فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، به بررسی موضوع آموزش زبان آلمانی خواهیم پرداخت.

یادگیری زبان آلمانی برای اغلب افراد به عنوان یکی از زبان های مشکل و نامفهوم شناخته می شود. بیشتر متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند و مایلند در بهترین کالج های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند، دارا بودن گواهینامه زبان آلمانی امری الزامی است. لذا، آموزش زبان آلمانی در یک دوره کوتاه می تواند به آن ها کمک بسیار کند.

کوتاه بودن زمان دریافت گواهینامه مرتبط به زبان فوق برای بسیاری از درخواست کنندگان، مهم تلقی می شود. دوره های آموزش زبان آلمانی به بازه زمانی که به منظور فراگیری این زبان اختصاص می دهید و فعالیت و سعی فرد در رابطه با درک و توانمندی های او بستگی دارد.

در واقع زبان آلمانی، جزء 10 زبان متداول دنیا معرفی می شود. به همین منظور آموزش و یادگیری آن بسیار حائز اهمیت است. در این راستا می توانید از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی استفاده نمایید.

اگر ساکن یاسوج هستید، برای شما این مقاله را آماده کرده ایم: آموزش زبان آلمانی در یاسوج

اگر ساکن اصفهان هستید مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان را مشاهده کنید.

اینفوگرافیک آموزش زبان آلمانی

اینفوگرافیک آموزش زبان آلمانی
اینفوگرافیک آموزش زبان آلمانی

استاد پوریا خانی، از معتبرترین اساتید مجرب در این زمینه به شمار می آیند. استاد خانی با بیش از 7000 زبان آموز، بیشترین آمار قبولی و رضایت زبان آموزان را به خود اختصاص داده اند. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا درباره آموزش زبان آلمانی، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

اهمیت آموزش زبان آلمانی

اهمیت آموزش زبان آلمانی
اهمیت آموزش زبان آلمانی

پیش از توضیح درباره آموزش زبان آلمانی، بهتر است به اهمیت این زبان بپردازیم. مهمترین دلایل و موضوعات اهمیت زبان آلمانی عبارتند از:

پرطرفدارترین زبان در Europa :

اغلب اشخاص در کشورهای اروپایی Deutsche را همچون زبان اصلی به کار می برند. با توجه به این که جمعیت این کشور اروپایی بالغ بر هشتاد و سه میلیون نفر است و به عنوان یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی به شمار می آید، یادگیری این زبان جای تعجب نیست.

علاوه بر این که محاوره اغلب مردم این کشور اروپایی به زبان آلمانی است، باید متذکر شد که زبان آلمانی همچون زبان اصلی کشورهایی از جمله Liechtenstein، Luxembourg، Switzerland، Austria محسوب می شود.

با این که آموزش زبان آلمانی سبب می گردد که داوطلب با صد و بیست میلیون آلمانی زبان رابطه برقرار کند، اما بایستی به این موضوع دقت داشته باشید که متقاضیان بسیاری هستند که زبان آلمانی را همچون زبان دوم فرا می گیرند.

گفتنی است که در دنیا، آموزش زبان آلمانی از محبوب ترین ها شناخته می شود و به عنوان سومین زبان پرطرفدار در بین مهاجران قرار دارد و همچنین پس از زبان انگلیسی، در Japan و Europe دومین زبان مورد علاقه است.

اقتصاد قوی کشور آلمان:

نخستین کشور اروپایی در عرصه صادرات در جهان، آلمان است و می توان گفت که محرک اصلی اقتصاد در Europe محسوب می شود. بهتر است بدانید که سومین اقتصاد عظیم جهان به جمهوری فدرال آلمان اختصاص دارد و همین موضوع سبب گردیده تا اغلب مهاجران برای سرمایه گذاری در این کشور اروپایی درصدد شناخت و آموزش این زبان برآیند.

لازم به ذکر است که Switzerland و سایر کشورهای آلمانی در سطح جهانی از استانداردهای بالای زندگی برخوردار هستند.

فرصت های شغلی متعدد:

فرصت های شغلی متعدد:
فرصت های شغلی متعدد:

تاثیر و قدرت اقتصاد این کشور اروپایی، معادل موقعیت های شغلی فراوان و همچنین در EU و حتی در بخش شرقی اروپا این زبان پس از روسیه همچون پرطرفدارترین زبان ها کاربرد دارد.

شرکت های نامدار و سایر کمپانی ها مستلزم مشارکت با سایر کمپانی ها و یا اشخاص خارجی هستند. بنابراین، Japan که به عنوان یکی از ابرقدرت های اقتصادی در جهان شناخته می شود، اهمیت فراگیری این زبان را درک کرده و می توان گفت که بیش از هفتاد درصد از دانش آموزان این کشور، اقدام به یادگیری این زبان نموده اند.

چنانچه در پی یافتن شغل مناسب در آمریکا هستید، فراگیری این زبان می تواند در راستای یافتن فرصت های شغلی متعدد، کمک زیادی به شما کند.

به طور معمول کمپانی های آلمانی در کشور آمریکا هفتصد هزار شغل برای اشخاص متعدد فراهم کرده است. مسئله فوق سبب گردیده تا اشخاصی که شناخت کافی نسبت به زبان آلمانی دارند، برای یافتن شغل مناسب با شانس بیشتری همراه باشند.

خلاق بودن آلمانی ها:

اغلب کمپانی های مبتکر و سازنده در جهان در این کشور اروپایی قرار دارند که توانسته اند مقام سوم در دنیا را به خود اختصاص دهند. گفتنی است که همه ساله از سوی مشاغل متعدد، بیش از دویست هزار محصول جدید وارد بازار می شود که این موضوع بیانگر خلاق بودن آلمانی ها است.

آلمانی زبانان به علت ابتکار و بررسی های گسترده، در حوزه تکنولوژی از پیشتازان هستند. این کشور اروپایی نسبت به سایر کشورها تولیدات صنعتی بیشتری را صادر می کند و در عرصه Biotechnology قوی بوده به طوری که تقریباً صد و پانزده موسسه واقع در Munich است.

برتری در اینترنت:

آلمانی ها جزء اشخاص خلاق و مبتکر هستند که حضور قابل توجهی در بستر Internet دارند. بهتر است بدانید که دامنه اینترنتی کشور آلمان که قابلیت دسترسی آسان را برای کاربران فراهم کرده است، چیزی در حدود پانزده میلیون وب سایت است. این امر سبب گردیده تا پس از (Com.) Domain دومین domain به(de) اختصاص یابد.

چاپ کتاب در آلمان:

اهمیت دیگر یادگیری زبان آلمانی به چاپ کتاب هایی است که برای مخاطبین خاص در این کشور چاپ می شود. طبق بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته روی اشخاصی که محاوره خود را به زبان آلمانی انجام می دهند، باید گفت که همه ساله هشتاد هزار کتاب با عناوین جدید منتشر می شود.

گفتنی است که زبان های انگلیسی و چینی، از بازارهایی هستند که به مراتب بیشتر از زبان آلمانی کتاب منتشر می کنند. اما با این وجود munich دومین شهر دنیا است که صنعت چاپ کتاب را انجام می دهد.

زیرا ترجمه محدودی از این کتاب ها به سایر زبان ها انجام شده است و به منظور این که با مشکل خاصی مواجه نشوید و بتوانید این کتاب ها را مطالعه کنید، مستلزم یادگیری زبان آلمانی هستید.

لازم به ذکر است از بین مدارکی که هر سال توسط EU  (اتحادیه اروپا) ترجمه می شود، بخش قابل ملاحظه ای از آن، مختص زبان آلمانی است.

آسان بودن این زبان:

در صورتی که زبان اصلی شما انگلیسی است و یا کم و بیش به این زبان تسلط دارید، باید گفت که برای فراگیری زبان فوق، از مزایای بسیاری برخوردارید. به این علت که نشات زبان های آلمانی و انگلیسی مدرن، از یک پایه زبانی است و شباهت های بسیاری در لغات و گرامر هر دو زبان وجود دارد.

همچنین در این زبان به منظور بیان، از سیستم صدادار (phonetic) استفاده می شود. هنگامی که آواهای موجود در زبان آلمانی را بیشتر بشناسید، به آسانی می توانید تلفظ کلیه واژگان را انجام دهید.

زبان آلمانی سخته؟ آموزش هر زبان از سختی ها و در عین حال قواعد خاص خود پیروی می کند. لذا، ممکن است فراگیری آن امری سخت تلقی شود. بنابراین بسیار مهم است که زبان را چگونه و نزد چه کسی آموزش می بینید.

اگر زبان را با استادی کم مهارت و ناوارد فرا بگیرید، از اساس در یادگیری لهجه ها، تلفظ ها، ساختارها و … به مشکل می خورید. اما با دوره های آموزشی خط به خط که استاد پوریا خانی در اختیار شما قرار داده است، می توانید به راحتی این زبان را فرا بگیرید و از تلفظ و گویش آن لذت ببرید.

تحصیل در آلمان:

تحصیل در آلمان:
تحصیل در آلمان:

به علت فعالیت های بسیار در عرصه های متعدد در این کشور اروپایی، این زبان در اکثر حوزه ها به عنوان یکی از اصلی ترین زبان ها در جهان به خصوص در مسائل تحقیقاتی و یا تحصیلی در مقاطع متعدد به شمار می آید.

به طور مثال، اغلب رشته های تحصیلی در دانشگاه California به زبان آلمانی تدریس می شوند و به فراگیری آن به دلیل گستردگی رشته های فوق بسیار توصیه می شود.

بنا بر اهمیت این زبان در عرصه های متعدد تحقیقاتی و یا چاپی، پیش بینی می شود اغلب فارغ التحصیلان، کم و بیش علم مطالعه این زبان را داشته باشند. این امر سبب می گردد تا فرصت های متعددی برای حضور در گروه های تحقیقاتی و چاپ مقالات در معتبرترین مجله ها فراهم شود.

کلیه موارد ذکر شده بخشی از اهمیت آموزش زبان آلمانی در زوایای متعدد است که نشان می دهد یادگیری آن تا چه اندازه اهداف شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

شما با مراجعه به آکادمی استاد پوریا خانی با بیش از 30 استاد مجرب و زبده، می توانید برای تهیه دوره های آموزش زبان آلمانی اقدام نمایید.

مدت زمان مورد نیاز برای آموزش زبان آلمانی

مدت زمان مورد نیاز برای آموزش زبان آلمانی
مدت زمان مورد نیاز برای آموزش زبان آلمانی

به منظور فراگیری زبان جدید، بازه زمانی معینی مشخص نشده است، به خصوص چنانچه موضوع فوق به آموزش زبان جدید اختصاص داشته باشد همچون زبان آلمانی که در این رابطه شناخت کافی ندارید.

با توجه به این که فرد در طی روز به چه میزان تمرینات خود را ادامه می دهد و این که از چه شیوه برای یادگیری این زبان استفاده می کنند و یا حتی در طول روز چقدر واژگان زبان فوق را به کار می برند، می تواند روی زمان آموزش زبان آلمانی موثر باشد. (صفحه سطوح زبان آلمانی را مشاهده کنید.)

هر چند پارامترهای دیگری همچون علاقه شما به زبان آلمانی، سن و یا ابتکار در امر آموزش می تواند در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را بر این زبان تاثیرگذار باشد.

در رابطه با یادگیری این زبان بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

برحسب استانداردهای FSI که به منظور فراگیری این زبان بیان کرده است، متقاضی به هفتصد و پنجاه ساعت و یا سی هفته زمان برای آموزش زبان فوق نیاز دارد.

چنانچه یک زبان آموز در طی روز چهار ساعت ممارست مستمر داشته باشد، بدون این که در این کشور اروپایی حضور داشته باشد و یا در کلاس های مربوطه شرکت کند، این امکان را دارد که زبان فوق را در حد متوسط در طی سی هفته فرا گیرد.

زبان آلمانی نسبت به زبان ژاپنی که به هشتاد و هشت هفته زمان نیاز دارد، به مراتب آسانتر است

زبان آلمانی نسبت به زبان ژاپنی که به هشتاد و هشت هفته زمان نیاز دارد، به مراتب آسانتر است و مدتی که برای یادگیری آن نیاز است، به نسبت برخی از زبان های دنیا که سخت و پیچیده می باشد، محدودتر است.

به طور متوسط یک شخص به منظور این که این توانایی را داشته باشد که به موضوعات اولیه این زبان شناخت کافی داشته باشد و یا متوجه واژگان آلمانی شود و سطوح A1 تا B1 را کسب کند، دوازده ماه زمان نیاز دارد.

شاید زبان آموز با تمرین بسیار و یا گذراندن کلاس های فشرده بتواند مدت فوق را به شش ماه تقلیل دهد. برای به پایان رساندن سطح B1 با دوره های استاد پوریا خانی، معمولا به 6 ماه زمان نیاز دارید.

در انتها خاطر نشان می شویم کهمدت زمان یادگیری این زبان با توجه به عوامل نامبرده می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما فراموش نکنید که بدون مدرک معتبر زبان، نمی توان برای مهاجرت نمودن اقدام نمایید. لذا گذراندن دوره های استاد پوریا خانی را جدی بگیرید.

پارامترهای موثر در مدت آموزش زبان آلمانی

پارامترهای موثر در مدت آموزش زبان آلمانی
پارامترهای موثر در مدت آموزش زبان آلمانی

عوامل متعددی در فراگیری این زبان موثر است و همان طور که در بخش قبلی گفتیم، این بازه زمانی در رده های سنی مختلف متفاوت است. به منظور توضیح دقیق تر، در ادامه به مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در یادگیری زبان فوق می پردازیم:

میزان مطالعه روزانه:

میزان مطالعه روزانه:
میزان مطالعه روزانه:

یادگیری این زبان یک شبه امکانپذیر نیست. برای این که بدانید چه مدت زمان نیاز است تا این زبان را به طور کامل فرا بگیرید، نخست بایستی به مدت زمان در اختیار داشته برای مهاجرت به این کشور دقت داشته باشید.

چنانچه کارمند هستید و یا بنا به دلایل متعدد، این امکان را ندارید که به شکل مداوم مطالعه و تمرین داشته باشید، مدتی که بایستی برای آموزش زبان آلمانی در حد متوسط اختصاص دهید، تا حد قابل توجهی افزایش می یابد.

ولی در صورتی که از یک برنامه پیاپی برای یادگیری استفاده کنید و روزانه چهار ساعت مطالعه مستمر داشته باشید، به خوبی می توانید این زبان را ظرف سی هفته آموزش ببینید.

چنانچه فرصت مهاجرت به این کشور اروپایی را برای چند ماه داشته باشید، در واقع با گفت و گو با آلمانی ها و یا به عبارتی حضور داشتن در محیط، سریعتر از موعدی که بیان کردیم، امکان یادگیری این زبان را دارید.

هر چه زمان بیشتری را به آموزش زبان آلمانی اختصاص دهید، سریعتر می توانید نسبت به زبان فوق شناخت پیدا کنید

به این ترتیب، هر چه زمان بیشتری را به آموزش زبان آلمانی اختصاص دهید، سریعتر می توانید نسبت به زبان فوق شناخت پیدا کنید و در کوتاهترین زمان با مهاجرت به این کشور، از مکان های دیدنی و یا امکانات موجود در این کشور بهره مند شوید.

دقت داشته باشید که مناسب ترین شیوه آموزش زبان، همواره و به تدریج پیش رفتن است. زمان زیاد در طی روز اختصاص دادن، بازدهی مطلوبی را به دنبال ندارد. یکی از مزایای دوره های استاد پوریا خانی، نیمه فشرده بودن آن هاست. یعنی نه زیاد فشرده که نکته مهمی از قلم بیفتد و نه چنان طولانی که شما را از آموزش، خسته و دلزده نماید.

شیوه آموزشی:

شیوه آموزشی:
شیوه آموزشی:

از مهمترین فاکتورهای موثر در مدت آموزش این زبان، دقت به متد آموزشی است که برای دریافت مدرک فوق در نظر گرفته شده است. افرادی که به تنهایی تصمیم به آموزش زبان فوق می گیرند، در برابر زبان آموزانی که در کلاس های فشرده شرکت می کنند و یا با معلم زبان پیش می روند، شاید نیاز به زمان طولانی تری داشته باشند.

البته ممکن است سرعت یادگیری افرادی که مطالعه زبان آلمانی را به صورت خودخوان شروع کرده اند، بیشتر باشد. اما بازدهی برخی دیگر هم تنها از طریق شرکت در کلاس های استادان مجرب و با سابقه صورت می پذیرد.

انگیزه زبان آموز:

انگیزه زبان آموز:
انگیزه زبان آموز:

به طور معمول مسیر فراگیری زبان به این صورت است که نخست، شخص متقاضی انگیزه بسیاری برای یادگیری دارد و پس از قرار گرفتن در این راه و روبرو شدن با مشکلات آن، نسبت به ادامه آموزش سرد می شود و همچون قبل، اشتیاقی برای یادگیری ندارد.

توصیه ما به شما این است که هر زمان با چنین موردی مواجه شدید و احساس دلزدگی داشتید، اندکی مکث کنید و با ذکر اهداف خود از این آموزش، دلایلی که سبب گردیده شما اشتیاق زیاد نسبت به آموزش زبان آلمانی داشته باشید را بیان کنید. این امر کمک می کند تا مجدداً انگیزه شما برای آموزش زبان آلمانی بیشتر شود.

بکارگیری زبان آلمانی در زندگی روزمره:

از جمله مواردی که یادگیری درک زبان را اثبات می کند، به کارگیری روزانه آن در زندگی است. به منظور آموزش زبان فوق در کوتاهترین زمان، باید به این مورد توجه داشته باشید که بایستی یادگیری خود را در قسمت لغات و یا گرامر افزایش دهید.

برای این امر می توانید با زبان آموزانی که کمی از سطح شما بالاتر هستند و یا با شما هم سطح می باشند، گروهی تشکیل داده و آموزش خود را آغاز کنید. به این صورت که در مورد مسائل متعدد نظیر آب و هوا، فیلم ها، معرفی فردی، علایق و غیره به این زبان گفت و گو کنید.

نیاز به توضیح است که به هر میزان که در روند آموزش این زبان فعال تر باشید، سریعتر و بهتر می توانید زبان آلمانی را فرا گیرید.

سن:

از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در آموزش این زبان، سن زبان آموزان است. به طور قطعی نمی توان گفت افرادی که دارای سن کمتری هستند، سریعتر این زبان را فرا می گیرند. آموزش زبان، در هر سنی شدنی است.

اما ممکن است اشخاصی که در رده های سنی پایین تری قرار دارند، به دلیل گرفتاری کمتر، با هدف آموزش زبان آلمانی بتوانند زمان بیشتری را به ممارست و تمرین اختصاص دهند و در نتیجه در کوتاهترین زمان ممکن، آموزش خود را با موفقیت پشت سر گذارند.

آموزش زبان آلمانی همگام با استاد پوریا خانی

آموزش زبان آلمانی همگام با استاد پوریا خانی
آموزش زبان آلمانی همگام با استاد پوریا خانی

استاد پوریا خانی، دوره های آموزشی زبان آلمانی را به صورت خط به خط به زبان آموزان ارائه می دهند. ایشان، کلاس های حضوری و یا Online ندارد. شاید دلیل اصلی آن جلوگیری از اتلاف وقت باشد.

کیفیت آموزشی این دوره ها بسیار بالا است و تعلیم خط به خط کتاب ها به طور کامل در دوره های آموزشی فوق آمده است. استاد خانی با گذراندن دوره های آموزشگاهی و همینطور تحصیلات دانشگاهی، توانسته است تا تجارب و مهارت های کافی را در ارائه زبان آلمانی به دست آورده و بالغ بر هفت هزار زبان آموز را آموزش دهد.

با مراجعه به سایت کارنامه های قبولی آکادمی استاد پوریا خانی، متوجه خواهید شد که بیشترین رضایتمندی و در عین حال آمار قبولی به استاد پوریا خانی اختصاص دارد.

تمامی ویدیوهای آموزشی، به صورت ضبط شده و  آرشیوی هستند و با این که آموزش ها به صورت آنلاین انجام نمی شود و جزوه ها در دسترس هستند، پشتیبانی توسط شخص استاد پوریا خانی به صورت همیشگی صورت می پذیرد.

استفاده از دوره های آموزشی بسیار کاربردی و موثرتر است

شیوع کرونا ویروس نشان داد که تمامی کلاس های آموزشی که به صورت حضوری برگزار می شوند، زمانبر بوده و استفاده از دوره های آموزشی بسیار کاربردی و موثرتر است. آموزشگاه بالغ بر سی استاد مجرب و با سابقه دارد که مدیریت این مجموعه بر عهده استاد پوریا خانی است.

با توضیحات ارائه شده در خصوص زبان آلمانی، باید گفت که شما بایستی آموزش های لازم را تحت نظر مجرب ترین و حاذق ترین استادان پشت سر گذارید تا با ساختار، لهجه ها و همینطور تلفظ این زبان آشنایی کافی پیدا کنید.

در این راستا استاد پوریا خانی یکی از کارآمدترین و با تجربه ترین استادان در زمینه زبان آلمانی هستند که می توانید آموزش های لازم را تحت نظر این استاد دریافت کنید.

شما با مراجعه به سایت آکادمی استاد پوریا خانی، می توانید به ویدیوهای آموزشی، دسترسی همیشگی داشته باشید.

در انتها خاطر نشان می شویم که:

دوره های فوق به طور نیمه فشرده به زبان آموزان ارائه می شود

دوره های فوق به طور نیمه فشرده به زبان آموزان ارائه می شود و تمامی نکات لازم در آن گنجانده شده است.

معمولا زبان آموزان ظرف مدت شش ماه می توانند سطحB1  را با موفقیت به اتمام برسانند. لازم به ذکر است دستیابی به مقاطع مورد نیاز از سطح زبان آلمانی و به پایان رسیدن مقطع فوق، به زمان و تسلط زبان آموز بستگی دارد.

البته استاد خانی دوره های آموزشی طلایی را نیز به زبان آموزان ارائه می دهند که به صورت نوشتاری همچون دوره های آموزشی فوق العاده و یا گفتاری مرتبط به ایمیل زدن و یا مکاتبه است.

علاوه بر ذکر تمامی موارد مهمی که در دوره های کلی بیان شده است، جمع بندی و مهمترین نکات آموزشی مرتبط به زبان آلمانی در این دوره ها آمده است.

با توجه به این که شما با هدف مهاجرت به این کشور اروپایی قصد آموزش زبان آلمانی را دارید، باید متذکر شد که بدون گواهینامه زبان، هیچ اقدامی برای مهاجرت نمی توانید انجام دهید، لذا، چنانچه مایلید به کشور آلمان مهاجرت داشته باشید، بهتر است دیدن این دوره های آموزشی را جدی بگیرید.

ملاک های تعیین آموزشگاه زبان آلمانی

ملاک های تعیین آموزشگاه زبان آلمانی
ملاک های تعیین آموزشگاه زبان آلمانی

وضعیت آموزش زبان آلمانی به مواردی که در زیر متذکر می شویم، بستگی دارد:

اعتبار آموزشگاه

مرکز آموزشی که برای فراگیری زبان آلمانی انتخاب می کنید، باید دارای گواهینامه معتبر و قانونی باشد. به همین منظور آکادمی استاد پوریا خانی از معتبرترین آموزشگاه های زبان آلمانی به شمار می آید.

Syllabus، چارت آموزشی و Planning

در زمینه فوق، نکات زیر الزامی است:

–        آموزشگاه انتخابی شما بایستی برای زبان آموزان در سطوح زبانی متعدد برنامه ریزی دقیق و تدوین یافته ای داشته باشد و به شکل مداوم دوره های فوق برگزار شود. در ضمن، Educational Chart به زبان آموزان عرضه می گردد.

–        آموزشگاه باید دوره های زبانی فشرده و یا ترمی را برای داوطلبین برگزار کند تا بدین وسیله خواسته آن ها را در موقعیت های متعدد متحقق سازد. حجم مطالب آموزشی که در طی هفته ارائه می شود، بایستی معقول و مناسب باشد تا زبان آموز برای تامل و یا ممارست، زمان کافی داشته باشند.

–        مرکز آموزشی انتخابی شما بایستی طرح ها و دوره های خاصی را به منظور آمادگی بیشتر با هدف شرکت در دوره های بین المللی و یا داخلی ارائه دهد.

مدرسین و اساتید

از اساسی ترین پارامترهایی که مرکز آموزشی را نسبت به دیگر آموزشگاه ها به شکل قابل توجهی متمایز می سازد، تجارب، مهارت و سوابق استادان زبان آن مجموعه است. زیرا همان طور که گفتیم، اثر شایانی بر کیفیت آموزش دارد.

شیوه آموزشی

روش های متعددی در دنیا برای آموزش این زبان ارائه می شود که زبان آموزان با توجه به تعیین سطح می توانند یکی از مناسب ترین متدهای آموزشی را تحت نظر مجرب ترین استادان انتخاب کنند.

البته ممکن است بعضی از شیوه های آموزشی مدرن، و برخی دیگر قدیمی باشند که هر یک از آن ها موقعیت و کاربردهای خاص خود را با هدف ارائه آموزش به متقاضیان عرضه می دارند.

منابع آموزش زبان

منابع یادگیری می تواند حاوی:

1)      روزنامه 2) کتاب های آموزشی 3) پادکست 4) جزوات 5) کلیپ های صوتی و یا تصویری 6) مجلات 7) فیلم 8) Application 9) وب سایت ها 10) کانال ها و یا گروه های موجود در فضای مجازی باشد که از این بین، کتابی که به منظور یادگیری زبان آلمانی در کلاس های آموزشی استفاده می شود، اهمیت زیادی دارد.

به این علت که بخش مهم آموزش زبان آموز در کلاس بر اساس آن انجام می شود. تشخیص این که برای آموزش، کدام کتاب برای داوطلب مناسب تر است، مبحثی تخصصی است که در این راستا استاد پوریا خانی با تجاربی که در این زمینه به دست آورده است، می تواند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

تعداد زبان آموزان کلاس

کیفیت یادگیری این زبان در اغلب آموزشگاه های معتبر دنیا امری مهم تلقی می شود. به این ترتیب در یک کلاس عادی، حداکثر تعداد مجاز زبان آموزان در حدود ده الی دوازده نفر است.

پشتیبانی مشاورین و نظم کادر

یکی از مهمترین مولفه های مرکز آموزشی، سازماندهی کادر امور اداری، حمایت، راهنمایی، نام نویسی زبان آموز و دنبال کردن مداوم مشاوران در مراحل متعدد از زبان آموزان است.

امکانات آموزشی

در مجموع، آموزشگاهی را که برای آموزش فوق انتخاب می کنید، هر چه از نظر امکانات آموزشی، شنیداری و یا حتی دیداری مدرن تر و در عین حال مجهزتر باشد، با کیفیت بیشتری می توانید مراحل آموزش را پشت سر گذارید.

فعالیت های فوق برنامه و دوره های تکمیلی

افزون بر چارت های آموزشی منتظم و برنامه ریزی های منسجم، معمولا آموزشگاه های قوی برای زبان آموزان، فعالیت ها و یا دوره های جانبی را در نظر گرفته اند. زیرا رابطه و ارتباط بیشتر با مبحث زبان برای زبان آموزانی که در خارج از این کشور زندگی می کنند، سبب پایدار ماندن موضوعات زبان آلمانی در خاطر وی و تسریع فرآیند آموزش می شود.

محیط آموزشگاه

در کنار موضوعات و پارامترهای ذکر شده، بایستی متذکر شد که فضای این مراکز آموزشی که متشمل بر محیط اصلی، کلاس ها، استراحتگاه، محیط تفریحی و غیره هستند هم در آموزش این زبان موثر هستند.

مزیت های آموزش زبان آلمانی

مزیت های آموزش زبان آلمانی
مزیت های آموزش زبان آلمانی

چنانچه مایلید آینده درخشانی را برای خود رقم بزنید، فراگیری این زبان امری مهم تلقی می شود. مزایای یادگیری زبان آلمانی جهات متعدد بسیاری را به دنبال دارد که در این بخش، قصد داریم به مهمترین مزیت های این زبان بپردازیم:

تجارت

یادگیری این زبان می تواند اثرات مفیدی را در طرح های تجاری و یا بیزینس پلن شما به همراه داشته باشد و آن ها را تا حد قابل توجهی بهبود بخشد.

جایگاه شغلی جهانی

همه شما در پی بهترین و مناسب ترین مشاغل با بالاترین درآمد هستید و این امر یکی از مهمترین دلایل یادگیری زبان آلمانی است. تسلط و مهارت در این زبان سبب می گردد تا شغل های متعددی به شما پیشنهاد شود و در این راستا ارتباط شغلی شما تا حد بسیار بهبود یابد.

صنعت گردشگری

طبق بررسی های انجام شده، گردشگران آلمانی در تعطیلات بیشترین پول را برای بهره مندی از جاذبه های دیدنی این کشور اروپایی خرج می کنند. بنابراین بهتر است آموزش های لازم را در رابطه با این زبان فرا گیرید تا از مزایای آن برخوردار شوید.

علم و پژوهش

این کشور اروپایی در انتشار کتب نوین و جدید، رتبه پنجم را در جهان کسب نموده است و گفتنی است که اغلب Website علمی تخصصی، به این زبان ترجمه شده اند. قرار گرفتن پژوهش های علمی به زبان آلمانی در اکثر وب سایت ها بیانگر اهمیت آموزش زبان فوق است.

ارتباطات

بهتر است بدانید که ارتقای ارتباطات و اطلاعات در دنیای رسانه ها، مستلزم یادگیری چندین زبان است. آگاهی از این زبان سبب می گردد تا دسترسی شما تا حد قابل ملاحظه ای نسبت به جریان دانسته ها افزایش یابد.

وضعیت کار و مهاجرت در کشور آلمان

این کشور اروپایی از جمله کشورهایی محسوب می شود که کمک هزینه های تحصیلی بسیاری را به متقاضیان ارائه می دهد. پاسپورت های شغلی بسیاری هم برای این گروه از درخواست کنندگان وجود دارد و همین موضوع سبب گردیده که یادگیری زبان آلمانی در آینده شغلی و یا حتی تحصیلی آن ها بسیار حائز اهمیت باشد.

نکات مهم در مورد زبان آلمانی

نکات مهم در مورد زبان آلمانی
نکات مهم در مورد زبان آلمانی

برای یادگیری این زبان بایستی به موارد زیر توجه کنید:

  •   گفت و گو با آلمانی زبانان در کشور آلمان بیشتر به شکل کتابی و متداول انجام می شود و باید گفت که بر خلاف زبان انگلیسی و یا فارسی که گویش و زبان مهم است، در این زبان شما همان گونه که در کتاب ها مطالعه می کنید، می توانید با سایرین ارتباط برقرار کنید.
  •   گفتنی است که سخن گفتن به زبان آلمانی آسان تر از نوشتن و یا مطالعه کردن آن است.
  •   در دستور زبان آلمانی ممکن است یک اسم، خنثی، مذکر و یا مونث باشد. بهتر است مجموعه ای از اسامی را به ترتیب آموزش ببینید.
  •   زمان های زبان آلمانی معمولاً شبیه English language هستند و شما در زبان فارسی برای زمان های کامل نمی توانید معادل مناسبی پیدا کنید.
  •   صفات در زبان آلمانی صرف می شوند و در ابتدا شاید آموزش آن کمی سخت و گیج کننده به نظر آید اما پیچیده نیست.
  •     جایگاه مفعول در زبان آلمانی در جمله مشخص نیست و تنها روش تشخیص، حالت آن است. همان طور که همه شما می دانید، در زبان فارسی و انگلیسی، جایگاه لغات در جمله مشخص است و عبارت شما از ساختاری مشخص تشکیل شده است.

به طور کلی سرعت آموزش این زبان با استفاده از دوره های آموزشی خط به خط استاد پوریا خانی، افزایش می یابد. لازم به ذکر است تلفظ و گرامر این زبان آسان نیست و نیاز به تکرار و تمرین بسیار دارد.

روش های کاربردی در یادگیری زبان آلمانی

روش های کاربردی در یادگیری زبان آلمانی
روش های کاربردی در یادگیری زبان آلمانی

نخست بایستی با هدف آموزش این زبان برای خودتان مشخص کنید که علت یادگیری زبان آلمانی چیست یا به عبارتی انگیزه نخست شما از این آموزش چیست؟

اشتغال در معتبرترین کمپانی های این کشور، تحصیل، شناخت و آگاهی با فرهنگ کشور آلمان، سفر توریستی، خواندن فلسفه و یا ادبیات آلمانی و یا حتی گفت و گو با آلمانی زبانان به شکل مجازی و یا حضوری می تواند مهمترین اهداف شما در یادگیری این زبان باشد.

شیوه های متعددی به غیر از زندگی در این کشور اروپایی وجود دارد که برای آموزش سریع و آسان می تواند موثر باشد. مانند:

تغییر زبان گوشی و یا لبتاب تان به زبان آلمانی، مشاهده فیلم های زبان آلمانی و ارتباط داشتن با مجرب ترین استادان آلمانی زبان، اقدامی تاثیرگذار در آموزش این زبان به شمار می آید.

شیوه های میانبر (هک) زبان های متعدد را به کار ببرید به طور مثال:

– به منظور به یاد سپردن واژه ها و یا عبارت های آلمانی، از شیوه های تقویت حافظه استفاده کنید.

– در ذهن سپردن واژگان تازه، بهترین شیوه یادگیری زبان آلمانی است. بهتر است به جای مخفف کردن عبارت و یا ترسیم ذهنی واژه ها، مناسب ترین شیوه های تقویت حافظه را پیدا کنید.

استفاده از فن پومودورو

– روش دیگر، استفاده از فن پومودورو است که به زبان آموزان می آموزد که فاصله مطالعه را محدودتر و زمان بیشتری را به استراحت اختصاص دهند.

به کارگیری اتصال های گفتاری، اقدام موثر دیگر در آموزش این زبان است. همچون اغلب زبان های دنیا، این زبان هم از سوالات و یا پاسخ های متعدد تشکیل شده است که در حوزه فوق، کارگاه های آموزشی به صورت ماهانه برگزار می شود و این امر به شما کمک می کند تا عمدتاً مشابه زبان آلمانی با یکدیگر گفت و گو کنید.

برای این که بین دو الی سه ماه به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشید، بایستی در این زمینه پشتکار بسیاری داشته باشید، به بیان دیگر بهتر است در طی روز، بین هشت الی چهارده ساعت زبان آلمانی را تمرین کنید.

توصیه ما به شما مطالعه لغات به مدت (یک ساعت)، مکالمه آسان کتاب به مدت شصت دقیقه که بهتر است روبروی آینه تمرین شود. به این ترتیب مطالعه متن های آلمانی و گوش کردن آلمانی به مدت دو ساعت در طی روز، می تواند اقدام موثری برای یادگیری باشد.

چنانچه تمرکز بیشتر شما روی مکالمه است، می توانید گوش کردن روزانه را افزایش دهید

چنانچه تمرکز بیشتر شما روی مکالمه است، می توانید گوش کردن روزانه را افزایش دهید. ولی باید گفت که مطالعه مستمر هم به مهارت Talking شما کمک بسیار می کند.

برخی زبان آموزان با دو ساعت ممارست مستمر روزانه از طریق گوش کردن و یا Reading می توانند در یک بازه زمانی کوتاه، تسلط کافی به این زبان پیدا کنند.

موسیقی های خاص زبان آلمانی به این گروه از متقاضیان برای استفاده از قسمت اضافی مغزشان و در عین حال افزایش تمرکز، کمک بسیار می کند. برای یادگیری بهتر توصیه می شود تا موسیقی را همچون صدای پس زمینه به کار ببرید و با پایین نگه داشتن ولوم، این زبان را تکرار و مرور کنید.

امروزه خلاصه نویسی و تشریح، از جدیدترین روش های خواندن زبان آلمانی است که آموزش و همچنین تسریع فراگیری را تا حد زیادی افزایش می دهد. برای موفقیت در این امر بهتر است 2 الی 3 پاراگراف از این زبان را در طی روز مطالعه کنید و بین سه الی چهار خط از آن را به زبان آلمانی خلاصه نویسی کنید. به منظور تاثیر بیشتر آموزش بعدها در زمان مطالعه، دوباره علاوه بر پاراگراف قبلی، چند خط دیگر را هم تمرین کنید.

در زمان انجام امور روزانه و یا زمانی که تنها هستید، بهتر است لغات را با خود مرور کنید.

بخش های متعدد یادگیری زبان آلمانی

بخش های متعدد یادگیری زبان آلمانی
بخش های متعدد یادگیری زبان آلمانی

دوره های آموزشی و یادگیری این زبان شامل موارد زیر است:

گرامر زبان آلمانی:

گرامر زبان آلمانی:
گرامر زبان آلمانی:

در یادگیری این زبان، آموزش گرامر امری بسیار حائز اهمیت محسوب می شود. بنابراین در کلیه دوره های آموزشی پیشرفته و یا اساسی، گرامر این زبان به متقاضیان عرضه می شود.

ولی توصیه ما به شما برای بهره مندی کاربردی از این آموزش، مراجعه به آکادمی استاد خانی است تا با مطالعه خط به خط این دوره ها بتوانید در فراگیری این بخش از زبان آلمانی به موفقیت های بسیاری دست یابید.

البته گفتنی است که گرامر فوق از جمله گرامرهای پیچیده به شمار می آید و فراگیری کامل آن، مستلزم زمان و سعی بسیار داوطلب است. به این ترتیب فردی که در پی آموزش این زبان است، بایستی به فراگیری گرامر زبان فوق اهمیت بسیار دهد.

لغات زبان آلمانی:

برای آموزش این زبان بایستی لغات کاربردی را به طور کامل یاد بگیرید. به منظور آموزش لغات این زبان، شما می توانید از کتب واژگان، انواع Applictions و یا حتی جعبه های Lightner استفاده کنید. آکادمی استاد پوریا خانی تمهیدات خاص و کاربردی را در دوره های آموزشی خود برای زبان آموزان علاقه مند در نظر گرفته است.

پاسپورت دوره زبان آلمانی

پاسپورت دوره زبان آلمانی
پاسپورت دوره زبان آلمانی

برای ورود به این کشور اروپایی و آموزش این زبان در کشور آلمان، پاسپورت تحصیلی آلمان برای زبان آموزان محترم صادر می شود.

از مهمترین شروط صدور پاسپورت، تایید هجده ساعت یادگیری این زمان در طول هفته است. لازم به توضیح است که تمدید یک ساله برای گذرنامه فوق در نظر گرفته شده است اما بیش از بازه زمانی فوق، امکان مجدد تمدید آن میسر نخواهد بود.

دارندگان این گذرنامه اجازه تبدیل آن به پاسپورت کاری را ندارند و یا حتی نمی توانند برای ورود و نام نویسی به معتبرترین مراکز آموزشی اقدام کنند. چنانچه مایلید تا بعد از دریافت گواهینامه یادگیری این زبان، روند تحصیلی خود را در آلمان ادامه دهید، بایستی دوباره به کشور خود برگردید و به منظور وصول پاسپورت تحصیلی، اقدامات لازم را انجام دهید.

ویزای تحصیلی کشور آلمان

ویزای تحصیلی کشور آلمان
ویزای تحصیلی کشور آلمان

بعد از دریافت پذیرش تحصیلی این کشور اروپایی، نیاز است تا برای وصول پاسپورت آلمان، اقدامات لازم را انجام دهید.

تعداد متقاضیان بین المللی که همه ساله جمهوری فدرال آلمان را با هدف ادامه تحصیل در کشورهای خارجی بر می گزینند، با رشد صعودی همراه هستند. بیشتر دانشجویان خارجی پیش از ورود به این کشور، برای آموزش به پاسپورت دانشجویی این کشور احتیاج دارند.

با توجه به کشور مبداء، شاید احتیاجی به گذرنامه برای تحصیل در این کشور نداشته باشید، ولی با ورود به این کشور به منظور ادامه تحصیل، بالغ بر سه ماه به مجوز وصول اقامت نیاز دارید.

لازم به ذکر است متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور اروپایی را دارند، دریافت پاسپورت فوق امری الزامی است. دقت داشته باشید برای تحقیقاتی که بیش از نود روز به طول می انجامد، متقاضی به Schengen Visa نیاز دارد.

همچنین مطالعاتی که بالغ بر سه ماه زمان می برد، مستلزم پاسپورت ملی آلمان است. در صورتی که از طریق پاسپورت فوق به این کشور اروپایی وارد شدید، بایستی با دریافت مجوز اقامت این کشور برای آموزش در کنسولگری آلمان، نسبت به تمدید اقامت خود اقدام کنید.

دقت کنید با این که پاسپورت ورود شما دارای اعتبار است، انجام این امر الزامی است. لازم به ذکر است که شهروندان بعضی کشورها حق مهاجرت بدون پاسپورت برای آموزش در این کشور را دارند.

انواع پاسپورت تحصیلی در کشور آلمان

انواع پاسپورت تحصیلی در کشور آلمان
انواع پاسپورت تحصیلی در کشور آلمان

با توجه به عنوان مقاله، لازم است متذکر شویم که گذرنامه های متعددی برای آموزش این زبان و ادامه تحصیل وجود دارد که متقاضیان این امکان را دارند که برای اخذ آن، اقدامات لازم را انجام دهند. پاسپورت های فوق عبارتند از:

پاسپورت دانشجویی کشور آلمان

گذرنامه فوق مختص دانشجویان خارجی است که از سوی یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور پذیرش شده اند و امکان آموزش به صورت Full Time را در یک برنامه دانشگاهی دارند.

پاسپورت درخواست دانشجویی آلمانی

چنانچه برای پذیرش دانشگاه به مراجعه حضوری شما در کشور آلمان نیاز باشد، در اختیار داشتن ویزای فوق ضروری است. گذرنامه فوق مجوز آموزش در این کشور اروپایی را به شما متقاضیان محترم نمی دهد. تنها به منظور فرآیند تقاضا، دانشگاه مورد نظر ارزشمند است.

پاسپورت دوره زبان آلمانی

به منظور آموزش در این دوره در کشور آلمان، متقاضیان به گذرنامه فوق احتیاج دارند.

اشخاص وابسته به EU (اتحادیه اروپا)، سوئیس و یا EEA (منطقه اقتصادی اروپا) این امکان را دارند که بدون وصول پاسپورت، در دوره های فوق برای یادگیری این زبان شرکت کنند.

اما سایر درخواست کنندگان که از دیگر کشورها با هدف حضور در این دوره ها سفر می کنند، بایستی قبل از آغاز دوره، پاسپورت مربوطه را وصول کنند. گذرنامه فوق مختص دوره های مرتبط به زبان آلمانی است.

شما این فرصت را ندارید که از طریق پاسپورت فوق برای دریافت گواهینامه معتبر، تحصیلات خود را ادامه دهید. در ضمن، نمی توان بعد از اتمام دوره، پاسپورت فوق را تبدیل به پاسپورت تحصیلی کشور آلمان کرد.

اشخاصی که قصد آموزش در مراکز آموزشی این کشور بعد از پایان دوره های زبان را دارند، در وهله نخست باید به کشور مبداء برگشته و هم برای پاسپورت دانشجویی این کشور و هم با هدف شرکت در دوره های دانشگاه، تقاضا دهند.

لازم به توضیح است داوطلبانی که تقاضای آن ها برای آموزش در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شده است اما بایستی دوره های این زبان را پشت سر گذارند، نخست این امکان را دارند که قبل از مهاجرت به کشور آلمان برای پاسپورت دانشجویی و گذرنامه زبان آلمانی تقاضا دهند.

انواع پاسپورت دوره های زبان آلمانی

انواع پاسپورت دوره های زبان آلمانی
انواع پاسپورت دوره های زبان آلمانی

زبان آموزانی که مایلند یادگیری زبان آلمانی را در این کشور اروپایی پشت سر بگذارند، باید بدانند که می توانند برای یکی از انواع گذرنامه های زیر تقاضا دهند:

پاسپورت آموزش زبان

برای اشخاصی که تمایل به آموزش این زبان را دارند و بعد به کشور مبداء باز می گردند، می توانند برای پاسپورت فوق درخواست دهند.

اقامت برای دریافت آمادگی تحصیل

درخواست کنندگانی که برای آموزش در مراکز آموزشی و یا کالج، قصد آموزش این زبان را دارند، انتخاب مناسبی است. بعد از اتمام دوره چنانچه مایلید برای فراگیری در دانشگاه های این کشور تقاضا دهید، باید به کشور مبداء برگردید.

سپس به منظور وصول گذرنامه متقاضی دانشجویی و یا پاسپورت دانشجویی این کشور در زادگاه خود تقاضا دهید. چنانچه برای آموزش توسط دانشگاه پذیرش شده اید اما به اتمام دوره زبان نیاز دارید، فقط بایستی برای گذرنامه دانشجویی تقاضا دهید.

از طریق پاسپورت دانشجویی، این امکان را دارید که قبل از نام نویسی در مرکز آموزشی مورد نظر، در دوره های زبان آلمانی دلخواه خود شرکت کنید.

پاسپورت برای آموزش زبان آلمانی

پاسپورت برای آموزش زبان آلمانی
پاسپورت برای آموزش زبان آلمانی

در واقع پاسپورت دوره زبان آلمانی از جمله پاسپورت های تحصیلی است که برای اشخاص بین المللی با هدف کامل کردن دوره های فشرده برای یک بازه زمانی سه الی دوازده ماهه صادر می گردد.

دوره فوق مشتمل بر حداقل هجده ساعت یادگیری در طی هفته است. این پاسپورت در بعضی موارد تا دوازده ماه، قابل تمدید است. البته چنانچه هدف از حضور در دوره های فوق، تحصیل در این کشور اروپایی نباشد. از طریق این گذرنامه می توانید:

در دوره های فشرده آموزش این زبان تحت نظر اساتید مجرب و خبره شرکت کنید.

برای تداوم دوره پاسپورت تقاضا دهید

برای تداوم دوره پاسپورت تقاضا دهید. اگر فرد تمایل به ادامه آموزش به شکل فول تایم بعد از اتمام دوره های زبان آلمانی را ندارد، تمدید پاسپورت دوره فوق تا دوازده ماه امکانپذیر است. گفتنی است که این بازه زمانی از بدو ورود شما به این کشور اروپایی برآورد می شود.

دقت داشته باشید که پاسپورت زبان آلمانی قابل تبدیل به پاسپورت دانشجویی، مجوز کار، شروع تحصیلات دانشگاهی، تقاضا به منظور پذیرش دانشگاه و یا حتی اشتغال برای فعالیت های دارای درآمد نخواهد بود.

همان طور که در بخش قبلی متذکر شدیم، چنانچه مایلید بلافاصله بعد از اتمام دوره، تحصیلات خود را در این کشور اروپایی ادامه دهید، بایستی تقاضای خود را از داخل کشور خودتان انجام دهید. زیرا تقاضا از داخل کشور آلمان برای شما امکانپذیر نخواهد بود.

اعتبار این ویزا به مقدار طول دوره آموزش زبان بستگی دارد که بین سه الی دوازده ماه به طول می انجامد و امکان تمدید آن تا هنگامی که در این کشور اروپایی حضور دارید، میسر نخواهد بود.

پروسه تقاضای پاسپورت دوره زبان آلمانی

پروسه تقاضای پاسپورت دوره زبان آلمانی
پروسه تقاضای پاسپورت دوره زبان آلمانی

در هنگام تقاضای پاسپورت زبان آلمانی به منظور حضور در دوره آموزش زبان در این کشور، باید شما متقاضی محترم مراحلی که در زیر متذکر می شویم را پشت سر بگذارید که عبارتند از:

کامل کردن فرم تقاضا برای پاسپورت ملی کشور آلمان:

کلیه سوالاتی که در فرم درخواستی مطرح شده است را به طور کامل و با دقت تکمیل کنید. از مطابقت اطلاعات بیان شده در فرم با سایر مستندات خواسته شده اطمینان پیدا کنید.

ارائه کلیه مدارک مورد نیاز:

ممکن است بعضی از کنسولگری ها از داوطلب بخواهند که بخشی از توانایی های خود را برای علم زبان آلمانی ثابت کنند. شاید لازم باشد تا بخشی از هزینه های دوره آموزش زبان آلمانی را پیش از ورود به این کشور پرداخت کنید. با دریافت پاسپورت فوق باید به شکل منظم در کلاس های حضوری شرکت داشته باشید. معمولاً حضور شما در کلاس ها در طول هفته بین هجده تا بیست و پنج ساعت است.

تعیین زمان مصاحبه:

متقاضی بایستی برای مصاحبه به منظور دریافت گذرنامه در کنسولگری کشور آلمان، سریعتر اقدام به تعیین وقت کند. گرفتن وقت قبل از حضور در سفارت آلمان، منجر به عدم پذیرش تقاضای شما خواهد شد.

کلیه درخواست های پاسپورت فقط در شرایطی امکان پذیرش دارد که قبل از تعیین وقت با هدف فوق اقدام کرده باشید.

حضور در مصاحبه:

با مراجعه به سفارت، تقاضای پاسپورت خود را عرضه دارید. برای انجام مصاحبه در زمان مناسب مراجعه کنید و آمادگی های لازم را در راستای این امر با هدف پیشگیری از اضطراب و استرس های زمان مصاحبه دریافت کنید.

پرداخت هزینه پاسپورت:

بعد از پرداخت هزینه های مرتبط، شما رسیدی دریافت خواهید کرد. حتماً رسید را تا زمان گرفتن پاسپورت نزد خود نگه دارید زیرا همچون یکی از اسناد مورد نیاز به آن احتیاج دارید. بایستی به منظور وصول گذرنامه فوق در موعد مناسب، تقاضای خود را به مرکز مربوطه ارائه دهید. با توجه به موعد تقاضا، رسیدگی پرونده پاسپورت شما شاید تا نود روز به طول انجامد.

چنانچه با عدم تقاضای گذرنامه مواجه شوید، هزینه اغلب جلسات آموزش، عودت داده خواهد شد. برای این امر بایستی اسناد لازم مرتبط به کلاس های فوق را به کنسولگری این کشور ارسال کنید.

اسناد فوق مشتمل بر گواهی مرتبط به نام نویسی دوره زبان، اطلاعات بانکی و گواهی مرتبط به ریجکت پاسپورت می باشد. گفتنی است که هزینه نام نویسی دوره های زبان، قابل عودت نیست.

اسناد مورد نیاز برای وصول پاسپورت دوره زبان آلمانی

اسناد مورد نیاز برای وصول پاسپورت دوره زبان آلمانی
اسناد مورد نیاز برای وصول پاسپورت دوره زبان آلمانی

شما متقاضی محترم به منظور تقاضای پاسپورت فوق، به مدارک زیر نیاز دارید:

  1. فرم کامل شده تقاضای گذرنامه و عکس صورت (دو عدد) به همراه ویزای معتبر که دارای 2 صفحه خالی است، از جمله مدارک مربوطه به منظور وصول پاسپورت فوق به شمار می آید.
  2. ارائه تایید استطاعت مالی که می تواند شامل گواهی سپرده ثابت، تعهدنامه، نامه دریافت بورس تحصیلی، صورت حساب مالی 3 ماه گذشته شخص و اظهارنامه والدین برای پشتیبانی مالی فرزند خود در مدت اقامت در این کشور است.
  3. بیمه خدمات درمانی برای زبان آموزان متقاضی که تمام دوره اقامت در کشور آلمان را پوشش می دهد.
  4. فتوکپی از تمامی صفحات ویزا (سه عدد) به همراه پاسپورت های قبلی Schengen  (کپی) و همچنین SOP  (انگیزه نامه) برای حضور در دوره های فراگیری زبان آلمانی، از دیگر مدارک ضروری به منظور اخذ ویزای فوق است.
  5. کارمندان بایستی گواهی رسمی مرخصی که ممهور شده از سوی کارفرما است را برای تکمیل پرونده و دریافت گذرنامه ارائه دهند.
  6. تایید پرداخت هزینه های پاسپورت، یکی دیگر از مهمترین مدارک مورد نیاز به شمار می آید.

در انتها خاطر نشان می شویم تمامی مدارک اصلی باید دارای فتوکپی (2 عدد) باشند و با توجه به کنسولگری مربوطه، ممکن است متقاضی به تاییدیه عدم سوء پیشینه به منظور تکمیل مدارک نیاز داشته باشد. در هنگام مصاحبه، شاید افسر پرونده اسناد درخواستی بیشتری را از متقاضی بخواهد.

شرایط مهاجرت به کشور آلمان به شیوه یادگیری زبان آلمانی

شرایط مهاجرت به کشور آلمان به شیوه یادگیری زبان آلمانی
شرایط مهاجرت به کشور آلمان به شیوه یادگیری زبان آلمانی

آموزش این زبان در کشور آلمان برای تمامی متقاضیانی که مایلند به منظور شرکت در دوره های فوق به این کشور اروپایی مهاجرت کنند، آزاد است.

این امر برای زبان آموزانی که اقامت این کشور را به صورت دائم و یا تابعیت کشورهای EU را در اختیار دارند، قابل دسترس و آسان تر خواهد بود، زیرا به وصول گذرنامه یادگیری زبان آلمانی نیازی ندارند.

بنابراین بهترین فرصت به منظور زندگی در این کشور، آموزش زبان، تجربه تمدن آلمانی و غیره برای این گروه از متقاضیان مهیا می شود. شهروندان ایرانی هم نیاز است که تقاضای پاسپورت دهند تا کنسولگری با تقاضای آن ها موافقت کند.

قت داشته باشید که زمان دوره مرتبط باید بیش از شش ماه تا حداقل دوازده ماه باشد

دقت داشته باشید که زمان دوره مرتبط باید بیش از شش ماه تا حداقل دوازده ماه باشد، غیر از آن تقاضای اقامت موقت بوده و پاسپورت مربوط به آن ها تعلق نمی گیرد. یکی از مهمترین شروط این است که درخواست کنندگان بایستی برای مهاجرت با هدف فوق، حداقل گواهینامه دیپلم تحصیلی خود را به سفارت ارائه دهند.

شناخت به این زبان در سطوح مقدماتی و داشتن سن مناسب (هجده سال) همراه با STUDY GAP برای انجام این اقدام نیاز است تا بدین وسیله ریسک رد شدن پاسپورت آموزش این زبان تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

بسیار مهم است که شما برای مهاجرت نمودن، مدرک زبان داشته باشید. بنابراین گذراندن دوره های آموزش زبان آلمانی استاد پوریا خانی را جدی بگیرید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به مهمترین موارد در آموزش زبان آلمانی اشاره کنیم. برخی از افراد برای ادامه تحصیل، اشتغال، گردشگری و یا ملاقات با دوستان آلمانی زبان خود، سعی در یادگیری این زبان دارند.

شیوه های متعددی می تواند به آموزش شما در این زبان کمک کند که مهمترین آن ها را متذکر شدیم. در این راستا استاد پوریا خانی از مجرب ترین و کارآمدترین استادان زبان آلمانی هستند که برای تسریع در روند یادگیری، دوره های آموزشی خط به خط را به زبان آموزان متقاضی ارائه می دهند که می تواند به آموزش آن ها کمک شایانی کند.

در پایان توصیه می کنیم، ساده ترین زبان برای یادگیری بعد از آلمانی را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *