فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

آیا شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی را می‌دانید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما در ادامه همراه باشید.

شاید این مسئله در ذهن تعداد بسیار زیادی از افراد باشند که بتوانند اعداد را به زبان آلمانی بدون تپق زدن بیاموزند.

اما برای یک زبان‌آموز مبتدی، شمردن این اعداد بدون هیچ مشکل باعث افزایش یافتن اعتماد به ‌نفس می‌گردد. به ‌نظر می‌رسد که شمارش اعداد به زبان‌های دیگر راحت باشد، به‌ قدری ‌که باعث می‌شود هر بار یادگیری آن پشت گوش انداخته شود.

برای این‌ که برخی از افراد قصد مهاجرت به کشور آلمان دارند و یا می خواهند در این کشور زندگی ‌کنند، نیاز است شناخت دقیقی از اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی داشته باشند.

زیرا برای یک حساب سرانگشتی کوچک نیز باید اطلاعات دقیقی از اعداد به زبان آلمانی داشت. البته این طبیعی است وقتی ‌که یکی از زبان ‌آموزان آلمانی باشیم، باید اطلاعات دقیقی در رابطه با اعداد به این زبان داشته ‌باشیم.

اگر ساکن اصفهان هستید مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان را ببینید.

اگر ساکن یاسوج هستید، برای شما این مقاله را آماده کرده ایم: آموزش زبان آلمانی در یاسوج

ویدئو اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی

زیرا حتی بچه‌های بسیار کوچک که هیچ دانش و سوادی ندارند، می‌توانند اعداد را تا ۳ بشمارند. پس چرا بزرگ‌سالان نباید اطلاعات دقیقی در رابطه با تلفظ دقیق اعداد داشته باشند.

همان‌طور که گفتیم، به دلیل این‌ که برخی از افراد شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی را بسیار راحت می‌دانند، آموزش آن را به بعد موکول می‌کنند.

اما کاملاً طبیعی است که در هنگام مواجه شدن با این زبان و صحبت کردن، ناخودآگاه نیاز به شمارش اعداد خواهیم داشت.

 

و راستی مقاله لغات ضروری آلمانی را از دست ندهید

اینفوگرافیک اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی

اینفوگرافیک اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی
اینفوگرافیک اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی

تمامی تلاش ما این است که برای این ‌که بتوانید استفاده بهتری از اعداد آلمانی با تلفظ فارسی داشته باشید، در ادامه این مطلب آشنایی دقیق از این اعداد را برای شما فراهم کنیم تا با همدیگر آموزش ببینیم که اعداد آلمانی چگونه با تلفظ فارسی خوانده خواهند شد.

بخش عمده‌ای از این آموزش را به معرفی و اعداد مختلف اختصاص خواهیم داد و تحت نظر اساتید حاضر در آکادمی استاد پوریا خانی، به بررسی این ‌موضوع خواهیم پرداخت.

استاد پوریا خانی، با بیش از 7000 زبان آموز، دارای بیشترین آمار قبولی و رضایت از زبان آموزان می باشد که این آمار، در سایت کارنامه های قبولی، موجود است.

مطالبی که در این مقاله بررسی می‌شود، عبارت است از:

حساب کردن اعداد به آلمانی چگونه می‌باشد؟

شمارش اعداد به زبان آلمانی از ۱ تا ۱۰

شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۱۱ تا ۲۰

شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی در مضرب ۱۰

شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۲۱ تا ۹۹

اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۱۰۰ تا 10000

شمارش اعداد ترتیبی به زبان آلمانی و تلفظ فارسی

جمع‌ بندی مطالب

 

حساب کردن اعداد به آلمانی چگونه می‌باشد؟

حساب کردن اعداد به آلمانی چگونه می‌باشد؟
حساب کردن اعداد به آلمانی چگونه می‌باشد؟

قبل از این ‌که به بررسی و آموزش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی بپردازیم، باید بگوییم هیچ‌گونه نگرانی در حیطه این آموزش نداشته باشید. زیرا تمامی اعدادی که به زبان آلمانی تلفظ می‌شوند، مثل زبان ما ایرانیان می‌باشند. پس نیازی به نگرانی نیست و نباید برای یادگیری آن‌ها استرس داشته باشید.

چیزی که در این زبان وجود دارد، یک الگوی خاص است که برای شمارش اعداد باید طبق آن عمل کرد. به‌ همین دلیل اگر با هوش و ذکاوت خود، ترفند مربوط به شمارش اعداد و تلفظ آن‌ها را یاد بگیرید، کار سختی پیش روی شما نیست.

بلکه با تمرین کردن در یک زمان کوتاه ‌مدت، در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی می‌توانید مثل آب خوردن از تمامی اعداد آلمانی با تلفظ انگلیسی استفاده داشته باشید.

فقط نکته مهم این است که باید تمرین بسیاری کنید تا باعث تلفظ اشتباه شما نشود. در ادامه قصد داریم تا با توجه به مهارت‌های دقیق آکادمی استاد پوریا خانی، اطلاعات کافی در رابطه با تلفظ دقیق اعداد آلمانی را برای شما فراهم سازیم.

بر خلاف زبان انگلیسی، اعدادی که در زبان آلمانی نوشته می‌شوند، از سمت راست به سمت چپ شمرده خواهند ش

شاید جالب باشد به این نکته پی ببرید که بر خلاف زبان انگلیسی، اعدادی که در زبان آلمانی نوشته می‌شوند، از سمت راست به سمت چپ شمرده خواهند شد. برای درک بیشتر این مبحث مثلاً باید بگوییم که اگر قرار است عدد ۲۵ را بخوانید، به ‌جای تلفظ کردن بیست و پنج باید آن را پنج و بیست بخوانید.

این یکی از هیجان‌انگیزترین موارد مربوط به شناخت اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی می‌باشد. دلیل اصلی آن این است که باید اعداد مربوط به زبان این کشور از سمت راست خوانده شوند.

همچنین اگر نمیدانید چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم این مقاله را ببینید.

اولویت با عدد راست می‌باشد

پس اولویت با عدد راست می‌باشد و بعد از آن باید عدد سمت چپ بیان شود. شاید این‌ موضوع اندکی برای شما عجیب به ‌نظر برسد، اما چاره‌ای ندارید. زیرا یکی از مهم‌ترین قوانین عجیب زبان آلمانی می‌باشد که به‌ مرور آن را درک خواهید کرد.

پس با شناخت این موارد می‌توان گفت اعداد ۱ تا ۹ اصل اساسی شمارش دیگر اعداد شناخته می‌شود. هنگامی‌ که به عدد ۱۰ می‌رسیم، تفاوتی در حیطه شمردن اعداد صورت خواهد گرفت که ممکن است این مسئله برای برخی از افراد گیج‌کننده باشد، اما به ‌مرور زمان به آن عادت خواهید کرد.

البته بهتر است به این‌ موضوع آگاه باشید که ۲ عدد ۱۱ و ۱۲ به‌ هیچ ‌عنوان از این قانون پیروی نخواهند کرد. ممکن است یک ابهام بسیار بزرگ در ذهن شما شکل‌ گرفته باشد که در ادامه به بررسی دقیق‌تر در رابطه با این‌ موضوع خواهیم پرداخت تا با دوره های خط به خط آکادمی استاد پوریا خانی، تلفظ دقیق اعداد آلمانی به زبان فارسی را یاد بگیرید.

شما با استفاده از این دوره ها، علاوه بر این که وقتتان در کلاس های حضوری هدر نمی رود، از کیفیت بالای آموزش نیز بهره مند خواهید شد.

پیشنهاد می کنیم از پست درجه سختی زبان های دنیا دیدن کنید.

شمارش اعداد به زبان آلمانی از ۱ تا ۱۰

شمارش اعداد به زبان آلمانی از ۱ تا ۱۰
شمارش اعداد به زبان آلمانی از ۱ تا ۱۰

همه ما می‌دانیم که نه ‌تنها زبان آلمانی، بلکه تمامی زبان‌های مختلف از جمله زبان فارسی روی پایه و اساس شمارش اعداد ۱ تا ۱۰ طراحی ‌شده است.

پس برای این ‌که بتوان اعداد بزرگ‌تر را نیز بهتر شناخت، در ابتدا باید اعداد ۱ تا ۱۰ را یاد گرفت. این ۱۰ اعداد اصلی در زبان آلمانی نیز مهم می‌باشند که اگر علاقه‌مند به یادگیری اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی می‌باشید، در ابتدا باید برای یادگیری این ۱۰ عدد تلاش کنید.

چندین عدد از لیست مربوطه اعداد آلمانی، تلفظی همانند انگلیسی خواهند داشت و فقط از لحاظ تلفظ شبیه تلفظ اعداد آلمانی می‌باشند. به‌ همین دلیل امکان دارد به ‌راحتی بتوانید آن‌ها را به ذهن بسپارید و هر چه سریع‌تر با آموزش و یادگیری این اعداد بهتر بتوانید با مردم آلمان ارتباط برقرار کنید.

در ادامه قصد داریم الگویی از عدد ۱ تا ۱۰ را به زبان آلمانی برای شما بیاوریم.

اگر بتوانید این الگو را در ذهن خود ثبت کنید، خیلی بهتر اعداد بالاتر را می‌شناسید و با توجه به این الگو می‌توانید آن‌ها را حدس بزنید.

واژه آلمانی عدد تلفظ فارسی
Null 0 نول
eins 1 آینْتْس
zwei 2 تْسْوای
drei 3 دْغای
vier 4 فی‌یِ
fünf 5 فونف
sechs 6 زِکْسْ
sieben 7 زیبِن
acht 8 آخْت
neun 9 نُیْن
zehn 10 تْسین

 

شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۱۱ تا ۲۰

شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۱۱ تا ۲۰
شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۱۱ تا ۲۰

همان‌طور که در مطب قبلی اشاره‌ای به این ‌موضوع داشتیم، الگوی خاصی برای بیان کردن اعداد ۱۱ و ۱۲ در زبان آلمانی وجود ندارد. زیرا این ۲ عدد در زبان آلمانی منحصر به ‌فرد و خاص می‌باشند.

اما بعد از عدد ۱۱ و ۱۲، رسیدن آن تا به عدد ۲۰ در شمارش اعداد آلمانی الگوهای خاصی مشاهده خواهد شد که بهتر است به آن‌ها آگاه باشید.

در ادامه این نوشتار، جدولی را برای شما طراحی کرده‌ایم، تا با تلفظ اعداد به زبان آلمانی آشنا شوید. اگر بررسی دقیقی روی این جدول داشته باشید، بهتر متوجه منظور ما خواهید شد.

طبق همین اصول، ترفندی برای شمارش اعداد ۱۳ تا ۱۹ وجود دارد که بر اساس یک فرمول پیش خواهد رفت. فرمول اصلی آن به شرح زیر می‌باشد.

عدد اصلی + Zhen یا همان عدد 10

واژه آلمانی عدد تلفظ فارسی
elf 11 اِلْفْ
zwölf 12 تْسْوِلْف
dreizehn 13 دْغایتسین
vierzehn 14 فی‌یِتسین
fünfzehn 15 فونفتسین
sechzehn 16 زِشْتسین
siebzehn 17 زیبتسین
achtzehn 18 آخْتسین
neunzehn 19 نُیْنتسین
zwanzig 20 تْزْوانتْزیش

شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی در مضرب ۱۰

شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی در مضرب ۱۰
شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی در مضرب ۱۰

راه و روش‌های متعددی وجود دارد که باعث می‌شود یادگیری اعداد به زبان آلمانی برای افراد مبتدی راحت‌تر گردد. طبق توصیه و پیشنهاد اساتید مجرب آکادمی استاد پوریا خانی، بهتر است برای درک بهتر اعداد به زبان آلمانی، آن‌ها را به شکل مضرب ۱۰ از عدد ۲۰ تا ۹۰ یاد بگیرید و با تمرین آن‌ها بهتر بتوانید تلفظ تمامی اعداد را به این زبان بشناسید.

اگر اطلاعات دقیقی در رابطه با مضرب اعداد از ۲۰ تا ۹۰ داشته باشید، کافیست تا اعداد ۱ تا ۹ را در کنار آن‌ها بگذارید و طبق الگوی تعیین ‌شده در دستورالعمل اعداد آلمانی پیش بروید تا عدد مربوطه خود را بیان کنید. ترفند و فرمول مختلفی برای یادگیری این سری از اعداد وجود دارد.

فرمول آن را در ادامه برای شما خواهیم گذاشت، سپس بعد از آن جدول مشخص ‌شده ای از تلفظ اعداد با مضرب ۱۰ در آلمانی تهیه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا برای یادگیری سریع‌تر اقدام کنید.

عدد اصلی + zig

واژه آلمانی عدد  
zwanzig 20 تْزْوانتْزیش
dreißig 30 دْغایتْزیش
vierzig 40 فوتْزیش
fünfzig 50 فونفْتْزیش
sechzig 60 زِیْشْتْزیش
siebzig 70 سیبتْزیش
achtzig 80 آخْتزیش
neunzig 90 نُیْنتْزیش

 

شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۲۱ تا ۹۹

شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۲۱ تا ۹۹
شیوه شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۲۱ تا ۹۹

حال که با اصول شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی آشنا شدید و دانستید که چه قانون و قواعدی برای بیان این نوع از اعداد وجود دارد، قصد داریم تا در این بخش به شما یک ترفند برای شمارش سریع‌تر اعداد از 21 تا ۹۹ را آموزش بدهیم.

این کار باعث می‌شود تا در کمترین زمان ممکن، به یادگیری شمارش این اعداد برسید. برای این کار فقط کافیست از سمت راست، تمامی اعداد مد نظر را تلفظ کنید.

به‌ عنوان نمونه اگر قصد تلفظ عدد ۵ و ۴ را دارید، باید آن را به شکل ۴ و ۵۰ بنویسید و خواندن آن همینگونه می‌باشد

به‌ عنوان نمونه اگر قصد تلفظ عدد ۵ و ۴ را دارید، باید آن را به شکل ۴ و ۵۰ بنویسید و خواندن آن همینگونه می‌باشد. این ترفند راحت باعث می‌شود تا سرعت یادگیری شما برای اعداد آلمانی افزایش پیدا کند.

هنگام نوشتن نیز تمامی اعداد مربوطه، از این قانون پیروی خواهند کرد. اما نکته مهم اینجاست که باید در بین همه اعداد از ۱ ترفند استفاده داشته باشید. آن ترفند این است که حتما از یک (و) بین ۲ عدد مربوطه استفاده داشته باشید.

اگر همچنان نمی‌دانید که این ترفند چگونه می‌باشد، بهتر است به فرمولی که در ادامه این مطلب برای شما آورده‌ایم، توجه داشته باشید تا به اصل ماجرا برسید و آن را درک کنید. این فرمول عبارت است از:

عدد اصلی + und + عدد مضرب 10 (دهگان)

واژه آلمانی عدد
einundzwanzig 21
zweiundzwanzig 22
dreiundzwanzig 23
vierundzwanzig 24
fünfundzwanzig 25
sechsundzwanzig 26
siebenundzwanzig 27
achtundzwanzig 28
neunundzwanzig 29
einunddreißig 31
zweiundvierzig 42
dreiundfünfzig 53
vierundsechzig 64
fünfundsiebzig 75
sechsundachtzig 86
Siebenundneunzig 97

 

اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۱۰۰ تا 10000

اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۱۰۰ تا 10000
اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی از ۱۰۰ تا 10000

برای برخی از افراد، شمردن اعداد بزرگ‌تر به زبان آلمانی یک دغدغه بزرگ ذهنی می‌باشد.

اعداد زبان آلمانی سخته؟ البته در صورتی ‌که فرمول اصلی مربوط به شمارش اعداد را به زبان آلمانی یاد بگیرید، کار بسیار سختی پیش پای شما نمی‌باشد و با کمی تمرین می‌توانید تسلط بیشتری به شمارش و اعداد آلمانی از ۱۰۰ به بالا داشته باشید. کافیست بعد از عدد اصلی گفته‌ شده، عبارت hundert را برای عددهای ستاره ای استفاده داشته باشید.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه زبان آلمانی چقدر سخت است نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

برای عددهای هزارتایی بهتر است از عبارت tausend استفاده کنید

البته برای عددهای هزارتایی بهتر است از عبارت tausend استفاده کنید. به ‌سادگی می‌توانید از این طریق با شمارش و شناخت شماره‌های اولیه از اعداد بزرگ‌تر نیز به زبان آلمانی انتخاب استفاده داشته باشید.

حال با توجه به تخصص‌های استاد پوریا خانی به عنوان مدیریت آکادمی، اطلاعاتی در حیطه این مبحث برای شما خواهیم داشت تا با جدول زیر شمارش اعداد سطح به بالا به زبان آلمانی برای شما آسان‌تر گردد.

واژه آلمانی عدد تلفظ فارسی
Einhundert 100 آینْ‌هونْدِت
Zweihundert 200 تْسْوای‌هونْدت
Dreihundert 300 دْغای‌هونْدت
Vierhundert 400 فی‌یِ‌هونْدت
Fünfhundert 500 فونف‌هونْدت
Sechshundert 600 زِکْسْ‌هونْدت
Siebenhundert 700 سیبِن‌هونْدت
Achthundert 800 آخْت‌هونْدت
Neunhundert 900 نُیْن‌هونْدت
Eintausend 1000 آینْ‌تَوزنْت
Zweitausend 2000 تْسْوای‌تَوزنْت
Dreitausend 3000 دْغای‌تَوزنْت
Viertausend 4000 فی‌یِ‌تَوزنْت
Fünftausend 5000 فونف‌تَوزنْت
Sechstausend 6000 زِکْسْ‌تَوزنْت
Siebentausend 7000 زیبِن‌تَوزنْت
Achttausend 8000 آخْت‌تَوزنْت
Neuntausend 9000 نُیْن‌تَوزنْت
Zehntausend 10000 تْسین‌تَوزنْت
eine Million 1000000

شمارش اعداد ترتیبی به زبان آلمانی و تلفظ فارسی

شمارش اعداد ترتیبی به زبان آلمانی و تلفظ فارسی
شمارش اعداد ترتیبی به زبان آلمانی و تلفظ فارسی

شاید شمارش اعداد معمولی برای برخی از افراد به زبان آلمانی راضی ‌کننده نباشد. این افراد نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستند تا بتوانند به ‌صورت دقیق به بررسی اعداد ترکیبی بپردازند.

لیستی از اعداد طبیعی که با دسته‌بندی و رتبه‌بندی برای بیان موقعیتی خاص به کار برده می‌شود، به ‌عنوان اعداد ترتیبی شناخته می‌شوند.

به ‌عنوان نمونه، این اعداد در زبان فارسی در دسته‌بندی اولین، دومین، دهمین، صدمین و دیگر موارد این‌ چنینی دسته‌بندی شده‌اند. فرمول دقیقی برای ایجاد این دسته از اعداد ترتیبی در زبان آلمانی وجود دارد. این فرمول بدین‌ صورت است که در ابتدا باید عدد اصلی را بنویسیم، سپس یک te  به آخر آن اضافه کنیم.

در جدول زیر اعداد ترتیبی به زبان آلمانی را برای شما آورده‌ایم

در جدول زیر اعداد ترتیبی به زبان آلمانی را برای شما آورده‌ایم تا با کسب اطلاعات دقیق‌تر بهتر بتوانید تسلط کافی به شمارش اعداد آلمانی داشته باشید.

در صورتی ‌که احساس می‌کنید علاقه‌مند به شمارش این اعداد هستید و از تسلط کافی برخوردار نیستید، می‌توانید از دوره های خط به خط آکادمی استاد پوریا خانی، برای شمارش اعداد آلمانی کمک بگیرید.

واژه آلمانی عدد
Erste 1st
Zweite 2nd
Dritte 3rd
die vierte 4th
der fünfte 5th
Der sechste 6th
Siebte 7th
Achte 8th
Neunte 9th
Zehnte 10th
Elfte 11th
Zwanzigste 20th
Einunddreißig 31st

 

جمع ‌بندی مطالب

جمع ‌بندی مطالب
جمع ‌بندی مطالب

با استفاده از این مطلب توانستید درک کنید که شمارش اعداد به آلمانی با تلفظ فارسی چگونه انجام می‌گیرد. در صورتی‌ که اطلاعات کافی در رابطه با شناخت اعداد آلمانی داشته باشید، این کار می‌تواند کمک شایانی به تقویت مکالمات آلمانی شما کند.

ترفندهای مختلفی که در این مقاله مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم، به شما کمک می‌کند تا در بازه زمانی بسیار اندکی قادر به شمارش اعداد و خواندن آن‌ها به زبان آلمانی باشید.

زیرا فرآیند سخت و پیچیده‌ای برای این اعداد وجود ندارد و فقط باید 1 الگو را در برخی از مواقع خاص پیروی کنید. بنابراین این کار باعث می‌شود تا شمارش تمامی اعداد آلمانی را با تلفظ یاد بگیرید. برای این ‌که هر چه سریع‌تر به تقویت مکالمات آلمانی بپردازید، بهتر است همین الان شروع به تمرین کنید.

اگر نیاز به راهنمایی‌های بیشتر دارید، دوره های خط به خط آکادمی استاد پوریا خانی در دسترس شما خواهد بود تا با اطلاعات دقیق‌تر در این ‌مورد برای تقویت زبان آلمانی و شمارش اعداد به این زبان پیشرفته، قدم بردارید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *