فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

آیا می‌دانید چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم ؟ برای کسب اطلاعات در این ‌مورد، با ما در ادامه همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حیطه یادگیری در هر زبانی اهمیت دارد و در اولویت قرار می‌گیرد، این است که بتوانید با ایمیل مکاتبات داشته باشید.

در صورتی ‌که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید، بهتر است آگاهی کافی در رابطه با زبان مربوطه آن‌ها داشته باشید.

اگر که در آلمان زندگی می‌کنید و یا تجربه زندگی در این کشور را کسب کرده‌اید و یا در حیطه مهاجرت به سر می‌برید، بهتر است بدانید هیچ کدام از فرایندهای مهاجرت شما بدون نامه‌ نگاری پیش نخواهد رفت.

امروزه ایمیل به‌ عنوان یک ابزار اصلی برای مکاتبات این‌ چنینی شناخته می‌شود که می‌تواند راه مهاجرت شما را هموار کند.

تقریباً می‌توان بیان کرد که از واجب ‌ترین فعالیت‌هایی که در حیطه‌ی زبان آلمانی باید به آن تسلط داشته باشید، نحوه نگارش و نوشتن ایمیل به زبان آلمانی می‌باشد.

این که چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم، موضوع بسیار مهمی است. قطعا در ساعات اولیه حضور در کشور آلمان، عدم اطلاعات در رابطه با چگونگی نوشتن ایمیل برای شما نگران ‌کننده خواهد بود.

همچنین پیشنهاد می کنیم، مقاله لغات ضروری آلمانی را نیز مطالعه نمایید✅

ویدئو چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم

حال به دلیل این ‌که نگارش ایمیل در آلمان به‌ صورت اصولی یک امر حیاتی می‌باشد، لازم دانستیم تا در این مطلب به شما بگوییم که چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید از کمک‌های بی‌دریغ استاد پوریا خانی برای نگارش ایمیل به زبان آلمانی کمک بگیرید.مدت زمان یادگیری زبان آلمانی برای نوشتن ایمیل بسته به تلاش های شما دارد.

اینفوگرافیک چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم

اینفوگرافیک چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم
اینفوگرافیک چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم

زیرا به این نکته پی خواهید برد که همه‌ چیز به‌ معنای واقعی بدون نامه ‌نگاری و کاغذ بازی در آلمان پیش نخواهد رفت و حتما نیاز به کسب اطلاعات دقیقی در رابطه با نگارش ایمیل به زبان آلمانی خواهید داشت.

به دلیل این‌ که قوانین و مقررات مربوط در کشور آلمان در حیطه ایمیل نویسی بسیار رایج می‌باشد، شناخت نگارش ایمیل به زبان آلمانی بسیار اهمیت دارد.

این زبان در بین فارغ ‌التحصیلان و دانشجویانی که علاقه مند به صنعت و تولید می‌باشند، بیشتر باید آموزش داده شود. اصول نامه‌ نگاری آلمانی نیاز به درک و فهم تمامی قواعد خواهد داشت.

توصیه می کنیم از صفحه زبان آلمانی یا فرانسه دیدن کنید.

مطالبی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، عبارتند از:

به چه دلیل مکاتبات و نگارش ایمیل به زبان آلمانی اهمیت دارد؟

چارچوب نوشتن ایمیل به زبان آلمانی

نحوه شروع نوشتن ایمیل به آلمانی چگونه است؟

سربرگ نامه و ایمیل در آلمان

بخش مقدمه برای ارسال ایمیل به آلمانی (die Einleitung)

بدنه و محتوای ایمیل به زبان آلمانی  (der Hauptteil)

جمع ‌بندی و پایان ایمیل به زبان آلمانی (die Einleitung)

لغات و اصطلاحات مختلف برای ارسال ایمیل به آلمانی شامل چیست؟

لغات و اصطلاحات رسمی در ایمیل به زبان آلمانی

ایمیل‌های غیر رسمی

چه مواردی به عنوان نمونه ایمیل به زبان آلمانی می باشد؟

ایمیل رسمی به زبان آلمانی

ایمیل غیر رسمی به زبان آلمانی

نمونه نامه دوستانه به زبان آلمانی

جمع ‌بندی مطالب

 

به چه دلیل مکاتبات و نگارش ایمیل به زبان آلمانی اهمیت دارد؟

به چه دلیل مکاتبات و نگارش ایمیل به زبان آلمانی اهمیت دارد؟
به چه دلیل مکاتبات و نگارش ایمیل به زبان آلمانی اهمیت دارد؟

قبل از این که بگوییم چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم، ممکن است این سوال در ذهن برخی از افراد شکل بگیرد که دلیل اصلی این‌همه تاکید برای نگارش ایمیل به زبان آلمانی چیست.

بهتر است بدانید قوانین و مقررات خاصی در کشور آلمان حاکم می‌باشد که باعث می‌شود تعداد بسیار زیادی از فعالیت‌های اداری همچون مالیات، مهاجرت، ثبت ‌نام در دانشگاه، پذیرش در دانشگاه، و دیگر موارد این ‌چنینی از طریق نامه ‌نگاری و ایمیل انجام بگیرد. پس مسئله رد و بدل کردن ایمیل امری مرسوم در بین مردمان آلمان می‌باشد.

هر فردی که در کشور آلمان زندگی کند، در صورت داشتن هر گونه شکایت، مشکلات مختلف، مشکلات مالیاتی و دیگر موارد این ‌چنینی باید از طریق نوشتن نامه به زبان آلمانی، پیگیری‌های لازم را برای رسیدن به‌ حق خود انجام بدهد.

به‌ همین دلیل در هنگام ورود به خاک کشور آلمان در صورت عدم اطلاعات در رابطه با چگونگی نگارش ایمیل، ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوید.

اینجاست که اهمیت نگارش متن‌ها به زبان انگلیسی دیده خواهد شد و می‌توانید درک کنید که به چه دلیل روی کسب اطلاعات و مکاتبات آلمانی تاکید داریم و بای بلد باشیم که چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم.

از مزایای یادگیری زبان آلمانی غافل نشوید!

در بسیاری از مواقع برای یافتن محل سکونت و خانه در آلمان، باید مکاتباتی با ایمیل صورت بگیرد

دیده شده ‌است در بسیاری از مواقع برای یافتن محل سکونت و خانه در آلمان، باید مکاتباتی با ایمیل صورت بگیرد که این کار بدون کسب اطلاعات در رابطه با اصول نوشتن نامه و ایمیل به زبان آلمانی محال می‌باشد و می‌تواند شرایط زندگی کردن در این کشور را برای مهاجران ایرانی بسیار سخت‌تر کنند.

همین موضوع باعث شده‌ است تا اهمیت چگونگی ارسال ایمیل به زبان آلمانی افزایش پیدا کند. اگر شما نیز در این زمینه مشکلاتی دارید و قصد دارید تا به زبان آلمانی مکاتباتی انجام بدهید، بهتر است از افراد کارکشته و با مهارت در این حیطه کمک بگیرید.

برای این‌ که بهتر درک کنیم چگونه با آلمانی ایمیل بنویسیم، می‌توانیم از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های آکادمی استاد پوریا خانی به ‌عنوان بهترین مجموعه ممکن در حیطه زبان آلمانی استفاده داشته باشیم تا با راهنمایی‌های بی‌دریغ استاد پوریا خانی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زبان آلمانی، بهترین مکاتبات صورت بگیرد.

چارچوب نوشتن ایمیل به زبان آلمانی

چارچوب نوشتن ایمیل به زبان آلمانی
چارچوب نوشتن ایمیل به زبان آلمانی

یکی از چالش‌های مهم فراگیران زبان آلمانی، نوشتن متن‌های مختلف برای ایمن کردن مکاتبات اداری این ‌چنینی می‌باشد.

اهمیت بسیار زیادی در زمینه طرز صحیح نوشتن نامه ‌نگاری به ‌صورت مکاتبات ایمیلی در زبان آلمانی وجود دارد و این‌ موضوع اغلب برای متن‌های طولانی باید رعایت گردد.

این قوانین و چارچوب‌هایی که در حیطه نوشتن و ایمیل به زبان آلمانی وجود دارد، باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد تا افراد با کسب اطلاعات بیشتر بتوانند به بهترین نحو ممکن به زبان آلمانی مکاتبه داشته باشد.

برای این‌ که بدانید چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم، باید با قواعد نامه نوشتن آلمانی آشنا شوید

برای این‌ که بدانید چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم، باید با قواعد نامه نوشتن آلمانی آشنا شوید. طبق توصیه و پیشنهادی که استاد پوریا خانی به عنوان مدیریت مجموعه آکادمی زبان آلمانی و به منظور نگارش ایمیل به زبان آلمانی بر آن تاکید می‌کند، این است که یک نامه، از ۴ بخش اساسی شکل‌ گرفته است که شامل موارد زیر خواهد شد.

در شرایطی‌ که بتوانید برای نوشتن ایمیل به زبان آلمانی تمامی این ۴ بخش را رعایت کنید، یک دسته ‌بندی دقیق از نگارش متن برای شما صورت می‌گیرد که نتیجه بهتری از مکاتبات صورت خواهد گرفت.

  • بخش اول؛ مقدمه نامه (Einleitung)
  • بخش دوم؛ متن اصلی نامه (Hauptteil)
  • بخش سوم؛ پایان و جمع ‌بندی (Schluss)
  • بخش چهارم؛ سربرگ و مشخصات (Berufkopf)

نحوه شروع نوشتن ایمیل به آلمانی چگونه است؟

نحوه شروع نوشتن ایمیل به آلمانی چگونه است؟
نحوه شروع نوشتن ایمیل به آلمانی چگونه است؟

برای این ‌که بتوانید درک کنید که چگونه با آلمانی ایمیل بنویسیم بهتر است بگوییم که ایمیل از چه بخش‌هایی تشکیل ‌شده است. اساس و پایه نوشتن ایمیل با مقدمه می‌باشد.

بعد از آن باید برای نوشتار بدنه اصلی محتوا، برنامه ‌ریزی دقیق داشته باشید و آن را با عبارات و کلمات مناسب پر کنید. در انتها نیز یک نتیجه و جمع ‌بندی کلی از مطلب ارائه‌ شده باید انجام بگیرد که بتواند تشخیص فرد را برای ارسال این ایمیل افزایش دهد.

در کنار تمامی این موارد، برای این ‌که با متن مربوطه خود برای مکاتبات اداری و ایمیل زدن با افراد مختلف در آلمان ارتباط برقرار کنید، می‌توانید از سربرگ استفاده داشته باشید.

در صورتی‌ که نیاز دارید بدانید که چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم، می‌توانید از مهارت‌ها و اطلاعات دقیقی که استاد پوریا خانی در این حیطه فراهم کرده ‌است، استفاده کنید. با ما در ادامه همراه باشید تا به پیشنهادات استاد پوریا خانی، نحوه صحیح ایمیل زدن به آلمانی را یاد بگیرید.

سربرگ نامه و ایمیل در آلمان

سربرگ نامه و ایمیل در آلمان
سربرگ نامه و ایمیل در آلمان

یک بخش اساسی و مهم که حتما در مکاتبات به زبان آلمانی و ایمیل کردن آن باید در نظر بگیرید، بخش سربرگ نامه‌ها می‌باشد. این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. به دلیل این‌ که در رسیدن ایمیل مد نظر به شخص مربوطه و دریافت پاسخ، اثربخشی بسیاری خواهد داشت.

اما بهتر است دقت بسیار زیادی در حیطه نوشتن سربرگ ایمیل به خرج بدهید. زیرا در صورتی‌ که عنوان مناسبی برای ایمیل مربوطه انتخاب بکنید، توجه فرد با دیدن این ایمیل بیشتر جلب خواهد شد و قطعا برای رسیدن به جواب، می‌توانید موفق‌تر باشید.

مواردی همچون مطالب زیر می‌تواند در عنوان نامه های مختلف برای ایمیل قرار بگیرد.

  • فسخ قرار‌داد شرکت (Eingeladen zur Zusammenarbeit)
  • دعوت به جشن (Einladung zum Feiern)
  • دعوت به همکاری (Eingeladen zur Zusammenarbeit)

لازم به ذکر است که هیچ ‌گاه نباید مقدمه ایمیل، طولانی باشد و حتما باید شخصی را که قصد ارسال ایمیل اداری یا دوستانه برای او دارید، خوب مورد خطاب قرار بدهید.

اگر قرار است او را به جشن تولد یا مراسم خود دعوت کنید، می‌توانید جمله‌های بسیار زیبایی برای او در این ایمیل ارسال کنید. به‌ عنوان نمونه یکی از این نمونه ایمیل را برای شما در ادامه ذکر خواهیم کرد.

«سلام، چطوری؟ امیدوارم همه‌ چیز رو ‌به‌ راه باشه، اوه راستی آخر هفته بیکاری؟» «Hey, wie geht es dir? Ich hoffe, alles läuft gut, oh, wirklich Arbeitslosenwochenende?»

 

البته به این نکته دقت داشته باشید که در صورت مکاتبه و ارسال ایمیل به سازمان‌ها و ادارات آلمان باید از نگارش و عناوین کاملاً رسمی که فاقد هر گونه ابهام باشد، استفاده داشته باشید تا هیچ ‌گونه مشکلی در روند مکاتبه ایجاد نگردد.

بخش مقدمه برای ارسال ایمیل به آلمانی (die Einleitung)

بخش مقدمه برای ارسال ایمیل به آلمانی (die Einleitung)
بخش مقدمه برای ارسال ایمیل به آلمانی (die Einleitung)

مهم‌ترین موضوعی که در بخش مقدمه بیان می‌شود، این است که هدف اصلی و دلیل نگارش ایمیل را درج کنید. بنابراین برای نوشتن ایمیل به آلمانی باید در ابتدا علت نوشتن این ایمیل را تعیین کنیم.

قطع به‌ یقین ارسال هر گونه ایمیل با مقدمه، نقش اساسی را خواهد داشت. به دلیل این ‌که فرد را ترغیب به خواندن ادامه مطلب خواهد کرد و یا امکان دارد علاقه او را برای خواندن آن ایمیل از بین ببرد.

البته لازم به ذکر است بدانید که طبق توصیه استاد پوریا خانی، بخش مقدمه ایمیل نباید بیش ‌از اندازه طولانی باشد تا حوصله مخاطب را سر ببرد. فقط باید چکیده‌ای از اصلی‌ترین موارد ممکن در راستای متن اصلی ایمیل شما باشد.

در واقع باید طوری نگارش شود که بیان ‌کننده هدف اصلی شما از نوشتن ایمیل باشد. برای ‌این که بدانیم چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم، باید در بخش مقدمه براساس نوع ایمیل، فرد دریافت‌ کننده را خطاب قرار بدهیم. دقت داشته باشید که باید در هر ایمیل با توجه به شرایط و موضوع اصلی ایمیل صحبت کنید.

به ‌عنوان نمونه اگر قرار است به زبان آلمانی برای یکی از دوستان خود ایمیل ارسال کنید، می‌توانید از لحن‌های صمیمی‌تر استفاده داشته باشید.

به ‌عنوان نمونه اگر قرار است به زبان آلمانی برای یکی از دوستان خود ایمیل ارسال کنید، می‌توانید از لحن‌های صمیمی‌تر استفاده داشته باشید. در صورتی ‌که امکان ارسال ایمیل برای ادارات و ایمیل‌های کاری باید اندکی رسمی‌تر باشد. پس شناخت این موارد کمک می‌کند تا در بخش مقدمه، بیشتر به بررسی ایمیل بپردازید.

اگر قصد دارید به زبان آلمانی، یک ایمیل اداری و رسمی را ارسال کنید، در صورتی ‌که فرد مقابل را می‌شناسید، می‌توانید از اصطلاحاتی همچون Sehr geehrte/r Frau/Herr استفاده کنید. معنی این نوع از اصطلاحات معادل خانم یا آقای عزیز می‌باشد که در صورت آشنا بودن با فرد می‌توانید از این امکان برخوردار شوید.

اما اگر در ایمیل‌های اداری فرد برای شما ناشناس می‌باشد، استفاده کردن از عبارتی همچون Sehr geehrte Damen und برای موضوع نامه شما مناسب‌تر است. معنی اصلی این عبارتف آقایان و خانم‌های عزیز می‌باشد که در راستای نگارش ایمیل شما برای افراد ناشناس مفید واقع می شود.

بدنه و محتوای ایمیل به زبان آلمانی (der Hauptteil)

بدنه و محتوای ایمیل به زبان آلمانی (der Hauptteil)
بدنه و محتوای ایمیل به زبان آلمانی (der Hauptteil)

بعد از این‌ که فرایند نوشتن مقدمه به‌ خوبی به پایان رسید، برای این‌ که بدانیم چگونه با آلمانی ایمیل بنویسیم، باید دسته‌ بندی در رابطه با بدنه و محتوای اصلی ایمیل مربوطه داشته ‌باشیم. زیرا این بخش از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های ارسال ایمیل می‌باشد.

از طریق تمامی کلماتی که در این بخش به کار برده می‌شود، می‌توان نکات کلیدی و مهم ایمیل را بیان نمود و هدف اصلی خود را از ارسال ایمیل ذکر کرد.

برای این ‌که درک دقیق‌تری در رابطه با نوشتن بدنه و محتوای ایمیل داشته باشید، لازم است بگوییم که بهتر است تمامی مواردی که در مقدمه به ‌صورت جزئی در رابطه با آن‌ها صحبت کردید را در بخش بدنه نامه و محتوای ایمیل به‌ صورت کامل توضیح دهید.

به این ‌موضوع دقت داشته باشید که در نوشتن ایمیل به زبان آلمانی، نداشتن هیچ‌ گونه غلط املایی و معرفی خود به زبان آلمانی به‌ عنوان بالا بردن اعتبار شخص به حساب می‌آید.

زبان آلمانی سخته؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک نمایید.

چه نکاتی لازم است در محتوای اصلی یک ایمیل وجود داشته باشد.

حال در ادامه، طبق توصیه‌های استاد پوریا خانی به‌ عنوان مدیریت بهترین آکادمی آموزشی که در زمینه زبان آلمانی دارای دوره های خط به خط هستند، خواهیم گفت که چه نکاتی لازم است در محتوای اصلی یک ایمیل وجود داشته باشد.

  • بهتر است متن با دقت کامل نوشته شود.
  • متن اصلی باید عاری از هرگونه غلط املایی باشد.
  • بهتر است از کلمات عامیانه در محتوای ایمیل اصلی استفاده نشود.
  • بهتر است متن به‌ صورت خلاصه نوشته شود.
  • از استفاده بیش‌ از اندازه کلمات مترادف خودداری شود.
  • برای ارسال ایمیل‌های اداری متناسب با فونت همان مرکز ایمیل ارسال کنید.
  • در صورتی ‌که نامه و مکاتبات حضوری داشتید و این ایمیل در پاسخ به نامه دیگر می‌باشد، حتما در بخش بدنه به آن اشاره داشته باشید.

هدف از نوشتن بخش اصلی و محتوای دقیق‌تر ایمیل باید مشخص شود

در حالت کلی می‌توان گفت که هدف از نوشتن بخش اصلی و محتوای دقیق‌تر ایمیل باید مشخص شود. به‌ همین دلیل به برخی از نکاتی خواهیم پرداخت که برای ایمیل زدن به زبان آلمانی، دانستن این موارد به شما کمک خواهد کرد.

این ‌موضوع را به ‌خاطر بسپارید که برای این‌ که از صفت در ایمیل اداری خود استفاده کنید، باید جنسیت قبل از اسم فرد بیاید و به همراه نام گیرنده باشد.

همچنین توجه کنید که جنسیت با اسم شخص مطابقت داشته باشد. تفاوت‌های بسیار زیادی در حیطه نوشتن ایمیل به زبان آلمانی با دیگر زمان‌ها وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها این است که در ایمیل به زبان آلمانی نمی‌توان اولین کلمه بعد از سلام و درود را با حروف بزرگ نوشت.

اولین خط که به‌ عنوان آغاز نامه و ایمیل شناخته می‌شود، باید با کلمه‌ی کوچک آغاز گردد

اولین خط که به‌ عنوان آغاز نامه و ایمیل شناخته می‌شود، باید با کلمه‌ی کوچک آغاز گردد. اگر بر خلاف این روند پیش بروید، نشان می‌دهد که شما یک شخص غیر بومی هستید و اصول و قوانین ایمیل به زبان آلمانی را رعایت نکرده اید.

پس از نظر استاد پوریا خانی به ‌عنوان یک فرد متخصص در زمینه زبان آلمانی که هم تحصیلات آکادمیک داشته و هم آموزشگاه ها را گذرانده اند، دانستن این نکات خالی از لطف نیست. ضمن این که تاکید می شود که برای مهاجرت نمودن، بدون مدرک بان، نمی توان اقدامی نمود.

پس اگر قصد مهاجرت دارید، باید دوره های آموزش زبان را جدی بگیرید. در جدول زیر قصد داریم تا با توجه به تجربیات استاد پوریا خانی، به تفاوت ایمیل‌های آلمانی و آمریکایی بپردازیم.

آلمانی آمریکایی
Sehr geehrte Frau Jones,

ich schreibe…

Dear Mrs. Jones,

I’m writing…

جمع ‌بندی و پایان ایمیل به زبان آلمانی (die Einleitung)

جمع ‌بندی و پایان ایمیل به زبان آلمانی (die Einleitung)
جمع ‌بندی و پایان ایمیل به زبان آلمانی (die Einleitung)

بهتر است بگوییم به همان ‌اندازه ‌که اهمیت بسیار زیادی به بخش مقدمه و موضوع اصلی ایمیل داده می‌شود، ارائه پایان و جمع‌ بندی در ایمیل یکی از ضروریات اصلی و مهم می‌باشد.

برای این‌ که بدانیم چگونه با آلمانی ایمیل بنویسیم، باید ساختار اصلی آن را حفظ کنیم و حتما بخش مربوط به پایان و جمع ‌بندی را در آخر بیاوریم. اغلب استفاده از بخش پایان و جمع ‌بندی در ایمیل برای ترغیب انجام آن کار صورت می‌گیرد.

برای این‌ که از سوء تفاهم درخواستتان جلوگیری کنید، می‌توانید در بخش انتهایی و جمع ‌بندی به ‌صورت واضح درخواست خود را بیان کنید.

با توجه به این‌ که نوشتن ایمیل در قانون و قواعد کشور آلمان نقش عمده و اساسی دارد، باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. پس دسته ‌بندی و پایان ایمیل یکی از مهم‌ترین نکات ارائه‌ شده می‌باشد.

موضوعاتی که در بخش پایانی و جمع ‌بندی ایمیل درج می‌گردد، جنبه تأکید، تشویق و اصرار برای به انجام رسیدن یک درخواست و یا سرعت بخشیدن آن خواهد داشت و فقط با این هدف نوشته خواهد شد.

به‌ صراحت درخواست خود را در بخش انتهایی بیان کنید

برای این ‌که مخاطب مد نظر شما هیچ‌ گونه اشتباهی در حیطه تصمیم‌گیری خود در زمینه ایمیل ارسال ‌شده ننماید، می‌توانید به‌ صراحت درخواست خود را در بخش انتهایی بیان کنید.

طبق این موارد می‌توان دریافت که هیچ ‌چیز دشوارتر و سخت‌تر از این نیست که در برداشت و برخورد اول با برخی از افراد همچون معلم، رئیس، کارمند، یا استاد خود در آلمان، سوء ‌تفاهمات و اشتباهاتی برای شما اتفاق بیفتد و این مسئله باعث ‌شود تا در ابتدای ورود شما به کشور آلمان، شرایط نابسامانی را تجربه کنید.

امکان دارد تصور کنید هنگامی‌ که در کشور آلمان همه افراد را با کلمه Sie مخاطب قرار می‌دهید، در یک منطقه امن می‌باشید.

اما تصور شما کاملاً اشتباه است. زیرا در صورتی‌ که فرد، جوان و کم‌ سن‌ و سال باشد، باعث آزرده‌ خاطر شدن او می‌گردد. پس باید در تلفظ بیان و نوشتار کلمات آلمانی دقت بسیار زیادی داشته باشید.

در صورت نیاز برای این‌ که بهتر درک کنید چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم، نیاز به کمک گرفتن از افراد خبره و حرفه‌ای خواهید داشت.

استاد پوریا خانی به عنوان مدیریت مجموعه ای که دارای بیش از 30 استاد مجرب می باشد، نکات خاص و دقیقی در رابطه با ارائه ایمیل به زبان آلمانی به شما گوشزد خواهد کرد تا بتوانید نتیجه خوبی از درخواست خود از طریق ارسال ایمیل دریافت کنید.

لغات و اصطلاحات مختلف برای ارسال ایمیل به آلمانی شامل چیست؟

لغات و اصطلاحات مختلف برای ارسال ایمیل به آلمانی شامل چیست؟
لغات و اصطلاحات مختلف برای ارسال ایمیل به آلمانی شامل چیست؟

برای این‌ که بدانیم چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم، باید به این نکته دقت کنید که برای ایمیل‌های رسمی به ‌هیچ ‌عنوان نمی‌توان از اصطلاحات و کلمات عامیانه استفاده کرد.

حال با توجه به تجاربی که اساتید حاضر در آکادمی استاد پوریا خانی در حیطه نگارش ایمیل به زبان آلمانی دارند، برخی از عبارات و اصطلاحات رسمی را در ادامه برای شما خواهیم آورد تا با آشنایی آن‌ها روند ارسال ایمیل به زبان آلمانی برای شما آسان‌تر گردد.

قطعا می‌دانید که ارسال یک ایمیل باید با محتوای رسمی و با احترام آغاز گردد. به ‌همین دلیل می‌توان از کلمه Sehr geehrte  به معنی عزیزترین و یا با احترام‌ترین برای متن ایمیل استفاده داشت.

اما در صورتی ‌که شخص خاصی مخاطب اصلی دریافت ایمیل شما می‌باشد، این عبارت باید به عبارت Her brandt  تغییر کند. همان‌طور که اشاره کوتاهی در مطلب قبلی به این موضوع داشتیم، برای این‌ که از صفات استفاده کنید، حتما به جنسیت فرد گیرنده دقت داشته باشید و قبل ‌از اسم، صفت مناسب با جنسیت او را بنویسید.

لغات و اصطلاحات رسمی در ایمیل به زبان آلمانی

لغات و اصطلاحات رسمی در ایمیل به زبان آلمانی
لغات و اصطلاحات رسمی در ایمیل به زبان آلمانی

بهتر است برای ایمیل‌های رسمی از اصطلاحاتی که در ادامه خواهیم آورد، استفاده داشته باشید و برای ایمیل‌های رسمی از موارد دیگر استفاده کنید.

  • ) Mit freundlichen Grüßen ارادتمند شما)
  • ) Mit freundlichem Gruß با احترام)
  • ) ich schreibe Ihnen weil من این را برای شما می‌نویسم زیرا)
  • ich habe folgendes Anliegen  (من این درخواست را از شما دارم که)

ایمیل‌های غیر رسمی

ایمیل‌های غیر رسمی
ایمیل‌های غیر رسمی

در صورتی‌ که محتوای ایمیل شما غیر رسمی می‌باشد، می‌توانید از دو کلمه زیر به معنی با احترام و خویشاوند استفاده داشته باشید تا صمیمیت ایمیل را نشان بدهد.

  • Viele Grüß
  • Liebe Grüße
زبان آلمانی زبان انگلیسی
VG

Kat

Best wishes,

Kat

فارسی انگلیسی آلمانی
متأسفم که I’m sorry that… Es tut mir leid, dass…
من می‌خواهم از … تشکر کنم که … I would like to thank… Ich möchte mich bedanken
خوشحالم که … to be happy about Sich freuen über…
با احترام Best Regards Mit herzlichen Grüßen

Oder

Mit besten Grüßen

مراقب باش! Take care! Mach’s gut!
رایج‌ترین و طبیعی توصیه‌ها به معنای بهترین آرزوها وبا احترام این دو کلمه هستند. شاید در ایمیل‌ها آن‌ها را به‌ صورت «VG»  یا «LG» دریافت کنید. Best regards or Greetings Viele Grüße oder Liebe Grüße

چه مواردی به عنوان نمونه ایمیل به زبان آلمانی می باشد؟

چه مواردی به عنوان نمونه ایمیل به زبان آلمانی می باشد؟
چه مواردی به عنوان نمونه ایمیل به زبان آلمانی می باشد؟

در ادامه به بررسی چند نمونه ایمیل آلمانی می پردازیم.

ایمیل رسمی به زبان آلمانی

ایمیل رسمی به زبان آلمانی
ایمیل رسمی به زبان آلمانی

یک نمونه ایمیل رسمی به زبان آلمانی را در جدول زیر آورده ایم.

ترجمه نامه رسمی
فراو اشمیت عزیز،

دوست دارم بدانم نامه من به دست شما رسیده است یا نه. آیا نامه را دیده‌اید؟ اگر این ‌گونه نیست، لطفاً با من تماس بگیرید.

خیلی ممنون

بهترین،

فراو جونز

 

Sehr geehrte Frau Schmidt,

ich möchte wissen, ob mein Brief angekommen ist. Haben Sie den Brief gesehen? Wenn nicht, bitte rufen Sie mich an.

Vielen Dank.

Mit freundlichen Grüßen

Frau Jones

ایمیل غیر رسمی به زبان آلمانی

یک نمونه ایمیل غیر رسمی به زبان آلمانی را در جدول زیر آورده ایم.

ترجمه نامه غیر رسمی
سلام تام،

اوضاع چطور است؟ امیدوارم همه چیز خوب باشد، آخر هفته مهمانی برگزار می‌شود. آیا برنامه‌ای داری‌‌؟ اگر نه، پس باید بیایی! پس زود می‌بینمت.

بهترین آرزوها،

هانس

Hallo Tom,

wie geht’s? Ich hoffe, dass alles bei dir gut geht. Es gibt dieses Wochenende eine Party. Hast du Pläne? Du solltest kommen, wenn nicht! Also bis bald.

VG

Hans

نمونه نامه دوستانه به زبان آلمانی

یک نمونه ایمیل دوستانه به زبان آلمانی را در جدول زیر آورده ایم.

ترجمه نامه دوستانه
سارای عزیز

من مایلم در ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۱ در مونیخ با شما دیدار کنم.

من دو بار به مونیخ سفر کردم، اما در آنجا چیزهای زیادی ندیده‌ام!

امیدوارم وقت زیادی داشته باشید تا بتوانیم از بسیاری از جاهای دیدنی بازدید کنیم.

من همچنین دوست دارم با شما به دریا بروم و سپس در آنجا شنا و کباب کنم.

با احترام

جوناس

Liebe sara

Ich möchte gerne dich am 10. July 2021 in München besuchen.

Ich war schon zweimal in München , aber ich habe dort nicht viel gesehen!

Ich hoffe du hast viel Zeit , dass wir viele Sehenwürdigkeiten besichtigen können.

Ich möchte gerne auch mit dir an die See fahren und dann dort schwimmen und grillen.

Liebe Grüsse

jonas

جمع ‌بندی مطالب

جمع ‌بندی مطالب
جمع ‌بندی مطالب

با توجه به مطالبی که در این مبحث ذکر کریم، حتما توانستید دریابید که چگونه آلمانی ایمیل بنویسیم. در صورتی‌ که محل سکونت شما کشور آلمان می‌باشد و یا قرار است پروسه مهاجرت را برای زندگی در این کشور ادامه بدهید، باید به این ‌موضوع آگاه باشید که برای مردم بومی کشور آلمان، بسیار مهم است که در صورت ارسال ایمیل، حتما تمامی نکات و موارد گفته  ‌شده در این ایمیل به‌ صورت واضح و شفاف باشد

و بتواند این حس را به مخاطب انتقال بدهد که شما تمامی تلاش خود را کرده‌اید تا بتوانید به‌ صورت کامل زبان آلمانی را یاد بگیرید. این ‌موضوع برای مردم بومی آلمان بسیار اهمیت دارد.

تصور تعداد بسیار زیادی از افراد این است که نوشتن ایمیل به آلمانی بسیار ساده و آسان می‌باشد

تصور تعداد بسیار زیادی از افراد این است که نوشتن ایمیل به آلمانی بسیار ساده و آسان می‌باشد. به‌ همین دلیل با عدم رعایت قوانین و دستورات نگارشی و سهل‌انگاری به خصوص در کشورهای صنعتی همچون آلمان که مردم بسیار باهوش و تیزبینی دارد، ممکن است کار آن‌ها به‌ خوبی پیش نرود و در پروسه‌های مختلف اداری دچار مشکل و دردسر شوند.

حال برای این که بتوانید به بهترین نحوه ممکن اصطلاحات تاثیر گذار را در ایمیل خود عنوان کنید، باید به ‌صورت دقیق شرایط نوشتن ایمیل به زبان آلمانی را بدانید و با یادگیری قواعد و نکات آن به بهترین نحو ممکن برای نوشتن ایمیل آلمانی اقدام کنید.

اگر شما نیز نیاز دارید بدانید که چگونه به آلمانی ایمیل بنویسیم، می‌توانید از دوره های طلایی استاد پوریا خانی استفاده نمایید.

این دوره علاوه بر دوره طلایی نوشتار، شامل دوره طلایی گفتار (مربوط به نامه نگاری، ایمیل زدن و …) نیز می باشد که علاوه بر نکاتی که در دوره های فوق العاده عمومی گفته شده است، شامل نکات مهم و جمع بندی شده آموزش داده نیز می شود.​

اگر ساکن اصفهان هستید، آموزش زبان آلمانی در اصفهان را مطالعه کنید.

اگر ساکن یاسوج هستید، آموزش زبان آلمانی در یاسوج را مطالعه کنید.

اگر ساکن یزذ هستید، آموزش زبان آلمانی در یزد را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *