فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، به معرفی و بررسی بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز خواهیم پرداخت.

زبان آلمانی همواره یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین زبان های جهان بوده است. اما برخلاف واقعیت، شایعات زیادی درباره سخت بودن آن رواج یافته که باید مورد بررسی قرار گیرند.

ما در این زمینه، این مطلب را آماده کردیم تا به سوال های شما در رابطه با این زبان پاسخ دهیم و در راس آن ها بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز و کل کشور را معرفی نماییم.

اگر شما هم علاقه مند به آموزش این زبان هستید، دعوت می کنیم این مقاله را تا انتها و با دقت مطالعه بفرمایید. در این راستا می توانید از تجربیات استاد پوریا خانی بهره مند شوید.

استاد پوریا خانی، بیش از 7 هزار زبان آموز داشتند که بیشترین آمار قبولی و رضایتمندی را به خود اختصاص داده که این آمار، در سایت آکادمی نیز موجود است.

ویدئو بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز

آکادمی استاد پوریا خانی، دارای بیش از 30 استاد مجرب و زبده می باشد که مدیریت این مجموعه بی نظیر، بر عهده استاد پوریا خانی می باشد.

در این آکادمی شما با بهترین راه برای یادگیری زبان آلمانی، آشنا خواهید شد.

ایا زبان آلمانی سخته؟ خیر؛ شما با دوره های فوق العاده استاد پوریا خانی براحتی می توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید.

اینفوگرافیک بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز

اینفوگرافیک بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز
اینفوگرافیک بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز

در ادامه مقاله، در خصوص دوره های آموزشی استاد پوریا خانی و بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز، بیشتر می گوییم. ما را همراهی نمایید.

مزایای آموزش زبان آلمانی

مزایای آموزش زبان آلمانی
مزایای آموزش زبان آلمانی

مسئله مهمی که در ابتدای این مطلب به آن می پردازیم، مزایای یادگیری زبان آلمانی است. ما توصیه می کنیم این زبان را تحت نظر استاد پوریا خانی و با دوره های فوق العاده ایشان یاد بگیرید. اما چرا؟ دلیل این همه ارزشمند بودن زبان آلمانی چیست؟ این بخش را به دقت مطالعه نمایید.

  • زبان آلمانی پرکاربردترین زبان در اروپا است

زبان آلمانی پرکاربردترین زبان در اروپا است
زبان آلمانی پرکاربردترین زبان در اروپا است

اکثر مردم اروپا به عنوان زبان مادری خود با زبان ژرمن ها تکلم می کنند. آلمان با 83 میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور اروپاست. اما آن ها تنها کسانی نیستند که به این زبان صحبت می کنند.

همچنین زبان رسمی اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین نیز آلمانی است.

این زبان، زبان مادری بخش بزرگی از جمعیت شمال ایتالیا، شرق بلژیک، هلند، دانمارک، شرق فرانسه، بخشی از لهستان، جمهوری چک، روسیه و رومانی و همچنین سایر نقاط اروپا است.

این زبان، شما را با 120 میلیون هم زبان در سراسر جهان مرتبط می کند. علاوه بر این، بسیاری از مردم آن را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند.

سومین زبان پرطرفدار در جهان است، اما در اروپا و ژاپن پس از انگلیسی، دومین زبان پرطرفدار است.

واضح است که بدون داشتن مدرک زبان، نمی توان برای مهاجرت اقدام نمود. بنابراین گذراندن دوره های آموزش زبان با دوره های آموزشی استاد پوریا خانی، بسیار حائز اهمیت است.

دوره های آموزشی، شامل آموزش های خط به خط کتاب ها، ویدیوهای ضبط شده و جزوه های مورد نیاز است که پشتیبانی دائمی این دوره های غیر آنلاین، توسط شخص استاد پوریا خانی صورت می پذیرد.

  • آلمان؛ سومین کشور قدرتمند اقتصادی و قهرمان صادرات در جهان است

آلمان؛ سومین کشور قدرتمند اقتصادی و قهرمان صادرات در جهان است
آلمان؛ سومین کشور قدرتمند اقتصادی و قهرمان صادرات در جهان است

این کشور سومین اقتصاد بزرگ جهان و قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا است.

در سال 2007 برای 5 سال متوالی، آن ها رتبه یک در صادرات جهان شدند. این کشور نهصد وچهل میلیارد دلار کالا صادر کرد. از خودرو گرفته تا ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و از داروها تا کالاهای خانگی.

شرکت های آن یک سوم درآمد خود را از صادرات به دست می آورند و از هر چهار شغل، یک شغل مربوط به صادرات است.

رقابت پذیری و مطلوبیت محصولات آن در بازار در مازاد تجاری بزرگ این کشور منعکس شده است که در سال 2006 به 162 میلیارد یورو (209 میلیارد دلار) رسید و هر ساله به رشد خود ادامه می دهد.

دانستن این نکته ضروری است که سوئیس به عنوان یکی از کشورهایی که به این زبان تکلم می کنند، یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  • دانستن زبان آلمانی، فرصت های شغلی بیشتری را فراهم می کند

دانستن زبان آلمانی، فرصت های شغلی بیشتری را فراهم می کند
دانستن زبان آلمانی، فرصت های شغلی بیشتری را فراهم می کند

قدرت اقتصادی، متناسب با فرصت های شغلی است. شرکت های زیادی در این کشور وجود دارند که به شرکای بین المللی نیاز دارند.

ژاپن به عنوان دومین کشور قدرتمند اقتصادی جهان، مزایای یادگیری این زبان را می داند و به همین دلیل، ۶۸ درصد از دانش آموزان، این زبان را در مدارس یاد می گیرند.

اگر به دنبال کار در آمریکا هستید، دانستن زبان مذکور می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

شرکت های آلمانی 700000 شغل در ایالات متحده ایجاد کردند و شرکت های آمریکایی تقریباً همین تعداد شغل در آلمان ایجاد نموده اند.

یک کاندید شغلی با توانایی صحبت به زبان، همیشه بر فرد دیگری با شرایط مشابه اما بدون این مهارت ترجیح داده می شود. اکثر شرکت های آمریکایی ترجیح می دهند فردی را استخدام کنند که به این زبان صحبت کند.

بسیار مهم است که زبان آلمانی را با چه کسی و چگونه آموزش می بینید. زیرا در صورت آموزش با یک استاد کم مهارت، در یادگیری تلفظ ها، لهجه ها، ساختارها و …، از اساس به مشکل می خورید.

لذا دوره های آموزشی خط به خط استاد پوریا خانی، این مشکل را حل می کند.

  • آلمانی ها مبتکر هستند

از ماشین چاپ گوتنبرگ تا کشف امواج الکترومغناطیسی توسط هرتز، از توسعه شیمی درمانی ارلیخ تا نظریه نسبیت انیشتین و فرمت صوتی دیجیتال MP3 خود براندنبورگ، آن ها بارها و بارها در طول تاریخ ثابت کرده اند که مبتکران بزرگی هستند.

این روند امروز نیز ادامه دارد. چهار شرکت از ده شرکت نوآورانه جهان در این کشور مستقر هستند.

آن ها به عنوان کشوری متعهد به تحقیق و توسعه، در خط مقدم فناوری های جدید قرار دارند. بیش از هر کشور دیگری به جز ایالات متحده، محصولات ابزار پیشرفته ‌تری صادر می ‌کند و بیش از 600 شرکت آن در زمینه اصلی بیوتکنولوژی فعالیت می ‌کنند که 115 شرکت آن، تنها در مونیخ واقع شده اند.

با توجه به تعهد آن ها به نوآوری، هیچ بی راه نیست که تعداد بسیار زیادی از نمایشگاه های تجاری بین المللی در این کشور برگزار می شود. این نمایشگاه شامل  CeBIT، بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان برای فناوری اطلاعات و ارتباطات، و نمایشگاه الکترونیک IFA است.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  • آلمانی ها بیشتر پول خود را صرف گردشگری در جهان می کنند

آلمانی ها بیشتر پول خود را صرف گردشگری در جهان می کنند
آلمانی ها بیشتر پول خود را صرف گردشگری در جهان می کنند

به همان اندازه که سختکوش هستند، علاقه مند به سرگرمی نیز هستند. با درآمد کافی و 6 هفته مرخصی سالیانه، زمان و امکانات سفر را دارند و این کار را می کنند.

اگر شما هم زیاد دوست دارید سفر کنید، قطعا در طول سفر با آن ها مواجه خواهید شد. در سال 2007، آن ها حدود ۹۰ میلیارد یورو برای سفرهای خارجی خود هزینه کردند. آن ها سالانه بیشتر از سایر کشورها برای سفرهای خارجی خود هزینه می کنند.

آن ها علاقه زیادی به نواحی دارای آب و هوای گرم مدیترانه دارند. برای مثال؛ اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، یونان و کشورهای اروپای شرقی، بیشترین محبوبیت را برای آن ها دارند. آن ها به راحتی به آفریقا، خاور دور و آمریکا سفر می کنند. محبوب ترین مقاصد گردشگری برای آن ها در آمریکا کالیفرنیا، فلوریدا و نیویورک است.

آژانس های مسافرتی، هتل ها، خطوط هوایی و آژانس های کرایه اتومبیل که می توانند با آن ها به زبان خودشان ارتباط برقرار کنند، در تجارت خوب عمل خواهند کرد.

  • آلمانی ها در عرصه اینترنت، حضور پررنگی دارند

آلمانی ها در عرصه اینترنت، حضور پررنگی دارند
آلمانی ها در عرصه اینترنت، حضور پررنگی دارند

با توجه به این که مبتکران بزرگی هستند، جای تعجب نیست که آن ها بر دامنه اینترنت تسلط داشته باشند. پسوند دامنه آن ها(.de)  بعد از .com در رتبه دوم قرار دارد. دارای 8 میلیون دامنه کشوری است و پس از آن انگلستان با 3.7 میلیون دامنه uk قرار دارد.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  • از هر 10 کتاب در جهان، یک کتاب به زبان آلمانی منتشر می شود

از هر 10 کتاب در جهان، یک کتاب به زبان آلمانی منتشر می شود
از هر 10 کتاب در جهان، یک کتاب به زبان آلمانی منتشر می شود

سالانه تقریباً 80000 کتاب جدید منتشر می کنند. تنها بازارهایی که سالانه کتاب های بیشتری منتشر می کنند، صنایع چاپ چین و انگلیسی هستند. پس از نیویورک، مونیخ بیشترین تعداد کتاب منتشر شده را دارد.

از آنجایی که تنها درصد کمی از کتاب های نوشته شده به زبان مذکور، به زبان های دیگر ترجمه شده اند، دسترسی به اکثر این عناوین تنها با دانستن آن زبان امکانپذیر است.

  • کشورهای آلمانی زبان دارای میراث فرهنگی غنی هستند

این کشور به سرزمین شاعران و اندیشمندان معروف است. زیرا سهم آن ها در هنر و اندیشه بشری کم نبود. یوهان ولفگانگ فون گوته، توماس مان، فرانتس کافکا و هرمان هسه تنها تعدادی از نویسندگانی هستند که نام و آثارشان در سطح بین المللی شناخته شده است.

10 جایزه نوبل ادبیات به نویسندگان اهل این کشور، اتریش و سوئیس اعطا شده است. دنیای موسیقی کلاسیک با نام های موتزارت، باخ، بتهوون، اشتراوس و واگنر قابل تفکیک نیست. امروزه وین را مرکز موسیقی جهانی می دانند.

از معماری باشکوه ساختمان های قرون وسطایی گرفته تا جنبش آوانگارد باهاوس، کرشنر و کوکوشکا، آن ها سهم قابل توجهی در هنر و معماری جهان داشته اند.

فلسفه و علم نیز بدون کمک زبان های مزبور قابل تصور نیست. فلسفه کانت، هگل، مارکس، نیچه و دیگران تأثیری ماندگار بر جامعه مدرن داشته است.

فروید و یونگ، دو روانشناس مشهور، برای همیشه طرز فکر ما را در مورد رفتار انسان تغییر دادند

فروید و یونگ، دو روانشناس مشهور، برای همیشه طرز فکر ما را در مورد رفتار انسان تغییر دادند. دانشمندان سه کشور متکلم به این زبان، برنده ده ها جایزه نوبل در فیزیک، شیمی و پزشکی شده اند.

دانستن این زبان به شما امکان می دهد تا به آثار این افراد به زبان اصلی خود دسترسی داشته باشید. علاقه مندان به این رشته ها با یادگیری زبان، دانش و مهارت خود را افزایش خواهند داد.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این راستا می توانید از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی بهره مند شوید.

البته استاد پوریا خانی اصولا کلاس آنلاین و یا حضوری ندارد. زیرا به خصوص بعد از دوران کرونا، ثابت شد که کلاس های حضوری، علاوه بر داشتن هزینه، سبب اتلاف وقت زبان آموز نیز خواهد شد.

  • یادگیری این زبان آن قدرها هم که فکر می کنید، سخت نیست

اگر انگلیسی صحبت می کنید یا به این زبان مسلط هستید، در یادگیری آن نسبت به دیگران برتری دارید. از آنجایی که این دو زبان از یک زبان ژرمنی رایج تکامل یافته اند، دستور زبان و واژگان آن ها بسیار مشابه است.

علاوه بر این، این زبان به صورت آوایی نوشته می شود. به این معنی که با یادگیری صداها می توانید به راحتی نحوه نوشتن یا خواندن یک کلمه را پیش بینی کنید.

  • دانستن زبان آلمانی در بسیاری از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد توصیه می شود

دانستن زبان آلمانی در بسیاری از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد توصیه می شود
دانستن زبان آلمانی در بسیاری از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد توصیه می شود

مشارکت جدی مردم متکلم به این زبان در طیف گسترده ای از رشته ها، این زبان را در یادگیری آن ها بسیار مهم می کند. به عنوان مثال، در دانشگاه کالیفرنیا، اکثر رشته‌ ها این زبان را به عنوان مکمل مهم برای سایر زبان ‌ها توصیه می ‌کنند.

این رشته ها طیف گسترده ای از موضوعات از جمله زیست شناسی، فیزیک، شیمی و حتی زبان شناسی، مطالعات دینی و تاریخ هنر را پوشش می دهند.

به دلیل اهمیت این زبان در زمینه های انتشارات و تحقیقات، فارغ التحصیلان بسیاری از دبیرستان ها باید حداقل سواد لازم برای خواندن آن را داشته باشند. این به فارغ التحصیلان امکان دسترسی به تحقیقات مهم منتشر شده در کتاب ها و مجلات حرفه ای به این زبان را می دهد.

باید توجه کنید که فراگرفتن این زبان تحت نظر یک استاد خوب بسیار مهم است

بنابراین مهم است که شما زبان آلمانی را بلد باشید. اما باید توجه کنید که فراگرفتن این زبان تحت نظر یک استاد خوب بسیار مهم است. اگر از راهنمایی ها و آموزش یک معلم خوب بهره نبرید، قطعا پای زبانتان لنگ خواهد زد.

همچنین هرگز نخواهید توانست آن طور که باید و شاید، از دانش جدید خود لذت ببرید. لذا ما توصیه می کنیم در این مسیر از استاد پوریا خانی کمک بگیرید.

با استفاده از دوره های استاد پوریا خانی که با یک بار تهیه به صورت دائمی در دسترس شما قرار خواهد گرفت، می توانید از این مسیر به سلامت و با موفقیت عبور کنید و زبان آلمانی را به خوبی فرا بگیرید.

همچنین باید خاطر نشان کنیم که این دوره آموزشی به هیچ عنوان خودآموز نیست و معایب دوره های خود آموز را ندارد. بنابراین مطمئن باشید که دانشجو تنها نیست و از پشتیبانی دائمی توسط شخص استاد پوریا خانی برخوردار است.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه زبان آلمانی

تاریخچه زبان آلمانی
تاریخچه زبان آلمانی

اولین نسخه های خطی به این زبان در حدود سال 700 پس از میلاد نوشته شد. در آن زمان، هیچ گونه استانداردی از زبان وجود نداشت و هر نویسنده با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کرد و به گویش خود می نوشت.

دو گویش رایج آن دوره، علیای کهن و سفلای کهن بود و هر یک از این گویش ها به گویش های مختلفی تقسیم می شوند. مهم ترین گویش علیا، گویش ساکسونی است. از گویش های مهم سفلا می توان به باواریایی، اتریشی و فرانکونی اشاره کرد.

تأثیر زبان آلمانی از زبان لاتین

این زبان در این دوره بیش از دیگران تحت تأثیر زبان لاتین قرار گرفت. زیرا کشور مرکز و مادر این زبان تحت نفوذ امپراتوری روم بود و این امپراتوری در اوج قدرت نظامی، سیاسی و فرهنگی خود به سر می برد.

در نتیجه این سیطره فرهنگی، واژه های بسیاری در زمینه های مختلف تخصصی مانند دین، معماری، کشاورزی، باغبانی، اقتصاد و حتی آشپزی از لاتین به این زبان وارد شد و امروزه نیز این واژه ها در این زبان برای ترجمه استفاده می شود.

زبان آلمانی در دوران کهن

با توجه به این که در دوران ژرمن قدیم مردم عادی سواد نداشتند و توانایی نوشتن به صومعه ها و کلیساها محدود می شد، بیشتر نوشته های باقیمانده تفسیر و ترجمه متون مذهبی مسیحی است.

در آن زمان، نفوذ کلیسای روم و مذهب کاتولیک در ایالت های شمالی این کشور بیشتر بود و صومعه ها در این مناطق از رونق بیشتری برخوردار بودند و در نتیجه مطالب نوشتاری به این زبان به گویش های متنوع تری برای علاقه مندان باقی ماند.

لازم به ذکر است که علاوه بر دوره های عمومی استاد پوریا خانی، دوره های طلایی نیز موجود است. این دوره ها شامل دوره طلایی گفتار (مربوط به نامه نگاری، نوشتن ایمیل و …) و دوره طلایی نوشتار می باشد.

در این دوره ها، علاوه بر نکاتی که در دوره های عمومی بیان شده است، شامل نکات مهم و جمع بندی شده نیز می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لطفا از پست آموزش زبان آلمانی در اصفهان دیدن کنید.

تاریخچه زبان آلمانی میانه

تاریخچه زبان آلمانی میانه
تاریخچه زبان آلمانی میانه

این زبان در حدود 1100-1300 میلادی در این کشور رایج بوده است.

در این دوره، بسیاری از کلمات، ساده تر و انعطاف پذیرتر شدند و نحوه استفاده از اسم ها و افعال ساده تر از گونه کهن شد. در این دوره، این کشور در زمینه ادبیات و شعر و در زمینه های اقتصادی پیشرفت زیادی کرد.

زبان آلمانی و تأثیر آن بر ادبیات فرانسه

زبان آلمانی و تأثیر آن بر ادبیات فرانسه
زبان آلمانی و تأثیر آن بر ادبیات فرانسه

در این دوره، آلمان بسیار تحت تأثیر ادبیات فرانسه قرار گرفت، زیرا در این دوره، ایالت های فرانسه و آلمان جنوبی با هم متحد شدند و در جنگ های صلیبی برای آزادی اورشلیم از سلطه اسلامی شرکت کردند.

حماسه هایی که در آن زمان برای جنگجویان و شوالیه ها در فرانسه نوشته شده بود در جنوب آلمان مورد توجه قرار گرفت و آن ها نیز سعی کردند با وام گرفتن کلماتی از فرانسه، حماسه های خود را در توصیف قهرمانان آلمانی داشته باشند.

اشعاری که به دلیل بی سوادی عوام در قلعه ها و کاخ های اعیان و کلیساها خوانده می شد.

در شمال این کشور، نوشته ها رنگ و بوی اقتصادی و تجاری بیشتری داشتند.

در آن دوره، نواحی شمالی طبق معاهده ای به نام اتحادیه هانسی با برخی از کشورهای اسکاندیناوی، کشورهای بالتیک و روسیه تجارت می کردند و کلیه اسناد و قراردادهای مالی در این معاهده به این زبان نوشته می شد.

در نتیجه، استفاده از این زبان در مبادلات تجاری، علاوه بر آلمان شمالی، به مراکز تجاری دیگر کشورهای عضو اتحادیه هانسیاتیک گسترش یافت که منجر به رشد کیفیت آن شد.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

دوره گذار و نقش مارتین لوتر در تاریخ زبان آلمانی

در سال های بین 1300 تا 1600 میلادی، این زبان به تدریج از حالت اولیه خود دور شد و به شکل امروزی خود درآمد.

در این سال ها توسط بسیاری از پادشاهان مانند چارلز چهارم، هابسبورگ، ماکسیمیلیان اول و فردریک توسعه یافت و آن ها از زبان جدید در تمام احکام و قوانین خود استفاده کردند تا آن را در همه زمینه های تحت امر خود خالص کنند.

در این میان، نقش مارتین لوتر به عنوان مبتکر اصلاحات مذهبی و بنیانگذار مذهب پروتستان در ترویج و توسعه زبان جدید برجسته ترین بود.

او از منتقدان سرسخت کلیسای کاتولیک بود و به فساد کشیشان کاتولیک اعتراض کرد و ادعای بخشش گناهان با دریافت پول، محدودیت شدید در تفسیر کتاب مقدس و انحصار آن توسط واتیکان را اشتباه معرفی کرد.

او انجیل را از یونانی باستان و عبری به آلمانی ساکسون، بخشی از زبان های عالی ترجمه کرد و به دلیل نگرش اصلاح طلبانه اش نسبت به مسیحیت، مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

با افزایش تعداد پیروان مذهب پروتستان، تعداد کسانی که به سبک لوتر و مقلدین او می نوشتند نیز افزایش یافت.

در این میان، اختراع ماشین چاپ باعث شد که کتاب مقدس لوتر و سایر آثار با سرعت بیشتری در میان علاقه مندان به آثار او تکثیر شود.

به این ترتیب، دانشگاهیان به فکر چیدمان کتاب‌های دستور زبان بر اساس شیوه نگارش لوتر افتادند، نویسندگان تصمیم گرفتند آثار خود را بر اساس همان قوانین بنویسند و ناشران نیز آثار خود را به همین ترتیب چاپ و منتشر کردند تا از آن لذت ببرند.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

وجود آلمانی مدرن از قرن بیستم

در قرن هجدهم و نوزدهم و با گسترش مذهب پروتستان در نواحی شمالی آلمان، شکل نوشتاری زبان لوتر به عنوان زبان استاندارد و یکنواخت برای کل آلمان پذیرفته شد که تا به امروز باقی مانده است

و به نام زبان آلمانی مدرن مورد استفاده نویسندگان بزرگ آلمانی مانند گوته و شیلر که نقش عمده ای در رواج زبان آلمانی در آن زمان داشتند، قرار گرفت.

اگرچه گرامر آن حدود 350 سال است که تغییر چندانی نکرده است، اما واژگان زبان مانند هر زبان دیگری، به طور مداوم در نتیجه تبادلات فرهنگی گسترش یافته است.

بسیاری از کلمات جدید در قرن هفدهم و هجدهم از فرانسه، از انگلیسی در قرن نوزدهم و سرانجام از آمریکا در قرن بیستم و بیست و یکم وارد آن شدند.

به عنوان مثال، اشغال موقت این کشور توسط متفقین در جنگ جهانی دوم و حضور سربازان آمریکایی منجر به ورود کلماتی مانند teenager، Boom، Knockout و team شد.

در هر صورت امروزه این زبان یکی از پرمخاطب ترین زبان های دنیاست و مطالب فنی، صنعتی، هنری، ادبی و فلسفی زیادی به این زبان نوشته شده است.

امروزه بسیاری از متون تخصصی در زمینه هایی مانند صنعت، هنر و تجارت به این زبان نوشته می شود

امروزه بسیاری از متون تخصصی در زمینه هایی مانند صنعت، هنر و تجارت به این زبان نوشته می شود و بسیاری از افراد، متون خود را از آن به زبان مقصد ترجمه می کنند.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله آموزش زبان آلمانی در آبادان را مطالعه کنید.

مراحل آموختن زبان آلمانی

مراحل آموختن زبان آلمانی
مراحل آموختن زبان آلمانی

در این بخش از مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می خواهیم به شما یک راهنما و نقشه راه قدم به قدم را پیشنهاد کنیم که با استفاده از آن می توانید بهتر زبان آلمانی را یاد بگیرید.

  • یک دلیل برای آموزش این زبان پیدا کنید

حتی قبل از این که تصمیم بگیرید از چه ابزاری برای یادگیری استفاده کنید، باید خودتان تعیین کنید که چرا آن را یاد می گیرید. این همان انگیزه اصلی است. برای کسی یادگیری آن به خاطر ادامه تحصیل در رشته ای است که به آن علاقه مند است. دلیل شما ممکن است این باشد:

  • برای ادامه تحصیل
  • علاقه مند به صحبت رو در رو یا مجازی با افراد یا دوستان
  • کار در شرکت ها
  • سفر توریستی
  • مطالعه ادبیات یا فلسفه
  • آشنایی با فرهنگ این کشور و …

یک مدرسه کوچک آلمانی در خانه خود بسازید

برای یادگیری آسان و سریع، لازم نیست در این کشور زندگی کنید. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید این کشور را به خانه خود بیاورید!

  • زبان رایانه یا تلفن خود را به آلمانی تغییر دهید.
  • اگر در شهر شما معلمان آلمانی زبان وجود دارد، با آن ها تماس بگیرید.
  • تا جایی که می توانید، فیلم ها و سریال های آلمانی را تماشا کنید.
  • از روش های مختلف هک زبان استفاده کنید.

هک روشی است که باعث می شود اختصارات زبان را یاد بگیرید. به عنوان مثال، خود بنی لوئیس در وب سایت خود اشاره کرده است که از هک های زیر برای برخی از زبان ها استفاده کرده و موفق بوده است:

از سیستم های شبیه سازی فضای خالی استفاده کنید

از سیستم های شبیه سازی فضای خالی استفاده کنید! بهترین راه برای حفظ کلمات جدید. این روش در واقع همان مربع کلمات لایتنر است.

از تکنیک های تقویت حافظه برای حفظ کردن عبارات و کلمات برای مدت طولانی استفاده کنید. مانند ایجاد میانبر برای عبارات، یا تصاویر ذهنی از کلمات و غیره، فقط به دنبال راه هایی برای بهبود حافظه باشید.

از تکنیک پومودورو استفاده کنید، که به شما می گوید دوره های مطالعه را کوتاه کنید و بیشتر استراحت کنید.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پیشنهاد می کنیم از پست مدت زمان یادگیری زبان آلمانی دیدن کنید.

  • از ارتباط گفتاری استفاده کنید

این زبان نیز مانند اکثر زبان ها دارای طیفی از پرسش ها و پاسخ های مختلف است که کارگاه های آموزشی ماهانه در این زمینه برگزار می شود. با این روش می توانید مانند زبان مادری صحبت کنید.

به عنوان مثال: وقتی کسی از شما می پرسد اتاق هتل شما چطور است؟ به جای پاسخ دادن با “خوب” یا “ممنونم، بد نیست” که به طور خودکار مکالمه را همانجا به پایان می رساند! این روش به شما می آموزد که به جمله و جواب آن مفهوم ساده بدهید، مثلاً «این سوال خوبی است، اتاق من خوب است، اتاق شما چطور است؟

بسیاری از وب سایت های آموزش آنلاین از همان ابتدا اشتباهات زیادی را به شما آموزش می دهند و باعث می شود بعداً با مشکلات زیادی روبرو شوید. به همین دلیل، استاد پوریا خانی به کلاس های حضوری و آنلاین هیچ اعتقادی ندارد.

این دوره ها به صورت نیمه فشرده هستند. یعنی نه آن قدر فشرده که نکته مهمی در آموزش از قلم بیفتد، و نه به حدی طولانی که سبب اتلاف وقت و سرخوردگی زبان آموز از آموزش شود.

  • هر متن یا نوشته آلمانی که می بینید را با صدای بلند بخوانید

هر متن یا جمله ای را که در کتاب های درسی، نرم افزار، اینترنت و اخبار می بینید، با صدای بلند بخوانید. به این ترتیب، به طور خودکار مکالمه را تمرین می کنید یا بدون خطا صحبت می کنید (چون در حال خواندن متن هستید.)

  • حداقل ۴ ساعت تمرین در روز

برای این که در عرض ۲-۳ ماه به آن مسلط شوید، باید بسیار پایدار باشید. به عبارت دیگر، شما باید ۸-۴ ساعت در روز به تمرین زبان بپردازید.

بهتر است یک ساعت واژگان بخوانید و یک ساعت جلوی آینه مکالمات ساده از روی کتاب را تمرین کنید.

سپس دو ساعت به این زبان گوش دهید و دو ساعت متون را بخوانید.

اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز می کنید، باید بیشتر گوش کنید. اما نگران نباشید زیرا خواندن به توانایی صحبت کردن شما نیز کمک می کند. برای برخی، دو ساعت مطالعه و شنیدن در روز کافی است.

اما اگر می خواهید خیلی سریع به زبان مسلط شوید، بهتر است از دوره های استاد پوریا خانی استفاده کنید. با این دوره ها، معمولا شما 6 ماه نیاز دارید تا سطح B1 را پشت سر بگذارید.

البته زمان اتمام دوره و رسیدن به مقطع مورد نظر، به توانایی، زمان صرف شده برای آموزش و … بستگی دارد.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  • استفاده از موسیقی خاص

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که سکوت یا گوش دادن به موسیقی، تمرکز حین مطالعه را بهبود می ‌بخشد و بسیاری بر این باورند که نواختن و گوش دادن به انواع خاصی از موسیقی می‌ تواند به زبان ‌آموزان کمک کند تا نیرو و تمرکز اضافی را کسب کنند.

برای این کار باید از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید، یعنی صدا را روی 1 یا 2 نگه دارید و سپس زبان خود را تمرین کنید.

  • تفسیر و تلخیص

این روش یکی از جدیدترین روش های مطالعه زبان کشف شده در سال های اخیر به حساب می آید که کیفیت یادگیری و سرعت یادگیری را به شکلی منحصر به فرد افزایش می دهد.

برای این منظور وقتی دو یا سه پاراگراف زبان را خواندید، نظر خود را به آن زبان در مورد آن پاراگراف ها بنویسید یا در 3-4 سطر خلاصه کنید. همیشه یک فضای خالی در کنار یادداشت های خود در دفترچه خود بگذارید تا تفسیر خود را از موضوع بنویسید.

بعداً هنگام بازخوانی همزمان، همان پاراگراف و 3-4 خط را مرور کنید تا تأثیر آن را به وضوح ببینید!

  • با خود یا دوستان صحبت کنید

وقتی کارهای روزانه را انجام می دهید، می توانید به تنهایی با خودتان به زبان جدید صحبت کنید. باعث می شود به این زبان فکر کنید.

مثلاً می ‌توانید بگویید: من می ‌روم آشپزخانه و حالا دارم یک فنجان چای درست می ‌کنم و چای را دوست دارم، چون به من انرژی می ‌دهد! می دانم که این روش کمی غیرعادی به نظر می رسد، اما کمک می کند. فقط آن را امتحان کنید!

  • تمرکز بر قسمت های آسان زبان آلمانی

خیلی ها می گویند این زبان خیلی سخت است اما چنین نیست. در واقع زبان مذکور قسمت های آسان زیادی دارد و شما بهتر است بیشتر روی قسمت های آسان تمرکز کنید.

حتی افراد ناامید، سخت ترین قسمت ها را با دوره ها و پشتیبانی دائمی استاد پوریا خانی یاد می گیرند.

  • دوره های زبان آلمانی استاد پوریا خانی را تهیه کنید

درباره دوره های استاد پوریا خانی، در قسمت های قبلی مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) حرف زده ایم. با تهیه این دوره ها می توانید گام مهمی در زمینه آموزش زبان آلمانی بردارید.

توجه داشته باشید که این دوره ها به صورت ویدئو های ضبط شده است و اصلا به صورت آنلاین و یا خود آموز نیست.

همچنین شما با استفاده از این دوره ها از پشتیبانی شخص استاد پوریا خانی به صورت دائمی و مادام العمر بهره مند خواهید شد.

  • سایر نکات

یک دفتر خاطرات یا وبلاگ به زبان جدید داشته باشید.

جلوی آینه یا هر جایی با خودتان صحبت کنید. خیلی زیاد!

به رادیو گوش دهید.

تا حد امکان داستان های کوتاه بخوانید.

دوستانی را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و با آن ها چت کنید.

بازی های کامپیوتری یا موبایلی را به زبان جدید انجام دهید.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چند نکته در مورد زبان آلمانی

چند نکته در مورد زبان آلمانی
چند نکته در مورد زبان آلمانی

خوبی این زبان این است که صحبت کردن با دیگران در این کشور عمدتاً به صورت رسمی و مکتوب انجام می شود، به همین دلیل است که برخلاف فارسی و انگلیسی که لهجه در آن ها کاملاً ضروری است، این زبان همان طور که در کتاب ها می خوانید، صحبت می شود.

توجه داشته باشید که صحبت کردن به این زبان راحت تر از خواندن و نوشتن آن است.

اسم می تواند مؤنث، مذکر و یا خنثی باشد.

باید یاد بگیرید که یک به یک اسامی را جمع ببندید.

زمان های این زبان مشابه انگلیسی است و زمان های کامل در فارسی، معادلی ندارند.

در این زبان، از صفت ها نیز استفاده می شود.

یک مفعول در جمله جایگاه مشخصی ندارد و فقط با حالت آن قابل تشخیص است.

تاثیر زبان جدید بر مغز

تاثیر زبان جدید بر مغز
تاثیر زبان جدید بر مغز

بیایید در این بخش از مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) یک پرانتز باز کنیم و ببینیم وقتی یک زبان جدید یاد می گیریم که می تواند زبان آلمانی باشد، در مغز ما چه اتفاقاتی می افتد.

  • تمرینی برای مغز

یادگیری آن یک تمرین برای مغز است و زمانی که مغز شما در حال تمرین است، با گذشت زمان قوی ‌تر می‌شود، مغز باید در معرض یادگیری کلمات، اصطلاحات، گرامر جدید قرار گیرد و هر روز بهتر شود.

  • جلوگیری از پیری

در طی تحقیقاتی که توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه ادینبورگ روی 648 نفر از یکی از ایالت های هند انجام شد، آن ها به این نتیجه رسیدند که بیماران دو زبانه، چهار سال و نیم دیرتر از بیماران تک زبانه به زوال عقل مبتلا می شوند که قویاً نشان می دهد که به نظر می رسد دو زبانه بودن دارای یک تاثیر عمیق است. اثر بر ساختارها و فرآیندهای عصبی.

همچنین می تواند از مغز شما در برابر پیری محافظت کند. رشد مغز نه تنها در دوران کودکی متوقف نمی شود، بلکه امکان رشد آن در بزرگسالی نیز وجود دارد.

  • بالا بردن سطح هوش

یادگیری زبان دوم یکی از بهترین راه های عملی برای افزایش هوش است.

  • اندازه مغز را افزایش داده و ارتباطات جدید در آن ایجاد می کند

این موضوع در افزایش حجم قسمت خاصی از مغز، موثر است. این قسمت وظیفه تشکیل، ذخیره و بازیابی خاطرات را بر عهده دارد.

  • بهبود مهارت گوش دادن

بهبود مهارت گوش دادن
بهبود مهارت گوش دادن

برای یادگیری یک زبان جدید، باید مهارت های مختلف از جمله گوش دادن را تقویت کنید و این دقت شما را بسیار افزایش می دهد.

  • میزان توجه را افزایش می یابد

داشمندان در یک کار تحقیقاتی دریافتند که کسانی که بر دو زبان مسلط هستند، کنترل بیشتری بر توجه و تمرکز خود دارند و می توانند حواس پرتی را از بین ببرند. آن ها راحت تر روی کار مورد نظر تمرکز می کنند.

  • رشد سریعتر کودکان

اگر می خواهید فرزند بسیار باهوشی داشته باشید، در کودکی زبان دیگری را به او آموزش دهید. کودکانی که در معرض دو زبان هستند، مهارت های حافظه بهتری دارند. معمولا این کودکان تحلیل های سریع تری دارند و سطح علمی آن ها بالاتر از کودکان تک زبانه است.

  • توانایی سریع فکر کردن

این افراد توانایی تفکر دو برابر سریعتر از دیگران را دارند.

  • یادگیری زبان، ذهن را باز می کند

یادگیری زبان، ذهن را باز می کند
یادگیری زبان، ذهن را باز می کند

یکی از مهم ترین یافته های دانشمندان درباره اثر زبان جدید بر مغز این است که یادگیری یک زبان جدید، ذهن ما را باز می کند. یادگیری زبان، کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و طرز تفکر را تغییر می دهد.

ذهن باز به معنای توانایی پذیرش ایده های جدید است. محققان دانشگاه سیدنی نشان دادند که نگرش باز به نحوه تجربه افراد از افکار و دانش دیگران مرتبط است. بر اساس این تحقیق، اساس ذهنیت باز این است که “دیگران باید در بیان نظرات خود آزاد باشند و ارزش آگاهی مردم را باید شناخت”.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان

مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان
مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان

می خواهیم یکی از علل اصلی یادگیری زبان آلمانی یعنی علاقه به تحصیل در این کشور را بررسی کنیم.

در این باره باید بگوییم که تنها در صورتی که مدرک زبان داشته باشید، می توانید از تحصیل رایگان در کشور آلمان بهره ببرید. اصولا بدون داشتن مدرک معتبر زبان، نمی توان اقدامی جدی در زمینه مهاجرت انجام داد.

این زبان در 6 سطح (A1.A2.B1.B2.C1.C2) تقسیم می شود.

  • سطح A2،A1 :  

در این سطح، دانش آموزان یاد می گیرند که مکالمات روزمره را انجام دهند و در سطح پایه با مردم ارتباط برقرار کنند. این سطح، بسیار ساده برای یادگیری مکالمات است. همچنین این سطح پیش نیاز یادگیری زبان پیشرفته در دانشگاه می باشد.

  • سطح B2،B1 :

سطح B1 نشان می دهد که افراد اطلاعات لازم در مورد مکالمات را دارند و برای سفر به کشورهای آلمانی زبان مشکلی نخواهند داشت. معمولا با دوره های آموزشی خط به خط استاد پوریا خانی، حدود 6 ماه زمان لازم است تا به این سطح برسید.

اما سطح B2 که کمی سخت تر از سطح قبلی است، سطحی است که افراد می توانند در آن وارد دانشگاه شوند. در واقع افرادی که مدرک این سطح را دارند و به سفارت و دانشگاه نشان می دهند، به راحتی می توانند پذیرش و ویزای تحصیلی را دریافت کنند.

  • سطح C2،C1 :

این سطوح فقط برای بزرگسالان آزمایش می شوند. آزمودنی ها پس از خروج از این تست نشان می دهند که توانایی درک متون پیچیده و طولانی را دارند. توانایی آن ها در برقراری ارتباط نیز بسیار بالاست. این مدرک آخرین مدرکی است که فرد می تواند کسب کند.

شما در حال مطالعه مقاله (بهترین مدرس زبان آلمانی در اهواز) می باشید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

گواهی آزمون زبان گوته یا (Test Pro)

گواهی آزمون زبان گوته یا (Test Pro)
گواهی آزمون زبان گوته یا (Test Pro)

در این آزمون، افراد از یک سطح شروع می کنند و بقیه سوالات با توجه به سطح زبان آموز پیش می رود. لازم به ذکر است که این مدرک برای سفارت بسیار معتبر است.

گواهی آزمون زبان (TestDaf)

این آزمون نیز مانند مدرک زبان فوق از ارزش بالایی برخوردار است. این برای کسانی است که قصد تحصیل یا کار در این کشور را دارند. لازم به ذکر است که این آزمون به 4 قسمت تقسیم شده و 3 نتیجه نیز دارد.

  • درک
  • شنوایی
  • نوشتن
  • صحبت کردن

نتایج آزمون در سه سطح است یعنی سطح 3، سطح 4 و سطح 5. دریافت سطح 4 معمولاً برای ورود به دانشگاه و دریافت پذیرش و ویزای دانشجویی کافی است.

گواهی آزمون زبان (DSH)

معمولاً آزمون فوق در دانشگاه برگزار می شود. قبولی در این آزمون نشاندهنده این است که فرد توانایی ورود به دانشگاه ها و تحصیل به زبان مورد نظر را دارد. نتایج این تست در سه سطح مشابه تست قبلی است.

سطح سوم به معنای کسب بالاترین امتیاز است. این امتحان از دو بخش کتبی و شفاهی تشکیل شده است. هر سطح، محدوده ای از درصد به دست آمده را تعریف می کند.

اگر ساکن شهرهای دیگر هستید، صفحات آموزش زبان آلمانی در کرج و آموزش زبان آلمانی در یاسوج را مشاهده کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

ما در این مقاله در رابطه با زبان آلمانی حرف زدیم و گفتیم که در صورت علاقه و توجه و تمرین این زبان، اص لا آن قدرها که به نظر می رسد سخت نیست و شایعاتی که درباره دشواری آن رواج یافت، به هیچ عنوان صحت ندارد.

البته اگر هم سخت باشد به خاطر ارزش آن و مزایایی که به همراه دارد، قطعا ارزش وقت و انرژی صرف کردن را دارد. با این حساب بهتر است هر چه زودتر نسبت به آموزش آن اقدام کنید. اگر هنوز نمی دانید از کجا شروع کنید، از مجموعه دوره های خط به خط آموزش زبان استاد پوریا خانی کمک بگیرید.

این مجموعه با استفاده از تجربه و دانش بیش از ۳۰ استاد آکادمی استاد پوریا خانی و به مدیریت ایشان، می تواند به شما در راستای آموزش این زبان شیرین و کاربردی کمک کند.

امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

در پایان توصیه می کنیم، صفحه ساده ترین زبان برای یادگیری بعد از آلمانی را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *