فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله به ترجمه حالت خوبه به آلمانی می پردازیم.

اگر به هر دلیلی، قصد سفر به یکی از کشورهای آلمانی زبان را دارید، برای برقراری ارتباط های اولیه، باید معنی برخی از جملات را بدانید. مثلا باید بتوانید سلام کنید و یا     معنی حالت خوبه به آلمانی را بدانید.

ترجمه حالت خوبه به آلمانی می شود. “wie geht’s”

در این راستا و برای یادگیری بهتر زبان آلمانی، می توانید از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی بهره مند شوید. استاد پوریا خانی، از معتبرترین اساتید در این زمینه شناخته می شوند.

روز به خیر به آلمانی رو هم یاد بگیرید!

اینفوگرافیک حالت خوبه به آلمانی

اینفوگرافیک حالت خوبه به آلمانی
اینفوگرافیک حالت خوبه به آلمانی

اگر ساکن اصفهان هستید مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان را ببینید.

عناوین مقاله:

چرا زبان آلمانی مهم است؟

سلام و احوالپرسی در زبان آلمانی

شیوه گفتن خداحافظ در زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته

یادگیری خودآموز گام به گام آلمانی

اهمیت آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی برای مهاجرت

آکادمی استاد پوریا خانی

بررسی سطوح مختلف زبان آلمانی

حقایق جالب زبان آلمانی

دلیل سختی زبان آلمانی چیست؟

 

چرا زبان آلمانی مهم است؟

چرا زبان آلمانی مهم است؟
چرا زبان آلمانی مهم است؟

قبل از این که به بررسی موضوع حالت خوبه به آلمانی بپردازیم، بایستی به اهمیت زبان آلمانی پی ببریم. زبان آلمانی، در رتبه دوم زبان های رایج کشورهای اروپایی است.

براساس آمار به دست آمده در شرکت بین المللی SIL، تقریبا 1 درصد از مجموع جمعیت دنیا با گویش آلمانی سخن می گویند. درجه هفدهم مکالمه کنندگان در کل جهان اختصاص به زبان آلمانی دارد.

زبان آلمانی مرتبه چهارم اولین زبان پرطرفدار برای فراگیری و مرتبه سوم دومین زبان پرطرفدار برای فراگیری را مختص خود کرده است. با تحقیقات انجام گرفته، هم اینک 15/4 میلیون نفر در سراسر جهان زبان آلمانی را در جایگاه دوم پس از زبان اصلی خود فرا می گیرند.

رشد قابل توجه کشورهایی که به زبان آلمانی تسلط دارند، به خصوص آلمان بعد از جنگ جهانی دوم از یک طرف و گرایش این کشورها به اعزام دانشجو، نیروی کار و نیز مهاجرت کنندگان از طرف دیگر، سبب شده است که یادگیری زبان آلمانی یک برتری با ارزش برای یک فرد هنگام دریافت ویزا (توریستی، کاری و اقامتی) محسوب شود.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش زبان آلمانی در یاسوج دیدن کنید.

مسلط بودن شخص به زبان آلمانی

مسلط بودن شخص به زبان آلمانی هنگام پیدا کردن شغل در اکثر این کشورها، نسبت به افراد خارجی که به حد کافی مسلط نیستند و در پی کار می گردند، یک امتیاز مثبت به شمار می آید.

اگر تصمیم به ادامه تحصیل در یکی از کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می کنند را دارید، این نکته را باید در نظر بگیرید که شمار زیادی از برنامه های تحصیلی به زبان آلمانی می باشد. به بیان روشن تر، مسلط بودن شما به زبان آلمانی، انتخاب بهتری را در دوره های تحصیلی اعم از  PHD  و دکترا رقم می زند.

آلمانی، دومین زبان علمی در جهان به حساب می آید. حدودا از بین 10 کتابی که در سراسر جهان به چاپ می رسد، یکی از آن ها قطعا به زبان آلمانی است.

سلام و احوالپرسی در زبان آلمانی

سلام و احوالپرسی در زبان آلمانی
سلام و احوالپرسی در زبان آلمانی

در ادامه مبحث “حالت خوبه به آلمانی” برخی عبارات متداولتر را با هم فرا می گیریم.

در زبان آلمانی «سلام» چطور بازگو می شود؟

Hallo _سلام

ساده ترین حالت سلام دادن در زبان آلمانی به این صورت است. صمیمانه می باشد و در موقعیت های رسمی و غیر رسمی به کار می رود.

Guten Tag _ روز بخیر

اصطلاح Guten Tag رسمی تر به نظر می آید ولی فرق آنچنانی با عبارت Hallo ندارد.

Guten به معنای خوب است. تلفظ کردن آن آسان است و افزودن واژه مناسب، مربوط به ساعتی از روز کفایت می کند.

Alles kar_ همه چی خوبه

در صورتی که ساکن آلمان باشید و یا تصمیم دارید به آنجا سفر کنید، کلمه Alles kar زیاد به گوشتان خواهد رسید. مفهوم این کلمه «همه چیز خوب است» می باشد که موقع سلام و احوالپرسی کردن به کار می رود و بیشتر در بین قشر جوان رایج است.

  1. Was ist los – چه خبر؟
  2. Wie geht es dir?_ اوضاع چطوره؟
  3. GruB Gott_ عافیت باشه

در کشورهایی که گویش آلمانی دارند، تنوع های قومیتی بی شماری به چشم می خورد. در بین اقوام مختلف آلمانی، معمولا از یک واژه بخصوص استفاده نمی شود.

Servus _ در خدمتتونم

Moin_ سلام

Moin واژه ای رایج در نواحی شمالی آلمان می باشد به خصوص اطراف منطقه هامبورگ. معمولا آن ها عبارت moin moin را استفاده می کنند.

Na _ سلام’ خوبی؟ ممنون خوبم’ خودت چطوری؟

Na در منطقه دیگری از آلمان کاربرد دارد. این واژه غالبا در شمال آلمان رایج است و ساکنان جنوب آلمان، اتریشی ها وسوئیسی ها در به کارگیری آن به مشکل می خورند.

“wie geht’s”_ این واژه معنی حالت خوبه به آلمانی است.

Hier ist…

از این کلمه زمانی استفاده می کنند که به صورت رو در رو و مستقیم با فردی ملاقات نداشته باشند.

شیوه گفتن خداحافظ در زبان آلمانی

شیوه گفتن خداحافظ در زبان آلمانی
شیوه گفتن خداحافظ در زبان آلمانی

حال که معنی حالت خوبه به آلمانی را یاد گرفتیم، واژه های مربوط به خداحافظی را نیز بررسی می کنیم.

Tschuss_ خداحافظ

حرف های Tsch با هم صدای (چ) می دهند و به آسانی تلفظ می شود.

Ciao_ بای

Ciao_ ریشه ایتالیایی دارد ولی در آلمان و مناطق زیادی در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد.

Auf Wiedersehen_ به امید دیدار مجدد

Wieder معنای دوباره می دهد و sehen یعنی دیدن. ترکیب این دو عبارت کنار هم به معنای «وقتی که یکدیگر را مجددا دیدار خواهیم کرد» است.

از آنجا که این عبارت از اصطلاحات رایج در زبان آلمانی است و همه روزه مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت رسمی و به عنوان یک واژه کهن به کار برده می شود.

Bis balad_ به امید دیدار به زودی

معنای واژه به واژه آن «به زودی» است. همانند کلمه انگلیسی see you soon. اصطلاحی صمیمانه که به صورت رسمی استفاده نمی شود و شکل رایج خداحافظی کردن است.

با دوره های آموزشی نیمه فشرده استاد پوریا خانی، علاوه بر این که معنی حالت خوبه به آلمانی را فرا می گیرید، به راحتی تا 6 ماه می توانید سطح B1 را به پایان برسانید.

آموزش زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته
آموزش زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته

همان طور که اشاره کردیم، زبان آلمانی به زبان مهندسی روز شهرت دارد. اگر قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید، این مطلب را به یاد داشته باشید که یکی از کاربردی ترین زبان های موسسات آموزشی ایران را برگزیده اید.

فراگیری زبان آلمانی این فرصت را به شما می دهد تا زاویه دید وسیعی در زندگی داشته باشید و انتخاب های مناسبی در زمینه شغلی و یا مهاجرت برای خود رقم بزنید. بسیار مهم است که برای مهاجرت نمودن،حتما مدرک معتبر زبان داشته باشید. پس گذراندن دوره های آموزشی استاد پوریا خانی، بسیار حائز اهمیت است و مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را کوتاهتر می کند. همچنین شما با دوره های آموزشی استاد پوریا خانی از مزایای یادگیری زبان آلمانی بهره مند می شوید.

یادگیری خودآموز گام به گام آلمانی

یادگیری خودآموز گام به گام آلمانی
یادگیری خودآموز گام به گام آلمانی

اکنون که به آشنایی مختصری در رابطه با زبان آلمانی رسیدید، فرصت آن رسیده است که قدمی برای فراگیری زبان آلمانی بردارید. زبان آلمانی یک زبان با قاعده و قانونمندی است و هر فرد می تواند در طول روز با اندک زمانی که می گذارد، یادگیری را شروع کند.

استاد پوریاخانی با دوره های خط به خطی که دارند، شما را در یادگیری پله به پله و قدم به قدم زبان آلمانی یاری خواهند کرد.

چرا آموزش زبان آلمانی مهم است؟

چرا آموزش زبان آلمانی مهم است؟
چرا آموزش زبان آلمانی مهم است؟

زبان آلمانی، اکثریت صحبت کنندگان در اروپا را به خود اختصاص داده است.

آلمان رتبه سوم جهان در زمینه اقتصاد را به خود اختصاص داده است.

فهمیدن زبان آلمانی شانس دریافت فرصت های شغلی بیشتری را به فرد می دهد.

مردم آلمان در زمینه گردشگری، هزینه هنگفتی را پرداخت می کنند.

زبان آلمانی، زبان رسمی و ملی کشور آلمان، کشور اتریش، کشور سویس، لوکزامبرگ، لیختن اشتاین و بلژیک است.

استفاده از اساتید آلمانی زبان و با تجربه

استفاده از اساتید آلمانی زبان و با تجربه
استفاده از اساتید آلمانی زبان و با تجربه

بزرگترین خصوصیت مثبت هر مرحله آموزشی، کمک گرفتن از افراد کارشناس با دارا بودن کارنامه اعتباری درخشان است. استاد پوریاخانی با داشتن تحصیلات آکادمیک و گذراندن دوره های مختلف آموزشگاهی، می توانند انتخاب شایسته ای باشند.

آموزش زبان آلمانی برای مهاجرت

آموزش زبان آلمانی برای مهاجرت
آموزش زبان آلمانی برای مهاجرت

اکثریت افرادی که فراگیری زبان آلمانی را آغاز کرده اند، تصمیم به ادامه تحصیل یا مهاجرت کردن به کشور آلمان یا سایر کشورهای آلمانی زبان دارند.

برای مهاجرت کردن، داشتن مدرک زبان الزامی است چرا که بدون داشتن مدرک نمی توانید هیچ اقدامی بکنید. اگر تصمیم به مهاجرت دارید، دوره های استاد پوریا خانی را به صورت جدی دنبال کنید.

استاد پوریاخانی با تخصصی که دارند، آمادگی های لازم را برای این گونه افراد به منظور سربلند بیرون آمدن از امتحان مهیا می سازند.

استاد خانی، کلاسی که به صورت مجازی و یا حضوری برگزار شود ندارند. دوره های خط به خطی دارند که یادگیری خط به خط کتاب ها در این دوره های آموزشی موجود می باشد.

برای جلوگیری از اتلاف وقت، به هیچ عنوان نیاز به حضور در کلاس های آموزشی ندارید، (به خصوص پس از دوران کرونا ثابت شد که جلسات حضوری، وقت زیادی را از زبان آموز می گیرند) در عین حال که از هدر رفتن وقت خود جلوگیری می کنید، با این دوره از کیفیت بی نظیر آموزش نیز نهایت استفاده را می برید.

آکادمی استاد پوریا خانی

آکادمی استاد پوریا خانی
آکادمی استاد پوریا خانی

مدیریت این مجموعه را استاد پوریا خانی بر عهده دارند.

آموزشگاه پوریا خانی با داشتن بیش از 7 هزار زبان آموز موفق و بیش از 500 ساعت ویدئوی آموزشی زبان آلمانی و داشتن بیشترین آمار قبولی در امتحانات بین المللی گوته و OSD و همچنین کسب بالاترین میزان رضایت از جانب زبان آموزان، جزء به روزترین و عالی ترین آموزشگاه های زبان آلمانی در ایران به حساب می آید. این مجموعه با بیش از 30 استاد زبده و کاربلد، فعالیت می نماید.

برای مشاهده کارنامه های قبولی، می توانید به سایت آکادمی مراجعه کنید.

انتخاب یک مجموعه غیر حرفه ای با داشتن اساتید بی مهارت و نابلد در زبان آموزی، از ریشه و اساس، شما را با مشکلات زیادی روبرو خواهد کرد.

فراگیری اشتباه و نادرست تلفظ ها، گویش ها، لهجه ها و ساختارها ،مشکل ساز خواهند بود.

به همه زبان آموزان پیشنهاد می شود که برای آموزش زبان آلمانی، دوره های استاد خانی را انتخاب کنند.

روش کار آکادمی استاد پوریا خانی

روش کار آکادمی استاد پوریا خانی به این منوال است که دوره هایی در اختیار زبان آموز قرار داده می شود که دسترسی فرد به این دوره ها به صورت آنلاین و مجازی نمی باشد، بلکه حاوی ویدیوهای ضبط شده و جزوه های مورد نیاز است که در وب سایت آکادمی پوریا خانی موجود هستند و فرد هر موقع که بخواهد، دسترسی دائمی و همیشگی به این دوره ها دارد.

دوره ها نیمه فشرده هستند، این بدان معنی است که نه به آن صورت فشرده هستند که به نکات زیاد و جزئیات پرداخته نشود و نه آن قدر طولانی که باعث هدر رفتن وقت فرد شود.

ایشان بر این موضوع تاکید جدی دارند که بهتر است به جای به کارگیری واژه دوره خودآموز، از واژه دوره خط به خط استفاده شود چرا که به خودی خود این عبارت حسی در زبان آموز القا می کند که هیچ گونه پشتیبان و حمایت کننده ای ندارد؛ در صورتی که این چنین نیست و این دوره از پشتیبانی همیشگی و مادام العمری برخوردار است. پشتیبانی دوره ها را شخصا استاد خانی بر عهده دارند.

در عین حال، دوره های طلایی نیز موجود است که شامل دوره طلایی گفتار (مربوط به نامه نگاری، ایمیل زدن و …) و دوره طلایی نوشتار می باشد.

بررسی سطوح مختلف زبان آلمانی

بررسی سطوح مختلف زبان آلمانی
بررسی سطوح مختلف زبان آلمانی

سطح مبتدی (Basic User)

این سطح مخصوص اشخاصی است که هیچ پیش زمینه ای از این زبان ندارند و یا اطلاعات اندکی دارند.

سطح A1 یا Lower Beginner

فردی که در این سطح می باشد، قادر خواهد بود عبارت ها و واژه هایی که به صورت روزمره به کار می روند را بفهمد. این واژگان به طور معمول حاوی معانی و مفهومات رایج و حقیقی هستند.

فردی که در این مرحله قرار دارد، توانایی معرفی کردن خود و پاسخ دادن به سوال هایی از جمله منطقه ای که در آن زندگی می کند و محل سکونت و جایی که مشغول کار کردن است را دارد. همچنین توانایی ایجاد ارتباط با اشخاص Native و افرادی که در سطوح بالا قرار دارند را خواهد داشت.

سطح A2 یا Upper Beginner

در سطح A2 جمله هایی که به صورت مکرر در زبان تکرار می شوند و همچنین مسائل شخصی و مسئله هایی که به خانواده و نزدیکان مرتبط باشند، قابل فهم می باشند. فردی که به سطح A2 رسیده باشد، قادر خواهد بود در رابطه با زندگی گذشته خود و سوابق کاری و زندگی اجتماعی، به آسانی و بدون داشتن هیچ مشکلی به مبادله معلومات بپردازد.

سطح متوسط زبان آلمانی

سطح متوسط زبان آلمانی
سطح متوسط زبان آلمانی

سطح B1 یا Lower Intermediate

افراد با این سطح قادر به درک اصطلاحات رایج مانند محل کار، مدرسه، خانواده و … می باشند.

با داشتن این سطح از زبان آلمانی می توان به مکان هایی که به این زبان صحبت می کنند، مسافرت کرد و زبان آن ها را با داشتن تلفظ و گویش های گوناگون تا حدودی متوجه شد. افراد دارای سطح B1 قادر خواهند بود تا در سطح ابتدایی و ساده در رابطه با رویاها، تجربیات و هدف های خود سخن بگویند و منظور خود را به اطرافیان برسانند که نقطه آغازی برای مشارکت در مناظره ها می باشد.

در آکادمی پوریا خانی، سطح B1 غالبا ظرف مدت 6 ماه به اتمام می رسد. روشن است که زمان اتمام دوره و دستیابی به سطح مد نظر به مهارت و توانایی زبان آموز و همچنین زمانی که برای فراگیری لحاظ می کند، وابسته است.

با وجود این، دوره های ویژه و طلایی نیز هستند که شامل دوره طلایی گفتار و دوره طلایی نوشتار است که همانند دوره های عمومی، فوق العاده کاربردی هستند. افزون بر نکته های کلیدی که در جلسات عمومی ذکر شده است، حاوی نکات ریز و مهم و جمع بندی شده نیز می باشند.

سطح B2 یا Upper Intermediate

افراد در این سطح، توانایی درک مسائل درهم و پیچیده را کسب خواهند کرد و قادر به مشارکت در مبحث های تخصصی خواهند شد. گفت و گوها به صورت سلیس و روان، همچون زبان مادری خواهند بود. همچنین افراد توانایی صحبت کردن در مورد مسائل گوناگون به صورت جزء به جزء و کامل را کسب می کنند و در رابطه با عیب ها و مزیت های موضوع های مختلف بحث می کنند.

سطح پیشرفته زبان آلمانی

سطح C1 یا Lower Advanced

افراد می توانند در گفت و گوها و مذاکرات مسئله برانگیز مشارکت کنند و مفاهیم و معنی ها را بدون مشکل و به آسانی بفهمند.

این گونه افراد دارای دایره واژگان گسترده ای هستند. به کارگیری زبان برای زندگی در جامعه و همچنین مسائل مربوط به زندگی خصوصی که شامل تحصیلات و شغل می شود، به راحتی صورت می گیرد. با توجه به مهارت ها و توانایی های خود در رابطه با موضوع های سخت، مذاکره می کنند و تخصص وار نظرات خود را بیان می کنند.

سطح C2 یا Upper Advanced

اشخاص که به این سطح از زبان آلمانی رسیده اند، قدرت درک هرچیزی که مطالعه می کنند و یا می شنوند را دارند. حتی توان درک لهجه ها و تلفظات گوناگون را هم دارند و همانند یک فردی که ساکن آن منطقه است، از این گویش ها برای مقصدهای متعدد استفاده می کنند.

آموزش زبان آلمانی برای کودکان

آموزش زبان آلمانی برای کودکان
آموزش زبان آلمانی برای کودکان

از جمله مشکلات غالب در فراگیری زبان آلمانی، این است که پیش از پله پله رفتن، دنبال دویدن هستیم. در فراگیری زبان آلمانی در سنین پایین باید این مسئله را درک کرد چرا که اکثریت والدین علاقه مند هستند در ماه اول، رشد قابل توجهی از کودک خود ببینند که مسئله دور از ذهنی می باشد. اغلب کتاب های موجود برای کودکان، پیشروی گام به گام و مجذوب کننده ای دارند که تکرار در آن ها زیاد اتفاق می افتد.

فراگیری زبان آلمانی برای سنین پایین را نباید در حد یک سرگرمی دانست. چرا که با طرح ریزی ایده آل و فراگیری علمی می توان فرزندی داشت که مسلط به دو زبان است و علاوه بر زبان مادری، توانایی سخن گفتن به زبان آلمانی را نیز دارد. بنابراین ابتدا باید سلام و حالت خوبه به آلمانی را یاد گرفت، سپس به سطوح بالاتر فکر کرد.

حقایق جالب زبان آلمانی

زبان آلمانی پیشینه طویل و قلمرو جغرافیایی گسترده ای دارد. به همین خاطر است که توانسته با پیچیدگی جلب کننده، واژه ها و کلمه های زیبای خود را گسترش دهد.

زبان آلمانی یازدهمین زبان پرکاربرد جهان است

نزدیک به 100 میلیون انسان در دنیا مدعی هستند که زبان آلمانی زبان نخست آن هاست. علاوه بر این، میلیون ها انسان دیگر از آن به عنوان یک زبان اقلیت استفاده می کنند. اگر اشخاصی که زبان آلمانی را به عنوان یک زبان خارجی می آموزند را نیز حساب کنیم، به این نتیجه می رسیم که بییشتر از 130 میلیون نفر از کل جمعیت دنیا به زبان آلمانی صحبت می کنند.

آلمانی؛ زبان رسمی 5 کشور اتحادیه اروپا است

اکنون این پرسش پیش می آید که افرادی که به زبان آلمانی صحبت می کنند و یا به اصطلاح صحبت کنندگان به زبان آلمانی، در کجا سکنی گزیده اند و زندگی می کنند؟ اغلب آن ها ساکن اتحادیه اروپا هستند.

همان گونه که در مطالب بالا ذکر کردیم، این گویش و کلام در 5 کشور اتحادیه اروپا ( آلمان، اتریش، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین و بلژیک) زبان ملی و رسمی به شمار می آید.

علاوه بر این 5 کشور در برخی از نقاط دنیا، این شیوه کلامی به عنوان یک زبان اقلیت به کار می رود. (منطقه هایی همانند اروپای شرقی، سوئیس، نامیبیا، برزیل، آفریقای جنوبی و ایالات متحده).

کشورهای آلمانی زبان به لهجه های متفاوتی صحبت می کنند

گویش آلمانی همانند انگلیسی در بین کشورهای گوناگون دارای تفاوت هایی است. با این که گویش آلمانی اتریشی شباهت زیادی به گویش آلمانی استاندارد دارد، با این حال واژه های متفاوتی میان آن ها موجود است. در زبان آلمانی، پایان کلمه ها به بالا امتداد می یابد و یک فرق جزئی به حساب می آید. گویش آلمانی سوئیسی به طور کامل با این دو مورد تفاوت دارد.

زبان های آلمانی و انگلیسی، ارتباط نزدیکی با هم دارند

شاید باور عموم این باشد که زبان های انگلیسی و آلمانی شبیه به هم نیستند. اما در واقع انگلیسی یک زبان آلمانی است. منشا هر دو زبان انگلیسی و آلمانی از اشکال قدیمی زبان ژرمن ها می باشد. هم اکنون نیز تعداد زیادی از تشکلات دستور زبانی و واژه ها در میان آن ها به صورت اشتراکی است.

آلمانی بین زمان حال ساده و زمان حال استمراری، هیچ تمایزی قائل نمی شود

حال ساده، کار یا عملی را نشان می دهد که در حال تکرار است  حال استمراری عملی است که بیان می کند یک کار در حال وقوع است. در زبان آلمانی تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

دلیل سختی زبان آلمانی چیست؟

دلیل سختی زبان آلمانی چیست؟
دلیل سختی زبان آلمانی چیست؟

زبان آلمانی چقدر سخت است ؟ زبان آلمانی مقررات سختگیرانه تری در مقایسه با زبان انگلیسی دارد. اما شکل نوشتاری کلمات به تلفظ درست آن ها کمک می کند. افرادی که شروع به آموزش زبان آلمانی کرده اند، ادعا می کنند که یادگیری زبان آلمانی دشوار است.

گفتنی است که فراگیری هر زبانی سخت و دشوار است چرا که هر گویشی مقررات مخصوص به خود را دارد. علت دشوار بودن زبان آلمانی، داشتن لغت های طویل و واژگان غیر مرسوم و نا متعارف است.

افرادی که به انگلیسی صحبت می کنند، بر این باورند که فراگیری زبان آلمانی دشوار است چرا که این زبان دارای لغات طویل است و تلفظ کردن کلمه ها نیاز به استفاده از همه عضله های دهان دارد.

از سوی دیگر چون زبان انگلیسی و آلمانی به هم ربط دارند، تشابهاتی در زبان آلمانی دیده می شود که فراگیری آن را راحت تر می کند. افزون بر این، فراگیری عبارت های ترکیبی جالب به نظر می آیند و دارای ساختار دستوری به نسبت معقولی می باشند.

واژگان

با این که بیشتر کلمه ها منشا لاتینی دارند اما تعداد زیادی از آن ها ریشه آلمانی دارند. به همین سبب است که فهم معانی و مفاهیم سخت است. اصولا زبان آموزان، لغات و کلمه های لاتین را بهتر از لغات و کلمه های آلمانی یاد می گیرند.

دلیل دیگری که مسبب دشواری زبان آلمانی است، شباهت لغاتی که به صورت روزمره استفاده می شود با لغات انگلیسی است. کلمه های دشوار و سختی که مختص زبان آلمانی است، هیچ وجه تشابهی با زبان انگلیسی ندارند.

زبان آلمانی زبانی بسیار ارزشمند و غنی است که نظرها و مفهومات را به طور واضح بیان می کند. به همین دلیل است که به زبان فیلسوف ها شهرت دارد.

ساختار دستوری (گرامر)

گرامر یکی دیگر از عوامل دشواری زبان آلمانی می باشد.

تلفظ

دلیل سوم دشواری زبان آلمانی، تلفظ کردن لغات و کلمه های طولانی آن است.

محیط

دلیل آخر در دشواری زبان آلمانی، محیط است. آلمانی ها قادرند بدون هیچ مشکلی به انگلیسی سخن بگویند. اگر شخصی خارجی توانایی صحبت کردن به زبان آلمانی را نداشته باشد، با او به زبان انگلیسی حرف می زنند.

در پایان توصیه می کنیم صفحات ساده ترین زبان برای یادگیری بعد از آلمانی و زبان آلمانی سخته؟ را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *