فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

با موضوع آمادگی آزمون ÖSD در خدمت شما هستیم.

به نظر شما واقعا زبان آلمانی سخته؟ و یا زبان آلمانی چقدر سخت است؟

یا مدت زمان یادگیری زبان آلمانی چقدره؟

امروزه اهمیت یادگیری زبان خارجی بسیار زیاد است. علاوه بر مبحث علاقه مندی به یک زبان خاص و خارجی، عوامل مختلفی مانند مهاجرت و سفر به کشورهای مختلف، باعث می شود که اقدام به یادگیری زبان خارجی نماییم.

یادگیری زبان کشوری که مدنظر داریم می تواند مسیر سفر ما را هموارتر کند. زیر اکثریت کشورهای دنیا برای پذیرش مسافر اعم از توریستی یا مهاجر دائم این است که از افراد مدرک زبان رسمی کشور خود را طلب می کند.

به همین دلیل یادگیری زبان خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مزایای یادگیری زبان آلمانی بر کسی پوشیده نیست.

یکی از زبان های رایج و رسمی در دنیا، زبان آلمانی است. زبان آلمانی علاوه بر کشور آلمان در دیگر کشورهای مختلف از جمله اتریش، دانمارک و … کاربرد دارد و به عنوان زبان رسمی آنان شناخته می شود.

لازمه یادگیری زبان آلمانی، گذراندن دوره های آموزشی مختلف توسط اساتید معتبر و برجسته می باشد و بعد از آن انجام آزمون زبان آلمانی برای دریافت مدرک زبان آلمانی می باشد. آزمون های مختلفی نیز برای ارائه مدرک زبان آلمانی برگزار می شود که یکی از مهمترین آنها، آزمون ÖSD است.

کتاب schwere kost نیز راهنمای خوبی برای شماست.

ویدئو آمادگی آزمون ÖSD

این آزمون جز آزمون های معتبر و برجسته در دنیا شناخته می شود و کاربرد زیادی بخصوص در قضیه مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان خواهد داشت. لازمه موفقیت در این آزمون این است که در ابتدا یادگیری اصولی ای از زبان آلمانی تجربه کنیم و سپس با آمادگی کافی اقدام به انجام این آزمون نماییم.

به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم بصورت کامل به بررسی آزمون ÖSD و نحوه آمادگی آزمون ÖSD بپردازیم که در واقع موضوع اصلی مقاله است. سپس از شرایط و ساختار این آزمون موضوعاتی اشاره خواهیم کرد.

اینفوگرافیک آمادگی آزمون ÖSD

اینفوگرافیک آمادگی آزمون ÖSD
اینفوگرافیک آمادگی آزمون ÖSD

طبیعتا یادگیری زبان آلمانی بصورت اصولی می تواند موفقیت ما را در هر آزمون زبان آلمانی تضمین کند.

یکی از بهترین منابع آموزشی استفاده از دوره های آموزش زبان آلمانی اکادمی استاد پوریاخانی است که بصورت غیرحضوری و البته با پشتیبانی بیش از 30 استاد برجسته اقدام به آموزش افراد می کند که ما در این مقاله توضیحاتی در خصوص این بسته آموزشی و مزیت های آن در آمادگی آزمون ÖSD ارائه خواهیم داد. بنابراین توصیه می شود که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش زبان آلمانی در یاسوج دیدن کنید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آزمون ÖSD چیست؟

سطوح مختلف آزمون ÖSD چیست؟

آمادگی آزمون ÖSD چگونه است؟

دیگر نکات لازم برای آمادگی آزمون ÖSD چیست؟

دوره های آموزشی زبان آلمانی آکادمی استاد پوریاخانی چیست؟

مزیت های استفاده از دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی برای آمادگی آزمون ÖSD چیست؟

ساختار سوالات آزمون ÖSD چگونه است؟

زمان و نحوه ثبت نام آزمون ÖSD چگونه است؟

مدارک لازم شرکت در آزمون ÖSD چیست؟

تفاوت آزمون ÖSD و گوته چیست؟

هزینه آزمون ÖSD چقدر است؟

تاریخ برگزاری آزمون ÖSD چه زمانی است؟

مرکز برگزاری آزمون ÖSD در کجا واقع است؟

دلایل یادگیری زبان آلمانی چیست؟

 

 

آزمون ÖSD چیست؟

آزمون osd چیست؟
آزمون ÖSD چیست؟

آزمون ÖSD یکی از آزمون های معتبر زبان آلمانی می باشد. این آزمون در واقع مخفف Osterreichische Sprachdiplom Deutsch می باشد. این آزمون در واقع یک آزمون برای سنجش و ارزیابی میزان مهارت و آگاهی فرد از زبان آلمانی است.

این آزمون در واقع یک آزمون آلمانی اتریشی است و در کشورهای آلمان، اتریش، سوییس و دیگر کشورهای آلمانی زبان نیز کاربرد دارد. در واقع آزمون ÖSD و مدرک آن نوعی دیپلم زبان آلمانی اتریشی هم محسوب می شود.

اعتبار این آزمون در قاره اروپا بسیار بالا است و برگزاری این آزمون در سطح و اندازه بین المللی می باشد. با در دست داشتن مدرک آزمون ÖSD می توان در دانشگاه های مطرح کشور آلمان و اتریش نیز پذیرش گرفت و در واقع اعتبار این مدرک بسیار بالا است.

مسئله یادگیری زبان آلمانی برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان را دارند، بسیار مهم است. در کشور ما میزان مهاجرت بخصوص مهاجرت تحصیلی به کشورهایی نظیر آلمان بسیار بالا است و لازمه مهاجرت به چنین کشوری، یادگیری کامل زبان آلمانی و تسلط داشتن به آن است و اثبات این قضیه، انجام آزمون زبان آلمانی از جمله آزمون ÖSD می باشد که مدرک آن باید به دانشگاه موردنظر تحویل داده شود.

مدرک معتبر آزمون ÖSD در واقع نشان می دهد که فرد چه میزان از زبان آلمانی را تسلط دارد

مدرک معتبر آزمون ÖSD در واقع نشان می دهد که فرد چه میزان از زبان آلمانی را تسلط دارد و دانش او در خصوص زبان آلمانی مورد ارزیابی قرار میگیرد و نمره اخذ شده از این آزمون و اخذ این مدرک آزمون زبان، می تواند گواه این قضیه باشد که فرد متقاضی از توانایی مناسبی در خصوص زبان آلمانی برخوردار است.

خوشبختانه در کشور ما مراکز مختلفی اقدام به انجام آزمون ÖSD می کنند. البته نکته قابل توجه در این خصوص این است که در ابتدا باید، آموزش های لازم زبان آلمانی صورت گیرد.

امروزه موسسات آموزشی زیادی در کشور ما اقدام به آموزش زبان آلمانی می کنند که یکی از بهترین این مراکز، آکادمی زبان استاد پوریاخانی است که مزیت این آکادمی این است که آموزش کاملا بصورت غیر حضوری بوده و با ارائه بسته های آموزشی مختلف از جمله ویدیو و جزوات و همچنین پشتیبانی کامل آموزشی توسط اساتید این آکادمی، به آموزش افراد می پردازد که در این مقاله در خصوص این موضوع هم توضیحاتی ارائه می شود.

آزمون ÖSD در واقع دارای سطوح مختلفی است که هر کدام از آنها نشان دهنده نوعی از تسلط فرد به زبان آلمانی است. آمادگی آزمون ÖSD نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است در ابتدا در خصوص سطوح آزمون ÖSD اطلاعات کافی بدست آورد و سپس آمادگی های لازم را در خصوص انجام آزمون ÖSD کسب نمود.

سطوح مختلف آزمون ÖSD چیست؟

سطوح مختلف آزمون osd چیست؟
سطوح مختلف آزمون ÖSD چیست؟

آزمون های زبان آلمانی هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. از جمله این موارد مربوط به آزمون ÖSD می باشد که دارای سطوح مختلفی می باشد. نتیجه بدست آمده از آزمون ÖSD می تواند به عنوان یک مدرک معتبر آموزشی مورد استفاده زبان آموزان قرار گیرد و در جهت اهداف مختلفی از جمله اپلای تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد.

آزمون ÖSD دارای سطوح A1، A2، B1، B2، C1، C2 می باشد که آزمون های ان در 10 مدل و در 6 سطح نیز برگزار می شود. سطوح مختلف آن شامل موارد زیر است:
  • ÖSD در سطح A1 برای کودکان
  • ÖSD در سطح A2 برای کودکان
  • ÖSD در سطح A1 zertifikate
  • ÖSD در سطح zertificakte A2
  • ÖSD در سطح zertifikate B1
  • ÖSD در سطح zertifikate B1
  • ÖSD در سطح zertifikate B1
  • ÖSD در سطح zertifikate B2
  • ÖSD در سطح zertifikate C1
  • ÖSD در سطح zertifikate C2

در واقع مدرک هر مهارت این آزمون به طور جداگانه صادر می شود و متقاضی می تواند در صورت نیاز به نمره بیشتر در مهارت های بعدی تلاش بیشتری کند.

آزمون سطوح A1، A2، B2، C1 نیز بصورت دو بخش مجزا یعنی شفاهی و کتبی برگزار می شود و افراد می توانند بصورت همزمان اقدام به شرکت در هر دو بخش آزمون نمایند. البته این مسئله اختیاری بوده و زبان آموزان هم می توانند در دو بخش جداگانه و تفکیک شده هم آزمون دهند.

آزمون ÖSD در واقع می تواند مهارت مختلف شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد و نمره کسب شده می تواند در نهایت مشخص کند که فرد تا چه میزان از آگاهی دست یافته است.

آمادگی آزمون ÖSD در خصوص انجام این آزمون از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به نوع سطح آزمون می بایست آمادگی های لازم را کسب نمود که در ادامه مقاله نیز به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. همچنین آکادمی زبان استاد پوریاخانی می تواند با ارائه بسته های آموزشی خط به خط خود، آمادگی های لازم را در خصوص انجام آزمون ÖSD انجام دهد.

اگر در ابتدای کار هستید، لغات ضروری آلمانی را بیاموزید.

آمادگی آزمون ÖSD

آمادگی آزمون osd
آمادگی آزمون ÖSD

از موارد بسیار مهم در خصوص انجام آزمون ÖSD و موفقیت در آن این است که اقداماتی انجام دهیم تا به امادگی های لازم برای انجام این آزمون دست پیدا کنیم. ما در ادامه به برخی از موارد مهم آمادگی آزمون ÖSD خواهیم پرداخت:

استفاده از منابع یادگیری

استفاده از منابع یادگیری
استفاده از منابع یادگیری

انتخاب منابع یادگیری  زبان آلمانی در خصوص انجام آزمون ÖSD یکی از موارد مهم در خصوص آمادگی آزمون ÖSD می باشد. این منابع می تواند کمک زیادی در جهت یادگیری هر چه بهتر زبان آلمانی و تقویت مهارت ما داشته باشد.

مهمترین منابع معتبر آزمون ÖSD شامل موارد زیر است:

  • Barrons 501 German Verbs
  • Basic German Vocabulary
  • German Essential Grammar
  • German For Dummies All in One
  • German Grammar Drills
  • German Modern Grammar
  • Mastering German Vocabulary

علاوه بر موارد فوق، شما می توانید با استفاده از دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی، آمادگی های لازم را برای شرکت در آزمون ÖSD کسب کنید.

این بسته های آموزشی حاوی ویدیوها و جزوات مختلفی می باشد که توسط اساتید برجسته ای تهیه و ارائه شده است و علاوه بر آن ماهیت غیر حضوری آن باعث شده است که هر زمانی که اراده کنیم به منابع دسترسی داشته باشیم و همچنین از خدمات پشتیبانی ان استفاده کنیم. به همین دلیل دوره های آموزشی استاد پوریاخانی می تواند کمک حال شما در آمادگی آزمون ÖSD در کنار منابع ذکر شده باشد.

افزایش مهارت با توجه به رده و سطح آزمون

افزایش مهارت با توجه به رده و سطح آزمون
افزایش مهارت با توجه به رده و سطح آزمون

بالا بردن مهارت های مختلفی مانند مهارت خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن در زبان آلمانی می تواند باعث افزایش امتیاز و نمره ما در آزمون ÖSD شود و تاثیر زیادی در روند آمادگی آزمون ÖSD خواهد داشت.

استفاده از منابع مختلفی مانند کتاب ها بخصوص کتاب داستان آلمانی، استفاده از ویدیوهای آموزشی و … می تواند تاثیر زیادی در روند اماده سازی ما برای آزمون ÖSD داشته باشد.

با توجه به سطح آزمون که در این مقاله گفته شد، باید از مهارت های لازم در خصوص سطح موردنظر آزمون باخبر باشیم و سپس اقدام به افزایش مهارت موردنظر نماییم.

از طرفی بخشی از سطوح مختلف آزمون ÖSD مربوط به کودکان می باشد که طبیعتا شیوه یادگیری و افزایش مهارت آنها با افراد بزرگسال متفاوت است و باید بر اساس شرایط فرد آمادگی های لازم در خصوص انجام آزمون ÖSD صورت گیرد.

استفاده از اساتید آموزشی برجسته

استفاده از اساتید آموزشی برجسته
استفاده از اساتید آموزشی برجسته

یکی از موارد بسیار مهم و کلیدی در خصوص یادگیری زبان آلمانی و همچنین امادگی آزمون این زبان از جمله آمادگی آزمون ÖSD، این است که حتما باید از اساتید متخصص و مجربی نیز استفاده شود.

زیرا زبان آلمانی دارای قواعد و گرامرهای مربوط به خود می باشد و همچنین ساختار کلمات و جملات آن با دیگر زبان ها متفاوت است. به همین دلیل برای یادگیری بهتر و نتیجه بخش بودن آزمون ÖSD باید به انتخاب اساتید آموزشی خود دقت لازم کنیم.

یکی از  بهترین مراکز آموزشی زبان آلمانی، آکادمی استاد پوریاخانی است که که بیش از 30 استاد برجسته زبان آلمانی در این موسسه فعالیت دارند و با ارائه آموزش های غیرحضوری و ارائه دوره های آموزشی، سعی بر آموزش هرچه بهتر و موثرتر زبان آلمانی می کنند.

مزیت استفاده از این دوره های آموزشی این است که از پشتیبانی همیشگی برخوردار است و افراد می توانند در خصوص یادگیری و سوالات مربوط به زبان آلمانی و همچنین افزایش آمادگی خود در آزمون ÖSD از راهنمایی ها و مشاوره های اساتید برجسته این موسسه نهایت استفاده را ببرند.

دیگر نکات لازم برای آمادگی آزمون ÖSD

دیگر نکات لازم برای آمادگی آزمون osd
دیگر نکات لازم برای آمادگی آزمون ÖSD

از دیگر نکاتی که می توان در خصوص آمادگی آزمون ÖSD به آن اشاره کرد، یادگیری لغات و واژگان آلمانی است که بهتر است در ابتدا لغات آلمانی را بصورت دو طرفه یعنی فارسی به آلمانی و آلمانی به فارسی بدون درنظر گرفتن جنسیت کلمه با تلفط صحیح مطالعه کنید و اقدام به حفظ آن نمایید.

بعد از ان می توانید با استفاده از کتاب ها و جزوات آموزشی ارائه شده به شما اقدام به تمرین مکالمه زبان آلمانی کنید. در چنین مواقعی استفاده از کتاب های داستانی به زبان آلمانی می تواند به کار شما بیاید. همچنین دوره های آموزشی استاد پوریاخانی هم می تواند در افزایش این مهارت کمک زیادی کند.

علاوه بر مسائل فوق، تمرین کردن آزمون و تست زدن هم می تواند گزینه مناسبی برای آمادگی آزمون ÖSD باشد. بهتر است از یک ماه قبل از شروع آزمون اقدام به زدن تست کنید و آزمون برای خود برگزار کنید و به عبارت دیگر، شرایط آزمون را برای خود شبیه سازی کنید. اینکار باعث می شود که استرس ناشی از امتحان در شما از بین برود.

انجام آزمون آزمایشی برای خود می تواند کمک زیادی در جهت رفع اشتباهات شما داشته باشد

انجام آزمون آزمایشی برای خود می تواند کمک زیادی در جهت رفع اشتباهات شما داشته باشد و بخصوص اگر سر واژگان یا گرامر زبان آلمانی مشکل دارید می توانید با زدن تست، متوجه این موضوع شوید.

با توجه به نوع مقطع آموزشی و سطح آزمون ÖSD که قرار است امتحان دهید، از سوالات پرتکرار نیز استفاده کنید که عموما در زمان استفاده از جزوات آموزشی بخصوص بسته های آموزشی استاد پوریاخانی، این سوالات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

همچنین توصیه می شود از اساتید متخصص در این زمینه کمک بگیرید و از پشتیبانی آنها نهایت استفاده را ببرید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه آزمون ÖSD و آمادگی آزمون ÖSD و همچنین شرکت در کلاس های آموزشی غیرحضوری آکادمی استاد پوریاخانی، با کارشناسان آموزشی این مجموعه تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دوره های آموزشی زبان آلمانی آکادمی استاد پوریاخانی

پکیج های آموزشی زبان آلمانی آکادمی استاد پوریاخانی
دوره های آموزشی زبان آلمانی آکادمی استاد پوریاخانی

طبیعتا یادگیری اصولی و طبق برنامه زبان آلمانی می تواند تاثیر زیادی در روند یادگیری همه ما داشته باشد و همچنین درصد موفقیت ما را در آزمون های زبان آلمانی از جمله آزمون ÖSD افزایش می دهد.

یکی از بهترین موسسات آموزشی در کشور ما که کاملا بصورت غیرحضوری به آموزش زبان آموزان می پردازد، آکادمی استادپوریاخانی است. این موسسه آموزشی با ارئه دوره های آموزشی خط به خط، اقدام به آموزش زبان آموزان به زبان آلمانی می پردازد.

این بسته های آموزشی شامل ویدیوها و جزوات آموزشی و سوالات زبان آلمانی می باشد که کاملا بصورت غیرحضوری و البته با پشتیبانی مادام العمر اساتید برجسته این آکادمی، سعی در یادگیری هر چه بهتر زبان آلمانی می کند.

مزیت استفاده از دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی این است که نیازی به حضور فیزیکی در کلاس نخواهد بود و هر مکان و هر زمانی می توان به یادگیری اصولی زبان آلمانی پرداخت.

این آکادمی با استفاده از بیش از 30 استاد آموزشی زبان آلمانی، اقدام به پشتیبانی افراد خواهد کرد

همچنین این آکادمی با استفاده از بیش از 30 استاد آموزشی زبان آلمانی، اقدام به پشتیبانی افراد خواهد کرد و در واقع این بسته های آموزشی خودآموز نبوده و در هر ساعت و زمانی می توان از خدمات پشتبانی ان استفاده کرد.

کیفیت آموزشی بسته های آموزش زبان آلمانی استاد پوریاخانی بسیار بالا بوده و رضایت حداکثری زبان آموزان را به همراه داشته است.

این موسسه بالغ بر 7 هزار زبان اموز بصورت غیرحضوری دارد که این تعداد زبان آموز گواه این مسئله است که کیفیت آموزشی بسته ها نیز بسیار بالا بوده و می تواند تاثیر زیادی در روند موفقیت آمیز بودن آزمون داشته باشد. همچنین منابع آموزشی بکار رفته شده در آن می تواند باعث آمادگی آزمون ÖSD شود.

استاد پوریاخنی یکی از اساتید برجسته زبان آلمانی می باشد

استاد پوریاخنی یکی از اساتید برجسته زبان آلمانی می باشد که دارای تحصیلات آکادمیک می باشند که توسط شخص خود استاد، دوره ها اماده سازی شده و مورد استفاده علاقه مندان به زبان آلمانی قرار گرفته است.

دوره های آموزشی استادپوریاخانی بصورت نیمه فشرده آماده سازی شده است. یعنی دوره های آموزشی آن به گونه ای است که نه بسیار فشرده است و نه بسیار طولانی که باعث اتلاف وقت افراد شود.

عموما یادگیری سطح B1 زبان آلمانی که رایج ترین و پرکاربردترین سطح زبان آلمانی است، در دوره ای 6 ماه به افراد توسط این بسته های آموزشی، اموزش داده می شود که البته این مقدار زمان بستگی به توانایی و تلاش زبان آموز خواهد داشت.

مزیت های استفاده از دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی برای آمادگی آزمون ÖSD

مزیت های استفاده از پکیج های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی برای آمادگی آزمون osd
مزیت های استفاده از دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی برای آمادگی آزمون osd

دوره های آموزشی استاد پوریاخانی بصورت ویدیو های آموزشی آماده شده است که مورد استفاده زبان اموزان قرار میگیرد. همچنین علاوه بر آن جزوه های آموزشی متعددی نیز تهیه شده است که افراد علاقه مند به زبان آلمانی می توانند از آن نهایت استفاده را ببرند و مزیت استفاده از آن این است که پشتیبانی مادام العمر دارد.

یا به عبارت دیگر، دوره های آموزشی این مجموعه شخصا توسط استاد پوریاخانی و بیش از 30 استاد آموزشی برجسته مورد پشتیبانی قرار می گیرد و زبان آموزان می توانند در طول آموزش خود از پشتیبانی این آکادمی بصورت کامل استفاده کنند که تاثیر زیاد در روند اموزشی آنان خواهد داشت.

از مزیت های مهم بسته های آموزشی آکادمی پوریاخانی

از مزیت های مهم بسته های آموزشی آکادمی پوریاخانی این است که این دوره ها بصورت ویدیو و جزوات اماده سازی شده است و می توان در هر ساعت از شبانه روز و هفت روز هفته از طریق وبسایت این آکادمی به دوره های آموزشی و ویدیوهای مختلف دسترسی پیدا کرد و افرادی که اقدام به ثبت نام در این موسسه می کنند می توانند در هر زمانی که بخواهند به این منابع آموزشی در حساب کاربری خود در سایت آکادمی دسترسی داشته باشند.

یکی از نکات مهم در خصوص دوره های آکادمی استاد پوریاخانی این است که این بسته ها، حاوی دوره طلایی می باشد که مربوط به مسائل گفتاری و … می باشد که دوره ای بسیار فوق العاده می باشد که بخصوص افرادی که قصد مهاجرت را دارند می تواند گزینه مناسبی باشد.

بنابراین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام در دوره های اموزشی آکادمی استاد پوریاخانی و همچنین اطلاعات کامل تر در خصوص آمادگی آزمون ÖSD، با کارشناسان این موسسه تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

ساختار سوالات آزمون ÖSD

ساختار سوالات آزمون osd
ساختار سوالات آزمون ÖSD

شناخت ساختار آزمون ÖSD از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بسیاری از افراد مایل هستند که نمره بسیار بالایی در این آزمون کسب کنند که طبیعتا به این راحتی نخواهد بود و امری زمان بر می باشد.

برای اینکه بتوان در این آزمون به موفقیت خوبی دست پیدا کرد، باید در خصوص نحوه تمرین و یادگیری اصولی زبان آلمانی اقداماتی موثر انجام داد که در موارد قبلی به آن اشاره شد. هر بخشی از ساختار آزمون ÖSD نیازمند مهارتی خاص و سرعت عمل می باشد.

ساختار آزمون ÖSD شامل چهار بخش شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن است که به بررسی مهارت ها نیز می پردازد

ساختار آزمون ÖSD شامل چهار بخش شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن است که به بررسی مهارت ها نیز می پردازد. بخش ها و سطح هایی از این آزمون نیز بصورت کتبی و شفاهی برگزار می شود و با گذراندن دوره های آموزشی معتبر از جمله بسته های آموزشی استاد پوریاخانی می توان در این مهارت ها به خوبی عمل کرد.

همانطور که گفته شد، سوالات آزمون ÖSD در دو بخش کتبی و شفاهی نیز برگزار می شود و داشتن مهارت کافی، اعتماد به نفس زیاد و کاهش استرس می توان نتایج بسیار خوبی از این آزمون کسب کرد.

این آزمون در واقع یک آزمون بین المللی به مانند آزمون های تافل و آیلتس زبان انگلیسی است که از 4 بخش متفاوت نیز تشکیل شده است و هر یک از بخش هایی که وجود دارد، می بایست حداقل نمره ای که از قبل تعریف شده را کسب کرد تا بتوان به موفقیت رسید.

به عنوان نمونه هر فردی باید از 100 نمره موجود در هر بخش، حداقل نمره 50 را اخذ کند تا بتواند موفق باشد.

ما در ادامه به بخش های مختلف آزمون ÖSD اشاره خواهیم کرد که می تواند بسیار مهم باشد:

  • مهارت شنیداری (Horen)
  • مهارت درک مطلب و خوانداری (Lesen)
  • مهارت نوشتار (Schreiben)
  • مهارت گفتار (Sprechen)

هریک از این مهارت ها نیازمند دقت و سرعت و عمل بالایی می باشد و می بایست اقدامی درست در خصوص آمادگی آزمون ÖSD انجام داد. دوره های آموزشی اکادمی استاد پوریاخانی می تواند آمادگی شما را در چهار بخش مختلف آزمون ÖSD افزایش دهد و روند موفقیت آمیز بودن آزمون ÖSD را برای شما تضمین کند.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون ÖSD

زمان و نحوه ثبت نام آزمون osd
زمان و نحوه ثبت نام آزمون ÖSD

افرادی که قصد دارند در آزمون ÖSD شرکت کنند، می تواند از طریق دو روش اقدام به ثبت نام این آزمون کنند که این دو روش بصورت حضوری یا غیر حضوری است. روش حضوری بدین گونه است که می توان با مراجعه به موسسات آموزشی معتبر در کشور از جمله آکادمی استاد پوریاخانی، اقدامات لازم برای ثبت نام آزمون osd را انجام دهد.

همچنین افراد می توانند با موسساتی که وظیفه برگزاری این آزمون را دارند تماس بگیرند و ثبت نام خود را انجام دهند. روش غیرحضوری هم توسط خود شخص در سایت مربوط به آزمون ÖSD انجام می شود که البته توصیه ما این است که حتما برای ثبت نام و اطلاع از زمان دقیق آزمون از روش مراجعه به موسسات آموزش زبان آلمانی استفاده کنند که آکادمی استاد پوریاخانی می تواند بهترین گزینه در این خصوص و همچنین آمادگی آزمون ÖSD باشد.

زبان آموزان برای ثبت نام آزمون ÖSD در ابتدا باید با توجه به شرایط خود و سطح آزمونی که قرار است امتحان دهند، مرکز برگزاری آزمون خود را انتخاب کنند و سپس با اطلاع دقیق از تاریخ برگزاری آزمون و همچنین هزینه های برگزاری آزمون ÖSD اقدام به ثبت نام کنند تا بتوانند در موعد مقرر و بدون مشکل اقدام به برگزاری آزمون ÖSD خود نمایند. آکادمی استاد پوریاخانی در این خصوص می تواند راهنمایی های لازم را انجام دهد.

مدارک لازم شرکت در آزمون ÖSD

مدارک لازم شرکت در آزمون osd
مدارک لازم شرکت در آزمون ÖSD

افرادی که قصد انجام آزمون ÖSD را دارند باید پاسپورت و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند. از انجایی که این آزمون در سطح بین المللی برگزار می شود، به همراه داشتن پاسپورت دارای اعتبار الزامی خواهد بود.

اگر فردی قصد شد در این آزمون در سطوح بالاتر یعنی B1، C1، C2 را دارند بهتر است در روز امتحان، یک واژه نامه ای همراه خود داشته باشند و همچنین این امکان وجود دارد که افراد قبل از شرکت در آزمون ÖSD برای آمادگی آزمون ÖSD و افزایش مهارت خود در آزمون های شبیه سازی شده نیز شرکت کنند تا درصد موفقیت خود را افزایش دهند.

تفاوت آزمون ÖSD و گوته

تفاوت آزمون osd و گوته
تفاوت آزمون ÖSD و گوته

آزمون هایی نظیر آزمون ÖSD و آزمون گوته، از جمله معتبرترین آزمون های زبان آلمانی می باشد که داشتن این مدارک می تواند باعث این موضوع شود که امور مهاجرتی خود را انجام دهیم. اما شاید در ذهن بسیاری از افراد سوالی مطرح شود و آن هم تفاوت بین آزمون ÖSD و آزمون گوته است.

در پاسخ به این سوال باید گفت که تفاوت خاصی بین این دو آزمون وجود دارد و هر دو آزمون نیز از نظر اعتبار و سختی سوالات در یک سطح و اندازه می باشند. آزمون گوته و آزمون ÖSD شباهت هایی هم دارند که مهمترین آن مربوط به تعداد سطح های موجود آزمون می باشد که آزمون گوته به مانند آزمون ÖSD از سطح A1 شروع و تا سطح C2 خاتمه می یابد.

در آزمون گوته می توان با دریافت مدرک سطح B1 اقدام به پذیرش در دانشگاه های آلمان نمود و پذیرش دریافت کرد

در آزمون گوته می توان با دریافت مدرک سطح B1 اقدام به پذیرش در دانشگاه های آلمان نمود و پذیرش دریافت کرد. در واقع آزمون گوته می تواند با داشتن شرایط لازم زبان آموز از نظر مهارت زبان آلمانی، اقدام به اپلای تحصیلی در دانشگاه های آلمان نماید و دانشگاه های این کشور، مدرک گوته را مورد قبول قرار می دهند. بعد از ورود به آلمان و تحصیل در دانشگاه های این کشور می توان اقدام به ارتقای مهارت زبان و افزایش سطح زبان آلمانی نمود.

آزمون گوته تنسط توسط خود موسسه گوته برگزار می شود و این موسسه تحت نظر سفارت کشور آلمان است که توسط خود سفارت برگزار می شود. این آزمون در واقع حداقل مدرک زبان آلمانی محسوب می شود تا بتوان فرایند مهاجرتی را انجام داد.

حداقل سطح مورد نیاز برای ارائه مدرک آزمون گوته به سفارت آلمان، سطح B1 است

حداقل سطح موردنیاز برای ارائه مدرک آزمون گوته به سفارت آلمان، سطح B1 است که در قسمت بالا گفته شد.

همچنین اگر فردی قصد دارد همسر و فرزند خود را به همراه خود در آلمان داشته باشد، خانواده او می توانند تنها با دریافت مدرک سطح A1 به همراه او به آلمان سفر کنند. مدرک گوته از درجه اهمیت زیادی برخوردار است و به مانند مدرک آزمون ÖSD مورد پذیرش دولت آلمان خواهد بود.

اما طرف دیگر قضیه هم وجود دارد و آن هم دشواری ثبت نام آزمون گوته است که این دشواری در آزمون ÖSD وجود ندارد و در واقع تاثیر زیادی در روند آمادگی آزمون ÖSD در موارد مختلف خواهد داشت.

به همین دلیل بسیاری از افراد، آزمون ÖSD را جایگزین آزمون گوته می کنند. مدرک آزمون ÖSD در اغلب دانشگاه های مطرح کشور آلمان نیز قابل قبول است و افراد دارای این مدرک را پذیرش می کنند.

در کشور ما تنها چندین موسسه رسمی زبان آلمانی فعالیت دارند که ارائه مدرک آزمون گوته را بر عهده دارند. اما در خصوص آزمون ÖSD این چنین نیست و موسسات زیادی در کشور ما در شهرهای مختلف اقدام به ثبت نام آزمون ÖSD و ارائه مدرک آن می کنند که این مورد یک مزیت نیز محسوب می شود.

از دیگر تفاوت های آزمون ÖSD و آزمون گوته این است که آزمون ÖSD توسط کشور اتریش نیز برگزار می شود

از دیگر تفاوت های آزمون ÖSD و آزمون گوته این است که آزمون ÖSD توسط کشور اتریش نیز برگزار می شود. اما آزمون گوته توسط موسسه آلمانی گوته برگزار می گردد. با این اوصاف آزمون ÖSD توسط دولت اتریش و مدرک گوته توسط دولت آلمان تحت نظارت و حمایت قرار گرفته است.

بنابراین اگر فردی تمایل دارد به کشور اتریش مهاجرت تحصیلی کند می تواند مدرک آزمون ÖSD را دریافت کند و به دانشگاه مورد نظر در اتریش ارائه دهد. یعنی مدرک آزمون ÖSD علاوه بر آلمان در کشور اتریش هم کاربرد دارد که می تواند نوعی مزیت محسوب شود.

کارشناسان و اساتید برجسته اموزشی آکادمی استاد پوریاخانی می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص آزمون ÖSD و آزمون گوته و همچنین مسائل مربوط به آمادگی آزمون ÖSD انجام دهند.

هزینه آزمون ÖSD

هزینه آزمون osd
هزینه آزمون ÖSD

یکی از مسائل مهم در خصوص آزمون ÖSD این است که میزان هزینه های شرکت در این آزمون چقدر است.

هزینه آزمون ÖSD در مراکز آزمون و در کشورهای مختلف نیز یکسان نیست و متفاوت است و بر اساس اختیاراتی که به موسسه برگزاری آزمون داده می شود که البته با تایید سفارت اتریش است، هزینه آزمون دچار تغییر می شود و در همه جا یکسان نیست.

اما بصورت حدودی می توان گفت میزان هزینه شرکت در آزمون ÖSD حدود 130 تا 200 یورو است که البته با توجه به نوع سطح برگزاری آزمون این عدد تغیر می کند و هرچقدر سطح بالاتری آزمون دهید، هزینه آن افزایش پیدا خواهد کرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه آزمون ÖSD و همچنین ثبت در دوره های آموزشی غیر حضوری، با کارشناسان آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را در این خصوص و همچنین آمادگی آزمون ÖSD دریافت نمایید.

تاریخ برگزاری آزمون ÖSD

تاریخ برگزاری آزمون osd
تاریخ برگزاری آزمون ÖSD

بعد از بررسی های لازم در خصوص زمان ثبت نام آزمون ÖSD، در خصوص زمان برگزاری آزمون ÖSD هم باید اطلاعاتی بدست آورد. این آزمون با اینکه در سطح بین المللی اعتبار دارد و برگزار می شود، اما زمان برگزاری دقیق آن نیز بستگی به موسسه ای خواهد داشت که وظیفه برگزاری آن به این موسسه واگذار شده است. عموما هر یک از آزمون های ÖSD در سطح های مختلف هر ماه یکبار برگزار می شود.

شما در زمان ثبت نام آزمون ÖSD می توانید در خصوص تاریخ دقیق برگزاری آن اطلاعات دقیقی از موسسه  مورد نظر بدست آورید تا بتوانید اقدامات لازم جهت آمادگی آزمون ÖSD را انجام دهید.

بهتر است از ثبت نام بصورت شخصی خودداری کنید و حتما از موسسات اموزشی معتبر از جمله آکادمی استاد پوریاخانی استفاده کنید تا بتوانید با داشتن اطلاعات دقیق اقدام به برگزاری آزمون نمایید.

مرکز برگزاری آزمون ÖSD

مرکز برگزاری آزمون osd
مرکز برگزاری آزمون ÖSD

آزمون های ÖSD نیز در شهرهایی مانند تهران، اصفهان و شیراز برگزار می شود که البته در طی چند سال اخیر نیز چندین شهر دیگر هم به مراکز آزمون اضافه شده است. این آزمون با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی و با بهره گیری از استاید مجرب که مورد تایید ÖSD هم می باشد، اقدام به برگزاری آزمون خواهد شد

و بر اساس سطح آزمون و درجه بندی مراکز آزمون تصحیح برگه های امتحانی به دو صورت نیز برگزار می شود. اولین صورت آن برگزار آن توسط موسسه مرکزی وین است و دومین صورت آن توسط خود موسسه موردنظر برگزار می شود که البته تحت نظر بازرسان قرار خواهد گرفت.

حال در ادامه مقاله آمادگی آزمون ÖSD به مهمترین دلایل یادگیری زبان آلمانی اشاره خواهیم کرد.

دلایل یادگیری زبان آلمانی

دلایل یادگیری زبان آلمانی
دلایل یادگیری زبان آلمانی

شاید یادگیری زبان آلمانی در ابتدای کار کمی دشوار بنظر برسد و همراه با چالش های مختلف باشد. اما با یادگیری اصولی و استفاده از اساتید مجرب آموزشی، می توان از پس این مشکلات برآمد و متوجه شد که یادگیری زبان آلمانی بسیار شیرین و جذاب است.

هر فردی که تسلط کمی به زبان انگلیسی داشته باشد، می تواند به راحتی زبان آلمانی را یاد بگیرد. همچنین انتخاب استاد آموزشی هم از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتواند به درستی تمامی نکات دستوری و گرامری و تلفظ و … را یاد دهد.

استفاده از دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی

به همین دلیل است که استفاده از دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی را پیشنهاد می کنیم. زیرا این بسته های آموزشی با وجود غیرحضوری بودن، تحت پشتیبانی مادام العمر اساتید این آکادمی است.

یادگیری زبان آلمانی می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و همراه با مزیت های مختلفی است. علاوه بر مسئله سفر و یا مهاجرت، یادگیری زبان آلمانی می تواند جوانب مختلفی را به همراه داشته باشد و در عین دشوار بودن آن در ابتدا، باعث می شود که معلومات زیادی در جوانب مختلف نصیب ما شود.

ارتباط بیشتر با افراد بیشتر و زبان های دیگر می تواند امری جذاب باشد و از آنجایی که زبان آلمانی جز زبان های فراگیر در دنیا به حساب می آید، یادگیری ان می تواند باعث دید وسیع ما نسبت به دنیای اطراف ما شود. ما در ادامه مقاله آمادگی آزمون ÖSD به برخی از مهمترین دلایل یادگیری زبان آلمانی اشاره خواهیم کرد:

ارتقای شغلی با زبان آلمانی

ارتقای شغلی با زبان آلمانی
ارتقای شغلی با زبان آلمانی

هر فردی مایل است در شغل خود ارتقا پیدا کند و پیشرفت داشته باشد. این مسئله بر کسی پوشیده نیست که آرزوی هر فرد در حوزه کاری او ارتقا درجه و اعتبار اوست. یکی از دلایل مهمی که می توان در خصوص یادگیری زبان آلمانی به آن اشاره کرد، دقیقا مسئله ارتقای شغلی و درآمدی در آلمان است. یادگیری زبان آلمانی آن هم در سطوح بالاتر می تواند باعث افزایش ارتقای درجه شغلی ما شود و طبیعتا سطح بالاتری را تجربه می کنیم.

زمانی که قصد اشتغال در کشورهای آلمانی زبان را دارید، باید بدانید که یادگیری زبان آلمانی شرط اول حضور در این کشورها و اشتغال در این کشورها می باشد و هر چقدر میزان سطح و درجه یادگیری شما از زبان آلمانی بیشتر باشد می توان به ارتقای شغلی زیادی دست پیدا کرد.

طبیعی است که زندگی در کشورهایی مانند آلمان یا اتریش و …، همراه با ارتباط بین المللی با دیگر جوامع است و زمانی که در یک شغل به فعالیت پرداخته ایم، برای راحتی کار خود ارتباط بیشتر، نیازمند تسلط به زبان رسمی آن کشور یعنی المانی خواهیم بود.

مهاجرت با یادگیری زبان آلمانی

مهمترین شرط برای مهاجرت به کشورهایی مانند المان، تسلط به زبان رسمی این کشور یعنی زبان آلمانی است. یعنی در زمان اخذ ویزای این کشور، از شما مدرک آزمون زبان آلمانی از جمله آزمون ÖSD درخواست می کنند تا بتوانید مجوز حضور در کشور آلمان را بدست آورید. اگر فردی تسلط به زبان آلمانی نداشته باشد، اجازه مهاجرت برای او صادر نخواهد شد.

علاوه بر این مسئله، کشورهای دیگر ی نیز در دنیا وجود دارد که زبان رسمی انها نیز آلمانی است. علاوه بر المان می توان به کشورهایی نظیر بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین، اتریش اشاره کرد زبان رسمی آنها آلمانی است که البته در برخی از کشورها نیز بخشی از مردمان آن به آلمانی صحبت می کنند

و لازمه حضور در چنین کشورهایی یادگیری و تسلط به زبان المانی است. بنابراین نباید از اهمیت یادگیری زبان آلمانی و اخذ مدرک آزمون زبان آلمانی از جمله آزمون ÖSD به سادگی گذشت.

شما در حال مطالعه مقاله آمادگی آزمون ÖSD می باشید.

تحصیل در دانشگاه های آلمانی زبان

در بخش قبلی در خصوص اهمیت زبان آلمانی برای مهاجرت گفته شد و متوجه شدیم که اولین شرط برای مهاجرت به چنین کشورهایی، یادگیری کامل زبان آلمانی و تسلط به آن است.

این مسئله در ابعاد مختلفی نیز می باشد که مهمترین آن مربوط به تحصیل در دانشگاه های آلمانی زبان است. از جمله کشورهای معتبر در زمینه دانشگاه و مراکز علمی، کشور آلمان است.

آلمان دارای بهترین دانشگاه ها می باشد که در دنیا از شهرت زیادی برخوردار است

آلمان دارای بهترین دانشگاه ها می باشد که در دنیا از شهرت زیادی برخوردار است و بسیاری از افراد از سراسر دنیا از جمله ایرانیان، تقاضای این را دارند که بتوانند در دانشگاه های آلمان پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

یکی از مهمترین شرایط برای دریافت پذیرش دانشگاه های کشور آلمان، تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک آزمون زبان آلمانی از جمله آزمون ÖSD می باشد و در واقع دانشگاه و مسئولین آن باید مطمئن شوند که فرد به زبان آلمانی تسلط دارد یا خیر.

زیرا زبان تحصیل در این دانشگاه ها، آلمانی است و تمامی کتاب ها و جزوات آموزشی آن به زبان آلمانی تحریر شده است. بنابراین برای موفقیت در چنین مراکزی باید به زبان آلمانی تسلط داشت.

همچنین با یادگیری زبان آلمانی می توان بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های این کشور دریافت کرد که در واقع نوعی شرط مهم برای دریافت بورسیه خواهد بود.

با تمام این تفاسیر لازم است اقدامات لازم برای یادگیری زبان آلمانی را انجام دهید و با تهیه بسته های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی بصورت کامل به یادگیری زبان آلمانی بپردازید و با بدست اوردن آمادگی آزمون ÖSD اقدام به دریافت این مدرک کنید و برای پذیرش در دانشگاه های آلمانی زبان اقدامات لازم را انجام دهید.

زبان آلمانی یک زبان علمی و بین المللی است

در این خصوص که ارتباط با مطلب قبلی دارد باید گفت که یکی از مهمترین دلایلی که کشور آلمان در جامعه علمی از موقعیت بسیار بالایی برخوردار است این است که کیفیت آموزشی در این کشور بسیار بالاست.

بسیاری از مقالات آموزشی و پژوهشی در دنیا به زبان آلمانی نوشته شده است و این مسئله نشان دهنده این است که آلمانی زبان ها، در زمینه علمی پیشتاز هستند.

تاریخ کشور المان هم این قضیه را ثابت می کند و بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان بزرگ دنیا آلمانی زبان بوده اند و کتاب های آنها به زبان آلمانی تحریر شده است. یادگیری زبان آلمانی می تواند باعث شود که در زمینه علمی موفقیت های زیادی بدست آوریم و با مطالعه این کتاب ها، کمک زیادی در حوزه دانش و تخصص خود کنیم.

آلمان قدرت اقتصادی

کشور آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا از نظر اقتصادی است و در واقع یکی از پایه های اقتصادی دنیا به شمار می رود. این مسئله باعث شده است که بسیاری از افراد، کشور آلمان را برای سرمایه گذاری اقتصادی خود انتخاب کنند.

طبیعتا لازمه ورود به این بازار اقتصادی، یادگیری زبان رسمی کشور آلمان یعنی زبان آلمانی است. زمانی که وارد حیطه اقتصادی کشور آلمان می شویم، باید این موضوع را بدانیم که باید با افراد برجسته ای در این زمینه در کشور آلمان مواجه شویم و با آنها به ارتباط بپردازیم و لازمه این کار، تسلط داشتن به زبان کشور آلمان یعنی زبان آلمانی است.

شما در حال مطالعه مقاله آمادگی آزمون ÖSD می باشید.

زبان آلمانی یکی از سه زبان رسمی دنیا شناخته می شود

زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی و فرانسوی، به عنوان سه زبان اصلی دنیا شناخته می شود. زبان آلمانی در کل اروپا بسیار فراگیر شده است و در واقع این زبان جز سه زبان اصلی اتحادیه اروپا هم محسوب می شود. این زبان در واقع دومین رتبه را در اروپا از نظر سخنرانی دارد و در دنیا هم بیش از صدها میلیون نفر به زبان المانی صحبت می کنند.

چنین فراگیر بودن زبان آلمانی باعث اهمیت هر چه بیشتر این زبان شده است و علاوه بر آن پیشینه فرهنگی و تاریخی این زبان به بیش از دو هزار سال قبل بر میگردد. به همین دلیل زبان آلمانی یکی از ریشه دار ترین زبان های دنیا شناخته می شود.

یادگیری زبان آلمانی و داشتن مدرک زبان آلمانی می تواند باعث شود که با بیش از صدها میلیون نفر در دنیا به راحتی صحبت کنیم که این مسئله می تواند مزیت های زیادی را برای ما در حوزه های مختلف داشته باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزیت های زبان آلمانی و همچنین ثبت نام در دوره های اموزشی، با کارشناسان و اساتید برجسته آکادمی استاد پوریاخانی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله نیز به بررسی یکی از مهمترین و معتبرترین آزمون های زبان آلمانی یعنی آزمون ÖSD پرداختیم. این آزمون از اعتبار بین المللی بالایی برخوردار است و دریافت مدرک آن می تواند تاثیر زیادی در روند مهاجرت ما به کشورهای آلمانی زبان داشته باشد. لازمه موفقیت در این آزمون این است که اقدامات لازم برای آمادگی آزمون ÖSD را انجام دهیم که در این مقاله در خصوص آمادگی آزمون ÖSD مطالب مهمی اشاره شد.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در هر آزمون زبان آلمانی از جمله آزمون ÖSD، این است که از روش های آموزشی و اصولی و درستی استفاده کنیم. یکی از بهترین این موارد مربوط به دوره های اموزشی آکادمی استاد پوریاخانی است که در این مقاله توضیحات کاملی در خصوص این بسته های اموزشی ارائه شد.

با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام آزمون ÖSD و آمادگی آزمون ÖSD و همچنین دریافت بسته ها و دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریاخانی، با کارشناسان و اساتید برجسته این موسسه تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *