.

آکادمی زبان آلمانی استاد پوریا خانی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص یادگیری زبان آلمانی و استفاده از حروف تعریف، با روش های بسیار اصولی، انجام دهد.

تفاوت جنسیت

زبان آلمانی بر خلاف زبان انگلیسی، اسامی به صورت مذکر، مونث و خنثی تعریف می گردند و با استفاده از پیشوندها یا پسوندهای خاصی می تواند جنسیت کلمه را مشخص نمود. این موضوع تاثیر زیادی در سختی زبان آلمانی دارد که با تمرین مکرر می تواند اقدام به یادگیری هر چه بهتر آن نمود.

حالت جمع

در زبان آلمانی مانند زبان انگلیسی، از حروف پسوندی برای جمع بستن کلمات استفاده می شود که یادگیری آن می تواند تاثیر زیادی در آسان تر شدن زبان آلمانی داشته باشد.

این که در کدام مورد از کدام پسوند جمع استفاده کرد، می تواند باعث سختی و دشواری زبان آلمانی شود که البته می توان با تمرین مکرر، از پس این مورد برآمد.

اما می خواهیم بدانیم که چه عوامل و ویژگی هایی می تواند باعث شود که یادگیری زبان آلمانی آسان باشد تا بتوان با استفاده از لغات ضروری آلمانی، اقدام به جمله سازی زبان آلمانی نمود.

ویژگی هایی که یادگیری زبان آلمانی را آسان می کنند

ویژگی هایی که یادگیری زبان آلمانی را آسان می کنند
ویژگی هایی که یادگیری زبان آلمانی را آسان می کنند

یادگیری زبان آلمانی می تواند آسان باشد و در عین سخت بودن آن که در مورد قبلی اشاره شد، می تواند از جنبه های مختلف دیگر، آسان به نظر برسد.

هر زبانی دارای قواعد و قوانین مربوط به خود است و زبان آلمانی از استاندارد مشخصی پیروی می کند. با این که زبان آلمانی از گویش های مختلفی تشکیل شده است و می تواند در سختی و آسانی آن تاثیر بگذارد،

اما استاندارد اصلی زبان آلمانی به یک شکل بوده و می تواند با پیروی از آن به یادگیری هر چه آسان تر این زبان دست پیدا کرد.

برخی از کلمات انگلیسی ممکن است در کشورهای مختلف معانی متفاوتی داشته باشد

به عنوان مثال برخی از کلمات انگلیسی ممکن است در کشورهای مختلف معانی متفاوتی داشته باشد اما در زبان آلمانی چنین چیزی وجود ندارد و زمانی که از یک کلمه استفاده می شود، در گویش ها و لهجه های مختلف زبان آلمانی، معنی واحد و یکسانی دارد و نیاز به پیچیدگی خاصی نخواهد داشت.

ما در ادامه مبحث به بررسی برخی از ویژگی ها و عواملی که باعث آسان تر شدن زبان آلمانی می شود، خواهیم پرداخت. این ویژگی ها عبارتند از:

تلفظ

تلفظ
تلفظ

خوشبختانه در زبان آلمانی، تلفظ کلمات و حروف آلمانی به صورت ثابت بوده و از یک استاندارد پیروی می کند و آوای کلمات در هر حالت و شکلی یکسان می باشد. برای واضح تر شدن موضوع، مثالی در خصوص زبان انگلیسی خواهیم زد که آواها می تواند متفاوت باشد.

مثلا حرف C در زبان انگلیسی به شکل (سی) خوانده می شود. اما در برخی کلمات مانند Class حرف C به شکل (ک) خوانده خواهد شد. در زبان آلمانی چنین قاعده ای نیست و تلفط حروف آلمانی به صورت واحد و یکسان می باشد. همین موضوع باعث آسان تر شدن زبان آلمانی خواهد شد.

ساختار املایی

ساختار املایی
ساختار املایی

علاوه بر مبحث تلفظ، در بحث املا و ساختار املایی زبان آلمانی، از یک قوانین خاص و ساختاری واحد و مشخص استفاده می شود که همین موضوع می تواند تاثیر زیادی در یادگیری آسان تر زبان آلمانی داشته باشد.

به عنوان مثال در زبان آلمانی کلمه ei به شکل (آی)  خوانده می شود و عملا ساختاری مشخص دارد. اما در زبان انگلیسی این کلمه می تواند تلفظ مختلف داشته باشد و ساختار املایی متفاوتی داشته باشد که همین موضوع باعث آسان تر شدن زبان آلمانی خواهد شد.

الگوهای صرف

الگوهای صرف
الگوهای صرف

از آنجایی که زبان آلمانی از یک قاعده و استاندارد خاصی پیروی می کند، صرف افعال چه به صورت با قاعده چه بی قاعده، از یک استانداری واحد پیروی می کند.

شاید در ابتدای کار صرف افعال کمی سخت و مشکل به نظر برسد، اما با تمرین مکرر می توان از این موضوع که صرف افعال از تعریف واحدی برخوردار است، استفاده کرد و به راحتی به یادگیری زبان آلمانی پرداخت. استفاده از لغات ضروری آلمانی در زمینه صرف افعال می تواند کمک زیادی در یادگیری آن داشته باشد.

کلمات هم ریشه

کلمات هم ریشه
کلمات هم ریشه

زبان آلمانی با زبان انگلیسی و زبان های شاخه هندو- اروپایی، از یک ریشه مشترک هستند و بیش از نیمی از کلمات آلمانی با زبان انگلیسی، وجه تشابهاتی دارد. کلمات و واژگانی که ریشه یکسانی دارند، می تواند باعث یادگیری آسان تر زبان آلمانی شود.

مثلا برخی از کلمات و واژگان در آلمانی و انگلیسی هم معنی هستند که البته در تلفظ می تواند متفاوت باشند. اما این مزیت را خواهد داشت که اگر فرد به انگلیسی تسلط نسبی داشته باشد، می تواند به راحتی از کلمات آلمانی هم استفاده کند و یادگیری را آسان تر خواهد کرد.

موارد بالا نشاندهنده وضعیت سختی یا آسانی زبان آلمانی می باشد که می تواند به یادگیری آن کمک زیادی نماید. آکادمی زبان استاد پوریا خانی می تواند با ارائه آموزش های لازم در خصوص یادگیری زبان آلمانی و با ارائه بسته های آموزشی، به یادگیری هر چه راحت تر زبان آلمانی و لغات ضروری آلمانی کمک زیادی نماید.

الفبای زبان آلمانی

الفبای زبان آلمانی
الفبای زبان آلمانی

شرط یادگیری زبان آلمانی این است که بتوان با حروف الفبای آن آشنایی کامل پیدا کرد. زبان آلمانی از 26 حرف لاتین تشکیل شده است که مانند زبان انگلیسی می باشد.

با این تفاوت که در زبان آلمانی چهار کاراکتر اضافه دارد که این چهار کاراکتر ä، ö، ü و ß می باشد. اغلب حروف زبان آلمانی تلفظ های مشابهی با زبان انگلیسی دارند که یادگیری آن را می تواند آسان نماید و متقاضی می تواند به راحتی به یادگیری آن بپردازد.

حالت‌های دستوری آلمانی

حالت‌های دستوری آلمانی
حالت‌های دستوری آلمانی

زبان آلمانی، نوعی زبان با حالات دستوری متفاوت است که بر اساس جنسیت با یکدیگر تفاوت دارند. همین موضوع باعث سختی زبان آلمانی می شود که در موارد قبلی به آن اشاره شد. جنسیت در زبان آلمانی به سه شکل: مذکر، مونث و خنثی می باشد که یادگیری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

جنسیت کلمات بر اساس پیشوندهایی مشخص می شود. همچنین در زبان آلمانی چهار نوع صرف وجود دارد که این 4 نوع عبارتند از:
  • فاعل
  • مفعول
  • حالت برایی
  • حالت اضافی

تفاوت اصلی زبان آلمانی با دیگر زبان های دنیا از جمله زبان انگلیسی در همین موضوعات مشخص می شود. به کار بردن پیشوند و پسوندها در زبان آلمانی از اهمیت زیادی برخوردار است و به ما کمک خواهد کرد که بتوانیم زبان آلمانی را یاد بگیریم.

با تمرین مستمر می توان به این امر مهم رسید. همچنین آکادمی زبان استاد پوریا خانی می تواند آموزش درست و اصولی را از زبان آلمانی در اختیار ما قرار دهد و با ارائه بسته های آموزشی، سعی در آموزش راحت و آسان زبان آلمانی و لغات ضروری آلمانی خواهد نمود.

دوره ها به صورت نیمه فشرده می باشند. یعنی نه چنان فشرده که نکات مهم آموزشی از قلم بیفتد و نه چنان طولانی که وقت زبان آموز را تلف کند.

یادگیری لغات ضروری آلمانی چه اهمیتی دارد؟

یادگیری لغات ضروری آلمانی چه اهمیتی دارد؟
یادگیری لغات ضروری آلمانی چه اهمیتی دارد؟

اولین قدم برای آشنایی با زبان آلمانی و یادگیری آن، یادگیری لغات ضروری آلمانی است که می تواند نمای کلی و درستی را از زبان آلمانی به ما نشان دهد. تسلط پیدا کردن به لغات این زبان می تواند تاثیر زیادی در روند یادگیری نکات دستوری، تلفظ، املای کلمات و … داشته باشد.

از آنجایی که زبان آلمانی در ابتدا دشوار خواهد بود، اما با یادگیری برخی از لغات ضروری آلمانی می توان گامی مهم در آسان تر شدن یادگیری زبان آلمانی برداشت. طبیعتا استفاده از دایره لغات آلمانی و فرهنگ لغت این کشور می تواند به عنوان منبعی مناسب برای یادگیری لغات ضروری آلمانی باشد.

لغات ضروری آلمانی در واقع مجموعه ای از لغات هستند که در اغلب مکالمه های محاوره ای مورد استفاده قرار می گیرد

لغات ضروری آلمانی در واقع مجموعه ای از لغات هستند که در اغلب مکالمه های محاوره ای مورد استفاده قرار می گیرد.در دایره لغات ضروری آلمانی که در مبحث بعدی به آن اشاره می شود، لغت های پرکاربرد و پراستفاده ای خواهد بود که می تواند در موقع صحبت کردن از آن استفاده شود و عملا نیازهای ما را برای ارتباط گیری فراهم می کند.

این لغت های پرکاربرد در موارد عمومی مانند سلام و احوالپرسی، سفارش غذا، مراجعه به پزشک و … استفاده می شود که می تواند در یادگیری هر چه بهتر زبان آلمانی به ما کمک کند.

لغات ضروری آلمانی

لغات ضروری آلمانی
لغات ضروری آلمانی

ما در ادامه مطلب، جدولی را تهیه کرده ایم که در آن مهمترین لغات ضروری زبان آلمانی نوشته شده است و می تواند کمک زیادی در یادگیری این زبان شیرین و بسیار جذاب نماید. این موارد عبارتند از:

شماره لغت ضروری آلمانی ترجمه‌ی فارسی
1 der (den, dem, des) آن (معادل کلمه‌ی The در انگلیسی – فقط برای مذکر)
2 die (der, den) آن (معادل کلمه‌ی The در انگلیسی – فقط برای مونث(
3 und و، همچنین
4 in (im) درون، داخل
5 von (vom) از، از جانب
6 zu (zum, zur) همچنین، در، برای
7 das (dem, des) آن (معادل کلمه‌ی The در انگلیسی – فقط برای اسم(
8 mit با
9 sich خودم، خودش، خودت
10 auf روشن
11 für برای
12 ist (sein, sind, war, sei) هست
13 nicht نه، حرف نفی
14 ein (eine, einen, einer, einem, eines) یک، یکی
15 als مانند، نسبت به، تا، وقتی که
16 auch همچنین
17 es آن
18 an (am/ans) برای، از، به خاطر
19 werden (wurde, wird) شدن، گرفتن
20 aus به واسطه، از
21 er او، آن (مذکر)
22 hat (haben, hatte, habe) داشت، دارند، دارد
23 dass / daß آن
24 sie او، آن، آن‌ها (مونث)
25 nach بعد از، پس از، به
26 bei در، توسط
27 um دور و بر، در
28 noch هنوز، در عین حال
29 wie مانند، چگونه
30 über درباره، توسط، به خاطر
31 so بنابراین، چنین، بدین ترتیب
32 Sie شما (مودبانه)
33 nur فقط، تنها
34 oder یا
35 aber ولی، اما
36 vor (vorm, vors) پیش از آن، جلوی آن، از
37 bis به، تا وقتی که
38 mehr بیشتر
39 durch توسط، از طریق، به واسطه
40 man یک، آن‌ها
41
Prozent (das)
درصد
42 kann (können, konnte) توانستن، قادر بودن
43 gegen در مقابل
44 schon قبلاً، پیش از این
45 wenn اگر، وقتی که
46 sein (seine, seinen) مال او، برای او (مذکر)
47 Mark (Euro) مارک، یورو (واحد پول آلمانی)
48 ihre/ihr او، آن‌ها (مونث)
49 dann آن وقت
50 unter زیر، در کنار
51 wir ما
52 soll (sollen, sollte) باید
53 ich من (ضمیر شخصی)
54 Jahr (das, Jahren, Jahres) سال
55
zwei
دو (2)
56 diese (dieser, dieses) این، این‌ها
57 wieder دوباره
58 Uhr ساعت
59 will (wollen, willst) می‌خواهد
60 zwischen بین
61 immer همیشه
62 Millionen (eine Million) میلیون(ها)
63 was چه چیزی؟
64 sagte (sagen, sagt) گفت (بگو، می‌گوید(
65 gibt (es gibt; geben) می‌دهد
66 alle همه، همگی
67 seit از وقتی که
68 muss (müssen) باید
69 doch ولی، با این حال
70 jetzt حال
71 drei سه (3(
72 neue (neu, neuer, neuen) تازه، جدید
73 damit با آن، به خاطر آن
74 bereits قبلاً، پیش از این
75 da آنجا، چون که، از آنجا که
76 ab خاموش، دور، خروج
77 ohne بدون
78 sondern نسبتاً، بلکه
79 selbst خود من، خود او (مذکر(
80 ersten (erste, erstes) اولین
81 nun الان، اکنون، آن وقت، خوب
82 etwa درباره، تقریباً، به طور مثال
83 heute امروز، این روزها
84 weil زیرا، چون که
85 ihm او، به او (مذکر)
86 Menschen (der Mensch) مردم
87 Deutschland (das) کشور آلمان
88 anderen (andere, anderes) دیگر(ان)
89 rund تقریباً، درباره
90 ihn او (مذکر)
91 Ende (das) پایان، آخر
92 jedoch با این حال، با این اوصاف
93 Zeit (die) زمان
94 uns ما
95 Stadt (die) شهر، شهرک
96 geht (gehen, ging) می‌رود
97 sehr خیلی، بسیار
98 hier اینجا
99 ganz کامل(کاملاً)، تمام(تماماً)
100 Berlin (das) شهر برلین

طبیعتا تعداد لغات زبان آلمانی بیشتر از جدول بالا می باشد و نیازمند استفاده از منابع آموزشی معتبر و فرهنگ لغات جامع زبان آلمانی می باشد که باید در خصوص آن وقت زیادی گذاشته شود. همچنین شما می توانید با استفاده از منابع درسی آکادمی استاد پوریا خانی، در راستای یادگیری آسان تر لغات ضروری آلمانی، راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مدت زمان تخمین زده شده برای تمرین زبان آلمانی

مدت زمان تخمین زده شده برای تمرین زبان آلمانی
مدت زمان تخمین زده شده برای تمرین زبان آلمانی

یکی از دغدغه های مهم زبان آموزان در خصوص یادگیری زبان  آلمانی این است که مدت زمان یادگیری زبان آلمانی چه مقدار خواهد بود.

زیرا بسیاری از افراد ممکن است به دلایل زیادی نظیر مهاجرت تحصیلی، اشتغال و …، فرصت محدودی را برای یادگیری زبان آلمانی داشته باشند و به همین دلیل لازم است تا در ابتدا اطلاعات کافی در خصوص مدت زمان یادگیری آن به دست آورند.

البته توصیه می شود که چنین افرادی، از مدت ها قبل از فرایند امور مهاجرتی خود، به یادگیری زبان آلمانی بپردازند. زیرا یادگیری آن و تسلط به آن، نیازمند صرف زمان مناسب خواهد بود.

بر اساس داده های آماری مختلف از موسسات آموزشی زبان خارجی، اطلاعاتی به دست آمده است که می تواند مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را به صورت تخمینی بیان کند.

به صورت تقریبی، مقدار زمانی که طول خواهد کشید تا فرد بتواند به صورت نیمه ماهر به زبان آلمانی تسلط پیدا کند، حدود 7 الی 8 ماه خواهد بود

بر اساس میزان سختی و دشواری زبان آلمانی و بر اساس سطح یادگیری این زبان که از سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته تشکیل شده است، باید گفت که به صورت تقریبی، مقدار زمانی که طول خواهد کشید تا فرد بتواند به صورت نیمه ماهر به زبان آلمانی تسلط پیدا کند، حدود 7 الی 8 ماه خواهد بود که البته میزان مهارت و یادگیری فرد می تواند در این عدد تخمینی تاثیر بگذارد.

همچنین در صورتی که اقدام به آموزش حضوری در کلاس های آموزشی نماید، باید در هفته حدود 24 ساعت اقدام به آموزش حضوری خود نماید.

اگر افراد بتوانند روزانه حدود 3 الی 4 ساعت از وقت خود را به تمرین زبان آلمانی و استفاده از لغات ضروری آلمانی اختصاص دهند، می توانند روند یادگیری زبان آلمانی را تسریع کنند.

برخی از زبان های خارجی مانند زبان فرانسوی، چینی و …، مدت زمان بسیار زیادی را می طلبد تا فرد بتواند تسلط به زبان مورد نظر پیدا کن

جالب است بدانید که برخی از زبان های خارجی مانند زبان فرانسوی، چینی و …، مدت زمان بسیار زیادی را می طلبد تا فرد بتواند تسلط به زبان مورد نظر پیدا کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مدت زمان حدود 7 ماه برای یادگیری زبان آلمانی، چندان زیاد نخواهد بود و همین مورد می تواند آسان بودن یادگیری زبان آلمانی را اثبات کند.

آکادمی زبان استاد پوریا خانی با بیش از 30 استاد مجرب و کار آزموده و به مدیریت استاد پوریا خانی، می تواند با آموزش های اصولی و درست با استفاده از شیوه های استاندارد، به یادگیری بهتر و هر چه سریع تر زبان آلمانی، کمک زیادی نماید.

این موسسه با ارائه بسته های آموزشی متنوع می تواند در روند یادگیری شما عزیزان در خصوص زبان آلمانی، سرعت زیادی ببخشد و همچنین نکات مهمی در خصوص یادگیری لغات ضروری آلمانی به شما ارائه خواهد کرد.

عواملی که بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی تأثیر گذارند

عواملی که بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی تأثیر گذارند
عواملی که بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی تأثیر گذارند

در مورد قبلی در خصوص مقدار تخمینی یادگیری زبان آلمانی، مباحثی ارائه شد که می تواند حائز اهمیت باشد. اما عوامل زیادی در یادگیری زبان آلمانی موثر است که می تواند در روند آن سرعت ایجاد کند.

یکی از مهمترین عوامل آن در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی، انگیزه فرد از یادگیری این زبان می باشد که می تواند تاثیرگذار باشد. طبیعتا فردی که علاقه مند به زبان آلمانی است و یا برای مهاجرت اقدام به یادگیری زبان آلمانی می نماید، می تواند در سرعت یادگیری تاثیر زیادی بگذارد.

همچنین انتخاب استاد آموزش زبان آلمانی و موسسه آموزشی مورد نظر می تواند از دیگر عوامل تاثیرگذار در سرعت یادگیری زبان آلمانی داشته باشد.

طبیعتا آموزشگاه ها و آکادمی های زبانی که از رزومه قوی و خوبی برخوردار هستند و با اساتید حرفه ای تری همکاری می کنند، می تواند روند یادگیری را تسریع بخشد که یکی از این مراکز بسیار معتبر، آکادمی استاد پوریا خانی می باشد.

اگر فردی در امور روزمره خود بتواند از زبان آلمانی استفاده کند، می تواند روند یادگیری را تسریع نماید

همچنین اگر فردی در امور روزمره خود بتواند از زبان آلمانی استفاده کند، می تواند روند یادگیری را تسریع نماید. زیرا آمادگی ذهنی در هر شرایطی برای یادگیری زبان جدید، تاثیر زیادی در افزایش تسلط به زبان مورد نظر خواهد داشت.

عواملی نظیر میزان وقت و ساعت روزانه برای یادگیری زبان آلمانی و لغات ضروری آلمانی می تواند تاثیرگذار در این مورد باشد که فرد بتواند سریع تر به هدف خود یعنی تسلط به زبان آلمانی برسد.

از آنجایی که سطوح یادگیری زبان آلمانی در سه رده مقدماتی، میانی و پیشرفته است و هر کدام از ،ان ها شاخه های مربوط به خود را دارد، انتخاب سطح یادگیری با توجه به هدف یادگیری زبان آلمانی می تواند در سرعت تسلط به زبان آلمانی تاثیر گذار باشد.

ما در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می تواند روند یادگیری زبان آلمانی را تسریع ببخشد. این نکات عبارتند از:

در مبحث قبلی مقاله گفته شد که ممکن است یک فرد به صورت نرمال و عادی بین 7 الی 8 ماه زمان نیاز داشته باشد تا بتواند به زبان آلمانی تسلط پیدا کند. این موضوع در حالتی است که فرد بتواند بر طبق استاندارد تعریف شده و روزانه بین 3 الی 4 ساعت وقت بگذارد و زبان آلمانی را تمرین کند.

برای تسریع در روند یادگیری، می توان در صورت داشتن شرایط و وقت کافی، روزانه به مدت 8 ساعت به تمرین زبان آلمانی و همچنین مرور لغات ضروری آلمانی بپردازد تا بتواند در مدت زمانی کوتاه تر به یادگیری سطوح میانی و حتی پیشرفته زبان آلمانی بپردازد.

یعنی اگر فردی بتواند در 5 الی 6 روز هفته روزانه 8 ساعت به مطالعه زبان آلمانی بپردازد و ذهن خود را آماده یادگیری روزانه نماید، می تواند مدت زمان 7 الی 8 ماهه یادگیری زبان آلمانی را به کمتر از 6 ماه برساند.

اگر فردی قصد دارد در سطوح پیشرفته و حرفه ای زبان آلمانی دست پیدا کند لازم است در طول روز علاوه بر یادگیری کتب آموزشی زبان آلمانی، به مطالعه مقالات و کتاب های مختلف زبان آلمانی بپردازد. زیرا مطالعه می تواند میزان سطح یادگیری فرد را افزایش دهد.

رسیدن به سطوح بالاتر، نیازمند زمان بیش از 8 ماه خواهد بود

رسیدن به سطوح بالاتر، نیازمند زمان بیش از 8 ماه خواهد بود و ممکن است تا حدود 2 سال طول بکشد تا فرد به صورت کاملا حرفه ای و عملا به صورت زبان مادری به صحبت کردن به زبان آلمانی بپردازد. اما در حالت کلی و نرمال، رسیدن به سطح میانی می تواند گزینه خوبی برای ما باشد و نیاز ما را براورده خواهد کرد.

برخورداری از اساتید آموزشی مجرب و حرفه ای و استفاده از منابع یادگیری و منابع آزمون زبان آلمانی، تاثیر زیادی در تسلط کافی به زبان آلمانی خواهد داشت.

آکادمی استاد پوریا خانی می تواند با استفاده از اساتید مجرب و استفاده از آموزش خط به خط کتب آموزشی بسیار مناسب که در دوره ها موجود است، اقدام به آموزش حرفه ای و اصولی دانش آموزان زبان آلمانی نماید.

همچنین از مزیت های بسیار مهم و قابل ذکر در خصوص آکادمی استاد پوریا خانی، ارائه بسته های آموزشی است که می توان به صورت غیر حضوری و در منزل به یادگیری زبان آلمانی پرداخت.

بنابراین توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یادگیری زبان آلمانی و همچنین نکات مربوط به لغات ضروری آلمانی، با کارشناسان آموزشی آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله، به بررسی یکی از رایج ترین و محبوب ترین زبان های دنیا یعنی زبان آلمانی پرداختیم. زبان آلمانی جزو فراگیرترین زبان های قاره اروپا محسوب می شود که علاوه بر کشور آلمان، در بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی و نواحی شرق اروپا، مورد استفاده قرار می گیرد.

یادگیری زبان آلمانی می تواند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد و از آنجایی که اغلب کتب علمی معتبر و کتاب های فلسفی و …، به زبان آلمانی نوشته شده اند، یادگیری زبان آلمانی می تواند باعث گسترده شدن اطلاعات ما در خصوص موارد علمی، فلسفی و … خواهد شد.

کشور آلمان که خاستگاه زبان آلمانی است، یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا از نظر اقتصادی، تحصیل و اشتغال می باشد

کشور آلمان که خاستگاه زبان آلمانی است، یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا از نظر اقتصادی، تحصیل و اشتغال می باشد و همین مورد باعث شده است که افراد زیادی از سراسر جهان از جمله ایران، به این کشور مهاجرت کنند. طبیعتا لازمه مهاجرت به آلمان، تسلط به زبان آلمانی است.

ما در این مقاله به بررسی سختی و آسانی زبان آلمانی پرداختیم و از مزیت های آن نکات مهمی را اشاره کردیم. یکی از مهمترین موارد در خصوص یادگیری زبان آلمانی، یادگیری و استفاده از لغات ضروری آلمانی است که در این مقاله به مهمترین لغات ضروری زبان آلمانی اشاره شد.

طبیعتا یادگیری زبان آلمانی نیازمند صرف وقت مناسب می باشد تا بتوان به تسلط نسبی و کامل این زبان دست پیدا کرد.

شما می توانید برای آموزش زبان آلمانی به صورت حرفه ای در سطوح مختلف، با یکی از بهترین مراکز آموزشی این زبان یعنی آکادمی استاد پوریا خانی تماس حاصل فرمایید و شرایط استفاده از بسته های آموزشی این مجموعه، جویا شوید.

دیدگاه‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *