فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، می خواهیم راجع به بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی با شما صحبت کنیم.

 

ممکن است در ابتدا فکر کنید که یادگیری این زبان به زمانی طولانی و خسته کننده احتیاج دارد، اما اشتباه است و جمله معروف خواستن توانستن است، گفته ما را تایید می کند. شاید این طرز تفکر به این خاطر در ذهن شما ایجاد شده باشد که نمی دانید از کجا و چگونه یادگیری این زبان را شروع کنید.

در این مقاله، بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی را به شما معرفی می کنیم تا به راحتی اقدام به یادگیری این زبان به ظاهر سخت کنید.

با خواندن این مقاله، می توانید بهترین اپلیکیشن را انتخاب کنید تا مناسب خواسته ها و سبک یادگیری شما باشد، اما آموزش های استاد پوریا خانی بهتر هستند، چون دارای پشتیبانی می باشند.

ویدئو بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی

در ضمن بدون اخذ مدرک زبان آلمانی، مهاجرت برای شما امکانپذیر نخواهد بود؛ بنابراین باید سپری کردن دوره های آموزشی استاد پوریا خانی را جدی بگیرید.

اگر ساکن اصفهان هستید مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان را ببینید.

اینفوگرافیک بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی

اینفوگرافیک بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی
اینفوگرافیک بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی

 

 

بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی کدامند؟

بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی کدامند؟
بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی کدامند؟

پیش از آن که بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی را برای شما شرح بدهیم، بهتر است بگوییم که دیگر یادگیری اکثر زبان های دنیا از طریق حضوری و شرکت در کلاس های آموزشی بسیار کمتر از گذشته شده است، چون آموزش های آنلاین و آفلاین، جزو راحت ترین گزینه ها برای یادگیری این موارد می باشند.

البته برنامه های کاربردی بی شماری نیز برای این منظور ساخته شده اند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم که عبارتند از:

DuoLingo:

DuoLingo:
DuoLingo:

در این اپلیکیشن، قادر خواهید بود تا هر واژه جدید آلمانی که می خواهید یاد بگیرید را با معنای آن، در این برنامه پیدا کنید. در این برنامه می توانید به راحتی تفهیم معنی های چند گانه یک کلمه را با زبان انگلیسی تطبیق بدهید، به همین دلیل، این برنامه در دسته بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی قرار گرفته است.

در این برنامه، می توانید با فهم تصاویر و درک مطالبی که در رابطه با این موضوع در اپلیکیشن آورده شده اند، به خوبی زبان آلمانی را یاد بگیرید و مهارت های خود را در این زمینه بالا ببرید. یا به عبارتی توانایی خود را در این حوزه بررسی کنید.

در این برنامه، بازی های گوناگونی در نظر گرفته شده اند که با انجام آن ها می توانید امتیازات بالایی کسب کنید و خود را به مراحل بالا و پیشرفته تر آن برسانید.

اگر در کسب امتیازات لازم ناکام بمانید، بنابراین جایزه و امتیازی در اختیار شما قرار نمی گیرد. پس باید در همان مقطع مبتدی بمانید و یادگیری خود را از نو شروع کنید.

Memrise:

در این اپلیکیشن، نوآوری بالایی به چشم می خورد و در بین برنامه ها و رفقای دیگر خود یک سر و گردن بالاتر به نظر می رسد. در این برنامه می توانید احتیاجات آموزشی خود را به خوبی رفع کنید.

به گونه ای که فراموش کردن واژگان آلمانی را کمتر تجربه کنید و آن ها را به آسانی به یاد بیاورید تا هیچ اختلالی در یادگیری این زبان محبوب نداشته باشید. این اپلیکیشن نیز دارای کارکردی منحصر به فرد می باشد.

ممکن است در برنامه های دیگر کلمات را بر پایه تصویر به شما یاد بدهند، اما در این برنامه چنین چیزی وجود ندارد، بلکه روند آموزشی طنز آمیز و کمیک را تجربه خواهید کرد.

همچنین شایسته است بدانید که ساختن چنین برنامه ای توسط برنامه نویسان حرفه ای و توانمند به انجام نرسیده است، چون زبان آموزان متعددی طراحی و ساخت این برنامه را بر عهده گرفته اند.

بنابراین این اپلیکیشن نیز جزو بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی قرار گرفته است. در ضمن در این برنامه می توانید مقطع مقدماتی و مقطع پیشرفته این زبان را مشاهده کنید.

چون مجموعه ای از فعل ها، نقل قول ها، احساسات و رنگ ها در آن تعبیه شده است و همه این موارد را به ساده ترین شکل ممکن به شما آموزش می دهد.

Rosetta Stone:

Rosetta Stone:
Rosetta Stone:

در میان اپلیکیشن هایی که معرفی می کنیم، می توانیم بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی توسط کودکان و سطوح مقدماتی را در قالب همین برنامه به شما معرفی کنیم. چون این برنامه از نظر مقدماتی و سایر موارد، مناسب برای افراد مبتدی و کودکان می باشد.

این اپلیکیشن نیز منفعت های زیادی برای زبان آموزان دارد. مثلا می توانید به کمک آن تصاویر، فیلم ها، صداها، متن های آلمانی و ترجمه آن ها به زبان اصلی را توسط امکانات گوناگون این برنامه تشخیص بدهید و آن ها را به یکدیگر مرتبط نمایید.

این موارد جزو مزایای جذاب و مفرح در این برنامه به حساب می آیند. در ضمن، در این برنامه می توانید با زبان آموزان دیگر که هم سطح با شما قرار دارند نیز ارتباطی مفید و سازنده داشته باشید.

این برنامه برای کودکان نیز راندمان بسیار بالایی از خود نشان داده است و برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. اما به طور کلی افراد زیادی برای یادگیری زبان آلمانی یا فرانسه از این اپلیکیشن استفاده می کنند و از امکانات موجود در آن بهره می برند.

FluentU:

FluentU:
FluentU:

در این اپلیکیشن، افزون بر یادگیری زبان و اصطلاحات آلمانی می توانید راجع به فرهنگ، همکاری و تعاملات اجتماعی مردم آلمان نیز اطلاعات جامعی به دست بیاورید و با آن ها آشنایی نزدیک تری پیدا کنید.

تنوع آموزشی در این برنامه به شدت بالا است و کاربردهای فراوانی برای کاربران خود به ارمغان آورده است. به همین خاطر به یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های زبان آموزی در میان افراد مبدل شده است و همه روزه به تعداد علاقه مندان و طرفداران آن اضافه می شود، به گونه ای که این برنامه را می خرند، یا آن را دانلود کرده و نصب می کنند تا بتوانند به راحتی زبان آلمانی را یاد بگیرند.

در این برنامه، از آهنگ های آلمانی، شعر، فیلم ها، مطالب، اخبار و رویدادهای گوناگون برای آموزش کاربران خود استفاده می کنند که تبدیل به مهم ترین ویژگی این اپلیکیشن نیز شده است.

همان طور که می دانید، یکی از بهترین شیوه های زبان آموزی این می باشد که در طول روز با این زبان درگیر باشید و یا به عبارتی همراه با آن زندگی کنید که چنین امکانی با این برنامه شدنی می باشد.

چون افراد را در شرایطی قرار می دهد تا با این زبان انس بیشتری بگیرند و بیشتر ساعات زندگی خود را درگیر آن باشند. پس جزو بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی به حساب می آید.

همچنین علاوه بر این برنامه، دوره های خط به خط استاد پوریا خانی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به کمک آن زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید؛ چون در سایت آکادمی می توانید به صورت دائم و همیشگی به آموزش های استاد دسترسی داشته باشید. در ضمن پشتیبانی دوره ها بر عهده خود استاد پوریا خانی می باشد.

Wie geht,s German:

Wie geht,s German:
Wie geht,s German:

این اپلیکیشن جزو برنامه های جامع و کامل برای آموزش این زبان به حساب می آید. زمانی که این برنامه را نصب کردید، در وهله اول باید سطحی که در آن قرار دارید را تایید نمایید. می توانید از مبتدی تا پیشرفته را انتخاب نمایید.

در واقع باید خودتان متوجه این موضوع باشید که اکنون در کدام سطح زبان آموزی قرار دارید تا اپلیکیشن بتواند هم سطح و منطبق با دانش شما، مطالب را به نمایش دربیاورد و وظیفه آموزش شما را شروع کند.

در این برنامه؛ بخش های گوناگونی از کلمات، واژگان و جملات آلمانی تشکیل شده است و موضوعات متنوعی برای یادگیری بیشتر شما در آن استفاده شده است که در حوزه های مختلف موجود می باشند مثل:

حوزه سلامت، مشاغل، ورزش و سایر موارد دیگر؛ بنابراین با این اپلیکیشن قادر خواهید بود تا خود را به علاقه مندان این زبان جذاب و چالش برانگیز اضافه نمایید. در این برنامه، قسمتی به نام گرامر نیز موجود می باشد تا با مطالبی در این زمینه به راحتی آشنایی پیدا کنید.

این اپلیکیشن غنی از اصطلاحات، جملات و عباراتی است که ممکن است به صورت روزانه از آن ها بهره ببرید

این اپلیکیشن غنی از اصطلاحات، جملات و عباراتی است که ممکن است به صورت روزانه از آن ها بهره ببرید. برای همین، استفاده از این برنامه را به علاقه مندان زبان آلمانی پیشنهاد می دهیم.

به همین خاطر این برنامه هم در دسته بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی قرار گرفته است. همچنین در این بخش از مقاله، دوره های خط به خط استاد پوریا خانی را به شما توصیه می کنیم تا علاوه بر این برنامه ها، از آن ها نیز بهره ببرید.

چون دوره های استاد به گونه ی نیمه فشرده آماده شده اند، یعنی چندان فشرده نیستند که بسیاری از مطالب و نکات آموزشی در آن از قلم بیفتد و چندان طولانی نیست که سبب اتلاف وقت شما شود.

Slow German:

در این برنامه، از بعد خواندن و درک مطالب به وفور استفاده شده است. یعنی متن های موجود در این برنامه را هم می توانید خودتان بخوانید و هم می توانید همان متن را با صدای اساتید آلمانی گوش بدهید تا قادر باشید تلفظ واقعی واژگان آلمانی را یاد بگیرید.

در این صورت، اگر در جایی مرتکب اشتباه شدید نیز به راحتی قادر هستید آن را اصلاح نمایید و به صورت دقیق و کامل آلمانی را آموزش ببینید.

با نصب این برنامه و راه اندازی آن، مراحل آموزشی آن را دنبال خواهید کرد که در نام اپلیکیشن نیز این موضوع کاملا مشهود است. در ضمن شایسته است افرادی که به سطوح پیشرفته رسیده اند، از اپلیکیشن که جزو بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی می باشد، استفاده نمایند.

همچنین در این بخش از مقاله، دوره های خود آموز استاد پوریا خانی را به شما پیشنهاد می دهیم، چون افزون بر آن، دوره های طلایی نیز موجود می باشد مثل: دوره طلایی گفتار (در ارتباط با نامه نگاری، ایمیل زدن و …) یا دوره طلایی نوشتار که در آن آموزش ها و دوره های فوق العاده جای داده شده است.

در این دوره ها هر آنچه که در دوره های عمومی مشاهده کردید، وجود دارد و افزون بر آن نکات، جمع بندی شده و مهم نیز توسط دوره های طلایی به کاربران و زبان آموزان آموزش داده می شود.

Der Die Das:

Der Die Das:
Der Die Das:

این اپلیکیشن نیز برای یادگیری و آموزش زبان آلمانی به کار گرفته می شود. در این برنامه جذاب می توانید در میان ۱۷،۰۰۰ واژگان آلمانی به راحتی جست و جو کنید و توانایی های خود را ارتقا ببخشید.

در این برنامه، یک نوار جست و جوگر وجود دارد که با نوشتن یک حرف تعریف در آن می توانید سایر کلمات مرتبط را که با این حرف آغاز می شوند، به سادگی پیدا کنید. در ضمن قادر خواهید بود تا هر کلمه ای را که مایل باشید، به فهرست علاقه مندی ها در این برنامه بیفزایید.

همچنین می توانید در کنار برنامه های گفته شده، از دوره های خط به خط استاد پوریا خانی نیز بهره ببرید. بسیار مهم است که زبان را چگونه و نزد چه کسی آموزش می بینید.

چنانچه استاد کم مهارت و نابلدی به شما آموزش دهد، از اساس در فراگیری لهجه، ساختارها، تلفظ ها و … به مشکل می خورید. بنابراین دوره های استاد پوریا خانی را مهم بشمارید.

DeutschAKademie:

در این اپلیکیشن بی نظیر، می توانید شیوه های جالب توجه برای یادگیری گرامر زبان آلمانی را مشاهده کنید. همان طور که می دانید، از دغدغه های اساسی زبان آموزان این می باشد که قواعد دستوری زبان آلمانی را به شکل دقیق و درست یاد بگیرند. پس اگر شما نیز دارای چنین دغدغه هایی هستید، می توانید با نصب این برنامه، به همه آن ها پاسخ مطلوب بدهید.

در این برنامه، بالای ۲۲هزار تست و تمرین گوناگون را مشاهده خواهید کرد که همه آن ها سبب افزایش توانایی های شما در این حوزه خواهند بود.

در ضمن این اپلیکیشن، مناسب دانشجویان و زبان آموزانی می باشد که با آلمانی تا حدودی آشنایی دارند و می خواهند سطح دانش خود در این زمینه را افزایش بدهند و مهارت های خود را ارتقا ببخشند. پس برای پیشرفت در سطوح مورد نظر، می توانید این برنامه را نصب کنید. چون جزو بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی می باشد.

German verb conjugations by Brainscape:

این زبان جزو زبان های زنده، با اعتبار و بین المللی در سطح جهانی می باشد. اما اغلب زبان آموزان با قواعد دستوری و صرف افعال گوناگون آن دچار اختلال می شوند.

به همین دلیل، این اپلیکیشن ساخته شده است تا به چنین افرادی یاری برساند تا مشکلات خود را در رابطه با گرامر این زبان حل کنند و از پیچیدگی ها و دشواری های آن، خود را خلاص نمایند.

توسط این برنامه می توانید برای تمام ابهامات خود پاسخ مطلوب پیدا کنید و با شیوه های مختصر و آسان، همه چیز را راجع به زبان آلمانی یاد بگیرید. در این صورت یادگیری قواعد دستوری و گرامر این زبان، بسیار آسان تر از قبل به نظر خواهد رسید.

Babble:

اگر به محیط های پر زرق و برق و گرافیک های پیشرفته علاقه ای ندارید، استفاده از این اپلیکیشن را به شما پیشنهاد می دهیم. در برنامه نیز امکان استفاده از سطوح مبتدی تا پیشرفته موجود می باشد.

امکانات دیگری هم در آن تعبیه شده است تا بتوانید از آموزش های کوتاه مدت نیز بهره ببرید. در این صورت مراحل آموزشی شما کسالت آور یا یکنواخت نخواهد شد و جای گلایه باقی نمی ماند. از امکانات دیگر این برنامه می توانیم به این موارد اشاره کنیم که عبارتند از:

استفاده از فناوری تشخیص کلمات در زمان گفتار، مرور و تمرین کلمات، تمرینات گوناگون برای ارتقای مهارت خواندن، درک مطلب، دستور زبان، مکالمه. تمامی ویژگی های گفته شده باعث شده اند تا این اپلیکیشن جزو بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی قرار بگیرد.

Learn German by Bravolol:

اگر قصد مسافرت به آلمان را دارید، بهتر است بدانید که این اپلیکیشن مخصوص شما ساخته شده است. در این برنامه، دیالوگ ها و گفت و گوهایی که در زبان آلمانی استفاده می شوند، محتوای آن را تشکیل می دهند.

یعنی اگر می خواهید به کشورهایی که آلمانی زبان هستند سفر کنید، قادر خواهید بود با نصب این برنامه تا حدودی با سطوح مبتدی این زبان آشنایی پیدا کنید و تا میزان شایان توجهی احتیاجات خود را در این حوزه برطرف نمایید. بنابراین دانلود و نصب این برنامه را نیز به شما توصیه می کنیم. چون در دسته بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی قرار می گیرد.

MindSnacks:

در این اپلیکیشن آموزشی، رابط کاربری مطلوبی در حوزه زبان آلمانی مشاهده می شود. در واقع هدف از ساخت این برنامه، آموزش زبان آلمانی برای دانش آموزان می باشد. اما عملکرد و مراحل این برنامه به قدری جذب کننده است که توجه همه علاقه مندان را به خود جلب خواهد کرد.

در این برنامه شاهد رویکردی بازی محور خواهید بود تا کلمات را به خوبی یاد بگیرید و مدام آن ها را بازبینی کنید تا به ملکه ذهن شما تبدیل شوند. یادگیری واژگان جدید در این برنامه از طریق ۹ بازی گوناگون به انجام می رسد. در برنامه می توانید واحدهای لغوی متفاوتی را رویت نمایید. مثل: غذا، مشاغل، حمل و نقل و سایر موارد دیگر.

پس در این برنامه قادر خواهید بود تا دامنه لغات مجموعه های گفته شده را مشاهده کنید و از طریق بازی های مختلف در برنامه نسبت به آموزش و یادگیری آن ها کوشا باشید.

۵۰ مجموعه لغت در این اپلیکیشن در دسترس شما قرار خواهد گرفت که توسط بازی های جذاب و هیجان انگیز به شما آموزش داده خواهند شد. همچنین می توانید از دوره های خود آموز و خط به خط استاد پوریا خانی نیز در این حوزه استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی که دارای دو بخش رایگان و غیر رایگان است، اپلیکیشن آموزش زبان پوریاخانی است.

این اپ با ارائه برنامه ریزی برای یادگیری زبان آلمانی، به راحتی شما را تا بالاترین سطح هدایت می کند.

چرا باید اپلیکیشن زبان آلمانی را نصب کنیم؟

چرا باید اپلیکیشن زبان آلمانی را نصب کنیم؟
چرا باید اپلیکیشن زبان آلمانی را نصب کنیم؟

جواب این سوال آسان است. چون متدهای آموزشی دیگری که به تنهایی از آن ها استفاده می کنید، نیاز به یک سری شیوه های مکمل و تقویتی دارند تا بتوانید آموزش های خود را تکمیل کنید و سطح خود را بالا ببرید.

در این صورت توانایی شما با شتاب بیشتری افزایش پیدا می کند و در یادگیری این زبان حرفه ای تر خواهید بود. این برنامه ها در قالب اپلیکیشن های قابل نصب ساخته شده اند تا برای شما راه و روش های متعدد و جدید یادگیری زبان آلمانی را به ارمغان بیاورند.

همچنین به کمک آن ها می توانید مراحل آموزش زبان خود را بارها تکرار کنید و تمرینات لازم را با اراده بیشتری به انجام برسانید. زبان آلمانی در میان اروپایی ها بسیار قدیمی می باشد و یک زبان ریشه دار به حساب می آید.

یعنی ریشه های آن با زبان انگلوساکسون ها دارای تشابهات فراوانی می باشد. همچنین این زبان در قالب یک زبان علمی، صنعتی، تجاری و ادبی استفاده می شود و دارای معروفیت و شهرت بسیاری می باشد. همچنین این زبان از محبوبیت بالایی در سطح جهانی برخوردار می باشد.

چرا باید اپلیکیشن زبان آلمانی را انتخاب کنیم؟

چرا باید اپلیکیشن زبان آلمانی را انتخاب کنیم؟
چرا باید اپلیکیشن زبان آلمانی را انتخاب کنیم؟

تقریبا زبان ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا آلمانی می باشد و تکلم آن ها از این طریق صورت می گیرد. بنابراین جزو زبان های پر گویش می باشد که رتبه پنجم را از این نظر به خودش اختصاص داده است.

در نقاط مختلفی از جهان، مردم به این زبان صحبت می کنند، مثلا در قسمت بزرگی از اروپای مرکزی، کشورهایی همانند امریکا که دارای ۵ میلیون جمعیت می باشد و از این زبان استفاده می کنند، در کانادا نیز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعمیت این زبان را انتخاب کرده اند.

در کشور آرژانتین نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر صحبت به زبان آلمانی را انتخاب کرده اند

در کشور آرژانتین نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر صحبت به زبان آلمانی را انتخاب کرده اند. برای همین، این زبان مشهور کاملا شناخته شده است و مردم بسیاری از آن استفاده می کنند. در جهان امروزی به تدریج شاهد کم شدن آموزش های سنتی زبان های گوناگون دنیا بوده ایم.

چون آموزش های آنلاین، انواع پکیچ های آموزشی و اپلیکیشن های یادگیری زبان به وجود آمده اند تا در کنار هم، یادگیری انواع زبان های زنده جهان را آسان کنند و مهارت های افراد را بالا ببرند. امروزه کمتر کسی وجود دارد که به اینترنت دسترسی نداشته باشد.

به همین خاطر می توانید به راحتی این اپلیکیشن ها را دانلود نمایید و از آن ها در راستای پیشرفت خود بهره ببرید. این برنامه ها یا هزینه ای ناچیز دارند و یا به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند. می توانید با استفاده از اپلیکیشن های زبان آلمانی در مقایسه با سایر شیوه های یادگیری به ارجحیت آن پی ببرید.

همچنین در این بخش از مقاله، به دوره های خط به خط استاد پوریا خانی اشاره می کنیم که در نوع خود بهترین هستند، چون این دوره ها خط به خط هستند و به این دلیل که حضوری نیستند، می توانید به راحتی از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید، همچنین کیفیت آموزش ها در سطح بالایی قرار دارد و به صورت خط به خط در اختیار شما قرار می گیرند.

مزایای استفاده از اپلیکیشن زبان آلمانی چیست؟

مزایای استفاده از اپلیکیشن زبان آلمانی چیست؟
مزایای استفاده از اپلیکیشن زبان آلمانی چیست؟

استفاده از بهترین اپلیکیشن برای استفاده از مزایای یادگیری زبان آلمانی زیادی را به همراه دارد و به دلیل ویژگی های خارق العاده، این برنامه ها ایجاد می شوند که عبارتند از:

نصب اپلیکیشن زبان آلمانی آسان است:

مراحل پیچیده و سختی برای نصب چنین برنامه هایی پیش روی شما قرار نمی گیرد. تنها کاری که باید انجام بدهید، این می باشد که یک منبع معتبر از اینترنت پیدا کنید و برنامه مورد نظر خود را از آن دانلود نمایید.

یک شیوه دیگر نیز موجود می باشد و آن این است که از فروشگاه های با اعتبار بالا یا وبسایت های قانونی، مجموعه ای از این برنامه ها را بخرید تا بتوانید به راحتی از آن ها بهره ببرید.

همچنین مورد استفاده قرار دادن این اپلیکیشن ها سخت نیست و به سادگی می توانید طرز کار با آن ها را یاد بگیرید، همچنین در همان اولین باری که این برنامه ها را استفاده می کنید، قادر خواهید بود تا آموزش های زبان آلمانی را آغاز نمایید.

در واقع فقط انگشت خود را روی صفحات آموزشی می کشید و جای کلمات را تغییر می دهید، صفحات متعددی را ورق می زنید، انگشت خود را روی کلمات قرار می دهید و به این ترتیب معنا و تلفظ واژگان آلمانی را به راحتی یاد می گیرید.

در ضمن می توانید در کنار این اپلیکیشن ها، از دوره های استاد پوریا خانی استفاده کنید. چون ایشان دارای تحصیلات آکادمیک هستند و افزون بر آن، دوره های آموزشگاهی را نیز سپری کردند. به گونه ای که تا به حال ۷ هزار زبان آموز تربیت کرده اند.

آمار قبولی و رضایت زبان آموزان برای این استاد بسیار بالا برآورد شده است و اطلاعات دقیق تری در این رابطه در سایت کارنامه های قبولی آکادمی قابل رویت می باشد.

اپلیکیشن زبان آلمانی محیطی جذاب و منحصر به فرد دارند:

اپلیکیشن زبان آلمانی محیطی جذاب و منحصر به فرد دارند:
اپلیکیشن زبان آلمانی محیطی جذاب و منحصر به فرد دارند:

برنامه هایی که در پاراگراف های قبلی به شما پیشنهاد دادیم، همگی جزو اپلیکیشن های کاربر پسند هستند و محیط ساخته شده برای آن ها بسیار زیبا و جذاب می باشد؛ به همین دلیل می توانید در ساده ترین شکل ممکن به یادگیری واژگان آلمانی بپردازید و اصطلاحات موجود در آن را به خوبی یاد بگیرید.

در این اپلیکیشن ها طیف های رنگی بدیع و مطلوبی استفاده شده است که با وجود سادگی محیط برنامه، بر جذابیت بصری آن اضافه نموده است. در واقع برنامه نویسان و طراحان همه تلاش خود را کرده اند تا با ساده ترین شیوه ها، از تمام عناصر جذابیت و زیبایی در چنین برنامه هایی استفاده کنند تا برنامه را از نظر کیفی و سایر موارد غنی تر جلوه بدهند.

برای همین محیط این اپلیکیشن ها بسیار کاربر پسند شده است و به نوعی آن ها را در دسته برنامه های لوکس و جذاب قرار داده است، تا بار معنایی واژگان آلمانی به خوبی برای کاربران تفهیم شود و شرایط دهنی و روحی آن ها نیز متوجه آموزش و یادگیری آسان باشد.

در این بخش از مقاله نیز علاوه بر بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی، دوره های خط به خط استاد پوریا خانی را به شما معرفی می کنیم، چون دوره ها به شکل آنلاین در اختیار شما قرار نمی گیرند و به صورت ویدیوهای ضبط شده می باشند. به همین خاطر جزوه های این دوره به گونه ای مادام العمر و همیشگی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برای نصب اپلیکیشن زبان آلمانی، لازم نیست هزینه کنید:

برای نصب اپلیکیشن زبان آلمانی، لازم نیست هزینه کنید:
برای نصب اپلیکیشن زبان آلمانی، لازم نیست هزینه کنید:

اغلب اپلیکیشن ها به صورت رایگان در دسترس شما قرار می گیرند، برای همین احتیاجی نیست تا هزینه های اخذ آن ها را بپردازید. اما احتمال این که برای به روزرسانی کردن این برنامه ها مبلغ اندکی را پرداخت کنید، بالا است.

اما شایسته است بگوییم که این هزینه های ناچیز در برابر دیگر هزینه های یادگیری زبان آلمانی یا سایر زبان ها بسیار کم است و زیاد به چشم نمی آید. پس لازم نیست به این هزینه ها فکر کنید، به جای آن شایسته است تمام توجه و تمرکز خود را بر یادگیری این زبان محبوب بگذارید.

همچنین دوره های استاد پوریا خانی جزو بهترین شیوه های یادگیری زبان آلمانی هستند و نسبت به بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی نیز برتری دارند؛ چون همان گونه که گفتیم، این کلاس ها حضوری و آنلاین نیستند، پس در وقت شما به خوبی صرفه جویی می شود،

همچنین در دوران کرونا این موضوع ثابت شد که برای یادگیری و آموزش کلاس های حضوری واجب نیستند، بلکه وقت زیادی از زبان آموزان تلف می کنند، بنابراین بهترین شیوه، بهره بردن از دوره های خود آموز استاد پوریا خانی می باشد.

اپلیکیشن های زبان آلمانی از تنوع بالایی برخوردار هستند:

اپلیکیشن های زبان آلمانی از تنوع بالایی برخوردار هستند:
اپلیکیشن های زبان آلمانی از تنوع بالایی برخوردار هستند:

در پاراگراف های قبلی راجع به ویژگی های بصری و جذابیت این برنامه ها با شما صحبت کردیم. اما افزون بر آن، چیزهای دیگری در این برنامه ها به چشم می خورند که می توان به عنوان ویژگی از آن ها نام برد. مثلا شیوه های گوناگون آموزش زبان آلمانی در آن ها موجود می باشد که همه زبان آموزان می توانند به آسانی از آن ها استفاده نمایند مثل:

فلش کارت، آهنگ، بازی و دسترسی به اطلاعات گوناگون. به این ترتیب دیگر از روش قدیمی و کلیشه ای آموزش یک طرفه استفاده نخواهید کرد که به شکل استاد_شاگردی می باشد؛ بلکه در کنار بازی و سرگرمی می توانید از شیوه های اساسی آموزش زبان آلمانی بهره ببرید.

در این صورت، هم شتاب یادگیری شما نسبت به این زبان بالاتر می رود و هم حافظه شما به خوبی تقویت می شود. گذشته از آن، در این اپلیکیشن ها قادر خواهید بود تا با کلمات آلمانی و عبارات زیبای آن به سادگی ارتباط برقرار نمایید.

در کنار این روش، شایسته است تا از دوره های خودآموز استاد پوریا خانی استفاده نمایید

در کنار این روش، شایسته است تا از دوره های خودآموز استاد پوریا خانی استفاده نمایید. چون ایشان مدیریت مجموعه را عهده دار شده اند و آکادمی ایشان بالای ۳۰ استاد و راهنما را دارا می باشد. همچنین استاد شما اهمیت زیادی در سرعت و کیفیت یادگیری شما خواهد داشت، پس متوجه باشید که این زبان را در کنار چه کسی آموزش می بینید؛

زیرا اگر در کنار استادی که دارای مهارت کافی نیست و انتخاب آن اشتباه می باشد آموزش ببینید، قطعا از همان پایه و اساس دچار اختلال خواهید شد. چون در این زبان چیزهای مهم زیادی برای یادگیری وجود دارد.

مثل: تلفظ، لهجه ها، ساختارها و سایر موارد دیگر. برای همین همراه با بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی، از دوره های خود آموز استاد نیز استفاده نمایید تا کیفیت آموزش خود را بالا ببرید.

چگونه می توانیم زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

چگونه می توانیم زبان آلمانی را یاد بگیریم؟
چگونه می توانیم زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

باید قادر باشید تا خودتان را در میان فرهنگ این کشور احاطه کنید؛ پس نباید بر آموزش های مختص استادان و رسانه ها بسنده کنید و منتظر معجزه بمانید. بنابراین نکات زیر را در یادگیری این زبان محبوب به کار ببندید:

  • بهتر است یادگیری خود را با واژگان ساده تر آغاز نمایید، سپس به مرور زمان از واژگان ساده تر در جملات بهره ببرید.
  • برای آموزش گرامر زبان آلمانی، باید از استادان توانمند و حرفه ای مانند استاد پوریا خانی استفاده کنید، باید هنگام انتخاب معلم، به هزینه هایی که قرار است بپردازید دقت کنید و به گونه ای استاد خود را برگزینید که مدت ها بعد افسوس هزینه های از دست رفته خود را نخورید.
  • برای این که بتوانید انگیزه و تلاش خود را افزایش بدهید، باید حداقل یک دلیل محکم برای خود داشته باشید.
  • باید اصول زبان آلمانی را به صورت کامل یاد بگیرید. پس باید آموزش خود را از صفر آغاز کنید و به سراغ الفبای این زبان محبوب بروید.
  • می توانید آموزش این زبان را به شکل یک سرگرمی برای خود دربیاورید، مثلا می توانید از جملات جالب، عامیانه و اصطلاحات خنده دار در این زبان بهره ببرید.
  • باید به شکل همیشگی و در هر فرصتی تمرین، تمرین و تمرین را به خاطر داشته باشید. همچنین شما در حال مطالعه مقاله بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی می باشید.

صفحه کتاب ein hundeleben را ببینید.

شروع آموزش زبان آلمانی با درک دستور زبان چگونه است؟

شروع آموزش زبان آلمانی با درک دستور زبان چگونه است؟
شروع آموزش زبان آلمانی با درک دستور زبان چگونه است؟

یکی از پیچیده ترین مراحل معروف برای یادگیری زبان آلمانی، آموزش گرامر آن می باشد.

زمانی که متوجه شوید ساختار جملات آلمانی با زبان فارسی و انگلیسی متفاوت است، شاید مقداری دستپاچه شوید! معمولا افرادی که قصد یادگیری یک زبان جدید را در سریع ترین حالت ممکن دارند و با این تفاوت فاحش روبرو می شوند، فورا دستپاچه می شوند. ولی احتیاجی به نگرانی و دستپاچگی نیست.

چون این موضوع دقیقا به علاقه مندان و زبان آموزان وابسته می باشد. توسط دستور زبان، ساختار جملات تعیین می شود. بنابراین اگر آن را به طور کامل آموزش نبینید، نمی توانید از این زبان چیزی متوجه شوید.

بسیاری از استادان نیز مانند استاد پوریا خانی اتفاق نظر دارند که زبان آلمانی آسان است، به شرطی طبق گفته آن ها پیش بروید و به طور کامل با این زبان زندگی کنید. در ادامه به برخی از نکات مهم راجع به یادگیری زبان آلمانی به طور خلاصه اشاره می کنیم.

موقعیت فعل در آموزش زبان آلمانی:

موقعیت فعل در آموزش زبان آلمانی:
موقعیت فعل در آموزش زبان آلمانی:

نقطه ای از جمله که افعال آلمانی در آنجا قرار می گیرند، جزو راحت ترین قسمت ها در یادگیری گرامر این زبان می باشد و به طور طبیعی در موقعیت دوم جملات جای گذاری می شود، (مانند زبان انگلیسی). نکته دیگری که می توانیم در این بخش به آن اشاره کنیم، جملات سوالی هستند که در ساختار آن ها افعال به ابتدای جملات منتقل می شوند.

در این باره استثناهایی نیز مشاهده می شود، اما برای شما که به تازگی آموزش این زبان را آغاز کرده اید، فعلا همین قوانین کلی کافی است. در گرامر این زبان، اصلی ترین قسمت فعل ها هستند که اگر آن ها را به خوبی یاد بگیرید، پس زبان آلمانی را نیز با سرعت بیشتری یاد خواهید گرفت.

از سویی دیگر سه نوع فعل در این زبان وجود دارد که افعال عبارتی، انعکاسی و کمکی نامیده می شوند. در فعل های انعکاسی، یک ضمیر انعکاسی را به جمله اضافه می کنید و تمام جمله به معنای دیگری در می آید.

در افعال کمکی نیز با وضعیتی مشابه با زبان انگلیسی روبرو خواهید شد. اما زمانی که افعال عبارتی را در جمله به کار می برید، اگر حروف جدید به آن بیفزایید، کلماتی جدیدی را خواهید ساخت. به طور کلی افعال این زبان مشهور دارای الگوی منظمی می باشند؛ وظیفه شما این است که در ابتدا این الگو را به خوبی یاد بگیرید. حتی در رابطه با افعال بی قاعده نیز باید بگوییم که وضعیتی بهتر از زبان انگلیسی انتظار شما را می کشد.

شکل نوشتار اسامی:

در زبان آلمانی اگر می خواهید راجع به اسامی مختلف چیزی بنویسید، باید آن ها را با حروف بزرگ شروع کنید. مثل: اسامی افراد، اشیا، مکان و … برعکس اسامی؛ در نوشتن ضمیرها چنین قانونی وجود ندارد و باید آن ها را با حروف کوچک در جمله بیاورید.

فقط در صورتی ضمیرها نیز با حروف بزرگ شروع می شوند که محل قرارگیری آن ها در ابتدای جملات باشد. همچنین در این بخش از مقاله، دوره های خط به خط استاد پوریا خانی را به شما توصیه می کنیم تا با پیروی از آن ها به خوبی از کاربردهای جذاب این زبان فوق العاده استفاده کنید. در ضمن شما در حال خواندن مقاله بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی می باشید.

ساختار قیدها در زبان آلمانی:

ساختار قیدها در زبان آلمانی:
ساختار قیدها در زبان آلمانی:

احتمالا در مدرسه خود کاربرد قیدها در جمله را آموزش دیده اید. به گروه از کلمات یا یک کلمه خاص قید گفته می شود که افزون بر مفهوم اصلی، یک مفهوم دیگر را نیز وارد جملات می کنند. همان طور که می دانید، در زبان انگلیسی قیدها در انتهای کلمات دارای دو حرف مشترک هستند که (ly) می باشند. در این زبان باید قیدها را به ترتیبی که می گوییم، استفاده کنید مثل: قید زمان، قید حالت و قید مکان.

آیا زبان آلمانی سخته؟

جنسیت در آموزش زبان آلمانی:

جنسیت در آموزش زبان آلمانی:
جنسیت در آموزش زبان آلمانی:

زبان آلمانی چقدر سخت است؟ در دستور زبان آلمانی، رعایت جنسیت نیز مهم است. دقیقا مثل زبان عربی و انگلیسی. پس همین موضوع نیز یادگیری آن را سخت تر می نماید و دستور آن را پیچیده تر می نماید.

ولی در زبان آلمانی، افزون بر جنسیت زن و مرد، یک نوع دیگر نیز موجود می باشد که در میان این دو جنس قرار می گیرد. به حالت سوم، جنس خنثی می گویند.

برای این که در زبان آلمانی بتوانید جنسیت های گوناگون را عنوان کنید، باید از کلمات زیر استفاده کنید:

  • مرد: Der
  • زن: Die
  • خنثی: Das

در بیشتر اوقات همین که جنسیت را به یاد داشته باشید، کافی است و دیگر لازم نیست کار دیگری انجام بدهید. اما در برخی مواقع باید به پایان کلمات دقت کرد و طبق انتهای آن ها جنسیت را تعیین کرد.

در موقعیت های شغلی و حتی تحصیلی نیز از جنسیت استفاده می شود. در ضمن می توانید به کمک دوره های خط به خط استاد پوریا خانی و استفاده از بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی از عهده یادگیری این زبان به خوبی بربیایید.

ساختار جمع بستن در زبان آلمانی:

ساختار جمع بستن در زبان آلمانی:
ساختار جمع بستن در زبان آلمانی:

حتما آموزش های دوران راهنمایی خود را به یاد دارید که با جمع بستن انگلیسی آشنا شده اید. این حروف شامل s  یا es می باشند و جمع بودن کلمات را نشان می دهند. ولی در زبان آلمانی اگر کلمات را با حروف زیر ببینید، می توانید تعیین کنید که این کلمات به صورت جمع نوشته شده اند که شامل: حروف er, e, en, n می باشند.

چگونه لغات آلمانی را حفظ کنیم؟

چگونه لغات آلمانی را حفظ کنیم؟
چگونه لغات آلمانی را حفظ کنیم؟

فقط حفظ کلمات نیست که به زبان آموزی شما کمک می کند، چون باید این کلمات را به خاطر نیز بسپارید. باید واژگان زبان جدید را یاد بگیرید و صرفا فقط برای حفظ کردن آن ها وقت خود را تلف نکنید.

حتی اگر بخواهید این زبان را با شتاب بسیار بالا آموزش ببینید، باز هم باید وقت زیادی صرف آموزش عمیق کلمات نمایید. اما مهم تر از یادگیری کلمات، گرامر زبان های جدید می باشد و تاکید اساتید زیادی مانند استاد پوریا خانی نیز روی آن می باشد.

ولی به صورت مبتدی یا ابتدایی ترین سطح، باید کلمات را بلد باشید تا بتوانید ارتباطی ساده و موثر برقرار نمایید و گفته های خود و دیگران را به خوبی درک نمایید.

شاید اگر دستور زبان را بلد نباشید و مکان فعل و فاعل را تعویض کنید، جمله مسخره به وجود بیاورید، اما بلد بودن کلمات یک امتیاز بزرگ است چون به شما کمک می کند تا آلمانی یا هر زبان دیگر را به شکل دست و پا شکسته صحبت کنید و مفهوم جملات خود را به مخاطبان برسانید.

بنابراین شایسته است از مواردی که در ادامه بیان می کنیم، برای آموزش واژگان آلمانی بهره ببرید:

برای این که این زبان را به خوبی یاد بگیرید، می توانید از یک دفترچه یادداشت استفاده نمایید که ابعاد کوچکی داشته باشد تا بتوانید در همه جا آن را به همراه خود ببرید و کلمات جدیدی که یاد می گیرید را بنویسید.

در این دفتر باید کلمات را جایگاه بندی کنید. یعنی اگر کلمه ای که یاد گرفته اید، در طبقه اسم ها و اگر فعل است، در طبقه فعل ها آن را یادداشت نمایید. در این صورت اگر بخواهید به طور مجدد از کلمات نوشته شده استفاده کنید، جایگاه آن ها را نیز به شکل ناخودآگاه یاد می گیرید و همزمان معنای آن را حفظ خواهید کرد.

استفاده از فرهنگ لغت نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ کتاب داستان های کودکانه آلمانی برای آغاز این امر گزینه مناسبی هستند. چون قادر خواهید بود با به کارگیری فرهنگ لغت، ترجمه آن را به دست بیاورید یا معانی جملات ساده تر را به دست بیاورید. با این عملکرد، به تدریج سطح ترجمه شما نیز بیشتر خواهد شد.

شایسته است از زمان های خالی و استراحت خود به خوبی بهره ببرید

شایسته است از زمان های خالی و استراحت خود به خوبی بهره ببرید و تا جای ممکن فیلم های آلمانی که به زبان اصلی هستند را نگاه کنید. گوش دادن پادکست و استفاده از عکس نوشته ها نیز تاثیر زیادی در یادگیری هر چه زودتر شما خواهد داشت.

حتی می توانید توسط رسانه های معتبری که در این کشور وجود دارند، اخبار ببینید و زبان خود را ارتقا بدهید. چون ثابت شده است که این موارد برای به خاطر سپردن کلمات، بسیار موثر عمل می کنند.

کلمات جدیدی که یاد می گیرید را باید در طول روز به کار ببرید. مثلا با نزدیکان و آشنایان خود هنگام معاشرت به همین زبان صحبت نمایید. همچنین می توانید در کنار این موارد، از بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی نیز استفاده کنید و یا دوره های خود آموز استاد پوریا خانی را تهیه کنید.

سطوح مختلف زبان آلمانی

سطوح مختلف زبان آلمانی
سطوح مختلف زبان آلمانی

این سطوح دارای دسته بندی مبتدی تا پیشرفته می باشند. کسانی که هیچ آشنایی با این زبان ندارند، باید از سطح ابتدایی آن که همان سطح مقدماتی به حساب می آید، آموزش های خود را شروع کنند. بخش A1 و A2 جزو این سطح ابتدایی می باشند.

سطح بعدی که متوسط محسوب می شود نیز شامل B1 و B2 می باشد که به طور طبیعی سطح B1 تا حدود ۶ ماه طول می کشد و به پایان می رسد.

اما همان گونه که گفتیم، پایان سطوح مختلف این زبان کاملا به مهارت ها و توانایی زبان آموزان وابسته خواهد بود، این خودتان هستید که زمان پایان دوره زبان خود را تعیین خواهید کرد. اما سطح پیشرفته که آخرین مقطع زبان آلمانی محسوب می شود، از C1 و C2 تشکیل شده است.

اکنون که با سطوح گوناگون زبان آلمانی آشنا شدید، بهتر است بگوییم که اغلب افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، برای دستیابی به سطح متوسط زبان یا همان سطح B تلاش می کنند، چون همین مدرک برای مهاجرت آن ها کافی است و نیازی نیست که حتما تا سطوح پیشرفته پیش بروند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی و دوره های خط به خط آموزش این زبان می توانید به استاد پوریا خانی مراجعه نمایید. استفاده از آموزش های ایشان می تواند مدت زمان یادگیری زبان آلمانی شما را سرعت ببخشدو

در پایان توصیه می کنیم، ساده ترین زبان برای یادگیری بعد از آلمانی را ببینید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *