فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

با موضوع آزمون او اس د درخدمت شما هستیم.

آزمون ÖSD، مانند آزمون گوته و آزمون تلک آلمانی، از جمله معتبرترین و محبوب ترین آزمون های زبان آلمانی می باشد که نمره این آزمون، مورد قبول سفارت خانه کشور آلمان و نیز دانشگاه های کشورهای آلمانی زبان است.

این آزمون، در حقیقت یک دیپلم زبان آلمانی از کشور اتریش می باشد که در سطوح مختلف از A1 تا C2 را در بر می گیرد.

ویدئو آزمون او اس د

به جهت اهمیت این آزمون، برای افراد علاقمند به مهاجرت، تحصیل و یا کار در کشور آلمان و یا کشورهای آلمانی زبان، این مقاله را به بحث و بررسی در زمینه ” آزمون ÖSD پرداخته ایم. چنان چه شما نیز از علاقمندان به این موضوع می باشید، از شما دعوت می کنیم، تا پایان این مقاله، با ما همراه شوید.

اینفوگرافیک آزمون او اس د

اینفوگرافیک آزمون او اس د
اینفوگرافیک آزمون او اس د

اگر ساکن یاسوج هستید، برای شما این مقاله را آماده کرده ایم: آموزش زبان آلمانی در یاسوج

آزمون او اس د چیست؟

آزمون او اس د چیست؟
آزمون او اس د چیست؟

آزمون او اس د، که در حقیقت مخفف نام کامل، Osterreichische Sprachdiplom Deutsch می باشد، که مدرکی رسمی و معتبر آلمانی، اتریشی و سوئیسی می باشد که برای ارزیابی سطح زبان آلمانی افراد، در نظر گرفته شده است.

تمامی متقاضیان کار، تحصیل و یا اقامت در یکی از کشورهای اتریش، سوئیس و آلمان، تنها با داشتن این مدرک زبان آلمانی، می توانند موفق به اخذ ویزا شوند. البته، به این مدرک زبان، دیپلم زبان اتریشی نیز گفته می شود.

آزمون ÖSD، یک آزمون تعریف شده و قابل استناد در سطح بین المللی می باشد و آزمون های او اس د، همگی در راستای یک چارچوب مشخص که توسط مرجع مشترک اروپا تعیین شده است، قرار گرفته اند.

در زمینه آزمون ÖSD، لازم به ذکر است که، این آزمون یک آزمون سیستماتیک می باشد که تنها برای افرادی در نظر گرفته شده است که، زبان المانی زبان اصلی و مادری ایشان نبوده و به عنوان زبان دوم، تمایل به ارائه مدرکی دال بر آگاهی لازم بر این زبان را، دارند.

از دیگر مواردی که می بایست در زمینه آزمون او اس د، ذکر شود، این است که مدرک زبان ÖSD در بیشتر از 30 کشور در سرتاسر جهان، مورد تایید و قابل پذیرش می باشد.

زبان آلمانی سخته؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک نمایید.

سطوح متفاوت آزمون او اس د

سطوح متفاوت آزمون او اس د
سطوح متفاوت آزمون او اس د

همان طور که به آن اشاره شد، داشتن مدرک زبان ÖSD، برای ورود به کشور آلمان به جهت زندگی، تحصیل و یا کار، می باشد. برای دریافت مدرک زبان آلمانی او اس د، لازم است که در ابتدا، متقاضی آزمون ÖSD را با موفقیت پشت سر بگذارد.

نتیجه آزمون او اس ای، هر چه که باشد، به عنوان یک مدرک معتبر که نشانگر سطح زبان آلمانی متقاضی می باشد، مورد تایید دانشگاه های کشور آلمان و نیز بسیاری از کشورهای آلمانی زبان، می باشد. آزمون ÖSD در 6 سطح مختلف برگزار می شود که شامل سطح مبتدی A1 و A2، سطح متوسط B1 و B2 و نیز سطح پیشرفته C1 و C2 می باشند.

آزمون ÖSD در 10 مدل مختلف و در قالب 6 سطح متفاوت، برگزار می گردد. در ادامه مقاله آزمون ÖSD به بررسی کلیه این سطوح، به صورت جزء به جزء پرداخته ایم و در دنباله آن، اقدام به معرفی دوره های آموزش زبان آلمانی که توسط استاد پوریا خانی، استاد با تجربه و برجسته زبان آلمانی، که به صورت اختصاصی برای این آزمون، ارائه شده اند، نموده ایم. چنان چه شما نیز از علاقمندان به شرکت در آزمون ÖSD می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

پیشنهاد می کنیم از پست آمادگی آزمون osd دیدن کنید.

آزمون زبان او اس د در سطح A1

آزمون زبان او اس د در سطح A1
آزمون زبان او اس د در سطح A1

آزمون زبان آلمانی او اس د، در دو مدل متفاوت برگزار می گردد که در زیر به این مدل ها اشاره کرده ایم:

آزمون او اس د در سطح A1 برای کودکان

آزمون او اس د در سطح Zertifikate A1

کلیه افرادی که تمایل دارند در این سطح از زبان آلمانی، مدرک معتبر او اس د را دریافت نمایند، می بایست توانایی لازم در درک موضوعات بسیار ساده را در انجام مکالمات روزمره، داشته باشند. به صورت کلی، افراد مناسب برای شرکت در این سطح از آزمون، افراد بالای 14 سال می باشند.

متقاضیان شرکت در سطح A1 می بایست در هر چهار مهارت، خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن، در سطح انجام مکالمات ساده و بیان موضوعات ابتدایی، در سطح مورد نظر باشند. البته، لازم به ذکر است که در این سطح از آزمون ÖSD، تمرکز آزمون، بیشتر بر مهارت های خواندن و شنیدن متقاضی می باشد.

این آزمون در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می گردد. در بخش کتبی آن، مهارت های خواندن، نوشتن و گوش کردن، مورد ارزیابی قرار می گیرند و در بخش شفاهی، مهارت صحبت کردن، مورد بررسی قرار می گیرد.

اگر قصد شرکت در تلک را دارید، صفحات منابع آزمون تلک و محل برگزاری آزمون تلک را ببینید.

یکی از نکات مهم در ارتباط آزمون او اس د

یکی از نکات مهم در ارتباط آزمون ÖSD، این است که، چنان چه متقاضی در بخش هایی از آزمون نتواند موفق به کسب حد نصاب مورد قبول شود، یک سال فرصت خواهد داشت که مجدداً در این ازمون شرکت کرده و نمره مورد نظر را اخذ نماید.

برای قبولی در این آزمون، لازم است که فرد از 100 نمره بتواند حداقل نمره 50 را کسب نماید. همان طور که به آن اشاره شد، این سطح از آزمون ÖSD، مختص افرادی می باشد که در سطح ابتدایی از زبان المانی می باشند. زمان شروع به یادگیری زبان المانی و چگونگی آن، اهمیت بسیار زیادی دارد.

استاد پوریا خانی، با تجربه ای بالا در امر آموزش زبان المانی با بیش از 7000 زبان آموز موفق، به تمامی کسانی که به تازگی تمایل به شروع به یادگیری زبان المانی دارند، توصیه اکید می نمایند که از ابتدا، حساسیت ویژه ای بر انتخاب استاد زبان آلمانی خود، به خرج دهند.

چنان چه استاد زبان آلمانی که انتخاب کرده اید، مهارت لازم و کافی را برای آموزش این زبان، نداشته باشد، از همان ابتدای کار و از اساس، به مشکل برخواهید خورد. زیرا که لهجه ها، ساختارها و نیز تلفظ ها و سایر مباحث مهم در زبان آلمانی، نیاز به یادگیری صحیح توسط استادی با تجربه دارند.

در شرایطی که، آموزش توسط استادی نا بلد انجام شود، تمامی این موارد به اشتباه آموزش داده می شوند

در شرایطی که، آموزش توسط استادی نا بلد انجام شود، تمامی این موارد به اشتباه آموزش داده می شوند و فرد در هنگام برقرای ارتباط های حقیقی و نیز در آزمون های تعیین سطح زبان آلمانی، به مشکلات بسیار زیادی، برخواهند خورد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله کتاب schwere kost را مطالعه کنید.

در مقاله ” آزمون او اس د ” به معرفی بهترین استاد زبان آلمانی، استاد پوریا خانی و بهترین متد آموزشی این زبان، که توسط خود استاد پوریا خانی، و به صورت اختصاصی و انحصاری، برای علاقمندان به شرکت در آزمون ÖSD، ارائه شده اند، پرداخته ایم.

این دوره ها، با بهترین کیفیت ممکن و با بالاترین و بهترین شیوه آموزشی، به صورت ضبط شده به همراه جزوات و کتب آموزشی مرتبط با آموزش های داخل دوره ها، در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد و می تواند شروع بسیار مناسبی برای افرادی باشد که علاقمند به یادگیری زبان آلمانی، از پایه هستند و تمایل به شرکت در آزمون او اس د، را دارند.

در ادامه مبحث ” آزمون او اس د ” به بررسی سطوح بالاتر آزمون ÖSD ، خواهیم پرداخت. چنان چه تا به این جای مقاله برای شما مفید بوده است، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید .

آزمون زبان او اس د در سطح A2

آزمون زبان او اس د در سطح A2
آزمون زبان او اس د در سطح A2

آزمون زبان آلمانی ÖSD ، در سطح A2 به دو مدل مختلف برگزار می گردد. این دو مدل، عبارتند از:

  • آزمون او اس د در سطح A2 برای کودکان
  • آزمون او اس د در سطح Zertifikate A2

سطح A2 از زبان آلمانی، نشان دهنده آن است که، فرد قادر به درک موضوعات ساده عادی و روزمره می باشد و قادر است به انجام مکالمات ساده در حد بسیار کلی و نه در حد جزییات، بپردازد. آزمون ÖSD نیز برای متقاضیان اخذ مدرک زبان آلمانی در این سطح نیز، بر پایه همین میزان آگاهی از زبان آلمانی، بنا نهاده شده است.

کلیه متقضایان شرکت در آزمون ÖSD زبان المانی در سطح A2، می بایست توانایی درک مکالمه های روزمره را با کلمات و الفاظی کاملاً ابتدای و ساده، داشته باشند. در سطح A2، همانند سطح A1، تاکید و تمرکز اصلی آزمون بر مهارت های خواندن و شنیدن می باشد.

لازم به ذکر است که، همانند سطح A1، چنان چه فرد متقاضی بتواند از 100 امتیاز کل آزمون، امتیاز 50 را کسب نماید، می تواند موفق به دریافت مدرک زبان آلمانی ÖSD شود. آزمون ÖSD در این سطح نیز، در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می گردد.

لازم است که فرد متقاضی، در بخش شفاهی از آزمون او اس د، حداقل نمره 38 را از 75 نمره کسب نماید.

لازم است که فرد متقاضی، در بخش شفاهی از آزمون او اس د، حداقل نمره 38 را از 75 نمره کسب نماید. هم چنین لازم و کافی است که فرد در بخش کتبی، بتواند موفق به کسب 12 نمره از 25 نمره شود.

نکته مهمی که می بایست در نظر داشت، این است که بخش شنیداری از آزمون او اس د، به لهجه های مختلفی می تواند باشد.

که از جمله این لهجه ها، می توان به لهجه های سوئیسی، اتریشی و آلمانی اشاره کرد. سطوح A1 و A2 از زبان المانی، در حقیقت سطوح مبتدی این زبان به شمار می روند و مدارک این سطوح، با وجود اعتبار بین المللی که دارند، برای دریافت ویزای تحصیلی، کاری و یا مهاجرت به کشور آلمان، کافی نمی باشند.

برای این که، فرد بتواند به کشور آلمان مهاجرت نماید، می بایست حداقل در سطح B1 از زبان المانی باشد. لذا، هنوز برای رسیدن به سطح B1، نیاز به تلاش و تمرین بسیار می باشد. در عین حال، با استفاده از دوره های استاد پوریا خانی، می توان در مدت کوتاهی برای شرکت در آزمون او اس د، آماده شده و به سطح B1 رسید.

البته لازم به ذکر است که، مدت زمان رسیدن به این سطح، به میزان تلاش و تمرین زبان اموز بستگی مستقیم دارد. در ادامه مبحث ” آزمون او اس د ” به بررسی آزمون او اس د در سطح B1 خواهیم پرداخت.

لطفا از پست مدت زمان یادگیری زبان آلمانی دیدن کنید.

آزمون زبان او اس د در سطح B1

آزمون زبان او اس د در سطح B1
آزمون زبان او اس د در سطح B1

آزمون زبان او اس د، در این سطح با عنوان Zertifikate B2 انجام می گیرد. بسیاری از مؤسسات معتبر آموزش زبان آلمانی در سطح بین المللی، آزمون b1 را، پیشنهاد می کنند. این آزمون، محدود حداقل سنی را برای زبان آموزان در نظر گرفته است و آن حداقل سن 16 سال برای متقاضیان شرکت در این آزمون، می باشد.

آزمون او اس د در سطح b1 از چهار بخش مختلف تشکیل شده است که این چهار بخش شامل، بخش های خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن می باشند. لازم به ذکر است که متقاضیان شرکت در این آزمون، می توانند این چهار مهارت را با هم و یا در زمان های جداگانه، برگزار نمایند.

لازم به ذکر است که، چنان چه متقاضی دریافت مدرک  سطح زبان B1، نتواند در یکی از مهارت های چهارگانه، نمره لازم را کسب نماید، می تواند مجددا در آزمون آن مهارت خاص، مجدداً شرکت کرده و نمره لازم را در آن مهارت، کسب نماید.

اما بخش شنیداری آزمون او اس د، در سطح B1 شامل بخش هایی از سخنرانی های کوتاه و یا مکالمات رادیویی می باشد. از این رو، فرد متقاضی می بایست برای موفقیت در بخش های شنیداری آزمون او اس د، با این نوع از مکالمات، آشنایی کامل داشته باشد.

دوره های استاد خانی که به هدف آمادگی زبان آموزان برای شرکت در آزمون او اس د، تهیه شده اند، به گونه ای برنامه ریزی شده اند که یک فرد در سطح صفر را به آخرین سطح B1 برسانند. بر اساس بررسی های انجام شده، یک زبان آموز نرمال که وقت لازم و کافی را برای یادگیری زبان آلمانی اختصاص می دهد، می تواند در مدت شش ماه، از سطح مقدماتی به سطح B1 برسد.

شرط لازم و کافی در این راستا، تلاش خود زبان آموز می باشد

البته شرط لازم و کافی در این راستا، تلاش خود زبان آموز می باشد. در شرایطی که زبان آموز، زمان و تلاش بیشتری را به یادگیری زبان آلمانی اختصاص دهد، می تواند این زمان را تا حد قابل توجهی، کاهش دهد. لازم به ذکر است که، برای ورود به کشور المان و دریافت ویزای کاری و یا تحصیلی این کشور، سطح لازم برای زبان المانی، سطح B1 می باشد.

لذا، بیشتر دانشگاه های این کشور، به تعداد بسیاری از افرادی که در این سطح از زبان آلمانی می باشند و به وسیله ارائه مدرک زبان آلمانی او اس د، این ادعا را ثابت کرده اند، اجازه تحصیل در دانشگاه های خود را داده و به ایشان پذیرش می دهند.

همچنین، بسیاری از شرکت ها و مؤسسات آلمانی، درخواست کاری  افرادی که در این سطح از زبان آلمانی رسیده باشند، را می پذیرند.

کشور آلمان، زمانی درخواست ویزای افرادی که تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند می پذیرند که، این افراد مدرک معتبری دال بر سطح زبان آلمانی در سطح B2 را ارائه دهند لذا، این سطح از زبان المانی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و هر روزه به دلیل تمایل افراد به کار، تحصیل و یا مهاجرت به کشور آلمان، بر تعداد افراد علاقمند به یادگیری زبان المانی و رسیدن به سطح B1 افزایش می یابد.

رسیدن به این سطح از زبان المانی، با شرکت در کلاس های حضوری و یا آنلاین، زمان بسیار زیادی طول می کشد

رسیدن به این سطح از زبان المانی، با شرکت در کلاس های حضوری و یا آنلاین، زمان بسیار زیادی طول می کشد و علاوه بر آن، هزینه های سنگینی را به زبان آموز تحمیل می نماید. هم چنین، تعداد بسیاری از افراد تمایل به یادگیری این زبان در کوتاه ترین زمان ممکن دارند که این امر سبب می شود که فرد، مجبور به شرکت در کلاس های خصوصی با هزینه های بسیار گزاف شود.

با توجه به این مساله که نمی توان به هر استاد زبان آلمانی اعتماد  کرد و از پایه با او شروع به یادگیری نمود، روش تدریس خصوصی، یک روش ریسک افزا می باشد. در این راستا، لازم است که زبان آموز، روشی مناسب را انتخاب نماید که بهترین راندمان و کیفیت آموزشی را، به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، بهره گیری از یک استاد با تجربه و ماهر در آموزش زبان آلمانی، خود امری بسیار مهم می باشد. این امر، اهمیت دوره های آموزش زبان المانی استاد خانی را، افزایش می دهد. تمامی این دوره ها، به صورت کاملاً مشخص و قابل درک و بر اساس جزوات و کتب ارائه شده به زبان آموز به همراه دوره آموزشی و مرتبط با آزمون او اس د، ارائه شده اند.

آموزش ها همگی توسط استاد پوریا خانی، استاد برجسته و ماهر زبان المانی، انجام گرفته اند که به صورت دائمی و همیشگی از دوره های آموزش زبان آلمانی خود، پشتیبانی می نمایند.

تمامی زبان آموزانی که اقدام به تهیه و استفاده از آموزش های حرفه ای استاد خانی را دارند، می توانند با کمک ها و راهنمایی های استاد خانی، در کوتاه ترین زمان ممکن، خود را از سطوح ابتدایی زبان آلمانی، به سطح متوسط B1، برسانند و با اعتماد به نفس کامل، در آزمون او اس د، شرکت نمایند. در دنبال مبحث ” آزمون او اس د ” به بررسی سطح B2 از این آزمون، خواهیم پرداخت.

آزمون زبان او اس د در سطح B2

آزمون زبان او اس د در سطح B2
آزمون زبان او اس د در سطح B2

آزمون زبان او اس د، در سطح B2، با عنوان Zertifikate B2 شناخته می شود. کلیه افرادی که تمایل به کسب نمره قبولی در آزمون B2 را دارند، می بایست بتوانند تمامی گفتگوهای روزانه و تخصصی را با افراد آلمانی زبان، به خوبی و صحت، به انجام برسانند.

این افراد می توانند متون تخصصی را در زبان آلمانی به خوبی ترجمه کنند. آزمون او اس د در این سطح نیز، همانند دیگر سطوح، از دو بخش شفاهی و کتبی تشکیل شده است که بخش شفاهی، شامل بخش های، نوشتن، خواندن و شنیدن می باشند و بخش کتبی، شامل بخش صحبت کردن می باشد.

این امکان، برای متقاضیان شرکت در این آزمون فراهم شده است که بتوانند تمامی این چهار مهارت را همراه با یکدیگر و یا به صورت جداگانه، امتحان دهند. اما لازم است که اگر فرد تمایل به امتحان دادن به صورت جداگانه داشته باشد، باید هر چهار مهارت را در کمتر از یک سال، امتحان دهد.

در بخش شنیداری، فردی که در این سطح از زبان می باشد، می بایست بتواند لهجه های استاندارد آلمانی، اتریشی، سوئیسی را به صورت کامل، درک نماید.

یکی از بزرگترین فواید رسیدن به این سطح از زبان آلمانی این است که، اگر فرد تمایل به بورسیه شدن در یکی از دانشگاه های آلمان را داشته باشد، می تواند از این مزیت، استفاده نماید و به صورت رایگان، در دانشگاه های این کشور، مشغول به تحصیل شود.

تمامی افرادی که تمایل به پیشرفت تا حد B2 را داشته باشند، می توانند با بهره گیری از دوره های طلایی گفتاری و شنیداری استاد پوریا خانی در این زمینه، بهره مند شوند و سطح دانش خود را در زبان آلمانی، ارتقاء دهند.

آزمون زبان او اس د در سطح C1

آزمون زبان او اس د در سطح C1
آزمون زبان او اس د در سطح C1

سطوح C1 و C2 جزو سطوح پیشرفته در زبان آلمانی به شمار می روند. بودن در این سطوح، فواید بسیار زیادی را برای فرد به همراه خواهد داشت. نه تنها به هدف مهاجرت، تحصیل و یا کار در کشور آلمان، حتی برای کسب درآمد در کشور ایران نیز، افرادی که در این سطح از زبان آلمانی قرار داشته باشند، می توانند درآمدهای مطلوبی را کسب نمایند.

این مدرک، با در نظر گرفتن این امر که از سطوح پیشرفته در زبان آلمانی به شمار می رود، یکی از مدارک زبان آلمانی مورد تایید تمامی دانشگاه های کشور آلمان، به شمار می رود. افرادی که در این سطح از زبان آلمانی قرار داشته باشند، می توانند تعداد بی شماری از کلمات و واژه های زبان آلمانی و اتریشی را به خوبی درک کنند.

این افراد می توانند به صورت روان و راحت، با آلمانی زبان ها، مکالمه کنند. کلیه علاقمندان به شرکت در این آزمون در این سطح، می توانند این آزمون را در دو بخش شفاهی و کتبی بگذرانند و امکان برگزاری آزمون برای این افراد، به صورت با هم و یا جداگانه، وجود خواهد داشت.

اما، لازم است که اگر فرد به صورت جداگانه اقدام به برگزاری این آزمون ها نموده است، می بایست در مدت یک سال، تمامی این چهار مرحله را سپری نماید. فردی که در این آزمون موفق به نمره قبولی می شود، موفق به کسب مدرک Zertifikate C1 خواهند شد.

آزمون زبان او اس د در سطح C2

آزمون زبان او اس د در سطح C2
آزمون زبان او اس د در سطح C2

پیشرفته ترین و آخرین سطح از آزمون او اس د، C2 می باشد. فردی که در این سطح از زبان المانی باشد، همانند یک فرد آلمانی زبان و در یک جامعه آلمانی، می تواند به راحتی به بحث و گفتگو بپردازد.

این فرد می تواند بدون هیچ مکث و مشکلی، در مورد موضوعات مختلف و متنوع به بحث با دیگران بپردازد. هم چنین، این فرد می تواند موضوعات پیچیده و تخصصی را به صورت کامل و حرفه ای، خوانده و درک نماید.

بخش های مختلف آزمون او اس د

بخش های مختلف آزمون او اس د
بخش های مختلف آزمون او اس د

آزمون او اس د، از چهار بخش مختلف تشکیل شده است. این بخش ها، شامل:

  • بخش درک مطلب یا خواندن / lesen
  • بخش شنیداری / Horen
  • بخش نوشتاری / Schreiben
  • بخش صحبت کردن / Sprechen

می باشند. لازم است که فردی که تمایل به دریافت مدرک ÖSD می باشد، می بایست در تمامی بخش های فوق الذکر، نمره لازم و قبولی را کسب نماید. حد نصاب قبولی در هر یک از بخش ها، 50 از 100 می باشد.

این آزمون به صورتی طراحی شده است که اگر فرد نتواند در یکی از بخش ها، نمره قبولی را کسب نماید، به او این فرصت داده می شود که مجددا در آن مورد خاص، در آزمون شرکت کرده و مجدداً برای اخذ نمره قبولی، تلاش نماید.

در صورتی که فرد موفق به کسب حد نصاب قبولی در آن بخش خاص شود، می تواند مدرک ÖSD زبان آلمانی خود را دریافت نماید. در ادامه مبحث ” آزمون او اس د ” به بررسی تاریخ برگزاری این آزمون در مراکز مختلف در ایران، خواهیم پرداخت. چنان چه تا به این قسمت از مقاله، برای شما، مفید واقع شده است، با ما تا پایان این مقاله، همراه بمانید.

مراکز و تاریخ آزمون او اس د

مراکز و تاریخ آزمون او اس د
مراکز و تاریخ آزمون او اس د

لازم به ذکر است که، آزمون او اس د، در شهرهای تهران، شیراز و اصفهان، برگزار می شود. تاریخ شرکت در آزمون او اس د را، در هر یک از این شهرها، مراکز امتحانات مشخص می نماید. برای شرکت در آزمون، اولین گام، انتخاب مرکز برگزاری آزمون می باشد.

سپس متقاضی شرکت در آزمون او اس د، می تواند پس از انتخاب مرکز برگزاری آزمون، یک بازه زمانی مشخص را برای ثبت نام خود، در نظر بگیرد. شایان ذکر است که، نتیجه آزمون او اس د، پس از دو هفته بعد از برگزاری آزمون، به متقاضی، اعلام می گردد.

پس از اعلام نتایج و در صورت قبولی فرد در آزمون او اس د، پس از 4 هفته به فرد، مدرک زبان آلمانی او اس د، صادر و ارائه می گردد. برای مدتی، به دلیل بحران کرونا، برگزاری این آزمون، برای مدتی به تعویق افتاد، این در حالی است که پس از اتمام این بحران، برگزاری این آزمون ها، مجدداً آغاز شده است.

البته لازم است بدانیم که، این آزمون در استان شیراز، تنها یک بار در هر ماه، برگزار می گردد. آزمون او اس د، در تمامی مراکز معتبر کشور اتریش و نیز در 300 مرکز دیگر که در 40 کشور جهان پراکنده شده اند، برگزار می گردد.

این آزمون در کشور ایران نیز و همان طور که به آن اشاره شد، در شهرهای تهران، شیراز و اصفهان، برگزار می گردد.

این آزمون در شهر تهران، در انجمن فرهنگی اتریش در تهران، یا همان OKT در خیابان سهروردی، برگزار می شود. در شهر اصفهان، این آزمون در آکادمی آلمانی انجل در خیابان هزار جریب برگزار می گردد. در شیراز، آزمون او اس د، در آکادمی انجل در بلوار جمهوری برگزار می شود.

هزینه آزمون او اس د

هزینه آزمون او اس د
هزینه آزمون او اس د

هر فرد متقاضی شرکت در آزمون او اس د، بر اساس کشوری که در آن آزمون برگزار می شود و نیز مراکز آزمون، می بایست هزینه های لازم برای شرکت در آزمون او اس د را در سطوح مختلف این آزمون، پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که هزینه آزمون او اس د، بر اساس یورو می باشد.

در کشور ایران، تمامی افراد علاقمند به شرکت در این آزمون، می بایست مبلغ معادل را به ریال به مرکز برگزاری آزمون، پرداخت کنند. شایان ذکر است که، اگر متقاضی تمایل به رزرو آزمون داشته باشد، می بایست مبلغی را بابت ثبت نام پرداخت نماید و غیر قابل بازگشت می باشد.

بدین صورت که از اگر متقاضی، نام خود را در آزمون ثبت نموده باشد و تاریخی برای آزمون رزرو نموده باشد، مبلغی که برای این کار پرداخت شده است، به هیچ عنوان قابل بازگشت نمی باشد.

هزینه حدودی شرکت در این آزمون، به صورت زیر می باشد که برای اطلاع از میزان دقیق آن، می توان به سایت برگزاری آزمون و یا مراکز برگزاری آزمون، مراجعه شده و اطلاعات لازم را در زمینه هزینه آزمون او اس د، کسب نمایید.

 

هزینه شرکت در آزمون او اس د بر اساس یورو
سطح A1 95
سطح A2 104
سطح B1 135
سطح B2 138
سطح C1 158

مدت زمان اعتبار مدرک زبان آلمانی او اس د

مدت زمان اعتبار مدرک زبان آلمانی او اس د
مدت زمان اعتبار مدرک زبان آلمانی او اس د

بر خلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان، نظیر آیلتس و تافل، مدرک زبان آلمانی او اس د، یک مدرک دائمی و همیشگی می باشد که فرد می تواند در هر زمان، از این مدرک، استفاده نماید، بدون آن که اعتبار آن، از بین برود.

البته لازم به ذکر است که برخی از مراکز علمی و دانشگاه ها، این مدرک را تنها تا دو سال پس از دریافت آن، می پذیرند و چنان چه بیش از دو سال از اعتبار آن گذشته باشد، فرد به ناچار می بایست مجددا در آزمون فوق، شرکت نماید.

تفاوت میان آزمون گوته و آزمون او اس د

تفاوت میان آزمون گوته و آزمون او اس د
تفاوت میان آزمون گوته و آزمون او اس د

آزمون گوته و آزمون او اس د، هر دو در شش سطح مختلف از A1 تا C2 برگزار می شوند. البته لازم به ذکر است که متداول ترین آزمون گوته، عموماً B1 می باشد. زیرا که تمامی متقاضیان تحصیل، کار و یا مهاجرت به کشور آلمان، با داشتن مدرک زبان آلمانی گوته در سطح B1، می توانند ویزای کشور آلمان را، دریافت نمایند.

کلیه متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان، با داشتن مدرک B1 زبان آلمانی، می توانند پذیرش مشروط از دانشگاه را، دریافت نمایند. لازم به ذکر است که، کلیه علاقمندان به تحصیل در کشور المان، می توانند با مدرک B1 وارد دانشگاه شوند و پذیرش دانشگاه را به صورت مشروط، دریافت نمایند.

اما، این افراد می بایست در دوره های آمادگی زبان آلمانی شرکت کرده و موفق به کسب مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح C1 گردند تا به عنوان دانشجو، در دانشگاه های این کشور، مشغول به تحصیل شوند. در حقیقت، هنگامی که فرد مدرک زبان گوته  در سطح B1  را به دانشگاه ارائه کند، نمی تواند به صورت مستقیم، به دانشگاه راه پیدا کند.

از طرفی، امکان ثبت نام و شرکت در آزمون گوته، کاری بسیار دشوار می باشد. از همین رو، بسیاری از متقاضیان، می توانند در آزمون زبان آلمانی او اس د، به جای گوته، شرکت نمایند.

این آزمون نیز، همانند آزمون گوته، معتبر بوده و مورد قبول بسیاری از دانشگاه های کشور المان، می باشد. از طرفی، آزمون گوته، به نسبت آزمون او اس د، از اعتبار بالاتری برخوردار می باشد. اعتبار این آزمون را می توان با اعتبار آزمون آیلتس در کشورهای انگلیسی زبان، مقایسه کرد.

مدارک لازم برای شرکت در آزمون او اس د

مدارک لازم برای شرکت در آزمون او اس د
مدارک لازم برای شرکت در آزمون او اس د

برای شرکت در آزمون او اس د، لازم است که متقاضی، برخی از مدارک هویتی را، نظیر پاسپورت و کارت ملی، به همراه داشته باشد. هم چنین، برای متقاضیانی که در سطوح بالاتر از B1 ، در آزمون او اس د، شرکت نموده اند، به همراه داشتن یک واژه نامه در روز آزمون، بسیار مفید می باشد.

برای راحتی متقاضیان و از بین بردن اضطراب ناشی از آزمون و نیز اشنایی با روند آزمون او اس د، این امکان توسط مراکز برگزاری آزمون فراهم آورده شده است که متقاضیان در صورت تمایل، بتوانند در آزمون های شبیه سازی شده، شرکت نمایند.

آمادگی برای شرکت در آزمون او اس د

آمادگی برای شرکت در آزمون او اس د
آمادگی برای شرکت در آزمون او اس د

اولین گام برای شرکت در آزمون او اس د، آمادگی لازم و داشتن اطلاعات کامل و کافی در سطح مورد نظر، می باشد. در این راستا، انتخاب استاد و شیوه آموزشی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

از همین رو، در این بخش از مقاله ” آزمون او اس د ” به بررسی ویژگی های دوره های آمادگی آزمون او اس د، استاد پوریا خانی، خواهیم پرداخت. اگر شما نیز علاقمند به کسب نمره قبولی در آزمون او اس د می باشید، خواندن این بخش از مقاله، می تواند برای شما، بسیار مفید و ضروری باشد.

آمادگی برای آزمون او اس د با دوره های آموزشی استاد پوریا خانی

آمادگی برای آزمون او اس د با دوره های آموزشی استاد پوریا خانی
آمادگی برای آزمون او اس د با دوره های آموزشی استاد پوریا خانی

استاد پوریا خانی، دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه تخصصی زبان المانی می باشند و در آموزشگاه های معتبر و متعددی، به تدریس زبان المانی، پرداخته اند. ایشان، بیش از 7 هزار زبان آموز زبان آلمانی را، به درجات بالای زبان آلمانی رسانیده اند که همگی موفق به کسب بالاترین نمرات در سطوح بالای مدارک بین المللی زبان آلمانی، دست یافته اند.

هم چنین، آمار رضایت مندی از استاد پوریا خانی به صورت صد در صدی می باشد و برای اطمینان و اعتماد بیشتر زبان آموزان، تمامی نمرات به همراه کارنامه های زبان آموزان استاد پوریا خانی، در سایت آکادمی زبان ایشان، موجود و حاضر می باشند.

این مدارک خود، دلیلی بر برتری استاد خانی، بر سایر اساتید زبان آلمانی در کشور می باشد. استاد پوریا خانی، در حال حاضر، مدیریت آکادمی زبان آلمانی را که متشکل از بیش از، 30 استاد برتر زبان آلمانی می باشد را، بر عهده دارند.

استاد پوریا خانی، پس از سال ها کسب تجربه در زمینه تدریس زبان آلمانی، متدی نوین را برای آموزش زبان آلمانی، به تمامی علاقمندان به یادگیری این زبان شیرین و جذاب و در عین حال کاربردی، ارائه نموده اند. این متد نوین، ارائه دوره های گوناگون و مرتبط با آزمون انتخابی زبان آموز، به هدف آموزش بهتر زبان آلمانی می باشد که با بالاترین کیفیت ممکن و به بهترین روش، در اختیار زبان آموزان، قرار گرفته است.

تهیه دوره های آموزش زبان آلمانی به صورت کاملاً اختصاصی

استاد پوریا خانی، در این راستا، در آکادمی خود اقدام به تهیه دوره های آموزش زبان آلمانی به صورت کاملاً اختصاصی برای آمادگی برای شرکت در آزمون او اس د و به صورت ضبط شده، نموده اند که به همراه این دوره ها، کتب و جزوات مربوط به دوره آمادگی آزمون او اس د نیز، همراه شده است. این دوره ها به صورت ویدیو ضبط شده می باشند و به شکلی قابل درک، مباحث مختلف آزمون او اس د، به دقت و جزء به جزء، شرح داده شده اند.

از این رو، استاد پشتیبانی دائمی و همیشگی خود را به همراه دوره های آموزش زبان آلمانی خود، در نظر گرفته اند که این امکان را برای زبان آموزان فراهم آورده است که در مسیر یادگیری زبان آلمانی، از پایه تا رسیدن به مراحل بالای زبان آلمانی، همواره همراهی استاد پوریا خانی را، با خود داشته باشند و در این مسیر پرچالش، همواره خود را تنها و رها شده، احساس ننمایند.

همان طور که به آن اشاره شد، کتب و جزوات مربوط به این دوره های بی نظیر آمادگی آزمون او اس د، به صورت کاملاً واضح و مشخص و به صورت کاملاً اختصاصی و مرتبط با مباحث آزمون او اس د، در آموزش ها، آمده اند و هیچ نکته ای در زمینه آزمون او اس د، در این دوره، نادیده گرفته نشده است.

از بزرگترین فواید دوره های شگفت انگیز استاد خانی، پشتیبانی دائمی و همیشگی استاد می باشد که همواره زبان آموز را در مسیر یادگیری زبان آلمانی و آمادگی برای شرکت در آزمون او اس د، به صورت گام به گام، تا رساندن وی به سطح مورد نظر خود، همراهی می نماید.

شرکت در کلاس های حضوری

در دوره پاندامی کرونا، بسیاری از اساتید و زبان آموزان، به این موضوع واقف شدند که شرکت در کلاس های حضوری، چیزی جز اتلاف وقت و هزینه های اضافه برای شرکت در دوره ها و رفت و آمد و … نمی باشد.

در عین حال، عموماً شرکت در کلاس های حضوری و آنلاین، هنگامی که یک روال عادی پیدا کرده و به عادت تبدیل شوند، رفته رفته کارایی خود را از دست داده و فرد نمی تواند راندمان موفقیت آمیزی از آموزش های خود، کسب نماید.

در عین حال، استفاده از دوره های آموزشی ضبط شده، در دوره کرونا و پس از آن، رونق چشم گیری پیدا کرده اند. بسیاری از زبان آموزان، علاقمندند که به جای تلف کردن وقت خود در کلاس های حضوری، از دوره های آموزشی معتبر ضبط شده و خودآموز استفاده نمایند.

در این میان، استاد خانی، به جهت رفاه حال زبان آموزان، پس از تلاش های فراوان، اقدام به تهیه دوره اختصاصی شرکت در آزمون او اس د، با بالاترین کیفیت ممکن، نموده اند. این دوره اختصاصی، همراه با آموزش های استاد خانی و پشتیبانی دائمی خود ایشان، همراه می باشد که این امر، باعث پیشرفت بسیار زبان آموز و افزایش اعتماد به نفس وی در شرکت در آزمون او اس د، می گردد.

حساسیت در انتخاب استاد زبان آلمانی، اهمیت بسیار زیادی دارد

شایان ذکر است که، حساسیت در انتخاب استاد زبان آلمانی، اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون تردید، بسیار مهم است که زبان آموز، زبان آلمانی را نزد چه کسی آموزش می بیند!.. در صورتی که آموزش زبان آلمانی، توسط یک استاد بدون مهارت و پر اشتباه انجام گیرد، زبان آموز از ابتدای آموزش خود، با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

یک استاد نادرست، نمی تواند در آموزش و انتقال صحیح تلفظ ها، لهجه ها و نیز ساختارها و بسیاری دیگر از نکات مهم زبان آلمانی، موفق ظاهر شود.

با آموزش اشتباه، تمامی این نکات، به صورت نادرست در ذهن زبان آموز نقش می بندند که این امر، مشکلات بسیاری را برای فرد در هنگام برقراری ارتباط با آلمانی زبانان و نیز در شرکت در آزمون های بین المللی زبان آلمانی نظیر گوته و یا او اس د، به وجود خواهد اورد.

یکی از مزیت های بزرگ استفاده از دوره های بی نظیر و منحصر به فرد آموزش زبان آلمانی استاد پوریا خانی، امکان دسترسی همیشگی و دائمی به ویدیوهای ضبط شده می باشد که همگی در سایت آکادمی، موجود و در دسترس زبان آموزان، می باشند و همگی پشتیبانی دائمی استاد خانی را به همراه دارند.

از دیگر مزایای استفاده از دوره های استاد خانی، نحوه آموزش در این دوره ها توسط استاد خانی می باشد

از دیگر مزایای استفاده از دوره های استاد خانی، نحوه آموزش در این دوره ها توسط استاد خانی می باشد. به صورتی که این دوره های آموزشی، همگی به صورت نیمه فشرده و کاملاً اختصاصی بوده و هر یک با توجه به آزمون مورد نظر زبان آموز و شرایط مورد نظر وی، آماده و ارائه شده است.

این بیان، بدان معناست که، نحوه و شیوه آموزش در این دوره ها، نه آنقدر فشرده است که زبان آموز را سردرگم کرده و در عین حال، بسیاری از نکات مهم آموزشی، بدون ذکر و بیان، رها شوند و نه، به صورت آموزش عادی و تکراری می باشد که سبب خستگی و دل زدگی زبان آموز از یادگیری زبان آلمانی گردد.

آموزش های داخل این دوره ها، به صورت کاملاً حرفه ای و اختصاصی و مرتبط با سطح و آزمون مورد نظر زبان آموز، بوده و نحوه آموزش، به گونه ای می باشد که زبان آموز را ترغیب به ادامه آموزش و یادگیری، می نماید.

برای رسیدن به سطح B1 و تکمیل این سطح به صورت کامل، می توان از این دوره های استثنایی استاد خانی، استفاده نمود و با آمادگی کافی و کامل، اقدام به شرکت در آزمون او اس د، به هدف کسب بهترین نتیجه ممکن، نمود.

استاد خانی، به گونه ای آموزش های را تکمیل نموده اند که  یک زبان آموز معمولی با سطح دانش صفر از زبان آلمانی، می تواند در مدت 6 ماه، در آزمون گوته یا او اس د، در سطح B1 شرکت نموده و موفق به کسب مدرک بین المللی زبان آلمانی شود. البته لازم به ذکر است که، این بازه زمانی، ارتباط مستقیمی با توانایی زبان آموز و مدت زمانی که به یادگیری تخصص می دهد، خواهد داشت.

نگاهی بر دوره های طلایی استاد خانی

نگاهی بر دوره های طلایی استاد خانی
نگاهی بر دوره های طلایی استاد خانی

علاوه بر دوره های عادی و کاملی که استاد خانی برای یادگیری بهتر و کامل تر زبان آلمانی و به هدف آمادگی ایشان برای شرکت در آزمون او اس د، به زبان آموزان ارائه نموده اند، ایشان، اقدام به ارائه دوره های طلایی گفتار و نوشتار نیز نموده اند. این دوره های طلایی، شامل آموزش های فوق العاده و حرفه ای می باشند که مناسب برای ارتقاء سطح زبان آلمانی، زبان آموزان می باشد.

در این دوره ها، نحوه صحیح نگارش نامه های رسمی، چگونگی ایمیل زدن و … آموزش داده می شود. هم چنین در این دوره های طلایی، استاد خانی، گزیده ای از نکات لازم و مطالب ضروری و مهم آمده در دوره های عادی و عمومی آموزش زبان آلمانی را نیز، مطرح نموده اند. تمامی نکات مهم و یک جمع بندی کلی از کلیه دوره های آموزش زبان المانی استاد پوریا خانی نیز، در این دوره های طلایی، گنجانده شده اند.

لزوم یادگیری زبان آلمانی

لزوم یادگیری زبان آلمانی
لزوم یادگیری زبان آلمانی

در خاتمه، لازم به ذکر است که بدون داشتن مدرک معتبر زبان آلمانی، امکان مهاجرت به کشور آلمان وجود نخواهد داشت. هم چنین، چنان چه فرد تمایل به تحصیل و یا کار در کشور آلمان را داشته باشد، تنها با داشتن مدارک زبان آلمانی گوته و یا او اس د، در سطح B1 می تواند به کشور آلمان، عزیمت نماید.

هم چنین، چنان چه تمایل به تدریس در مؤسسات آموزش زبان آلمانی را داشته باشید و یا تمایل به کار و استخدام در شرکت های معتبری را به عنوان مترجم زبان آلمانی، با درآمد قابل قبول را داشته باشید، تنها با داشتن مدرک معتبر می توانید، به هدف خود دست یابید.

لذا، جدی گرفتن دوره های آموزشی زبان المانی که با پشتیبانی استاد پوریا خانی می باشند، می توانند در تحقق این هدف، زبان آموزان را، همراهی و کمک نماید. با استفاده از دوره های مفید و کاملاً جزء به جزء آموزش زبان آلمانی استاد پوریا خانی، که از سطح مقدماتی تا پایان سطح B1 می باشد و پس از آن با بهره گیری از دوره های طلایی استاد خانی، می توان به سطوح بالای زبان المانی، دسترسی پیدا نمود.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

کشور آلمان، به جهت داشتن مزایای بسیاری که برای تحصیل، کار و یا زندگی برای مهاجران فراهم آورده است، هر ساله، تعداد بیشماری از افراد را از سرتاسر جهان، به سوی خود، جذب می نماید. زبان آلمانی، در حقیقت زبان رسمی سه کشور سوئیس، اتریش و آلمان می باشد.

آزمون ÖSD، آزمونی برای ارزیابی و سنجش میزان دانش زبان آموز، از زبان آلمانی می باشد. در صورت کسب نمره قبولی در آزمون ÖSD، به فرد مدرک معتبر و بین المللی ÖSD اعطاء می شود که یک مدرک معتبر و قابل قبول در میان بسیاری از مؤسسات و مراکز علمی کشور آلمان، می باشد.

این آزمون در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می شود که شامل چهار بخش نوشتن، صحبت کردن، شنیدن و خواندن می باشد. این آزمون این امکان را برای امتحان دهندگان فراهم آورده است که هر چهار بخش را در یک زمان و یا در زمان های مختلفی بگذرانند.

لازم به ذکر است که، مدت زمان سپری نمودن بخش های مختلف این آزمون، نباید بیش از یک سال، به طول انجامد. بهترین گزینه برای رسیدن به سطح زبان مورد نظر در آزمون ÖSD، استفاده از دوره های استثنایی و بی نظیر استاد پوریا خانی که به هدف آمادگی در آزمون ÖSD، طراحی و ارائه شده اند و پشتیبانی دائمی ایشان، از این دوره ها می باشد.

در این مقاله، سعی شد به بحث و بررسی مبحث آزمون ÖSD بپردازیم.

امید است که اطلاعات آمده در این مقاله، برای علاقمندان به یادگیری زبان آلمانی و مهاجرت، کار و یا تحصیل در کشور آلمان، مفید واقع شده باشد.

در پایان توصیه می کنیم، به صفحه دانلود کتاب ein hundeleben سری بزنید.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. درود. روز خوش
    دختر من برای ورود به دانشگاه MDW نیاز به قبولی سطح c1 دارد. البته بیشتر در قسمت schreiben شما استادی دارید که با دختر من بصورت آنلاین کار کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *