فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، سعی داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که زبان آلمانی چقدر سخت است . اگر شما از علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی می باشید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله، با ما همراه شوید.

در مقاله دیگری مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را مورد بررسی قرار دادیم.

در مقاله زبان آلمانی چقدر سخت است به بررسی موارد زیر پرداخته ایم:

آیا یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی با توجه به درجه سختی آن

عوامل تاثیرگذار بر دشواری یادگیری زبان آلمانی

دشواری زبان آلمانی به سبب Case System

دشواری زبان آلمانی به سبب تلفظ کلمات

دشواری زبان آلمانی به سبب داشتن کلمات طولانی

دشواری زبان آلمانی از نظر دستور زبان

دشواری زبان آلمانی در جمع بستن کلمات

ارتباط واژگان زبان آلمانی با واژگان زبان انگلیسی

آسان سازی کلمات آلمانی با تبدیل آن به کلمات انگلیسی

روش های آسان سازی تلفظ واژگان به زبان آلمانی

عوامل مؤثر بر بالا بردن سرعت یادگیری زبان آلمانی

عوامل مؤثر بر کند شدن سرعت یادگیری زبان آلمانی

سخن پایانی

 

کشور آلمان، قطب اقتصادی و صنعتی قاره اروپا می باشد

کشور آلمان، قطب اقتصادی و صنعتی قاره اروپا می باشد. هر ساله، بسیاری از افراد در سرتاسر جهان، به دلایل مختلف از جمله یافتن موقعیت های کاری بهتر و حتی کار و یا تحصیل و مهاجرت به کشور آلمان، تصمیم به یادگیری زبان آلمانی می گیرند.

زبان آلمانی زبان صنعت است. نه تنها در قاره اروپا، بلکه در سرتاسر جهان، زبان آلمانی از جمله مهم ترین زبان ها به شمار می رود. بسیاری از فواید آگاهی به زبان آلمانی، سبب شده است که روز به روز بر تعداد افراد علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی افزوده شود.

در این مقاله به بررسی درجه سختی زبان های دنیا نیز می پردازیم.

ویدئو زبان آلمانی چقدر سخت است

آیا زبان آلمانی سخته؟ بسیاری از زبان آموزان، به دلیل دغدغه های بی شمار روزانه، نمی توانند در کلاس های حضوری زبان آلمانی شرکت کنند. به همین منظور، بیشتر، از کلاس ها و دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی که از شهرت بیشتری برخوردار می باشند، بهره مند می شوند.

در این میان، دوره های خط به خط استاد پوریا خانی، بسیار محبوب شده است. بسیاری از افرادی که به دنبال زندگی بهتر هستند، کشور آلمان را برای زندگی انتخاب می کنند. زندگی در کشور آلمان، می تواند شرایط کاری و تحصیلی بهتری را برای فرد مهیا کند.

اینفوگرافیک زبان آلمانی چقدر سخت است

اینفوگرافیک زبان آلمانی چقدر سخت است
اینفوگرافیک زبان آلمانی چقدر سخت است

با کسب شهروندی کشور آلمان، می توان از حقوق یک شهروند آلمانی برخوردار شد. برای به دست آوردن تمامی این ویژگی های ایده آل، گام نخست، یادگیری زبان آلمانی می باشد.

برای یادگیری آسان زبان آلمانی، اصل اول، آموزش صحیح و اصولی، توسط استادی ماهر و خبره در امر آموزش زبان آلمانی می باشد.

اگر شما از زمره افرادی هستید که به تازگی به یادگیری زبان آلمانی پرداخته اید و یا از دشواری های زبان آلمانی به ستوه آمده اید، به شما توصیه می کنیم از آموزش های اساتید خبره زبان آلمانی در آکادمی استاد پوریا خانی، بهره مند شوید.

استاد پوریا خانی

استاد پوریا خانی، با بیشترین آمار قبولی بیش از 7 هزار زبان آموز در زمینه آموزش زبان آلمانی و ارائه انواع دوره های طلایی و خط به خط، بهترین گزینه برای فراگیری زبان آلمانی می باشند. کلاس های حضوری آکادمی استاد پوریا خانی، در کلانشهر تهران برگزار می گردند.

اما در عین حال، ایشان برای افرادی که در فواصل دور زندگی می کنند و یا قادر به شرکت در کلاس های حضوری نمی باشند، پکیچ های خط به خط را نیز در اختیار زبان آموزان عزیز قرار داده اند.

اما برای پاسخ به این سؤال که ” آیا زبان آلمانی زبانی سخت برای یادگیری است یا خیر؟! ” ابتدا می بایست به برخی از نکات در این زمینه بپردازیم. لذا در مقاله زبان آلمانی چقدر سخت است به بررسی این نکات کلیدی و شرح هر یک از آن ها، خواهیم پرداخت.

شما در حال خواندن مقاله زبان آلمانی چقدر سخت است می باشید.

چنان چه شما از علاقه مندان به این موضوع می باشید، با ما تا پایان این مبحث، همراه شوید.

آیا یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟

آیا یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟
آیا یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟

به صورت کلی، میزان سختی یادگیری یک زبان خارجی، به برخی از شرایط و ویژگی های فرد بستگی دارد. برای این که بدانیم زبان آلمانی چقدر سخت است، بایستی با این ویژگی ها آشنا شویم.

از آن جمله ویژگی ها، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • زبان اصلی و مادری فرد
  • تعدد زبان های خارجی که فرد با آن ها آشنایی دارد.
  • انگیزه فرد از یادگیری زبان

با توجه به معیارهایی از این قبیل، می توان میزان سختی و یا آسانی یک زبان جدید را برای یادگیری، مورد بررسی قرار داد.

زبان آلمانی، همانند زبان انگلیسی، زبان هلندی، زبان سوئدی و نیز زبان فاروئی، از جمله زبان های هندو اروپایی می باشد.

همگی این زبان ها، دارای یک ریشه مشترک می باشند. از همین رو، در بسیاری از موارد، شباهت های بسیاری بین این زبان ها مشاهده می شود.

اگر فردی که تمایل به یادگیری زبان آلمانی دارد، به یکی از زبان هایی که ریشه هندو اروپایی دارند، تسلط داشته باشد

اگر فردی که تمایل به یادگیری زبان آلمانی دارد، به یکی از زبان هایی که ریشه هندو اروپایی دارند، تسلط داشته باشد و یا آن زبان، زبان مادری فرد باشد، می تواند به آسانی زبان آلمانی را نیز بیاموزد.

تعداد بسیاری از افرادی که به تازگی تمایل به یادگیری زبان آلمانی دارند، پیش از آن که شروع به یادگیری کنند، تصورات بسیار اشتباهی را نسبت به این زبان دارند. در زبان آلمانی، تعداد بی شماری کلمات مرکب و قواعد به ظاهر دشواری وجود دارد که می تواند هر نوآموز زبان را نگران نماید.

اما حقیقت امر این است که، درست است که زبان آلمانی دارای بسیاری از ریزه کاری های گرامری، لغوی و … می باشد، اما در حقیقت، آن قدر که همگان تصور می کنند، پیچیده و دشوار نمی باشد. حتی می توان این گونه بیان کرد که یادگیری زبان آلمانی، می تواند بسیار آسان نیز باشد.

اما در این میان، لازم به ذکر است که سرعت یادگیری و پیشرفت افراد مختلف در یادگیری زبان آلمانی، بسیار متفاوت است.

از جمله عوامل تاثیرگذار بر یادگیری زبان آلمانی، در ادامه آمده اند:

  • جدیت و تلاش زبان آموز در یادگیری زبان آلمانی
  • میزان تمرینات زبان آلمانی نوآموز
  • استفاده از یک استراتژی مناسب برای سرعت بخشیدن به یادگیری زبان آلمانی

مقاله ای که پیش روی شماست، به هدف ارائه اطلاعاتی در ارتباط با این موضوع که زبان آلمانی چقدر سخت است،  نگاشته شده است.

چنان چه شما به یادگیری زبان آلمانی علاقه مند می باشید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خصوصیات زبان آلمانی و علل دشواری آن، می توانید با آکادمی استاد پوریا خانی و اساتید بزرگ و مجرب زبان آلمانی مشورت نمایید.

دوره های طلایی استاد پوریا خانی

دوره های طلایی استاد پوریا خانی، شامل دوره طلایی گفتار (مربوط به نامه نگری، ایمیل زدن و …) و دوره طلایی نوشتار می باشد که علاوه بر نکاتی که در دوره های عمومی وجود دارد، شامل نکات مهم و جمع بندی شده آموزش داده می شود.

علاوه بر این، استاد پوریا خانی، به منظور فراهم آوردن شرایط آسان برای علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی که در فواصل دور از شهر تهران زندگی می کنند و یا شرایط و ویژگی شرکت در کلاس های حضوری را ندارند، اقدام به ارائه دوره های خط به خط زبان آلمانی نموده اند.

هر یک از زبان آموزان عزیز، با توجه به شرایط فردی خود، می توانند برای یادگیری زبان آلمانی، به آکادمی استاد پوریا خانی مراجعه نموده و از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی استفاده نمایید. با استفاده از دوره های خط به خط، علاوه بر این که نیازی به کلاس حضوری نخواهید داشت، از کیفیت بالای آموزش نیز بهره مند می شوید.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی با توجه به درجه سختی آن

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی با توجه به درجه سختی آن
مدت زمان یادگیری زبان آلمانی با توجه به درجه سختی آن

مؤسسه FSI، یک مرجع علمی بین المللی برای تعیین درجه سختی زبان های مختلف می باشد. با توجه به اطلاعاتی که از جانب مؤسسه خدمات خارجی یا همان FSI ارائه می گردد، فردی که علاقه مند به یادگیری یک زبان خارجی می باشد، می تواند از درجه دشواری زبان مورد نظر خود مطلع شود.

همچنین این مؤسسه، مدت زمانی را که لازم است تا از درجه مبتدی به سطح نیمه پیشرفته برسد، مورد بررسی قرار داده است. بر اساس اطلاعات سازمان FSI، درجه دشواری زبان آلمانی، 2 می باشد.

درجه دشواری زبان انگلیسی هم همانند زبان آلمانی، درجه 2 است

جالب است بدانیم که درجه دشواری زبان انگلیسی هم همانند زبان آلمانی، درجه 2 است. بر اساس پیش بینی های مؤسسه FSI، یادگیری زبان آلمانی برای یک فرد مبتدی، حدود 30 هفته می باشد. به صورت متوسط، این زمان 750 ساعت می باشد.

این تحقیقات، روی گروهی از زبان آموزان زبان آلمانی انجام گرفته است که در طول یک هفته، در حدود 25 ساعت را یعنی به صورت حدودی روزی 3 ساعت را به مطالعه و یادگیری زبان آلمانی پرداخته اند. البته این زمان، آن طور که به نظر می رسد، طولانی نمی باشد.

یادگیری تمامی زبان ها، چنان چه قرار باشد از دوره مبتدی آغاز شود، زمانبر است. به عنوان مثال، برای یادگیری زبان فرانسه و یا اسپانیایی، زمانی معادل 600 ساعت در نظر گرفته می شود. این زمان، معادل 24 هفته می باشد.

درجه دشواری بسیاری از زبان ها، همانند چینی ماندرین و ژاپنی

البته درجه دشواری بسیاری از زبان ها، همانند چینی ماندرین و ژاپنی، که جزو دشوارترین زبان های جهان به شمار می روند، تا حدی است که برای یادگیری این زبان ها، 2200 ساعت باید زمان گذاشته شود.

این بدان معناست که به عنوان نمونه برای یادگیری زبان چینی، باید حداقل 88 هفته زبان آموزی کرد. با توجه به اطلاعات داده شده توسط مؤسسه FSI، یادگیری زبان آلمانی، تنها 25 هفته طول می کشد.

این زمان، آنچنان هم طولانی نمی باشد و این امر نشانگر آن است که زبان آلمانی، زبان زیاد سختی نمی باشد.

مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، در ارتباط با موضوع ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” نوشته شده است.

از تمامی علاقه مندان به این موضوع و یادگیری زبان آلمانی، دعوت می کنیم تا پایان این مقاله، با ما همراه شوند.

عوامل تاثیرگذار بر دشواری یادگیری زبان آلمانی

عوامل تاثیرگذار بر دشواری یادگیری زبان آلمانی
عوامل تاثیرگذار بر دشواری یادگیری زبان آلمانی

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که زبان آلمانی را به زبانی ظاهراً دشوار تبدیل کرده است. یکی از این عوامل تاثیرگذار بر این موضوع، گرامرهای زبان آلمانی می باشد.

گرامر این زبان، به نسبت زبان انگلیسی که همگی ما با آن آشنایی نسبی داریم، تفاوت های بسیاری دارد و به نظر بسیار جدید و غیر قابل فهم به نظر می رسد. همین گرامرهای جدید زبان آلمانی، یادگیری این زبان لذتبخش را به یک کار دشوار و بسیار خسته کننده برای بیشتر زبان آموزان جدید زبان آلمانی مبدل کرده است.

تفاوت های جنسیتی

عامل دیگری که این زبان را به زبانی سخت و غیر قابل فهم از دید زبان آموزان آلمانی تبدیل کرده است، تفاوت های جنسیتی است که در این زبان وجود دارد. به صورت کلی، در زبان هایی مثل فارسی و انگلیسی، جنسیت به دو صورت مؤنث و مذکر تعریف می شود.

این در حالی است که در زبان آلمانی، نه تنها جنسیت مؤنث و مذکر مورد بررسی قرار می گیرد، بلکه یک حالت خنثی نیز در نظر گرفته می شود. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر دشواری یادگیری زبان آلمانی، می توان به حالت های جمع در این زبان اشاره کرد.

در زبان آلمانی، برای نشان دادن جمع، از چندین حرف برای حالت های مختلف جمع استفاده می شود

در زبان آلمانی، برای نشان دادن جمع، از چندین حرف برای حالت های مختلف جمع استفاده می شود که این امر، برای افرادی که با زبان هندو اروپایی آشنایی کمتری دارند، کمی دشوار می باشد.

البته نباید از عوامل تاثیرگذار بر آسان بودن زبان آلمانی نیز غافل شد. حروف الفبای زبان آلمانی بسیار آسان است و تلفظ آن ها بسیار ساده می باشد. ساختار املایی در زبان آلمانی، از قواعد کاملاً مشخصی استفاده می کند که با آشنایی با این قواعد و بر اساس الگوهای منظم و مشخصی، می توان افعال را به آسانی صرف نمود.

در این مقاله، سعی داریم به شرح و بررسی این موضوع که ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” بپردازیم.

از تمامی علاقه مندان به این موضوع، دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه شوند.

دشواری های زبان آلمانی برای زبان آموزان جدید این زبان، می تواند به دلایل مختلفی باشد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

دشواری زبان آلمانی به سبب Case System

دشواری زبان آلمانی به سبب Case System
دشواری زبان آلمانی به سبب Case System

یکی از مواردی که زبان آلمانی را به یک زبان دشوار مبدل کرده است، عامل Case System می باشد. در هر زبانی، جمله نقش بسیار مهمی را بازی می کند. هر جمله، از اجزای مختلفی تشکیل شده است.

معنی دقیق Case System بدین معناست که هنگامی که هر عبارت نقشی را در جمله بازی می کند، حرف تعریف آن، با توجه به نقش آن عبارت در جمله تغییر می کند. این تغییر شکل، می تواند به خواننده متن، اطلاعات متفاوتی را در ارتباط با ساختار جمله منتقل نماید.

برای مثال، der که حرف تعریف برای مذکر می باشد، با تمامی کلماتی که جنسیت مذکر دارند، همانند der man و یا der ball می آیند. این روند استفاده از حرف تعریف der، برای این عبارات تا زمانی که آن ها به عنوان فاعل در جمله بیایند، مورد استفاده قرار گرفته و امری ثابت می باشد.

هنگامی که کلمه مذکر، دیگر حالت فاعلی نداشته باشد، حرف تعریف der تغییر می کند

اما هنگامی که کلمه مذکر، دیگر حالت فاعلی نداشته باشد، حرف تعریف der تغییر می کند. به عنوان نمونه، در جمله Der man wirft den ball دیگر، ball  نقش فاعل را در این جمله بازی نمی کند.

در این جمله، کلمه ball نقش مفعولی داشته و بر همین مبنا، حرف تعریف der که در حالت عادی برای اسامی مذکر می آید، به کلمه den تغییر می یابد. همین امر، یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر دشواری زبان آلمانی می باشد.

برای تمامی ایرانیانی که با زبان های فارسی و انگلیسی آشنایی بیشتری دارند، این موضوع کمی یادگیری زبان را سخت می کند.

زیرا در هیچ یک از زبان های فارسی و انگلیسی، حرف تعریف، با توجه به نقش عبارت مربوطه در جمله تغییر نمی کند و این یک ویژگی جدید برای زبان آموزان به شمار می رود. برای رفع این دشواری، بهترین گزینه، انتخاب یک استاد مجرب زبان آلمانی، از زمان شروع یادگیری این زبان می باشد. پیشنهاد ما به شما، استاد پوریا خانی است که از معتبرترین اساتید این حوزه معرفی می شود.

موضوع مورد بحث در این مقاله، زبان آلمانی چقدر سخت است می باشد.

اگر شما از علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی می باشید و از دشواری های این زبان هراس دارید، به شما توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

توصیه استاد پوریا خانی

استاد پوریا خانی، به عنوان مدیریت مجموعه معتبر آموزش زبان آلمانی، برای رفع مشکل Case System که یکی از دشواری های بزرگ زبان آلمانی برای زبان آموزان جدید می باشد، توصیه می کنند که برای شروع یادگیری این زبان، حتماً از کلاس های معتبر زبان آلمانی که از اساتید با تجربه ای برای آموزش استفاده می کنند، بهره بگیرند.

زیرا آموزش اصولی زبان آلمانی از ابتدای امر، از اهمیت ویژه ای در یادگیری فرد، برخوردار می باشد. همچنین ایشان به تمامی کسانی که با مورد Case System مشکل دارند، توصیه می کنند که در هنگام یادگیری و حفظ هر کلمه از زبان آلمانی، حتماً حرف تعریف آن را نیز در شرایط مختلف قرارگیری در جمله بیاموزند و به خاطر بسپارند.

بسیار مهم است که زبان آلمانی را با چه کسی آموزش می بینید

بسیار مهم است که زبان آلمانی را با چه کسی آموزش می بینید. از آنجا که لهجه ها، تلفظ، ساختارها و … در آموزش زبان آلمانی بسیار حائر اهمیت است، در صورت آموزش توسط اساتید غیر حرفه ای، از اساس به مشکل بر می خورید. چنان چه زبان آموز بداند که هر عبارت با کدام حرف تعریف در بخش های مختلف جمله حاضر می شود، می تواند به راحتی این دشواری را پشت سر گذارد.

تمرین بیشتر

برای تمرین بیشتر، استاد پوریا خانی، توصیه می کنند که برای یادگیری ارتباط بین قرار گیری کلمات در جمله و حرف تعریف صحیح آن، بهتر است که زبان آموزان، این کلمات را در جملات مختلف استفاده نمایند تا بدین شکل، دیگر هرگز آن را فراموش نکنند و برای همیشه به خاطر داشته باشند.

استاد پوریا خانی، با سال ها تجربه در ارائه دوره های مختلف خط به خط، و همچنین پشتیبانی دائمی از دوره ها، بهترین گزینه برای اخذ مشاوره در ارتباط با زبان آلمانی و آموزش این زبان، به علاقه مندان به زبان آلمانی می باشند.

شاید در اوایل دوره یادگیری زبان آلمانی، استفاده از case ها، کاری به نظر دشوار باشد. اما به گفته استاد پوریا خانی، برطرف کردن این مورد نیز با تمرین فراوان قابل حل می باشد و تسلط بر آن، کاملاً امکانپذیر می باشد.

از طرفی، افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند، راحت تر می توانند با این مورد کنار بیایند. اما به صورت کلی، بهترین راه برای حل این سختی زبان آلمانی، تمرین زیاد و بهره گیری از اساتید خبره زبان آلمانی می باشد.

دشواری زبان آلمانی به سبب تلفظ کلمات

دشواری زبان آلمانی به سبب تلفظ کلمات
دشواری زبان آلمانی به سبب تلفظ کلمات

از دیگر دشواری های یادگیری زبان آلمانی که آن را به چالشی بزرگ برای زبان آموزان جدید این زبان مبدل ساخته است، تلفظ کلمات در این زبان می باشد. در زبان آلمانی، چندین نوع صدای مختلف وجود دارد.

این امر، برای ما ایرانیان که در زبان فارسی و یا زبان انگلیسی با چنین پدیده ای روبرو نشده ایم، کمی چالش برانگیز خواهد بود. استاد پوریا خانی، بهترین روش برای رفع این مشکل را، تمرین بسیار آن بیان می کنند. همچنین تقلید کردن تلفظ صداها، می تواند در یادگیری آن ها بسیار مؤثر باشد.

در این مقاله، سعی داریم به بررسی موضوع زبان آلمانی چقدر سخت است بپردازیم.

در این راستا، از راهنمایی های استاد زبان آلمانی مجرب، جناب آقای پوریا خانی، بسیار بهره گرفته ایم.

چنان چه شما نیز در یادگیری زبان آلمانی با چالش های فراوانی مواجه شده اید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

دیدن ویدیوهای آموزشی زبان آلمانی

یکی از بهترین روش های عبور از این چالش ها، دیدن ویدیوهای آموزشی زبان آلمانی در دفعات بسیار می باشد. دیدن فیلم هایی به زبان آلمانی نیز می تواند در برطرف کردن این مشکل، بسیار به زبان آموزان کمک نماید.

با توجه به پیشرفته های فن آوری، دسترسی به انواع پادکست هایی که به زبان آلمانی می باشند، برای همگان فراهم شده است. هر فرد با توجه به علایق خود، می تواند موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به یادگیری زبان آلمانی بپردازد.

همچنین، زبان آموزان می توانند از صحبت با آلمانی زبانان در شبکه های اجتماعی مختلف، به هدف آموزش بهتر زبان آلمانی و بر طرف کردن مشکلات و چالش های مرتبط با تلفظ کلمات، بهره مند گردند.

دشواری زبان آلمانی به سبب داشتن کلمات طولانی

دشواری زبان آلمانی به سبب داشتن کلمات طولانی
دشواری زبان آلمانی به سبب داشتن کلمات طولانی

بسیاری از کلمات زبان آلمانی بسیار طولانی هستند و این مساله، یادگیری زبان آلمانی را برای افرادی که به تازگی تصمیم به یادگیری این زبان نموده اند، بسیار هراس آمیز کرده است.

استاد پوریا خانی، در این زمینه به افرادی که به تازگی تصمیم به یادگیری زبان آلمانی نموده اند، توصیه می کنند که برای شروع، بهتر است که در ابتدای امر، از حفظ کردن و به خاطر سپردن کلمات طولانی این زبان پرهیز نمایند.

زیرا برای به دست آوردن تسلط لازم روی این کلمات طولانی، می بایست در ابتدا تمامی اجزای تشکیل دهنده آن کلمه را، تک به تک، تجزیه و تحلیل نمود.

در زبان انگلیسی، برای کلمات بسیار طولانی که از مجموعه ای از کلمات کوچکتر تشکیل می شود، معمولاً از خط فاصله در میان کلمات استفاده می شود. این امر، باعث آسان تر شدن فهم و خواندن کلمات ترکیبی طولانی در زبان انگلیسی شده است.

در زبان آلمانی، کلمات طولانی، بدون هیچ خط فاصله و یا علائم مشخصه بیان می گردند

اما در زبان آلمانی، کلمات طولانی، بدون هیچ خط فاصله و یا علائم مشخصه بیان می گردند. از همین رو، استاد پوریا خانی، برای بیان راحت تر کلمات طولانی زبان آلمانی، توصیه می کنند که سعی در هجی کردن جزء به جزء این کلمات بنمایند.

لازم به ذکر است که برای به خاطر سپردن کلمات طولانی در زبان آلمانی، بهتر است که با تقسیم کردن آن به اجزاء کوچکتر، حفظ کردن آن را برای خود آسان تر نمود.

در مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع زبان آلمانی چقدر سخت است پرداخته ایم.

اگر شما از علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی می باشید، توصیه می کنیم تا پایان این مبحث، با ما همراه شوید.

دشواری زبان آلمانی از نظر دستور زبان

دشواری زبان آلمانی از نظر دستور زبان
دشواری زبان آلمانی از نظر دستور زبان

دستور زبان آلمانی که یکی از مهم ترین بخش های این زبان به شمار می رود، در سرتاسر جهان، به دشواری و سختی شهرت دارد. اما واقعیت امر این است که دستور زبان آلمانی، در حقیقت دشوار نیست.

به دلیل آن که، بیشتر ما با زبان انگلیسی آشنایی داریم و دستور زبان آلمانی، با دستور زبان انگلیسی بسیار متفاوت می باشد، این تصور در دید همگان ایجاد شده است که زبان آلمانی، دارای دستور زبان سختی می باشد.

یکی از عواملی که بر تصور دشواری زبان آلمانی صحه می گذارد، بیان جنسیت در این زبان می باشد. در زبان آلمانی، جنسیت ها، نقش مهمی را در دستور زبان ایفا می کنند. در زبان آلمانی، سه جنس مختلف وجود دارد.

جنس مذکر، مؤنث و خنثی. این در حالی است که در زبان انگلیسی، تنها دو جنس مذکر و مؤنث وجود دارد. استاد پوریا خانی به عنوان مدیریت آکادمی، برای یادگیری بهتر جنسیت ها، توصیه می کنند که به همراه یادگیری هر یک از واژگان زبان آلمانی، جنسیت آن را نیز حفظ کرده و به خاطر سپرد.

استاد پوریا خانی، استاد دارای تحصیلات آکادمیک می باشند

استاد پوریا خانی، استاد دارای تحصیلات آکادمیک می باشند. همچنین استاد پوریا خانی، به سبب راحتی عزیزان علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی که نمی توانند در جلسات حضوری آموزش زبان آلمانی شرکت کنند، دوره هایی را نیز به این عزیزان ارائه می کنند.

ایشان در ارتباط با جنسیت ها، اضافه می کنند که در برخی از موارد، می توان جنسیت یک اسم را حدس زد. اما بهتر است که هر یک از اسامی به همراه جنسیت آن، حتماً به خاطر سپرده شوند.

اما در این میان، برخی از اسامی هستند که با حروف خاصی تمام می شوند که با دانستن آن حروف می توان جنسیت اسامی را تشخیص داد.

در جدول زیر به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

مؤنث مذکر خنثی
-ung -en -ment
-keit -ig -chen
-heit -ling -lein
-ion -ant -um
-ik -us  
-enz    
-schaft    
-ie    

 

در مورد مصدرهای فعل، هنگامی که به عنوان اسم به کار می روند، لازم است بدانیم که خنثی هستند. به عنوان مثال، leben به معنای  to live در برابر das leben به معنای life قرار می گیرد.

همچنین لازم به ذکر است که واژه های مرتبط با روزها و ماه ها و همچنین جهت های جغرافیایی و ابزارها و بسیاری دیگر از کلمات زبان آلمانی، به صورت مذکر بیان می گردند.

موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته ایم، در ارتباط با مبحث ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” می باشد.

از تمامی علاقه مندان به زبان آلمانی، دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

دشواری زبان آلمانی در جمع بستن کلمات

دشواری زبان آلمانی در جمع بستن کلمات
دشواری زبان آلمانی در جمع بستن کلمات

در زبان انگلیسی، برای جمع بستن کلمات، تنها کاری که لازم است انجام شود، اضافه کردن s به انتهای اسم مورد نظر می باشد. اما جمع بستن کلمات در زبان آلمانی، به آسانی زبان انگلیسی نمی باشد. در زبان آلمانی، برای جمع بستن کلمات، می بایست از یکی از حروف زیر استفاده نمود:

 

  • -en
  • -n
  • -er
  • -e
  • -s

البته در برخی از موارد، برای جمع بستن یک اسم، حتی لازم نیست که هیچ حرفی به انتهای اسم اضافه شود. شاید این مورد کمی دشوار به نظر برسد. اما لازم به ذکر است که در زبان آلمانی، قواعدی کامل در زمینه جمع بستن کلمات وجود دارد.

با اطلاع از این قواعد، جمع بستن کلمات در زبان آلمانی بسیار آسان خواهد شد. البته برای تسلط بیشتر بر این امر، تمرین بسیار، بهترین گزینه می باشد. نکته ای که خوب است به آن اشاره کنیم، یک توصیه کوچک و مفید به تمامی نوآموزان جدید زبان آلمانی می باشد.

هنگامی که نمی دانید کدام حرف جمع مناسب اسم مورد نظرتان است، بهتر است که از –e استفاده کنید

هنگامی که نمی دانید کدام حرف جمع مناسب اسم مورد نظرتان است، بهتر است که از –e استفاده کنید. زیرا بیشتر اسم های مذکر و مؤنث در زبان آلمانی، به کمک این حرف جمع بسته می شوند.

هیچ نگرانی در ارتباط با تک تک قواعد جمع بستن در زبان آلمانی نباید داشته باشید

همچنین هیچ نگرانی در ارتباط با تک تک قواعد جمع بستن در زبان آلمانی نباید داشته باشید. زیرا با چندین بار تکرار کلمات مختلف، به راحتی می توانید جمع کلمات را به خاطر بسپارید.

به صورتی که حتی به صورت ناخودآگاه و غیر ارادی، در هنگام صحبت کردن، در مکالمات خود از این کلمات می توانید استفاده نمایید. اما توصیه استاد پوریا خانی به تمامی افرادی که علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی به روش اصولی می باشند، تمرین فراوان و منظم زبان آلمانی می باشد.

چنان چه فرد خود را به صورت دائمی و منظم در شرایط یادگیری زبان آلمانی قرار دهد، مهارت وی روز به روز ارتقاء خواهد یافت و تمامی دشواری های زبان آلمانی، به آسانی رفع خواهند شد.

در این مقاله، سعی داریم در ارتباط با موضوع زبان آلمانی چقدر سخت است اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان به این موضوع قرار دهیم.

چنان چه شما نیز به این موضوع علاقه مند هستید، با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

ارتباط واژگان زبان آلمانی با واژگان زبان انگلیسی

ارتباط واژگان زبان آلمانی با واژگان زبان انگلیسی
ارتباط واژگان زبان آلمانی با واژگان زبان انگلیسی

با توجه به تمامی مواردی که به آن اشاره شد، یادگیری زبان آلمانی برای کسانی که با زبان انگلیسی و واژگان این زبان آشنایی دارند، کاری بسیار آسان می باشد. بیشتر عبارات و واژگانی که در زبان آلمانی استفاده می شوند، ریشه مشترکی با واژگان زبان انگلیسی دارند.

همان طور که به آن اشاره شد، ریشه هر دو زبان انگلیسی و زبان آلمانی، زبان هندو اروپایی می باشد. هر دو این زبان ها، نشات گرفته از خانواده زبان های آلمانی می باشند. این زبان ها، با عنوان Germanic Family of Languages شناخته می شوند.

در ابتدای امر، یافتن این تشابهات کاری دشوار می باشد. اما به مرور زمان و آشنایی بیشتر زبان آموز با زبان آلمانی، روز به روز، به تشابهات این دو زبان پی خواهد برد که این امر، می تواند در سرعت یادگیری زبان آلمانی، بسیار مؤثر باشد.

از نظر آماری، به صورت تقریبی، 40 درصد از واژگان زبان آلمانی مشابه زبان انگلیسی می باشند

از نظر آماری، به صورت تقریبی، 40 درصد از واژگان زبان آلمانی مشابه زبان انگلیسی می باشند. همچنین در حدود 80 درصد از کلمات زبان انگلیسی نیز ریشه آلمانی وجود دارند. این امر، نشانگر ارتباط نزدیک این دو زبان می باشد.

به همین سبب، یادگیری زبان آلمانی برای کسانی که با زبان انگلیسی آشنایی داشته و به آن مسلط می باشند، بسیار ساده می باشد. علاوه بر این، دو زبان انگلیسی و آلمانی، دارای کلمات هم ریشه فراوانی می باشند.

این کلمات در هر دوی این زبان ها دارای معنی یکسان می باشد. همچنین نحوه تلفظ و نحوه املای مشابهی دارند. به عنوان نمونه، ماه های میلادی در هر دو زبان انگلیسی و آلمانی، مشابه هستند.

تشابه ماه ها در دو زبان انگلیسی و آلمانی، به اندازه ای است که تشخیص نام ماه بر اساس کلمات آمده در زبان آلمانی، بدون آگاهی از این زبان امکانپذیر می باشد.

علاوه بر تشابهات بسیاری که واژگان دو زبان آلمانی و انگلیسی با هم دارند، این زبان ها حتی در بسیاری از عبارات نیز مشابه هستند

علاوه بر تشابهات بسیاری که واژگان دو زبان آلمانی و انگلیسی با هم دارند، این زبان ها حتی در بسیاری از عبارات نیز مشابه هستند. به عنوان نمونه دو عبارت، این چیست؟ what is it? و was ist das یک نمونه کوچک از هزاران نمونه عبارات مشابه در این دو زبان می باشد.

البته، حروف صوتی که در زبان آلمانی استفاده می شود و مصوت های این زبان، با زبان انگلیسی بسیار متفاوت می باشد که این امر را می توان در عبارات مختلف این دو زبان، به راحتی مشاهده کرد.

دلیل اصلی این امر، تکامل این زبان ها در طی سال های متمادی می باشد که سبب شده است، تفاوت هایی در میان این دو زبان به وجود آید.

مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، در ارتباط با موضوع ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” نگاشته شده است.

اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی می باشید، خواندن این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

آسان سازی کلمات آلمانی با تبدیل آن به کلمات انگلیسی

آسان سازی کلمات آلمانی با تبدیل آن به کلمات انگلیسی
آسان سازی کلمات آلمانی با تبدیل آن به کلمات انگلیسی

بسیاری از کلمات آلمانی، در ظاهر تفاوت بسیار زیادی با کلماتی که در زبان انگلیسی هستند، دارند. اما جالب اینجاست که با تغییراتی اندک، می توان این کلمات را به کلمات معادل آن ها در زبان انگلیسی، تبدیل کرد.

برای تبدیل راحت تر کلمات انگلیسی به کلمات آلمانی، الگوهای خاصی وجود دارد که استفاده از آن را، برای زبان آموزان آسان تر می کند. برای مثال، در زبان آلمانی، کلماتی وجود دارد که با ایجاد تغییراتی جزئی در آنان، می توان آن ها را به یک کلمه انگلیسی مبدل نمود.

در زبان آلمانی، کلماتی مانند offen، pfeffer و helfen وجود دارند

در زبان آلمانی، کلماتی مانند offen، pfeffer و helfen وجود دارند که با ایجاد یک تغییر کوچک می توان معنی لغوی آن ها را به کلمه ای به زبان انگلیسی تبدیل نمود.

در این کلمات، اگر عبارات ff، pf و fen را به حرف p در زبان انگلیسی تغییر دهیم، کلمات حاصله open، pepper و  help می شوند که همگی با معنی آن ها در زبان انگلیسی آشنایی داریم.

در زیر به برخی دیگر از کلمات آلمانی اشاره می کنیم که با تغییر حروف (  s، tz ، z  و ss ) به

( t ) می توان به کلمات مشابه آن ها در زبان انگلیسی دست یافت:

آلمانی انگلیسی
Kessel Kettle
Besser Better
Glitzer Glitter
Wosser Water

 

لازم به ذکر است که در زبان آلمانی، گاهاً با تبدیل حرف z به c می توان به معادل انگلیسی آن دست یافت.

 

از دیگر واژه هایی که با تغییراتی کوچک می توان به معادل انگلیسی زیر دست یافت، در زیر آمده است:

آلمانی انگلیسی
Musikalisch Musical
Hoffentlich Hopefully
Spezialitat specialty

روش های آسان سازی تلفظ واژگان به زبان آلمانی

روش های آسان سازی تلفظ واژگان به زبان آلمانی
روش های آسان سازی تلفظ واژگان به زبان آلمانی

بسیاری از افرادی که با زبان آلمانی آشنایی کافی ندارند، بر این باورند که تلفظ واژگان و حروف در زبان آلمانی کاری بسیار سخت و دشوار می باشد. اما لازم به ذکر است که تلفظ کلمات در زبان آلمانی، از تلفظ کلمات در زبان انگلیسی بسیار بسیار آسان تر است.

در زبان انگلیسی، تلفظ کلمات در بسیاری از موارد، بدون هیچ قاعده و قانون بوده و کلمات از هیچ اصول خاصی در تلفظ آن ها پیروی نمی کنند و گاهاً تغییراتی عجیب در تلفظ کلمات در زبان انگلیسی مشاهده می شود. اما در زبان آلمانی، به هیچ عنوان چنین مواردی مشاهده نمی شود.

مقاله ای که پیش روی شماست، در ارتباط با موضوع ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” نوشته شده است.

تمامی افرادی که تمایل به مهاجرت به کشور آلمان و یا سفر، تحصیل و یا کار در این کشور را دارند، می بایست با زبان آلمانی آشنایی داشته باشند

تمامی افرادی که تمایل به مهاجرت به کشور آلمان و یا سفر، تحصیل و یا کار در این کشور را دارند، می بایست با زبان آلمانی آشنایی داشته باشند. اگر شما نیز تمایل به یادگیری زبان آلمانی دارید، خواندن این مقاله را تا پایان آن، به شما توصیه می کنیم.

استاد خبره زبان آلمانی، جناب آقای پوریا خانی، برای آسان تر کردن تلفظ کلمات و واژگان در زبان آلمانی، گام نخست برای یادگیری بهتر تلفظ واژگان زبان آلمانی را، یادگیری صحیح تلفظ حروف الفبا و حروف صدادار زبان آلمانی بیان می نمایند.

گام نخست

یاد گرفتن تلفظ صحیح حروف الفبا

برای یادگیری بهتر هر زبان جدید، به خصوص زبان آلمانی، گام نخست، یادگیری الفبای آن زبان می باشد. الفبای هر زبان، نقش مهمی را در یادگیری یک زبان جدید ایفا می کند. برای یادگیری بهتر تلفظ کلمات در زبان آلمانی نیز لازم است که در ابتدا، حروف الفبای آن را خوب یاد گرفت.

با داشتن تسلط بر نوع آوای هر یک از حروف، تلفظ هر کلمه ای در زبان آلمانی، بسیار آسان می شود. یکی از دشوارترین حروف زبان آلمانی که تلفظ آن برای بیشتر زبان آموزان دشوار می باشد، trilled ‘R است که حتی برای تلفظ این حرف نیز، با کمی تمرین و آموزش صحیح، به راحتی می توان این حرف را تلفظ نمود.

البته استاد پوریا خانی، در این راستا به افرادی که به تازگی گام در راه یادگیری زبان آلمانی نهاده اند، توصیه می کنند که از سختگیری های بی مورد در زمینه تلفظ کلمات در ابتدای امر، خودداری کنند.

مهم ترین مساله در این مرحله از آموزش، این است که زبان آموز تا جایی که قادر است، تلفظ کلمات و حروف را به درستی تلفظ نماید

مهم ترین مساله در این مرحله از آموزش، این است که زبان آموز تا جایی که قادر است، تلفظ کلمات و حروف را به درستی تلفظ نماید. تلاش در خوب تلفظ کردن حروف و واژگان، با ادامه تمرینا، می تواند در نهایت به تلفظ صحیح کلمات، دست یابد.

بدون تردید با تمرینات بیشتر، تلفظ کلمات به صورت طبیعی آن و مشابه یک آلمانی زبان، مبدل می گردد. در این میان، لازم به ذکر است که چهار حرف دیگر هم در الفبای زبان آلمانی وجود دارند که می بایست در تلفظ آن ها بسیار دقت نمود.

اما لازم است بدانیم که تلفظ هیچ یک از حروف الفبای زبان آلمانی به دشواری حرف trilled ‘R نمی باشد. در جدول زیر به این موارد اشاره کرده ایم:

نام حرف مشابه حرف نحوه تلفظ
ä e Telling
ö i Gilr
ü oo mood
ß   Double ‘s

 

موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته ایم، در ارتباط با موضوع ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” می باشد.

چنان چه شما از علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

توصیه دوستانه استاد پوریا خانی به تمامی افرادی که به تازگی به یادگیری زبان آلمانی روی آورده اند، این است که از همان شروع یادگیری زبان، از خود انتظار داشتن یک لهجه اصیل و مادرزادی آلمانی را نداشته باشید.

در ابتدای امر، لهجه فردی که زبان آلمانی را یاد می گیرد، با فردی که به صورت مادرزادی آلمانی صحبت می کند، بسیار متفاوت است و این امر در هنگام صحبت کردن، کاملاً مشخص می باشد. برای این که بتوان لهجه خود را به لهجه آلمانی مادرزادی نزدیک نمود، می بایست تمرین بسیار داشت.

ارتباط با آلمانی زبان ها، می تواند در نزدیک کردن لهجه فرد به لهجه اصلی آلمانی، بسیار مؤثر باشد

همچنین ارتباط با آلمانی زبان ها، می تواند در نزدیک کردن لهجه فرد به لهجه اصلی آلمانی، بسیار مؤثر باشد. با گذشت زمان، لهجه زبان آموزان آلمانی، رفته رفته طبیعی تر می شود.

استاد پوریا خانی به زبان آموزان زبان آلمانی توصیه می کنند که برای بهتر شدن لهجه خود، می بایست از همان ابتدای روزهای آموزش خود، شروع به گوش کردن کلمات و عبارات مختلف با لهجه اصلی آلمانی کنند.

همچنین استاد پوریا خانی، یادگیری اصولی زبان آلمانی را بهترین راه برای سرعت بخشیدن و آسان کردن یادگیری زبان آلمانی بیان می کنند. با یادگیری اصولی زبان آلمانی، صحبت کردن به این زبان، به هیچ عنوان کار دشواری نخواهد بود. البته بسیار مهم است که زبان آلمانی را نزد چه کسی آموزش می بینید.

توصیه استاد پوریا خانی در راستای بهتر یادگیری تلفظ واژگان زبان آلمانی

  • آشنایی کامل به حروف الفبای آلمانی
  • آشنایی کامل به تلفظ مخصوص هر یک از حروف صدا دار زبان آلمانی
  • تمرین منظم و مداوم

می باشد. علاوه بر این، بسیار خوب است که در حین یادگیری زبان آلمانی، با آلمانی زبان ها نیز ارتباط کلامی داشته باشید. همچنین کمک گرفتن از زبان آموزان در سطح بالا نیز می تواند کمک شایانی به بهتر شدن نحوه تلفظ افراد زبان آموز جدید نماید.

یکی از مشکلاتی که بیشتر زبان آموزان زبان آلمانی با آن مواجه هستند، عدم توانایی در صحبت کردن می باشد

یکی از مشکلاتی که بیشتر زبان آموزان زبان آلمانی با آن مواجه هستند، عدم توانایی در صحبت کردن می باشد. دلیل اصلی این مشکل، از ترس هنگام صحبت کردن و تلفظ و بیان نادرست کلمات می باشد.

هنگامی که با یک آلمانی زبان هم کلام شوید و یا از افرادی که در سطح بالاتری از زبان قرار دارند، مشورت و صحبت نمایید، این مشکل برطرف خواهد شد و ترس از اشتباه کردن، از بین خواهد رفت. این مساله در پیشرفت زبان آلمانی بسیار مؤثر می باشد.

موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته ایم، در ارتباط با موضوع ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” نوشته شده است.

اگر شما نیز از علاقه مندان به این موضوع می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

عوامل مؤثر بر بالا بردن سرعت یادگیری زبان آلمانی

عوامل مؤثر بر بالا بردن سرعت یادگیری زبان آلمانی
عوامل مؤثر بر بالا بردن سرعت یادگیری زبان آلمانی

عوامل گوناگونی می توانند بر سرعت یادگیری یک زبان خارجی از جمله زبان آلمانی، مؤثر باشند. یکی از مهم ترین عوامل که می تواند تاثیر چشمگیری بر بالا بردن سرعت یادگیری داشته باشد، انگیزه فرد از یادگیری زبان آلمانی می باشد.

همچنین میزان قرار گیری فرد در محیط و مواجهه وی با این زبان، می تواند عامل تاثیرگذار دیگر بر سرعت یادگیری فرد قلمداد گردد. اما یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر یادگیری زبان آلمانی، داشتن یک استاد خبره زبان آلمانی می باشد.

یک استاد حرفه زبان آلمانی، می تواند تکنیک ها و استراتژی های جالبی را برای یادگیری زبان آلمانی به زبان آموز ارائه کند

یک استاد حرفه زبان آلمانی، می تواند تکنیک ها و استراتژی های جالبی را برای یادگیری زبان آلمانی به زبان آموز ارائه کند. اطلاع از تکنیک های یادگیری مناسب و استاندارد، تاثیر بسیار زیادی در سرعت یادگیری زبان آلمانی خواهند داشت.

همچنین ساعات تمرین زبان آلمانی نیز بسیار مهم است. استفاده از زبان آلمانی در زندگی روزمره می تواند سرعت یادگیری را افزایش دهد.

از همین رو، استاد پوریا خانی، به تمامی افرادی که تمایل به یادگیری زبان آلمانی دارند، توصیه می کنند که پیش از هر اقدامی، ابتدا انگیزه خود را از یادگیری زبان آلمانی مشخص نمایند و سپس با بهره گیری از راهنمایی ها و تکنیک های آموزشی اساتید حرفه ای این فن، اقدام به یادگیری زبان آلمانی بنمایند.

داشتن یک برنامه ریزی دقیق

گام بعدی که آن هم از اهمیت شایانی در سرعت بخشیدن به روند یادگیری برخوردار می باشد، داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای یادگیری زبان آلمانی می باشد. اساتید خبره زبان آلمانی در آکادمی استاد پوریا خانی، با سال ها تجربه تدریس زبان آلمانی، بهترین گزینه تدریس زبان آلمانی به شمار می روند.

استاد پوریا خانی، دارای دوره های طلایی و خط به خط در تمامی سطوح می باشند.

از آنجا که بسیاری از علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی، قادر به مراجعه حضوری به شهر تهران نمی باشند و یا امکان هماهنگی زمانی برای حضور در کلاس ها را ندارند، استاد پوریا خانی تصمیم به ارائه دوره های زبان آلمانی، در تمامی سطوح نموده اند.

دوره های آموزش زبان آلمانی تا سطح B1، معمولا 6 ماهه به اتمام می رسد

دوره های آموزش زبان آلمانی تا سطح B1، معمولا 6 ماهه به اتمام می رسد. البته اتمام دوره و رسیدن به مقطع مورد نیاز،بستگی به توانایی دانشجو و … دارد.

موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته ایم، در ارتباط با مبحث ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” می باشد.

اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی می باشید، خواندن این مقاله، می تواند برای شما مفید باشد.

به سبب اهمیت عوامل تاثیرگذار بر سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری زبان آلمانی، در این بخش، به بررسی این فاکتورها اشاره خواهیم کرد:

مدت زمان یادگیری

مدت زمان یادگیری
مدت زمان یادگیری

از جمله مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر یادگیری زبان آلمانی، مدت زمانی است که زبان آموز برای یادگیری زبان آلمانی به آن اختصاص می دهد. بدون تردید، هر چه مدت زمانی که فرد برای آموزش زبان آلمانی صرف می کند بیشتر باشد، در زمان کوتاه تری به نتیجه دلخواه خود، خواهد رسید.

حتی اگر فرد شرایط سفر به کشور آلمان را داشته باشد، می تواند در روند یادگیری خود، سرعت بیشتری دهد. گذاشتن زمان، برای شرکت کردن در دوره های متعدد آشنایی با زبان آلمانی نیز، از دیگر راه های مؤثر بر یادگیری این زبان می باشد.

اما با توجه به این امر که بیشتر افرادی که اقدام به یادگیری زبان آلمانی می نمایند، فرصت کافی برای اختصاص دادن به یادگیری زبان آلمانی را در طول هفته ندارند و تنها می توانند زمانی کوتاه را برای این آموزش ها کنار بگذارند، توصیه می شود که در این زمان های کوتاه نیز تلاش کنند تا بهترین بهره وری را از مدت زمان آموزش خود داشته باشند.

استفاده بهینه از زمان های کوتاه آموزش

حتی استفاده بهینه از زمان های کوتاه آموزش نیز، چنان چه با شیوه های صحیح آموزشی همراه شود، می تواند بهترین نتیجه را در مدت زمانی کوتاه، داشته باشد. از همین رو، انتخاب یک استراتژی صحیح آموزشی، در سرعت بخشیدن به روند آموزش زبان آلمانی، بسیار مؤثر خواهد بود.

با توجه به این امر که قدرت یادگیری افراد مختلف متفاوت می باشد، روش های یادگیری زبان آلمانی نیز می توانند بسیار متنوع باشند.

در این راستا، بهتر است پیش از انتخاب یک استراتژی صحیح برای یادگیری زبان آلمانی، روشی را که احتمال موفقیت بیشتری با سرعت بالاتری را ممکن می کند، در سرلوحه فعالیت های خود قرار داد. به زبانی ساده تر، روشی را برای آموزش انتخاب کنید که مطمئن هستید روی شما بهترین جواب را خواهد داد.

این مقاله، در ارتباط با موضوع زبان آلمانی چقدر سخت است نگاشته شده است.

اگر به این مبحث علاقه دارید، از شما دعوت می کنیم تا با ما، تا پایان این مقاله همراه شوید.

مواجهه منظم با زبان آلمانی

یکی از روش هایی که استاد پوریا خانی برای یادگیری زبان آلمانی به بیشتر زبان آموزان خود توصیه می کنند، مواجهه منظم با زبان آلمانی می باشد. از جمله این موارد، می توان به مطالعه کتاب های متعدد به زبان آلمانی که در دوره آموزشی وحود دارد، اشاره نمود.

همچنین گوش کردن به مکالمات مختلف به زبان آلمانی و نوت برداری از تمامی کلمات و یا عبارات جدیدی که یاد گرفته می شود نیز همگی می توانند جزو استراتژی های مفیدی باشند که در سرعت بخشیدن به روند یادگیری زبان آلمانی، بسیار مؤثر هستند.

علاوه بر تمامی روش های گفته شده، بهره گیری از اپلیکیشن های مختلف یادگیری زبان آلمانی که صرفاً به هدف آموزش زبان آلمانی ارائه می شوند نیز، می توانند در تمرین بیشتر این زبان، بسیار مؤثر باشند.

لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده، بدون وجود یک مدرس کاردان، امکانپذیر نمی باشد. یک استاد خبره زبان آلمانی، می تواند زبان آموز را به سمت صحیح آموزش هدایت کرده و او را از رفتن به راه های انحرافی که تنها سبب ایجاد یاس و اتلاف وقت و هزینه می شود، باز دارد.

اساتید آکادمی استاد پوریا خانی

اساتید آکادمی استاد پوریا خانی، با سال ها تجربه تدریس زبان آلمانی و با آشنایی کامل از روش های آموزشی مختلف این زبان، با توجه به روحیات مختلف زبان آموزان، می تواند شما را برای افتادن در مسیر صحیح یادگیری، هدایت نمایند.

استاد پوریا خانی، برای تمامی افرادی که قادر به شرکت در کلاس های حضوری در تهران نمی باشند، دوره های آموزش زبان آلمانی را ارائه کرده اند که زبان آموزان با بهره گیری از این دوره ها نیز می توانند به بالا بردن سطح زبان آلمانی خود و تقویت آن بپردازند.

تجربیات استاد پوریا خانی به خصوص بعد از دوران کرونا، نشان می دهد که کلاس های حضوری، وقت زبان آموز را هدر می دهد و بهتر است از دوره های خودآموز استفاده نمایید.

در این مقاله، تلاش کرده ایم تا اطلاعاتی مفید را در ارتباط با موضوع ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” ارائه کنیم.

چنان چه تا این بخش از مقاله برای شما مفید واقع شده است،از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید.

استفاده از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی برای آموزش زبان آلمانی در اصفهان بسیار مفید موثر می باشد.

بهره گیری از مدرس زبان با تجربه

مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتور بر سرعت یادگیری این زبان، داشتن یک استاد خوب زبان آلمانی می باشد. هر استادی، دارای سبک و روش خاصی برای آموزش زبان می باشد. گزینه های مختلفی برای انتخاب یک مدرس خوب زبان آلمانی وجود دارد.

بهتر است پیش از شروع دوره زبان آلمانی خود، ابتدا با استاد خود مشورت کرده و اطمینان حاصل نمایید که حتماً استاد منتخب شما، بتواند در شما ایجاد انگیزه نماید.

عضو شدن در گروه های مختلف آنلاین که آشنایی بیشتری با زبان آلمانی دارند و صرفاً برای آموزش این زبان ساخته شده اند، می توانند در یافتن یک استاد مناسب بسیار مفید باشند.

با یک تحقیق و بررسی در گروه های آنلاین زبان آلمانی، می توان از توانایی یک استاد در برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات، مطلع شد. البته علاوه بر این موضوع، شرکت در گروه های آنلاین زبان آلمانی، می تواند یک تمرین خیلی خوب برای آموزش بهتر زبان آلمانی نیز باشد.

تمامی افراد گروه، با تبادل اطلاعات با یکدیگر، می توانند روند یادگیری را سریع تر کنند

تمامی افراد گروه، با تبادل اطلاعات با یکدیگر، می توانند روند یادگیری را سریع تر کنند. هنگامی که فرد، سرعت روند یادگیری خود را با توجه به تمرینات فراوانی که دارد و تلاش های فراوان، بسیار کند می بیند، این بدان معناست که روش های یادگیری ارائه شده توسط استاد، مناسب وی نمی باشد. لذا در این حالت، بهترین کار، عوض کردن استاد می باشد.

همچنین در این حالت، احتمالاً روش یادگیری نیز می بایست تغییر کند. از همین رو، بهتر است، استاد مناسب و روش آموزشی کارآمدتری را برای یادگیری بهتر زبان آلمانی انتخاب کرد. بدون تردید، یک شیوه آموزشی موفق، روشی است که سریع و کارآمد باشد.

البته استراتژی که روی بیشتر زبان آموزان جواب مثبت می دهد، استفاده از تکنیک های مختلف آموزشی به صورت انعطاف پذیر می باشد. همچنین، استفاده از منابع مختلف و ترکیب آن ها با یکدیگر، تاثیر بسیار خوبی بر روند یادگیری خواهد داشت. همچنین از مزایای یادگیری زبان آلمانی بیشتری می توانید بهره ببرید.

مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، به بررسی موضوع ” زبان آلمانی چقدر سخت است ” پرداخته است.

اگر شما نیز از علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی می باشید، با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

در ارتباط با مدرس زبان آلمانی، باید دو نکته زیر را مد نظر قرار دهید:

در ارتباط با مدرس زبان آلمانی، باید دو نکته زیر را مد نظر قرار دهید:
در ارتباط با مدرس زبان آلمانی، باید دو نکته زیر را مد نظر قرار دهید:

چنان چه مدرس زبان آلمانی شما در انتقال اطلاعات و نحوه آموزش، بسیار موفق عمل می کند اما شما در خارج از ساعات کلاسی، هیچ گونه تمرینی ندارید، سرعت یادگیری شما در زبان آلمانی، بسیار کند خواهد بود.

چنان چه بسیار تمرین می کنید و زمان زیادی را برای یادگیری زبان آلمانی صرف می کنید، اما نمی توانید با مدرس زبان آلمانی خود ارتباط خوبی برقرار کنید و یا به زبانی دیگر، معلم زبان آلمانی شما قادر به آموزش صحیح و اصولی به شما نمی باشد و در رفع مشکلات زبان آلمانی شما بسیار ضعیف عمل می کند، روند یادگیری به آرامی پیش خواهد رفت. در این حالت، بهترین گزینه، تغییر در استراتژی یادگیری و نیز عوض کردن استاد زبان آلمانی می باشد.

انتخاب یک مدرس خوب و با تجربه

انتخاب یک مدرس خوب و با تجربه از ابتدای راه آموزش زبان آلمانی، از اهمیت شایانی برخوردار می باشد. زیرا زبان آلمانی دارای جزئیاتی است که در ابتدای این مقاله به صورت مفصل به این موارد پرداختیم.

چنان چه تلفظ ها و دستور زبان های زبان آلمانی از ابتدا به درستی آموزش داده نشوند، فرد در مراحل بالاتر یادگیری زبان آلمانی، با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. در همین راستا، توصیه اکید ما به تمامی علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی، انتخاب آکادمی استاد پوریا خانی به عنوان بهترین مجموعه در شهر تهران می باشد.

استاد پوریا خانی با تحصیلات آکادمیک، سال ها تجربه درخشان دارند

استاد پوریا خانی با تحصیلات آکادمیک، سال ها تجربه درخشان دارند و با تمامی تکنیک های آموزش زبان آلمانی، به خوبی آشنایی دارند. همچنین استاد پوریا خانی، دارای دوره های خط به خط و طلایی در تمامی سطوح می باشند.

استاد پوریا خانی، برای افرادی که توانایی شرکت در کلاس های حضوری را ندارند، دوره هایی را مهیا کرده اند که به کمک آن ها، تمامی علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی، بدون هیچ محدودیت فواصل مکانی، می توانند از آموزش های سودمند ایشان برای یادگیری زبان آلمانی، در کلیه سطوح بهره مند گردند.

در این مقاله، به بررسی موضوع زبان آلمانی چقدر سخت است پرداخته ایم.

اگر شما نیز علاقه مند به این موضوع می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

عوامل مؤثر بر کند شدن سرعت یادگیری زبان آلمانی

عوامل بسیاری بر کاهش روند یادگیری زبان آلمانی مؤثر می باشند.

از جمله این فاکتورها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از جمله این فاکتورها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
از جمله این فاکتورها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • از دست دادن انگیزه یادگیری زبان آلمانی، به سبب گرامر پیچیده این زبان
  • نبودن در شرایط مواجهه با زبان آلمانی و عدم داشتن تمرینات کافی و منظم
  • داشتن یک مدرس نامناسب و نا آشنا با روند صحیح آموزش زبان آلمانی
  • نداشتن یک استراتژی صحیح آموزشی و استفاده از روش های نا کارآمد و نادرست

برای عبور از مشکلاتی که بر سر راه یادگیری زبان آلمانی قرار دارد، می توان از متدهای زیر بهره گرفت :

داشتن و حفظ انگیزه یادگیری زبان آلمانی

داشتن یک انگیزه قوی و حفظ این انگیزه در کلیه روند آموزش زبان آلمانی، می تواند در روند آموزش این زبان بسیار مؤثر باشد. در تمامی روند یادگیری، بسیار خوب است که لیستی از مواردی که سبب بالا بردن انگیزه یادگیری می شود را تهیه نمود.

در این لیست، تمامی مواردی که باعث علاقه مندی فرد به زبان آلمانی می شود و نیز تاثیرات مثبت این زبان پس از یادگیری کامل آن، می توانند در افزایش انگیزه و در نتیجه سریع تر شدن روند یادگیری، بسیار مؤثر باشند.

به همین میزان، نداشتن انگیزه و یا از دست دادن آن در روند یادگیری، می تواند تاثیرات بسیار معکوسی را داشته باشد.

لطفا از پست آموزش زبان آلمانی در یاسوج دیدن کنید.

تمرین بسیار گرامر زبان آلمانی

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، گرامر زبان آلمانی، تفاوت های بسیاری با گرامرهای زبان انگلیسی و فارسی دارند. این امر، سبب شده است که گرامر این زبان، برای بیشتر فارسی زبانان دشوار به نظر برسد.

توصیه اکید استاد پوریا خانی در این زمینه، انتخاب یک استاد زبان آلمانی مجرب و تمرین بسیار می باشد. ذکر این نکته بسیار مهم است که یادگیری گرامر زبان آلمانی، بدون داشتن یک مدرس مجرب و خبره، غیر ممکن است.

یک مدرس با تجربه و آشنا با شیوه های استاندارد آموزشی، می تواند در سرعت بخشیدن به یادگیری گرامر زبان آلمانی، بسیار تاثیرگذار باشد. در مسیر یادگیری گرامر زبان آلمانی، چالش های بسیاری وجود دارد که یک مدرس خوب می تواند این دشواری ها را آسان کند.

به کمک یک مدرس مجرب زبان آلمانی، گرامر این زبان، دیگر پیچیده به نظر نمی رسد. زیرا از نظر استاد پوریا خانی، بسیار مهم است که لهجه ها، تلفظ ها و ساختارها را نزد اساتید با مهارت آموزش ببینید.

مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع زبان آلمانی چقدر سخت است  پرداخته است.

چنان چه تا این قسمت از مقاله برای شما مفید بوده است، از شما دعوت می کنیم ما را تا پایان آن، همراهی کنید.

تمرین زیاد

پس از داشتن انگیزه و یک استاد زبان آلمانی مناسب، دیگر نوبت به فعالیت های خود فرد می رسد. شخصی که تمایل به یادگیری زبان آلمانی دارد، می بایست برای یادگیری این زبان، بسیار تمرین کند. از گذشته گفته اند که، کار نیکو کردن از پر کردن است!

این عبارت، مصداق خوبی از این مورد می باشد. برای یادگیری بهتر زبان آلمانی و سرعت بخشیدن به روند یادگیری، تمرینات هر روزه و درگیر شدن با چالش های مختلف این زبان، می تواند بسیار مؤثر باشد.

در همین راستا، استاد پوریا خانی به تمامی افرادی که تمایل دارند پا به عرصه یادگیری زبان آلمانی بگذارند، توصیه می کنند پیش از ورود به این عرصه، کفش های آهنی به پا کنند و انگیزه خود را همچنان حفظ کنند تا در کوتاه ترین زمان، به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

یادگیری برخی از زبان های خارجی برای ما فارسی زبانان، کاری دشوار به نظر می رسد. زبان آلمانی، بر اساس استانداردهای جهانی، زبانی سخت و دشوار به حساب نمی آید.

اما به سبب آن که دارای گرامری نا آشنا و تلفظ های جدیدی برای ما فارسی زبانان می باشد، به نظر بیشتر افراد، زبانی سخت به نظر می رسد.

داشتن یک انگیزه قوی برای یادگیری

در این راستا، داشتن یک انگیزه قوی برای یادگیری، داشتن یک برنامه و استراتژی صحیح آموزشی، تمرین فراوان و نیز از همه مهم تر داشتن یک استاد مجرب زبان آلمانی، عواملی هستند که یادگیری زبان آلمانی را بسیار لذتبخش کرده و چالش های این زبان را سهل و آسان می کند.

در این راستا و در این مقاله، به معرفی دوره های استاد پوریا خانی پرداختیم. استاد پوریا خانی، دارای دوره های خط به خط و طلایی آموزش زبان آلمانی در تمام سطوح می باشند.

استاد پوریا خانی، با بهره گیری از بهترین شیوه آموزشی، یادگیری زبان آلمانی را برای همگان سهل و آسان نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در ارتباط با آموزش زبان آلمانی، با استاد پوریا خانی مشورت نمایید.

در این مقاله، سعی کرده ایم به بررسی موضوع زبان آلمانی چقدر سخت است بپردازیم.

امید است که اطلاعات بیان شده در این مقاله، برای علاقه مندان یه یادگیری زبان آلمانی، مفید واقع شده باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *