فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو موضوعی است که در این مقاله قصد صحبت در مورد آن را داریم.

در مقالات قبلی ضمایر ملکی در حالت نومیناتیو و لغات ضروری آلمانی را بررسی نمودیم.

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو، جزو پرکاربردترین ضمایر در زبان آلمانی هستند که برای موارد مختلف به کار می روند و در مکالمات روزمره هم از آن ها استفاده می شود. با توجه به نقش این ضمایر در صحبت های محاوره ای و ارتباط با مردم و برطرف کردن نیازهای روزمره، آشنایی با آن ها الزامی است.

طبق تجربه بعضی از زبان آموزان رشته آلمانی، مبحث ضمایر به خصوص ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو یکی از سخت ترین بخش های یادگیری مکالمه و گرامر زبان آلمانی است.

اما در این مطلب قصد توضیح آن ها به زبانی ساده تر و معرفی روشی را داریم که به یادگیری هر چه سریع تر و ساده تر این زبان کمک می کند. در این راستا می توانید از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی بهره ببرید.

اگر ساکن آبادان هستید مقاله آموزش زبان آلمانی در آبادان را مطالعه کنید.

ویدئو ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو

 

 

استاد پوریا خانی هم تحصیلات آکادمیک دارند و هم دوره های مختلف آموزشگاه ها رو گذرانده اند.

همچنین استاد پوریا خانی بیش از 7 هزار زبان آموز داشتند که بیشترین آمار قبولی ها و بیشترین رضایت زبان آموزان را به خود اختصاص داده اند.

البته این آمار موثق و معتبر، در سایت کارنامه های قبولی آکادمی ایشان موجود است.

توصیه می کنیم با مقاله زبان آلمانی سخته؟ آشنا شوید.

اینفوگرافیک ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو

اینفوگرافیک ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو
اینفوگرافیک ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو

اگر ساکن اصفهان هستید مقاله آموزش زبان آلمانی در اصفهان را ببینید. و یا اگر ساکن یاسوج هستید مقاله آموزش زبان آلمانی در یاسوج را بخوانید.

عناوین مقاله:

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چه نوع ضمایری هستند؟

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چند دسته هستند؟

بیشترین کاربرد ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چیست؟

یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چه اهمیتی دارد؟

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو به طور خلاصه چه مواردی هستند؟

چرا یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و مبحث ضمایر در زبان آلمانی دشوار است؟

بهترین روش یادگیری مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو در زبان آلمانی چیست؟

با چه ابزارهایی می توان به مباحث مختلف زبان آلمانی تسلط پیدا کرد؟

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی کدام است؟

یادگیری مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو با دوره آموزشی چقدر زمان می برد؟

در صورت بروز مشکل در یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو با دوره آموزشی، چه راه حلی وجود دارد؟

آیا با استفاده از دوره آموزشی، امکان قبولی در مصاحبه سفارت وجود دارد؟

نتیجه گیری

 

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چه نوع ضمایری هستند؟

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چه نوع ضمایری هستند؟
ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چه نوع ضمایری هستند؟

زبان آلمانی هم مانند دیگر زبان های دنیا دارای گرامری است که به بخش های مختلف تقسیم می شود. یکی از بخش های اصلی در گرامر زبان آلمانی، مبحث ضمایر است که جوز پرکاربردترین مباحث در زبان آلمانی نیز می باشد.

مبحث ضمایر به دلیل نزدیک بودن ضمایر در این زبان و شباهت بالای آن ها یکی از چالشی ترین مباحث برای زبان آموزان و علاقه مندان به زبان آلمانی است. یک بخش از ضمایری که زبان آموزان در این مبحث آموزش می بینند، ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

مبحث ضمایر ملکی در زبان آلمانی

مبحث ضمایر ملکی در زبان آلمانی
مبحث ضمایر ملکی در زبان آلمانی

در زبان آلمانی هم مانند دیگر زبان های دنیا ضمایر کاربردی ترین بخش زبان و گرامر را تشکیل می دهند. ضمایر جایگزین اسامی مختلف در یک جمله می باشند و استفاده از آن جمله را ساده تر می کنند.

بخشی از ضمایر در زبان آلمانی به ضمایر ملکی اختصاص دارند. ضمایر ملکی در زبان آلمانی به مالکیت اشیا اشاره می کنند و دارای دو نوع وابسته و مستقل هستند.

ضمایر ملکی زبان آلمانی هم مانند دیگر ضمایر در زبان های مختلف دیگر از لحاظ تعداد، جنسیت و حالت، تفاوت دارند و در استفاده از آن ها باید به تطابق با جمله توجه کرد.

این ضمایر ممکن است در جایگاه فاعل قرار گیرند که به آن ها نومینانتیو گفته می شود یا در جایگاه مفعول رایی باشند که با عنوان آکوزاتیو هم شناخته می شوند. البته در زبان آلمانی، دو نوع ضمیر ملکی دیگر هم وجود دارد که حالت مفعول بایی یا مضاف الیه دارند.

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو
ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو

همان طور که گفته شد، یکی از انواع ضمایر ملکی در زبان آلمانی، ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو یا مفعول رایی است. در این حالت، ضمیر در جایگاه مفعول قرار می گیرد و به شیء یا وسیله ای نسبت داده می شود.

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو یکی از پرکاربردترین انواع ضمایر ملکی در زبان آلمانی هستند. این ضمایر در مکالمات روزمره استفاده می شوند و بخش زیادی از نیازهای افراد در زبان آلمانی را برطرف می کنند. این ضمایر هم مانند دیگر انواع ضمایر در زبان های مختلف، هم به جنس مذکر و هم به جنس مونث اشاره می کنند.

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو همچنین دارای حالت مفرد و جمع هستند که کاربرد آن ها در جمله با توجه به فعل جمله تغییر می کند.

برای یادگیری مبحث ضمایر ملکی در زبان آلمانی، روش های مختلفی وجود دارد

برای یادگیری مبحث ضمایر ملکی در زبان آلمانی، روش های مختلفی وجود دارد اما به جرات می توان گفت که دوره های آموزشی استاد پوریا خانی یکی از بهترین روش ها به منظور یادگیری این مبحث و سایر بخش های زبان آلمانی برای صحبت این زبان به صورت حرفه ای و مانند یک آلمانی زبان است. برای استفاده از آموزش های ایشان و تسلط هر چه بیشتر با زبان آلمانی می توانید به آکادمی ایشان مراجعه نمایید.

آکادمی استاد پوریا خانی دارای بیش از 30 استاد مجرب می باشد که استاد خانی مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که استاد پوریا خانی، اصولا کلاس آنلاین و یا حضوری ندارد، بلکه دوره های خط به خط دارند.

زیرا به خصوص بعد از دوران کرونا، نشان داده شد که کلاس های حضوری بسیار سبب اتلاف وقت زبان آموز می شود و بهتر است به جای آن، از دوره های خودآموز استفاده شود. در عین این که با این دوره ها، از کیفیت بالای آموزش استفاده می کنید زیرا آموزش خط به خط کتاب ها در دوره آموزشی موجود است. همچنین مدت زمان یادگیری زبان آلمانی شما را کمتر می کند.

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چند دسته هستند؟

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چند دسته هستند؟
ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چند دسته هستند؟

همان طور که در بخش قبل گفته شد، ضمایر ملکی در زبان آلمانی هم مانند دیگر زبان ها از نظر جنسیت ضمیر، تعدادی که ضمیر بیان کننده آن است و حالت ضمیر، تفاوت دارند. تفاوت حالت در ضمایر آلمانی در واقع به معنی وابسته یا مستقل بودن ضمیر است که در ادامه به توضیح آن ها در ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو می پردازیم.

بررسی حالت های مختلف ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو

بررسی حالت های مختلف ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو
بررسی حالت های مختلف ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو دارای دو نوع ضمیر وابسته و مستقل هستند. تفاوت این دو حالت در ضمایر آکوزاتیو از نام آن ها مشخص است.

در ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو، از نوع وابسته ضمیر در جمله ای به کار می رود که شیء یا اسمی که ضمیر برای نشان دادن مالکیت آن استفاده می شود، در جمله وجود دارد. در این حالت، ضمیر در کنار اسم قرار گرفته و مالکیت آن اسم در جمله را نشان می دهد. در واقع ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو از نوع وابسته تقریبا مشابه صفت عمل می کنند.

برای مثال جمله ای مانند “چمدان من است که در آلمانی به صورت Das ist mein Koffer نوشته می شود” دارای یک ضمیر ملکی وابسته از حالت آکوزاتیو است.

ضمایر مستقل اما در جمله ای به تنهایی و بدون اسم به کار می روند و کاملا کاربرد ضمیر و جایگزینی برای اسم را دارند. از نمونه این جملات برای تعریف ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو از نوع مستقل می توان به این جمله اشاره کرد Das ist meiner.

که به معنی آن مال من است، می باشد. در چنین جمله ای، خبری از شیء یا اسم نیست و ضمیر به تنهایی نشاندهنده چیزی است که ممکن است در جملات قبل یا موضوع اصلی صحبت به آن اشاره شده باشد.

بیشترین کاربرد ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چیست؟

بیشترین کاربرد ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چیست؟
بیشترین کاربرد ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چیست؟

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو ضمایر مفعولی هستند و کاربرد آن ها مانند دیگر ضمایر مفعولی است. ضمایر مفعولی برای مشخص کردن مفعول یک جمله و اشاره مستقیم به آن به کار می روند.

این ضمایر ممکن است در جملاتی استفاده شوند که مفعول اصلی در جمله وجود داشته یا در جملات به کار روند که مفعول در آن جمله نیست اما در جملات قبلی یا کلیت صحبت و متن به آن اشاره شده است.

مبحث ضمایر ملکی در حالت های مختلف به خصوص مفعولی و آکوزاتیو یکی از کاربردی ترین مباحث در زبان آلمانی است.

تقریبا تمام مکالمات روزمره زبان آلمانی به این مبحث نیاز دارند. جمله یا مکالمه ای نیست که ضمایر ملکی در آن استفاده نشده یا به نوعی کاربرد نداشته باشند. ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو برای بیان مالکیت در مورد اشیا استفاده می شوند.

در تمام مواردی که اسامی اشیا یا هر چیز غیر انسانی در جایگاه مفعول قرار گرفته و نیاز به ضمیر داشته باشد، از ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو استفاده می شود. استفاده از این ضمایر بسته به نوع جمله و وجود یا عدم وجود مفعول اصلی متفاوت است.

زمان و هدف از استفاده جمله هم در نحوه به کارگیری این ضمایر تاثیرگذار است

همچنین زمان و هدف از استفاده جمله هم در نحوه به کارگیری این ضمایر تاثیرگذار است. ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو بیشتر در ابتدا یا انتهای جملات به کار می روند.

آشنایی با مبحث ضمایر ملکی در زبان آلمانی کمک زیادی به علاقه مندان این زبان برای یادگیری گرامر در سایر مباحث می کند. البته برای آشنایی با جزئیات این بخش در زبان آلمانی بسیار مهم است که یادگیری از چه طریق و با کمک چه منبعی انجام شود.

زیرا بسیار مهم است که شما زبان آلمانی را با چه کسی آموزش می بینید. چون در صورت آموزش با استاد بدون مهارت، از اساس به مشکل خواهید خورد. چون تلفظ ها، لهجه ها، ساختارها و … را اشتباه یاد می گیرید.

یکی از بهترین منابع که برای یادگیری زبان آلمانی به بهترین شکل می توان از آن استفاده کرد، دوره های آموزشی استاد پوریا خانی است.

یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چه اهمیتی دارد؟

یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چه اهمیتی دارد؟
یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو چه اهمیتی دارد؟

مبحث ضمایر در زبان آلمانی جزء مباحثی است که تحت هیچ شرایطی امکان حذف یا عدم یادگیری آن نیست.

با توجه به این که کاربرد این مبحث در گفت و گوی زبان آلمانی، نگارش و مطالعه منابع این زبان بسیار زیاد است، در صورتی که یادگیری به صورت کامل انجام نشود، قطعا فرد در استفاده از زبان آلمانی به مشکل خواهد خورد. ضمایر در زبان آلمانی هم مانند زبان های دیگر اهمیت دارند و بخش زیادی از معنا گرفتن جملات به آن ها بستگی دارد.

متقاضیان یادگیری زبان آلمانی باید به این موضوع توجه داشته باشند که با وجود سختی مبحث ضمایر در صورت مشکل در یادگیری آن ها و عدم تسلط به آن ها، امکان استفاده درست از زبان آلمانی را نخواهند داشت.

علاوه بر این، یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و دیگر حالت ها تا حد زیادی بیان جملات در زبان آلمانی را ساده تر می کند.

مواردی که با اسامی اشیاء مختلف مشکل داشته باشید یا اسم اصلی یک شیء یا وسیله را فراموش کنید

در مواردی که با اسامی اشیاء مختلف مشکل داشته باشید یا اسم اصلی یک شیء یا وسیله را فراموش کنید، با استفاده از ضمایر اشاره و ضمایر ملکی می توانید جمله ای کامل در مورد آن وسیله گفته و منظور خود را به طور کامل به فرد آلمانی زبان برسانید.

به همین دلیل در بسیاری از موارد توصیه می شود که زبان آموزان قبل از یادگیری کلمات سخت و زیاد آلمانی مانند اسامی اشیا و … ابتدا گرامر این زبان به خصوص مبحث ضمایر را به طور کامل آموزش دیده و سپس به سراغ یادگیری کلمات دیگر روند.

تا زمانی که زبان آموز دایره لغات خود در مورد زبان آلمانی را افزایش دهد، ضمایر و تسلط آن ها در مکالمات کمک زیادی می کنند.

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو، به طور خلاصه چه مواردی هستند؟

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو، به طور خلاصه چه مواردی هستند؟
ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو، به طور خلاصه چه مواردی هستند؟

در ادامه توضیح ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و بررسی تاثیر آن ها در زبان آلمانی، قصد معرفی این ضمایر را داریم. همان طور که گفته شد، ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو دارای دو نوع وابسته و مستقل هستند که در هر کدام ضمایری برای جنس مذکر، مونث، خنثی و حالت مفرد و جمع به کار می رود. هر دو دسته ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو در جداول زیر عنوان شده اند:

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و از نوع وابسته شامل موارد زیر هستند:

معنی ضمیر به فارسی ضمیر ملکی در اشاره به اسامی مذکر ضمیر ملکی در اشاره به اسامی خنثی ضمیر ملکی در اشاره به اسامی مونث و جمع
مال من Meinen Mein Meine
مال تو Deinen Dein Deine
مال او اشاره به اسم مذکر Seinen Sein Seine
مال او اشاره به اسم مونث Ihren Ihr Ihre
مال او اشاره به اسم خنثی Seinen Sein Seine
مال ما Unseren Unser Unsere
مال شما Eueren Euer Euere
مال آن ها Ihren Ihr Ihre

ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و از نوع مستقل شامل موارد زیر هستند:

معنی ضمیر به فارسی ضمیر ملکی در اشاره به اسامی مذکر ضمیر ملکی در اشاره به اسامی خنثی ضمیر ملکی در اشاره به اسامی مونث و جمع
مال من Meinen Meins Meine
مال تو Deinen Deins Deine
مال او اشاره به اسم مذکر Seinen Seins Seine
مال او اشاره به اسم مونث Ihren Ihrs Ihre
مال او اشاره به اسم خنثی Seinen Seins Seine
مال ما Unseren Unsers Unsere
مال شما Eueren Euers Euere
مال آن ها Ihren Ihrs Ihre

 

چرا یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و مبحث ضمایر در زبان آلمانی دشوار است؟

چرا یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و مبحث ضمایر در زبان آلمانی دشوار است؟
چرا یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و مبحث ضمایر در زبان آلمانی دشوار است؟

تقریبا در تمام زبان های دنیا، یادگیری گرامر و قواعد سخت تری در کار است. یادگیری اسامی در زبان های مختلف مانند آلمانی معمولا با تصویرسازی انجام می شود و این موضوع باعث در ذهن ماندن بهتر آن ها می شود اما تصویرسازی برای گرامر کمی مشکل است.

به علاوه مباحثی که در گرامر زبان های مختلف وجود دارد، معمولا نزدیک به هم و بسیار مشابه می باشد. به همین دلیل یادگیری آن ها نیاز به دقت و تمرکز بیشتری دارد. در مورد ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو هم سختی های گفته شده وجود دارد.

تنوع بالای ضمایر، نیاز به استفاده از آن ها در جمله و جایگاه درست، تغییر معنی و کاربرد جمله با به کار بردن یک ضمیر اشتباه و بسیاری موارد دیگر باعث می شود که حساسیت استفاده از ضمایر در گرامر بالا رفته و این موضوع هم باعث یادگیری دشوار آن ها می شود.

اما یکی از موضوعاتی که یادگیری مبحث ضمایر و دیگر مباحث را در زبان آلمانی دشوار می کند، عدم استفاده از منبعی مناسب برای یادگیری زبان است.

به عبارت دیگر در بیشتر منابع آموزشی، آموزش گرامر به خصوص در مبحث ضمایر به دلیل شباهت بالای آن به یک صورت است و زبان آموز انتخابی برای تنوع بخشی به منبع یادگیری خود ندارد و این مسئله موجب عدم یادگیری صحیح می شود.

بهترین روش یادگیری مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو در زبان آلمانی چیست؟

بهترین روش یادگیری مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو در زبان آلمانی چیست؟
بهترین روش یادگیری مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو در زبان آلمانی چیست؟

همان طور که در بخش های قبل گفته شد، مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و به طور کلی مبحث ضمایر در زبان آلمانی یکی از دشوارترین مباحث در گرامر این زبان است و یادگیری آن نیاز به دقت و صرف حوصله زیاد دارد.

با این حال امروزه روش های مختلفی برای آموزش این مبحث و دیگر مباحث مشابه به زبان آموزان استفاده می شود که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

روش هایی مانند تکرار، شبیه سازی، استفاده از مثال، آزمون و خطا و … از جمله تکنیک هایی هستند که اساتید زبان برای آموزش این مبحث و دیگر مباحث گرامر استفاده می کنند که در میان آن ها روش تکرار و تمرین فراوان بهترین روش است.

با این حال تکرار و تمرین ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو زمانی اثر بخش خواهد بود و به یادگیری این ضمایر منجر می شود که با روشی درست و اصولی انجام شود. در غیر این صورت، حتی بدون کمک اساتید آموزش و صرفا با مطالعه و حفظ کردن از روی کتب زبان آلمانی هم امکان یادگیری این محبث وجود دارد اما یادگیری باید توام با قابلیت استفاده باشد.

در واقع یادگیری باید به گونه ای باشد که امکان بهره برداری از آن و استفاده در مکالمه یا مطالعه منابع آلمانی وجود داشته باشد.

اساتید با تجربه مانند استاد پوریا خانی که چیزی  حدود 7 هزار زبان آموز با آموزش های ایشان در سطح حرفه ای به زبان آلمانی مسلط شده اند، تکرار و تمرین مباحث را به شکلی اصولی در آموزش های خود استفاده می کنند تا علاوه بر یادگیری، زبان آموز بلافاصله قادر به استفاده از آن ها هم باشد.

با چه ابزارهایی می توان به مباحث مختلف زبان آلمانی تسلط پیدا کرد؟

با چه ابزارهایی می توان به مباحث مختلف زبان آلمانی تسلط پیدا کرد؟
با چه ابزارهایی می توان به مباحث مختلف زبان آلمانی تسلط پیدا کرد؟

ابزارهای مختلفی برای یادگیری و تسلط به مباحث زبان آلمانی چه در مبحث مکالمه و چه در مبحث گرامر وجود دارد که زبان آموزان بسته به شرایط، علایق و روحیات خود امکان استفاده از هر کدام را دارند.

حالا که با ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو و کاربرد آن ها آشنا شدید، به بررسی روش ها و ابزارهای مختلف تسلط به زبان آلمانی می پردازیم. در ادامه، رایج ترین روش هایی که زبان آموزان برای یادگیری زبان آلمانی از آن استفاده می کنند را معرفی خواهیم کرد.

کلاس های آموزشی حضوری

علاقه مندان یا افرادی که به یادگیری زبان آلمانی نیاز دارند، این امکان را دارند که با شرکت در کلاس های آموزش حضوری، این زبان را یاد بگیرند. کلاس های حضوری به دو صورت برگزار می شود.

کلاس های آموزشگاه های زبان که معمولا از تعدادی علاقه مند یک زبان تشکیل شده و در چند ترم، زبان مورد نظر را به زبان آموزان آموزش می دهد و کلاس خصوصی که در آن، هر زبان آموز یا تعداد بسیاری کمی زبان آموز که اغلب دوست یا اعضای یک خانواده هستند، با معلم به صورت خصوصی آموزش می بینند.

مزیت این کلاس ها حضور استاد نزد زبان آموز و ارتباط بهتر و بیشتر با اساتید است.

البته این روش معایبی هم دارد، برای مثال جلسات کلاس های حضوری بسیار محدود است و معمولا با کوچک ترین مشکل مانند به هم ریختگی شرایط جوی کنسل می شود.

کلاس های آنلاین

کلاس های آنلاین نوع دیگر کلاس هایی هستند که زبان آموزان و علاقه مندان به زبان آلمانی امکان استفاده از آن ها را دارند.

نحوه کار کلاس های آنلاین هم مانند کلاس حضوری است با این تفاوت که استاد به جای حضور در کلاس درس، پشت مانیتور است و دانشجو یا زبان آموز هم به جای حضور فیزیکی در کلاس، به صورت آنلاین و اینترنتی در کلاس درس حضور دارد.

کلاس های آنلاین مزیت صرفه جویی در زمان را دارند اما این مشکل بزرگ هم در مورد آن ها وجود دارد که کاملا وابسته به اینترنت هستند و کم ترین اختلال در اینترنت، موجب از دست رفتن جلسات کلاس می شود.

دوره های آموزشی

در نهایت یادگیری زبان آلمانی چه در مبحث گرامر و چه در مبحث مکالمه زبان، با استفاده از دوره های آموزشی هم امکانپذیر است.

دوره های آموزشی یکی از بهترین روش ها برای یادگیری مطالب آموزشی مختلف به خصوص زبان آلمانی هستند. دسترسی به دوره ها نسبت به انواع دیگر آموزش ها ساده تر است و هزینه نهایی استفاده از آن ها برای یادگیری زبان هم بسیار مناسب تر می باشد. دوره ها برای همه سنین قابل استفاده هستند و کیفیت تدریس در آن ها هم چیزی از کلاس های خصوصی آموزشی کم ندارد.

البته دوره های آموزشی زمانی پاسخگوی نیاز زبان آموزان خواهند بود که توسط استادی معتبر آماده شده باشند. از بهترین اساتید برای یادگیری زبان آلمانی در دوره های ایشان می توان به استاد پوریا خانی اشاره کرد. ایشان علاوه بر دوره های عمومی، دارای دوره های طلایی نیز می باشد.

دوره طلایی شامل دوره طلایی گفتار (مربوط به نامه نگاری، ایمیل زدن و …) و دوره طلایی نوشتار می باشد که مانند دوره های عمومی فوق العاده است که علاوه بر نکاتی که در دوره های عمومی گفته شده است، شامل نکات مهم و جمع بندی شده آموزش داده می شود.

دوره ها به صورت نیمه فشرده است، یعنی نه آن قدر فشرده است که بسیاری نکات جا بماند و نه آن چنان طولانی که سبب اتلاف وقت زبان آموز شود. از مزایای دوره ها، دسترسی همیشگی و دائمی به ویدیوها در سایت آکادمی می باشد که پشتیبانی دوره ها توسط شخص استاد خانی انجام می شود.

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی کدام است؟

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی کدام است؟
بهترین روش یادگیری زبان آلمانی کدام است؟

در بخش قبل، رایج ترین روش های یادگیری زبان آلمانی معرفی شدند و همان طور که در انتها اشاره شد، در میان روش های گفته شده، آموزش از طریق دوره، بهترین روشی است که امروزه برای یادگیری زبان آلمانی و دیگر زبان ها می توان از آن استفاده کرد.

اما شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا این روش نسبتا نوین حتی از روش های قدیمی و امتحان پس داده آموزش زبان اثر بخش تر است و چه چیزی این روش را به روشی کاربردی برای یادگیری زبان آلمانی تبدیل کرده است.

در پاسخ این سوال باید با مزایای یادگیری زبان آلمانی با استفاده از دوره نسبت به دیگر روش ها آشنا باشید. این مزایا عبارتند از:

امکان استفاده توسط همه افراد

اولین و مهم ترین مزیت استفاده از دوره آموزشی برای یادگیری زبان آلمانی، امکان استفاده همه افراد با هر شرایطی از این دوره ها است.

گاهی اوقات علاقه مندان به زبان آلمانی به دلیل سن بالا یا شرایط خاص زندگی برای شرکت در کلاس های آنلاین یا حضوری، معذوریتی دارند که با تهیه دوره، این مشکلات وجود نخواهد داشت.

این دوره ها برای افرادی که محدودیت زمان دارند، به دلیل موقعیت اجتماعی خود علاقه ای به حضور در کلاس های آموزشی را ندارند یا نیاز به یادگیری بعضی مباحث خاص دارند و امکان پرداخت هزینه کلاس خصوصی ندارند، مناسب است.

هزینه مناسب تر

به علاوه هزینه یادگیری با دوره های آموزشی بسیار مناسب تر از یادگیری با دیگر روش ها است. در میان روش های مختلف آموزش زبان آلمانی، کلاس های خصوصی بیشترین هزینه و کلاس های آموزشگاهی، کمترین هزینه را دارند؛ اما زمانی که هزینه رفت و آمد، برگزاری کلاس های جبرانی و تهیه دفتر و کتاب به هزینه های آموزش اضافه شود، هزینه این کلاس ها هم زیاد خواهند شد.

در مورد کلاس های آنلاین هم چنین مشکلی وجود دارد. هزینه تامین سرور برای برگزاری کلاس آنلاین نسبتا بالا است. به همین دلیل بیشتر افرادی که از این طریق زبان آموزش می دهند، هزینه زیادی برای هر ترم کلاس خود تعیین می کنند.

امکان تکرار و تمرین بدون دردسر

مزیت دیگر استفاده از دوره های آموزشی به جای دیگر روش ها، امکان تکرار و تمرین بدون دردسر است. تصور کنید در یک کلاس 20 نفره، مطلبی را متوجه نشده و قصد تکرار آن را دارید. استاد در چنین شرایطی، یک یا نهایتا دوبار بسته به وضعیت دیگر زبان آموزان، مطلب را برای شما تکرار خواهد کرد.

تکرار بیشتر مطلب علاوه بر گرفتن وقت کلاس، دیدی نامناسب در میان دیگر زبان آموزان هم ایجاد می کند، بنابراین بسیاری از افراد در کلاس های آموزشگاهی به آمادگی 100 درصد نمی رسند.

در کلاس های خصوصی یا آنلاین هم در صورت نیاز به تکرار زیاد یک مطلب، باید هزینه برگزاری جلسه جبرانی را پرداخت کنید. در حالی که با دوره های آموزشی این امکان را دارید که مطلب را تا یادگیری کامل بارها مشاهده کنید و در نهایت اگر متوجه آن نشدید، با راهنمایی گرفتن از پشتیبان دوره، آموزش خود را تکمیل کنید.

قابل استفاده در هر شرایطی

یکی دیگر از مزایای استفاده از دوره های آموزش آلمانی به جای دیگر روش ها، امکان استفاده در هر شرایطی است.

برای مثال اگر در کلاسی حضوری ثبت نام کنید و به دلیل بیماری یا هر مشکلی قصد غیبت داشته باشید، آن جلسه یا چند جلسه ای که غیبت دارید را از دست می دهید و در صورتی برای شما تکرار می شود که هزینه آن را پرداخت کنید.

همچنین در مواردی ممکن است استاد از نظر روحی، آمادگی تدریس نداشته باشد و آن جلسه برای شما بدون بازدهی باشد. در دوره های آموزشی اما هیچ کدام از این مشکلات وجود ندارد.

در این دوره ها، استاد در بهترین شرایط روحی مطالب را تدریس کرده و زبان آموزان هم می توانند زمانی از دوره استفاده کنند که در وضعیت روحی و فکری مناسب باشند.

امکان برگشت به سطح قبل

مزیت بعدی استفاده از این دوره ها، امکان برگشت به سطح قبل بدون دردسر و اتلاف وقت است. بیشتر دوره های آموزشی مانند کلاس های دیگر تدریس زبان آلمانی را در سطح های رایج مقدماتی، متوسط و پیشرفته انجام می دهند. با استفاده از آن ها زبان آموز در هر مرحله امکان برگشت به مرحله قبل و مشاهده مطالب گذشته و تقویت زبان خود را دارد.

صرفه جویی در زمان

در نهایت با استفاده از دوره های آموزشی، زمان صرف شده برای رفت و آمد، اتصال به اینترنت و … از بین رفته و یادگیری هم سرعت می گیرد.

البته تمام مزایای گفته شده صرفا در دوره های معتبر و با کیفیت مانند دوره های خط به خط آموزش زبان آلمانی استاد پوریا خانی وجود دارند.

یادگیری مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو با دوره آموزشی چقدر زمان می برد؟

یادگیری مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو با پکیج آموزشی چقدر زمان می برد؟
یادگیری مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو با دوره آموزشی چقدر زمان می برد؟

یکی از موضوعات بسیار مهم در مورد استفاده از دوره های آموزشی، سرعت گرفتن فرآیند یادگیری با استفاده از آن ها است. در حالی که در روش هایی مانند کلاس حضوری یا آنلاین، سرعت یادگیری وابسته به استاد است و نهایتا زبان آموز هفته ای چند جلسه برای یادگیری مطالب جدید فرصت دارد. با استفاده از دوره آموزشی این امکان وجود دارد که یادگیری مطالب جدید روزانه باشد.

در واقع زبان آموز بسته به توانایی ذهنی خود می تواند روزانه یا هر چند روز یک بار، یک مبحث را تکمیل کرده و فورا به سراغ مبحث بعدی برود.

برای مثال بیشتر زبان آموزانی که یادگیری زبان آلمان را با دوره های استاد پوریا خانی انجام می دهند، سطح B1 که یکی از سطح های قابل قبول برای سفارت آلمان است را ظرف 6 ماه آموزش می بینند که این زمان بسته به سرعت یادگیری آن ها می تواند کمتر هم باشد.

در مورد یادگیری مبحث ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو هم با استفاده از دوره های استاد پوریا خانی، معمولا یک یا نهایتا 2 روز زمان می برد.

در صورت بروز مشکل در یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو با دوره آموزشی، چه راه حلی وجود دارد؟

در صورت بروز مشکل در یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو با پکیج آموزشی، چه راه حلی وجود دارد؟
در صورت بروز مشکل در یادگیری ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو با دوره آموزشی، چه راه حلی وجود دارد؟

طبیعتا در هنگام یادگیری با دوره های آموزشی هم امکان بروز مشکل یا متوجه نشدن یک مبحث برای زبان آموز وجود دارد. در چنین شرایطی، زبان آموز این امکان را دارد که از پشتیبان دوره آموزشی خود برای یادگیری مطلب کمک بگیرد.

در دوره های استاد پوریا خانی، پشتیبانی دوره توسط خود استاد انجام می شود و زبان آموزان علاوه بر دسترسی دائمی به ویدیوها، امکان پرسیدن تمام مشکلات از پشتیبان را دارند. ضمنا پشتیبانی به صورت همیشگی و دائم العمر می باشد.

آیا با استفاده از دوره آموزشی، امکان قبولی در مصاحبه سفارت وجود دارد؟

آیا با استفاده از پکیج آموزشی، امکان قبولی در مصاحبه سفارت وجود دارد؟
آیا با استفاده از دوره آموزشی، امکان قبولی در مصاحبه سفارت وجود دارد؟

در انتهای مقاله ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو، به یکی از رایج ترین سوالات زبان آموزان در مورد دوره های آموزشی یعنی کاربرد یادگیری زبان با آن ها برای شرکت در مصاحبه سفارت پاسخ می دهیم.

در پاسخ به این سوال باید گفت که مطالب دوره، مو به مو و خط به خط سطح های اصلی و کتاب هایی هستند که مبنای مصاحبه سفارت نیز می باشند.

همچنین زبان آموزان با استفاده از این دوره ها امکان شرکت در آزمون های دریافت مدرک را هم دارند که این موضوع اعتبار استفاده از آن ها را چندین برابر می کند.

به خصوص زمانی که دوره ها از آموزش های اساتید معتبر مانند مجموعه استاد پوریا خانی باشد، شانس زبان آموز برای قبولی در آزمون و مصاحبه سفارت چندین برابر می شود.

تاکید می شود که برای مهاجرت کردن، بدون مدرک زبان نمی توان اقدامی انجام داد، یعنی بدون مدرک زبان نمی توان مهاجرت کرد.  پس اگر قصد مهاجرت دارید، دیدن این دوره ها را جدی بگیرید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

یادگیری زبان آلمانی، به عنوان یکی از چالشی ترین زبان ها همیشه سخت و مشکل بوده است اما امروزه با روش هایی مانند دوره های آموزشی، این کار ساده تر شده است.

با دوره های آموزشی به خصوص دوره های اساتیدی مانند استاد پوریا خانی، حتی سخت ترین مباحث مثل ضمایر ملکی در حالت آکوزاتیو هم در کوتاه ترین زمان و به راحت ترین شکل به زبان آموز آموزش داده می شوند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *